call nabz

۰۲۱۸۸۹۴۸۹۱۷

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
بنر دیجیتال مارکتر

بازاریاب دیجیتال کیست و وظایف او چیست؟

ابتدا برای این که به پاسخ این سوال برسیم باید کمی به این بپرازیم که دیجیتال مارکیتنگ چیست.امروزه با پیشرفت علوم مختلف و وارد شدن به عصر جدید تکنولوژی و دیجیتال،شاهد تغییر نیازهای مردم جهان هستیم.به تبع آن کسب و کار ها هم در فضای مارکتینگ  برای آن که  خودشان را با این نیازها وقف دهند وهمچینین از دستیابی به منابع،ابزارها و علوم جدید عقب نمانند نیاز به تغییر در رویه کسب و کار خود دارند.پس می‌توانیم متوجه شویم که یک بازاریاب دیجیتال(دیجیتال مارکتر) شخصی است که با تجزیه و تحلیل کانال های بازاریابی و بکارگیری ابزارهای پیشرفته سعی در دستیابی به حجم مخاطبین گسترده تر در جامعه دیجیتال و اینترنت دارد.

فهرست مطالب

مدیران دیجیتال مارکتینگ

وظایف یک مدیر دیجیتال مارکتینگ چیست؟

نقش اصلی یک استراتژیست بازاریابی دیجیتال این است که در مورد برند در فضای دیجیتال صحبت کند.همچنین او وظیفه مدیریت کلیه کمپین های بازاریابی شرکتی که او و محصولاتش را تبلیغ می‌کند  دارد.یک دیجیتال مارکتر نقش مهمی درافزایش آگاهی از نام تجاری شرکت به فضای دیجیتال برای هدایت ترافیک و دستیابی به مشتریان را نیز دارا است.

همچنین او با استفاده از ابزار تجزیه و تحلیل وب برای اندازه گیری میزان بازدید از وب سایت به منظور بهینه سازی کمپین های بازاریابی،ایمیل مارکتینگ،رسانه های اجتماعی و نمایش تبلیغات،به شناسایی و ارزیابی فناوری های جدید دیجیتالی کمک می‌کند.

آیا دیجیتال مارکتینگ یک زمینه در حال رشد است؟

بله،بازاریابی دیجیتال یکی از زمینه های سریع رشد تکنولوژی است که تقاضا  شرکت ها برای  متخصص دیجیتال مارکتینگ رو به افزایش است

جالب است بدانید که، طبق گفته بولهورن، ۷۱ درصد از مدیران شرکت ها در تلاش هستند تا متخصصان این رشته رو برای پر کردن فرصت های شغلی خود استخدام کنند.

در همین حال،Hubsport گزارش داد که ۷۰ درصد شرکت ها اکنون در بازاریابی محتوا و شبکه های اجتماعی سرمایگذاری می‌کند.همچنین ۶۴ درصد از بازاریاب ها هم  گفته اند بودجه بازاریابی آن ها امسال افزایش یافته است.

رشد دیجیتال مارکتینگ

مشاوره دیجیتال مارکتینگ

برای شروع هر کار، بهترین روش مشورت کردن با متخصصین آن حوزه ست؛ نبض مارکتینگ متخصص بازاریابی دیجیتال، حامی شما برای ورود به بازار کسب و کار های دیجیتال خواهد بود. برای مشاوره  با شماره های درج شده تماس گرفته و یا فرم مقابل را تکمیل بفرمایید.

مهارت های یک دیجیتال مارکتر چیست؟

خب تا این جا تعریف ساده ای از یک دیجیتال مارکتر را با هم بدست آوردیم.بیایید یکم تخصصی تر به قضیه نگاه کنیم که دقیقا شخصی که دیجیتال مارکتر هست ،چه مهارت هایی باید داشته باشد و چه ویژگی ای هست که او را از یک بازاریاب معمولی در کسب و کارمان متمایز می‌کند.در ادامه به چند ویژگی آن اشاره می‌کنیم.

مهارت مارکتر

چگونه یک بازاریاب دیجیتال شویم؟

تبدیل شدن به دیجیتال مارکتر کارچندان آسانی نیست چرا که این دانش، جهان وسیعی از اطلاعاتیست که درحال پیچیده تر و بزرگ تر شدن است.پس در قدم اول باید به این واقف باشید که ملزوم اید که همیشه خود را بروز نگه دارید.کتاب های مختلف بخوانید و دانش خود را روز به روز افزایش دهید.همچنین این رشته نیازمند آن است که شما علاقه زیادی به تجزیه و تحلیل داده ها،حل مسائل،پیدا کردن ارتباط و به خرج دادن نبوغ تان برای ارائه راهکار های عملی و راهبردی برای پیشرفت یک مجموعه ،افزایش فروش آن ها و تبدیل کردن آن ها به مشتریان وفادار آن برند داشته باشید.

چند توصیه ابتدایی برای تبدیل شدن به دیجیتال مارکتر

انواع بازاریاب دیجیتال

به طور کلی ما به دلیل گستردگی بسیار زیاد علم دیجیتال مارکتینگ ۲ نوع بازاریاب دیجیتال داریم که بسته به نیازها و وسعت کسب وکارمان هر کدام عملکرد متفاوتی می‌توانند داشته باشند:

بازاریاب
بازاریابی محتوا | کلید تفاوت

۱. دیجیتال مارکتینگ ۳۶۰ درجه(کارشناس دیجیتال مارکتینگ

به طور خلاصه یک رویکرد ۳۶۰ درجه، در واقع نگاهی گسترده و همه جانبه از کل سفر مشتری شما از کشف تا خرید در چندین دستگاه و نقطه است.در اصل یک دیجیتال مارکتر ۳۶۰ درجه فردی است که به تنهایی در تمامی کانال ها ایفای نقش می‌کند.

همانطور که مشخص است استخدام یک بازاریاب دیجیتال  ۳۶۰ درجه  از لحاظ مدیریت سرمایه به صرفه تر است.این بسته به هدف و استراتژی شما در کسب و کارتان دارد و همچنین نوع  فعالیتتان هم عاملی دیگر است که دریابید الویت شما برای هزینه بازاریابی دیجیتال کسب و کارتان تا چه اندازه است.

تعدادی از پایه هایی که یک دیجیتال مارکتر ۳۶۰ به آن می‌پردازد

۲. متخصص دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتران متخصص افرادی هستند که در یک زمینه به طور تخصصی عمیق شده اند.این متخصصان علاوه بر تسلط کافی به دیگر مباحث، تمرکز اصلی خود را اختصاصا به روی یک فصل از این علم گسترده گذاشته اند.چرا که کسب و کارهای بزرگتر،خود را ملزوم به یک متخصص خبره دیجیتال مارکتینگ یا در حالت بهتر آن یک تیم متخصص می‌بینند.این به این معنا نیست که این کسب و کارها از کانال های دیگر استفاده نمی‌کنند.بلکه برای هر بخش آن نیازمند متخصصین این راه هستند.برای مثال یک تیم سئوکار،یک  تیم شبکه های اجتماعی یا تیم طراحی سایت هر کدام جداگانه در حال پیشبرد اهداف شرکت هستند.

ارتباط با مخاطب

چرا به دیجیتال مارکترها نیاز داریم؟

نمودار زیر را که مشاهده می‌کنید به نمودارGussian  معروف هست.این نمودار تابعی است که متخصصین بعد از بررسی هایی به دست آورده اند و مربوط می‌شود به تکنولوژی های که در هر عصری وارد می‌شوند.این نمودار مربوط به میزان وقف پذیری یک جامعه از بدو ورود یک  تکنولوژی به عرصه تعامل عموم است.همانطور که مشاهده می‌کنید با ورود یک تکنولوژی جدید درصدی سریعا آن را قبول می‌کنند و خود را با آن وقف می‌دهند.در زمان های مختلف عده ای مقاومت در قبول آن دارند.همانطور که جلوتر می‌رویم آهسته آهسته به جمع پذیرفتگان اضافه می‌شود و همیشه افراد موفق اولین ها در هر چیزی هستند.

اکنون با توجه به پیشرفت کنونی جامعه دیجیتال و حضور اینترنت در کسب و کارها وقت آن است که ما نیز در کسب و کار خود از  متخصصین این زمینه کمک بگیریم تا با ارائه راه حل ها و تحلیل اطلاعات کسب کار خودمان و رقبایمان دچار ضرر نشویم.

 

نمودار

اگر شما شخصی هستید که هدفتان تبدیل شدن به یک دیجیتال مارکتر(بازاریاب دیجیتال)است و آینده خود را در این راه می‌خواهید بسازید می‌توانید با کسب مهارت های لازم و گفته شده آستین بالا بزنید و هر آن چه می‌توانید در این مسیر پیشرفت کنید.اما اگر شما مدیریت کسب وکاری را برعهده دارید با توجه بزرگی حجم دانش این رشته و پیچیدگی های آن پیشنهاد ماست به فکر آن باشید که از شرکت های دیجیتال مارکتینگ موجود که دارای متخصصین خبره که همگی در یک تیم در همکاری هستند و این مسیر را آزمون خطا کرده اند و مسیر را می‌شناسند مشاوره بگیرید و ادامه کار را به دست آن ها بسپارید.

درآمد دیجیتال مارکتینگ چه قدر است؟

با توجه به کانال هایی که پیش تر معرفی کردیم،این فرصت های شغلی هم به تبع آن می‌تواند به وجود بیاید:

  • √ چینش و تنظیم استراتژی محتوا و تولید آن
  • √ سئو و بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو
  • √ طراحی سایت
  • √ خدمات تجربه کاربری و رابط کاربری(ui,ux)
  • √ بازاریابی و تدوین کمپین های تبلیغاتی
  • √ تصویر سازی و گرافیک
  • √ تحلیل داده و آمار
  • √ برنامه نویسی ربات و اپلیکیشن
  • √ ادمین شبکه های  اجتماعی و سایت
  • √ تصویر برداری و فیلم برداری
  • √ تحلیل داده و آمار
نیاز به دیجیتال مارکتر

همچنین موارد دیگری هم وجود دارد که این جا دیگر اشاره نکردیم.موقعیتی هایی که در این جا اشاره شد،هر کدام می‌تواند با توجه به ویژگی هایی شامل کیفیت کار شخص دیجیتال مارکتر،سابقه فعالیت،رزومه،مدرک،میزان تسلط و تخصص متفاوت باشد.برای مثال یک شخص سئو کار با توجه به شرایطی که گفته شد می‌تواند درآمدی بین ۴-۵۰ میلیون با توجه به پروژه ها و نحوه همکاری خود و شرکت های مورد قرارداد دریافت کند.در صورت کلی اگر بخواهیم بگوییم همه این عوامل بسیار این رقم رو متغییر می‌کنند و چیزی بین ۲-۱۰۰ میلیون در ماه می‌تواند متفاوت باشد.

نبض مارکتینگ | شروعی برای پیشرفت

همانطور که با هم در این مقاله پیش رفتیم و گام به گام شدیم،متوجه شدیم که هر کسب و کاری چه قدیمی و چه نو پا با توجه به تغییر بازار و رفتار مخاطب،نیاز جدی به یک شخص دیجیتال مارکتر یا یک تیم حرفه ای دیجیتال مارکتینگ دارد.نبض مارکتینگ یکی از شرکت های واقع در تهران  که مجهز به متخصصین خبره و کاربلد است، در شاخه های مختلف دیجیتال مارکیتنگ داری تیم های مختلفی است که در ریشه یک تیم واحد و قوی را در کنار یکد دیگر تشکیل داده ایم و افتخار آن را داریم که به شما در این زمینه نهایت کمک خود را در جهت پیشبرد اهدافتان اهدا کنیم.

طراحی سایت

طراحی سایت متناسب با صنف و زمینه کاری شما

سئو سایت

سئو داخلی (on-page)
سئو خارجی (off-page)
سئو تکنیکال

مدیریت شبکه های اجتماعی

اینستاگرام | پینترست | فیسبوک | لینکدین

تبلیغات اینترنتی

ریپورتاژ | گوگل ادز | کمپین های تبلیغاتی

امیدواریم این مطالب برای شما مفید بوده باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید به وبلاگ ما سر زده و یا برای مشاوره رایگان با شماره های ۰۲۱۸۸۸۱۵۹۴۳ یا ۰۲۱۸۸۸۱۵۹۷۰ تماس حاصل فرمایید.

لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید. دانستن احساس شما ، از ارزش های ماست.

popup

هـدیه ویـژه به مـدت محـدود

مشـاوره اختصاصـی سئـو "رایـگان"