call nabz

۰۲۱۸۸۹۴۸۹۱۷

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
  • جذب کاربر با تولید محتوا جذاب

    ۱۰ روش تولید محتوای جذاب طبق اصول سئو

    [ASRating]

    فهرست مطالب

    از خاطره انگیز ترین داستان‌هایی که تو بچگی، هممون خوندیم و همیشه تو ذهنمون مونده می‌تونیم به ” شنگول و منگول ” اشاره کنیم که انقد برای هممون جذاب بود که هر زمانی ازمون بپرسن که داستانش چطوری بود؟ می‌تونیم کامل توضیح بدیمش. این تو خاطره موندن یک دلیل خیلی بزرگ داشت، اینکه جذاب بود. امروزه هم تولید محتوای جذاب می‌تونه تو ذهنه کاربر ریشه بزنه و موندگار بشه. حالا تو این مقاله قصد داریم ۱۰ روش برای اینکه بتونید تولید محتوای جذاب بکنید و با استفاده از اون سئو سایت رو انجام بدید رو توضیح بدیم. پس تا انتها همراه ما باشید.

    چگونه محتوای جذاب بنویسیم؟

    تولید محتوا یکی از خدمات سئو هستش که برای تولید محتوای جذاب باید فاکتورها و معیارهای زیادی رو در نظر بگیریم ولی ۱۰ مورد هست که می تونیم با رعایتشون یه محتوای خوب تحویل کاربر بدیم.

    ۱- شناخت دقیق مخاطب و نیازش

    ۲- سؤال از خوانندگان

    ۳- استفاده از ویدئو، عکس و پادکست

    ۴- ارائه آموزش کاربردی به صورت رایگان

    ۵- تولید محتوا منحصر بفرد

    ۶- قصه گویی 

    ۷- استفاده از مثال

    ۸- قرار دادن سؤالات متداول

    ۹- مصاحبه با افراد مطرح تو حوزه کسب و کار خودمون

    ۱۰- برگزاری جلسات طوفان فکری

    همراهمون باشید تا در ادامه تمامی این موارد به صورت تخصصی با هم بررسی کنیم.

    مورد اول | شناخت مخاطب و نیازش

    یکی از روش های تولید محتوای جذاب اینه که ما همیشه باید برای مخاطبمون تولید محتوا کنیم نه برای پروموت خودمون و برندمون. حالا چطوری مخاطبمون بشناسیم؟ خیلی از شرکت سئو به صورت خیلی ساده عمل میکنند، به این صورت که با خودشون  کمی فکر می‌کنن و به یسری سؤال‌ها جواب می‌دن مثله: مخاطب من چند سالشه؟ کارش چیه؟ چقد درآمدشه؟ بیشتر مرد هستن یا زن؟ و…

    شناخت مخاطب و نیازش در تولید محتوای جذاب

    حالا که این موارد رو مشخص کردیم می‌تونیم نیاز مخاطبمون رو هم متوجه بشیم و نسبت به نیازش، تولید محتوا کنیم، به طور مثال در همین سئو: می‌دونیم کسایی که می‌خوان سئو سایتشون رو برون سپاری کنن معمولا درآمدی بالای ۳۰ میلیون تومان دارن و صاحب کسب و کار هستند و معمولا بیشتر از ۹ الی ۱۰ میلیون تومان هم نمی‌خوان هزینه سئو کنن، پس ما نسبت به این نیاز پکیج های قیمتی خودمونو تعیین می‌کنیم و قیمت پروژه سئو درمیاد و همچنین از کلمات کلیدی مثله سئو ارزان استفاده می‌کنیم.

    مورد دوم | پرسیدن سوال از خواننده‌گان

    یکی از روش‌های فهمیدن نیاز مخاطب همین سؤال هایی هست که از ما داخل کامنت پرسیده میشه. جواب دادن کامل به اون سؤال ها و تولید محتوا راجع بشون باعث میشه کاربر متوجه اهمیت خودش بشه و می‌دونه هروقت که سؤال کنه ما یه جوابه کامل داریم براش.

     

    نکته: اگر وب سایت تازه تأسیس داری و قبلاً محتوایی قرار ندادی که سؤال های مخاطبتو بشناسی، می‌تونی به سایت‌های رقیبت سر بزنی و اونجا سؤال های کاربرها رو متوجه بشی و راجع به اونا داخل سایتت تولید محتوا کنی.

    مورد سوم | استفاده از ویدئو، عکس و پادکست

    استفاده از ویدئو، عکس و پادکست در تولید محتوای جذاب

    روزنامه‌های قدیمو که یادمون باشه همش یه تیتر بود بعدش هم کلی متن بدون هیچ عکسی. ولی امروز کاربرها دیگه حوصله خوندن صرفاً متن رو ندارن و بیشتر دنبال محتوای آماده هستن که با یه نگاه بتونن در سریع‌ترین زمان ممکن بهشون اون چیزی که می‌خوان رو برسونه. پس صرفاً نمی‌تونیم کلی متن بنویسیم و انتظار داشته باشیم کاربر هم وقت بزاره برای خوندنش. استفاده از ویدئو، عکس و پادکست همیشه می‌تونه کاربر رو تو سایت نگه داره و باعث بشه هم مطلب رو کامل بفهمه و هم به اشتراکش بزاره.

    نکته: برای تولید عکس سعی کنیم بیشتر تمرکزمونو بزاریم برای محتوای اینفوگرافی و دموگرافی چون می‌تونیم فقط با یه عکس یه حجم از اطلاعات مفیدی رو به کاربر هامون برسونیم.

    طبق پیش بینی‌ها و گزارش‌هایی که توسط گوگل منتشر شده تو سال‌های آینده شاهد یه پیشرفت عظیم تو زمینه جستجو به وسیله صدا هستیم و درصد زیادی از مردم رو میارن به جستجو از طریق صدا. بسیاری از کسانی که مشاوره سئو ارائه میدن میگن که تولید محتوا به صورت پادکست و انتشار اون داخل سایت و یا داخل اپ‌های پادکست مثله CastBox می‌تونه باعث بشه کاربر در زمان‌هایی که شرایط دیدن محتواها رو نداره بتونه به محتواهامون گوش بده.

    مورد چهارم | کاربردی آموزش بدیم ولی رایگان

    این روش رو می‌تونیم جزو بهترین مسیرها برای کشوندن مخاطب به سایتمون بدونیم که می‌تونه روی سئو داخلی سایت ما هم خیلی تاثیر بزاره، چون امروزه همه دنبال محتوای کاربردی و در عین حال رایگان هستن پس رعایت همین یک مورد می‌تونه جذابیت محتوای مارو دوبرابر کنه و در کنارش اعتماد کاربر هارو هم برای ما داشته باشه.

    حالا ممکنه براتون سؤال بشه چرا من بیام به صورت رایگان دانشم رو برای مخاطب هام به اشتراک بزارم؟ در جواب این سؤال باید بگم که قرار نیست ما هر چی بلد هستیم رو برای کاربرها به اشتراک بزاریم بلکه فقط باید بخشی رو به اشتراک بزاریم تا اعتماد کاربر رو از دانش خودمون به دست بیاریم و بعدها می‌تونیم در قالب دوره دانش‌های خودمونو به فروش بزاریم.

    کاربردی آموزش بدیم ولی رایگان

    یک اشتباهی که امروزه خیلی دیده میشه همین بحثه جلب اعتماد کاربر هست که بعضی از مدیران بلافاصله شروع به ساختن دوره می کنن بدون اینکه اعتمادی رو جلب کرده باشن. چه تو فضای شبکه‌های اجتماعی و چه تو فضای وب نیاز هست ما از قبل یکسری تولید محتوای مناسب با نیاز کاربر انجام بدیم و بعد شروع به فروش دوره بکنیم.

    مورد پنجم | منحصر بفرد تولید محتوا کنیم

    تولید محتوای جذاب اونم به صورت منحصر بفرد واقعاً کار مشکلیه، ولی هم اعتماد کاربر رو برامون میاره و هم اعتماد گوگل رو. متأسفانه یکسری باور اشتباه تو این زمینه توسط سئو کارها ارائه میشه مثله دیدن محتوای رقبا و عوض کردن جملاتشون.

    منحصر بفرد تولید محتوا کنیم

    حالت شاید بتونیم گوگل رو دور بزنیم ولی نمی‌تونیم کاربر هارو دور بزنیم. برای هممون پیش اومده که محتوایی رو داخل سایتی خوندیم و رفتیم یه سایت دیگه و دوباره یه محتوا شبیه قبلیه خوندیم. در این حالت ما سریع از سایت دوم خارج نمی‌شیم؟ قطعاً می‌شیم. پس تا جایی که می‌تونیم راجع به محتوایی که قرار هست بنویسیم کلی تحقیق کنیم و با ذهنیتی که پیدا کردیم شروع کنیم به تولید محتوا.

    مورد ششم | قصه بگیم ولی نه خواب آور

    قصه گفتن یکی از بهترین راه‌ها برای اینکه یه محتوایی رو تو ذهن کاربر موندگار کنیم هست و باعث میشه بتونیم کاری کنیم که یادش نره.

    | قصه بگیم ولی نه خواب آور در تولید محتوای جذاب

    دقت کرده باشید از اول مقاله تا الان تو بعضی جاها من مثال‌های امروزی رو براتون تو حالت قصه آوردم و مثلاً محتوای جذاب رو تشبیه کردم به قصه  شنگول و منگول که اینطوری تونستیم اهمیت یه محتوای جذاب رو بفهمیم. سعی کنید قصه برای کاربرهاتون تعریف کنید، از تجربه‌های خودتون بگید و یا از شکست هاتون برای کاربر تعریف کنید و این حس رو به کاربر انتقال بدید که انگار یه شخص واقعی جلوش نشسته و داره باهاش صحبت می‌کنه.

     

    نکته: نحوه انتخاب لحن تو تولید محتوا کاملاً بستگی به برندتون و مخاطبانش داره و نسبت به این دو فاکتور باید تعیین بکنید که عمیانه بنویسید یا رسمی.

    مورد هفتم | مثال بزنیم

    همیشه مثال زدن و تعریف کردن از مورده مشابه چیزی که می‌خوایم تعریف کنیم می‌تونه خیلی راحت‌تر بره تو ذهنه مخاطب و این باعث بشه مخاطب یادش باشه مطالب ما می‌تونه فهمیدنش براش آسون باشه. آوردن مثال داخل مطالب علاوه بر جذاب کردن محتوا، می‌تونه تعداد کاربر های ما رو هم افزایش بده و به دنبال اون گوگل محتوای مارو جزو محتوای ارزشمند حساب کنه.

    مورد هشتم | سؤالات متداول رو از قلم نندازیم

    سؤالات متداول یا FAQ یکی از اصل های تولید محتوای جذاب هست که متأسفانه خیلی از مدیران وب‌سایت استفاده از این مورد رو نادیده می‌گیرن و اهمیتی بهش نمیدن.

    سؤالات متداول رو از قلم نندازیم در تولید محتوای جذاب

    سؤالات متداول می‌تونه زمان‌هایی خیلی مؤثر باشه که ما یکسری سوال از کاربرها در تعداد تقریباً زیادی دریافت کردیم و سؤال به طوری هست که نمیشه براش یه محتوا جداگونه تولید کرد و در حد یک الی دو خط جواب داره، در این حالت ما می‌یایم از سؤالات متداول استفاده می‌کنیم که بتونیم جواب کاربرهای خودمون رو خیلی کوتاه بدیم.

    مورد نهم | نقل قول از افراد مطرح تو حوزه خودمون

    همیشه نوشتن از تجربیات، پیشنهادها و توصیه‌های افراد مطرح یکی از موضوعات جذاب برای مردم بوده و طبق آمارها به اشتراک گذاری این نوع محتواها نسبت به محتواهای دیگه که خودمون می‌نویسیم و تجربیات خودمون می‌گیم بیشتر هستش. به طور مثال در همین زمینه سئو ما سعی می‌کنیم در بعضی از مقالات از تجربیات و توصیه‌های آقای برایان دین بنویسیم که یکی از افراد مشهور تو زمینه سئو هستن.

    نکته: این مورد کاملاً بستگی به مخاطب و هدفتون داره و حتماً نیازی به انجامش نیست ولی استفاده از افراد مطرح تو حوزه کسب و کاره خودمون داخل محتوا، می‌تونه یه حس اعتماد و رضایتی در کاربر ایجاد کنه و باعث میشه محتوای ما رو ارزشمند بدونه.

    مورد دهم | اقیانوسی از ایده با جلسات طوفان فکری

    اگر یک تیمی دارید که می‌تونید باهاشون جلسه برای گرفتن ایده بزارید حتماً این کارو انجام بدید.

    اقیانوسی از ایده با جلسات طوفان فکری در تولید محتوای جذاب

    ذهن انسان موقع فکر کردن نمی‌تونه تمام جوانب رو در نظر بگیره و استفاده از تیم در این مورد می‌تونه یه لیسته بلند و بالا از ایده برای شما بیاره که می‌تونه شما رو از خیلی جهات جلو بندازه. پس اگر تیمی دارید که می‌تونید ازشون برای گرفتن ایده استفاده کنید اصلاً ازش غافل نشید.

    سخن آخر

    موردهایی که امروز بهشون اشاره کردیم تمام مواردی که یک محتوا جذاب نیاز داره نیست ولی پایه‌های اصلی برای یک محتوا جذاب هستند و حداقل‌هایی هستند که ما باید در محتواهامون رعایتشون کنیم، اگر که می‌خوایم مطلب جذاب تحویل کاربر هامون بدیم. بلاگ سایت نبض مارکتینگ دنبال کنید بزودی این مقاله آپدیت خواهد شد و ما از تجربیاتمون برای تولید محتوای جذاب، بیشتر براتون می‌نویسیم.

    سوالات متداول شما

    برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.
    برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

    + میتونی این مطلب رو با دوستات هم به اشتراک بذاری...

    LinkedIn
    Twitter
    Email
    WhatsApp
    Telegram

    محتوای این بلاگ توسط کارشناسان تایید شده است.

     با تشکر از شما برای زمانی که صرف مطالعه این نوشته کردید. 

    + ممکنه به این مطالب هم علاقه‌مند شی...

    دامنه چیست
    تصویر شاخص تاثیر لینک سازی بر سئو
    تکنیک های سرچ کنسول

    + میتونی دیدگاهت رو با بقیه به اشتراک بذاری...

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دسته‌بندی مقالات

    مشاوره رایگان

    دوست داری سایتت تو صفحه اول نتایج گوگل دیده بشه؟!

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    popup

    هـدیه ویـژه به مـدت محـدود

    مشـاوره اختصاصـی سئـو "رایـگان"