call nabz

۰۲۱۸۸۹۴۸۹۱۷

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
  • ابزارهای تحقیق کلمه کلیدی

    ۱۶ ابزار انتخاب کلمه کلیدی|با سرعت بیشتری کلمات کلیدی خود را انتخاب کنید

    [ASRating]

    فهرست مطالب

    انتخاب کلمات کلیدی یکی از عناصر مهم سئو و بهینه سازی مدرن است. در مورد اینکه سئو(سئو تکنیکال ، سئو داخلی ، سئو خارجی) چیست و چه کمکی به کسب و کار شما می کند مفصل در صفحه سئو سایت صحبت کردیم. آیا شما در حال راه اندازی یک وبلاگ قدیمی هستید یا استراتژی محتوای خود را برای یک وبلاگ جدید توسعه می دهید، کلمات کلیدی با کیفیت خوب یکی از کارآمدترین روش ها برای جذب ترافیک ثابت و با کیفیت به سایت شما هستند. ما لیستی از بهترین ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی را برای کمک به شما در محتوای خود گردآوری کرده ایم.

    معرفی ابزارهای انتخاب کلمه کلیدی

    کلمات کلیدی یک کسب و کار بسیار مهم هستند و نوع کلمه کلیدی با توجه به رقابتی که برای رسیدن به صفحه اول در آن کلمه کلیدی وجود دارد در قیمت خدمات سئو تاثیر می گذارد. بنابراین تحقیق درست کلمه کلیدی بسیار مهم است. همانطور که قبل تر هم گفتیم یکی از روش های انتخاب کلمات کلیدی بلند و کوتاه استفاده از ابزارها است. زیرا ابزارها اهرمی هستند برای آن که اطلاعات پنهانی که بدون استفاده از آن ها مثل میزان جستجوی کاربران ، رقابت کلمات کلیدی و…را نمی‌توانیم به دست آوریم به راحتی استخراج کنیم. سپس تا با تعیین استراتژی مناسب و تنظیم تقویم محتوایی ،شفاف و با تکنیک مناسب شروع به تولید محتواهای کاربر پسندانه کنیم تا راحت تر و با ذکاوت بیشتری در رتبه بندی گوگل شرکت کنیم.در ادامه با انواع مختلف ابزارها همراه باشید.

    نکته: توجه داشته باشید لیست این ابزار ها شامل سایت هایی است که بعضی رایگان و بعضی پولی هستند.بعضی از سایت ها هم بعضی قسمت های رایگان دارند و بعضی قسمت های آن ها برای اطلاعات بیشتر باید تعرفه بپردازید.همچنین بعضی از سایت ها فیلتر هستند و شما باید با تغییر آیپی وارد شوید.به این نکته هم توجه داشته باشید که بعضی از این سایت ها از زبان فارسی پشتیبانی نمی‌کنند اما شما می‌توانید با جستجو در بخش انگلیسی از این کلمات کلیدی ایده بگیرید.

    ۱. Answer the public

    AnswerThePublic  مکانی عالی برای مشاهده بینش های جستجوی اولیه است. بعد از اینکه عبارت های جستجوی خود را وارد کردید ، سوالات مربوط به آن موضوع را که افراد می پرسند نمایش می دهد. نتایج در یک صفحه گرافیکی در مورد همه کسانی که با پرسش، چه ، کجا ، چه وقت ، چرا و سوالات دیگری که کاربران می پرسند نشان داده می شود.

    مثال-ابزار-انسر-د-پابلیک

    این یک راه قدرتمند برای ایجاد ایده های کلمه کلیدی و دیدن آنچه مشتریان بالقوه شما واقعاً می خواهند بدانند است. می توانید داده ها را به صورت نمودار یا لیست بارگیری کنید.

    برای این ابزار یک نقطه ضعف وجود دارد. آن هم محدودیت ۳ جستجوی رایگان در روز است. اما این به این معنا نیست که می‌توان از چنین ابزار کاربردی چشم پوشی کرد. باید در مورد هر عبارتی که جستجو می کنید بهینه استفاده کنید. 

    ۲. keyword planner

    Google Keyword Planner یک ابزار ساده کلمه کلیدی است که چند ویژگی اساسی را ارائه می دهد. اگرچه گاها ممکن است دچار نقص  عملکرد شود . اما یکی از دقیق ترین منابع داده کلمات کلیدی در بازار است. داده ها مستقیماً از گوگل دریافت می شود و نتایج به خوبی با  AdSense ادغام می شوند. برای یافتن کلمات کلیدی برای سئو و بهینه سازی سایت ها از جمله سئو سایت فروشگاهی که انتخاب کلمه کلیدی بسیار مهم است می توانین از این ابزار استفاده کنین.

    ابزار keyword planner

    ۳. soovle

    اگر تا به حال از این ابزار تحقیق کلمات کلیدی رایگان استفاده نکرده اید ، اکنون وقت آن است که روش خود را تغییر دهید. در اینجا به چند دلیل اشاره میکنیم:

    ۱-استفاده از این ابزار تحقیق کلمه کلیدی رایگان است.

    ۲-فقط چند ثانیه طول می کشد تا یک جستجو کامل شود.

    این برنامه پیشنهادات تکمیل خودکار از منابع مختلف ، از جمله ،  Google ، Amazon ، Yahoo  و Wikipedia را ارائه می دهد.

    برای مثال الان عبارت خرید موبایل را در آن جستجو می‌کنیم . در صورت جستجو در Soovle ، آنچه را مشاهده خواهید کرد این است:

    ابزارsloove-برای-تحقیق-کلمات-کلیدی

    ۴. keywordtool.io

    اگر در استخراج  کلمات کلیدی خود وسواس دارید ، ابزار keywordtool.io را امتحان کنید. این پلتفرم به عنوان یکی از برترین ابزارهای تحقیق کلید واژه در بازار اینترنت شناخته می شود و تجزیه و تحلیل موتورهای جستجوی متعدد از جمله Google ، YouTube ، Bing ، Amazon ، و App Store را ارائه می دهد.

    از ویژگی های برجسته این ابزار استفاده از تکمیل خودکار گوگل است تا  کلمات کلیدی فوق العاده ای پیدا کنید.

    علاوه بر این می‌توانید با این ابزار ، بازاریابی شبکه های اجتماعی خود را با تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی یافته شده در آن داخل اینستاگرام و توییتر تکمیل کنید.

    نتایج را می‌توانید  به CSV تبدیل کنید. همچنبن بستری ساده برای مبتدیان دارد.

    keywordtool.io-ابزار

    ۵. kwfinder

    KWFinder ابزاری است که توسط Mangools طراحی شده است . توسعه دهنده ای که بهترین ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی را در انواع  دسته بندی ها ارائه می دهد. برای شروع می توانید از راهنمای مبتدی آنها استفاده کنید.

    پلتفرم KWFinder یافتن کلمات کلیدی با دشواری سئو پایین ، به همراه تعداد زیادی از ویژگی های مفید دیگر را آسان می کند.

    ویژگی های برجسته:

    ۱-رابط کاربری منحصر به فرد و آسان برای استفاده.

    ۲-کلمات کلیدی را در هر زبانی و در هر مکانی پیدا کنید.

    ۳-می‌توانید آمار دقیقی برای رقابت کلمات کلیدی دریافت کنید.

    ۴-مرور عمیق SERP به همراه لیستی از پیشنهادات.

    ۵-از فیلترها می‌توانید برای اصلاح لیست پیشنهادات کلمات کلیدی استفاده کنید.

    kwfinder-ابزار

    ۶. پیشنهادات گوگل

    وقتی صحبت از تحقیق کلمات کلیدی می‌شود ، یک منبع بسیار معتبر و مهم را نمی‌شود چشم پوشی کرد و آن پیشنهادات خود گوگل است.این پیشنهادات شامل جستجوهایی است که کاربران انجام داده اند.چطور می‌توانیم این پیشنهادات را ببینیم؟

    ابتدا کلمه مدنظرتان را در گوگل تایپ می‌کنید.سپس پیشنهاداتی به شما داده می‌شود. حال با اضافه کردن یک اسپیس می‌توانید پیشنهادات جدیدتری ببیند. با اضافه کردن کلمه جدیدی به واژه قبلی دوباره پیشنهادات جدید گوگل را می‌بینید. به همین ترتیب می‌توانید دایره واژگان کلیدی موثری را جمع آوری کنید. حتی به این وسیله سایت های رقیب هم که از این کلمات استفاده کردند تحلیل کنید.

    استفاده-از-گوگل-برای-انتخاب-کلمات-کلیدی

    موضوع همین جا تمام نمی‌شود.سپس شما می‌توانید با جستجوی عبارت یا کلمه مدنظرتان پیشنهاداتی هم در پایین سرپ گوگل ببینید.

    استفاده-از-گوگل-برای-انتخاب-کلمات-کلیدی در قسمت مرتبط ها

    ۷. moz keyword explorer

    یکی دیگر از آن ابزار های کاربردی انتخاب کلمه کلیدی که از قوی ترین ها در این صنعت است ابزار keyword explorer  شرکت moz  است.البته این ابزار پولی است. اما در بخش رایگان آن می‌توانید ماهانه hc ده query استفاده کنید.ناگفته نماند که هر کوئری تا حداکثر ده هزار کلمه پیشنهادی را همراه با تجزیه و تحلیل SERP  به شما ارائه می‌دهد.علاوه بر این ویژگی شما می‌توانید به اطلاعات مربوط به  سختی هر کلمه و رقابت در آن  دست پیدا کنید.این ابزار ویژگی های دیگری را هم در مورد سایت شما و حتی رقیبانتان هم به شما ارائه می‌دهد و به همین دلیل است که به یکی از بهترین ها در حوزه سئو تبدیل شده است.

    keyword-explorer-moz-ابزار

    ۸. keywordshitter

    این ابزار با رابط کاربری آسان یکی دیگر از ابزار های انتخاب کلمه کلیدی است که در این لیست قرار می‌دهیم.استفاده از این ابزار بسیار راحت است و تنها ویژگی آن این است که شما کافی است ، واژه کلیدی خود را در آن وارد کنید تا لیستی از کلمات کلیدی مد نظرتان را دریافت کنید.

    ۹.ubersuggest

    برای کشف هر کلمه کلیدی که ارزش هدف گذاری دارد ، Ubersuggest  اهداف شما را پوشش می‌دهد.این ابزار متعلق به یک متخصص سئو به نام neil patel  است. شروع آن به سادگی این است که کلمه کلیدی خود را در ابزار وارد کرده و روی “جستجو” کلیک کنید.

    ubersuggest-ابزار-

    به عنوان مثال ، جستجوی عبارت “بازاریابی محتوا” موارد زیر را ایجاد می کند:

    2ubersuggest-ابزار-

    برای جستجوی میانگین جستجوهای ماهانه ، تفکیک موارد زیر وجود دارد:

    سختی سئو: رقابت برآورد شده در جستجوی ارگانیک

    سختی هزینه کلمه: رقابت برآورد شده در تبیلغات گوگل ادز

    هزینه برای هر کلیک : هزینه متوسط ​​برای هر کلیک برای یک تبلیغ در گوگل

    1ubersuggest-ابزار-

    ۱۰. google trends

    جستجوی رژیم غذایی در google trends

    کلمات کلیدی جدید و ترند را در google trends پیدا کنید. دو روش برای استفاده از Google Trends برای تحقیقات کلمات کلیدی وجود دارد: ابتدا می توانید یک کلمه کلیدی خاص را جستجو کنید.

    و سپس به بخش سوالات مرتبط نگاه کنید.

    google trends بخش سوالات مرتبط در

    ثانیاً ، می توانید ببینید آیا محبوبیت یک کلمه کلیدی در حال افزایش است یا خیر.

    نمودار رشد یک کلمه در گوگل ترندز

    چرا این مهم است؟ خوب ، فرض کنید بین دو سه کلمه کلیدی مردد هستید. مثلا کلمات رژیم غذایی ، برنامه غذایی ، رژیم لاغری همانطور که می بینید ، علاقه به رژیم لاغری  به سرعت در حال افزایش است  و افراد کمتری نسبت به قبل به دنبال رژِم غذایی یا برنامه غذایی  هستند.البته که این نمودارها در طول زمان قابل تغییر هستند.

    مقایسه کلمات کلیدی مختلف در گوگل ترندز

    ۱۱. semrush

    SEMrush  یک مجموعه ابزار سئو  کامل برای انجام کلمات کلیدی و بهبود رتبه بندی SEO شما است. با استفاده از ابزار Keyword Overview ، می توانید یک کلمه کلیدی را تایپ کرده و تصویری کامل از همه چیزهایی که باید بدانید بدست آورید. این شامل تعداد افرادی است که کلمه کلیدی (حجم جستجوی ماهانه) را جستجو می کنند.

    semrush-ابزار

    پس از اسکرول به پایین تر، می توانید فهرستی مفید از کلمات کلیدی مشابه دیگر را که ممکن است بخواهید استفاده کنید ، به همراه لیستی از نتایج جستجوی ارگانیک مشاهده کنید ، بنابراین می توانید دریابید که رقبای شما برای کلمه کلیدی در چه رتبه ای قرار گرفته اند. همچنین می توانید Google Ads را که از آن کلمه کلیدی در تبلیغات PPC (تبلیغات پرداخت به ازای کلیک) استفاده می کند ، بررسی کنید.

    قسمت پیشنهاد کلمات کلیدی ابزار semrush

    ۱۲. keyworddit

    یکی از ابزار های بسیار خوب که متاسفانه از زبان فارسی پشتیابی نمی‌کند ابزار keyworddit است.اما ما به شما پیشنهاد می‌کنیم از آن استفاده کنید و با جستجو دسته بندی های انگلیسی از آن ها در زبان فارسی الگو بگیرید.این ابزار به شما کمک می‌کند که تا فهم خود را در مورد کلمات کلیدی بالا ببرید و نیاز کاربران را بیشتر بشناسید چرا که مهم ترین مسئله در یافتن کلمه کلیدی همین موضوع است. برای مثال یکی از دسته بندی های آن را وارد می‌کنید و این ابزار به شما عنوان ها،نظرات و موضات مرتبط را در اختیارتان قرار می‌دهد.به عنوان مثال با وارد کردن دسته بندی technology  لیستی از کلمات کلیدی را دریافت می‌کنید.

    keywordiit استفاده از ابزار

    ۱۳. wikipedia

    یکی دیگر از جاهایی که می‌توانید کلمات کلیدی از آن استخراج کنید بله ویکی پدیا می‌تواند باشد.به این صورت که شما کلمه کلیدی خود را در آن جستجو می‌کنید و با مراجعه به بخش های مختلف آن از جمله انکرتکست ها و جستارهای وابسته می‌توانید دایره ای از واژگان ناب را استخراج کنید.

    استفاده-از-ویکی-پدیا برای انتخاب کلمات کلیدی

    ۱۴. serpstat

    Serpstat یک مجموعه نرم افزاری سئو با ابزارهایی برای محتوا ، ایجاد لینک و موارد دیگر است.این بدان معناست که Serpstat در تحقیقات کلمات کلیدی تخصص ندارد.با این وجود ، هنوز یک ابزار تحقیق کلمات کلیدی بسیار مناسب دارد.یک نمونه جستجویی که در آن کردیم را مشاهده می‌کنید

    ۱۵. keyword everywhere

    Keywords Everywhere  یک ابزار تحقیق کلمات کلیدی پولی است که داده های کلمات کلیدی را در بالای ۱۰ وب سایت  از جمله Ebay ، Amazon  و Answer The Public نمایش می دهد. به این ترتیب ، نیازی نیست که کلمات کلیدی را در Google Keyword Planner کپی و جایگذاری کنید. داده ها در مرورگر Chrome شما نشان داده می شود و این ابزار به صورت یک افزونه است. ویژگی خیلی جالب آن بخش people also search  هست که به صورت رایگان تعدادی از آن ها را به شما نشان می‌دهد و لیستی از کلمات کلیدی مربوط به عبارت جستجوی خود را در نتایج جستجوی گوگل دریافت کنید. برای مثال کلمه ورزش های هوازی را جستجو کردیم و نتیجه این شد:

    keyword every where ابزار-

    ۱۶. keywordsheeter

    ابزار Sheeter نتایج تکمیل خودکار را از گوگل می گیرد. این اطلاعات را در مورد آنچه افراد در موتور جستجو تایپ می کنند ارائه می دهد. اگر می خواهید خیلی سریع لیست طولانی از ایده های کلمات کلیدی ایجاد کنید ، Keyword Sheeter  یک انتخاب عالی است. این برنامه در هر دقیقه حدود ۱۰۰۰ ایده می گیرد و صادر کردن لیست شما رایگان است. این یک منبع ساده و قدرتمند برای شناسایی ایده ها برای موضوعات وبلاگ است. با این حال ، ویژگی های رایگان Keyword Sheeter شامل حجم جستجو یا داده های مربوط به رتبه بندی یک عبارت برای رقابت نیست و کار آن فقط استخراج سرعتی است.

    چطور با quora تحقیق کلمه کلیدی کنیم؟

    ده ها ابزار رایگان برای تحقیق کلمات کلیدی وجود دارد ، اما Quora می تواند به شما در یافتن آن کلمات کلیدی طاقت فرسا و بلند کمک کند که در غیر این صورت یافتن آنها دشوار است. وقتی کلمات کلیدی بلند مبتنی بر سوال هستند ، این احتمال وجود دارد که بسیاری از افراد همان سوال را در گوگل بپرسند. آنجاست که شما با پاسخ های شگفت انگیز خود باید وارد شوید. وقتی در Quora هستید ، از نوار جستجو در بالای صفحه استفاده کنید و یک موضوع کلی را جستجو کنید. فرض کنید برای مثال شما یک حسابدار هستید و اطلاعاتی در مورد نرم افزار حسابداری می خواهید. اگر موضوع نرم افزار حسابداری را جستجو کرده و انتخاب کنید ، بلافاصله لیستی از سوالات را مشاهده خواهید کرد. اکنون می توانید بلافاصله با ایجاد محتوای خود در رابطه با سوالات مربوطه ، به سوالات پاسخ دهید. اما بگذارید عمیق تر برویم و چندین راه برای انجام این کار وجود دارد.البته این را در نظر بگیرید که در quora سوالات انگلیسی هستند و شما باید با توجه به جامعه هدف خود که ایرانی هستند ، آن ها را ایرانیزه کنید.همچنین این تکنیک برای وبسایت هایی به این شکل هم که ممکن است جامعه هدف ایرانی داخلش باشد جواب می‌دهد.

    quora تحقیق کلمه کلیدی با

    سخن آخر

    انتخاب کلمات کلیدی سطح بالا دارای مزایای زیادی است ، از جمله این که این امر می تواند منجر به هزاران هزار جستجو و تبدیل شود. احتمالاً شما از همه این ۱۶ مورد از ابزارها به طور همزمان استفاده نمی کنید ، زیرا بسیاری از آنها ویژگی های یکسانی را ارائه می دهند ، اما ارزش آن را دارد که هر کدام را آزمایش کنید. هنگامی که تعدادی متناسب با سبک بازاریابی خود پیدا کردید، می توانید به آنها تکیه کنید تا در همه جنبه های تحقیق کلید واژه کوتاه و بلند خود به شما کمک کنند و در همه چیز از صفحه فرود ، پست وبلاگ و کپی رایتینگ در تبلیغات آنلاین و شبکه های اجتماعی استفاده کنید. چه کلمه کلیدی دیگری را به این لیست اضافه می کنید؟ ایده های خود را در قسمت نظرات زیر به اشتراک بگذارید. همچنین شما می توانید برای تحقیق صحیح کلمات کلیدی از مجموعه ما ( نبض مارکتینگ ) مشاوره سئو بگیرید. 

    سوالات متداول شما

    برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.
    برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

    + میتونی این مطلب رو با دوستات هم به اشتراک بذاری...

    LinkedIn
    Twitter
    Email
    WhatsApp
    Telegram

    محتوای این بلاگ توسط کارشناسان تایید شده است.

     با تشکر از شما برای زمانی که صرف مطالعه این نوشته کردید. 

    + ممکنه به این مطالب هم علاقه‌مند شی...

    pbn-چیست؟
    استراتژی سئو موفقیت و شکست
    تصویر شاخص گواهی ssl

    + میتونی دیدگاهت رو با بقیه به اشتراک بذاری...

    ۴ پاسخ

    1. عالی مرسی از محتواتون.یک راه دیگه برای پیدا کردن کلمات کلیدی که خیلی جواب میده استفاده از شبکه های اجتماعی مثل یوتیوب،اینستاگرام یا نسخه داخلیش آپارت هم میتونه باشه.

      1. درود بر شما.بله قطعا شبکه های اجتماعی که طیف وسیعی از کاربران داخل آن فعالیت دارند گزینه مناسبی هستند.برای مثال از پیشنهادات سرچ یوتیوب و همچنین ویدیوهای ساخته شده که بازدید های بالایی داشتند قطعا ایده های جالبی میشه گرفت

    2. مرسی از مقاله جامعتون.یه سوال داشتم.چه راهی برای سنجیدن سختی کلمه کلیدی مورد نظرمون هست؟

      1. خوشحالیم که براتون مفید بوده
        یک راه آن استفاده از ابزار های تحقیق کلمه کلیدی که در مقاله هم معرفی کردیم هست و ابزار هایی مثل google keyword planer ، kwfinder ،moz ،ubersuggest ابزارهایی هستند که ما استفاده و تجربه کردیم و مفید واقع شدند.شما برای استفاده از این ابزار ها هم چون در بخش پولی آن ها قرا دارد یا میتونید به صورت قانونی خریداری کنید و یا اکانت اشتراکی تهیه کنید.اما راه دوم که غیر استفاده از ابزارها هست این هست که برای کلمه کلیدی مورد نظرتون لینک های رقبا رو بررسی کنید و چک کنید که چه تعداد بک لینک گرفتند آیا ارزش رقابت و زمان گذاشتن دارند برای رتبه گرفتن.برای این کار هم از ابزار های رایگانی مثل ahref میتونید استفاده کنید

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دسته‌بندی مقالات

    مشاوره رایگان

    دوست داری سایتت تو صفحه اول نتایج گوگل دیده بشه؟!

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    popup

    هـدیه ویـژه به مـدت محـدود

    مشـاوره اختصاصـی سئـو "رایـگان"