call nabz

۰۲۱۸۸۹۴۸۹۱۷

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
  • همه چیز درباره اعتبار صفحه (Page Authority) + روش‌های بهبود آن

    اعتبار صفحه

    با پیج آتوریتی هر صفحه از سایت، زیر ذره‌بین شما خواهد بود!

    برای اینکه مفهوم اعتبار صفحه یا پیج آتوریتی (page authority) را به خوبی درک کنید، باید بدانید که هر وب سایت صفحات مختلفی دارد. برخی از این صفحات برای صاحبان سایت اهمیت بیشتری دارند. تصور کنید شما یک کسب و کار آنلاین دارید و برای فروش محصول خود صفحه‌ای طراحی کرده‌اید. چطور می‌توانید بفهمید، که آیا این صفحه توسط سئو سایت در فهرست نتایج گوگل رتبه خوبی کسب خواهد کرد یا نه؟

    اعتبار صفحه همان معیاریست که در این امر به کمک شما می‌آید. اینکه اعتبار صفحه دقیقا چیست، چه تفاوتی با اعتبار دامنه دارد، چطور محاسبه می‌شود، و چطور می‌توان آن را بهبود بخشید، همگی مسائلیست که در این مقاله از نبض مارکتینگ به بررسی آن خواهیم پرداخت.

    آنچه در این مقاله می‌خوانید...

    اعتبار صفحه (page authority) چیست؟

    اعتبار صفحه، احتمال رتبه گرفتن یک صفحه‌ی خاص از سایت را  پیش بینی می‌کند و می‌تواند عددی بین ۱ تا ۱۰۰ باشد. هرچه این امتیاز به عدد ۱۰۰ نزدیک‌تر شود، یعنی اعتبار آن صفحه بالاتر بوده و احتمال رتبه گرفتن آن در صفحه‌ی نتایج گوگل بیشتر است.

    نکته مهمی‌که باید به آن توجه کنید این است که، اعتبار صفحه یک معیار نسبی است. بنابراین این معیار فقط برای مقایسه کاربرد دارد. یعنی اگر می‌خواهید اعتبار یک صفحه را بهبود ببخشید، نباید رسیدن به امتیاز ۱۰۰ را هدف قرار دهید. بلکه باید بررسی کنید که پیج آتوریتی صفحات رقیب برای آن کلیدواژه چند است. 

    مثلا اگر اعتبار صفحه‌ی رقبای شما حدود ۲۰ تا ۲۵ است، باید سعی کنید امتیاز پیج آتوریتی صفحه خود را از ۲۵ بیشتر کنید. این موضوع احتمال اینکه، صفحه شما در سرپ از صفحات رقیب رتبه بهتری بگیرد را افزایش می‌دهد.

    در محاسبه‌ی اعتبار صفحه چه عواملی تاثیر داده‌ می‌شوند؟

    برای اینکه اعتبار صفحه، دقت بالایی داشته باشد، عوامل زیادی در محاسبه‌ی آن اثر داده می‌شود. شرکت نرم‌افزاری ماز که این معیار را طراحی کرده، می‌گوید بیش از ۴۰ فاکتور را به این منظور بررسی می‌کند. اما مهم‌ترین آن‌ها وضعیت بک‌لینک‌های یک صفحه است.

    بک‌لینک‌ها، لینک‌هایی هستند که از سایت‌های معتبر به صفحات شما ارجاع داده می‌شوند. وقتی بک لینک‌های یک صفحه زیاد باشد به این معنی است که محتوای آن صفحه به قدری ارزشمند است که سایت‌های مختلف آن را به عنوان منبع می‌شناسند. بنابراین وقتی بک لینک‌های یک صفحه زیاد باشد، اعتبار آن صفحه افزایش می‌یابد.

    بک لینک های یک صفحه

    یکی دیگر از عوامل موثر در اعتبار صفحه، اعتبار دامنه یا همان دامین آتوریتی است. به همین دلیل، اگر صفحه‌ای به تازگی ساخته شده باشد اعتبار آن صفر نیست. و به واسطه اعتبار دامنه‌ای که آن سایت دارد هر یک از صفحات آن مقداری اعتبار کسب می‌کنند.

     نکته مهم این است که ماز برای محاسبه اعتبار صفحه، موارد مربوط به سئو آن پیج، مثل نحوه استفاده از کلیدواژه یا سئوی محتوا را در نظر نمی‌گیرد. بلکه آنچه به افزایش اعتبار صفحه کمک می‌کند وضعیت بک لینک‌های آن صفحه است. 

    اعتبار صفحه چطور محاسبه می‌شود؟

    ماز به کمک روشی که یادگیری ماشینی (Machine learning) نام دارد، سعی می‌کند، به بهترین فرمول برای محاسبه ‌اعتبار صفحه پی‌ببرد. یادگیری ماشینی به این صورت کار می‌کند، که اطلاعاتی به یک برنامه داده می‌شود و این برنامه سعی می‌کند ارتباط بین بخش‌های مختلف آن را درک کند. درست مثل بچه‌ای که با دیدن آتش و احساس گرما، متوجه‌ی ارتباط بین آن‌ها می‌شود. 

    وقتی این برنامه اطلاعات زیادی راجع به، ویژگی‌های صفحات و جایگاه آن‌‌ها در سرپ را تحلیل کند، به مرور به روش رتبه‌دهی گوگل پی‌خواهد برد. بنابراین می‌تواند با الگویی که از رفتار گوگل یاد گرفته، احتمال رتبه گرفتن یک صفحه را پیش‌بینی کند. 

    تفاوت اعتبار دامنه و اعتبار صفحه

    تفاوت اعتبار دامنه و اعتبار صفحه چیست؟

     اعتبار صفحه معیاری است که احتمال رتبه گرفتن یک صفحه خاص از یک سایت را مشخص می‌کند. در حالی که اعتبار دامنه احتمال رتبه گرفتن کل سایت در سرپ را نشان می‌دهد و برای محاسبه آن تمام محتوای منتشر شده در آن سایت مورد بررسی قرار گرفته می‌شود.

    از دیگر تفاوت‌های این دو معیار این است که، بهبود دادن اعتبار دامنه می‌تواند چالش برانگیز بوده و مدت زمان بیشتری به طول بیانجامد. ولی چون برای بهبود اعتبار صفحه بر روی یک صفحه‌ی مشخص کار می‌شود، راحت‌تر می‌توان آن را تغییر داد.

    اعتبار صفحه سایت

    کاربرد اعتبار صفحه (page authority) چیست؟

    از آنجایی که اعتبار صفحه بر روی یک صفحه‌ی خاص از وب سایت تمرکز دارد، می‌تواند دو کاربرد مهم داشته باشد:

    1. به شما کمک می‌کند بفهمید کدام صفحات به بازنویسی نیاز دارند.
    2. نشان می‌دهد، کدام صفحات به تقویت بک‌لینک نیاز دارند.

     به این ترتیب با هدف قرار دادن یک صفحه خاص، می‌توان احتمال رتبه گرفتن آن را افزایش داد.

    مشاوره رایگان نبض مارکتینگ را از دست ندهید!

    اعتبار صفحه را از کجا می‌توان دید؟

    اگر می‌خواهید بدانید اعتبار صفحه مورد نظرتان چند است، می‌توانید از ابزارهای مختلفی که ماز ارائه می‌دهد استفاده کنید:

    • لینک اکسپلورر (Link Explorer)
    • مازبار (MozBar)
    • جعبه ابزار رایگان ماز 
    • بخش آنالیز از برنامه کیوورد اکسپلورر (Keyword Explorer)

    توصیه‌ی ما به شما استفاده از ابزار رایگان لینک اکسپلورر می‌باشد. فراموش نکنید که برای استفاده از تمام ابزارهای ماز باید فیلتر شکن خود را روشن کنید.

    دانستن اعتبار صفحه به تنهایی کافی نیست!

    اعتبار صفحه، به تنهایی اطلاعات کاملی را برای تصمیم‌گیری در مورد یک وب سایت در اختیار شما نمی‌گذارد. در کنار اعتبار صفحه دو معیار مهم دیگر یعنی اعتبار دامنه و اسپم اسکور نیز باید مورد توجه قرار گیرند. 

    اسپم اسکور به شما نشان می‌دهد، که چند درصد از سایت‌هایی که به سایت‌ شما شباهت دارند، توسط گوگل جریمه یا تحریم شده‌اند. در نتیجه اگر اسپم اسکور برای سایتی بالا باشد، می‌تواند زحماتی که برای بالا بردن اعتبار صفحه و دامنه کشیده‌اید را بر باد دهد.

    معیار بررسی وضعیت سایت

    ۴ راهکار مهم برای افزایش اعتبار صفحه

    لینک های مضر

    ۱. بک لینک‌های صفحه مورد نظر را تقویت کنید

    اگر می‌خواهید اعتبار یک صفحه خاص را افزایش دهید، باید کاری کنید تا از سایت‌هایی که اعتبار بالایی دارند به این صفحه لینک داده شود. برای اینکه سایت‌های معتبر، یک صفحه را برای لینک دادن ارزشمند بدانند، آن صفحه باید محتوای مفیدی و منحصر به فردی داشته باشد.

    به این منظور محتوایی که می‌نویسید باید جامع بوده و به طور تخصصی به آن موضوع پرداخته باشد. اگر محتوایی که در صفحه مورد نظر قرار می‌دهید تکراری باشد، ارزش لینک دادن نخواهد داشت. معمولا محتواهایی که شامل اینفوگرافیک و ویدئو هستند بسیار ارزشمند محسوب می‌شوند. علاوه بر این محتواهایی که به چرایی و چگونگی یک موضوع می‌پردازند نیز، می‌توانند به دریافت لینک کمک کنند.

    ۲. از صفحات سایتتان که اعتبار بالایی دارند، لینک بگیرید

    یکی از ترفندهایی که می‌توانید برای افزایش اعتبار یک صفحه استفاده کنید، لینک دادن از صفحات معتبر سایت خودتان، به صفحه مورد نظر است. معمولا در هر سایت صفحاتی وجود دارند که نسبت به سایر صفحات، پیج آتوریتی بیشتری دارند. شما می‌توانید از این صفحات به صفحه‌ای که می‌خواهید اعتبارش را بالا ببرید، لینک دهید. به این ترتیب اعتبار آن صفحه، به نسبت مساوی بین صفحاتی که لینک را دریافت می‌کنند، تقسیم می‌شود.

    نکاتی که در این مورد باید رعایت کنید این است که:

    •  این لینک سازی باید بین صفحاتی انجام شود که از نظر موضوعی مرتبطند. 
    • از صفحه مبدا بیش از دو لینک، به صفحات دیگر ایجاد نشود. این موضوع باعث می‌شود، گوگل صفحه مورد نظر را به عنوان اسپم شناسایی کند. 

    ما در مقاله‌ی جویس لینک به طور کامل بایدها و نبایدهای لینک سازی را توضیح داده‌ایم، که پیشنهاد می‌کنیم حتما آن را مطالعه کنید.

    ۳. اعتبار دامنه سایت خود را افزایش دهید

    همانطور که گفتیم اعتبار دامنه بر اعتبار صفحه، تاثیر می‌گذارد. پس باید سعی کنید، اعتبار دامنه سایت خود را افزایش دهید. به این منظور تمام موارد بالا، علاوه بر بهبود سئوی سایت می‌تواند، در افزایش اعتبار دامنه نیز موثر باشد. 

    ۴. لینک‌های مضر را شناسایی و حذف کنید

    دقت کنید، اگر در میان بک لینک‌های یک صفحه لینک مخربی وجود داشته باشد، این موضوع می‌تواند تمام زحماتتان برای لینک سازی را به باد دهد. پس حتما به طور مرتب وضعیت بک لینک‌های صفحات سایتتان را بررسی کرده و لینک‌های مضر را شناسایی و حذف کنید. به این منظور می‌توانید از ابزارهایی مثل Open Site Explorer ،Majestic و Google Search Console استفاده کنید.

    افزایش اعتبار صفحه

    از اعتبار صفحه یا پیج آتوریتی چه گفتیم؟

    در این مقاله توضیح دادیم که اعتبار صفحه یا پیج آتوریتی، عددیست که احتمال رتبه گرفتن یک صفحه‌ی مشخص از سایت را نشان می‌دهد. صاحبان سایت‌ها باید از این معیار برای مقایسه‌ی یک صفحه با صفحات رقیب استفاده کنند.

    به این ترتیب می‌توانند با بهبود اعتبار صفحه مد نظر، احتمال رتبه گرفتن آن‌ را افزایش دهند. این صفحات می‌تواند صفحه فرود، صفحات فروش محصول یا حتی صفحات وبلاگ باشند. اگرچه اعتبار صفحه به اندازه اعتبار دامنه مورد توجه قرار نگرفته است اما می‌تواند به همان اندازه در رسیدن صاحبان وبسایت‌ها به اهدافشان، مهم باشد.

    سوالات متداول

    اعتبار صفحه توان رتبه گرفتن یک صفحه خاص از یک سایت را  پیش بینی می‌کند. و می‌تواند عددی بین ۱ تا ۱۰۰ باشد. هرچه این امتیاز به عدد ۱۰۰ نزدیک‌تر شود، یعنی اعتبار آن صفحه بالاتر بوده و احتمال رتبه گرفتن آن در صفحه  نتایج گوگل بیشتر است.

     اعتبار صفحه معیاری است که قدرت رتبه گرفتن یک صفحه خاص از یک سایت را مشخص می‌کند. در حالی که اعتبار دامنه قدرت احتمالی رتبه گرفتن کل یک سایت در سرپ را نشان می‌دهد و برای محاسبه آن تمام محتوای منتشر شده در آن سایت در نظر گرفته می‌شود.

    شرکت نرم‌افزاری ماز که این معیار را طراحی کرده می‌گوید، بیش از ۴۰ فاکتور را برای محاسبه اعتبار صفحه در نظر می‌گیرد. اما می‌توان گفت کی از این عوامل، اعتبار دامین یا همان دامین آتوریتی است. 

    محتوای این بلاگ توسط کارشناسان تایید شده است.

    با تشکر از شما برای زمانی که صرف مطالعه این محتوا کردید. 

    تیم تولید محتوا | آژانس خلاقیت نبض مارکتینگ

    مطالعه بیشتر

    [ASRating]

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    popup

    هـدیه ویـژه به مـدت محـدود

    مشـاوره اختصاصـی سئـو "رایـگان"

    popup

    هـدیه ویـژه به مـدت محـدود

    مشـاوره اختصاصـی سئـو "رایـگان"