call nabz

۰۲۱۸۸۹۴۸۹۱۷

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
  • افزایش سرعت سایت در موبایل

    افزایش سرعت سایت در موبایل

    [ASRating]

    فهرست مطالب

    سرعت سایت در موبایل و دسکتاپ جزو مهم‌ترین بخش‌هایی هستند که در  بهینه سازی و سئو سایت باید خیلی بهشون دقت کنیم و اهمیت بدیم. کند بودنش بسیار برای کاربر آزار دهندس ولی از اونور سریع بودنش می‌تونه برامون کلی امتیاز داشته باشه. سرعت سایت جزو اولین پارامترهایی هست که توسط ربات‌های گوگل بررسی میشه و بهش امتیاز داده میشه، پس باید بهش خیلی اهمیت بدیم به نحوی که اگه سایت برای مخاطب باز نشه همه ی زحمات سئو داخلی هم بی نتیجه میمونه.

    اگر بازدید های وب سایت رو بخوایم تقسیم کنیم و بگیم از دسکتاپ بیشتر بازدید کننده داریم یا از موبایل؟ باید خدمتتون عرض کنم که بیش از ۶۰ درصد ورودی ها از موبایل هستند، پس ورودی ها موبایل رو دسته کم نگیرید و بهش خیلی اهمیت بدید.

    حالا که متوجه اهمیت بازدید کننده ها از موبایل شدید می‌خوایم امروز راجع به افزایش سرعت سایت در موبایل براتون بگیم که چطوری می‌تونیم زمانی که کاربر قصد داره وارد وب‌سایت ما بشه کاری کنیم که تو سریع‌ترین زمان ممکن به هدفش برسه. با ما همراه باشید تا چند تا تکنیک رو با هم بررسی کنیم.

    راه های افزایش سرعت سایت در موبایل

    برای افزایش سرعت سایت در موبایل باید چند تا از فاکتور های خدمات سئو و بهینه سازی رو رعایت کنیم که عبارتند از:

    ۱- بهینه‌سازی تصاویر

    ۲- بارگذاری ویدئو در سایت‌های ویدئویی

    ۳- عدم استفاده از ریدایرکت

    ۴- استفاده از تکنیک Minify

    ۵- فشرده‌سازی با Gzip

    ۶- فعال‌کردن حافظه کش مرورگر

    ۷- آپدیت افزونه‌های وردپرسی (در صورت استفاده از وردپرس)

    ۸- حذف افزونه‌های غیرضروری (در صورت استفاده از وردپرس)

    همراهمون باشید تا در ادامه کامل این ۸ مورد ررو با هم بررسی کنیم.

    راه اول | بهینه‌سازی تصاویر

    بهینه سازی تصاویر برای افزایش سرعت سایت در موبایل

    تصاویر عضو جدانشدنی از محتواهای ما هستند و بهینه کردنشون باعث افزایش سرعت سایت در موبایل و دسکتاپ میشه ولی اگر به‌درستی نتونیم ازشون استفاده کنیم و بهینشون کنیم نمی‌تونیم به کاربرهای زیادی محتوای خودمون رو برسونیم.

    برای بهینه‌سازی تصاویر می‌تونیم از سایت‌هایی تو این زمینه استفاده کنیم مثله: Compress jpg, Tiny Png و Image Compressor استفاده کنیم ولی به نظر من هیچی بهتر از فتوشاپ نمی‌تونه تو بهینه‌سازی عکس‌ها بهمون کمک کنه.

    برای این کار فقط باید بعد از ادیت نهایی عکس ها که انتخاب کردیم، کلیدهای Shift+Ctrl+Alt+S رو بگیریم و خوده فتوشاپ عکس‌های ما رو به حالت ذخیره‌سازی برای وب می‌بره که اونجا می‌تونیم هم‌ اندازه و هم کیفیت موردنظر خودمون رو انتخاب کنیم.

    نکته: بهتر هست از فرمت Jpg استفاده کنیم و سعی کنیم حجم عکس هامون بیشتر از ۷۰ کیلوبایت نشه.

    راه دوم | بارگذاری ویدئوها در آپارات

    از لحاظ سئو و آنالیز سئو سایت بهتر هست فایل‌های ویدئویی که قرار هست روی محتوا استفاده کنیم در خود هاست سایت بارگذاری بشه، به دلیل اینکه ممکنه یه زمانی سرور سایت‌های ارائه‌دهنده سرویس ویدئویی قطع بشه و ویدئو ما هم در سایت نمایش داده نشه.

    این منطق درستی هستش ولی چون معمولاً مدیر وب‌سایت‌ها علاقه به هزینه بیشتر برای خریدن هاست‌های با حجم بالا ندارن و دوست ندارن حجم هاست‌هاشون با ویدئو پر بشه بهتر هست از سایت‌های ارائه‌دهنده خدمات ویدئویی مثله آپارات استفاده کنیم. با استفاده از سایت‌هایی مثل آپارات می‌تونیم ازشون لینک دریافت کنیم و در سایت خودمون نمایش بدیم.

    راه سوم | عدم استفاده از ریدایرکت

    هر چه قدر تعداد ریدایرکت های ما کمتر باشه، کاربر سریع‌تر به هدفش می‌رسه. تا جایی که ممکن هست سعی کنیم از ریدایرکت ها استفاده نکنیم و نه کاربر رو معتل کنیم و نه گوگل رو.

    راه چهارم | استفاده از تکنیک Minify

    بهینه سازی تصاویر برای افزایش سرعت سایت در موبایل

    یکی کردن فایل‌های CSS  و Java Script  رو Minify می‌گن. این کار رو با فشرده‌سازی اشتباه نگیرید، در این حالت ما صرفاً چندین فایل رو داخل یک فایل قرار می‌دیم که موقع درخواست مرورگرها برای بررسی سایت، زمان خوندن اطلاعات کاهش پیدا کنه و همه اطلاعات در یکجا باشه.

    برای Minify کردن اطلاعاتتون پیشنهاد می‌کنیم که کارتون رو به یک شرکت خدمات سئو سایت بسپارید چون با کوچیک‌ترین اشتباه ممکن هست به مشکل جدی برخورد کنید. اگر خودتون قصد انجامش رو دارید و از وردپرس استفاده می‌کنید می‌تونید از افزونه‌هایی مثل: Better WordPress Minify و WillPeavy استفاده کنید.

    راه پنجم | استفاده از Gzip

    بهینه سازی تصاویر برای افزایش سرعت سایت در موبایل

    Gzip یکی از روش‌های نوین و به‌روز برای افزایش سرعت سایت در موبایل و دسکتاپ به شمار میره و کاره فشرده‌سازی فایل‌های هاست ما رو انجام میده و به این اینصورت عمل می‌کنه که میاد کدهای html و css مارو بهینه‌سازی می‌کنه و فضاهای خالی و یا کدهایی که بلااستفاده هستند رو پاک می‌کنه.

    Gzip می‌تونه تا ۷۰ درصد سایز فایل‌ها رو کاهش بده، پس ازش غافل نشید. اگر از وردپرس استفاده می‌کنید می‌تونید از افزونه WordPress Gzip Compression برای فشرده‌سازی فایل هاتون استفاده کنید.

    راه ششم | فعال‌کردن کش مرورگر

    فعال‌سازی این قابلیت می‌تونه تو افزایش سرعت سایت در موبایل تأثیر بزاره تو زمان بارگذاری صفحات وب‌سایت شما برای کاربر بسیار صرفه‌جویی کنه. این قابلیت به این صورت عمل می‌کنه که فایل‌های چندرسانه‌ای شما و کدهای html ,css و javascipt رو در مرورگرهای کاربرها ذخیره می‌کنه و کاربر دفعه بعدی که به شما مراجعه می‌کنه سریع‌تر صفحات براش بارگذاری می‌شن.

     

    اگر از وردپرس استفاده می‌کنید می‌تونید از افزونه‌هایی همچون: W3 Total Cache  و WP Super Cache برای فعال‌کردن این قابلیت استفاده کنید.

    راه هفتم | آپدیت افزونه‌های وردپرس

    اگر از وردپرس استفاده می‌کنید و دیدید که صفحاتتون با تمام رعایت موارد بالا باز هم دیر لود میشه حتماً یه زمانی رو برای آپدیت افزونه‌های خودتون بزارید. برای افزایش سرعت سایت وردپرسی باید حواسمون به آپدیت افزونه‌ها باشه و افزونه‌ها معمولاً در خودشون آپدیت‌هایی رو ارائه می دن که باعث افزایش سرعت اون افزونه میشه و به سبب افزایش سرعت اون افزونه سرعت سایت ما هم افزایش پیدا می کنه. این مسئله باعث بهبود سئو سایت وردپرسی می شود.

    راه هشتم | حذف افزونه‌های غیرضروری

    هر چه تعداد افزونه‌های ما بیشتر بشه سرعت دریافت اطلاعات برای مرورگرها کند میشه. در اکثر وب‌سایت ها افزونه‌های زیادی نصب شده که وقتی بررسی می‌کنیم می‌بینیم که بعضی از اون ها خیلی به کارمون نمیان و دارن باعث کندی سایت میشن. برای افزایش سرعت وردپرس در موبایل باید افزونه‌های خودمون رو شناسایی کنیم و اون هایی که می‌بینیم بلااستفاده هستند رو غیرفعال و پاک کنیم.

     

    در بعضی مواقع ممکنه ما بدون تحقیق بیایم برای انجام یه کاری ۵ تا افزونه نصب ‌کنیم ولی اگر یکم بیشتر تحقیق می‌کردیم با ۲ تا افزونه کاربردی تو همون زمینه هم مشکلمون حل می‌شد و خوب ۲ تا افزونه بهتر از ۵ تا افزونه هست چون سایت مارو کند نمی‌کنه، پس با تحقیق افزونه‌ها رو نصب کنیم و شاید با تحقیق، افزونه‌ای پیدا کردیم که کار چندتا افزونه رو با هم انجام بده.

     

    همچنین برای ارزیابی افزونه هامون می‌تونیم از افزونه P3  یا Plugin Performance Profiler استفاده کنیم و از عملکرد افزونه هامون مطلع بشیم.

    سخن آخر

    همونطور که اول مقاله هم بهش اشاره کردم موارد بسیار زیادی هست که ما می‌تونیم ازش برای افزایش سرعت سایت در موبایل استفاده کنیم ولی این ۸ مورد کلیدی که امروز بهشون اشاره شد، پایه‌های اصلی افزایش سرعت سایت در موبایل هستند پس حتماً رعایتشون کنید. اگر کمکی هم احتیاج داشتید میتونید به صفحه مشاوره سئو نبض مارکتینگ مراجعه کنید.

    همچنین اگر داری این مقاله رو می‌خونی و در این زمینه تجربه داری برامون در بخش نظرات بنویس که بقیه دوستان هم بتونن ازش استفاده کنن. همچنین وبلاگ نبض مارکتینگ رو دنبال کنید چون به زودی به تمام مواردی که می‌تونه تو افزایش سرعت کمکتون کنه می‌پردازیم.

    سوالات متداول شما

    برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.
    برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

    + میتونی این مطلب رو با دوستات هم به اشتراک بذاری...

    LinkedIn
    Twitter
    Email
    WhatsApp
    Telegram

    محتوای این بلاگ توسط کارشناسان تایید شده است.

     با تشکر از شما برای زمانی که صرف مطالعه این نوشته کردید. 

    + ممکنه به این مطالب هم علاقه‌مند شی...

    مدت زمان سئو چقدر است
    تصویر ترک
    افزونه های امنیتی وردپرس
    سئو کلاه خاکستری Gray Hat Seo

    + میتونی دیدگاهت رو با بقیه به اشتراک بذاری...

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دسته‌بندی مقالات

    مشاوره رایگان

    دوست داری سایتت تو صفحه اول نتایج گوگل دیده بشه؟!

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    popup

    هـدیه ویـژه به مـدت محـدود

    مشـاوره اختصاصـی سئـو "رایـگان"