call nabz

۰۲۱۸۸۹۴۸۹۱۷

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
دو موبایل و دو تبلت و دو لپتاپ اتصال به وسیله زنجیر بک لینک

انواع بک لینک و نکاتی که باید در مورد آن‌ها بدانید!

  • بک لینک در واقع لینکی است که شما را به وبسایت دیگری ارجاع می‌دهد. هر بک لینک به سایت شما به این معنی است که محتوایتان ارزشمند است و دیگران بازدید از سایت شما را به خوانندگانشان پیشنهاد می‌کنند. کیفیت بک لینک‌های شما مسلما یکی از مهم‌ترین عواملی است که گوگل در تعیین نحوۀ رتبه‌بندی وبسایتتان به آن توجه می‌کند. در دنیای سئو، ایجاد بک لینک‌های با کیفیت بالا راهی است که به بهتر دیده شدن سایت شما کمک می‌کند و باعث بهبود رتبه‌بندی آن می‌شود.
    همان‌طور که گفته شد، اکثر متخصصان سئو زمان زیادی برای تکمیل استراتژی‌هایی مانند توسعۀ روابط با صاحبان وبسایت، تولید محتوای مؤثر، ایجاد پروفایل منابع مرتبط، ایجاد لینک و… صرف می‌کنند. سئوکاران اغلب به تنوع بک لینک توجه زیادی نشان می‌دهند، بنابراین برای طبیعی کردن استراتژی لینک‌سازی خود برای گوگل، باید انواع مختلفی از بک لینک‌ها را دریافت کنید. به همین دلیل است که باید بدانید چه نوع لینک‌هایی وجود دارد و از کدام استفاده کنید.
    بک لینک‌ها به موتورهای جستجو نشان می‌دهند که یک وبسایت معتقد است وبسایت دیگری قابل اطمینان و معتبر است و اطلاعات ارزشمندی را ارائه می‌دهد. لینک‌هایی که از وبسایت‌های مرتبط و معتبر تهیه می‌شوند، باعث افزایش آگاهی از برند و افزایش ترافیک ارجاعی (referral traffic) و به‌طور مستقیم بر بازدید یک سایت تأثیر می‌گذارد. با ما در این مقاله همراه باشید تا انواع بک لینک‌ها را بشناسیم. 

    آنچه در این مقاله می‌خوانید...

    بک لینک‌های باکیفیت مهم‌تر است یا تعداد بک لینک‌ها؟

    چند سال پیش، ماهیت لینک‌سازی بر روی دستیابی به تعداد زیادی لینک تمرکز داشت. این روند در گذشته بدون توجه به این موضوع بود که لینک‌ها از کجا آمده‌اند! قبل از به‌روزرسانی الگوریتم پنگوئن گوگل، لینک‌سازی انبوه، یک راه مجاز و کارآمد برای بهبود رتبۀ وبسایت شما در نتایج جستجو بود. در سال ۲۰۱۲، گوگل آپدیت الگوریتم پنگوئن را برای خلاص شدن از نتایج جستجو که توسط بازاریابان دستکاری شده بود، ارائه کرد.
    به‌طور خاص، به‌روزرسانی الگوریتم پنگوئن کسانی که در حال خرید لینک، دریافت لینک از طریق مزرعه‌های بک لینک و استفاده از روش‌های زیرکانه برای دریافت تعداد زیادی بک لینک‌های اسپم بودند را هدف قرار داد. از آن زمان به بعد، صنعت سئو، پیشرفت زیادی کرده است تا توجه گوگل را به بک لینک‌های مرتبط و باکیفیت بیشتر جلب کند، نه تعداد زیادی بک لینک‌های اسپم که کم‌ترین ارزش را دارند.

    معرفی انواع بک لینک براساس فرآیند ساخت براساس ویژگی براساس موقعیت براساس هزینه

    معرفی انواع بک لینک‌

    برای کمک به درک بهتر این موضوع، ما همه انواع بک لینک را با توجه به معیارهای مختلف به چهار گروه تقسیم کرده‌ایم:

     

    • براساس فرآیند ساخت لینک
    • براساس ویژگی لینک
    • براساس موقعیت آن‌ها در وبسایت
    • براساس هزینه

    در ادامه انواع بک لینک‌ها را براساس همین دسته‌بندی به شما معرفی می‌کنیم.

    انواع بک لینک براساس فرآیند ساخت بک لینک طبیعی پست مهمان مطبوعاتی نظرات انجمن بک لینک کامنتی PBN

    انواع بک لینک براساس فرآیند ساخت

    این بک لینک‌ها با استراتژی‌های ساخت لینک مرتبط هستند. هریک از این بک لینک‌ها نقاط قوت و ضعف خاص خود را دارند و دانستن نحوۀ عملکرد آن‌ها برای تهیۀ استراتژی لینک‌سازی مهم است.

    بک لینک‌های طبیعی

    بک لینک طبیعی یا ارگانیک، لینکی است که به‌طور طبیعی توسط یک شخص حقیقی در یک وبسایت قرار می‌گیرد. این شخص ممکن است فکر کند که آن مطلب برای مخاطبانش مفید است و به وبسایت او ارزش می‌بخشد. گوگل این بک لینک را نوعی رأی به نفع هر صفحه‌ای که شخص به آن لینک داده است در نظر می‌گیرد؛ یعنی برای گوگل بسیار مهم است که پیوندهایی که دریافت می‌کنید، ارگانیک باشند.
    اولین راه برای دریافت بک لینک‌های طبیعی و مرتبط به وبسایت شما، ایجاد محتوای ارزشمند، وایرال یا همیشه سبز است که سایر سازندگان وبسایت بتوانند و بخواهند به آن لینک دهند.
    محتواهایی مانند:

    پژوهش؛ با آمار منحصربه‌فرد در مورد شرکتتان یا براساس نظرسنجی‌های کاربران 

    اینفوگرافیک به همراه تصاویر، آمار و ارقام

    مصاحبه تصویری یا متنی با متخصصان واجد شرایط یا افراد مشهور

    راهنمای جامع؛ ارائۀ مطالب مفید برای وبلاگ‌نویسان و روزنامه‌نگاران

    بک لینک پست مهمان

    پست مهمان عبارت است از نوشتن مقاله به عنوان نویسندۀ مهمان در وبسایت شخص دیگری که به وبسایت شما لینک دهد. وبلاگ‌نویسان مهمان ماهر، غالبا مطالبی را در وبلاگ‌های دیگر در رشته و موضوع خود می‌نویسند که هم مرتبط هستند و هم واقعا در مورد آن اطلاعات دارند.
    برای دریافت بک لینک پست مهمان، باید با افرادی که در وبسایت‌های مرتبط با کسب‌وکار شما هستند و ممکن است به محتوای شما علاقه‌مند باشند، ارتباط برقرار کنید. لینک‌های پست‌های مهمان بخش جدایی‌ ناپذیری از هر استراتژی لینک‌سازی هستند. این لینک‌ها نه تنها به نفع سئو هستند، بلکه می‌توانند با قرار گرفتن در وبسایت‌های مرتبط با کسب‌وکار شما، برای سایتتان ترافیک ایجاد کنند.
    لینک‌های پست مهمان معمولا در بخش معرفی نویسنده قرار می‌گیرند، اما گاهی اوقات می‌توان آن‌ها را در ستون‌های کناری صفحات سایت هم قرار داد. یکی از متداول‌ترین الزامات در این مورد، این است که بک لینک شما بدون تبلیغات برای مقاله ارزش‌آفرین باشد.

    بک لینک‌های مطبوعاتی

    این لینک‌ها در اصل بیانیه‌هایی هستند که برای اعلام اخبار، رویدادها یا سایر اطلاعات مهم در مورد یک شرکت در رسانه‌ها منتشر می‌شوند. به عنوان مثال، یک بیانیۀ مطبوعاتی ممکن است راه‌اندازی ابزار جدید یک پلتفرم یا افتتاح یک دفتر فروش جدید را به اطلاع مخاطبان برساند.
    گوگل اعلام کرده است که آن‌ها لینک‌های مطبوعاتی را به‌عنوان تبلیغات تلقی می‌کند؛ بنابراین، باید تگ‌های نوفالو داشته باشند. با اینکه گوگل اعلام کرده است که لینک‌های مطبوعاتی لینک‌های ارگانیک نیستند اما یک راه غیرمستقیم عالی برای دریافت بک لینک‌های ارگانیک به حساب می‌آیند.

    بک لینک نظرات انجمن

    تالارهای گفتگوی آنلاین، محلی برای بحث و تبادل نظر آنلاین هستند که افراد در آن گرد هم می‌آیند و در مورد موضوعات مختلف و مرتبط صحبت می‌کنند. به‌طور کلی انجمن‌ها به‌راحتی در دسترس هستند و عضویت در آن‌ها رایگان است. لینک‌های انجمن زمانی به وجود می‌آید که یکی از اعضای انجمن از قرار دادن لینک سایت در پروفایل یا پست خود استفاده می‌کند.
    جالب است بدانید که گوگل به‌شدت با سوءاستفاده از این پلتفرم‌ها تنها به منظور ارتقاء وبسایت و ایجاد بک لینک مخالف است؛ اما اگر لینکی که قرار می‌دهید سایر کاربران را راهنمایی کند و اطلاعات مفید و مرتبط را در اختیار آن‌ها قرار دهد، گوگل هم آن را دوست خواهد داشت! هدف اصلی دریافت این بک لینک‌ها افزایش آگاهی از برند است که در نهایت باعث شهرت بیشتر برند شما می‌شود.

    بک لینک کامنتی

    در این نوع از بک لینک، شما می‌توانید از طریق کامنت گذاشتن با سایرین ارتباط برقرار کنید. افراد زیادی با خواندن کامنت‌های یک پست، محتوای آن را ارزش‌گذاری می‌کنند. چه چیزی بهتر از نظرات مردم برای هدایت ترافیک به سمت وبسایت شما وجود دارد؟ شما از این راه می‌توانید مخاطبان بالقوه را به سمت سایت خود بیاورید. سایت‌هایی که برای نوشتن نظر نیاز به ایجاد حساب کاربری دارند، برای بک لینک کامنتی مناسب‌تر هستند.

    بک لینک PBN

    PBN یا شبکۀ وبلاگ خصوصی، گروهی از سایت‌ها هستند که تنها با هدف لینک دادن به یک سایت ایجاد شده‌اند. همان‌طور که از نامش پیداست، PBNها خصوصی هستند و در حالت ایده‌آل هیچ ردپای دیجیتالی بر جای نمی‌گذارند. لینک‌های PBN خلاف قوانین لینک‌سازی مجاز است و بنابراین، استفاده از آن‌ها خطرناک است.
    پس از خرید یک یا چند دامنه، متخصصان سئو آن‌ها را با محتوا پر کرده و پس از ایندکس شدن صفحات، آن‌ها به صورت ارگانیک یک بک لینک به وبسایت اصلی خود از یک سایت PBN اضافه می‌کنند. این بک لینک می تواند از وبلاگ یا صفحه اصلی PBN باشد، اما نکتۀ کلیدی این است که نباید روند مشابهی را در هر دامنه تکرار کنید.
    لینک‌های PBN به‌عنوان یک تکنیک سئو کلاه خاکستری در نظر گرفته می‌شوند که گوگل با آن مخالف است. به همین دلیل، توصیه می‌کنیم در استفاده از این نوع بک لینک بیشتر احتیاط کنید.

    انواع بک لینک براساس ویژگی فالو نوفالو اسپانسر شده تولید شده توسط کاربر

    انواع بک لینک براساس ویژگی‌های آن‌ها

    دسته‌بندی بعدی بک لینک‌ها براساس ویژگی آن‌ها است. از سال ۲۰۱۹، گوگل استفاده از ویژگی‌های Nofollow، Sponsored و UGC را توصیه کرده است تا بتواند درک کند که چگونه لینک‌ها را مورد تجزیه‌وتحلیل قرار دهد.

    بک لینک‌های فالو

    بک لینکی که آن را Dofollow یا بک لینک فالو می‌نامیم، در واقع فقط یک لینک معمولی است. 

    چیزی به نام rel=”dofollow” در کدنویسی وجود ندارد و به‌طور پیش‌فرض همۀ لینک‌ها فالو در نظر گرفته می‌شوند.

    سئوکارها معمولا بک لینک‌های dofollow را هدف قرار می‌دهند؛ زیرا آن‌ها می‌خواهند در سریع‌ترین زمان ممکن، رتبۀ وبسایت را بهبود دهند. با این حال، اینکه یک وبسایت فقط از لینک‌های dofollow تشکیل شده باشد ایدۀ خوبی نیست، زیرا ممکن است گوگل آن را به عنوان لینک اسپم شناسایی کند.

    بک لینک‌های نوفالو

    بک لینک‌های Nofollow لینک‌هایی با تگ HTML rel=”nofollow” هستند که به موتورهای جستجو دستور می‌دهد که لینک را دنبال نکنند یا هیچ لینکی را به وبسایت ارسال نکنند. گوگل در سال ۲۰۰۵ تگ nofollow را برای مبارزه با هرزنامه‌ها و جلوگیری از دستکاری لینک‌ها معرفی کرد. از آن زمان، استفاده از تگ  Nofollow  برای انواع خاصی از پیوندها که ممکن است به‌عنوان هرزنامه شناخته شوند، رایج شده است. تگ نوفالو روشی است که گوگل را برای علامت‌گذاری یک لینک به‌عنوان لینک غیرقابل اعتماد معرفی کرد که صراحتا بگوید «این لینک را دنبال نکنید.»
    چنین بک لینک‌هایی بخش جدایی‌ ناپذیر یک استراتژی لینک‌سازی هستند. بک لینک‌های Nofollow برای تایید نکردن وبسایتی که به آن لینک می‌دهید، استفاده می‌شود. اینکه آیا این نوع بک لینک بر رتبۀ شما تاثیر می‌گذارد یا نه، موضوعی بحث‌برانگیز است، اما شکی نیست که آن‌ها می‌توانند برای سایت شما ترافیک ارجاعی (referral traffic) ایجاد کنند و آگاهی از برند را افزایش دهند. همچنین آن‌ها می‌توانند به شما در ایجاد یک پروفایل بک لینک ارگانیک کمک کنند.

    بک لینک‌های اسپانسر شده

    ویژگی rel= “sponsored” برای لینک‌های پولی استفاده می‌شود و نشان می‌دهد لینک ایجاد شده یک لینک پولی است و ارگانیک نیست. گوگل استفاده از این ویژگی را توصیه کرده است تا مشخص کنید که بک لینک‌ها برای اهداف تبلیغاتی خریداری شده‌اند.
    قبلا استفاده از تگ “nofollow” برای این نوع لینک‌ها توصیه می‌شد اما الان تگ «اسپانسر» نسبت به “Nofollow” ترجیح داده می‌شود.
    بک لینک‌های اسپانسری می‌توانند در جاهای مختلفی مانند پست‌های مهمان پولی، پست‌های مطبوعاتی، مقالات خبری، ساید بار یا به‌عنوان تبلیغات در پاورقی استفاده شوند. از آنجایی که این بک لینک‌ها مانند بک لینک‌های Nofollow هستند، می‌توانند برای ایجاد آگاهی از برند و هدایت ترافیک ارجاعی مفید باشند.

    بک لینک‌های تولید شده توسط کاربر

    بک لینک‌های UGC با ویژگی rel=”ugc” به موتورهای جستجو نشان می‌دهد که محتوا توسط کاربران وبسایت تولید شده است. این لینک‌ها به نظرات، پست‌های انجمن یا انواع دیگر محتوای ارسالی توسط کاربران اشاره دارد.
    ویژگی UGC به‌طور قابل توجهی بر رتبۀ سئو وبسایت تاثیر نمی‌گذارد؛ اما افزودن ویژگی UGC تضمین می‌کند که وبسایت شما جریمه نمی‌شود. لینک‌های کامنتی معمولا پیوندهای اسپم و مرتبط با سئو کلاه خاکستری هستند، بنابراین استفاده از ویژگی UGC باز هم از شما در برابر جریمه شدن، محافظت می‌کند.

    انواع بک لینک براساس موقعیت در وبسایت در محتوای متنی در عکس در فوتر در ویجت پروفایلی در صفحه منابع

    انواع بک لینک براساس موقعیت آن‌ها در وبسایت

    نکته دیگری که نمی‌توان از آن چشم‌پوشی کرد، موقعیت لینک در وبسایت است. جایگاه بک لینک می‌تواند بر ارزش سئو آن تأثیر بگذارد. قرار گرفتن در متن، تصویر، ویجت، پاورقی یا کامنت ارزش یکسانی ندارد.

    بک لینک‌های قرار گرفته در محتوای متنی

    متن رایج‌ترین و طبیعی‌ترین جا برای قرار گرفتن بک لینک است. همچنین به‌عنوان بهترین راه برای دریافت بک لینک از نظر سئو هم شناخته می‌شود؛ زیرا چنین لینکی دارای متنی است که مکمل انکر تکست است. با این حال، فراموش نکنید که متن اطراف انکر تکست لینک با خود لینک مرتبط باشد.

    بک لینک قرار گرفته در تصویر

    سئوکاران گاهی از تصاویر به‌عنوان لینک استفاده می‌کنند. برای مثال، شما احتمالا بنرهای قابل کلیک را در ساید بار، در سربرگ یا وسط صفحه دیده‌اید. این لینک‌ها همچنین می‌توانند به شکل عکس حاوی لینک (Linked Image) باشند که در جایی از متن اصلی قرار دارند.
    به خاطر داشته باشید که لینک‌های متنی نسبت به لینک‌های تصویری حاوی متن جایگزین، عملکرد بهتر و ارزش بیشتری دارند.
    یکی از پارامترهای اصلی که گوگل هنگام ارزیابی مرتبط بودن و ارزش بک لینک‌ها در نظر می‌گیرد، انکر تکست و مفهوم آن است که شامل ارتباط آن با متن می‌شود. اما تصاویر، دارای بافت متنی نیستند و همین امر تعیین مرتبط بودن لینک را برای موتورهای جستجو دشوارتر می‌کند. به‌علاوه، تصاویر اغلب در قسمت محتوای ثانویه مانند سایدبار قرار می‌گیرند، جایی که لینک‌ها ارزش کمتری نسبت به محتوای اصلی دارند.
    گوگل توصیه می‌کند از متن به جای تصاویر برای نمایش نام‌ها، محتوا یا لینک‌های مهم استفاده کنید، اگر می‌خواهید در متنتان از عکس استفاده کنید، نوشتن متن جایگزین را فراموش نکنید.

    بک لینک‌های پاورقی یا فوتر

    لینک‌های فوتر لینک‌هایی هستند که در پاورقی یک صفحه قرار می‌گیرند. به لینک‌‌های پاورقی معمولا ارزش کمتری نسبت به لینک‌های متنی دارند و از نظر اهمیت در درجۀ دوم قرار می‌گیرند.
    با توجه به اینکه جای پاورقی (footer) معمولا در سایت ثابت است، لینک‌های پاورقیِ پر از کلمات کلیدی، برای سال‌ها در سئو مورد استفاده قرار می‌گرفت. امروزه، استفاده بیش از حد از لینک‌های پاورقی، از طرف گوگل جریمه خواهد شد. گوگل واضح اعلام کرده که لینک‌های پاورقی برای سیستم رتبه‌بندی مفید نیستند. اگر می‌خواهید از لینک فوتر برای لینک دادن به سایت خود یا دیگران استفاده کنید، از تکرار کلمات کلیدی خودداری کنید و به جای آن از انکر تسکت استفاده کنید.

    بک لینک‌های ویجت

    ویجت یک برنامه کوچک مبتنی بر وب است که حاوی لینکی به وبسایت شما است. ویجتی که ارائه می‌کنید در یک کد HTML خواهد بود که می‌تواند برای وبسایتی که می‌خواهید لینک خود را با آن به اشتراک بگذارید، ساخته شود. سایت میزبان نیز کد HTML را در صفحۀ مورد نظر قرار می‌دهند.
    به‌عنوان مثال، یک و‌سایت شرط‌بندی ورزشی می‌تواند ویجت خود را در یک وبلاگ محبوب فوتبال با شانس مناسب برای مسابقۀ هفتۀ بعدی یک لیگ قرار دهد. با کلیک بر روی ویجت شما، کاربران به وبسایتتان وارد می‌شوند.
    شرکت‌های متعددی ویجت‌ها را به‌طور خاص برای ساخت بک لینک ارائه می‌دهند، اما شما باید مراقب لینک‌های ویجت باشید. اگر به‌طور طبیعی در سایت قرار نگیرند، می‌توان آنها را نقض دستورالعمل‌های گوگل وبمستر در نظر گرفت.

    بک لینک پروفایل

    شما با ساخت حساب کاربری در یک وبسایت یا در شبکه‌های اجتماعی می‌توانید لینک محتوای وبسایت خودتان را در آن قرار داده و از این طریق بک لینک دریافت کنید. لینک‌های پروفایل شبکه‌های اجتماعی، در اصل یک روش ساخت بک لینک نیستند و فایده‌ای برای سئو ندارد.
    لینک‌ها و پروفایل‌های اصلی شبکه‌های اجتماعی به خاطر اینکه حضور آنلاین شما را تقویت کرده و به افزایش اعتبار برندتان کمک می‌کند، به نفع کسب‌وکارتان خواهد بود. شبکه‌های اجتماعی همچنین به کسب‌وکارها این امکان را می‌دهند تا محتوای وبسایت خود را به اشتراک بگذارند و دسترسی مخاطبان به سایت‌هایی که معمولا در جستجو با آن‌ها روبرو نمی‌شوند را گسترش دهند. لینک‌های شبکه‌های اجتماعی معمولا از جنس نوفالو هستند و UGC محسوب می‌شوند.

    بک لینک صفحۀ منابع

    صفحات منابع، صفحاتی در وبسایت هستند که به فهرست لینک‌ها و منابع مفید برای یک موضوع خاص اختصاص داده شده‌اند. مثلا شما پس از نوشتن یک مقاله، منابعی که از آن‌ها در نوشتن مطلبتان استفاده کرده‌اید را در صفحه‌ای با عنوان «منابع» و به منظور «مطالعۀ بیشتر» در اختیار خوانندگان قرار می‌دهید. گرفتن بک لینک صفحۀ منابع به این معنی است که محتوای شما ارزشمند است و آن سایت، خواندن مطالب وبسایت شما را به مخاطبانش پیشنهاد می‌کنند.

    انواع بک لینک براساس هزینه رایگان پولی تبادلی

    انواع بک لینک براساس هزینه

    بک لینک‌های رایگان

    بک لینک‌های رایگان، لینک‌هایی هستند که بدون هیچ هزینه‌ای دریافت می‌کنید. گروه اصلی بک لینک‌های رایگان، لینک‌های ارگانیک هستند که در آن شما به معنای واقعی کلمه هیچ هزینه‌ای نمی‌پردازید. گروه بعدی از بک لینک‌های رایگان، لینک‌های پست مهمان است، اما گرفتن این بک لینک‌ها نیاز به سرمایه‌گذاری در محتوای باکیفیت دارد، به خصوص اگر خودتان آن را ننویسید!
    معمولا لینک‌های رایگان به‌عنوان یک عمل سئو کلاه سفید در نظر گرفته می‌شوند. گوگل بک لینک‌های رایگان را دوست دارد؛ زیرا به‌عنوان یک شاخص طبیعی از مرتبط بودن و اعتبار یک وبسایت به‌ حساب می‌آیند.

    بک لینک‌های پولی

    ایجاد لینک می‌تواند یک فرآیند طولانی و خسته‌کننده باشد. به همین دلیل است که بسیاری از متخصصان بازاریابی و سئو ممکن است وسوسه شوند که حداقل برخی از بک لینک‌های خود را از طریق پرداخت پول به‌ ‌دست آورند.
    پرداخت هزینه برای بک لینک نقض دستورالعمل‌های گوگل در نظر گرفته می‌شود؛ زیرا به‌عنوان تلاشی برای دستکاری در رتبه‌بندی موتورهای جستجو تلقی می‌شود. بک لینک‌های پولی می‌توانند باعث بهبود رتبه‌بندی در موتورهای جستجو شوند، اما جریمه شدن از طرف گوگل را هم در پی خواهد داشت. خبر خوب این است که برای استفاده از لینک‌های پولی بدون نقض قوانین گوگل هم راه‌حلی وجود دارد: علامت‌گذاری آن‌ها با ویژگی اسپانسر شده (sponsored)!

    بک لینک‌های تبادلی

    به‌عنوان بخشی از یک قرارداد سودمند متقابل، برخی از شرکت‌ها در ازای خدماتی مانند توسعۀ وبسایت، طراحی وب و میزبانی سرور یا در ازای قرار دادن لینک‌هایی در وبسایت خود، بک لینک دریافت می‌کنند. این نوع بک لینک‌ها اغلب به فوتر اضافه می‌شوند.
    یکی دیگر از روش‌های مرتبط با تبادل لینک، اضافه کردن یک لینک به وبسایت خود در ازای دریافت بک لینک از یک منبع ثالث است. این همچنین به‌عنوان طرح تبادل ABC یا تبادل لینک سه طرفه نیز شناخته می‌شود. به‌ خاطر داشته باشید که براساس دستورالعمل‌های گوگل، مبادلۀ کالا یا خدمات با لینک ممکن است به‌عنوان هرزنامه در نظر گرفته شود. شما کاملا باید مراقب این نوع بک لینک باشید.

    آنچه در این مقاله گفتیم…

    در این مقاله گفتیم که گوگل به کیفیت بک لینک‌ها توجه می‌کند تا رتبه‌بندی وبسایت را مشخص کند؛ بنابراین ایجاد بک لینک‌های باکیفیت می‌تواند بازدید و رتبه‌بندی وبسایت را بهبود بخشد. قبل از الگوریتم پنگوئن گوگل، تمرکز بر تعداد بک لینک بود، اما اکنون تاکید بر بک لینک‌های باکیفیت است.

    همچنین گفتیم که بک لینک‌ها را می‌توان براساس فرآیند ساخت لینک، ویژگی لینک، موقعیت آن‌ها در وبسایت و هزینه دسته‌بندی کرد.

    بک لینک‌ها براساس فرآیند ساخت شامل بک لینک‌های طبیعی، پست مهمان، بک لینک‌های مطبوعاتی، بک لینک نظرات انجمن، بک لینک کامنتی و بک لینک  PBN است.

    بک لینک‌ها براساس ویژگی‌های آن‌ها شامل بک لینک‌های فالو، نوفالو، اسپانسر شده و بک لینک‌های تولید شده توسط کاربر است.

    بک لینک‌ها براساس موقعیت در وبسایت به بک لینک‌های در محتوای متنی، در تصویر، پاورقی یا فوتر، ویجت، پروفایل و صفحۀ منابع تقسیم می‌شوند.

    انواع بک لینک براساس هزینه شامل بک لینک‌های رایگان، پولی و تبادلی است.

    شاید برای شما هم سوال باشد…

    1. تعداد بک لینک‌ها مهم‌تر است یا کیفیت بک لینک؟
      با توجه به هوشمند شدن ربات‌های گوگل و توجه آن به لینک‌های انبوه و اسپم، پیشنهاد ما استفاده از بک لینک‌های باکیفیت ولی با تعداد کم است تا به سئو سایت نیز ضربه‌ای وارد نشود.
    2. بک لینک‌ها چگونه دسته‌بندی می‌شوند؟
      بک لینک‌ها را می‌توان براساس معیارهای مختلف به ۴ دسته تقسیم کرد: ۱) براساس فرآیند ساخت ۲) براساس ویژگی ۳) براساس موقعیت آن‌ها در وبسایت ۴) براساس هزینه
    3. آیا بک لینک‌های پروفایلی شامل حساب‌های کاربری وبسایت‌ها هم می‌شود؟
      بله، شما با ایجاد حساب کاربری در وبسایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی می‌توانید به مقالات وبسایت خودتان لینک بدهید.

    میانگین امتیازات ۴ از ۵
    از مجموع ۴ رای

    11 پاسخ

      1. سلام وقتتون بخیر
        پاسخ این سوال به موارد متعددی بستگی داره. میزان سختی کلیدواژه، میزان فعالیت رقبا در حوزه آف پیج، تعداد Reffering Domain و Backlinks های رقبا و… . شما باید تمام این موارد را با استفاده از ابزارهای سئو بررسی و آنالیز کرده تا در نهایت بتونید بهترین استراتژی را برای سئو سایت

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    ممکن است به موضوعات زیر هم علاقه‌مند باشید

    popup

    هـدیه ویـژه به مـدت محـدود

    مشـاوره اختصاصـی سئـو "رایـگان"