call nabz

۰۲۱۸۸۹۴۸۹۱۷

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
  • انکر تکست چیست؟ اهمیت آن در سئو و بهینه سازی

    انواع انکر تکست | اهمیت آن در سئو و بهینه سازی سایت

    [ASRating]

    فهرست مطالب

    برای آنکه سایت‌ها بتوانند در کار خود موفق باشند و به اندازه کافی دیده شوند؛ باید اصول و قوانین سئو سایت را به خوبی رعایت کنند؛ برای این منظور لازم است تا آگاهی درستی نسبت به اصول سئو داشته باشند. یکی از اصول اصلی و بسیار مهم در سئو که توجه لازم به آن منجر به موفقیت بیشتر سایت می‌شود؛ انکر تکست است. در این مقاله به اهمیت و انواع آن می‌پردازیم.

    انکر تکست (Anchor Text) دقیقا چیست؟

    انکر تکست (Anchor Text) دقیقا چیست؟

    انکر تکست یک راه برای ارجاع دادن کاربر به لینک یا صفحات دیگر است. این کار بسیار برای سایت‌های مهم و حیاتی است. بسیاری از سایت‌های حوزه‌های مختلف به این دلیل محتوای متنی تولید که می‌کنند که راجب به محصولات یا خدمات خود و اهمیت آن‌ها توضیح دهند تا کاربر را قانع کنند که آن محصول یا خدمات ارزش خرید را دارد؛ معمولاً در این‌چنین محتوایی کلمه‌هایی وجود دارد که به رنگ آبی است؛ معمولا این کلمه‌ها همان نام محصول یا خدمات می‌باشد. کلماتی که به رنگ آبی هستند؛ حاوی لینک یا همان URL می‌باشند که کاربر می‌تواند بر روی آن‌ها کلیک کند؛ با این اتفاق کاربر به صفحه‌ای هدایت می‌شود که در آن اطلاعات بیشتری راجب موضوع بحث به او داده می‌شود؛ یا اینکه به صفحه خرید یا پرداخت هزینه محصول یا خدمات هدایت می‌شود؛ که به آن متن آبی انکر تکست (Anchor Text) می‌گویند.

    اعتبار بخشی به سایت با انکر تکست

    نکته حائز اهمیت دیگری که لازم است راجب انکر تکست بدانید؛ این است که انکر تکست تاثیر بسیار زیادی در شناخته شدن و اعتبار بخشی به سایت دارد. سایتی که راجب یک موضوع خاص لینک‌های زیادی به آن ارجاع شده باشد، در گوگل بسیار معتبر می‌شود؛ و همیشه برای آن موضوع خاص در نتایج اول گوگل ظاهر می‌شود. با توجه به این نکته انکر تکست یک روش خوب برای افزایش اعتبار سایت می‌باشد و باید سعی کنید از این روش برای ارتقا سایت خود و رسیدن به سرچ‌های اول گوگل استفاده کنید.

    انکر تکست‌ها انواع متفاوتی دارند که هر یک دارای ویژگی‌های خاص خود هستند. شناخت انواع انکر تکست و ویژگی‌های آن‌ها به شما کمک می‌کند که بهترین نوع را انتخاب کرده و بالاترین بازده را دریافت کنید.

    در استفاده از انکر تکست به چه نکته‌ای توجه کنیم؟

    در استفاده از انکر تکست به چه نکته‌ای توجه کنیم؟

    انتخاب متن مناسب برای انکر تکست بسیار حائز اهمیت است. موتورهای جستجوگر به وسیله متنی که شما برای ارجاع کاربر به لینک مورد نظر انتخاب کرده‌اید؛ نوع محتوای شما را تشخیص داده و دسته بندی می‌کند. یعنی انتخاب متن مناسب برای لینک کردن کاربر به صفحه دیگر برای بهتر دیده شدن سایت بسیار حائز اهمیت است و باید سعی کنید متن درستی برای انکر تکست خود انتخاب کنید. نتایج سرچ موتورهای جستجوگر در بسیاری از موارد بر اساس همان متن لینک شما است و اگر متن خوبی انتخاب کرده باشید می‌توانید در جایگاه بهتری در نتایج سرچ‌های گوگل به دست آورید.

    آشنایی با انواع انکر تکست

    آشنایی با انواع انکر تکست

    تا چند سال گذشته که سئو (که به بخش های متفاوتی مانند سئو خارجی ، داخلی و تکنیکال) پیشرفت زیادی نکرده بود، بسیاری از افراد و سایت‌های مختلف از یک متن لینک ثابت برای ارجاع دادن به لینک‌های مختلفی استفاده می‌کردند،اما اکنون با پیشرفت سئو علاوه بر اینکه این کار اشتباه است، جریمه نیز به همراه دارد و نباید از یک متن لینک برای انکر تکست‌های زیادی استفاده کرد. در ادامه به انواع انکر تکست‌ها می‌پردازیم.

    نوع اول | انکر تکست عمومی

    یکی از مدل‌های متداول و پرکاربرد تا چند سال گذشته انکر تکست جنرال یا عمومی است. این نوع در چند سال اخیر و با پیشرفت سئو کم کاربرد تر شده و دیگر مانند سابق از آن زیاد استفاده می‌کنند. قطعا شما نیز از این نوع انکر تکست زیاد دیده‌اید. به متن لینک‌هایی که عبارتی‌هایی مانند:

    • ادامه مطلب
    • برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید
    • برای ورود به صفحه اینجا بزنید
    • بیشتر بخوانید
    • مطالب بیشتر در اینجا

    این نوع انکر تکست‌ها را انکر تکست جنرال یا عمومی می‌گویند. این گونه استفاده کردن از انکر تکست‌ها در سال‌های اخیر منسوخ شده و استفاده از آن حتی در مواردی می‌تواند برای سایت شما امتیاز منفی به حساب بیاید.

    نوع دوم | Branded Anchors

    نوع دیگری از انکر تکست‌ها، انکر تکست نام تجاری می‌باشد. در واقع به انکر تکست‌هایی تجاری می‌گویند که در متن لینک آن‌ها از نام یک شرکت تجاری یا برند استفاده شود. از آن جایی که در بالاتر هم اشاره کردیم که ارجاع زیاد به یک سایت باعث افزایش اعتبار آن در گوگل و رسیدن آن به جستجوهای اول می‌شود؛ این نوع انکر تکست را معمولا برندهای مختلف برای بالا بردن میزان ارجاع آن‌ها با نام تجاری خود، استفاده می‌کنند تا آن متن لینک که نام تجاری آن‌ها می‌باشد، بیشترین ارجاع را به سایت آن برند یا شرکت داشته باشد و باعث معتبر شدن سایت گردد. این نوع انکر تکست نکته منفی برای سئو سایت ندارد به همین دلیل می‌توان به راحتی از آن استفاده کرد؛ فقط باید توجه داشته باشید که کلمه متن لینک با کلمه کلیدی شما یکسان نباشد.

    نوع سوم | Naked Link Anchors

    نوع دیگری از انکر تکست‌ها به عریان معروف هستند. این نوع انکر تکست کلمه یا همان متن لینک خاصی ندارد و تنها همان URL مورد نظر را به حتی متن لینک استفاده می‌کند. به دلیل نداشتن متن لینک برای این نوع انکر تکست به آن عریان می‌گویند.

    نوع چهارم | Image Anchors

    از این نوع انکر تکست برای بهبود آمار لینک بیلدینگ سایت استفاده می‌شود؛ برای اینکه بتوانید این آمار را بهبود ببخشید؛ لازم است که گاهی هم در تصاویر اینک قرار دهید. لینک بیلندیگ همان روند گرفتن هایپر لینک از یک وب سایت به وب سایت خودتان است. بالا بودن این آمار نشان دهنده اکتیو بودن سایت شما است و به رشد سایت کمک می‌کند.

    نوع پنجم | LSI Anchors

    LSI انکر همان انکر تکست هم معنی می‌باشد. در این نوع انکر تکست شما باید از کلمات هم خانواده و مترادف با کلمه کلیدی مقاله خود استفاده کنید. دلیل این کار این است که اگر از همان کلمه کلیدی برای متن لینک استفاده کنید؛ از نظر قوانین سئو امتیاز منفی دریافت می‌کنید، اما با استفاده از کلمه مترادف با کلمه کلیدی هم متن لینک مرتبط با موضوع انتخاب کرده‌اید و هم امتیاز منفی نمی‌گیرید.

    شرکت های خدمات سئو بر حسب تجربه ای که دارند میدانند که کجا باید از چه انکر تکستی استفاده کنند پس شما میتوانید سایت خود را به آنها نیز بسپارید.

    سخن آخر

    انکر تکست یکی از مسائل مهم در حوزه سئو می‌باشد که افراد فعال در این حوزه با آن درگیر هستند. اعتبار سایت وابسته به ارجاع‌هایی است که از طریق همین انکر تکست‌ها انجام می‌شود و همین نشان دهنده اهمیت انکر تکست است. با استفاده از انواع انکر تکست و انتخاب نوع درست آن‌ها برای هر مقاله می‌توانید به پیشرفت سایت خود کمک کنید.

    در صورت نیاز میتوانید به صفحه مشاوره سئو نبض مارککتینگ مراجعه کنید.

    سوالات متداول شما

    برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.
    برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

    + میتونی این مطلب رو با دوستات هم به اشتراک بذاری...

    LinkedIn
    Twitter
    Email
    WhatsApp
    Telegram

    محتوای این بلاگ توسط کارشناسان تایید شده است.

     با تشکر از شما برای زمانی که صرف مطالعه این نوشته کردید. 

    + ممکنه به این مطالب هم علاقه‌مند شی...

    نکات مهم در طراحی فوتر سایت
    تبلیغات cpc
    گوگل سرچ کنسول چیست و چه نقشی در سئو دارد؟
    فیچر اسنپیت

    + میتونی دیدگاهت رو با بقیه به اشتراک بذاری...

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دسته‌بندی مقالات

    مشاوره رایگان

    دوست داری سایتت تو صفحه اول نتایج گوگل دیده بشه؟!

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    popup

    هـدیه ویـژه به مـدت محـدود

    مشـاوره اختصاصـی سئـو "رایـگان"