call nabz

۰۲۱۸۸۹۴۸۹۱۷

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
  • اینماد چیست؟ نشان اعتبار برای فروشگاه‌های آنلاین!

    اینماد چیست

    از اینماد تا اعتماد…

    مطمئنا برای شما هم پیش آمده که بخواهید برای اولین بار از سایتی که نمی‌شناسید به صورت اینترنتی خرید کنید. به عنوان خریدار ممکن است سوالاتی از این قبیل از خودتان بپرسید: «آیا این کالا به دست من می‌رسد؟» و یا «ممکن است این سایت از اطلاعات من سوء استفاده کند؟»

    در ذهن یک خریدار اینترنتی، وقتی این سوالات به وجود می‌آید که مشتری به سایت فروشنده اعتماد نداشته باشد و آن را نشناسد. به همین دلیل با رواج خرید و فروش‌های اینترنتی، برای این‌که حس بی‌اعتمادی از بین برود و بتوان با اطمینان بیشتری خرید کرد، «مرکز توسعه تجارت الکترونیکی» یک نشان را به اسم «اینماد» یا «نماد تجارت الکترونیکی» به کسب و کارها طی فرآیندی اعطا می‌کند. عجب اسم‌های سختی!نه؟!

    پس وقتی یک سایت فروشنده‌ی اینترنتی نشان ای نماد (e-namad) را داشته باشد به این معنی است که یک ارگان دولتی که زیر مجموعه‌ی وزارت صنعت-معدن-تجارت است، اعتبار این سایت را تایید کرده و مشتری می‌تواند در صورت نیاز به طور قانونی علیه فروشنده اقدام کند.

    آنچه در این مقاله می‌خوانید...

    اینماد چه اطلاعاتی را به خریدار نشان می‌دهد؟

    ببینید! در واقع طی فرآیند اعطای ای نماد، یکسری اطلاعات شخصی از فروشنده و کسب و کارش به ثبت می‌رسد، که شخصیت و ساز و کار  فروش آن کسب و کار را  شفاف سازی می‌کند. 

    مواردی که از سایت فروشنده به ثبت می‌رسد، از این قرار است:

    اطلاعات فروشنده در اینماد

    ۱- اطلاعات شخصی فروشنده، مانند: نام و نام خانوادگی، آدرس و شماره تلفن او ثبت می‌شود. 

    ۲- جزئیات اطلاعات کالا یا خدماتی که فروشنده ارائه می‌دهد روشن می‌شود.

    ۳-خریدار از گارانتی یا خدمات پس از فروش آگاه می‌شود.

    ۴- روند برگرداندن کالا و بازپس‌گیری پول برای مشتری روشن می‌شود.

    ۵- خریدار از حفظ اطلاعات شخصی و مالی خود مطمئن می‌شود.

    ۶- امنیت سایت، توسط مرکز ملی اعتماد تایید می‌شود.

     پس به این ترتیب، اینماد به خریدار نشان می‌دهد که نظارتی بر روی این فروشگاه اینترنتی وجود دارد و او با یک شخص ناشناس یا غیر قابل اعتماد طرف نیست؛ در نتیجه با خیال راحت‌تری می‌تواند خرید کند. اگر شما هم یک فروشنده باشید قطعا دوست دارید اعتماد مشتری را جلب کنید؛ چون این نهایتا منجر به فروش بیشتر شما می‌شود. پس ای نماد یا همان نماد تجارت الکترونیکی، از ملزومات کار فروش در دنیای امروز محسوب می‌شود.

    آیا سایت من به اینماد احتیاج دارد؟

    اگر کسب و کار شما به شکلی است که در سایتتان، کالا یا خدماتی را به صورت اینترنتی به مشتری می‌فروشید، یعنی وجهی را از خریدار به صورت اینترنتی دریافت می‌کنید، بله! شما برای سایتتان به اینماد نیاز دارید! ولی اگر در وب سایت شما چیزی برای فروش وجود ندارد، باید بدانید که کسب و کار شما نیازی به دریافت enamad ندارد.

    البته به این نکته دقت کنید که اگر از سایتتان صرفا به عنوان منبعی برای آگاهی‌بخشی به مشتریان حضوری استفاده می‌کنید ولی چیزی در آن به صورت آنلاین نمی‌فروشید باز هم دریافت اینماد را به شما پیشنهاد می‌کنیم! چرا؟! برای اینکه از مزیت‌های اینماد بی‌بهره نمانید! حواستان باشد ابتدا امکان ثبت سفارش آنلاین را برای مشتریان مهیا کنید و بعد از آن برای دریافت اینماد اقدام کنید.

    گمانم دارید به این فکر می‌کنید که: «خب حالا  اینماد را چه طور باید دریافت کرد؟» برای گرفتن جواب سوالتان لطفا به خواندن ادامه دهید! 

    مشاوره رایگان نبض مارکتینگ را از دست ندهید!

    نحوه دریافت اینماد

    چون دریافت اینماد مراحلی طولانی دارد، ما در مقاله‌ای مجزا تحت عنوان «نحوه دریافت اینماد»، قدم به قدم  جزئیات کار را برای شما توضیح داده‌ایم. پیشنهاد می‌کنم پیش از شروع فرآیند ثبت نام حتما آن را بخوانید!

    اما اگر بخواهم به طور خلاصه نحوه دریافت enamad را برایتان توضیح دهم، می‌شود گفت ماجرا از این قرار است؛ شما باید اطلاعات مختلفی از کسب و کارتان را  به تایید «مرکز توسعه تجارت الکترونیکی» برسانید! خب این یعنی چی؟

    یعنی این که این نهاد، طی فرآیندی می‌خواهد از درستی اطلاعاتی که به او می‌دهید مطمئن شود تا شما را به عنوان یک فروشگاه امن و واقعی به حساب آورد و نشان ای نماد را به شما اعطا کند.

    این اطلاعات شامل روشن سازی هویت حقیقی یا حقوقی شما و یا چگونگی روند فروش شماست؛ مثلا نوع ارسال کالا و شرایط مرجوع کردن آن.

    آیا اینماد صرفا یک عکس است؟

    خیر! اینماد صرفا یک عکس نیست! دقت کنید که بازدید کننده‌ی سایت شما می‌تواند با کلیک بر روی enamad موارد زیر را مشاهده کند:

    • نام کسب و کار
    •  آدرس وب‌سایت
    • وضعیت اعتبار نماد اعطا شده
    • نام صاحب امتیاز
    • آدرس کسب و کار
    • تلفن ثابت 
    • پست الکترونیکی کسب و کار

     

    چرا این نکته را گفتم؟ چون برخی از سایت‌ها بدون این که اینماد را دریافت کرده باشند به منظور کلاهبرداری صرفا از عکس اینماد استفاده می‌کنند؛ یعنی وقتی در چنین سایت‌هایی بر روی اینماد کلیک می‌کنید هیچ اطلاعاتی نشان داده نمی‌شود. در صورت فعال بودن ای نماد با کلیک کردن بر روی آن صفحه‌ای جداگانه که آدرس آن با عبارت samandehi شروع می‌شود باز می‌شود، که اطلاعاتی که بالاتر به آن‌ اشاره شد درونش وجود دارد.نحوه دریافت نشان اینماد

    پس لطفا دقت کنید چون اینماد یک علامت دولتی محسوب می‌شود، پیش از پایان یافتن فرآیند قانونی به هیچ وجه از تصویر آن در سایتتان استفاده نکنید، چون این کار جعل علامت دولتی محسوب می‌شود و پیگرد قانونی دارد!

    انواع اینماد

    اینماد به طور کلی یکی از حالات زیر است:

    ۱- اینماد یک ستاره:

    وقتی کسب و کاری enamad را دریافت می‌کند؛ اینماد آن از نوع یک ستاره است یعنی ابتدایی‌ترین سطح اینماد.

    اینماد یک ستاره

    ۲-اینماد دو تا پنج ستاره:

    برای ارتقای اینماد یک ستاره می‌تواند با ورود به فرآیند رتبه بندی که شاخص‌های مختلفی را ارزیابی می‌کند برای کسب اینماد ۲ تا ۵ ستاره اقدام کند.

    اینماد دو تا پنج ستاره

    این رتبه بندی بر اساس سه شاخص زیر است:

    ۱. امکانات و توانمندی

    ۲. سوابق عملکردی 

    ۳. شاخص‌های مالی 

    بد نیست بدانید، رتبه بندی کسب و کارهای اینترنتی را سازمانی به نام «سازمان مدیریت صنعتی» انجام می‌دهد. اما برای ورود به فرآیند رتبه‌بندی نیازی به مراجعه به این سازمان نیست. کافیست فرد به کارتابل enamad خود وارد شود و با کلیک بر روی گزینه‌ی درخواست رتبه‌بندی و سپس انتخاب کارگزار برای ورود به فرآیند رتبه بندی اقدام کند.

    فروشگاه‌های اینترنتی دارای اینماد کدامند؟

    در سامانه enemad.ir می‌توانید با ورود به صفحه لیست کسب و کارهای دارای اینماد، با وارد کردن نام سایت فروشنده به راحتی اطمینان پیدا کنید که آیا این سایت نشان تجارت الکترونیک دارد یا نه؟

    در این صفحه، جزئیاتی از قبیل زمان فعال‌سازی و تاریخ انقضای enamad را هم می‌توانید ببینید. همچنین از تعداد ستاره‌های اینماد سایت مورد نظرتان با خبر شوید.

    اگر یک فروشنده هستید پیشنهاد می‌کنم نگاهی به این لیست بیاندازید! قطعا متوجه می‌شوید فروشگاه‌های معروف اینترنتی، نه تنها اینماد دارند، که حتی سعی کرده‌اند با رعایت ملزومات، ستاره‌های بیشتری برای اینماد خود به دست بیاورند!

    فکر می‌کنم توجه به این موضوع برای شما و مدیریت کسب و کارتان الهام بخش باشد.

    مروی بر اینماد…

    باید بدانید که با دیجیتالی شدن همه چیز و پیشرفت تکنولوژی، دنیای اطرافمان هم در حال تغییر است! پس ناگزیریم که الفبای این دنیای جدید را بگیریم و به کار ببریم.

     اگر یک فروشگاه اینترنتی دارید، گرفتن اینماد برای سایتتان می‌تواند شما را نسبت به رقیبانتان یک قدم جلو بیاندازد. قطعا به عنوان یک فروشنده خوب می‌دانید که جلب اعتماد و رضایت مشتری از اصلی‌ترین اهداف یک فروشگاه است. پس می‌توانید به کمک اینماد و بالا بردن اعتماد مشتریان هر روز به این هدف نزدیک‌تر شوید.

    سوالات متداول

    اینماد (enamad) به معنی نشان تجارت الکترونیک است.

    به طور کلی دو نوع اینماد وجود دارد.اینماد یک ستاره که ابتدایی‌ترین سطح اینماد است و اینماد دو تا پنج ستاره که بعد از ورود به فرآیند رتبه بندی به کسب و کارها اعطا می‌شود.

    با مراجعه به این لینک می‌توانید لیست کسب و کارهای دارای اینماد را در سایت رسمی اینماد مشاهده کنید.

    محتوای این بلاگ توسط کارشناسان تایید شده است.

    با تشکر از شما برای زمانی که صرف مطالعه این محتوا کردید. 

    تیم تولید محتوا | آژانس خلاقیت نبض مارکتینگ

    [ASRating]

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    popup

    هـدیه ویـژه به مـدت محـدود

    مشـاوره اختصاصـی سئـو "رایـگان"

    popup

    هـدیه ویـژه به مـدت محـدود

    مشـاوره اختصاصـی سئـو "رایـگان"