call nabz

۰۲۱۸۸۹۴۸۹۱۷

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
  • تاثیر ریدایرکت در سئو

    تاثیر ریدایرکت در سئو چیست؟ انواع ریدایرکت ها و زمان استفاده آن ها را بشناسیم

    [ASRating]

    فهـرست مطالـب

    ریدایرکت یا تغییر مسیر اصطلاحی برای توصیف عملکرد ارسال یک آدرس اینترنتی به نشانی اینترنتی دیگر است. تغییر مسیر یک صفحه معمولاً به این معنی است که شما یک آدرس اینترنتی جدید به صفحه می‌دهید. عمل تغییر مسیر بسیار ساده است و بیشتر اوقات بدون اطلاع بازدیدکنندگان صفحه انجام می‌شود. ابزارهای رایگان وجود دارد که می‌توانید از آنها برای تأیید اینکه آیا تغییر مسیرهای صفحه شما آنطور که باید کار می‌کنند ، استفاده کنید.

    اگر نمی‌دانید سئو سایت چیست می‌توانید مقاله مربوط به آن را بخوانید.

    ریدایرکت هنگامی که به درستی تنظیم شود ، تغییر مسیر فوری رخ می دهد که هیچ کس حتی متوجه آن نمی‌شود. در صورت به درستی انجام شدن آن ، رتبه  سئو شما نیز تحت تأثیر قرار نمی‌گیرد. سئو و بهینه سازی موتورهای جستجو ، کلید شما در جذب بازدیدکنندگان از سایت شما است. بنابراین توجه  به آن تا حد امکان بسیار مهم است.

    برعکس ، اگر به طور نادرست اجرا شوند ، می توانند رتبه بندی سئو شما را از بین ببرند. ادامه مطلب را بخوانید تا بفهمید که چگونه این دو چیز باید با هم کار کنند تا عملکرد وبسایت شما به خوبی پیش رود .

    چرا باید در قدم اول از ریدایرکت استفاده کنیم؟

    چرا در قدن اول باید از ری دایرکت استفاده کنیم

    دلایل تغییر مسیر صفحات فراوان و متنوع است. رایج ترین دلیل برای استفاده از تغییر مسیر زمانی است که URL خراب یا منسوخ شده است. حتی ممکن استکه  کل وب سایت غیرفعال باشد. شاید شما یک وب سایت جدید ایجاد کرده اید و می خواهید افرادی که از وب سایت قدیمی دیدن می کنند ، به جای آن وب سایت جدید را ببینند. شاید در حال آزمایش هستید تا ببینید کدام نوع سایت را بیشتر دوست دارند. اگر صفحه ای را منتقل کرده یا حذف کرده‌اید ، یا اگر دامنه جدیدی خریداری کرده اید ، اما می خواهید همان وب سایت خود را حفظ کنید ، ممکن است از ریدایرکت استفاده کنید. یا اگر شما نیاز به ادغام سایت های متعدد با هم یا حتی هدایت بازدیدکنندگان به مقاصد جدید دارید ، همه دلایل ایجاد ریدایرکت ها هستند. وقتی به درستی تنظیم شود ، بازدیدکنندگان حتی متوجه تغییر مسیر آنها نمی‌شوند. در نهایت ، دامنه های جدید اغلب به دلایلی به تغییر مسیر نیاز دارند.

    تاثیر تنظیم ریدایرکت در کسب و کار

    راه اندازی تغییر مسیر می تواند بسیار سریع و آسان با استفاده از کپی و جایگذاری انجام شود. شما باید یک کد php مناسب  آن را کپی کرده و سپس در پوشه مناسب هاست خود قرار دهید. این کد از تغییر مسیر ۳۰۱ استفاده می کند ، که به زودی متوجه خواهید شد که روش خوبی است. این کار بازدیدکننده را به آدرس جدید می رساند ، حتی اگر در مرورگر خود آدرس را  قدیمی تایپ کرده باشد. حتی ممکن است سایت قبلی در جایی وجود داشته باشد که آنها روی آن کلیک کرده اند.

    این زیبایی ریدایرکت ها است. به جای این که مجبور شوید هر لینکی را به سایت قدیمی خود پیدا کنید و آن را به سایت جدید تغییر دهید ، فقط می توانید سایت قدیمی را به سایت جدید هدایت کنید. اگر قبلاً کارت ویزیت یا سایر روش های تبلیغاتی را استفاده کرده‌اید ، ریدایرکت می تواند پول زیادی را برای شما ذخیره کند. ممکن است مشاغلی که سال‌ها است وجود دارند وب سایت های قدیمی داشته باشند که می خواهند آنها را ارتقا دهند.شاید نشانی اینترنتی مورد نظر آنها در دسترس نباشد یا به دلایل دیگر ، آنها باید لینک وب سایت خود را تغییر دهند. اگر این کسب و کار آنقدر قدیمی بوده است که مردم آن را می شناسند ، این که وب سایت قدیمی را به وب سایت جدید هدایت کنید ، بسیار منطقی خواهد بود. گفته می شود ، حتی مهم نیست که وب سایت جدید چیست زیرا بازدیدکنندگان می توانند آن را با وب سایت قدیمی که قبلاً می شناسند و به آن اعتماد دارند ، بیابند.

    انواع ریدایرکت ها

    سه نوع ریدایرکت یا تغییر مسیر اصلی وجود دارد. آنها ۳۰۱ ، ۳۰۲ و Meta Refresh هستند. ۳۰۱ نوعی از  تغییر مسیر است که برای اهداف سئویی توصیه می شود. ۳۰۱ نشان می دهد که URL به طور دائمی منتقل شده است. ۳۰۲ به معنای انتقال موقت است. این سه روش بسیار متفاوت با سه نتیجه بسیار متفاوت است. Meta Refresh هم به زودی توضیح داده خواهد شد. اگر شما نگران آن هستید که کدام روش را برای حفظ رتبه بندی خود انتخاب کنید به زودی انواع آن ها را به شما توضیح خواهیم داد.

    ریدایرکت ۳۰۱

    ریدایرکت ۳۰۱ تغییر مسیر دائمی است. اگر باید از تغییر مسیرها در وب سایت خود استفاده کنید ، تغییر مسیر ۳۰۱ بدون شک بهترین روش برای استفاده است. تغییر مسیر ۳۰۱ یک تغییر کلی و کامل صفحات است . به این معنی که صفحه هدایت شده در حال حاضر صفحه اصلی است. صفحه قدیمی دیگر در فهرست گوگل نشان داده نمی شود و صفحه جدید جایگزین آن می شود.تغییر مسیر ۳۰۱ راهی روشن برای تغییر در صورت امکان است. سریع و یکپارچه است. به هیچ وجه به رتبه بندی سئو شما آسیب نمی رساند. در واقع ، چه کسی می داند ، بسیاری از صفحاتی که شما  آن را می خوانید ممکن است بدون اطلاع شما از جایی دیگر هدایت شده باشد!

    کد انتقال صفحات به صورت ۳۰۱ در زبانphp (وردپرس،جوملا،دروپال):

    				
    					<?php
    
    header("HTTP/1.1 301 Moved Permanently");
    
    header("Location: http://example.com/newpage.html");
    
    exit();
    ?>
    				
    			

    کد انتقال صفحات به صورت ریدایرکت ۳۰۱ در زبان asp.net:

    				
    					Response.Status="301 Moved Permanently";
    
    Response.StatusCode=301;
    
    Repoonse.AddHeader("Location","http://newaddress.com");
    
    Reposonse.End();
    				
    			

    نکته:هنگام ریدایرکت به این توجه کنید که از قبل در سایت شما تنظیمات url rewrite و redirect نباشد که با اجرا کردن کد موجب از کار افتادن بخش های دیگر سایت شما شود.همچنین برای ریدایرکت باید تک تک صفحات منتقل شوند ،اگر قصد شما انتقال کل دامنه باشد.

    ریدایرکت ۳۰۲

    ریدایرکت ۳۰۲ یک تغییر مسیر موقت است که برای هدایت بازدیدکنندگان سایت شما به یک صفحه دیگر استفاده می شود . اما فقط به طور موقت است به این دلیل که قصد دارید بعداً صفحه اصلی را برگردانید. شایعه شده است که ممکن است با ۳۰۱ ها و ۳۰۲ ها یکسان رفتار شود ، اما هرگز نمی توانید خیلی مطمئن باشید. تغییر مسیر ۳۰۲ نسبت به ریدایرکت ۳۰۲  پیچیده تر است ، بنابراین لطفاً از آنها کم استفاده کنید . زمان را در نظر بگیرید تا مطمئن شوید که می دانید در صورت انتخاب این مسیر چه می کنید. در صورت امکان ، سعی کنید از تغییر مسیر ۳۰۱ استفاده کنید. تغییر مسیر ۳۰۲ با پیکربندی ضعیف می تواند از نظر دیده شدن موتورهای جستجو برای سایت شما بد باشد.

    ریدایرکت ۳۰۷

    ریدایرکت معروف به ۳۰۷ پس از تغییر مسیر ۳۰۲ به وجود آمد. تغییر مسیر ۳۰۷ فقط در مواقعی استفاده می شود که به تغییر مسیر موقت نیاز دارید و سرور سازگاری آن را با پروتکل ۱.۱ تایید کرده است. نمونه ای از استفاده این سرویس ،زمان تعمیر و نگهداری سایت است. هنوز نمی توان به طور قطعی دانست که آیا موتورهای جستجو صفحه ای را سازگار تشخیص داده اند ، بنابراین بهتر است فقط از تغییر مسیر ۳۰۲ استفاده کنید ، حتی اگر محتوا به طور موقت منتقل شده باشد.

    اگر نیاز به خدمات سئو دارید این صفحه را مطالعه کنید.

    ریدایرکت متا رفرش (Meta refresh)

    متا رفرش نوعی تغییر مسیر در سطح صفحه و نه در سطح سرور است. آن‌ها کند و زشت و برای سئو مضر هستند. هیچ کس دوست ندارد آن پنجره پاپ آپ را ببیند و چیزی در کادر آن ببیند که “شما در پنج ثانیه هدایت می شوید” . سپس شمارش معکوس شروع شود. این مورد بسیار قدیمی است.هیچ کس اینها را دوست ندارد ؛ لطفا در صورت امکان اجتناب کنید.

    خطای ۴۰۴

    خطای 404

    وقتی این پیام نمایش داده می شود ، به این معنی است که وب سایت در سرور قابل دسترسی نیست. این که آیا URL اشتباه وارد شده است یا صفحه حذف شده است ، این چیز خوبی نیست. اگر تغییر مسیر به درستی تنظیم نشده باشد ، ممکن است این پیام ظاهر شود. به طور کلی ، خطای ۴۰۴ به این معنی است که وب سایت یا صفحه وب دیگر وجود ندارد. به نفع سایت شما است که حداقل دارای صفحه خطای ۴۰۴ سفارشی باشید که در آن کاربر می تواند به جای رسیدن به بن بست به سایت اصلی بازگردد. این یک راه مطمئن برای از بین بردن بازدیدکنندگان از سایت شما است اگر این کار به درستی انجام نشود.

    خطای ۴۱۰

    اگر سایتی حاوی محتوایی باشد که ایندکس شده اما نباید ایندکس می‌شده است ،خطای ۴۱۰ وارد بازی می شود. این به گوگل می گوید هرگز این صفحه را دوباره مشاهده نکند، زیرا دیگر وجود ندارد. این خوب است زیرا در این صورت دیگر در نتایج موتورهای جستجو نشان داده نمی شود. نمونه ای از مواردی که می تواند مفید واقع شود این است که شما صاحب کسب و کاری هستید که دیگر خدمات خاصی را ارائه نمی دهد. صفحه مربوط به آن سرویس دیگر مورد نیاز نیست. علاوه بر این ، شما نمی خواهید که آن در نتایج موتورهای جستجو نشان داده شود، زیرا ممکن است مشتریان ناخواسته و اشتباه را جذب کنید.

    چک کردن درستی ریدایرکت ها

    چندین ابزار مختلف برای کمک به شما در بررسی اینکه آیا تغییر مسیرها به درستی کار می کنند ، وجود دارد. یک مثال ، افزونه مرورگر کروم  به نام Link Redirect Trace است. این برنامه تغییر مسیرهای خراب یا نادرست را بررسی می کند و به شما هشدار می دهد تا بتوانید تغییراتی ایجاد کرده و رتبه سئو خود را حفظ کنید. ابزار دیگر سرچ کنسول گوگل  است. این به شما امکان می دهد تا خطاهای ۴۰۴ را بررسی کرده و بدون نیاز به نگاه کردن به هر صفحه ، آنها را برطرف کنید. در نهایت ، website palnet ابزاری است که در آن می توانید URL خود را کپی کرده و برای بررسی تغییر مسیرها ، آن را جایگذاری کنید.

    تست ریدایرکت 301

    حفظ سئو در هنگام ریدایرکت

    هنگام هدایت یک آدرس اینترنتی به آدرس دیگر ، انجام هر کاری که بتواند در حفظ ارزش سئو شما کمک کند ، ضروری است. ما قبل تر متوجه شدیم که ریدایرکت ۳۰۱ بهترین راه برای زمانی است که می خواهید رتبه بندی سئو خود را حفظ کنید زیرا به ربات ها می گوید که صفحه به طور دائمی منتقل شده است. به خاطر داشته باشید که هنگام انتقال یک صفحه از یک آدرس اینترنتی به آدرس دیگر ، ربات ها مدتی طول می کشد تا ۳۰۱ را بیابند ، آن را بشناسند و اعتبار رتبه قدیمی  را به ربات جدید دهند. اگر خزنده های گوگل  از صفحه دیر به دیر بازدید کنند یا اگر ریدایرکت به درستی برطرف نشود ، این روند حتی بیشتر طول می کشد.

    چرا ریدایرکت مهم است؟

    هنگامی که تغییر مسیرها را تنظیم می کنید ، بسیار مهم است که رتبه بندی سئو خود را از دست ندهید یا به آن آسیب نرسانید. رتبه بندی سئو برای جذب بازدیدکننده از سایت شما ضروری است. این که آیا سعی می کنید چیزی بفروشید ، دانش را گسترش دهید یا فقط یک وبسایت سرگرمی را اداره می‌کنید ،هر چه تغییراتی بیشتری را کاربرانتان بیابند که برای آن‌ها موثر است ، برای شما بهتر است. اگر وب سایت موفقی دارید که به دلایلی نیاز به تغییر مسیر دارید ، اگر به درستی راه اندازی نشود و تمام آنچه را که برای انجام داده‌اید از دست بدهید ، برایتان مضر خواهد بود. در همین راستا ، حتی اگر سایت شما موفق نبوده است ، اگر ریدایرکت ها به درستی تنظیم نشده باشند ، باز هم می توانید رتبه کمی را که قبلا داشتید از دست بدهید. بسته به شرایط و دلایل نیاز به تغییرمسیرها ، اگر بتوانید از تغییر مسیر استفاده نکنید این هم راه خوبی است. با این حال ، همیشه نمی توان این کار را انجام داد.

    اگر به این نیاز دارید که ریدایرکت های شما به درستی انجام شوند و دچار زنجیره های ریدایرکت نشوید می‌توانید با کمک مشاوره سئو نبض مارکتینگ این کار را به نحو احسنت انجام دهید. 

    سخن آخر

    هنگامی که تغییر مسیرها به درستی انجام شود ، راهی بی عیب و نقص برای جلب کاربران وب سایت شما از آدرس قدیمی به آدرس جدید است. این تغییر ، فوری خواهد بود و کاربرانتان متوجه نخواهند شد. در انتها ، این به هیچ وجه به رتبه بندی سئو شما آسیب نمی رساند. همچنین زمان زیادی از شما نمی گیرد زیرا تنها کاری که باید انجام دهید کپی و جایگزین کردن  یک متن بسیار ساده است. این را می توان بصورت آنلاین رایگان در مجموعه ای از مکان ها پیدا کرد. هیچ هزینه ای برای شما نخواهد داشت مگر اینکه نیاز به استخدام شخصی از شرکت سئوسایت برای کمک به این روند ساده داشته باشید. اگر به نحوه راه اندازی وب سایت خود پی برده اید ، به احتمال زیاد در صورت لزوم می توانید نحوه تنظیم ریدایرکت ها را بیابید. همچنین ریدایرکت ها سرعت سایت شما را کم نمی کند. استفاده از تغییرمسیرها هیچ اشکالی ندارد . به ویژه اگر این بدان معنا باشد که بازدیدکنندگان از وب سایت جدیدتر ، بهتر ، تمیزتر ، به روزتر یا زیبا تر دیدن خواهند کرد. این برای همه مفید خواهد بود . مهمتر از همه برای شما ، که صاحب وبسایت هستید بازخورد خوب مالی خواهید داد. هنگام طراحی یک وب سایت فوق العاده ، بسیاری از موانع وجود دارد که می توان از آنها عبور کرد و این یکی از آنهاست که راحت تر از آن عبورمی‌توان کرد  و ارزش آن را دارد. استفاده از ابزارهای موجود برای اطمینان از تنظیم صحیح ریدایرکت ها بسیار مهم است. نه تنها می توانید به راحتی متن را برای کپی و پیست رایگان برای تنظیم تغییر مسیرها پیدا کنید ، بلکه ابزارهای رایگان زیادی نیز برای بررسی آنها وجود دارد. هیچ بهانه ای وجود ندارد که تغییر مسیرهای شما کار نکنند. به خودتان لطف کنید و کار خود را دوباره بررسی کنید.

    در آخر پیشنهاد میکنیم سری مقاله های مربوط به سئو تکنیکال نبص مارکتینگ را دنبال کنید.

    سوالات متداول شما

    برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.
    برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

    + میتونی این مطلب رو با دوستات هم به اشتراک بذاری...

    LinkedIn
    Twitter
    Email
    WhatsApp
    Telegram

    محتوای این بلاگ توسط کارشناسان تایید شده است.

     با تشکر از شما برای زمانی که صرف مطالعه این نوشته کردید. 

    + ممکنه به این مطالب هم علاقه‌مند شی...

    افزایش نرخ تبدیل وب سایت اصلی
    یواست سئو چیست؟
    شاخص عوامل موثر بر سرعت سایت
    رفع خطاهای سرچ کنسول

    + میتونی دیدگاهت رو با بقیه به اشتراک بذاری...

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    مشاوره رایگان

    دوست داری سایتت تو صفحه اول نتایج گوگل دیده بشه؟!

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    popup

    هـدیه ویـژه به مـدت محـدود

    مشـاوره اختصاصـی سئـو "رایـگان"