call nabz

۰۲۱۸۸۹۴۸۹۱۷

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
  • تکنیک های سرچ کنسول

    آموزش تکنیک های سرچ کنسول برای بلاگرها

    [ASRating]

    فهرست مطالب

    اگر شما نویسنده اید ؟ یا مدیر وبسایت هستید؟ اگر به دنبال قرار گرفتن در رتبه های بالای گوگل هستید؟

    یکی از مهم ترین قسمت های وبسایت شما وبلاگ آن است، که بخش قابل توجهی از مخاطبان سایت شما از اون طریق با سایت شما آشنا میشن و سئو سایت شما بهبود پیدا میکنه. برای اینکه محتواهای شما بتواند در رتبه های بالایی در  SERP گوگل قرار بگیرد و مخاطب بیشتری رو جذب کند، تحلیل های ابزار سرچ کنسول می تواند به شما کمک کند. در ادامه مقاله،  تکنیک های  سرچ کنسول را به شما آموزش می دهیم تا بتوانید با استفاده از ابزار گوگل سرچ کنسول محتوایی جذاب برای وبلاگ خود بنویسین.

    نرخ کلیک یا CTR چیست؟

    نرخ کلیک برای تکنیک های سرچ کنسول

    یکی از مهم ترین تکنیک های سرچ کنسول بررسی نتایج CTR ( نرخ کلیک ) و تلاش برای بهبود نرخ کلیک است. CTR  به بیان ساده یعنی چند درصد از کاربران بعد از جستجوی کلمه کلیدی محتوای شما و مشاهده مقاله شما در نتایج SERP گوگل، روی اون کلیک می کنن. حتما براتون سواله که:

    چرا بهبود نرخ کلیک باعث میشه در رتبه بهتری قرار بگیرین؟

    زمانی که کاربر بعد از جستجوی کلمه کلیدی مورد نظر خود روی لینک مقاله شما کلیک میکنه، از نظر گوگل یعنی محتوایی که نوشتین با کلمه کلیدی تون مرتبط بوده و متن شما برای کاربران مفید است. بنابراین شما رو در رتبه های بالاتری قرار میده تا مخاطبان بیشتری بتونن از محتوای شما استفاده کنن پس اینطوری شما از خدمات سئو استفاده کردین و میتونیم نتیجه بگیریم که بهبود نرخ کلیک اهمیت بالایی داره.

    تکنیک های سرچ کنسول برای بهبود نرخ کلیک

    زمانی که محتوایی رو مینویسین و منتشر میکنین، اگه محتوایی که نوشتین جذاب باشه و اصول سئو (سئو داخلی ، سئو خارجی و سئو تکنیکال) در اون رعایت شده باشه در نتایج گوگل رتبه خوبی میگیره. ممکنه وارد صفحه اول هم بشه. اما برای گرفتن کلیک هرچقدر رتبه بهتری داشته باشین شانس بالاتری دارین. بنابراین برای بهبود نرخ کلیک باید سعی کنین رتبه مقاله تون رو بهبود بدین. برای رسیدن به این هدف استفاده از اطلاعات گوگل سرچ کنسول به شما کمک میکنه. افزایش نرخ کلیک باعث بهبود رتبه محتوا میشه اما به تنهایی عامل ماندگاری در رتبه های بالای گوگل نیست.

    تکنیک های سرچ کنسول

    اهمیت کاهش نرخ پرش

    حواستون باشه که افزایش نرخ کلیک ( CTR ) تنها عامل موفقیت برای کسب رتبه خوب در گوگل نیست. اگه کاربر روی لینک مقاله شما کلیک کنه، ولی بعد از ورود به صفحه محتوا خیلی زود خارج بشه این مسئله از جانب گوگل برای شما امتیاز منفی خواهد داشت. زیرا گوگل به این ترتیب در نظر می گیره که محتوای شما از نظر کاربر محتوای مفید و جذابی نبوده و به شما امتیاز منفی میده.

    روش های بهبود نرخ کلیک یا CTR

    با استفاده از تکنیک های سرچ کنسول میتونین اطلاعاتی به دست بیارین که از اون ها در جهت بهبود نرخ کلیک استفاده کنین.

    روش اول | استفاده از کلمات کلیدی طولانی

    یکی از راه هایی که به وسیله اون میتونین نرخ کلیک ( CTR) رو افزایش بدین. اینه که در رتبه های بهتری در نتایج گوگل قرار بگیرین. برای این که این هدف محقق بشه یکی از راه هایی که پیش روی شماست استفاده از لانگ تیل های مختلف یا کلمات کلیدی طولانی تر و تهیه محتوا برای اون هاست. زیرا کلمات کلیدی طولانی راحت تر رتبه میگیرن. در نهایت میتونین از اون مقالات به مقاله مورد نظر اصلی خود لینک بدین. به این ترتیب مقاله شما در رتبه بالاتری نسبت به رقبا قرار میگیره و به احتمال زیاد STR  کوئری مورد (کلمه کلیدی) نظر افزایش پیدا میکنه.

    استفاده از کلمات کلیدی طولانی

    روش دوم | بهینه سازی عناوین

    شاید به جرأت میتوان گفت که یکی از مهمترین تکنیک های  سرچ کنسول برای بهبود نرخ کلیک یا  CTR بهینه سازی عناوین صفحات است. ممکن است شما در لینک ۵ گوگل باشین اما اونقدر عنوان جذاب و مخاطب پسندی داشته باشین که کاربر با دیدین عنوان مقاله شما در نتایج گوگل کنجکاو بشه. در نتیجه به جای اینکه یکی از ۴ تا لینک بالاتر رو انتخاب کنه روی مقاله شما کلیک کنه. بنابراین سعی کنین مثل یه شکارچی در همان نگاه اول مخاطب رو شکار کنین.

    روش های نوشتن عنوان جذاب

    – استفاده از اعداد

    – ساده نوشتن

    – استفاده از واژه های سوالی ( آیا؟ چگونه؟ چطور؟ و… )

    – استفاده از واژه های تفضیلی ( بهترین، قدرتمند، طلایی و غیره )

    – استفاده از واژه های وسوسه کننده ( رایگان، ارزان، حراج و غیره )

    روش سوم | جذاب نوشتن توضیحات متا

    بهینه سازی توضیحات متا از دیگر مواردی است که میتونه مخاطبان رو جذب کنه. تحقیقات آماری نشون میده که ۴۰ % مخاطبان موقع جستجوی نتایج مورد نظر خود به توضیحات متا توجه می کنن. در واقع توضیحات متا یا متا تایتل تکمیل کننده عنوان مقاله شماست. بنابراین باید دقیق و البته جذاب و مخاطب پسند نوشته بشه و از اون جایی که کلا ۱۶۰ کاراکتر میتونین برای توضیحات متا مقالتون بنویسین بسیار باید دقت کنین از کلمات کلیدی اصلی و مرتبط استفاده کنین و توضیح شما مخاطب رو برای خوندن متن ترغیب کنه.

    روش چهارم | موبایل فرندلی بودن

    موبایل فرندلی بودن

    یکی از کاربردی ترین تکنیک های سرچ کنسول بررسی عملکرد صفحات مختلف سایت در موبایل است. با توجه به اندروید شدن گوشی های موبایل در سال های اخیر و حجم بالای کاربرانی که شما رو از طریق گوشی های موبایل خود چک میکنن. باید حواستون باشه که عناصر موجود در تمامی صفحات به صورت استاندارد نمایش داده بشن، حواستون به سایز فونت ها باشه. برای اینکه بتونین ایرادات مربوط به نمایش سایتتون در نسخه های گوشی رو بررسی کنین باید وارد بخش Enhancements سرچ کنسول بشین و روی  Mobile Usability کلیک کنین. به این ترتیب میتونین عملکرد صفحات سایتتون رو در موبایل بررسی کنین و اگه خطایی بود رفع کنین.

    روش پنجم | بهینه سازی صفحات

    اگه استفاده از  تکنیک های سرچ کنسول را به خوبی بلد باشین میتونین وضعیت صفحات مختلف سایتتون رو در سرچ کنسول تحلیل کنین. ایرادات و اشکالات رو پیدا کنین و برای رفع اون ها و بهینه سازی صفحاتتون برنامه ریزی کنین. به همین منظور میتونین وارد قسمت performance  سرچ کنسول بشین و میزان سرچ کلمه کلیدی محتواتون، نرخ کلیک مربوط به کوئری ( کلمه کلیدی ) مورد نظر ، میزان سرچ اون کوئری و نکات دیگه رو مورد بررسی قرار بدین. با استفاده از این اطلاعات استراتژِی مناسبی برای بهبود رتبه صفحه و در نتیجه بهبود  نرخ کلیک یا CTR  رو برای کوئری هاتون بنویسین.

    روش ششم | ایندکس صفحات از طریق سرچ کنسول

    شما حتی اگه سرچ کنسول رو برای سایتتون فعال نکرده باشین، زمانی که یه محتوای جدید منتشر میکنین موتورهای جستجو اون بررسی میکنن و محتوای شما ایندکس میشه. اما گاهی ایندکس شدن یه صفحه چندین روز طول میکشه.

    با استفاده از تکنیک های سرچ کنسول میتونین به  صورت دستی میتونین url صفحات مورد نظرتون رو در گوگل سرچ کنسول وارد کنین و سرعت ایندکس صفحاتتون رو افزایش بدین. به این ترتیب دیگه لازم نیست روزها منتظر ایندکس گوگل بمونین. برای این منظور کافیه وارد قسمت URL inspection گوگل سرچ کنسول بشین و url صفحه مورد نظرتون رو در باکس مورد نظر وارد کنین. در نتیجه شما پیامی برای گوگل میفرستین تا متوجه صفحه شما بشه و موتورهای جستجو صفحه شما رو ایندکس کنن.

    جمع بندی یا سخن آخر

    در این مقاله تکنیک های سرچ کنسول را به شما آموزش دادیم . با استفاده از اطلاعات قسمت های مختلف سرچ کنسول می تونین محتوایی بنویسین که مخاطبان بیشتری جذب کنه و همچنین نرخ پرش رو هم میتونین کاهش بدین. 

    در صورت نیاز میتونید به صفحه مشاوره سئو نبض مارکتینگ هم سر بزنید.

    سوالات متداول شما

    برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.
    برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

    + میتونی این مطلب رو با دوستات هم به اشتراک بذاری...

    LinkedIn
    Twitter
    Email
    WhatsApp
    Telegram

    محتوای این بلاگ توسط کارشناسان تایید شده است.

     با تشکر از شما برای زمانی که صرف مطالعه این نوشته کردید. 

    + ممکنه به این مطالب هم علاقه‌مند شی...

    موبایل فرندلی
    تصویر شاخص امنیت سایت
    seo
    تصویر یک دست و مکعب روبیک متصل به مانیتور

    + میتونی دیدگاهت رو با بقیه به اشتراک بذاری...

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دسته‌بندی مقالات

    مشاوره رایگان

    دوست داری سایتت تو صفحه اول نتایج گوگل دیده بشه؟!

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    popup

    هـدیه ویـژه به مـدت محـدود

    مشـاوره اختصاصـی سئـو "رایـگان"