call nabz

۰۲۱۸۸۹۴۸۹۱۷

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
  • تگ کنونیکال و تاثیر آن بر سئو

    تگ کنونیکال چیست؟ اهمیت و کاربرد آن در سئو

    [ASRating]

    فهرست مطالب

    زمانی که محتوای چند سایت تکراری باشد، گوگل برای ایندکس کردن آن‌ها دچار مشکل می‌شود. مشکل محتوای تکراری تنها در موتور جست‌وجوگر گوگل نیست و موتورهای یاهو و مایکروسافت هم با آن مواجه هستند. این موتورهای جست‌وجوگر دست به دست هم دادند تا تکراری بودن محتوا را حل کنند. سال ۲۰۰۹ سرآغازی برای پدید آمدن تگ کنونیکال شد تا این مشکل رفع شود. اما مشکل تکراری بودن محتوا با این روش چگونه حل می‌شود؟ برای این کار کافی است افرادی که مدیریت سایت را برعهده دارند، از آن استفاده کنند. با ما در این بخش از سری مقاله های سئو سایت همراه باشید.

    تگ کنونیکال؛ مبارزه با محتوای تکراری

    همان‌طور که گفته شد، زمانی که چند محتوای تکراری در گوگل وجود داشته باشد، گوگل نمی‌داند که کدامیک از آن‌ها را به مخاطب نشان دهد. در این زمان است که یکی از سایت‌ها را انتخاب کرده و در فهرست خود قرار می‌دهد. اگر محتوای سایت شما با چند سایت دیگر یکی باشد، ممکن است اصلا سایت‌تان دیده نشود و سئو آن دچار مشکل شود و همین‌طور برعکس. زمانی که محتوای سایت شما در طولانی مدت بازخورد خوبی نداشته باشد، گوگل آن را معتبر نمی‌داند و دیگر در فهرست خود قرار نمی‌دهد. در این صورت است که باید از تگ کنونیکال استفاده کنید. اما از همان ابتدا، چرا این تگ ایجاد شده است؟

    تغییر و تحول در ایجاد محتوا با تگ کنونیکال

    این تگ به این دلیل ایجاد شده که شما با استفاده از آن بتوانید تفاوتی در سایت خود ایجاد کنید. این تفاوت به این دلیل است که محتوای سایت‌تان تکراری نوشته نشود و گوگل آن را به مخاطب ارائه داده و در مراتب بالای فهرست خود قرار دهد. این تگ نوعی کد است که باید در کنار لینک سایت خود قرار دهید. به این کد، کد HTML گفته می‌شود که سایت شما را از دیگر سایت‌های مشابه جدا می‌کند.

    تگ کنونیکال چه تاثیری بر سئو دارد؟

    تاثیر تگ کنونیکال بر سئو

    رشد سئو سایت(سئو تکنیکال ، داخلی و خارجی) با دیده شدن و بازخورد خوب است که اتفاق می‌افتد. زمانی که محتوای چند سایت تکراری باشد، گوگل برای ایندکس کردن و قرار دادن یکی از آن‌ها دچار مشکل می‌شود. گوگل برای اینکه کار خود را راحت‌تر کند، از میان این چند سایت، یکی از آن‌ها که به نظر خودش بهترین است را انتخاب می‌کند. شاید آن سایت، سایت شما نباشد و زمانی که به آن مراجعه می‌کنید، خواهید دید که ملاک‌های لازم برای بهترین بودن را ندارد. تگ کنونیکال به وجود آمده تا این مشکل را حل کند.

    زمانی که سایت‌تان تگ کنونیکال داشته باشد، گوگل دیگر آن را همانند سایت‌‌هایی که محتوای‌شان با شما یکی است نمی‌شمارد. در این صورت است که اگر فردی محتوای مربوط به سایت‌تان را سرچ کند، تنها سایت شما است که برای آن فرد در فهرست گوگل قرار می‌گیرد. با استفاده از تگ کنونیکال خواهید دید که سئو سایت شما در رتبه بندی گوگل قرار گرفته و به زودی رشد می‌کند.

    چه زمانی از تگ کنونیکال استفاده می‌شود؟

    استفاده از تگ کنونیکال در سایت

    در بخش قبلی از اهمیت تگ کنونیکال برای سئو سایت گفتیم.  باید بدانید چه زمانی از این تگ استفاده کنید تا بهترین بازدهی را داشته باشد. تگ کنونیکال، با به وجود آمدن برخی تغییرات در سایت هم ایجاد می‌شود. برای مثال زمانی که سایت‌تان برای فروش لباس است، می‌توانید این لباس‌ها را بر اساس رنگ‌بندی و یا پر طرفدار بودن آن‌ها تقسیم بندی کنید. با این کار باعث تمایز و تفاوت بین سایت خود و سایت‌های دیگر فروش لباس، می‌شوید.

    از تگ کنونیکال می‌توانید زمانی استفاده کنید که برای ورود به سایت، هم از اسلش( / ) استفاده کرده و هم از آن استفاده نکنید. در صورتی که در نسخه دیگر از سایت خود رمز ssl نداشته باشید هم می‌توانید از این تگ استفاده کنید و از فواید آن بهره ببرید.

    ۳ نکته طلایی در استفاده از تگ کنونیکال

    ۳ نکته طلایی در استفاده از تگ کنونیکال

    برای اینکه از تگ کنونیکال به درستی استفاده کنید باید در مورد آن اطلاعات کافی داشته باشید و روش صحیح آن را بدانید. اینکه از این تگ در چه جایی از سایت استفاده کنید بسیار مهم است؛ چراکه مکان قرارگیری نادرست آن ممکن است باعث مشکل شود. برای اینکه این کار را به درستی انجام دهید، باید به بخش Advance صفحه سایت خود رفته و کنونیکال را پیدا کنید. پس از آن باید در قسمت خواسته شده اسمی که قصد دارید برای سایت خود استفاده کنید را وارد کنید. برخی از نکات مهم که باید در زمان استفاده از این تگ بدانید را نام برده و توضیح می‌دهیم.

    برای صفحات فرعی از تگ کنونیکال استفاده نکنید!

    برای استفاده از این تگ باید آن را در صفحه اصلی سایت خود قرار دهید. معمولا کاربران برای سرچ یک سایت از لینک مستقیم آن استفاده می‌کنند و وارد سایت می‌شوند. اگر برای صفحات فرعی از این تگ استفاده کنید، تاثیر زیادی در رشد سئو نخواهد داشت.

    از تگ کنونیکال برای لینک خارجی استفاده کنید!

    اگر لینک‌های مختلف یک سایت را مدیریت می‌کنید، بهتر است که یکی از آن‌ها را به‌عنوان سایت اصلی به گوگل ارائه دهید. باید برای این سایت اصلی از تگ کنونیکال استفاده کنید.

    از تگ canonical به‌صورت واضح استفاده کنید!

    برای هر صفحه از سایت باید به‌صورت جداگانه از این تگ بهره ببرید. زمانی که شما از تگ کنونیکال در هر صفحه برای ارجاع دادن آن به صفحه بعد سایت استفاده می‌کنید، گوگل نمی‌تواند آن را تشخیص دهد و برای آن مبهم است.

    شما میتوانید سایت خود را به شرکت های خدمات سئو بسپارید و خیالتان از بابت نکات ذکر شده راحت باشد.

    سخن آخر

    استفاده از تگ کنونیکال برای سئو از اهمیت زیادی برخوردار است. تا زمانی که شما از این تگ برای سایت خود استفاده نکنید، نمی‌توانید حدس بزنید تا چه اندازه بر سئو تاثیر دارد.

    در صورت نیاز میتوانید به صفحه مشاوره سئو نبض مارکتینگ مراجعه کنید.

    سوالات متداول شما

    برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.
    برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

    + میتونی این مطلب رو با دوستات هم به اشتراک بذاری...

    LinkedIn
    Twitter
    Email
    WhatsApp
    Telegram

    محتوای این بلاگ توسط کارشناسان تایید شده است.

     با تشکر از شما برای زمانی که صرف مطالعه این نوشته کردید. 

    + ممکنه به این مطالب هم علاقه‌مند شی...

    هزینه رپورتاژ
    شبکه نمایش گوگل چیست
    نرخ بازگشت سرمایه
    تولید محتوای تصویری

    + میتونی دیدگاهت رو با بقیه به اشتراک بذاری...

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دسته‌بندی مقالات

    مشاوره رایگان

    دوست داری سایتت تو صفحه اول نتایج گوگل دیده بشه؟!

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    popup

    هـدیه ویـژه به مـدت محـدود

    مشـاوره اختصاصـی سئـو "رایـگان"