call nabz

۰۲۱۸۸۹۴۸۹۱۷

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
  • سئو محتوای متنی

    تکنیک های سئو محتوای متنی

    [ASRating]

    فهرست مطالب

    مقدمه

    همیشه تو زندگی یکسری چیزها هستند که ما باید برای ادامه حیاتمون ازشون استفاده کنیم مثل آب خوردن و غذا خوردن و تو هر کدومش کم‌اهمیتی کنیم دچار مشکل میشیم. سئو و محتوا دقیقاً همینطورین، نمی تونیم از هم جداشون کنیم چون اصلاً انجام بهینه سازی و سئو سایت بدون محتوا مثل این می مونه دوچرخه‌ای که چرخ نداره رو هی پدال بزنی، هر چقدرم زور بزنی سر جات می‌مونی. تو این مقاله تصمیم داریم بیشتر در مورد سئو محتوای متنی باهاتون صحبت کنیم.

    ۱- فاکتور های سئو محتوا

    برای سئو محتوا باید ۸ فاکتور رعایت کنیم:

    ۱- نیاز مخاطب در نظر بگیریم

    ۲- استفاده درست از تگ‌های هدینگ

    ۳- استفاده از انکر تکست‌ها

    ۴- استفاده از کلمه کلیدی در مقاله

    ۵- استفاده از محتوا ویدئویی، تصویری و صوتی

    ۶- نوشتن متن خوانا

    ۷- نوشتن محتوای منحصر بفرد

    ۸- بروزرسانی محتوا

    ۲- نیاز مخاطب در نظر بگیریم

    یکی از معیارهای گوگل برای رتبه دهی به سایت ها اینه که مخاطب نیازش رو با خوندن مقاله شما رفع بکنه، یعنی من الان جستجو می کنم آموزش سئو، یه مقاله ای باز می کنم و چند دقیقه ای توش می مونم و بعدش صفحه رو می بندم و یا یه چیزه دیگه ای جستجو می کنم، تو این حالت گوگل فکر میکنه شما تونستین نیاز مخاطب رو رفع بکنید پس به شما امتیاز می ده.

    نیاز مخاطب را در نظر بگیرید

    برای همین همیشه و همیشه اولین چیزی که موقع نوشتن مقالات و مطالبتون در نظر می‌گیرید نیاز مخاطبتون باشه و معیار فقط تولید محتوا راجع به محصولات و خدماتتون نزارید. همچنین یکی از راه‌های جلب اعتماد مخاطب هم تولید محتوای خوب هست، چون باعث میشه تصور کنه شما که همچین مقاله‌ای نوشتید، متخصص هستید. مثلا اگه یک شرکت سئو هستین مدام تو صفحه سئو و بهینه سازی سایتتون فقط راجع به خدمات سئو سایت تون صحبت نکنید. سعی کنید یه سری نکات رو در مورد سئو وب سایت به مخاطبان خود آموزش بدید.

    نکته: سعی کنید برای سئو محتوا، مقالاتی که می‌نویسید بالای ۲۰۰۰ کلمه باشه.

    ۳- استفاده درست از تگ‌های هدینگ برای سئو محتوا

    یکی از موارد مهم در اصول سئو محتوا که به گوگل هم کمک می کنه سریع‌تر مطالب شما رو متوجه بشه و بهش امتیاز بده همین تگ‌های هدینگ هستش که خیلی موقع‌ها می‌بینیم که توجهی بهشون نمی شه. اگر بخوایم خیلی راحت توضیح بدیم اولویت‌بندی تگ‌های هدینگ رو می تونیم بگیم:

    تگ H1 پدر خوانوادس

    تگ H2 فرزندهای خانواده هستند

    تگ H3 تا H6 نوه و نتیجه‌ها هستند.

    نحوه استفاده از تگ های هدینگ به این صورت هست که عنوان اصلی مقاله همیشه باید H1 باشه، عنوان هایی که در طول مقاله استفاده می کنید H2 و زیر عنوان ها H3.

    نکته: نیازی نیست در مطالبتون حتماً تا تگ H6 استفاده کنید، صرفاً تا تگ H3 باشه کافیه

    به عنوان مثال:

    عنوان ” سئو ” می تونه تگ H2 بگیره ولی عنوان ” سئو داخلی ” حتما باید تگ H3 بگیره چون زیر مجموعه عنوان سئو هستش.

    کسانی که از وردپرس استفاده می‌کنند به‌ راحتی می تونند این تگ‌ها رو در مطالبشون مشخص کنند به این صورت که هر متنی که در عنوان صفحه قرار بگیره به‌صورت خودکار H1 میشه و عنوان‌های دیگه  رو به‌ راحتی می تونید از بخش تنظیمات وردپرس H2 و H3 کنید.

    برای اطلاعات بیشتر می تونید مقاله استفاده صحیح از تگ‌های هدینگ H1 تا H6 مطالعه کنید.

    ۳- استفاده درست از تگ‌های هدینگ

    انکر تکست‌ها یا همون کلمات کلیدی دارای لینک، یکی دیگه از معیارهای مهم گوگل برای امتیازدهی به محتوا هستش، چرا که ربات‌های گوگل تمامی لینک‌های ما رو بررسی می کنن و اگر ما داخل محتوا، لینک به صفحات مرتبط با مقالمون داده باشیم صفحه ما از اعتبار بیشتری از نگاه گوگل پیدا می کنه.

    نکته: اگر می خواین سئو محتوای متنی انجام بدین انکر تکست‌ها رو هوشمندانه انتخاب کنید، به این صورت نباشه که مثلاً اگر مقاله‌ای به اسم بهینه‌سازی سایت دارید همین کلمه ” بهینه‌سازی سایت ” هم در مقالاتتون به‌عنوان انکر تکست استفاده کنید.

    چون در حالت ممکنه لینک‌های شما اسپم بشن. همچنین برای گرفتن رتبه بالاتر صفحه سعی نکنید محتواتونو پر از انکر تکست کنید چون در این حالت هم ممکن است لینک‌های شما اسپم بشن.

    ۵- استفاده از کلمه کلیدی در مقاله برای سئو محتوا

    در تولید محتوای سئو برای اینکه گوگل بتونه محتوا شما رو به‌درستی ایندکس کنه و در زمان درست به کاربر نشون بده نیاز داره که بدونه محتوای شما راجع به چه موضوعی هست. برای این کار باید برای محتوا هامون کلمه کلیدی انتخاب کنیم و به اندازه ازشون داخل محتوا استفاده کنیم. مثلاً این مقاله کلمه کلیدیش ” سئو محتوا ” هست ولی تا اینجا مقاله که خوندید آیا این کلمه آزارتون داده؟ خب طبیعتاً نه چون به‌ درستی تو کل مقاله پخش شده. دقیقاً همین کارو هم باید شما برای مقالاتتون انجام بدید.

    استفاده از کلمات کلیدی

    کسانی که از وردپرس استفاده می‌کنند می تونن از افزونه یواست برای نظارت بر سئو محتواشون استفاده کنن و ببینن آیا به‌ اندازه از کلمه کلیدی استفاده کردند یا نه.

    نکته: کلمه کلیدی مرتبط با مقالاتتون انتخاب کنید، مثلاً کلمه کلیدی خودتونو انتخاب نکنید ” سئو سایت ” بعد راجع به آموزش طراحی سایت صحبت کنید، یعنی کاملاً باید کلمه کلیدی مطابق با مطلبی که می‌نویسیم باشه.

    ۶- استفاده از محتوا ویدئویی، تصویری و صوتی

    یکی دیگه از موارد محتوای سئو شده استفاده از عکس، ویدئو و پادکست در محتواهامون هست. در حال حاضر خیلی‌ها روآوردن به تولید محتوای متنی که خیلیم خوبه ولی بیایم تجربه خودمونو یکم ببینیم، مقاله‌ای که محتوایی علاوه بر متن، ویدئو و عکس هم داشته باشه برامون بیشتر جذاب نیست؟

    استفاده از محتوای ویدیویی، صوتی، تصویری

    حتماً شنیدید گوگل داره تلاش می کنه خودشو به رفتار انسان نزدیک کنه پس اگر از این سبک مقالات ما بیشتر خوشمون میاد، گوگل هم خوشش میاد پس سعی کنید از سبک محتواهای مختلفی داخل مقالاتتون استفاده کنید چون به سئو و بهینه سازی سایت کمک می کنه. اگه تمایل دارین برای سایتتون سئو انجام بدین و ما انتخاب شما هستیم میتونین برای اطلاع از قیمت سئو سایت و مشاهده پکیج های مختلف خدمات سئو ما صفحه تعرفه سئو رو مطالعه کنید. 

    ۷- استفاده از ابزارها برای جستجوی کلمات کلیدی

    مهم‌ترین موضوعی که خیلی‌ها بهش توجهی نمی کنن ارتباط کلمه کلیدی با موضوع وب‌سایت هست. همونطور که اول مقاله هم بهش اشاره کردیم گوگل در حال حاضر کامل متوجه ارتباط کلمه کلیدی با مطالب وب‌سایت ما می شه و اگر این دو مورد به هم مرتبط نباشن قطعاً وب‌سایت شما رو جریمه می‌کنه و باعث میشه دیگه نتونید اون رتبه‌های قبلی رو کسب کنید و به دنبال اون با کاهش ورودی روبرو میشید.

    نکته: علاوه بر اینکه باید حواسمون به مرتبط بودن کلمات کلیدی باشه باید دقت کنیم از کلمات کلیدی تکراری هم استفاده نکنیم.

    وقتی ربات‌های گوگل به اصلاح داخل سایت ما خزش می کنن اگر دو محتوا با یک کلمه کلیدی ببینن متوجه متفاوت بودن اون ها نمی شن و به دنبال اون نمرات منفی به ما می دن و ما باید تا جایی که می شه از نمرات منفی گوگل فاصله بگیریم.

    ۸- نوشتن متن خوانا

    به عکس زیر دقت کنید:

    تاثیر متن خوانا در سئو محتوا

    حالا به عکس زیر توجه کنید:

    استفاده از فاصله برای بهتر کردن خوانایی مقالات

    این دو عکس با هم مقایسه کنید، ببینید کدوم محتوا برای شما جذاب‌تر هست و خوندنش براتون راحت تره؟ قطعاً عکس دومی. حالا گوگل تونسته تو این سال‌ها انقد خودشو آپدیت کنه که می تونه متوجه خوانایی مطالب شما بشه و اگر خوانایی مناسبی نداشته باشه با اخطارها و جریمه‌های گوگل مواجه میشید. همچنین باید سعی کنیم تعداد کلمات هر پاراگرافمون بیشتر از ۳۰۰ کلمه نباشه.

    مورد دیگه ای که می تونه تو خوانایی به شما کمک کنه استفاده از سایزهای مناسب برای هر بخش از محتوا هستش. به طور مثال اگر نکاتی داخل مطالبتون دارید، رنگ جمله رو عوض کنید و یا کمی فونتشو بزرگ‌تر کنید که کاربر متوجه جدا بودن مطالب شما از هم بشه.

    ۹- محتوا باید منحصر به‌ فرد باشه

     در سئوی محتوای متنی، منحصربه‌فرد بودن محتوا در کنار به‌ روز بودن می تونه کاربرهای زیادی رو به سمت شما بکشونه و البته گوگل هم جزو طرفدار های پروپا قرصه محتواهای منحصربه‌فرد هستش.سعی کنیم قبل از تولید هر محتوایی، زمانی رو برای مطالعه در ارتباط با موضوعی که قصد صحبت داریم بزاریم و با اطلاعات کامل و تکمیلی شروع به تولید محتوا کنیم.

    مورد دیگه ای که می تونه تو خوانایی به شما کمک کنه استفاده از سایزهای مناسب برای هر بخش از محتوا هستش. به طور مثال اگر نکاتی داخل مطالبتون دارید، رنگ جمله رو عوض کنید و یا کمی فونتشو بزرگ‌تر کنید که کاربر متوجه جدا بودن مطالب شما از هم بشه.

    ۱۰- محتوا رو به‌ روزرسانی کنید

    تصور کنید شما وب‌ سایتی پیدا کردی که هرچند وقت یک‌بار محتواهای جدید و به‌روزرسانی شده قرار می ده، آیا فراموشش می‌کنی؟ طبیعتاً نه. همین مورد هم در مورد کاربر و گوگل صدق می کنه، نه کاربر بی‌خیالت میشه و نه گوگل. هر دفعه که شما محتواهای خودتونو آپدیت می‌کنید گوگل به شما سر میزنه و اعتبار بیشتری به شما میده، چون می گه این مدیر سایت از بقیه بیشتر داره زحمت می کشه، محتواشو به‌روزرسانی می کنه، پس بزار منم بهش رتبه خوبی بدم که دیده بشه.

     

    جمع‌بندی

    سعی کنید تمام مواردی که در این مقاله بهش اشاره شد رو در مطالب و محتوا هاتون استفاده کنید و برامون از تجربیات و اتفاق‌ هایی که بعد از استفاده این موارد برای سایتتون افتاد برای ما بنویسید. همچنین بلاگ سایت نبض مارکتینگ دنبال کنید چون ما مرتب محتواهای خودمونو به‌روزرسانی می‌کنیم و سعی می‌کنیم یه مشاوره سئو پر از تجربیات چندین و چند سالمون هم در اختیارتون قرار بدیم که یه موقع تو این مسیر تنها نباشید.  

    سوالات متداول شما

    برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.
    برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

    + میتونی این مطلب رو با دوستات هم به اشتراک بذاری...

    LinkedIn
    Twitter
    Email
    WhatsApp
    Telegram

    محتوای این بلاگ توسط کارشناسان تایید شده است.

     با تشکر از شما برای زمانی که صرف مطالعه این نوشته کردید. 

    + ممکنه به این مطالب هم علاقه‌مند شی...

    تولید محتوای تصویری
    محتوا تاپیک کلاستر یا خوشه ای
    ابزارهای انتخاب کلمه کلیدی

    + میتونی دیدگاهت رو با بقیه به اشتراک بذاری...

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دسته‌بندی مقالات

    مشاوره رایگان

    دوست داری سایتت تو صفحه اول نتایج گوگل دیده بشه؟!

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    popup

    هـدیه ویـژه به مـدت محـدود

    مشـاوره اختصاصـی سئـو "رایـگان"