call nabz

۰۲۱۸۸۹۴۸۹۱۷

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
سئو کلاه سیاه Black Hat SEO

سئوی کلاه سیاه چیست؟ روش نابودی رتبۀ سئو بیاموزید!

  • اگر کسب‌وکاری دارید که می‌خواهید از طریق سئو آن را گسترش دهید، باید بدانید که سئو نیز همانند هر کار دیگری، می‌تواند از راه درست یا غلط انجام شود. به راه درست آن، سئوی کلاه سفید و به راه غلط آن، سئوی کلاه سیاه می‌گویند.

    اصطلاح سئوی کلاه سیاه برای معرفی تکنیک‌هایی استفاده می‌‌‌‌شود که برخلاف الگوریتم‌ها و قوانین گوگل هستند. در گذشته، یکی از محبوب‌ترین انواع سئو بود و استفاده از آن‌ها روی سئو و رتبهٔ سایت تاثیر داشته است؛ اما حالا گوگل برای هر یک از آن‌ها جریمه گذاشته است. 

     

    سئو کلاه سیاه Black Hat SEO چیست؟

    سئوی کلاه سیاه چیست؟

    در تعریفی ساده می‌‌‌توان گفت که سئوی کلاه سیاه (Black Hat Seo) به مجموعه‌ای از تکنیک‌ها گفته می‌‌‌‌شود که برای رشد سریع در نتایج جستجوی گوگل استفاده می‌‌‌‌شوند. در این روند توجهی به میزان رضایت کاربر وجود ندارد. در اصل جایگاهی که با استفاده از تکنیک‌های کلاه سیاه به دست می‌‌‌‌آید، جایگاهی بهتر از حالت قبلی است، اما این پیشرفت غیر واقعی خواهد بود! در این روند از نقاط ضعف گوگل برای رتبه گرفتن استفاده می‌‌‌‌شود. 

    تکنیک‌های سئوی کلاه سیاه دائما در حال تغییر هستند و هر زمان که گوگل قوانین و الگوریتم‌های خودش را به‌روزرسانی می‌‌‌‌کند، روش‌های جدیدی برای سرپیچی از این قوانین جدید نیز ایجاد می‌‌‌‌شود. اما نکتۀ جالب این است که اگر با استفاده از سئو سیاه رتبه و جایگاهی را هم به‌دست آورید، این جایگاه بسیار لغزنده خواهد بود و هر لحظه ممکن است گوگل شما را جریمه کند و از لیست نتایج جستجوی گوگل به‌صورت کلی خارج شوید.

     

    Black Hat SEO Meme

    چرا تکنیک‌های سئوی کلاه سیاه وجود دارند؟

    برای یک لحظه فکر کنید! زمانی که استفاده از تکنیک‌های سئوی کلاه سیاه باعث می‌شود از طرف گوگل جریمه شویم، پس چرا اصلا این تکنیک‌ها وجود داشته و در دسترس همه قرار می‌‌‌‌گیرند؟

    در جواب باید بگوییم مهم‌ترین دلیل وجود این دست مقالات، تقاضای بالا و تعداد جستجوهای مرتبط با آن است. افراد زیادی به‌دنبال آموزش سئوی کلاه سیاه هستند؛ به همین دلیل صاحبان بعضی سایت‌ها این را فرصت مناسبی برای جذب بازدیدکننده می‌بینند و برای این نوع از سئو تولید محتوا می‌کنند. دلیل دیگری هم برای تولید محتوا دربارهٔ سئوی کلاه سیاه وجود دارد؛ شما وقتی تکنیک‌های ممنوعهٔ گوگل را می‌شناسید، می‌‌‌توانید با آگاهی بهتری روش‌های درست و اصولی را در سایت خود پیاده کنید. چرا که می‌‌‌دانید چه روشی درست و چه روشی نادرست است.

     

    8 تکنیک سئو کلاه سیاه Black Hat SEO

     تکنیک نابودی جایگاه از طریق سئوی کلاه سیاه

    در این بخش، با ۸ تکنیک برای نابودی رتبهٔ سئو سایتتان آشنا می‌‌‌‌شوید؛ آن‌ها را به خوبی یاد بگیرید و از انجام دادن آن‌ها دوری کنید.

     

    آیکن لینک سازی غیر طبیعی

    تکنیک اول| لینک سازی غیرطبیعی

    هر لینک‌سازی و بک‌لینکی که به‌صورت غیر عادی انجام شود، قوانین گوگل را نقض می‌‌‌‌کند، فرقی هم ندارد که لینک‌سازی چگونه انجام می‌‌‌‌شود، این قانون هم برای لینک‌هایی که به سایت شما داده شده اند و هم برای لینک‌هایی که به سایت‌های دیگر می‌‌‌دهید صادق است. به این موارد برای لینک‌سازی غیرعادی توجه کنید:

     

    • خرید لینک

    مالکان سایت فکر می‌‌‌‌کنند که با خرید لینک، می‌‌‌توانند سایت خود را سریع‌تر به صفحهٔ اول نتایج برسانند و در همان جا بمانند و دیگر لازم نیست بابت تولید محتوا کلی هزینه کنند. اما باید بگوییم، خرید لینک یکی از موارد سئو کلاه سیاه است و گوگل امروزه به افرادی که می‌‌‌‌خواهند با سرپیچی کردن از قوانین، سایت خود را بهینه‌سازی کنند، شدیدا برخورد خواهد کرد.

    اکثریت افراد برای اینکه بتوانند لینک‌های ورودی بیشتری بگیرند و سریع‌تر در صفحهٔ اول قرار بگیرند، اقدام به خرید لینک می‌‌‌ کنند.

    این یکی از بدترین تکنیک‌های سئوی کلاه سیاه است که متاسفانه سایت‌های بزرگ هم استفاده می‌‌‌‌شود.

     

    • تبادل لینک

    به این معنا است که شما به سایتی لینک می‌دهید و در مقابل از آن سایت لینکی را دریافت می‌کنید. این معامله هیچ ارزشی برای کاربران گوگل ایجاد نمی‌کند؛ بنابراین گوگل تبادل لینک بین سایت‌ها را خلاف قوانین خود می داند.

     

    • پست مهمان و رپورتاژ آگهی

    بعضی سایت‌ها وجود دارند که در ازای دریافت پول، مطالبی را از دیگر سایت‌ها دریافت و در سایت خود منتشر می‌کنند. به مطلبی که در سایت آن‌ها منتشر می‌شود رپورتاژ آگهی می‌گویند. حواستان باشد اگر بیش‌ از حد پست مهمان و رپورتاژ آگهی در سایت‌های دیگر منتشر کنید از سئوی کلاه سیاه استفاده کرده‌اید و اگر گوگل این مسئله را متوجه شود سایت شما از جریمه‌های این موتور جستجو در امان نخواهد ماند.

    رپورتاژ و پست‌های مهمان با انکر تکست‌های مشخصی انجام می‌‌‌‌شود.

     

    • آگهی‌های رایگان در سئوی کلاه سیاه

    بعضی از سایت‌ها صرفا سایت کسب‌وکارهای مختلف را معرفی می‌کنند. تنها هدف مالکان این سایت‌ها تبلیغات و فروش است و اهمیتی به ارزشی ک محتوایشان برای مخاطب ایجاد می‌کند، نمی‌دهند. انتشار آگهی در این سایت‌ها از تکنیک‌های کلاه سیاه به‌حساب می‌آید. 

    بسیاری از شرکت‌های سئو بر این باورند که معمولا تبلیغات اینترنتی با لینک‌سازی همراه هستند. برای آن‌که تبلیغات شما از نظر گوگل خرید بک‌لینک محسوب نشود می‌‌‌توانید یکی از دو روش زیر را استفاده کنید.

    ۱. در لینک‌های تبلیغاتی از تگ nofollow استفاده کنید.

    ۲. لینک تبلیغات به آدرسی که برای گوگل قابل ایندکس نیست ارجاع داده شود و از آنجا به صفحه هدف منتقل شود.

    البته باید بدانید سئو کلاه خاکستری ترفند‌های سئو کلاه سیاه را اندکی تغییر داده و طوری استفاده می‌کند که گوگل آن‌ها را با ترفندهای سئو کلاه سفید اشتباه بگیرد؛ به‌عبارتی دیگر سئو کلاه خاکستری ترفند‌های ممنوعهٔ سئو کلاه سیاه را رنگ می‌زند و به‌جای ترفند‌های سئو کلاه سفید به گوگل معرفی می‌کند.

     

    آیکن محتوای کپیتکنیک دوم| استفاده از محتوای کپی‌شده و تکراری

     

    می‌‌‌‌دانیم که محتوا برای سایت، حکم طلا را دارد. بنابراین هرچقدر که محتوا منحصربه ‌فرد و خلاقانه باشد، تاثیر بیشتری در سئوی سایت دارد. می‌‌‌‌توان گفت که تولید محتوای جذاب از خدمات سئوی سایت است که باید به آن توجه ویژه‌ای شود؛ زیرا موتورهای جستجو به محتوای منحصر‌به‌فرد اهمیت زیادی می‌‌‌دهند و استفاده از محتوای کپی شده را بدترین نوع سئو کلاه سیاه می‌‌‌ دانند. محتوای کپی شده علاوه‌بر اینکه روی سئوی سایت و جایگاه آن در نتایج جستجو تاثیر دارد، هویت و اعتبار سایتتان را نیز زیر سوال می‌برد.

     یکی دیگر از تکنیک‌های کلاه سیاه استفاده از محتواهایی است که به‌صورت خودکار و برنامه‌ریزی‌شده تولید می‌‌‌شوند.  این محتواها برای کاربر معنی و مفهوم مشخصی ندارند، ولی چون به‌صورت هدفمند در آن‌ها از کلمات کلیدی استفاده شده است در صفحهٔ اول نتایج ظاهر می‌شوند. البته امروزه، گوگل به‌راحتی این تکنیک را متوجه شده و سایت خطاکار را جریمه می‌کند.

     

    آیکن تکنیک پنهان کردن متن

    تکنیک سوم| پنهان کردن متن یا Cloaking

     

    این روش یک تکنیک برای فریب دادن است که از تکنیک‌های سئوی کلاه سیاه محسوب می‌‌‌‌شود. در این روش کسی که محتوا تولید می‌‌‌‌کند، محتوایی را تولید می‌‌‌‌کند که برای کاربر قابل نمایش نیست و فقط موتورهای جستجو می‌‌‌‌توانند آن را مشاهده کنند. البته امروزه گوگل با هوش زیادی که دارد متوجه این مورد می‌‌‌‌شود و آن سایت را جریمه می‌‌‌‌کند.

     

    آیکن صفحات مشابه

    تکنیک چهارم| صفحات مشابه یا Doorway pages

     

    تصور کنید برای بازدید از یک صفحه روی لینک‌های آن صفحه کلیک می‌کنید اما به‌جای صفحهٔ مورد نظر به صفحه‌ای دیگر منتقل می‌شوید که محتوایی بی‌کیفیت دارد و فقط روی کلمات کلیدی تمرکز کرده است؛ سپس به‌سرعت از این صفحه به صفحه‌ای که به‌دنبال محتوای آن هستید منتقل می‌شوید. این صفحهٔ میانی که برای چند ثانیه مشاهده کردید یک صفحهٔ مشابه است. 

    این صفحه، به‌عنوان صفحۀ پرش یا پل شناخته می‌‌‌شود که برای کلمۀ کلیدی مورد نظر کاملا بهینه شده است و از نظر محتوا ارزش آن چنانی ندارد؛ هدف آن جلب نظر موتور جستجو و رتبه گرفتن برای یک کلمهٔ کلیدی خاص است.

     

    آیکن لینک پنهان

    تکنیک پنجم| محتوا و لینک پنهان

     

    هر کسی که تولید محتوا می‌‌‌‌کند، در واقع قصد دارد که با استفاده از محتوای جدید، رتبه و جایگاه بهتری را در سئو کسب کند؛ اما در برخی از مواقع، محتوایی که تولید می‌‌‌‌کنند، برای کاربر مناسب نیست یا عبارات نامفهوم و تکراری در آن استفاده شده است. این محتوا فقط برای گوگل نوشته شده است و در واقع قصد دارد گوگل را گول بزند!

     در این شرایط مدیر سایت با پنهان کردن محتوا از دید کاربر سعی می‌‌‌کنند تجربۀ کاربری سایت را حفظ کنند.

    این روش به‌خوبی برای گوگل قابل درک است. زیرا این موتور جستجو به فایل‌های CSS صفحه دسترسی داشته و نحوۀ نمایش آن به کاربران را بازسازی می‌‌‌کند؛ پس استفاده از این روش نتیجه‌ای جز جریمه شدن برای سایت ندارد. نمونه‌هایی از روش‌های پنهان کردن محتوا که برای گوگل قابل درک است عبارتند از:

    ۱- استفاده از متن سفید روی بک گراند سفید

    ۲- مخفی کردن متن زیر یک تصویر

    ۳- استفاده از CSS برای قرار دادن محتوا خارج از صفحهٔ نمایش داده شده به کاربر

    ۴- تغییر اندازهٔ  فونت 

    ۵- مخفی کردن لینک در یک کاراکتر کوچک؛ مانند نقطه یا کاما

     

    ایکن کلمات کلیدی

    تکنیک ششم| استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی

     

    در زمان گذشته استفاده از این روش برای گرفتن رتبه در نتایج جستجوی گوگل، نتیجه می‌‌‌داد؛ اما رفته‌رفته با به‌روزرسانی الگوریتم‌های گوگل، دیگر استفادۀ بیش از حد از کلمۀ کلیدی درون متن نتیجه‌ای نمی‌‌‌دهد که هیچ، بلکه باعث کاهش رتبۀ سئو هم می‌‌‌شود. برای مثال اگر شما از کلیدواژهٔ «هزینهٔ سئو سایت» با نیت رتبه گرفتن درون محتوای خود بیش از حد استفاده کنید، نتیجهٔ عکس مشاهده می‌‌‌‌کنید.

     

    آیکن کامنت اسپم

    تکنیک هفتم| نظرات اسپم

     

    اگر هنگام گشت‌و‌گذار در فضای وب، در قسمت نظرات مشاهده کنید که برخی از افراد نظری را در سایت گذاشته‌اند که ربطی به محتوای سایت ندارد، یا اینکه لینک سایت خود را در آن بخش قرار داده‌اند، درواقع شما یک کامنت اسپم را مشاهده کرده‌اید. کامنت اسپم یکی دیگر از تکنیک‌های سئوی کلاه سیاه است که افراد به اشتباه فکر می‌‌‌کنند، روی سایت تاثیر مثبت دارد.

    اگر این لینک‌ها را روی سایت خود مشاهده کردید، شما باید لینک‌هایی که در بخش کامنت صفحه قرار می‌گیرند را noreferrer کنید؛ این یعنی لینک داده شده هیچ ربطی به سایت شما ندارد. در این صورت این لینک‌ها تاثیری روی رتبۀ سایت شما ندارد. 

    اگر شما نظرات بخش بلاگ سایت خود را بدون بررسی برای نمایش دادن تایید کنید، ممکن است لینک‌های اسپم و مخرب در سایتتان قرار گیرد که این مساله تاثیر بدی روی سایت شما خواهد گذاشت؛ همچنین باعث می‌‌‌شود که ظاهر صفحهٔ بلاگ شما میان بقیۀ کاربران تخریب گردد.

     پس چرا باید عجول بود و برای استفاده از تکنیک سئوی کلاه سیاه و جریمه شدن توسط گوگل اینقدر اصرار داشت؟

     

    آیکن سئوی منفی

    تکنیک هشتم| سئوی منفی

     

    سئوی منفی به این معناست که شما فعالیت‌هایی را عمدا و برای کاهش رتبه و جایگاه سایت‌ رقبا انجام دهید. در این روش از یک سری تکنیک استفاده می‌‌‌شود که در این بخش به برخی از آن‌ها می‌‌‌‌پردازیم!

    ۱.لینک‌سازی مخرب برای سایت رقیب

    ۲.هک سایت و تغییر محتوای صفحات

    ۳.تخریب برند و انتشار محتوای انتقادی در اینترنت

    این تکنیک هم از تکنیک‌های سئوی کلاه سیاه است که گوگل جریمهٔ سنگینی را برای آن سایت در نظر می‌‌‌‌گیرد.

     

    سخن آخر

    در این مقاله به شما گفتیم سئوی کلاه سیاه مجموعه‌ای از روش‌هایی است که برای فریب دادن گوگل استفاده می‌شود. این روش‌ها خلاف قوانین گوگل هستند و درصورتی که گوگل متوجه شود شما از این روش‌های مخرب استفاده می‌کنید، سایت شما را به‌شدت جریمه می‌کند؛ در این روش رضایت مخاطب توجه نمی‌شود و هدف کسانی که این نوع از سئو را انجام می‌دهند، بهبود رتبه‌ٔ سایتشان و قرار گرفتن در صفحهٔ اول نتایج جستجو در سریع‌ترین حالت ممکن است.

    برای گرفتن رتبه و سئوی سایتتان تلاش کنید که از تکنیک‌های سئوی کلاه سفید استفاده کنید. اگر استفاده از سئوی کلاه سفید برای شما بسیار دشوار است یا رقابت در حوزۀ کاری شما سنگین است و می‌خواهید زودتر به نتیجه برسید، پیشنهاد می‌‌‌‌کنیم که از تکنیک‌های سئوی کلاه خاکستری استفاده نمایید.

    آژانس خلاقیت تبض مارکتینگ

    شاید برای شما هم سوال باشد

    • سئو کلاه سیاه چیست؟

    Black Hat SEO به مجموعه‌ای از تکنیک‌های سئو سایت گفته می‌‌‌‌شود که برای رشد سریع در نتایج جستجوی گوگل استفاده می‌‌‌‌شوند. در این روند توجهی به میزان رضایت کاربر وجود ندارد.

    • تکنیک‌های سئو کلاه سیاه کدام اند؟

    لینک سازی غیرطبیعی، استفاده از محتوای کپی، پنهان کردن متن یا Cloaking، صفحات مشابه یا Doorway pages، محتوا و لینک پنهان، استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی، کامنت‌های اسپم و سئوی منفی.

    • چرا روش‌های سئو کلاه سیاه وجود دارند؟

    شما وقتی در مورد تکنیک‌های ممنوعه گوگل شناخت پیدا می‌‌‌کنید، می‌‌‌توایند با آگاهی بهتری روش‌های درست و اصولی را در سایت خود پیاده کنید. چرا که می‌‌‌دانید چه روشی درست و چه روشی نادرست است.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    ممکن است به موضوعات زیر هم علاقه‌مند باشید

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    popup

    هـدیه ویـژه به مـدت محـدود

    مشـاوره اختصاصـی سئـو "رایـگان"