call nabz

۰۲۱۸۸۹۴۸۹۱۷

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
  • فاکتور های مهم در لینک سازی داخلی

    فاکتور های مهم در لینک سازی داخلی در سال ۲۰۲۱

    [ASRating]

    فهرست مطالب

    لینک سازی داخلی از با اهمیت ترین موضوعات تو بهینه‌ سازی و سئو سایت هست که خیلی برای گوگل با اهمیت هست. از لینک سازی داخلی می‌تونیم برای هدایت کاربرها به صفحات مشابه با محتوایی که کاربر در حال خوندن هست استفاده کنیم. حالا یکسری فاکتور های مهم در لینک سازی داخلی هست که امروز قصد داریم بهشون اشاره کنیم. پس تا انتها همراه ما باشید و از یان نکات داخل سایت خودتون استفاده کنید.

    قواعد لینک سازی داخلی

    قواعد و اصول لینک سازی داخلی که یک سری از متخصص سئو آنها را  به چند بخش تقسیم کرده اند که عبارت‌اند از:

    ۱- بهینه‌سازی انکر تکست‌ها

    ۲- نمایش متفاوت لینک‌های داخلی

    ۳- بیش از اندازه لینک سازی داخلی نکنیم

    ۴- لینک هارو به صورت پراکنده تو محتوا استفاده کنیم

    ۵- از محتواهای باکیفیت و اعتبار بالاتر به محتواهای ضعیف‌تر لینک بدیم

    در ادامه همراهمون باشید تا تک‌تک این موارد رو بررسی کنیم و توضیح بدیم که چطوری می‌تونیم این موارد رو رعایت کنیم و هزینه آمدن به صفحه اول گوگل را برای خودمون کاهش بدیم.

    قاعده اول | بهینه‌سازی انکر تکست‌ها

    بهینه‌سازی انکر تکست‌ها در فاکتور های مهم در لینک سازی داخلی

    انکر تکست‌ها به کلمات کلیدی همراه با لینک میگن که داخل محتوا قرار می‌گیرن. از اولین فاکتور های مهم در لینک سازی داخلی می‌تونیم به همین بهینه‌سازی انکر تکست‌ها اشاره کنیم که بسیار پراهمیت هست. 

    ۱- استفاده به صورت متنوع از انکر تکست‌ها

    استفاده متنوع از انکر تکست‌ها به این معنی هست که به طور مثال: کلمه کلیدی یکی از مقاله‌های ما ” خدمات سئو ” هست، ما نباید تو همه مقاله‌ها از این کلمه کلیدی استفاده کنیم و برای لینک دادن و باید تنوع بدیم.

    می‌تونیم از کلمه کلیدی‌های مشابه استفاده کنیم مثل: ” سئو داخلی “. پس حتماً تو استفاده از انکر تکست هاتون تنوع رو فراموش نکنید وگرنه از سمت گوگل جریمه می‌شید.

    ۲- استفاده از انکر تکست مرتبط

    در اصول لینک سازی داخلی، مرتبط بودن انکر تکست با محتوا از مهم‌ترین قواعد لینک سازی داخلی هست که در صورت رعایت نکردن این مورد، گوگل ما رو جریمه می‌کنه. انکر تکست‌های ما باید مرتبط با صفحه هدفمون باشه و به طور مثال انکر تکست  ما ” سئو فروشگاهی  ” هست، نباید بیایم به صفحه سئو شرکتی لینک بدیم.

     پس خیلی دقت کنید که به محتوا های مرتبط لینک بدید.

    قاعده دوم | لینک‌های داخلی رو جدا کنیم

    منظور ما از جداکردن لینک‌های داخلی این هست که وقتی روی کلمه کلیدی، لینک قرار می‌دیم یا حتی خوده لینک رو می‌زاریم بیایم با یک رنگ جدا مشخص کنیم که این لینک هست و قابل کلیک.

     

    به طور مثال در وبلاگ نبض مارکتینگ انکر تکست‌ها با رنگ قرمز مشخص شدن. اگر تمایل به استفاده از رنگ ندارید می‌تونید لینک‌ها و انکر تکست هاتون رو پررنگ‌تر کنین یا به اصطلاحی Bold کنید و اون هارو نسبت به بقیه متنتون جدا کنید و کاربر رو متوجه قابل کلیک بودن اون لینک یا انکر تکست بکنید.

    قاعده سوم | بیش از اندازه لینک سازی نکنیم

    از فاکتور های مهم در لینک سازی داخلی این هست که محتوا مونو پر نکنیم از از لینک داخلی. چون بیش از اندازه انجام دادن برای ما جریمه به همراه میاره، حالا چرا؟

    چون گوگل فکر می‌کنه ما می‌خوایم کاربر رو گمراه کنیم و یا قصد داریم یهو کلی اعتبار به صفحمون بیاریم، پس به شدت از این کار دوری کنید. اگر مقاله‌ای بالای ۱۲۰۰ کلمه دارید بهترین حالت برای لینک سازی داخلی نهایتاً ۱۰ بار هست، و ترجیها بیشتر از دو الی سه بار از لینک سازی خارجی استفاده نکنید.

    به مثالی که توسط سایت یواست منتشر شده دقت کنید:

    بیش از اندازه لینک سازی نکنیم در فاکتور های مهم در لینک سازی داخلی

    همینطور که می‌بینید Over Optimized یا بهینه سازی بیش از حد می‌تونه کاربر رو خیلی اذیت کنه و باعث بشه حس بدی نسبت به سایت ما بگیره. همینطور بهینه سازی بیش از حد برای گوگل هم آزار دهندس و در این صورت ما رو جریمه می‌کنه.

    قاعده چهارم | لینک‌های داخلی رو پراکنده بزاریم

    همه‌ی لینک‌های داخلی تون رو یکجا نزارید که مابقی مطالبتون بدون لینک بمونه. این مورد خارج از قواعد لینک سازی داخلی هست. حالا چرا می‌گیم که لینک‌های داخلی تونو پخش کنید؟

     

    چون اصل بوجود اومدن لینک‌های داخلی این بود که کاربر بتونه محتوای مشابه با اون چیزی که داره می‌خونه رو پیدا کنه و ما نیایم صرفاً همه مطالب رو تو یه صفحه بزاریم که کاربر هم خسته بشه.

     

    حالا قراردادن تمامی لینک‌های داخلی کنار هم این رو به گوگل می‌رسونه که ما اهمیتی به کاربر نمی‌دیم و صرفاً می‌خوایم از اعتبار صفحات برای صفححات دیگه استفاده کنیم.

     

    در این صورت از طرف الگوریتم پنگوئن که مسئولیت بررسی لینک هارو داره جریمه می‌شیم. از موارد مهم در لینک‌های داخلی، آدرس URL مناسب هست که به زودی مقاله‌ای در این زمینه منتشر میشه.

    قاعده پنجم | وصل کردن محتواهای قدیمی به محتواهای جدید

    جویس لینک یا انتقال اعتبار صفحات، یکی از شاخصه‌های مهم اصول لینک سازی داخلی هست. برای اینکه محتواهای جدید ما بتونن اعتبار خوبی کسب کنن باید از صفحات قدیمی‌تر خودمون که اعتبار بیشتری دارن به صفحات جدید لینک بدیم که صفحه های جدید هم اعتبار کسب کنن. به عکس زیر توجه کنید:

    وصل کردن محتواهای قدیمی به محتواهای جدید در فاکتور های مهم در لینک سازی داخلی

    همینطور که طبق عکس می‌بینید در صورت اینکه ما به صفحه‌ای لینک فالو بدیم اعتبار اون صفحه به صفحه جدید منتقل میشه ولی در صورتی که لینکی که دادیم رو نوفالو کنیم اعتباری به صفحه مشخص نمیشه. پس حتما موقع لینک دادن به صفحات از فالو بودن اون لینک مطمئن بشید.

     

    این مورد رو نظر بگیرید که لینک‌هایی که از صفحات با اعتبار بالا به صفحات کم اعتبارمون می‌دیم باید مرتبط باشن و صرفاً برای انتقال رتبه لینک ندیم. برای کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با جویس لینک به زودی یک مقاله‌ای با همین عنوان منتشر می‌شه.

    سخن آخر

    اینهایی که امروز گفتیم فاکتور های مهم در لینک سازی داخلی بودند که باید حتماً قبل انتشار محتوا حواسمون بهشون باشه که استفاده کرده باشیم و توشون زیاده‌روی نکرده باشیم. اگر تجربه‌ای تو این زمینه دارید در قسمت نظرات برامون بنویسید تا بقیه کاربرها هم بتونن ازشون استفاده کنن.

    در صورت نیاز میتوانید به صفحه مشاوره سئو نبض مارکتینگ مراجعه کنید.

    سوالات متداول شما

    برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.
    برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

    + میتونی این مطلب رو با دوستات هم به اشتراک بذاری...

    LinkedIn
    Twitter
    Email
    WhatsApp
    Telegram

    محتوای این بلاگ توسط کارشناسان تایید شده است.

     با تشکر از شما برای زمانی که صرف مطالعه این نوشته کردید. 

    + ممکنه به این مطالب هم علاقه‌مند شی...

    ahrefs
    گوگل سرچ کنسول چیست و چه نقشی در سئو دارد؟
    نحوه ساخت رپورتاژ تصویر اصلی
    ساخت نقشه سایت

    + میتونی دیدگاهت رو با بقیه به اشتراک بذاری...

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دسته‌بندی مقالات

    مشاوره رایگان

    دوست داری سایتت تو صفحه اول نتایج گوگل دیده بشه؟!

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    popup

    هـدیه ویـژه به مـدت محـدود

    مشـاوره اختصاصـی سئـو "رایـگان"