call nabz

۰۲۱۸۸۹۴۸۹۱۷

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
  • معیار های ساخت بک لینک چیست؟

    معیار های ساخت بک لینک

    [ASRating]

    فهرست مطالب

    بک لینک ها همانند ۱۰ سال پیش ، از عوامل اصلی سئو امروز هستند. به گفته CIO ، بک لینک ها بعد از محتوا مرتبط با سایت، دومین عامل مهم رتبه بندی برای سئو سایت هستند. در حالی که Moz بک لینک ‌های صفحه و دامنه را تأثیرگذارترین عوامل رتبه بندی اعلام می کند.

    نمودار ماز دربار تاثیر بک لینک ها

    چه چیزی باعث ایجاد یک بک لینک خوب می‌‌‌شود؟

    گوگل و سایر موتورهای جستجو از عوامل زیادی برای تعیین کیفیت بک لینک ها به منظور رتبه بندی وب سایت ها استفاده می کنند. اگرچه آنها به ندرت ترکیب دقیق خود را فاش می کنند. اما کارشناسان معتقدند که اکثر این عوامل را می توان به طور کلی در چهار گروه مختلف  ارتباط ،اعتمادو اعتبار ،  تنوع و قدرت گروه بندی کرد.

    ۱.ارتباط

    گوگل و دیگر موتورهای جستجو می خواهند مرتبط ترین نتایج جستجو را در اختیار کاربران خود قرار دهند. اگر کیفیت نتایج جستجوی آنها کاهش یابد ، مخاطبان آنها نیز کاهش می یابد. بنابراین ، منطقی است که ارتباط را به عنوان معیاری برای کیفیت بک لینک در نظر بگیریم. بک لینک اگر از منبع مرتبط تهیه شود ارزشمندتر است. به عنوان مثال ، اگر وب سایتی درباره دکوراسیون منزل دارید ، لینک ورودی از یک وب سایت ساختمانی ممکن است مفیدتر از لینکی باشد که مثلاً از یک وب سایت بهداشتی و تناسب اندام وارد شده است. البته این یک مثال ساده است. موتورهای جستجو عوامل متعددی را برای تعیین ارتباط در نظر می گیرند.

    روی لینکی که  مرتبط است احتمالاً کلیک می شود. برای مثال هر کسی که خانه ای بسازد به احتمال زیاد به دکوراسیون داخلی علاقه دارد و روی آن لینک کلیک کند. از سوی دیگر ، کسی که در حال جستجوی نکات تناسب اندام در فضای باز است ، ممکن است در ذهن و قصدش  نباشد که روی لینک به یک سایت دکوراسیون خانه کلیک کند. انکر تکست (مراقب باشید که انکرتکست را بیش از حد بهینه نکنید) ، از طریق متن و محتوا و لینک های اطراف آن، به عنکبوت های جستجو کمک می کند تا بفهمند لینک شما مرتبط است یا هرزنامه و اسپم است.

    اگر تشخیص این ارتباط برای شما سخت است می‌توانید با مراجعه به صفحه خدمات سئو  این مسئولیت را به ما بسپارید.

    ۲.اعتبار و اعتماد

    اعتماد و اعتبار گوگل به سایت ها

    منظور از اعتبار این است که گوگل چقدر به وب سایتی که بک لینک شما از آن جا آمده اطمینان دارد. برخی معتقدند که موتورهای جستجو به احتمال زیاد از مجموعه ای از وب سایت های مورد اعتماد برای تعیین قابلیت اطمینان یک دامنه استفاده می کنند. نمونه های وب سایت های مورد اعتماد ممکن است شامل زومیت ، ورزش سه، آپارات و… باشد. هرچه یک حوزه خاص به یک دامنه قابل اعتماد نزدیک تر باشد ، قابل اطمینان تر است. نزدیکی بر اساس لینک‌هایی که بین یک وب سایت قابل اعتماد و موضوع حوزه قرار دارد اندازه گیری می شود. بنابراین ، از نظر تئوریک ، اگر سایت A دارای لینک از مثلاً زومیت باشد و سایت B دارای لینک از سایت A باشد ، احتمالاً موتور جستجو به سایت A بیش از سایت B اعتماد می کند. انتظار می رود که گوگل از مقیاس اعتماد برای تعیین مقداری که بک لینک از دامنه های خاص ممکن است به مقصد لینک منتقل کند ، استفاده کند. البته موارد فوق توضیحی ساده از نحوه تعیین عامل اعتبار موتورهای جستجو است. پس برای رتبه بندی بالاتر ، یک وب سایت باید دارای لینک‌ هایی از وب سایت های دارای اعتبار بالا باشد.

    ۳.تنوع

    یک پروفایل بک لینک متنوع شامل لینک‌هایی از انواع مختلف دامنه ها است. منظور از دامنه های مختلف این است که همه یا اکثر لینک‌های شما نباید از یک دامنه باشند ، به عنوان مثال دایرکتوری وب یک پروفایل قدرتمند بک لینک شامل دامنه های مختلف است. این تنوع همچنین باید محل بک لینک ها مثل متن ، پاورقی ، نوار کناری و غیره و همچنین تنوع در انکر تکست مورد استفاده شما را شامل شود. همچنین ممکن است ویژگی های بک لینک که شامل follow  و nofollow  است را پوشش دهد. وقتی سئوکاران در مورد ایجاد بک لینک صحبت می کنند ، معمولاً به فکر ایجاد لینک‌های واضح و صریح از وب سایت های دیگر هستند. واقعیت این است که عنکبوت های موتورهای جستجوی امروزی به اندازه کافی سریع و هوشمند هستند که حتی لینک ‌های ضمنی ، بررسی ها و غیره را از سراسر اینترنت ردیابی کنند. به همین دلیل حضور در رسانه های اجتماعی همیشه باید کمک کند. ایجاد لینک از این پلتفرم های بررسی و نقد و اجتماعی محبوب ، پروفایل بک لینک شما را متنوع تر می کند و محک  خوبی برای تلاش های شما برای ایجاد بک لینک ایجاد می کند.

    گزارش دیجی کال در ماز پرو

    ۴.قدرت

    راه های زیادی برای در نظر گرفتن قدرت وجود دارد. توسط متخصصین سئو معمولا گفته می‌شود که DA  که توسط MOZ  ساخته شده معیار قدرت پیش فرض است. راستش را بخواهید ، DA  صرفاً تلاش Moz برای درک نحوه محاسبه قدرت گوگل است. Domain Authority  یا مختصرا DA یک مقیاس الگوریتمی ۱۰۰ نمره‌ای است که می توانید با استفاده از Open Site Explorer اندازه گیری کنید. به عنوان مثال ، اعتبار دامنه   CNN  از ۱۰۰ نمره ۹۷ است. بیش از ۳۳۲ میلیون بک لینک از بیش از ۱.۴ میلیون دامنه دارد. به طور مشابه ، قبل از هدف قرار دادن آن برای ابتکار ساخت بک لینک خود ، می توانید DA هر حوزه خاص را بررسی کنید. هر چیزی بالای ۷۰ عالی است ، اما بالای ۴۰ نیز بد نیست. استفاده از معیار DA به تنهایی ، داستان کامل دامنه را به شما نمی گوید. ابزارهای دیگر روش خود را برای تعیین قدرت دارند.

    Majestic developed: Citation Flow Link

    Research Tools developed: LRT Power

    Ahrefs developed: Domain Rating

    این مهم است که به خاطر داشته باشید با دستکاری معیارهای قدرت و ایجاد بک لینک ‌های زیاد از وب سایت های نامعتبر می تواند بسیار آسان باشد . بنابراین توصیه می شود از معیارهای اعتماد استفاده کنید و سعی کنید تصویری در مورد وب سایتی که می خواهید لینکی از آن داشته باشید در ذهن خود ایجاد کنید.

    پیشنهاد می‌کنم صفحه قیمت صفحه اول گوگل را مطالعه کنید تا با تعرفه های سئو سایت بیشتر آشنا شوید.

    چطور بک لینک‌های با کیفیت بگیریم؟

    به گفته مت کاتس ، هدف این نیست که بک لینک‌ های شما طبیعی به نظر برسند. هدف این است که لینک‌ های شما واقعا طبیعی باشند.

    برخی از متخصصان سئو آن را به این معنی تفسیر کرده اند که شما باید محتوای عالی ایجاد کنید و افراد به طور خودکار به آن لینک می‌دهند. اما با این حال همیشه این قضیه اتفاق نمی‌افتد. محتوای عالی اولین چیز است ، اما تنها چیزی نیست که برای کسب بک لینک نیاز دارید. برای این منظور ، شما باید وب سایتهای معتبر با محتوایی را که دوست دارند به آن لینک دهند را هدف قرار دهید. مشکل این است که وب سایت هایی با امتیاز DA بالا همیشه محتوای شما را منتشر نمی کنند و استانداردهای بسیار با کیفیتی دارند. در اینجا چند استراتژی وجود دارد که ممکن است موثر باشد.

    ۱. بررسی بک لینک‌ها

    در وهله اول ، شما باید یک بررسی از سئو خارجی و بک لینک ‌هایتان انجام دهید.به این دلیل  که به شما این امکان را می دهد قبل از شروع به کار روی سایت ، وضعیت سلامت  آن را بررسی کنید. این بدان معناست که اطمینان حاصل کنید که هیچ بک لینک اسپمی وجود ندارد که بتواند مانع برنامه های بعدی سئو شما شود. دلیل دیگر ، که مهم تر از خطر بک لینک های اسپم است فراهم شدن فرصتی است. فرصت به این دلیل که وقتی به بک لینک های سایت خود خوب نگاه می کنید ، به سرعت می فهمید که یک پروفایل بک لینک خوب چقدر قدرتمند است. خواهید دید که از کجا می توانید های بک لینک ‌های با ارزش بیشتری دریافت کنید که عملکرد و رتبه سایت شما را افزایش می دهد.برای محقق شدن این هدف قدم به قدم پیش می‌رویم:

    ۱. ایده گرفتن از رقبا

    ایده گرفتن از استراتژی بک لینک ‌های رقباتان قبل از شروع بررسی برای تعیین موقعیت خودتان بسیار مهم است. حداقل ، می‌توانید برای هر یک از رقبای خود تجزیه و تحلیل سریع Ahrefs را انجام دهید تا DR آنها را مشاهده کنید ، دامنه های ارجاع شده ، انواع لینک ‌ها ، سابقه بک لینک و تعداد بک لینک آنها را مشاهده کنید.

    آنالیز بک لینک رقبا

    بررسی کنید که رقبای شما از چه نوع انکرتکست‌هایی استفاده می کنند تا متوجه شوید آیا تاکتیک های آنها ارزش بررسی و تحلیل دارند.

    ۲. پروفایل بک لینک خودتان را بررسی کنید

    ساده ترین راه برای انجام این کار این است که از Ahrefs Backlink Profile Overview (یا ابزارهای مشابه ارائه شده توسط Moz ، SEMRush یا Monitor Backlinks) برای مشاهده تعداد کل بک لینک های سایت خود ، DR و DA  آنها و انکرتکست‌ها استفاده کنید.

    ۳. بک لینک های خود را تحلیل کنید

    سپس می توانید آنها را به صورت دستی (که در صورت وجود لینک ‌های زیاد سخت خواهد شد) یا با استفاده از Ahrefs بررسی کنید. اگر بک لینک ها را از Ahrefs به عنوان یک فایل CSV خروجی بگیرید ، تجزیه و تحلیل آسان تر خواهد بود.

    ♦همه بک لینک‌ های زنده ، شکسته و مرده خود را به ابزار گوگل شیت منتقل  کنید و آنها را بر اساس DR مرتب کنید.

    ♦لینک هایی را که DR یا DA کمتر از ۳۰ دارند بررسی کنید.

    ♦به دنبال هر گونه ناسازگاری در بک لینک های خود باشید . افت زیاد و افزایش زیاد لینک ها ، می‌تواند به این معنی باشد که شما از آلگوریتم‌های گوگل مجازات دریافت کرده اید (اگرچه افت زیاد ترافیک ارگانیک همیشه به معنای مجازات نیست ، قطعاً چیزی است که ارزش بررسی آن را دارد. مثال زیر را ببینید:

    کاهش ترافیک سایت به دلیل جریمه گوگل

    ۴. برنامه ای برای اصلاح پروفایل بک لینک خود ایجاد کنید

    ما می توانیم این مورد را به چند اقدام مهم که ممکن است در توسط شما اعمال شود تقسیم کنیم.

    حذف لینک های بد با disavow

    یکی از وظایف سئوکار زمانی است که وقتی همه بک لینک های بد خود را پیدا کردید ، می توانید مراحل ساده ای را برای حذف آنها و بازیابی پروفایل بک لینک خود طی کنید. به ویژه اگر بک لینک هایی از سایتهای اسپم ، بک لینک های پولی و لینک های سایتهای مجازات شده باشند. شما باید با تماس با مالک سایت و درخواست حذف یا Disavow  کردن آن‌ها این لینک ها رو حذف کنید.

    رفع بک لینک های مرده

    اگر بک لینک از صفحه لندینگی است که دیگر وجود ندارد ، باید آن لینک را disavow کنید یا یک تغییر مسیر ۳۰۱ به یک صفحه فرودی که وجود دارد ایجاد کنید.

    DR و DA خود را بهبود دهید

    در حالی که بهبود بک لینک های جریمه شده و رفع بک لینک های قدیمی و مرده زمان زیادی نخواهد برد ، بهبود DR و DA شما یک استراتژی بلند مدت نیاز دارد. پس از اولین بررسی بک لینک هاتون ، ایده ای در مورد لینک های موثر و ایده کلی در مورد آنچه برای رقبای شما کار می کند ، خواهید داشت. برای بررسی این فرصت ها بعداً یک استراتژی بچینید.

    ایجاد لیست بک لینک های حذف شده

    قبل از شروع ، در صورتی که تعداد قابل توجهی لینک های اسپم ، مصنوعی یا با کیفیت پایین دارید که به سایت شما اشاره می کند و احتمالاً باعث ایجاد یک manual action شود یا قبلاً باعث آن شده است ، این کار را انجام دهید.لیستی از لینک ها برای Disavow ایجاد کنید. لیست صفحات یا دامنه های خود را برای Disavow در یک فایل متنی جمع آوری کرده و Disavow را در گوگل سرچ کنسول بارگذاری کنید.

    مقایسه بک لینک ها

    مقایسه بک لینک ها ، تفاوت در تعداد دامنه های ارجاعی است که شما در مقایسه با رقبای خود قبلاً کسب کرده اید. برای محاسبه تفاوت بک لینک ها ، تمرکز شما باید روی تعداد بک لینک های با کیفیت باشد. ساده ترین راه برای بدست آوردن این عدد ، ارزیابی DR هر دامنه ارجاعی است. می توانید این کار را از طریق گزارش Reference Domains Ahrefs انجام دهید ، که تعداد دامنه های ارجاع شده را به شما نشان می‌دهد.

    تحقیق بک لینک

    تحقیق بک لینک

    مرحله ۱: از تجزیه و تحلیل مقایسه بک لینک استفاده کنید.

    از آنجا که بالاترین رتبه های رقبای خود را می شناسید ، از آن ها به عنوان مطالعات موردی خود استفاده کنید.

    مرحله ۲:از لیست بک لینک های رقیب خود خروجی بگیرید.

    بک لینک‌ های زیادی مانند لینک های بی کیفیت ، نوفالو یا از صفحات خارجی زبان ، خیلی ارزش پیگیری ندارند. آنها را می‌توانید فیلتر کنید.

    مرحله ۳: لینک های قابل تکرار را بیابید.

    به زمینه لینک توجه کنید تا بفهمید چرا این لینک داده شده است (برای این منظور به صفحه لینک دهنده به قصد بک لینک ها ، انکرها نگاه کنید).سپس بفهمید که آیا تعویض یا افزودن لینک شما به صفحه لینک دهنده ارزشی به شما می افزاید.

    بک لینک سازی

    حال بیایید در مورد  ایجاد بک لینک واقعی صحبت کنیم:

    ۱.لینک های قابل تکرار

    ۲.فهرست ها/نشانک گذاری اجتماعی(سوشال بوکمارکینگ)

    ۳.نوشتن پست مهمان

    ۴.پادکست ها

    ۵.آگاهی از برند

    لینک های قابل تکرار

    اگر چیزی منحصر به فرد برای جایگزینی لینک قبلی دارید ، این فرصت خوبی است. آیا در مورد موضوعی صحبت کرده اید که رقیب شما آن را بیان نکرده است؟ آیا دیدگاه منحصر به فردی ارائه دادید؟ آیا آمار بهتری در مورد همین موضوع در مقاله خود دارید؟ اون ایمیل رو به سایت لینک دهنده ایمیل کنید و راجبش صحبت کنید. حتی ممکن است گرافیکی که در آن تعبیه شده است می تواند ارتقا پیدا کند ، دلیل خود را مطرح کنید. اگرلینک شکسته ای از رقبای خود پیدا کردید ، اطلاع بدید. اما اگر می خواهید بک لینک بخرید احتمالاً این بهترین ایده نیست!

    فهرست ها/نشانک گذاری اجتماعی(سوشال بوکمارکینگ)

    آیا بک لینک از فهرست ها و دایرکتوری ها مضر هستند؟ اگر درست انجام شود نه نیست. آنها می توانند به شما در ایجاد یک پروفایل بک لینک متنوع ، ارائه فرصت های سئو محلی و گاهی سئو فروشگاهی کمک به ایجاد اعتماد وب سایت و DA ، همچنین کمک به آگاهی از نام برند و ارسال ترافیک ارجاع به سایت شما کمک کنند. ناگفته نماند که ساخت آن ها در مقایسه با سایر تاکتیک های ایجاد بک لینک ارزان تر است. بک لینک های گرفته شده از لیست ها و دایرکتوری  کارآمد و آسان هستند.به سادگی یک دایرکتوری پیدا کرده و اطلاعات خود را در آن ارسال کنید.

    نوشتن پست مهمان

    به طور معمول سه هدف اصلی برای وبلاگ نویسی مهمان وجود دارد: موقعیت خود را به عنوان یک مقام معتبر و شناخته شده در صنعت تان تعیین کنید. سوق دادن بازدیدکنندگان (ترافیک) به وب سایت شما ایجاد بک لینک به وب سایت شما

    پادکست

    ظبط پادکست برای گرفتن بک لینک طبیعی

    به طور معمول سه هدف اصلی برای وبلاگ نویسی مهمان وجود دارد: موقعیت خود را به عنوان یک مقام معتبر و شناخته شده در صنعت تان تعیین کنید. سوق دادن بازدیدکنندگان (ترافیک) به وب سایت شما ایجاد بک لینک به وب سایت شما

    ذکر نام برند بدون لینک دادن

    مرحله ۱: نام های تجاری لینک داده نشده را بیابید

    هشدارهایی را در Ahrefs یا Google Alerts تنظیم کنید ، موارد ذکر شده را مرتب و لیست کنید.

    مرحله ۲: اطلاعات تماس را پیدا کنید

    مخاطب ایده آل شما ، مدیر وب سایت خواهد بود ، به ویژه اگر لینک های خارجی در مقاله وجود داشته باشد ، اما به هر دلیلی ، هیچ کدام منجر به شما نمی شود.

    مرحله ۳: اقدام کنید

    دلیلی پیدا کنید ، برای مدیر وب سایت مفید باشد که وقت و تلاش خود را برای درج لینک به وب سایت شما اختصاص دهد.

    تکنیک Moving man technique از برایان دین سایت بک لینکو

    ۱. به دنبال وب سایت ها یا صفحاتی در صنعت خود باشید که دیگر وجود ندارند. شما می توانید این کار را به سادگی با جستجوی در گوگل با عباراتی مانند “صفحه دیگر وجود ندارد” یا “سرویس در دسترس نیست” انجام دهید.

    ۲. مرحله بعدی استفاده از یک ابزار خزیدن است برای برای یافتن دامنه ها و صفحات لینک دهنده به صفحه ای است که دیگر وجود ندارند.

    ۳.با استفاده از فهرست حوزه های لیست شده یک قطعه محتوای مرتبط و قانع کننده در این زمینه ایجاد کنید و به مالک یا مدیر سایت لینک مقاله جدید خود را از که در آن باره است ارائه دهید تا لینک را جایگزین لینک از دست رفته کند.

    در صورت نیاز میتوانید به صفحه مشاوره سئو نبض مارکتینگ مراجعه کنید.

    سوالات متداول شما

    برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.
    برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

    + میتونی این مطلب رو با دوستات هم به اشتراک بذاری...

    LinkedIn
    Twitter
    Email
    WhatsApp
    Telegram

    محتوای این بلاگ توسط کارشناسان تایید شده است.

     با تشکر از شما برای زمانی که صرف مطالعه این نوشته کردید. 

    + ممکنه به این مطالب هم علاقه‌مند شی...

    نوشتن تیتر جذاب تبلیغاتی
    جذب کاربر با تولید محتوا جذاب
    آهنربای سرنخ چیست

    + میتونی دیدگاهت رو با بقیه به اشتراک بذاری...

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دسته‌بندی مقالات

    مشاوره رایگان

    دوست داری سایتت تو صفحه اول نتایج گوگل دیده بشه؟!

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    popup

    هـدیه ویـژه به مـدت محـدود

    مشـاوره اختصاصـی سئـو "رایـگان"