call nabz

۰۲۱۸۸۹۴۸۹۱۷

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
گوگول آنالیتیکس google analytics

گوگل آنالیتیکس چیست و چگونه به سئو سایت کمک می‌کند؟

  • اگر می‌خواهید درک کاملی از رفتار مشتریان خود در دستگاه‌ها و پلتفرم‌های مختلف به دست آورید، گوگل آنالیتیکس ابزارهایی را به‌صورت رایگان در اختیار شما قرار می‌دهد تا سفر مشتری را درک کنید و از طریق مدیریت هزینه‌ها، «بازگشت سرمایه بازاریابی» خود را بهبود بخشید.

    Google Analytics به شما این امکان را می‌دهد که داده‌های وبسایت خود در پلتفرم‌ها – وب و اپلیکیشن – را بررسی کنید تا بتوانید با استفاده از گزارش‌های گوگل آنالیتیکس، از شروع حرکت کاربران تا انتهای مسیر، تمامی کنش‌ها و اقداماتی که در سایت شما انجام می‌دهند را با جزئیات کامل مورد ارزیابی قرار دهید.

    Google Analytics یک سرویس تجزیه‌وتحلیل وب است که ترافیک وب سایت را ردیابی و گزارش می‌کند و بینش‌هایی را در مورد رفتار و تعامل کاربر ارائه می‌دهد.

    تصور کنید صاحب یک قنادی هستید و قصد دارید یک‌سری کیک‌های جدید و خوشمزه را به‌صورت آنلاین بفروشید. در اولین قدم یک وب‌سایت برای قنادی خود راه‌اندازی می‌کنید و شروع به تولید محتوا می‌کنید؛ یعنی از کیک‌های خود عکس‌های قشنگی می‌گیرید و چند خط هم به‌عنوان توضیحات دربارهٔ کیک های جدیدتان می‌نویسید و در صفحهٔ محصول وب‌سایت قرار می‌دهید. سپس در وب‌سایتتان یک سبد خرید و صفحه‌ای برای تسویه حساب قرار می‌دهید تا مشتریان بتوانند از طریق آن به‌راحتی کیک‌های شما را به‌صورت آنلاین خریداری کنند.

    با این‌حال می‌خواهید بدانید که چند نفر از وب‌سایت شما بازدید می‌کنند، کدام نوع از کیک‌هایتان محبوب‌ترین هستند، چه تعداد سفارش دریافت کرده‌اید و چقدر درآمد کسب خواهید کرد. خُب فقط کافی است که سایتتان را در ابزار گوگل آنالیتیکس ثبت کنید و کار با آن را یاد بگیرید.

    آنالیتیکس گوگل سرویسی است که به شما کمک می‌کند بفهمید مردم چگونه از وب‌سایت یا اپلیکیشن شما استفاده می‌کنند؛ علاوه‌بر این، داده‌های مربوط به بازدیدکنندگان را جمع‌آوری می‌کند، مانند اینکه از کجا آمده‌اند، چه صفحاتی را مشاهده می‌کنند، چه مدت می‌مانند و چه اقداماتی انجام می‌دهند. اگر می‌خواهید در زمینهٔ بازاریابی دیجیتال موفق عمل کنید باید با ابزار آنالیتیکس گوگل بیشتر آشنا شوید.

    آنچه در این مقاله می‌خوانید...

    گوگل آنالیتیکس چیست؟

    به زبان ساده، گوگل آنالیتیکس یکی از ابزار های آنالیز سئو سایت رایگان است که توسط گوگل در سال ۲۰۰۵ ارائه شد و به شما نشان می‌دهد که کاربران یا مشتریان شما چگونه از سایت کسب‌وکارتان استفاده می‌کنند.

    به‌عنوان مثال، فرض کنید شما صاحب یک فروشگاه آنلاین هستید و می‌خواهید بدانید که چه تعداد کاربر از سایت شما بازدید می‌کنند، بیشتر در چه صفحاتی گشت می‌زند و نرخ تبدیل آن‌ها چقدر است. شما با کمک گوگل آنالیتیکس، می‌توانید به تمامی این اطلاعات به‌علاوه اینکه از کجا می‌آیند، از کدام دستگاه استفاده می‌کنند و موارد دیگر دسترسی پیدا کنید.

    ۱۰ معیار سئو در گوگل آنالیتیکس برای آنالیز سایت

    ابزار گوگل آنالیتیکس ویژگی‌ها و معیارهای سئو زیادی دارد که پرداختن به همه آن‌ها در یک مقاله امکان‌پذیر نیست. به همین خاطر ما در اینجا به ۱۰ معیار برتر آن اشاره می‌کنیم.

    • Users: تعداد کل بازدیدکنندگان وبسایت شما اعم از جدید و بازگشتی را در یک بازه زمانی معین نشان می‌دهد.
    • Sessions: تعداد کل بازدیدهای سایت شما را محاسبه می‌کند، به‌علاوه مدت زمانی که کاربر به‌طور فعال با وبسایت شما درگیر بوده است.
    • Bounce Rate: درصد خروج کاربرانی را نشان می‌دهد که بدون هیچ‌گونه تعاملی از صفحات سایت خارج شدند.
    • Session Duration: میانگین طول یک بازدید در سایت شما را نشان می‌دهد؛ یعنی اینکه کاربران معمولا چه مدت در صفحات سایت شما مانده‌اند.
    • Pageviews: تعداد کل بازدید‌های سایت را نشان می‌دهد؛ اینکه چند بار از صفحات سایت بازدید شده است.
    • Pages per Session: میانگین تعداد صفحات مشاهده شده در طول یک بازدید را نشان می دهد؛ اینکه کاربران چقدر با سایت شما درگیر هستند.
    • Traffic Sources: مشخص می‌کند که ترافیک وبسایت شما از کجا می آید، مانند: مستقیم، ارجاعی، موتورهای جستجو یا شبکه‌های اجتماعی.
    • Conversion Rate: درصد بازدید‌هایی که منجر به تبدیل می‌شود، مانند: خرید یا ثبت نام که نشان‌دهنده میزان اثربخشی سایت شما در دستیابی به اهداف تجاری است.
    • Goal Completions: تعداد کل دفعاتی که بازدیدکنندگان، اقدامات خاصی را که به‌عنوان اهداف تعریف شده است، انجام داده‌اند، مانند ارسال فرم یا خرید محصول.
    • Exit Rate: درصد خروج از یک صفحه یا مجموعه‌ای از صفحات که نشان‌دهنده آخرین صفحه‌ای است که کاربران قبل از خروج از سایت شما بازدید کرده‌اند.

    نمای کلی فضای کاربری گوگل آنالیتیکس 4

    گوگل آنالیتیکس چگونه کار می‌کند؟

    گوگل آنالیتیکس داده‌های کاربر را از هر بازدیدکننده وبسایت با استفاده از تگ‌های صفحه به دست می‌آورد. یک تگ صفحه جاوا اسکریپت در کد هر صفحه درج می‌شود. این تگ در مرورگر وب هر بازدیدکننده اجرا می‌شود و داده‌ها را جمع‌آوری کرده و به یکی از سرورهای جمع آوری داده‌های گوگل ارسال می‌کند. سپس Google Analytics می‌تواند گزارش‌های قابل تنظیم برای ردیابی و نمایش داده‌هایی مانند تعداد کاربران، نرخ پرش، میانگین مدتی که در یک صفحه گذرانده‌اند، بازدید از صفحه، تکمیل اهداف و موارد دیگر تولید کند.

    تگ صفحه به عنوان یک باگ وب یا وب بیکن برای جمع‌آوری اطلاعات بازدیدکنندگان عمل می‌کند. با این حال، چون به کوکی‌ها متکی است، سیستم نمی‌تواند داده‌هایی را برای کاربرانی که آن‌ها را غیرفعال کرده‌اند، جمع‌آوری کند.

    “Web Bug” یک تگ تصویر ساده ۱ در ۱ پیکسل است که می‌تواند به یک پیام HTML اضافه شود. این تصویر را می‌توان در یک صفحه وب یا یک پیام ایمیل برای ردیابی کاربرانی که از صفحه لندینگ بازدید کرده‌اند یا ایمیلی را باز کرده‌اند جاسازی کرد. آن‌ها می‌توانند جزئیاتی در مورد اینکه چه کسی صفحه وب یا خبرنامه را می‌خواند، چه زمانی و از چه سیستمی در حال خواندن صفحه است را جمع آوری کنند. وب باگ عموماً برای کاربران قابل مشاهده نیست، اما برای سنجش موفقیت بازاریابی آنلاین و ایمیلی بسیار ارزشمند است.

    به همین ترتیب “Web Beacon” تکنیکی است که در صفحات وب و ایمیل استفاده می‌شود تا به‌طور نامحسوس (معمولاً نامرئی) اینکه کاربر به چه محتواهایی دسترسی داشته است، مورد بررسی قرار گیرد. وب بیکن‌ها معمولاً توسط “Third Party” برای نظارت بر فعالیت کاربران در یک سایت به‌منظور تجزیه‌وتحلیل وب یا برچسب گذاری صفحه استفاده می‌شود. همچنین آن‌ها می‌توانند برای ردیابی ایمیل نیز مورد استفاده قرار بگیرند.

    گوگل آنالیتیکس دارای قابلیت‌هایی است که می‌تواند به صاحبان سایت کمک کند تا روندها و الگوهای نحوه تعامل بازدیدکنندگان با ‌سایت‌های خود را شناسایی کنند. این قابلیت‌ها، جمع‌آوری داده‌ها، تجزیه‌وتحلیل، نظارت، تصویرسازی، گزارش و ادغام با سایر برنامه‌ها را امکان‌پذیر می‌کند. این قابلیت‌ها عبارتند از:

    تصویرسازی و گزارش‌دهی

    یکی از ویژگی‌های اصلی Google Analytics، ارائه گزارش‌های اتوماتیک برای همه کمپین‌های بازاریابی شما است. ویژگی‌ گزارش‌دهی Google Analytics به شما این امکان را می‌دهد که اطلاعات بیشتری در مورد داده‌های بازاریابی بدانید. شما می‌توانید به‌راحتی انواع مختلفی از گزارش‌ها را تولید کنید و با یک کلیک آن‌ها را با تمام بخش‌های سازمان خود به اشتراک بگذارید. انواع مختلفی از گزارش‌هایی که می‌توانید با استفاده از گوگل آنالیتیکس ایجاد کنید در زیر فهرست شده است:

    • گزارش‌های تبلیغاتی: این گزارش‌ها عملکرد «پس از کلیک» کاربر را در وبسایت یا اپلیکیشن شما ارائه می‌دهند. این قابلیت به شما اجازه می‌دهد تا پس از کلیک روی تبلیغات و بازدید از وبسایت توسط کاربر، الگوی رفتاری مشخصی را در بین کاربران شناسایی کنید. این گزارش نشان می‌دهد که تبلیغات شما چگونه کاربران را جذب می‌کند، رفتار آن‌ها در سایت یا برنامه شما و الگوهای تبدیل در بین آن‌ها به چه صورتی است.
    • گزارش‌های مخاطبان: اطلاعاتی درباره ویژگی‌های کاربران براساس معیارهای مختلف به شما ارائه می‌کند. این گزارش‌ها عمدتاً داده‌های خلاصه‌ای هستند که از همه پلتفرم‌ها جمع‌آوری شده‌اند و در مورد تعامل مشتریان با کمپین‌های بازاریابی شما اطلاعات ارائه می‌دهند. این اطلاعات می‌توانند معیارهای مختلفی مانند کاربران فعال، میزان سوددهی کاربر در طول زمان، تجزیه‌وتحلیل گروهی، اطلاعات جمعیت‌شناختی و غیره را ارزیابی کنند.
    • گزارش‌های رفتار کاربران: ویژگی‌های گوگل آنالیتیکس به شما این امکان را می‌دهد که بدانید کاربر هنگام بازدید از وبسایت شما چگونه با آن ارتباط برقرار می‌کند، چه نوع صفحاتی را دوست دارند، چه مدت با وبسایت شما در ارتباط بوده‌اند، به چه بهینه‌‌سازی‌هایی نیاز دارید و… . این گزارش‌ها مسیر طی شده توسط کاربران و اینکه کدام کاربر از جستجوی سایت استفاده کرده است را نشان می‌دهد.
    • گزارش‌های در زمان واحد:  گزارش‌های”Real-Time” تمام داده‌ها را در آن واحد برای نظارت بر فعالیت‌های وب‌سایت یا اپلیکیشن‌ شما در دسترس‌تان قرار می‌دهند. می‌توانید به‌روزرسانی‌های همه گزارش‌های مخاطب، گزارش‌های رفتار آن‌ها و… را دریافت کنید. همچنین می‌توانید ویژگی‌های مختلف گوگل آنالیتیکس را برای دریافت گزارش‌های “real-time” برای این معیارهای نام برده ترکیب کنید.
    • گزارش‌های تبدیل: این گزارش‌ها به شما اجازه می‌دهد پیشرفت تبلیغات، ارجاع‌ها و سایر منابع ترافیک را تجزیه‌وتحلیل کنید. همچنین می‌توانید بر میانگین ارزش سفارش، نرخ تبدیل و تعداد کاربرانی که خرید خود را تکمیل می‌کنند، نظارت کنید.

    ویژگی تصویرسازی گوگل آنالیتیکس به شما این امکان را می‌دهد تا تمام گزارش‌ها و معیارهای مختلف را در قالب نمودار مشاهده کنید. با کمک این قابلیت، می‌توانید داده‌ها را با سرعت بیشتری تجزیه‌وتحلیل کنید و به‌راحتی پیشرفت خود را با سایر اعضا به اشتراک بگذارید. این امر چهارچوبی را در اختیار شما قرار می‌دهد تا خیلی ساده دو یا چند معیار را در یک داشبورد ادغام و به هم مرتبط کنید. داشبوردهای قابل تنظیم نیز در ویژگی‌های مختلف Google Analytics به عنوان ویژگی فرعی آن‌ها موجود است.

    مدیریت تگ‌ها

    Google Tag Manager یک سیستم مدیریت برچسب است که به شما کمک می‌کند کد ردیابی را بدون دشواری به وبسایت یا اپلیکیشن خود اضافه کنید. برای دریافت داده‌ها از وبسایت‌ها یا کمپین‌های تبلیغاتی خود، باید نوع داده‌ای که می‌خواهید را تعریف و به گوگل آنالیتیکس ارسال کنید. تا قبل از ایجاد قابلیت گوگل تگ منیجر، افراد برای ارسال داده‌ها به ابزارهای Third Party، کد رهگیری را کدگذاری می‌کردند. به همین خاطر هر زمانی که نیاز به اعمال تغییرات بود، ویرایش کد وبسایت زمان زیادی را صرف می‌کرد؛ اما اکنون از طریق مدیریت تگ گوگل اضافه کردن کد به وبسایت شما بسیار آشنا شده است.

    گوگل تگ منیجر بخش کوچکی از کد را در یک وبسایت یا برنامه اجرا می‌کند. شما می‌توانید تنظیمات مربوط به نوع داده‌ای که می‌خواهید به گوگل آنالیتیکس ارسال کنید را از طریق یک رابط کاربری مبتنی بر وب مدیریت کنید. هنگامی که کد مدیریت تگ را به وبسایت اضافه کردید، می‌تواند با سرورهای Tag Manager ارتباط برقرار کند تا داده‌های کاربر را از یک وبسایت به Google Analytics منتقل کند. همچنین پیکربندی برچسب را اتوماتیک انجام می‌دهد و شما این امکان را پیدا می‌کنید تا ویژگی‌های کد رهگیری را به سایت اضافه یا از آن حذف کنید.

    هدف‌گذاری هوشمند

    اهداف (Events)، از جمله ضروریات راه‌اندازی یک کسب‌وکار دیجیتال موفق هستند. شما باید بدانید وقتی پول و زمان خود را صرف کمپین‌های بازاریابی می‌کنید، چه تأثیرات مثبت یا منفی بر کسب‌و‌کار شما می‌گذارد. امکان هدف‌گذاری هوشمند از ویژگی‌های گوگل آنالیتیکس است که به شما این اجازه را می‌دهد تا اهداف خاصی را در یک لیست تنظیم کنید و پیشرفت مربوط به هریک از اهداف را مورد بررسی و سنجش قرار دهید.

    این اهداف می‌توانند شامل خرید در وبسایت، اضافه کردن یک مشترک جدید به لیست ایمیل یا رسیدن به نقطه عطف جدیدی برای افزایش فروش باشند. این قابلیت به شما کمک می‌کند تا از پیشرفت کمپین‌های بازاریابی مطلع شوید. اما باید اهداف را به‌صورت استراتژیک تعیین کرد؛ چراکه افزودن اهداف تصادفی و رندوم می‌تواند به کسب‌وکارتان آسیب برساند و تفسیری واقعی از نتایج را ارائه ندهد که در نتیجه منجر به کیفیت پایین آنالیز سایت می‌شود.

    برای ارزیابی موثر موفقیت کسب‌وکار آنلاین و کمپین‌های بازاریابی خود، باید هدف‌گذاری مناسبی داشته باشید تا ویژگی‌های مختلف گوگل آنالیتیکس بتوانند اطلاعات دقیقی را ارائه دهند. اگر در سازمان شما کسی نمی‌تواند اهداف مدنظرتان را اضافه کند،  قابلیت‌های”Events” گوگل آنالیتیکس می‌توانند به‌طور خودکار وضعیت فعلی سایت یا اپلیکیشن شما را شناسایی و اهداف خاصی را برای شما تنظیم کنند.

    فعال‌سازی داده‌ها

    یکی از ویژگی‌های پیشرفته گوگل آنالیتیکس، قابلیت فعال‌سازی داده‌ها است و از الگوریتم‌های مختلف یادگیری ماشین برای انجام آنالیز عمیق بر روی داده‌های بازاریابی شما استفاده می‌کند. این ویژگی به شما کمک می‌کند تا براساس جریان داده‌های ورودی، تصمیمات هوشمندانه‌تری برای کسب‌وکار خود بگیرید. چند ویژگی اصلی Google Analytics برای فعال‌سازی داده را در ادامه به شما معرفی می‌کنیم.

    • تشخیص ناهنجاری هوشمند: این ویژگی با تشخیص الگوهای موجود در داده‌ها، می‌تواند هرگونه ناهنجاری در آن‌ها مانند کاهش ناگهانی ترافیک یا افزایش میانگین خرید سفارش تا ۲٪ را شناسایی کند. هنگامی که یک ناهنجاری تشخیص داده می‌شود، از طریق اعلان‌هایی (Notifications) به کاربر هشدار می‌دهد.
    • تجزیه‌وتحلیل پیش‌بینی‌کننده: این قابلیت از مدل‌های مختلف یادگیری ماشین برای آنالیز داده‌های بازاریابی و پیش‌بینی رویدادهای احتمالی نیز استفاده می‌کند. شما از طریق اطلاعاتی که در اختیارتان قرار می‌گیرد، می‌توانید خود را برای استراتژی‌های آینده آماده کنید. این داده‌ها شناخت خوبی در مورد نرخ تبدیل کاربران در یک زمان خاص به شما می‌دهد.
    • ویژگی‌های جمعیت‌شناختی مخاطب: این ویژگی به شما این امکان می‌دهد تا کاربران را براساس علایق، جنسیت، سن و موقعیت جغرافیایی گروه بندی کنید. به همین دلیل شما می‌توانید انواع مخاطبان را بهتر بشناسید و بر مناسب‌ترین مخاطبان برای کسب‌وکار خود تمرکز کنید.

    ابزارهایی که با گوگل آنالیتیکس ادغام می‌شوند

    گوگل آنالیتیکس با چه ابزارهایی ادغام می‌شود؟

    گوگل آنالیتیکس راه‌حل‌های یکپارچه‌سازی پرقدرتی برای مدیریت تمام تحلیل‌های بازاریابی، نرخ بازدهی سرمایه‌، هزینه تبلیغات و سایر معیارها را به‌صورت یکجا ارائه می‌دهد. شما می‌توانید برای سهولت هرچه بیشتر اقدامات سئو، “Google Analytics” را با سایر ابزارهای آنالیز سایت ادغام کنید، ابزارهایی مانند:

    • Google Ads
    • Google Data Studio
    • Salesforce Marketing Cloud
    •  Google AdSense
    •  Google Optimize 360
    • Google Search Ads 360
    • Google Display & Video 360
    • Google Survey 360
    • Google Ad Manager
    • Google Search Console

    استفاده از گوگل آنالیتیکس چه مزایایی دارد؟

    ابزارهای آنالیز سئو سایت زیادی در بازار وجود دارد، اما گوگل آنالیتیکس یک ابزار منحصربه‌فرد و جامع است که می‌توان ادعا کرد سئو سایت بدون آن عملاً ناممکن است. در اینجا به برخی از مهم‌ترین مزایای این ابزار اشاره می‌کنیم:

    • گوگل آنالیتیکس به شما کمک می‌کند تا تصمیمات مبتنی بر بازاریابی هوشمندانه‌تری را بر پایه مدل‌های آماری و یادگیری ماشینی اتخاذ کنید.
    • امکان تجزیه‌وتحلیل با قابلیت پیش‌بینی‌ به‌واسطه هوش تحلیلی می‌تواند به شما کمک کند تا حجم کارتان را کاهش دهید و بیشتر روی کسب‌وکار در حال رشد خود متمرکز شوید.
    • گوگل آنالیتیکس به دلیل داشتن مدل‌های بهینه ماشین لرنینگ که می‌تواند با نیازهای هر کسب‌وکاری مطابقت داشته باشد، می‌تواند بینش‌های عمیق‌ و گزارش‌های با کیفیتی را در مقایسه با سایر ابزارهای موجود در بازار ارائه دهد که می‌توانید آن‌ها را سفارشی‌سازی کنید.
    • گوگل آنالیتیکس شما را در پیدا کردن مخاطبان هدف کسب‌وکارتان راهنمایی می‌کند.
    • با کمک ویژگی‌های گزارش و تصویرسازی گوگل آنالیتیکس، می‌توانید به‌راحتی یک بررسی کلی از روند پیشرفت سایت خود داشته باشید و آن را با سایر اعضای سازمان به اشتراک بگذارید.
    • گوگل آنالیتیکس به شما کمک می‌کند تا از مشکلات موجود در استراتژی بازاریابی مطلع شوید و بتوانید عملکرد وبسایت خود را هرچه بهتر بهینه کنید.
    • ابزار گوگل آنالیتیکس این قابلیت را دارد که منابع ترافیکی (چه آن‌هایی که نتایج خوبی ایجاد می‌کنند و چه آن‌هایی که نمی‌کنند) را مورد ارزیابی قرار دهید تا بتوانید بیشتر روی منابع ترافیک برنده سرمایه‌گذاری کنید.

    گوگل انالیتیکس 4 GA4

    گوگل آنالیتیکس ۴ چیست؟

    Google Analytics 4 (GA4) آخرین نسخه گوگل آنالیتیکس است که برای ارائه یک رویکرد جامع‌تر و انعطاف‌پذیرتر برای ردیابی و تجزیه‌وتحلیل داده‌ها توسط گوگل معرفی شد. برخلاف نسخه قبلی خود Universal Analytics، گوگل آنالیتیکس ۴ برای ارائه بینش و درک عمیقی از ‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها طراحی شده است و امکان نمایش یکپارچه‌تری از رفتار مشتریان را فراهم می‌کند. ویژگی های کلیدی Google Analytics 4 عبارتند از:

    مدل داده‌ محور مبتنی بر رویداد: برخلاف نسخه قبلی که مبتنی بر یک بازدید (Session) بود، GA4 بر رویدادها و تعاملات کاربر تمرکز می‌کند و امکان ردیابی دقیق و سفارشی‌شده فعالیت‌های کاربر را نیز فراهم می‌کند.

    ردیابی در پلتفرم‌های مختلف: GA4 ردیابی کاربران را در دستگاه‌ها و پلتفرم‌های مختلف امکان‌پذیر می‌سازد و دیدی جامع از نحوه تعامل کاربران با محتوای شما، چه در برنامه‌های وب و چه تلفن همراه، ارائه می‌دهد.

    تقویت کیفیت سنجشگری: GA4 به‌طور خودکار انواع خاصی از رویدادها را بدون پیکربندی اضافی ردیابی می‌کند، مانند: اسکرول، کلیک‌های خروجی، جستجوی سایت، تعامل با ویدئو و دانلود فایل.

    معیارهای پیش‌بینی‌کننده: این نسخه از یادگیری ماشینی برای پیش‌بینی رفتار کاربر در آینده، مانند درآمد بالقوه بخشی از مشتریان یا احتمال تبدیل کاربران استفاده می‌کند.

    مدیریت بهتر داده‌ها: گوگل آنالیتیکس ۴ گزینه‌های دقیق‌تری برای کنترل داده‌ها، از جمله تنظیمات حفظ داده‌ها و حذف داده‌های کاربر، ارائه می‌دهد که به رعایت مقررات حفظ حریم خصوصی کمک می‌کند.

    ادغام با گوگل ادز: نسخه ۴ گوگل آنالیتیکس یکپارچگی عمیق‌تری با Google Ads فراهم می‌کند و بهره‌مندی از اطلاعات تحلیلی را برای بهینه‌سازی کمپین‌های تبلیغاتی و دستیابی به بخش‌های خاص مخاطب آسان‌تر می‌کند.

    گزارش‌های انعطاف‌پذیر و قابل تنظیم: نسخه جدید گوگل آنالیتیکس امکان سفارشی‌سازی بیشتری در گزارش‌گیری را فراهم می‌کند و کاربران را قادر می‌سازد تا گزارش‌هایی متناسب با نیازهای تجاری خاص خود ایجاد کنند.

    اتصال گوگل تگ منیجر به گوگل آنالیتیکس

    چرا باید ابزار گوگل آنالیتیکس را به ابزار TAG MANAGER متصل کنیم؟

    اتصال Google Analytics به‌ ابزار Google Tag Manager می‌تواند مزایایی متعددی در اختیار مدیران سایت قرار دهد. این اتصال کمک می‌کند تا داده‌های رفتاری و روند تبدیل، مانند خریدها یا دانلود برنامه‌ها را بدون نیاز به اجرای مستقیم ابزار آنالیتیکس گوگل در وب‌سایت خود ردیابی کنید. با اتصال Google Analytics به Tag Manager، می‌توانید کنترل و دید بیشتری بر عملکرد وب‌سایت خود داشته باشید و کمپین‌های بازاریابی خود را بهینه‌سازی کنید.

    آنچه در این مقاله گفته شد…

    در این مقاله با گوگل آنالیتیکس و اهمیت آن در بهبود عملکرد وبسایت آشنا شدید. همچنین در مورد ویژگی‎های مختلف و مزایای آن که می‌تواند در وقت و هزینه شما صرفه‌جویی کند، مطالبی ارائه دادیم. استفاده از گوگل آنالیتیکس بسیار آسان است، اما کار با برخی از ویژگی‌های پیشرفته‌ آن نیاز به تمرین دارد. در کل شما می‌توانید از ویژگی‌های مختلف گوگل آنالیتیکس برای بهینه‌سازی سایت خود و بازدهی چند برابری استفاده کنید.

    تیم تحریریه نبض مارکتینگ

    شاید برای شما هم سوال باشد

    1. گوگل آنالیتیکس چیست؟
      Google Analytics یک ابزار رایگان برای تجزیه‌و‌تحلیل وب‌سایت است که فعالیت‌های مختلف کاربران را هنگام بازدید از وب‌سایت‌ها را ثبت می‌کند.
    2. با Google Analytics چه کارهایی می‌توان انجام داد؟
      ابزار آنالیتیکس گوگل می‌تواند اطلاعاتی کامل در مورد تعداد، جنسیت، آدرس، سیستم عامل و… بازدیدکنندگان سایتتان  در یک هفته یا یک ماه گذشته (یک بازهٔ زمانی مشخص) ارائه دهد.
    3. هزینه استفاده از گوگل آنالیتیکس چقدر است؟
      استفاده از این ابزار گوگل آنالیتیکس کاملاً رایگان است.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    ممکن است به موضوعات زیر هم علاقه‌مند باشید

    popup

    هـدیه ویـژه به مـدت محـدود

    مشـاوره اختصاصـی سئـو "رایـگان"