call nabz

۰۲۱۸۸۹۴۸۹۱۷

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
  • ابزارهای افزایش سرعت سایت

    ۱۰ تا ازبهترین ابزارهای تست سرعت سایت را بشناسید

    [ASRating]

    فهرست مطالب

    اغلب افرادی که دارنده سایت هستند تنها به ظاهر و محتوا آن می‌اندیشند و برای آن برنامه‌ریزی می‌کنند. سوال مهمی که اینجا برای برخی از افراد به وجود می‌آید این است که آیا همین دو مورد برای داشتن سئو سایت خوب کافی نیست؟ قطعا جواب این سوال خیر است. هرچه شما ظاهر یک سایت را آراسته و زیبا نشان دهید و بخواهید محتوا خوبی برای آن بنویسید، اما سرعت لود شدن سایت‌تان پایین باشد، مخاطب از منتظر ماندن خسته شده و سراغ سایت بعدی می‌رود. برای رفع این مشکل، ابزارهای تست سرعت سایت وجود دارند که می‌توانند به کمک شما بیایند.

    چرا افزایش سرعت سایت در سئو اهمیت دارد؟

    گوگل در سال ۲۰۱۰ اعلام نمود که سرعت سایت از مهمترین فاکتورهای اصلی کسب رتبه برتر و سئو سایت هست. برای افزایش رتبه وب‌سایت خود حتماً به پارامترهای گوناگون سئو دقت نمایید. سرعت بالای سایت باعث می‌شود که کاربر وقت بیشتری را در صفحه شما سپری کند و در نهایت بازدید کنندگان بیشتری را جذب وبسایت خود می‌کنید. گوگل روی تجربه کاربری تأکید زیادی دارد، که سرعت سایت هم بخشی از آن به حساب می‌آید. امروزه حتی چند ثانیه هم تفاوت زیادی در دسترسی به اطلاعات ایجاد می‌کند. با ترک کاربران از صفحه شما گوگل متوجه نارضایتی بازدیدکنندگان خواهد شد و در نتیجه به ارتقای رتبه خود ضربه می‌زنید. از طرفی دیگر سرعت سایت بر ایندکس شدن صفحات توسط ربات ها هم تاثیرگذار می‌باشد. گوگل برای ایندکس هر سایتی زمانی در نظر می‌گیرد. اگر سایت شما سرعت بالایی داشته باشد در نتیجه ایندکس شدن در زمان کمتری انجام می‌شود. اما اگر گوگل نتواند سریع به تمام صفحات دسترسی پیدا کند، از جستجوی سایت شما دست می کشد و به سراغ سایت دیگری می‌رود. پس سئو قوی تر(چه از نظر سئو تکنیکال چه خارجی و چه داخلی) باعث بیشتر دیده شدن سایت شما می‌شود.

    مسلما هیچ فردی دوست ندارد در سایتی دنبال محتوا بگردد که سرعت پایینی دارد. اگر در سایت‌تان عکس یا فیلم قرار دارد و لازم است که برای باز شدن هر کدام از آن‌ها وقت زیادی هدر رود، قطعا مخاطب از این سرعت پایین کلافه می‌شود. وقت برای هر فردی طلا است و قطعا هیچ فردی نمی‌خواهد که آن را از دست بدهد. پس از این جهت خواهید دید که هرچه میزان سرعت سایت‌تان بالا باشد افراد زیادی به آن مراجعه کرده و از گذراندن وقت خود راضی هستند. اگر سرعت سایت‌تان پایین است و نمی‌دانید چگونه این مشکل را رفع کنید، می‌توانید از ابزارهای تست سرعت سایت استفاده کنید.
    زمانی که سرعت سایت‌تان بالا باشد، خواهید دید که در سئو هم تاثیر مستقیم می‌گذارد. چند نمونه از این تاثیرات را توضیح می‌دهیم.

    بالا رفتن رتبه سایت در گوگل

    گوگل برای قرار دادن هر سایت در فهرستش دارای یک چارچوب و فاکتور خاصی است. اگر میزان بازدید کنندگان یک سایت پایین باشد، گوگل آن را یک سایت نامعتبر دانسته و در رتبه‌ بندی خود قرار نمی‌دهد. از این رو باید گفت هر سایتی که سرعت آن پایین باشد، افراد کمی هم از آن بازدید می‌کنند؛ در نتیجه این سایت مورد تایید گوگل قرار نگرفته و ایندکس نمی‌شود. زمانی که سرعت یک سایت بالا باشد، دقیقا برعکس این اتفاق رخ می‌دهد.

    رضایت افراد بازدید کننده

    اگر قصد دارید که بازدید کننده‌های سایت خود را راضی نگه دارید، علاوه‌بر داشتن یک محتوا و ساختار خوب ، باید سرعت آن را هم زیاد کنید. برای بررسی میزان سرعت می‌توانید از ابزارهای تست سرعت سایت استفاده کنید. اگر یک مخاطب برای دیدن مطالب، عکس و فیلم سایت زمان زیادی را صبر کند، از این کار خسته شده و هرچه زودتر اقدام به خارج شدن از سایت می‌کند.

    ابزارهای تست سرعت در چه مواردی به ما کمک می‌کنند؟

    تست ابزارهای سرعت در موارد زیر به شما کمک می‌کنند:
    •خلاصه‌سازی و اسکریپت‌ها
    •تست زمان رسیدن به بایت اول ttfb
    •بررسی عملکرد به وب‌سایت در مکان‌های جغرافیایی مختلف
    •یافتن تصاویر بزرگ و حجیم که سبب ایجاد اختلال در سایت می‌شوند.
    •آنالیز ویژگی‌های صفحات مانند مدت زمان لازم جهت بارگذاری، تعداد درخواست‌های روزانه برای بالا آمدن آن‌ها و حجم صفحات
    •افزونه‌هایی که سبب کاهش سرعت بارگذاری می‌شوند.
    •شناسایی وجود کدهای جاوا اسکریپت یا css
    •بررسی سرعت پردازش و بارگذاری وب سایت در مرورگرهای مختلف
    •اطمینان از بارگذاری صحیح عناصر گوناگون
    •تجزیه و تحلیل هدرهای http
    •اندازه‌گیری و آنالیز عملکرد CDN یاشبکه تحویل محتوا

    شناخت مفاهیم اساسی و کاربردی برای تست سرعت

    قبل از اینکه در مورد ابزارهای تست سرعت سایت صحبت کنیم؛ شما را با چند مفهوم کاربردی و مهم آشنا خواهیم‌کرد؛ تا بتوانید وضعیت وبسایت خود را بهینه‌سازی نمایید و خدمات سئو را خودتان برای سایتتان انجام دهید.

    css و جاوا اسکریپت‌های render blocking

    کدهای render blocking مزاحم بالا آمدن سریع وبسایت می‌شوند. حذف جاوا اسکریپت و کاهش استفاده از تعداد فایل‌های css از پیشنهادات مهم گوگل برای نمایش سریع وب سایت شما است.

    مدت زمان رسیدن به اولین بایت

    شاخصی است که فاصله زمان لحظه ثبت درخواست کاربر تا لحظه پاسخگویی به او را نشان می‌دهد.

    بهینه سازی سورس

    خلاصه‌کردن منابع یعنی حذف کاراکترهای بی‌فایده و اضافی از html و کدهای جاوا اسکریپت و css

    درخواست‌های http

    Http یا پروتکل انتقال ابر متن، به مرورگر کمک می‌کند تا از سرور اطلاعات را دریافت کند. تمام پاسخ‌ها و درخواست‌های بین کلاینت و سرور توسط این پروتکل انجام می‌گیرد.

    معرفی ابزارهایی برای افزایش سرعت سایت

    داشتن یک سایت با سرعت بالا رابطه مستقیمی با افزایش درآمد شما خواهد داشت. زمانی که سرعت سایت‌تان بالا باشد، هیچ فردی از مطالب آن به راحتی نمی‌گذرد. حتی می‌توان گفت اولین شرط داشتن یک سایت خوب همین سرعت بالا است. اگر می‌خواهید سرعت سایت خود را بسنجید، می‌توانید از یکی از ابزارهای تست سرعت سایت استفاده کنید. ویژگی اصلی هر کدام از این ابزارها سنجیدن میزان سرعت در سایت است. اما باید گفت این ابزارها بسته به ویژگی‌های دیگری که دارند دارای تفاوت‌هایی هم هستند.

    ۱.ابزار جی تی متریکس

    ابزار جی تی متریکس

    این ابزار که برای تست سرعت سایت استفاده می‌شود دارای سه روش است. هر کدام از این روش‌ها به شکل‌های مختلف چیزی را توضیح می‌دهند که در نهایت مطلب اصلی یکی است. روش Page Speed Score به همان شیوه تست سرعت که توسط گوگل انجام می‌شود کار می‌کند. روش YSlow Score به شیوه یاهو عمل کرده و با روش قبلی کمی تفاوت دارد. آخرین روش که Fully Loaded Time است بر اساس خود زمان سایت این سنجش سرعت را انجام می‌دهد.

    ۲.ابزار Page Speed Insights

    ابزار pagespeed insights برای تست سرعت

    یکی از ابزارهایی که تمامی افراد می‌توانند به‌صورت رایگان از آن استفاده کنند، ابزار PSI است که به‌صورت مخفف بیان می‌شود. یکی از ابزارهای تست سرعت سایت که همانند روش گوگل عمل می‌کند، این ابزار است. اگر بخواهید شاخص‌های ابزار PSI را با شاخص‌های رتبه بندی گوگل مقایسه کنید، خواهید دید که تفاوت چندانی با یکدیگر نخواهند داشت.

    ۳.ابزار سرچ کنسول

    در واقع این ابزار دقیقا برای تست سرعت به کار نمی‌رود و با این موضوع رابطه غیر مستقیم دارد. وظیفه این ابزار این است که چگونگی عملکرد سایت را سنجیده و می‌بیند که این سایت تا چه میزان در رتبه‌ بندی گوگل قرار می‌‌گیرد. زمانی که شما از این سایت استفاده کنید و عملکرد سایت خود را بسنجید، اگر سرعت سایت پایین باشد می‌توانید از ابزارهای دیگر استفاده کرده و این مشکل را رفع کنید. در نسخه جدید این ابزار بخش جدیدی به آن اضافه شده است که میزان سرعت سایت را هم مورد سنجش قرار می‌دهد.
    از دیگر کاربردهای این ابزار می‌توان رفع مشکلات حضور وبسایت، افزایش کیفیت سایت، دریافت کردن پیام‌هایی که از سمت گوگل برای سایت می‌آید، دریافت اخطارهای گوگل، درک حضور سایت در رتبه بندی گوگل و افزایش کارایی سایت را نام برد.

    ۴.ابزار Web Page Test

    ابزار web page test

    یکی از کاربردی‌ترین ابزارهای تست سرعت سایت این ابزار است. این ابزار به‌صورتی طراحی شده که می‌توانید با استفاده از آن سایت خود را به‌صورت کامل بررسی کنید. حال ممکن است برخی افراد با این سوال مواجه شوند که این این بررسی به چه صورت انجام می‌شود؟ برای پاسخ به این سوال باید گفت این ابزار به‌صورت کامل عواملی که در کند بودن سرعت بارگذاری سایت تاثیر دارند و زمان بارگذاری آن‌ها را توضیح می‌دهد. شما می‌توانید از داده‌های این ابزار به درستی استفاده کرده و عواملی که در کندی سایت‌تان تاثیر مستقیم دارند را به راحتی شناخته و رفع کنید.
    ابزار وب پیج تست علاوه‌بر این قابلیت دارای ویژگی‌های دیگری هم هست که می‌توان با استفاده از آن برخی مشکلات سایت را حل کرد. مشکلاتی که ممکن است برای هر سایتی پیش بیاید، از جمله: عکس و فیلم‌های دارای حجم زیاد، مشکلات امنیتی و پردازش‌هایی که برای آن‌ها نیاز به زمان زیادی است، با استفاده از این ابزار قابل حل است.

    ۵.ابزار dotcom_monitor

    این ابزار ساده، تست سنجش سرعت از مناطق جغرافیایی گوناگون را به صورت همزمان انجام می‌دهد. این ابزار از اتلاف وقت و انرژی شما جلوگیری می کند زیرا سایر ابزارها به هر حال باید جداگانه تست سرعت در منطقه جغرافیایی را انجام دهند.

    ۶.ابزار Yslow

    ابزاری سریع برای آنالیز وب سایت های گوناگون است که بر اساس استانداردهای یاهو عمل می‌کند و کیفیت و وضعیت وب‌سایت‌ها را مورد ارزیابی قرار می‌دهد سه مرحله اصلی جهت تست عملکرد وب سایت دارد:
    در اولین مرحله تمام عناصر را شناسایی میکند؛ سپس اطلاعات مربوط به آنها را جمع‌آوری و بررسی نموده و در نهایت با توجه به این موارد به وب‌سایت شما امتیاز اختصاص می‌دهد.

    ۷.ابزار perf tool

    از دیگر ابزارهای قدرتمند تست سرعت وب سایت است که کار با این ابزار نیاز به دانش تخصصی دارد. از دیگر ویژگی‌های جذاب این ابزار امکان اجرای تست سرعت بر روی چند صفحه به طور همزمان است.

    ۸.ابزار Devtools کروم

    ابزار devs کروم

    یک ابزار راحت برای سنجش سایت هست که امکانات پیشرفته‌ای در اختیار کاربران می‌گذارد. با داشتن کلیدهای میانبر کار شما را آسان‌تر می‌کند.

    مک: cmd +opt+ l
    ویندوز: F12 یا ctrl+shift+l

    ۹.ابزار page locity

    ابزار جذابی که روشی منحصر بفرد در امتیاز دادن به وب‌سایت شما به کار می‌گیرد. با توجه به عملکرد سایت، کدهای سایت و سئو داخلی، از ۱ تا ۱۰۰ به وب سایت‌تان امتیاز می‌دهد. همچنین دارای یک افزونه اختصاصی جهت مرورگر محبوب کروم است.

    ۱۰.ابزار yellow lap tools

    محبوب ترین ابزاری که اطلاعاتی در رابطه با عملکرد و کیفیت سایت در اختیار شما قرار می دهد و نسبت به بقیه ابزار ها از امکانات بیشتری برخوردار است.

    نتیجه گیری

    استفاده از ابزارهای تست سرعت سایت باعث می‌شود که گوگل سایت‌تان را ایندکس کرده و آن را در رتبه بندی خود قرار دهد. بودن سایت در صدر فهرست گوگل باعث رشد سئو می‌شود. از معیارهای مهم و اساسی در رتبه بندی وب سایت‌ها سرعت سایت است. وب‌سایتی که سرعت بیشتری دارد؛ علاوه بر جذب کاربران بیشتر در بین سایت های اولیه نتایج گوگل قرار داده و از سئو بهتری برخوردار می‌شود. پس تست مستمربا استفاده از ابزاهای تست سرعت سایت ضروری می‌باشد. هاست پرسرعت هم از دیگر مواردی است که باید در نظر گرفته شود. امیدوارم این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد.

    در صورت نیاز میتوانید به صفحه مشاوره سئو نبض مارکتینگ مراجعه کنید.

    سوالات متداول شما

    برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.
    برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

    + میتونی این مطلب رو با دوستات هم به اشتراک بذاری...

    LinkedIn
    Twitter
    Email
    WhatsApp
    Telegram

    محتوای این بلاگ توسط کارشناسان تایید شده است.

     با تشکر از شما برای زمانی که صرف مطالعه این نوشته کردید. 

    + ممکنه به این مطالب هم علاقه‌مند شی...

    الگوریتم کبوتر گوگل
    نکات مهم در طراحی هدر سایت
    pbn-چیست؟

    + میتونی دیدگاهت رو با بقیه به اشتراک بذاری...

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دسته‌بندی مقالات

    مشاوره رایگان

    دوست داری سایتت تو صفحه اول نتایج گوگل دیده بشه؟!

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    popup

    هـدیه ویـژه به مـدت محـدود

    مشـاوره اختصاصـی سئـو "رایـگان"