call nabz

۰۲۱۸۸۹۴۸۹۱۷

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
  • اصول سئو در تولید محتوا

    اصول سئو در تولید محتوا

    [ASRating]

    فهرست مطالب

    محتوا همیشه اصل سئو سایت بوده و هست. همیشه برای کسب رتبه باید بهش توجه ویژه ای کنیم و اصولا بدون تولید محتوا و صرفا اتکا به بک لینک نمی‌تونیم رتبه ای کسب کنیم. حالا محتوای تولید شده نیاز داره که سئو بشه که بهش می‌گن سئو محتوا. اصول سئو در تولید محتوا از اهمیت بسیار بالایی برخورداره که باید حتما رعایت بشه. امروز می‌خواین تو این مقاله یکسری از اصول های اساسی رو هنگام تولید محتوا بهتون آموزش بدیم پس تا انتها همراه ما باشید.

    اصول تولید محتوا بر پایه سئو

    یک ارائه دهنده خدمات سئو میدونه که برای سئو محتوا باید چندین فاکتور رو در نظر بگیره که عبارتند از:

    ۱- نوشتن محتوای به‌روز و منحصر به فرد

    ۲- انتخاب و رعایت درست کلمه کلیدی

    ۳- استفاده از محتوای بصری

    ۴- انتخاب عنوان جذاب

    ۵- رعایت تگ‌های هدینگ H

    ۶- رعایت تگ Alt

    ۷- استفاده از لینک‌های داخلی و خارجی مرتبط

    ۸- به‌روزرسانی مداوم محتوا

    در ادامه با ما همراه باشید تو تمام این موارد رو با هم بررسی کنیم.

    اصل اول | نوشتن محتوای به‌روز و منحصر به فرد

    اگر مقالات وبلاگ نبض مارکتینگ رو دنبال کرده باشید از اهمیت منحصر به فرد بودن محتوا چندین بار صحبت کردیم و گفتیم که چقدر می‌تونه تو رتبه‌های ما تأثیر بزاره و از مهم‌ترین اصول سئو در تولید محتوا هست. ولی یه نکته‌ای اینجا هست، منحصر به فرد بودن همیشه برای گوگل و کاربر جذاب هست ولی محتوای منحصر به فرد بدون به‌روز بودن به درد کاربر می‌خوره؟ طبیعتاً نه. یه مثال بزنیم که این مورد رو بهتر درک کنیم.

    نوشتن محتوای به‌روز و منحصر به فرد در اصول سئو در تولید محتوا

    تصور کنید تو همین حوزه خودمون بیایم راجع به الگوریتم گوگل و نحوه عملکردش تو سال ۲۰۱۵ یک مقاله بنویسیم و منتشرش کنیم. آیا بدرد کاربر می‌خوره؟ خوب نه، چرا چون از سال ۲۰۱۵ تا امروز کلی الگوریتم گوگل تغییر کرده، چند تا الگوریتم جدید اضافه شده و کلاً نحوه عملکردش عوض شده. پس محتوای به‌روز در کنار منحصر به فرد بودنش می‌تونه یکی از اصل‌های مهم تولید محتوا بر پایه سئو باشه.

    اصل دوم | انتخاب درست و رعایت کلمه کلیدی

    اگر می‌خوایم تولید محتوای متنی طبق اصول سئو انجام بدیم باید در انتخاب و نحوه استفاده از کلمه کلیدی دقت کنیم. نوشتن محتوا بدون انتخاب و رعایت کلمه کلیدی عملاً مثل این می‌مونه بخوای وارد یه مراسمی بشی ولی کارت دعوت یادت رفته باشه. کلی به خودت رسیدی و همه‌چیو آماده کردی ولی اصل کارو یادت رفته و نمی‌تونی وارد بشی.

    برای انتخاب کلمه کلیدی باید چند معیار در نظر بگیریم که می‌تونید به مقاله معیارهای انتخاب کلمه کلیدی سر بزنید. در مرحله بعد که کلمه کلیدی خودمونو پیدا کردیم نباید ازش بیش از اندازه استفاده کنیم و به طور مثال داخل یه مقاله ۱۰۰۰ کلمه‌ای ۳۰ بار از کلمه کلیدی استفاده نکنیم.

    اصل سوم | استفاده از محتوای بصری

    مورد مهم دیگه‌ای که جزو اصول سئو در تولید محتوا هست استفاده از محتوای بصری هستش. هر چه‌قدر که جلوتر می‌ریم کاربرها کم حوصله تر می‌شن و می‌خوان که هر چه سریع‌تر به خواستشون برسن، برای همین استفاده از محتوای بصری مثله ویدئو و عکس می‌تونه خیلی بهتون کمک کنه و باعث بشه کاربر زمان بیشتری رو داخل سایت شما بمونه که خوب همین یه مورد کلی امتیاز مثبته براتون.

     

    پیشنهاد میشه از محتوای صوتی هم استفاده کنید و محتواهای طولانی صوتی مثله پادکست داخل سایتتون قرار بدید که اگر کاربری نتونست محتوای شمارو ببینه حداقل بتونه اونو بشنوه.

    استفاده از محتوای بصری در اصول سئو در تولید محتوا

    نکته: سعی کنید برای محتواهای تصویری از عکس‌های اینفوگرافی بسیار استفاده کنید و اطلاعات کاملی رو در اون ها قرار بدید. طبق آمارها که از مقایسه بین عکس‌های عادی و عکس‌های اینفوگرافی بدست اومده، مقدار به اشتراک‌گذاری تصویرهای اینفوگرافی ۳۰ درصد بیشتر از عکس عادی بوده، پس این فرصتو از دست ندید.

    اصل چهارم | انتخاب عنوان جذاب

    عنوان جذاب و البته مرتبط اولین چیزی هست که کاربر اونو داخل سایت ما می‌بینه و نسبت به همون عنوان یک دیدگاهی به کل متن پیدا می‌کنه. پس باید عنوانی بنویسیم که تونسته باشیم داخل متن به طور کامل توضیح داده باشیمش و فاصله بگیریم از عنوان‌هایی که صرفاً جذابن و یا به اصطلاحی زرد هستند.

     

    چون کاربر به هر دلیلی نتونه اون خواستشو داخل وب‌سایت ما پیدا کنه سریعاً از وبسایت ما خارج میشه و همین مورد باعث میشه نرخ پرش ما افزایش کنه و به دنبال اون گوگل یک دید منفی نسبت به ما پیدا می‌کنه.

    نکته: سعی کنید عنوان‌هایی که انتخاب می‌کنید بیش از ۴ کلمه نباشه و زیادی عناوین خودتون رو طولانی نکنید.

    اصل پنجم | رعایت تگ‌های هدینگ H

    رعایت تگ‌های هدینگ H1 تا H6 و درست استفاده کردن ازشون باعث میشه با یه تیر دو نشون بزنیم و تگ‌های هدینگ از مهم‌ترین اصول سئو در تولید محتوا هستند.

    تگ‌های هدینگ جزو پارامترهای مهمی هستند که رعایت کردنشون در مرحله اول می‌تونه یه نظم خوبی رو به سایت ما بده که تجربه کاربری ما رو بهبود بده و در مرحله دوم به گوگل کمک می‌کنه ترتیب مطالب ما رو بفهمه و بدونه چه عنوان‌هایی اول هستند و کدوم عنوان‌ها، زیر عنوان هستند پس حتماً رعایت این مورد رو تو دستور کارتون داشته باشید.

    برای نحوه استفاده صحیح از تگ‌های هدینگ می‌تونید مقاله استفاده صحیح از تگ های H1 تا H6 رو مشاهده کنید.

    اصل ششم | رعایت تگ Alt

    گوگل به طور عادی متوجه منظور عکس‌هایی که استفاده کردیم نمیشه و صرفاً فقط می‌تونه محتوای عکس هارو تشخیص بده. برای همین قابلیت تگ Alt یا متن جایگزین اومد تا به موتورهای جستجو منظور عکس هارو بفهمونه که موتورهای جستجو بتونن با فهم بیشتری عکس هارو به کاربرها نشون بدن. این ویژگی برای سئو سایت فروشگاهی که از عکس های زیادی استفاده میشه، خیلی مهمه!

    برای اینکه تگ Alt یا متن جایگزین خوبی داشته باشیم باید یک فاکتور اساسی رو رعایت کنیم، توضیح بدیم. به طور مثال به همین نمونه‌ای که توسط خوده سایت Moz منتشر شده دقت کنید:

    رعایت تگ Alt در اصول سئو در تولید محتوا

    در اینجا به ما توضیح میده مثلاً اگر داریم یک عکس پنکیک آپلود می‌کنیم صرفاً جای متن جایگزین ننویسیم پنکیک، باید کامل توضیح بدیم و بنویسیم پنکیک با پودر شکر.

     

    این‌طوری باعث میشه موتورهای جستجو عکس مارو بهتر متوجه بشن و اگر کاربری در قسمت جستجو عکس، راجع به پنکیک جستجو کرد، عکس ما نمایش داده بشه که به دنبالش بتونیم از عکس هامون هم ورودی دریافت کنیم که خیلی ارزشمنده.

    اصل هفتم | استفاده از لینک‌های داخلی و خارجی

    استفاده درست از لینک‌های داخلی و خارجی از مهم‌ترین اصول سئو در تولید محتوا هستند که معمولا می‌بینیم توجهی بهش نمیشه. احتمالاً شنیدید که می‌گن باید حتماً از صفحات خودمون به صفحات دیگه وب‌سایت لینک بدیم، بله این درسته ولی باید به صفحات مرتبط لینک بدیم و به صفحاتی لینک ندیم که کاربر رو گمراه کنیم چون در اینصورت هم کاربر ازمون ناراضی میشه و هم گوگل.

    استفاده از لینک‌های داخلی و خارجی در اصول سئو در تولید محتوا

    چون گوگل تمامی لینک‌های صفحه رو بررسی می‌کنه که ببینه مرتبط هستن یا نه. داخل مطالبتون سعی کنید بین ۳ تا ۴ دفعه به صفحات مرتبط با مقالتون لینک بدید و مثلاً در همین مقاله در قسمت کلمه کلیدی من اشاره کردم که می‌تونید واسه یادگیری معیارهای کلمه کلیدی به مقالش مراجعه کنید که لینک هم دادم. برای بررسی جامع تر هم میتونید به صفحه سئو داخلی مراجعه کنید.

     

    همین‌طور برای لینک‌های خارجی هم باید این کار رو بکنیم و به طور مثال اگر ما راجع به بررسی بک‌لینک صحبت می‌کنیم که می‌تونیم توسط سایت ahref انجام بدیم، نیایم صرفاً آدرس ahref.com رو به کاربر بدیم، در عوض لینک کامل بدیم که مستقیم کاربر رو ببره به سمت بررسی بک‌لینک.

    اصل هشتم | به‌روزرسانی محتوا

    تو هر زمینه‌ای که باشیم، محتوای ما بعد از یه مدت نیاز به به‌روزرسانی پیدا می‌کنه. برای همین همیشه و همیشه به‌روزرسانی محتوا رو جزو دستور کارهای خودتون قرار بدید و براش برنامه‌ریزی کنید و به طور مثال هر دو ماه یک‌دفعه محتواتونو به‌روزرسانی کنید. حالا گوگل هم اومده برای این کار یه امتیاز خوبی رو در نظر گرفته و بهمون انگیزه داده که این کار رو انجام بدیم.

    سخن آخر

    با رعایت این موارد می‌تونید یک محتوای جذاب و کامل برای کاربرهای خودتون تهیه کنید و باعث بشید کاربرها موقع خوندن خسته نشن، ولی همونطور که تو مقاله هم گفتم، هر روز که جلوتر می‌ریم رفتار کاربرها تغییر پیدا می‌کنه و ما باید طبق همین رفتارها استراتژی محتوایی خودمون رو تعیین کنیم.  در پایین صفحه برامون نظراتتون بنویسید و بگید که این روش‌ها چقدر تونسته براتون مفید بوده باشه.

    اگر هم لازم بود میتونید به صفحه مشاوره سئو نبض مارکتینگ مراجعه کنید.

    سوالات متداول شما

    برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.
    برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

    + میتونی این مطلب رو با دوستات هم به اشتراک بذاری...

    LinkedIn
    Twitter
    Email
    WhatsApp
    Telegram

    محتوای این بلاگ توسط کارشناسان تایید شده است.

     با تشکر از شما برای زمانی که صرف مطالعه این نوشته کردید. 

    + ممکنه به این مطالب هم علاقه‌مند شی...

    انواع خطا‌های رایج در افت سئو
    تصویر شاخص cdn چیست
    تصویر شاخص gzip

    + میتونی دیدگاهت رو با بقیه به اشتراک بذاری...

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دسته‌بندی مقالات

    مشاوره رایگان

    دوست داری سایتت تو صفحه اول نتایج گوگل دیده بشه؟!

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    popup

    هـدیه ویـژه به مـدت محـدود

    مشـاوره اختصاصـی سئـو "رایـگان"