call nabz

۰۲۱۸۸۹۴۸۹۱۷

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
  • اصول طراحی صفحه اول سایت

    مهمترین اصول طراحی صفحه اول سایت

    [ASRating]

    فهرست مطالب

    چرا طراحی صفحه اول مهم ست؟
    چطور مخاطب رو جذب سایتم کنم؟ تاثیر صفحه اول بر مخاطب چیست؟ تاثیر صفحه اول بر سئو وب سایت چیست؟ چه نکاتی لازم ست در طراحی رعایت شود؟ اگر این ها سوالاتیست که ذهن شما را هم درگیر خود کرده، جای درستی آمدید! امروز در این مقاله با هم به بررسی و پاسخ به این سوالات می پردازیم.
    یک وبسایت دارای صفحات متعددی است که در آن طراحی صفحه اول از اهمیت بالایی برخوردار است. ولی چرا؟ ما فقط ۳ تا ۵ ثانیه فرصت داریم تا کاربری که وارد سایت شده را جذب کرده و نگه داریم. چطور ممکن ست؟ سوال خوبی ست!

    قانون ۵ ثانیه در طراحی صفحه اول

    قانون ۵ ثانیه در طراحی صفحه اول

    شما تنها ۵ ثانیه مهلت دارید تا کاربر تشخیص دهد شما میتوانید مفید باشید یا خیر! در صورتی که در این زمان به ۳ سوال در ذهن کاربر پاسخ داده شود در سایت باقی می ماند در غیر این صورت سایت را ترک می کند این سه سوال عبارت اند از:

    • – چه کسی هستیم؟
    • – چه کاری انجام می دهیم؟
    • – چه کمکی به او می کنیم؟

    در واقع هنگام طراحی صفحه اول سایت باید خلاصه ای از وبسایت دراین صفحه قرارداده شود خدمات و یا محصولی که ارئه می شود معرفی شود و بخش مهمی از اعتماد سازی انجام شود.

    در ادامه نکاتی در مورد اجزای اصلی صفحه اول سایت و چگونگی طراحی آن و نکاتی درباره خدمات سئو که در این مورد باید رعایت شود را با هم یاد می گیریم.

    باید و نباید های طراحی صفحه اصلی سایت

    صفحه اول سایت اولین صفحه ای است که کاربر هنگام ورود به سایت  با آن مواجه می شود به این ترتیب اثر گذارترین بخش سایت محسوب می شود. از این رو طراحی این صفحه باید به گونه ای باشد که این نکات در آن رعایت شده باشد.

    اطلاعات تماس | در دسترس باشید!

    طبق اصول بازاریابی برای اینکه کاربری که وارد سایت شما میشه اگر سوال و یا مشکلی داشت بتوانه به راحتی با شما ارتباط برقرار کنه، لازم است در جایی بالای صفحه اصلی شماره تماس و در قسمتی در پایین صفحه ایمیل و آدرس و لینک صفحات اجتماعی مانند: فیسبوک، توییتر، اینستاگرام و غیره قرار دهید.

    تصویر مناسب | عقل آدم در چشم اوست

    طراحی صفحه اول

    وجود تصاویر متناسب با کسب و کار وب سایت مورد نظر که شفاف و با کیفیت باشه می تونه احساس خوب و مثبتی در کاربر ایجاد کنه و تجربه ای دل انگیز از وب سایت مورد نظر برای او بسازه البته باید دقت کنید که در این مورد افراط نکنید چرا که وجود عکس های زیاد در صفحه اصلی باعث حواس پرتی کاربر از موضوع اصلی و حتی مزاحمت او می شه.

    سیستم هدایت و جستجوی واضح

    سیستم هدایت و جستجوی واضح در طراحی صفحه اول

    صفحه اصلی سایت باید به گونه ای طراحی شده باشد که سیستم ناوبری و هدایت آن مانند دکمه جستجو (search ) به درستی در بالای صفحه تعبیه شده باشه. همچنین منوها و لینک ها هم با توجه به هدف اصلی سایت و نیاز کاربران در جای درست در بالای صفحه طراحی و تعبیه شود. در واقع قسمت سرچ یا جستجو در هدر سایت قرار میگیره، که در مقاله دیگری با عنوان طراحی هدر  مفصلا راجع به آن توضیح دادیم.

    فهم موضوع سایت در نگاه اول مخاطب

    طراحی صفحه اول سایت بسیار مهم است زیرا کاربر زمانی که وارد این صفحه می شود تنها ۳ تا ۵ ثانیه توقف می کند و باید در این زمان مفهموم کلی سایت شما را متوجه شود. سوال زیر را حتما از خود بپرسید:

    پیام سایت شما چیست؟ برای مثال پیام سایت شرکت سئو کار ، آنالیز سئو سایت است.

    طراحی صفحه اول سایت باید به شکلی انجام شود که زمانی که کاربر وارد این صفحه می شود بتواند پاسخ این سوالات را پیدا کند اینکه پیام اصلی این سایت برای کاربران چیه و چه کاره است؟ قرار چه کاری را برای مشتریان خود انجام دهد؟ در واقع کاربر باید متوجه شود چه خدمت و یا کاری را قرار است برای او انجام دهید.

    قانون هیک | حواس مخاطب را پرت نکنید!

    طراحی صفحه اول

    هر چقدر تعداد گزینه ها و لینک ها در هنگام طراحی صفحه اصلی بیشتر باشد به همان میزان توجه افراد کاهش پیدا می کند. اگر تعداد لینک ها و گزینه ها ۴۰ تا باشد میزان توجه افراد ۱ به ۴۰ خواهد بود. پس براساس هدفی که وب سایت شما دارد تعداد گزینه های محدود اما مهم را در صفحه اصلی قرار دهید. این مسئله در مورد بزرگترین و موفق ترین وب سایت های دنیا هم صدق می کند که الکی صفحه اصلی وب سایت خود را شلوغ نمی کنند. طبق اصول فروش نیز هر چه تعداد گزینه های پیشنهادی به مشتری کم تر باشد میزان سردرگمی و گیج شدن او نیز کم تر خواهد بود.

    اسلایدر برای صفحه اول سایت مناسب نیست!

    قرار دادن اسلایدر در صفحه اول سایت باعث می شود توجه کاربر به موارد مهم دیگر کاهش پیدا کند و مهم تر اینکه وجود اسلایدر سرعت سایت را کاهش می دهد و این مورد می تواند از لحاظ سئو بسیار آسیب زننده باشد زیرا یکی از مواردی است که وقتی کاربر با آن مواجه می شود معمولا سایت را ترک می کند.

    نحوه طراحی بهترین صفحه اول

    در طراحی صفحه اصلی سایت باید به این موارد توجه کنیم:

    یک صفحه جدا برای صفحه اصلی طراحی کنید

    در این صفحه می توانید یه عکس و یا ویدئو بزرگ و منحصر به فرد به عنوان پیش زمینه قرار دهید به گونه ای که توجه کاربر را جلب کند و احساس خوبی در او به وجود بیاورد. این تصویر را با چند کلید واژه ترکیب کنید تا کاربری که وارد سایت شما شده بداند که کار شما چیست. در این مورد اگر درست و حرفه ای عمل کنید موفق می شوید که از کاربر کلیک بگیرید و او را به قسمت های دیگر سایت هدایت کنید.

    جهت یابی ها باید قابل درک باشند

    طراحی صفحه اول سایت در گذشته به گونه ای انجام میشد که جهت یابی ها در بالای صفحه قرار داشتند اما در طراحی های جدید جهت یابی ها را بیشتر به صورت مخفی و پاپ-ات طراحی می کنند. منوهای همبرگری محبوب ترین جهت یابی های مخفی هستند که چون در سایت های زیادی از آن ها استفاده می شود کاربران با آن آشنایی دارند. فقط باید حواستون باشه آیکون جوری طراحی و قرار داده شود که به راحتی برای کاربران قابل رویت و دسترسی  باشد.

    وجود نقطه کانونی

    طراحی صفحه اول سایت باید به گونه ای انجام شود که یک پیام یا نقطه کانونی در آن ایجاد شود تا زمانی که یک کاربر به صورت تصادفی  یا با نیت وارد سایت شما شد همه چیز را در مورد شما متوجه شود. می توانید برای ایجاد نقطه کانونی از عکس و پیام در کنار هم استفاده کنید بهتر است طرح های ساده تر را انتخاب کنید زیرا مرسوم تر است و تاثیر گذاری بیشتری دارد.

    نوشتن مطالب هدفمند

    صفحه اول سایت شما مثل جلد یک کتاب است، بنابراین باید سعی کنین از کلمات کم اما کلیدی و تاثیر گذار استفاده کنین به نحوی که مخاطب شما متوجه بشه کار شما چیه و قرار است چه خدمت یا ارزشی را به او ارائه بدین. سعی کنین مانند صفحه اول یه کتاب جذاب و هدفمند باشین.

    به کاربران کاری برای انجام دادن بدهید

    یکی از مواردی که می تواند جذاب باشد و کاربر را برای ماندن در سایت ترغیب کند این است که شما کاری ایجاد کنید که کاربر آن را انجام دهید برای مثال می توانید این موارد را ایجاد کنید:

    این موارد باید به گونه در صفحه اول طراحی شود که به صورت واضح به کاربر توضیح بدهد چرا باید اینکار را انجام دهد و او را ترغیب کند که این کار ر ا انجام دهد.

    مختصر و مفید باشید!

    اخبار برای طراحی صفحه اول

    صفحه اول سایت  باید به گونه ای طراحی شده باشد که کاربر را خیلی درگیر مسائل جزئی نکند ساده اما دقیق مطالب را عنوان کنید. درست مثل اخبار که در ابتدا عنواین اخبار گفته میشه ودر قسمت بعد مشروح اخبار اعلام میشه این جا هم همین طور عمل کنید در صفحه اصلی عنواین مطالب رو با یه شرح کوتاه و مختصر بیان کنین و در صفحات بعدی هر کدام رو شرح بدین. 

    اگر مطالب مهم زیاد هستند نیازی نیست حتما در این صفحه جای بگیرند می توانید از صفحات دیگر هم استفاده کنید اتفاقا اگر بدانید که مطالب را چگونه به صورت کوتاه اما جذاب عنوان کنید و مطالب تکمیلی دیگر را در صفحات دیگر قرار دهید می توانید کاربر را بقیه قسمت های سایت هدایت کنید و مجدد از او کلیک بگیرید و به این ترتیب مدت زمان بیشتری او را ترغیب می کنید که در سایت شما بماند.

    ۸ جزء اصلی در طراحی صفحه اول سایت

    صفحه اول سایت باید شامل موارد زیر باشد:

    لوگو

    اولین چیزی که کاربر با ورد به صفحه اصلی سایت به آن توجه می کند لوگو است چرا که معرف آن کسب کار است. در سایت های فارسی لوگو سمت راست و بالای صفحه قرار می گیرد و در سایت های انگلیسی زبان در قسمت بالای صفحه و سمت چپ قرار داده می شود.

    منوی سایت

    ساخت یک منوی درست و اصولی موجب می شود کاربر با سرعت بیشتر وارد قسمت های مورد علاقه خود شود.

    عنوان

    عنوان مهمترین قسمت یک وب سایت است زیرا در عرض چند ثانیه باید به کاربر بگویید که کسب و کار شما قرار است چه محصول یا خدمتی را به او ارائه دهد.

    قسمت ورود کاربران

    اگر سایت شما به گونه است که خدمتی را برای اعضای خود ارائه می دهد و یا می خواهد برای بخش هایی از سایت به تعدادی از بازدید کننده ها دسترسی بدهد این مورد می تواند گزینه خوبی باشد.

    عکس پیش زمینه

    بیشتر افراد بصری هستند بنابراین بهتر است از یک عکس مناسب و با کیفیت برای پیش زمینه صفحه اصلی استفاده کنید.

    نمونه کار

    اگر کسب و کار شما به گونه ای است که می توانید از آن عکس یا ویدئو تهیه کنید بهتر است آن را به عنوان نمونه کار در صفحه اول قرار دهید.

    قابلیت جستجو

    اگر تعداد صفحات سایت شما زیاد است بهتر است قسمتی برای جستجو قرار دهید تا کاربر به راحتی بتواند صفحه مورد علاقه خود را پیدا کند.

    فوتر

    فوتر مانند هدر یک ویژگی استاندارد در سراسر وب سایت شماست. و شامل این عناصر می شود:

     

    سخن آخر

    مطالبی که مطرح کردیم نشان از اهمیت بالای صفحه اصلی سایت و نیاز به تخصص در طراحی آن را به ما نشان داد بنابراین بهتر است این کار را به افرادی متخصص و قابل اعتماد بسپاریم شرکت نبض مارکتینگ با انجام بیش از ۲۱۰۰ پروژه موفق در حوزه وب سایت می تواند این اعتماد و اطمینان را برای ما فراهم کند. برای اطلاع از تعرفه سئو با مشاوران با تماس بگیرید.

    سوالات متداول شما

    برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.
    برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

    + میتونی این مطلب رو با دوستات هم به اشتراک بذاری...

    LinkedIn
    Twitter
    Email
    WhatsApp
    Telegram

    محتوای این بلاگ توسط کارشناسان تایید شده است.

     با تشکر از شما برای زمانی که صرف مطالعه این نوشته کردید. 

    + ممکنه به این مطالب هم علاقه‌مند شی...

    الگوریتم گورخر گوگل
    اد نتورک چیست
    یادگیری سئو از پایه تا پیشرفته
    آموزش ثبت سایت در سرچ کنسول

    + میتونی دیدگاهت رو با بقیه به اشتراک بذاری...

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دسته‌بندی مقالات

    مشاوره رایگان

    دوست داری سایتت تو صفحه اول نتایج گوگل دیده بشه؟!

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    popup

    هـدیه ویـژه به مـدت محـدود

    مشـاوره اختصاصـی سئـو "رایـگان"