call nabz

۰۲۱۸۸۹۴۸۹۱۷

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
  • اصول نوشتن رپورتاژ

    اصول نوشتن رپورتاژهای موفق

    [ASRating]

    فهرست مطالب

    مقدمه

    آیا میدونین رپورتاژ آگهی چیه؟ و با چه هدفی نوشته میشه؟ در مورد اصول نوشتن رپورتاژ چقدر اطلاعات دارین ؟ و اینکه رپورتاژ های موفق چگونه باعث بهبود و رونق یه کسب و کار میشن؟

    اگه این سوال ها ذهن شما رو درگیر کرده اصلا نگران نباشین. ما امروز در این مقاله در مورد مفهوم رپورتاژ آگهی صحبت می کنیم و اصول نوشتن رپورتاژ قدرتمند رو برای شما شرح میدیم، تا بتونین یه رپورتاژ موفق بنویسین. سپس با انتشار اون در سایت های پرمخاطب برای محصول یا خدماتی که دارین به صورت غیر مستقیم تبلیغ کنین، و با تقویت سئو سایت تون کسب و کارتون رو رونق بدین و به سود بیشتری برسین. اگه دوست دارین بیشتر در مورد اینکه سئو سایت چیست؟ آگاهی به دست بیارین تو صفحه سئو و بهینه سازی به صورت کامل همه چیو براتون توضیح دادیم.

    رپورتاژ آگهی چیست؟

    رپورتاژ آگهی به عنوان یکی از ابزارهای سئو خارجی محتوایی است که با هدف تبلیغات برای یه برند ، یا محصول و خدمات یه کسب و کار نوشته میشه و در سایت های خبری و یا سایت های پرمخاطب منتشر میشه. رپورتاژها فارغ از هدفی که برای اون نوشته میشن و با توجه به بستر انتشار اون ها در انواع مختلفی نوشته میشن. برای اینکه با انواع رپورتاژ ها بیشتر آشنا بشین میتونین این مقاله رو در وبلاگ نبض مارکتینگ مطالعه کنین.

    ۶ نکته طلایی برای نوشتن رپورتاژ آگهی قدرتمند

    اگر به دنبال این هستین رپورتاژی که می نویسین تاثیر گذار باشه و مخاطب را جذب کنه، باید رپورتاژ رو طبق اصول و قواعد خاصی تدوین کنین. برای اینکه رپورتاژ آگهی که می نویسین حرفه ای و موفق باشه بهتر است، این ۶ نکته کلیدی رو حتما در نوشتن رپورتاژ مد نظر داشته باشین.

    اگر هم نیاز به این داشتید که ما اینکار را برای شما انجام دهیم می‌توانید نگاهی به لیست قیمت سئو بیندازید.

    نکته اول: انتخاب عنوان جذاب و خردمندانه!

    نوشتن عنوان جذاب یکی از مهترین اصول نوشتن رپورتاژ است. زمانی که رپورتاژ نوشته میشه و در بستری مانند: یه سایت پر مخاطب انتشار پیدا میکنه، در کنار کلی محتواهای ارزشمند دیگه قرار میگیره. حالا مخاطب که با هدف فهم موضوع خاصی وارد این صفحه از سایت میشه با تعداد زیادی از محتواها با یه موضوع مشابه مواجه میشه. از اون جایی که مخاطب وقت و انرژی کافی نداره که همه محتواها رو بخونه. بنابراین به عنوان های محتواها نگاه میکنه و بر اساس ارتباطی که با آن محتوا برقرار میکنه و میزان جذابیتی که درک میکنه یکی از آن ها رو انتخاب میکنه. حالا ممکنه این سوال براتون پیش بیاد که چطوری با عنوانی که نوشتیم با مخاطب ارتباط برقرار کنیم؟

    احساسات مخاطب را درگیر کنین

    برای اینکه یه عنوان بتونه با مخاطب ارتباط برقرار کنه باید احساسات مخاطب مثل کنجکاوی، لذت، ترس و غیره  رو در مخاطب درگیر کنه. همچنین یه عنوان باید اونقدر جذاب نوشته بشه که، مخاطب رو برای خوندن ادامه متن محتوا ترغیب کنه. حالا ممکن براتون سوال پیش بیاد چطوری یه عنوان جذاب بنویسم؟ چطوری میتونم با عنوانی که نوشتم در مخاطب احساس لذت ایجاد کنم؟ چطوری مخاطب رو کنجکاو کنم؟ نگران نباشین ما برای همه این سوال ها  راه حل داریم پس با ما همراه باشین.

    چطور یک عنوان جذاب انتخاب کنیم؟

    یک شکارچی ماهر باشین!

    شکارچی ماهر برای انتخاب عنوان

    درواقع شما باید بتونین عنوانی برای محتوای رپورتاژتون بنویسین که اونقدر جذاب وگیرا باشه که در میان محتواهای دیگه که در کنار محتوای شما در سایت وجود داره مخاطب شما رو انتخاب کنه. درست مثل یه شکارچی ماهر عمل کنین و مخاطب رو با عنوان جذابی که نوشتین شکار کنین.

    درک پرسونای مخاطب اصلی مهم در رپورتاژ نویسی اصولی

    قبل از آنکه دست به قلم ببرین از خودتون بپرسین مخاطب من چه کسی است؟ چه سلیقه ای داره؟ چطوری فکر میکنه؟ به این ترتیب که خودتون رو بذارین جای مخاطب، وقتی فهمیدین مخاطب در مورد یه موضوع خاص چه طرز فکری داره ، تا حدی میتونین شخصیت مخاطب رو حدس بزنین و به این ترتیب متوجه میشین که اون با چه کلماتی جذب میشه و روی اون کلمات تمرکز میکنین، به شکلی که مخاطب با دیدن عنوان رپورتاژ شما ترغیب میشه بقیه محتوای شما رو بخونه.

    شفاف و روشن بنویسین

    اگه رپورتاژ شما یه متن خبری و یا آموزشی است ، سعی کنین واضح و شفاف بنویسین . درسته راز آلود و مبهم بودن میتونه جذابیت ایجاد کنه ولی، اگه زیاده روی کنین و با خردمندی عمل نکنین مخاطب جبهه میگیره.  اصلا محتوای شما رو رها میکنه و ادامه اون نمیخونه. بنابراین سعی کنین زمانی که می خواهین عنوان بنویسین برای جذابیت آن کمی ذهن مخاطب رو درگیر کنین. حواستون باشه فقط کمی، مثلا میتونین از یه سوال استفاده کنین که احساس کنجکاوی مخاطب تحریک بشه. حواستون باشه، مثل غذای بی نمک که میلی به خوردن آن نداریم غذای شور هم دل رو میزنه. پس دقت کنید!

    «چاشنی به اندازه ! بیش از حد شورش نکنین.»

    از واج آرایی استفاده کنین

    سعی کنین مثل یه بیت شعر که ریتم داره و با خوندنش حس خوبی بهمون دست میده کلماتی که برای عنوان انتخاب میکنین یه واج آرایی نسبی باهم داشته باشن تا مخاطب با خوندن عنوان محتوای شما احساس لذت را تجربه کنه.

    استفاده از کلمات اغراق آمیز ممنوع

    درسته که هدف شما از انتشار انواع رپورتاژ در سایت ها تبلیغات است، اما یکی از مهمترین اصول نوشتن رپورتاژ این است که شما نباید این حس رو در مخاطب به وجود بیارین که صرفا به دنبال تبلیغات برای محصول و برند خود هستین. چون در این صورت اون فکر میکنه شما به دنبال نفع و سود خودتون هستین و از خوندن این محتوا چیزی نصیب اون نمیشه در واقع چیزی یاد نمیگیره فقط زمانش تلف میشه .بنابراین به احتمال زیاد جبهه میگیره و ادامه محتوا شما رو نمیخونه. بنابراین از کلماتی مانند: بهترین، فوق العاده و کلماتی که بار تبلیغاتی زیادی دارند در عنوان استفاده نکنین.

    حتما « در مورد قانون ۷۰/۳۰ شنیدین »

    همه چیز در این قانون خلاصه میشه. در رپورتاژ نویسی اصولی یک رپورتاژ خوب رپورتاژی است که ۳۰ درصد هدف اون تبلیغات و ۷۰ درصد هدفش جذب مخاطب است. مخاطب با ایجاد حس یادگیری جذب میشه. بنابراین در عنوان هم نباید این حس در مخاطب ایجاد بشه که ما دنبال تبلیغ و معرفی محصولمون هستیم و فقط داریم به سود خودمون فکر می کنیم. درواقع عنوان با هدف آگاهی بخشی به مخاطب فقط باید اندکی چاشنی بازاریابی داشته باشد تا مخاطب اعتماد کنه که با خوندن این محتوا به دانشش اضافه میشه.

    به عنوان مثال:

    محتوا پادشاه استwebp

    اگه شما یک شرکت سئو سایت هستین  و می خواهین تو زمینه خدمات سئو وب سایت شرکتتون رو تبلیغ کنین نباید عنوان محتوای شما این باشه :بهترین شرکت سئو در تهران چون مخاطب با دیدن این عنوان برداشتش این که این محتوا فقط دنبال این که شرکت و برند خودش معرفی کنه و اصلا محتوا رو نمیخونه. اما مثلا میتونین بنویسین سئو راهی برای افزایش سود در کسب و کار . به این ترتیب مخاطب با دیدن این عنوان برداشتش این که از خواندن این محتوا میتونه کلی دانشش رو در مورد سئو افزایش بده و بفهمه که چطوری سئو میتونه باعث سود در کسب و کارش بشه. بنابراین احتمال اینکه متن شما رو بخونه بیشتر است.

    «محتوا پادشاه است»

    نکته دوم : متن محتوا باید جذاب و هدفمند باشد

    یکی از مهمترین اصول نوشتن رپورتاژ نوشتن متن ( محتوا ) جذاب در عین حال مفید و ارزشمند است. بنابراین هنگام نوشتن متن رپورتاژ باید از کلماتی استفاده کنین که زمانی که این کلمات در کنار هم قرار می گیرن مفهوم مفیدی را به  مخاطب انتقال بده تا مخاطب این اطمینان رو داشته باشه که خوندن بقیه محتوای متن براش ارزشمند است و به دانشش اضافه میکنه. همواره به خاطر داشته باشین که:

    قانون ۳۰/۷۰ یکی از اصول نوشتن رپورتاژ

    یکی از مهمترین قواعد رپورتاژ نویسی اصولی این است که وقتی دارین متن رپورتاژتون رو مینویسین حتما حواستون به قانون ۷۰/۳۰ باشه. در واقع طبق قواعد و اصول نوشتن رپورتاژ اگه ۲۰ تا ۳۰ درصد محتوای شما تبلیغاتی باشه کافی است . به علاوه حواستون باشه که در رپورتاژ نویسی اصولی شما نباید خیلی طولانی بنویسین و ۸۰۰ تا ۱۲۰۰ کلمه کافی است. یه سری نکات دیگه وجود داره با رعایت اون ها میتونین متن مفید تری برای رپورتاژتون تهیه کنین.

    صادق باشید و اعتماد مخاطب را جلب کنید

    یکی از مهمترین اصول نوشتن رپورتاژ موفق این است که ، بتوانید اطلاعات درست و مفید در اختیار مخاطب قرار بدین. اینکه اطلاعاتتون درست باشه و صداقت داشته باشین باعث میشه که مخاطب ادامه متن شما رو بخونه در غیر این صورت متن رها میکنه و ادامه نمیده. در دنیای واقعی هم همین طور است اگه فکر کنیم کسی داره بهمون دروغ میگه و یا حتی بخشی از واقعیت رو پنهون میکنه دیگه بهش اعتماد نمیکنیم و رابطمون قطع می کنیم. ممکن است بپرسین خب چطوری اعتماد مخاطب رو جلب کنم؟

    «فقط نیمه پر لیوان را نبینیم نیمه خالی لیوان راهم نشان دهیم»

    یه راهی که میتونیم بهتون پیشنهاد بدیم این است که فقط از خوبی هاتون نگین، اگه محصول یا خدمتی رو عرضه میکنین فقط در مورد مزیت هاش صحبت نکنین چند مورد کوتاه هم در مورد معایب اون بنویسین. به این ترتیب مخاطب بهتون اعتماد میکنه و مزایایی رو که در مورد محصول یا برندتون گفتین رو باور میکنه.

    به مخاطب نشون بدین که مشکل او دغدغه شماست!

    یکی از مهمترین اصول نوشتن رپورتاژ این است، متنی که مینویسین بتونه با مخاطب ارتباط برقرار کنه. برای این منظور با توجه به محصول یا خدمتی که عرضه میکنین یه نیاز رو در مخاطب شناسایی کنین و طوری بنویسین که او با نوشته های شما همزاد پنداری کنه.

    به عنوان مثال:

    در مورد ارزش و مزیت های سئو هر چقدر بنویسین ذهن و احساس مخاطب رو نمی تونین درگیر کنین . بنابراین مخاطب بابت سئو سایتش با شما یا آن  شرکت سئو سایت قرارداد نمیبنده. اما اگه در مورد تاثیر سئو بر کسب و کار صحبت کنین .همچنین این نکته رو مطرح کنین که همه کسب و کارها دارن تلاش میکنن با استفاده از سئو در صفحه اول گوگل قرار بگیرن و اینکه اگه شما برای سئو سایتتون اقدام نکنین چه تاثیرات منفی برای کسب و کارتون خواهد داشت. به این ترتیب میتونین احساسات مخاطب مثل ترس رو درگیر کنین. به این ترتیب مخاطب با متن ارتباط برقرار میکنه و رپورتاژ شما رو تا انتها میخونه. برای اینکه بتونین این همزاد پنداری رو به شکل خوبی در مخاطب ایجاد کنین چه کاری میتونین انجام بدین؟

    بر روی مزایا تمرکز کنین نه ویژگی ها

    تمرکز بر ویژگی های محتوا

    یکی از اصول نوشتن رپورتاژ  این است زمانی که می خواهید در بخشی از محتوا مخاطب رو تشویق کنین که مشتری محصول یا خدمات شما بشه. هوشمندانه عمل کنین یعنی مدام در مورد ویژگی های محصول صحبت نکنین اینطوری مخاطب کلافه و خسته میشه. چون ممکن است برای اون جذاب نباشه در مورد مزایا و فوایدی که محصول میتونه برای زندگی مخاطب داشته باشه صحبت کنین اینطوری مخاطب کنجکاو میشه و براش جالب خواهد بود محتوا رپورتاژ رو ادامه بده و تا انتها بخونه.

    محتوای تاثیر گذار بنویسین

    بسیاری از افراد هستن که بر اساس نیازی که دارن، خرید نمیکنن بلکه براساس یه تصویر ذهنی خرید میکنن. بنابراین سعی کنین به گونه ای محتوا بنویسین که بر مخاطب تاثیر گذار باشین. مثلا اگه در مورد یه محصول از لوازم آرایشی می خواهین رپورتاژ آگهی بنویسین، اگه در مورد مزایای محصول محتوا بنویسین احتمال کمی وجود داره مخاطب تبدیل به مشتری بشه. باید در مورد سبک های زیبایی شناختی صحبت کنین و یا تصویر و آرزوی یه سوپر استار زیبا شدن و یا داشتن یه پوست رویایی رو در ذهن مخاطب به وجود بیارین. خب ممکن است بپرسین: این کار چطوری امکان پذیر است؟

    شهرزاد قصه گو باشین!

    استفاده از کلمات کلیدی مرتبط | شاه کلید گوگل

    استفاده از کلمات کلیدی مرتبط

    تمام نکاتی که تا الان در مورد نوشتن محتوا بهتون گفتیم عالی هستن اما یکی از مهمترین اصول نوشتن رپورتاژ این است که در کل متنی که نوشتین حتما از کلمات کلیدی و کلمات کلیدی مرتبط استفاده کنین تا زمانی که کاربر کلمه کلیدی و یا کلمات کلیدی مرتبط با کلمه اصلی متن شما رو جستجو کرد در رتبه های بالا گوگل رپورتاژ شما رو پیدا کنه. چون گوگل زمانی که کلمات کلیدی مرتبط در متن تون استفاده میکنین سریع تر متوجه موضوع متن شما میشه و بهش رتبه بهتری میده.

    از چاشنی های مناسب به اندازه استفاده کنین

    آشپز برای جسم ما غذا میپزه و نویسنده برای روح ما غذا درست میکنه. برای اینکه نوشته شما مثل یه غذا خوشمزه بشه باید یه سری چاشنی بهش اضافه کنین. البته باید کاملا حرفه ای عمل کنین و مراقب باشین که از چاشنی ها به درستی و به اندازه استفاده کنین، والا نوشته شما مثل یه کیک که شکرش زیاده با شیرینی زیادی دلتون میزنه. خب حالا به نظر شما این چاشنی ها در نوشتن چیا هستن؟

    عکس ها: تصاویر مهمترین چاشنی در نوشتن محسوب میشه زیرا توجه مخاطب رو جلب میکنه و نمیذاره از خوندن متن خسته و کسل بشه. عکس ها حکم نمک غذا رو دارن. حتما جمله :

    «تاثیر یه تصویر بیشتر از هزار کلمه است »

    آمار و ارقام: با ارائه آمار و ارقام درست میتونین اعتماد مخاطب رو سریع تر جلب کنین. و همچنین این کار اعتبار رپورتاژ شما رو بالا میبره. درست مثل ارائه سند برای نوشته هاتون میمونه.

    ویدیو: فیلم و تصویر در انتقال یه مفهوم به مخاطب تاثیر بیشتری داره و در سال های اخیر مخاطبان هم علاقه بیشتری به این نوع محتوا نشون دادن.

    استفاده از تمامی این چاشنی ها ضرورت نداره اما عکس حکم نمک غذا است حتی اگه کم باید باشه تا غذا طعم بگیره پس وجود عکس هم در نوشته شما به آن طعم میدهد.

    پاراگراف های بلند و طولانی ممنوع !!!

    با بررسی هایی که کارشناسان روی الگوی ذهنی و مطالعه افراد متعدد انجام دادن متوجه شدن که افراد به صورت میانگین تنها ۹ ثانیه روی یه مطلب تمرکز می کنن پس اگه شما به صورت طولانی راجع به یه موضوع حرف بزنین مخاطب به احتمال زیاد تمرکزش از دست میشه و خسته میشه. احتمال اینکه ادامه متن رپورتاژ شما رو  بخونه کم است. طبق اصول نوشتن رپورتاژ هم بهتر است تعداد کلماتی که برای رساندن مفهوم یه پاراگراف استفاده میکنین زیاد نباشه تا کاربر خسته نشه.

    میان تیترها را دست کم نگیرین!

    وجود میان تیترهای مرتبط با موضوع متن و البته جذاب، از قواعد نوشتن رپورتاژ های موفق محسوب میشه. شما هم وقتی میخواهین یه متن رو بخونین ابتدا از اول محتوا تا انتها اسکرول میکنین یه نگاه به تیترها میندازین و سعی می کنین موضوع کلی متن رو متوجه بشین.

    فایده میان تیترهای جذاب چیست؟

    اگه میان تیترها و بخش هایی که در متن وجود داره براتون جذاب باشه ، برمیگردین و تمام محتوا را از ابتدا تا انتها می خونین. سعی کنین تیترها را کوتاه و با کلمات پرمفهوم و البته جذاب بنویسین که مخاطب با یه نگاه اجمالی متوجه هدف متن شما بشه. همچنین سعی کنین احساس کنجکاوی مخاطب رو تا حدی تحریک کنین که برگرده و متن رو بخونه.

    پایان خوش و شیرین!

    یکی از مهمترین و کاربردی ترین اصول نوشتن رپورتاژ این است که، رپورتاژی که با داستان سرایی شروع کردین رو با یه پایان باز و یا تلخ رها نکنین. قرار نیست که در جشنواره کن به فیلم شما جایزه داده بشه پس با انرژی و انگیزه رپورتاژ رو کامل کنین تا مخاطب رغبت داشته باشه که وارد سایت شما بشه.

    نکته سوم: چکیده خوب ارزشمند تر از طلاست

    بعد از اینکه مخاطب عنوان شما رو خوند و ترغیب شد متن رپورتاژ رو بخونه بهتر یه چکیده خوب در اختیار اون قرار بدین که با خوندن چکیده ترغیب بشه که متن رپورتاژ شما رو بخونه. به این ترتیب که کوتاه اما واضح و روشن و بدون ابهام مفهوم کلی رپورتاژ بیان کنید. و یا اینکه حس کنجکاوی اون تحریک کنین به این ترتیب که بهش بگین با خوندن این متن چه چیزی گیرش میاید.به عنوان مثال: اگه هدف شما تبلیغ یه محصول آرایشی و بهداشتی است میتونین بنویسین که در ادامه شما رو با چند روش برای جوان سازی و زیبایی بیشتر پوست آشنا می کنیم یا اینکه راه کارهایی برای داشتن پوستی رویایی به شما ارائه می کنیم. بعد ۳۰ تا ۴۰ کلمه در موردش توضیح بدین.

    نکته چهارم : مخاطب را دعوت به انجام کاری کنین (Call To Action)

    تمامی نکاتی که تا الان مطرح کردیم برای نوشتن یه رپورتاژ موفق لازم بود ولی کافی نیست. شاید به نظرتون بیاد که رپورتاژ یه مقاله است و با جمع بندی تموم میشه اما اینطور نیست. در انتهای رپورتاژ باید با دعوت کردن مخاطب به انجام یه کار به هدف تبلیغاتی رپورتاژی که نوشتین برسین. خب این یعنی چی؟ چیکار میشه کرد؟

    یعنی این که در انتهای رپورتاژ واضح و روشن هدف اصلی از نوشتن رپورتاژ رو به
    صورت یه دعوت به انجام کار به مخاطب بگین. مثلا به اون بگین که برای خرید محصول
    برند شما وارد سایت تون بشه یا برای ثبت نام دوره مورد نظر شرکت شما روی یه لینک
    مشخص کلیک کنه. برای گرفتن مشاوره با این شماره ها بگیره. یا یه فرمی طراحی کنین
    که در اون فرم ثبت نام کنه تا از تخفیفاتی که برای محصولات یا خدماتتون میذارین
    آگاه بشه.

    برای تاثیرگذاری بیشتر میتونین تخفیفی که برای خرید محصول یا خدماتتون گذاشتین
    رو با زمان یا تعداد محدود کنین تا مخاطب تحریک بشه که هرچه سریع تر از تخفیف شما
    استفاده کنه.

     

    نکته پنجم: عنوان و توضیحات متا را جذاب بنویسین

    به هرکدام از نتایج جستجوی گوگل یه اسنپیت می گویند. هر اسنپیت شامل یه عنوان سئو و توضیحات متا است. سعی کنین از کلمات کلیدی برای نوشتن عنوان سئو و توضیحات متا استفاده کنین و عنوان و توضیحات رو جذاب بنویسین. البته نیازی نیست که عنوان سئو و توضیحات متا رو برای سایت انتشار دهنده بفرستین. این برای گوگل ارزشمند است.

    نکته ششم: لینک گذاری طبق اصول رپورتاژ نویسی

    در رپورتاژ نویسی اصولی، لینکسازی  یکی از مباحثی است که در سئو و بهینه سازی سایت شما بسیار تاثیر مثبتی دارد. اما طبق اصول نوشتن رپورتاژ تعداد لینک هایی که در یک رپورتاژ می توانید داشته باشید از ۳ تا نهایت ۵ لینک است. این تعداد در سایت های انتشار دهنده رپورتاژ متفاوت است. بک لینک هایی که از طریق این لینک ها به سمت سایت شما می آید باعث بهبود وضعیت سئو و بهینه سازی سایت شما میشود. با توجه به قیمت متفاوت رپورتاژها لیست قیمت سئو که توسط شرکت های سئو ارائه می شود هم متفاوت خواهد بود.

    ویژگی های بهترین سایت های انتشار دهنده رپورتاژ

    ۱- قبل از اینکه رپورتاژ بنویسین باید تصمیم بگیرین که رپورتاژ رو در چه سایتی می خواهین انتشار بدین سایت های خبری انتشار دهنده رپورتاژ هر کدوم قواعد و اصول خاصی برای نوشتن رپورتاژ در نظر دارن. بنابراین اول سایت انتشار دهنده رو مشخص کنین و دستور العمل های مربوط به قواعد نوشتن رپورتاژ رو در اون سایت ها به دقت مطالعه کنین و رپورتاژ تون رو بر اساس اون قواعد بنویسین.

    ۲-برای اینکه سایت انتشار دهنده رپورتاژتون رو انتخاب کنین باید ببینین از این کار چه هدفی دارین. آیا می خواهین سئو سایتتون رو ارتقا بدین؟ یا اینکه مشتری های بالقوه تون رو جذب کنین و اون ها رو وارد سایتتون کنین. اگه هدف شما جذب مشتری های بالقوه است باید زمینه فعالیت سایت انتشار دهنده رپورتاژ مشابه زمینه کاری شما باشه. اما اگه هدف تون ارتقا سئو سایتتون است تناسب محتوا و سایت انتشار دهنده لزومی نداره.

    ۳-به مدت زمانی که یه سایت انتشار دهنده، رپورتاژ شما رو در صفحه خود نگه میداره دقت کنید و سعی کنین سایت هایی رو انتخاب کنین که برای مدت طولانی تری رپورتاژ شما رو روی صفحات سایتشون نگه میدارن. همچنین مطمئن شوین که این زمان قابل تمدید خواهد بود.

    ۴-سایتی که می خواهین رپورتاژ رو در اون منتشر کنین رو باید از نظر سئو تحلیل کنین . مثلا این که اصلا ارزش داره رپورتاژمون رو در اون سایت منتشر کنیم ؟ چقدر انتشار رپورتاژ میتونه به سئو سایت ما کمک کنه؟ برای اینکار باید ببینیم پیج اتوریتی  (Page Authority) اون سایت چند است. برای اینکار میتونین از com کمک بگیرین و متوجه بشین که (Page Authority) اون سایت چند است.مورد مهم دیگه دامین اتوریتی ( Domain Authority) است. همچنین میتونین از طریق مراجعه به سایت الکسا رتبه تقریبی اون سایت رو ببینین به این ترتیب میتونین متوجه بشین که بازدیدهای اون سایت روزانه چقدر است.

    اگه میخواین بدونین بهترین سایت برای انتشار رپورتاژ دیگه چه ویژگی هایی داره میتونین مقاله بهترین سایت برای رپورتاژ رو در که در وبلاگ نبض مارکتیگ منتشر شده رو مطالعه کنین. تمامی نکاتی که گفته شد زمانی میتونه منجر به نوشتن و انتشار یک رپورتاژ موفق بشه که قبلش آنالیز سئو سایت به درستی و کاملا دقیق انجام شده باشه.

    بیشتر بدانید!

     پیج اتوریتی (Page Authority) : مربوط به امتیاز صفحات یه سایت است که توسط سایت Moz این عدد تعیین میشه. هر صفحه امتیاز مختص به خود را دارد. عدد آن بین ۰ تا ۱۰۰ است ،هر چقدر این عدد به ۱۰۰ نزدیک تر باشه تاثیر گذاری بهتری برای سایت ما خواهد داشت.

    دامین اتوریتی( Domain Authority): امتیازی است که توسط شرکت Moz به وب سایت ها داده میشه و میزان ارزش دامنه آن وب سایت رو مشخص میکنه.

    رتبه الکسا: هر چقدر رتبه الکسا یه سایت بالاتر باشه یعنی اون سایت بازدید بیشتری داره.

    رپورتاژ آگهی موفق با نبض مارکتینگ

    بیش از این سخن رو به درازا نمی کشیم، اگه به دنبال این هستین که با مناسب ترین هزینه و زمان یه رپورتاژ موفق در مورد کسب و کارتون بنویسین و بتونین برای کسب و کارتون برند سازی کنین . همین حالا با شماره های ما تماس بگیرین ، کارشناسان ما در نبض مارکتینگ با دادن مشاوره سئو رایگان به شما این امکان رو فراهم می کنند که تا بتونیم همراه و همکار باشیم.

    چکیده متن ...

    ما در نبض مارکتینگ در مقاله اصول نوشتن رپورتاژ، شما رو با مفهوم رپورتاژ آگهی آشنا کردیم. و در ادامه بهتون یاد دادیم که برای نوشتن یه رپورتاژ قدرمند لازم یه سری نکات رو رعایت کنین. اولین نکته که در مورد اصول رپورتاژ نویسی موفق مطرح کردیم این بود که باید یه عنوان جذاب و مناسب برای متن رپورتاژ انتخاب کنین.

    این عنوان اونقدر جذاب باشه تا مخاطب رو صید کنه و اون ترغیب کنه که محتوای رپورتاژ رو بخونه. چندین روش بهتون یاد دادیم که چطوری عنوان جذاب بنویسین. بعد بهتون یاد دادیم که چطوری یه محتوای گیرا و شیوا بنویسین ،طوری که مخاطب درگیر متن شما بشه و بتونین به هدف تبلیغاتی رپورتاژی که نوشتین برسین. در ادامه گفتیم که با نوشتن عنوان سئو و توضیحات متا جذاب، همچنین استفاده مناسب از کلمات کلیدی و عبارت های مرتبط با کلمه کلیدی و نیز لینگ گذاری های مناسب و درست، میتونین رپورتاژی که نوشتین رو به صفحه اول گوگل بیارین. در انتها هم ویژگی های بهترین سایت برای انتشار رپورتاژ آگهی رو توضیح دادیم.

     

    سوالات متداول شما

    برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.
    برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

    + میتونی این مطلب رو با دوستات هم به اشتراک بذاری...

    LinkedIn
    Twitter
    Email
    WhatsApp
    Telegram

    محتوای این بلاگ توسط کارشناسان تایید شده است.

     با تشکر از شما برای زمانی که صرف مطالعه این نوشته کردید. 

    + ممکنه به این مطالب هم علاقه‌مند شی...

    کلمه کلیدی چیست
    چطوری سرعت سایت در موبایل رو افزایش بدیم؟
    تاثیر لینک های نوفالو در سئو

    + میتونی دیدگاهت رو با بقیه به اشتراک بذاری...

    ۵ پاسخ

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دسته‌بندی مقالات

    مشاوره رایگان

    دوست داری سایتت تو صفحه اول نتایج گوگل دیده بشه؟!

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    popup

    هـدیه ویـژه به مـدت محـدود

    مشـاوره اختصاصـی سئـو "رایـگان"