call nabz

۰۲۱۸۸۹۴۸۹۱۷

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
  • افزایش نرخ تبدیل وب سایت برای فروش بیشتر

    تکنیک‌های افزایش نرخ تبدیل در وب سایت:هدف نهایی سئو

    [ASRating]

    فهرست مطالب

    برای شروع استراتژی سئو سایت و بهینه ‌سازی در وب سایت خود می‌توانید روش‌های مختلفی را در نظر داشته باشید. شما باید تمامی روش‌های موجود برای بهینه سازی نرخ تبدیل را امتحان کنید تا بتوانید واکنش مشتریان خود را مورد ارزیابی قرار دهید. توجه داشته باشید که برای شروع کار در نظر داشتن اقدامات زیر می‌تواند به شما کمک کند.

    مفهوم نرخ تبدیل چیست؟

    به انجام فرآیندی که بازدیدکنندگان سایت را به مشتری تبدیل می‌کند، “تبدیل” گفته می‌شود. هر کسب و کار آنلاینی دارای اهداف گوناگونی می‌باشد. برای مثال اگر شما یک سایت فروشگاهی دارید، قطعا هدف اصلی شما این است که افراد پس از مشاهده وب سایت شما، یک محصول را از شما خریداری کنند. بنابراین می‌توان گفت نرخ تبدیل یا Conversion Rate یعنی تعداد کاربرانی که از بین تمامی مخاطبان وبسایت شما، هدف مورد نظر شما را انجام می‌دهند و در واقع از شما خرید می‌کنند.

    به طور مثال زمانی که از میان ۱۰۰۰ نفر مخاطب تنها ۱۰۰ نفر از آن‌ها طی یک ماه از شما خرید می‌کنند، افزایش نرخ تبدیل صورت گرفته و نرخ تبدیل سایت شما ۱۰ درصد می‌شود. حال اگر برای به فروش رساندن محصول خود قدمی بردارید، که نظر مشتری را جلب کرده و خرید کند، یعنی شما نرخ تبدیل وبسایت خود را بهینه ‌سازی کرده‌اید. این قدم می‌تواند کارهای مختلفی همچون بهبود ظاهر سایت، عملکرد سایت، ویرایش متن و… ‌باشد.

    برای افزایش نرخ تبدیل از کجا شروع کنیم؟

    • مورد استفاده قرار دادن فرمول‌های سه‌گانه برای شروع بهینه‌ سازی نرخ تبدیل
    • استفاده از چهارچوب PIE جهت کمک کردن به اولویت‌دهی استراتژی‌ها
    • انجام آزمایش استراتژی‌های CRO برای شناسایی بهترین موارد
    از مهم‌ترین مراحل در بهینه‌سازی وب سایت، بهینه سازی نرخ تبدیل است که از خدمات سئو شرکت های سئو می باشد. با توجه به این که صفحاتی از وب سایت خود را برای دیده شدن در نتایج جستجوی گوگل، بهینه‌ سازی می‌کنید، باید برای نرخ تبدیل نیز این عملیات را انجام دهید. در واقع هدف از انجام بهینه‌سازی نرخ تبدیل، افزایش نرخ تبدیل است. این عمل جهت دسترسی به اهداف نهایی یک کسب و کار آنلاین صورت می‌گیرد. حال ممکن است برای شما این سوال پیش آید که از چه راهی می‌توان وضعیت نرخ تبدیل را بررسی کرد؟ در جواب این سوال استفاده از A/B Test پیشنهاد می‌شود.

    راهکارهای افزایش نرخ تبدیل سایت

    راهکارهایی برای افزایش نرخ تبدیل

    برای افزایش نرخ تبدیل چند روش وجود دارد که عبارتند از:

    ۱. استفاده از Call to Action

    این تکنیک به دکمه‌های خاصی همچون ثبت سفارش، عضویت، درج نظر، ثبت نام در رویداد و مشاوره سئو رایگان و…
    اشاره دارد. مهم‌ترین هدف این دکمه‌ها، افزایش نرخ تبدیل است، که برای دعوت مخاطبان به امری خاص استفاده می‌شود.

    ۲. تقویت UX

    طراحی تجربه کاربری UX یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین گزینه‌ها در افزایش نرخ تبدیل به صورت مستقیم، محسوب می‌شود. بخش UX بسیار گسترده بوده و برای نحوه چیدمان بخش‌های مختلف سایت استفاده می‌شود.

    ۳. استفاده از محتوای ویدیویی

    قطعا شما هم می‌دانید که امروزه محتوای ویدیویی به خصوص اگر آموزشی باشد، بسیار مورد استقبال مخاطبان قرار می‌گیرد. امروزه افراد زیادی هستند که محتواهایی مانند ویدیو، گیف، پادکست، اینفوگرافی و… را به محتواهای خسته‌کننده متنی و طولانی ترجیح می‌دهند. در نتیجه می‌توان گفت با انتشار محتوای ویدیویی، نرخ تبدیل سایت شما تا حد بسیار زیادی افزایش پیدا می‌کند.

    ۴. استفاده از چت آنلاین

    یکی دیگر از راه‌های مهم برای افزایش میزان نرخ تبدیل، بهره بردن از گزینه چت آنلاین در صفحات وب سایت شما می‌باشد. این گزینه برای جلب اعتماد مشتریان، بسیار کارساز است و به راحتی می‌تواند مخاطبان پیج شما را تبدیل به مشتری کند. توجه داشته باشید که استفاده از یک عنوان کاملا مناسب جهت نشان‌دادن گزینه چت آنلاین، بسیار حائز اهمیت است.

    ۵. افزایش سرعت سایت

    افزایش سرعت سایت به منظور افزایش نرخ تبدیل

    هیچ شخصی در زمان مراجعه به یک سایت، دوست ندارد مدتی برای لودشدن صفحه معطل شود. بنابراین گفته شده که هر یک ثانیه تاخیر با ۷ درصد کاهش نرخ تبدیل برابر است. برای افزایش سرعت وب سایت خود، باید به موارد مختلفی همچون بهینه‌سازی کدهای CSS و جاوا اسکریپت، استفاده از قابلیت Lazy Load و فشرده‌سازی عکس‌های موجود در سایت و… توجه کنید.

    ۶. از ابزار Heatmap استفاده کنید

    برای درک اینکه چرا بازدیدکنندگان و مشتریان بالقوه شما وب سایت شما را ترک می کنند، باید بدانید که آنها در سایت شما چه می کنند و چگونه با عناصر آن تعامل دارند. ممکن است که تمام تلاش‌های خود را به کار گرفته‌اید تا بهترین UI/UX را برای سایت خود داشته باشید، ماژول‌های هوش مصنوعی را برای توصیه‌ها و هدف‌یابی شخصی‌شده و موارد دیگر به کار گرفته‌اید. اما چرا آنها همچنان سایت شما را ترک می کنند؟
    ابزار Heatmap می‌تواند به شما یک ایده جامع از اینکه چه چیزی اشتباه است و محل قطع اتصال را به شما می‌دهد. برای افراد ناآشنا، نقشه های حرارتی رفتار مشتریان شما را با مطالعه اینکه در کجا یا در کدام بخش از وب سایت شما بیشتر وقت خود را صرف می کنند، ارزیابی می کند. با ارزیابی ارتباط بین چشم و حرکت مکان نما برای تعیین رفتار کاربر کار می کند و نتایج جمع آوری شده از طیف متنوعی از نمونه ها را به شما ارائه می دهد.
    با نتایج Heatmap، می‌توانید بفهمید که کدام بخش از سایت شما اغلب نادیده گرفته می‌شوند، کدام CTA بهتر عمل می‌کنند، کدام یک اصلاً کلیک نمی‌شوند، کدام پاپ آپ ها اذیت کننده هستند. بهینه سازی سایت تان بر اساس استنباط ها و نتایج به افزایش تبدیل شما کمک می کند.

    اهمیت نرخ تبدیل برای یک کسب وکار آنلاین

    افزایش نرخ تبدیل در کسب‌ و کارهای آنلاین از اهمیت به سزایی برخوردار است. دلیل این اهمیت، نمایش وضعیت یک کسب و کار آنلاین یا میزان موفقیت یک کمپین تبلیغاتی توسط نرخ تبدیل سایت است. از نرخ تبدیل می‌‌توان برای ارتقا جایگاه سایت استفاده کرد. شما باید از نیاز کاربران خود کاملا مطلع باشید، تا بتوانید به بهینه‌سازی سایت خود کمک کنید. سپس میزان نرخ تبدیل افزایش یافته و در صورت افزایش نرخ تبدیل نیز قطعا سایت شما از رتبه بالایی برخوردار خواهد شد. این امر در صورتی است که حتی بدون افزایش میزان بازدید، میزان فروش سایت بیشتر می‌شود.
    رتبه کلمات کلیدی باید با نرخ تبدیل هماهنگی داشته باشد. زیرا این دو مورد به یکدیگر وابسته هستند و بدون یکدیگر کامل نمی‌شوند. همچنین اگر از هر دو استفاده نشود بر روی سایت تاثیری نخواهد گذاشت. به یاد داشته باشید که سرعت وب سایت، فاکتوری بسیار مهم برای جایگاه سایت محسوب می‌شود.

    جمع‌بندی

    در نتیجه معنی بهینه‌سازی و افزایش نرخ تبدیل یا CRO، استفاده از تکنیک‌های تقویت محتوا و بهبود عملکرد وب سایت برای تبدیل مخاطبان به مشتری و در نهایت نمایش سایت در نتایج جستجوی گوگل می‌باشد. از اصلی‌ترین شاخص‌های بازاریابی، می‌توان به نرخ تبدیل اشاره کرد. توسط نرخ تبدیل می‌توانید به صورت کاملا دقیق ترافیک دریافتی سایت را مشخص کنید. نرخ تبدیل با تلاش برای بهبود و پیشرفت سایت شما عمل می‌کند و سعی دارد کسب و کار شما رونق گرفته و در مسیر پیشرفت قدم بردارد. بدیهی است که افزایش ترافیک سایت و افزایش نرخ تبدیل به صورت همزمان کمک قابل توجهی به کسب و کار شما خواهد کرد

    سوالات متداول شما

    افزایش نرخ تبدیل به معنای بهبود بازگشت سرمایه (ROI) بازاریابی است. هرچه بازدیدکنندگان بیشتری را تبدیل کنید، تأثیری که از ترافیک موجودتان بر روی فروش خود می‌برید بیشتر می‌شود.. به طور کلی افزایش تجربه خوب کاربر و رضایتش از شما و مسیری که در وب سایت تان طی می کند باعث افزایش نرخ تبدیل می شود

    در سراسر صنایع، میانگین نرخ تبدیل صفحه فرود ۲.۳۵٪ بود، اما ۲۵٪ برتر با ۵.۳۱٪ یا بالاتر تبدیل می شوند. در حالت ایده‌آل، می‌خواهید به ۱۰ درصد برتر وارد شوید – این صفحات فرود با نرخ تبدیل ۱۱.۴۵ درصد یا بالاتر هستند.

    + میتونی این مطلب رو با دوستات هم به اشتراک بذاری...

    LinkedIn
    Twitter
    Email
    WhatsApp
    Telegram

    محتوای این بلاگ توسط کارشناسان تایید شده است.

     با تشکر از شما برای زمانی که صرف مطالعه این نوشته کردید. 

    + ممکنه به این مطالب هم علاقه‌مند شی...

    سئو کلاه خاکستری Gray Hat Seo
    هزینه جذب مشتری چیست
    شاخص عوامل موثر بر سرعت سایت
    سئو محلی یا سئو لوکال چیست و در چند مرحله انجام می‌شود؟

    + میتونی دیدگاهت رو با بقیه به اشتراک بذاری...

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دسته‌بندی مقالات

    مشاوره رایگان

    دوست داری سایتت تو صفحه اول نتایج گوگل دیده بشه؟!

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    popup

    هـدیه ویـژه به مـدت محـدود

    مشـاوره اختصاصـی سئـو "رایـگان"