call nabz

۰۲۱۸۸۹۴۸۹۱۷

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
عبارت سئو و فلش رو به بالا

بهترین روش‌های افزایش بازدید سایت

  • قبل از اینکه مقاله افزایش بازدید سایت را شروع کنیم، به شما پیشنهاد می‌کنیم ابتدا مقاله «سئو چیست» را بخوانید تا کامل با مفهوم سئو آشنا شوید و سپس سراغ این مقاله بیایید. چون دو مفهوم سئو و افزایش بازدید به شدت به هم پیوسته‌اند.

    در این مقاله می‌خواهیم شما را کمی بیشتر با کاربرد سئو آشنا کنیم. یکی از مهم‌ترین کاربردهای سئو افزایش بازدید سایت است. اجازه دهید این بحث را با یک سوال آغاز کنیم: آیا تا حالا دقت کرده‌اید که تمام افراد حداقل یک موبایل هوشمند در دست خود دارند؟ 

    امروزه زندگی اکثر انسان‌ها با دنیای اینترنت و وب عجین شده است و مردم برای یافتن پاسخ تمام سوالات خود به سراغ موتورهای جستجوی می‌روند. به همین دلیل است که مالکان بسیاری از کسب‌وکارها با هر مخاطب هدفی (مثلا زن، مرد، نوجوان، میانسال) یک سایت برای کسب‌وکار خود راه‌اندازی می‌کنند. 

    اما اگر سایتی نتواند مخاطبان هدفش را به بازدید از سایت خود ترغیب کند؛ چه؟ این سایت چه فایده‌ای برای آن کسب‌وکار دارد؟به همین دلیل افزایش بازدید سایت به یکی از دغدغه‌های اصلی مدیران کسب‌وکارها تبدیل شده است تا از این طریق به یک کانال بازاریابی جدید دست پیدا کنند.

    در این مقاله، دربارهٔ راه‌های افزایش ترافیک سایت مطالب مفیدی را می‌گوییم و راهکارهایی را مطرح می‌کنیم که اگر به‌درستی استفاده شوند، موجب تحول تجاری در هر کسب‌و‌کاری خواهند شد.

     

    مانیتور کامپیوتر و عبارت ترافیک سایت

    چرا افزایش بازدید سایت اهمیت دارد؟

    فضای دیجیتال بدون بازدیدکننده مفهومی ندارد! اگر مخاطب هدف سایت یک کسب‌و‌کار را نبیند، چگونه با آن ارتباط برقرار کند؟ یا چگونه محصولات آن را از طریق سایت خریداری کند؟ به همین دلیل است که در فضای وب باید بازدیدکننده‌ای وجود داشته باشند تا کسب‌‌وکار فرصت توسعهٔ برند خود را پیدا کرده و بتواند کالا یا خدماتشان را از طریق سایت بفروشد.

    افزایش ترافیک سایت نهایتا به کسب درآمد برای کسب‌وکار منجر می‌شود. ایجاد جریان درآمدی باعث می‌شود مدیران کسب‌و‌کار مزایای داشتن سایت را ببیند و برنامه‌ریزی‌های بیشتری برای توسعهٔ سایت انجام دهند.

    در دنیای وب زمانی نام یک کسب‌وکار بر سر زبان‌ها خواهد افتاد که روزانه بازدیدکنندگان بسیاری به سایت وارد شوند و از طریق گذاشتن نظر خود در سایت با کسب‌وکار ارتباط برقرار کنند؛ در نهایت این ارتباط موجب می‌شود آن‌ها به سایت اعتماد کرده و محصولات آن را خریداری کنند.
    افزایش بازدید سایت معنا و مفهوم دیگری هم دارد. ترافیک سایت نشان‌دهنده این است که سایت برای کاربران مفید است؛ در نتیجه گوگل نیز به سایت اعتبار و ارزش بیشتری داده و آن را در رتبه‌ای بهتر از رقبا قرار می‌دهد.

    شاید فقط دربارهٔ روش‌های افزایش بازدیدکنندهٔ موثر بر سایت خودتان کنجکاو هستید و نمی‌خواهید همهٔ روش‌های افزایش سایت را بدانید؛ در این صورت تیم متخصص سئوی شما، می‌تواند به شما کمک کند. برای دریافت اطلاعات بیشتر با کارشناسان شرکت نبض مارکتینگ تماس بگیرید.

     

    13 روش افزایش بازدید سایت

    روش‌های افزایش بازدید سایت کدام‌اند؟

    بسیاری از مدیران کسب‌وکار به‌دنبال یافتن جوابی برای این سوال هستند که چگونه بازدید سایت را افزایش دهیم؟!

    در منابع مختلف، راهکارهای متنوعی معرفی شده‌اند. ایجاد ترافیک بیشتر برای سایت موجب می‌شود آن کسب‌وکار سرنخ‌های جدیدی (Lead) دریافت کند؛ در نتیجه فروش بیشتری داشته باشد. ما در این مقاله به معرفی روش‌هایی می‌پردازیم که نقشی کلیدی در افزایش ترافیک سایت دارند و استفاده از آن‌ها در پروژه‌های مختلف موجب تحول تجاری در روند کسب‌وکار می‌شود.

     

    تصویری از اهمیت محتوا در سئو

    ۱- تولید محتوایی ارزشمند و باکیفیت

    افزایش بازدید کار ساده‌ای نیست و اتفاقی رقم نمی‌خورد؛ زیرا مخاطبان زمانی به سراغ یک وب‌سایت می‌روند که متوجه شوند آن کسب‌وکار می‌تواند نیاز آن‌ها را برطرف کند. بنابراین کسب‌وکارهایی که به دنبال پاسخ به این سوال هستند که چگونه بازدید سایت را افزایش دهیم باید از زمان شروع فعالیتشان به فکر تولید محتواهای ارزشمند باشند. در ادامه به شما می‌گوییم که چه محتواهایی ارزشمند محسوب می‌شوند.

    • براساس نیاز و هدف مخاطب هدف نوشته شود.

     ایجاد محتواهای باارزش اتفاقی نیست. تیم‌های تولید محتوا با استفاده از تحقیقات بازاری (Market Research) که انجام می‌دهند، نیازهای مخاطبان هدف شناسایی می‌کنند؛ سپس در اتاق‌های فکر با ایده‌پردازی‌های خلاقانه، محتواهای موثر را تولید می‌کنند.

    • به نکات فنی در تولید محتوا توجه می‌کنند

    عنوان‌ها، پاراگراف‌ها و… نقش مهمی در تولید محتوای باکیفیت دارند. برای افزایش بازدید سایت باید به تمامی جزئیات توجه کرد. استفاده از تصاویر، ویدیو و پادکست باکیفیت و منحصربه‌فرد اما کم‌حجم موجب می‌شود تا کیفیت محتوا به شکل ملموسی افزایش یابد.

    • به کلمات کلیدی در تولید محتوا توجه کنید.

     اگر می‌خواهید تا محتوایی در گوگل رتبه بگیرد و ترافیک زیادی به صفحهٔ‌ آن وارد شود، باید دربارهٔ کلیدواژه آن صفحه تحقیقات کاملی انجام دهید و از کلمه‌های کلیدی مرتبط با آن در متن استفاده کنید.  سپس کلمهٔ کلیدی اصلی را به‌صورت طبیعی در قسمت‌های مختلف متن تکرار کنید. البته باید در حد تعادل  از کلیدواژه استفاده کنید، زیرا تکرار بیش از حد کلیدواژه  موجب می‌شود صفحهٔ شما توسط گوگل جریمه شود. 

    فراموش نکنید که محتوای شما باید خوانا باشد؛ زیرا در کنار رعایت اصول سئو خوانایی متن نیز بر افزایش ترافیک سایت تاثیر می‌گذارد.

     

    ۲- حضور کسب‌وکار در شبکه‌های اجتماعی

    سیگنال‌های شبکه‌های اجتماعی (Social Signal) یکی از موضوعات موثر بر سئوی سایت است. کسب‌وکارهایی که به‌صورت هم‌زمان در شبکه‌های اجتماعی و وب‌سایت فعالیت می‌کنند، اعتمادسازی بیشتری را برای مخاطبان ایجاد می‌کنند. انتخاب شبکهٔ اجتماعی مناسب کسب‌وکارتان یکی از نکات کلیدی این بخش است. شما باید تحقیق کنید که مخاطب هدفتان بیشتر در کدام شبکه‌ٔ اجتماعی حضور دارد؛ سپس در آن شبکه‌ یک حساب کاربری برای کسب‌وکارتان افتتاح کنید.

    کسب‌وکارهای کوچک و استارتاپ‌ها توانایی فعالیت در چندین بستر را ندارند. به همین دلیل مخاطبان را خیلی دقیق تحلیل و با توجه به نتیجه، شبکه اجتماعی‌ مناسب را انتخاب می‌کنند.

    محتوایی که در هر شبکهٔ اجتماعی تولید می‌کنید باید با ویژگی‌های آن هم‌خوانی داشته باشد. معمولا فروشگاه‌های اینترنتی از شبکهٔ اجتماعی اینستاگرام برای افزایش بازدید سایت استفاده می‌کنند. این در حالی است که سایت‌های خبری از شبکه‌های توییتر و تلگرام برای جذب مخاطب به سایت استفاده می‌کنند.

     

    تصویری از تلفن همراه

    ۳- کمک گرفتن از اینفلوئنسرها یا افراد تاثیرگذار بر جامعه

    اینفلوئنسرها کسانی هستند که در حوزۀ فعالیت‌شان شناخته شده هستند و بسیاری از کاربران به توصیه‌های آن‌ها توجه می‌کنند؛ یعنی این افراد روی دیگران تاثیر می‌گذارند. اگر به‌دنبال پاسخ مناسبی برای این سوال هستید که چگونه ترافیک سایت را افزایش دهیم؛ یکی از راه‌های آن استفاده از اینفلوئنسرها (اینفلوئنسر مارکتینگ) است. کمک گرفتن از اینفلوئنسرها کمک زیادی به افزایش ترافیک سایت، آگاهی از برند و شناخته شدن وب‌سایت یک کسب‌وکار می‌کند.

    در اینفلوئنسر مارکتینگ نیازی نیست لزوما به سراغ افرادی بروید که دنبال‌کننده‌های زیادی دارند؛ کافی است میزان اثرگذاری آن‌ها بر مخاطبانشان را بررسی کنید و به فردی که مخاطبان هدفتان از او تاثیرپذیری بیشتری دارند، پیشنهاد همکاری دهید. انتخاب درست اینفلوئنسرها نیز روی ترغیب کاربران به بازدید از سایت اثر می‌گذارد.

     

    ۴- بازاریابی ایمیلی

    با اینکه شبکه‌های اجتماعی بسیار فراگیر شده‌اند اما هنوز هم ایمیل‌ یکی از ابزار مهم برای اطلاع‌رسانی است. بسیاری از سایت‌های خبری و وبلاگ‌ها، مهم‌ترین مقالات سایت را در قالب یک خبرنامه ایمیلی برای کاربران ارسال می‌کنند. این کار نقش مهمی در افزایش بازدید سایت دارد. فروشگاه‌های اینترنتی نیز محصولات جدید یا کدهای تخفیف را از طریق ایمیل برای مخاطبان ارسال می‌کنند تا آن‌ها را به خرید  محصولات خود تشویق کنند.

    برای اینکه بازاریابی ایمیلی (ایمیل مارکتینگ) موفقی داشته باشیم باید به طرز نوشتن ایمیل، استفادهٔ درست از تصاویر و همچنین دعوت به اقدام (CTA) توجه کنیم. اگر قصد دارید از ایمیل مارکتینگ استفاده کنید باید لیستی از ایمیل مخاطبان تهیه کرده و از طریق آن اخبار جدید را به کاربران اطلاع‌ دهید.

     

    ۵- بازاریابی دیدگاه

    اثبات اجتماعی (Social Proof) از موضوعاتی است که روی تقویت برندینگ و افزایش اعتماد کاربران اثر می‌گذارد. یکی از راه‌هایی که موجب افزایش بازدید سایت و بهبود اعتبار کسب‌وکار می‌شود، نظراتی است که کاربران در زیر مقالات یا صفحات محصول درج می‌کنند. این نظرات که به نوعی تجربه‌نویسی کاربران محسوب می‌شوند کمک زیادی به تصمیم‌گیری باقی کاربران خواهد کرد.

    درج نظرات مرتبط با موضوع صفحهٔ سایت موجب می‌شود تا سایت بهینه شده و اعتماد گوگل جلب شود؛ زیرا نظرات کاربران از نظر گوگل نوعی تولید محتوای کاربر (UGC) محسوب می‌شوند. اگر از بخش نظرات به‌درستی در سایت استفاده شود، هر نظر یک به‌روزرسانی محتوایی محسوب می‌شود.

     

    ۶- برقراری ارتباط با کسب‌وکارهای مرتبط

    در هر زمینه‌ای که فعالیت کنید، قطعا کسب‌وکارهایی هستند که در همان صنعت شما کار می‌کنند اما رقیب شما نیستند. مثلا یک شرکت تولید صنایع چوبی را در نظر بگیرید. این شرکت با شرکتی که چوب‌های مرغوب می‌فروشد در یک صنعت فعالیت می‌کنند و کسب‌وکارهایی مرتبط با یک‌دیگر دارند. از کسب‌وکارهای مرتبط بخواهید لینک صفحات سایتتان را در سایت خود درج کنند؛ این کار تاثیر زیادی بر سئو خارجی می‌گذارد و باعث افزایش ترافیک سایت می‌شود.

    در بسیاری از مواقع این امکان وجود دارد که با کسب‌وکارهای همکار به تبادل لینک بپردازید. یعنی به‌ازای قراردادن لینک سایت آن‌ها در سایت خودتان، لینک وب‌سایت‌تان را در سایت آن‌ها قرار دهید؛ زیرا اگر این کسب‌وکار همکار از اعتبار بالایی برخوردار باشد و برند آن‌ شناخته شده باشد، معرفی شدن از طریق آن‌ها موجب می‌شود کاربران به سایت‌ شما اعتماد کنند.

     

    المانی از سئو داخلی

    ۷- رعایت نکات سئو داخلی

    برای افزایش بازدید سایت یک استراتژی مشخص و برنامه‌ریزی بلندمدت داشته باشید. ترافیک‌های کوتاه‌مدت اگر چه ارزشمند هستند و موجب فروش می‌شوند، اما دوامی نداشته و قابلیت برنامه‌ریزی برای آینده ندارند.

    رعایت نکات سئو داخلی از جمله تولید منظم محتواهای منحصربه‌فرد و باکیفیت، تحقیق کلمات کلیدی، انتخاب URL مناسب، نوشتن عنوان و توضیحات متای جذاب برای هر صفحه، استفاده از تکنیک‌های کپی‌رایتینگ و… موجب خواهد شد تا ترافیک سایت به‌صورت منطقی و در درازمدت افزایش پیدا کند. 

    اگر کسب‌وکاری در زمینهٔ سئو فعالیت نکند و به سئوی داخلی توجه کافی نداشته باشد، نباید انتظاری برای افزایش ترافیک سایت داشته باشد.

     

    ۸- لینک‌سازی داخلی

    ارتباط صفحات مختلف یک سایت با یکدیگر از اهمیت زیادی برخوردار است. موتورهای جستجو متوجه می‌شوند که آن سایت به‌صورت هدفمند و در یک زمینهٔ مشخص فعالیت می‌کند. نداشتن تعداد زیادی محتوای تنها (محتوای یتیم) در سایت، یکی از اصول لینک‌سازی داخلی است؛ زیرا  علاوه‌بر اثری که روی خزنده‌های گوگل می‌گذارند، موجب می‌شود کاربران مقالات مرتبط را پیدا کرده و به مطالعه آن‌ها بپردازند.

    افزایش مدت زمان حضور کاربران و ایجاد جریان ترافیک داخلی بین صفحات یک سایت به قدرتمند شدن سئو آن کمک خواهد کرد.

    یکی از خدماتی که شرکت نبض مارکتینگ ارائه می‌کند خدمات سئو است؛ یعنی ما تمام بخش‌های سئوی سایت شما از جمله سئو داخلی سایت شمارا بررسی کرده و سپس ایرادات آن را تصحیح می‌کنیم. با این کار سایت شما به صفحهٔ اول نتایج گوگل می‌رسانیم.

     

    ۹- دریافت بک‌لینک‌های باکیفیت و معتبر

    همان‌طور که لینک‌سازی داخلی نقش مهمی در افزایش بازدید سایت دارد، لینک‌سازی خارجی نیز روی افزایش بازدید سایت تاثیرگذار است. خرید بک‌لینک از سایت‌های معتبری که در صنعت کسب‌وکار شما کار می‌کنند، علاوه‌بر اینکه ترافیک مناسبی را به سایت شما هدایت می‌کند، موجب می‌شود گوگل اعتبار بیشتری به سایت شما بدهد.

    بعضی از مواقع بک‌لینک‌ها را می‌شود به‌صورت تبادل لینک دریافت کرد و هزینه‌ای بابت آن ندهد؛ اما در برخی از مواقع بهتر است با بررسی دقیق سایت‌ها بک‌لینک بخرید. در کنار بک‌لینک، درج رپورتاژهای هدفمند نیز روی سئو اثر مثبتی می‌گذارد و  موجب می‌شود رتبهٔ صفحات مهم وب‌سایت افزایش یابد.

     

    تصویری از شخصی در حال به روز رسانی محتوایی

    ۱۰- به‌روزرسانی محتواهای قدیمی سایت

    گاهی نیز بعضی سایت‌ها دارای تعداد زیادی محتوا قدیمی هستند؛ یعنی محتواهایی که منقضی شده‌اند و دیگر اطلاعات مفیدی برای کاربر محسوب نمی‌شوند. این محتواها ترافیک زیادی هم ندارد. این در حالی است که چنین محتواهایی بخش عمده‌ای از منابع سایت و بودجهٔ خزش گوگل را صرف خود می‌کنند. با به‌روزرسانی چنین محتواهایی جایگاه سایت در نتایج گوگل بهتر می‌شود و ترافیک سایت نیز افزایش می‌یابد.

    به‌روزرسانی محتوا فرصتی ایده‌آل برای کسب‌وکارهایی است که بودجهٔ زیادی برای تولید محتوای جدید ندارند.

     

    ۱۱- استفاده از سئو محلی

    سئوی محلی مختص به کسب‌وکارهای حضوری است؛ هدف کسب‌وکارهای حضوری از افزایش بازدید سایت جذب افرادی است که در نزدیکی آن‌ها قرار دارند.

    پس اگر کسب‌وکاری حضوری دارید با این بخش از سئو بازدیدکنندگانی را به سایت جذب کنید که در محدوده جغرافیایی شما قرار دارند و احتمال تبدیل شدن آن‌ها به مشتری زیاد است.

     

    ۱۲- رعایت نکات سئو تکنیکال

    اگر ترافیک سایت شما افزایش نمی‌یابد و نمی‌دانید مشکل از کجاست؛ بهتر است به سئو تکنیکال سایتتان نگاهی بیندازید؛زیرا سئو تکنیکال یکی از مهم‌ترین بخش‌های سئو است و باید برای افزایش بازدید سایت مدنظر قرار گیرد. در سئو تکنیکال رعایت نکات زیر اهمیت زیادی برای افزایش بازدید سایت دارند:

    1. بررسی نحوهٔ خزش خزنده‌های گوگل در صفحات سایت
    2. توجه به تجربهٔ کاربری (UX) در سایت و بهبود رابط کاربری(UI)
    3. افزایش سرعت دسترسی بارگذاری سایت
    4. کاهش حجم تصاویر به‌صورتی که کیفیت خود را از دست ندهند.
    5. بهبود امنیت سایت با کمک پروتکل SSL
    6. بررسی لینک‌های شکسته یا حذف شده و ریدایرکت کردن آن‌ها
    7. انتخاب ساختاری استاندارد برای URLها
    8. استفاده از نقشهٔ سایت
    9. ایجاد فایل robots.txt و بررسی موارد مرتبط با آن
    10. بررسی خطاهای موجود در سرچ کنسول و شناسایی صفحات no index

     

    ۱۳- نوشتن محتوایی آموزشی

    بسیاری از کسب‌وکارها در مقالات سایت‌شان از محتواهای تجاری استفاده می‌کنند که تنها هدف آن‌ها فروش کالا یا خدمات به مخاطبان است؛ درصورتی که چنین محتواهایی اگر براساس قصد کاربر (User Intent) از جستجو نوشته شده باشند بسیار ارزشمندتر و کاربردی هستند. در نتیجه بهترین افزایش بازدید سایت نوشتن محتواهای آموزشی است که به سوالات مخاطب پاسخ می‌دهد.

    محتواهای آموزشی با آگاهی‌بخشی به کاربران و دادن اطلاعات جامع موجب می‌شوند تا کاربر امکان تصمیم‌گیری بهتری دربارهٔ موضوعات مختلف داشته باشد. با کمک محتواهای آموزشی امکان اجرای بازاریابی درونگرا (Inbound Marketing) به‌سادگی فراهم می‌شود. بازاریابی درونی یا درونگرا نقش مهمی در ترغیب غیرمستقیم خریداران به کلیک روی صفحات سایت و حتی خرید کالا خواهد داشت.

     

    کیبرد کامپیتور با دکنه ای که روی آن عبارتد پرداخت در ازای کلیک هست

    ۱۴- استفاده از تبلیغات کلیکی

    برای افزایش بازدید سایت با استفاده از روش‌های مانند سئو زمان زیادی نیاز است. این در حالی است که بسیاری از کسب‌وکارها به دلیل ماهیت فعالیتشان، نوع محصولاتشان، رقابت در بازار، محدودیت زمان و… می‌خواهند ترافیک سایت خود را در کوتاه‌ترین زمان ممکن افزایش دهند. در چنین شرایطی استفاده از تبلیغات کلیکی PPC می‌تواند به آن‌ها کمک کند. راهکارهای مختلفی برای تبلیغات و افزایش ترافیک وجود دارد:

    • تبلیغات گوگل (گوگل‌ادز)

    در این شیوه لینک صفحه فرود با کلمهٔ کلیدی هدف در صفحهٔ اول نتایج SERp گوگل نمایش داده می‌شود. بسیاری از کسب‌وکارها از گوگل‌ادز برای اجرای کمپین‌های تبلیغاتی استفاده می‌کنند. همچنین بعضی کسب‌وکارها نیز یا استفاده از گوگل‌ادز، ظرفیت یک کلمهٔ‌ کلیدی برای فروش محصول را مورد ارزیابی قرار می‌دهند؛

    • تبلیغات متنی، بنری و همسان در سایت‌ها

    برنامه‌های بسیاری وجود دارند که تبلیغات سایت را روی رسانه‌های محبوب و پربازدید منتشر می‌کنند. در اینگونه تبلیغات باید به سراغ رسانه‌هایی رفت که زمینهٔ فعالیتشان با سایت شما یکسان باشد تا نرخ تبدیل افزایش یافته و فروش اتفاق بیفتد.

     

    سخن پایانی

    افزایش بازدید سایت برای بسیاری از کسب‌وکارهای سنتی و آنلاین اهمیت دارد؛ زیرا تا زمانی که ترافیکی وارد سایت نشود، فروش اتفاق نخواهد افتاد. برای افزایش ترافیک سایت باید به دنبال راهکارهای عملی باشیم که ما را به نتیجه مورد انتظار برسانند و از سویی دیگر خلاف قوانین گوگل هم نباشد؛ زیرا در این صورت گوگل سایت را جریمه کرده و تمام زحمات شما به باد می‌رود.

    آژانس خلاقیت نبض مارکتینگ

    شاید برای شما هم سوال باشد

    • چگونه ترافیک سایت را افزایش دهیم؟ 

    برای افزایش ترافیک سایت به‌صورت منطقی باید به اصول سئو، تحقیق کلمه کلیدی، تولید محتوای باکیفیت، سئو داخلی و خارجی و تبلیغات و… در کنار یکدیگر توجه کرد

    • آیا امکان افزایش ترافیک سایت بدون سئو وجود دارد؟

     بله استفاده از روش‌های تبلیغاتی مانند گوگل‌ادز یا تبلیغات کلیکی، تبلیغات بنری و تبلیغات همسان یک راهکار موثر و سریع برای افزایش ترافیک سایت است.

    • شبکه‌های اجتماعی چه نقشی در افزایش ترافیک سایت دارند؟ 

    استفاده درست از شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، توییتر، لینکدین و پیام‌رسان‌ها موجب می‌شود تا تعامل با مخاطبان بهبود یافته و امکان انتقال ترافیک از شبکه‌های اجتماعی به سایت وجود داشته باشد.

    • خرید بیش از حد بک‌لینک‌ برای افزایش ترافیک سایت ارزشی دارد؟

     قطعا چنین کارهایی نه‌ تنها ارزشی برای کسب‌وکار ندارد، بلکه موجب حساسیت موتورهای جستجو و پنالتی برخی از صفحات سایت هم می‌شود.

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    ممکن است به موضوعات زیر هم علاقه‌مند باشید

    popup

    هـدیه ویـژه به مـدت محـدود

    مشـاوره اختصاصـی سئـو "رایـگان"