call nabz

۰۲۱۸۸۹۴۸۹۱۷

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
  • افزونه های گوگل کروم

    برترین افزونه‌های کروم برای سئو سایت کدام است؟

    [ASRating]

    فهرست مطالب

    قبل از شروع مقاله افزونه‌های کروم که به سئو سایت کمک می‌کند اول یک بررسی انجام بدیم برای اینکه ببینیم اصلاً چرا باید از گوگل کروم استفاده کنیم؟

    اگر فقط نگاهی به کشور خودمون بکنیم می بنیم حداقل بالای ۹۵% درصد از مردم از این مرورگر استفاده می‌کنند، از قابلیت‌های فوق العاده این مرورگر می تونیم به تکمیل خودکار فرم‌ها اشاره کنیم که با وارد کردن اطلاعات خودتان در قسمت autofill این مرورگر می‌توانید به راحتی فرم‌ها سریعاً پر کنید، درآمدن به حالت ناشناس که بسیار مورد استفاده متخصصان سئو است و کلی قابلیت‌های دیگر.

    حالا بریم بررسی کنیم ببینیم که برای سئو این مرورگر فوق‌ العاده چه افزونه‌هایی در اختیارمون میزاره.

    افزونه‌های کروم برای بررسی کلی سایت

    در این قسمت افزونه هایی که برای بررسی کلی و اجمالی وب سایت استفاده می شود را بررسی خواهیم کرد.

    Mozbar

    اکستنشن ماز در سرپ

    قیمت: به مدت ۳۰ روز رایگان و بعد از آن به ازای هر ماه مبلغ ۹۹ دلار باید پرداخت کنید.

    در بخش اول افزونه‌های کروم که به سئو سایت کمک می‌کند میریم سراغ یکی از بهترین افزونه‌ها برای سئو با استفاده از این افزونه شما می‌توانید در نتایج جستجو گوگل میزان اعتبار لینک  و اعتبار دامین ببینید و هر چه قدر این عددها بیشتر باشه یعنی این وب سایت و صفحه اعتبار بیشتری دارد. به عکس زیر توجه کنید.

    اکستنشن ماز

    در این قسمت افزونه هایی که برای بررسی کلی و اجمالی وب سایت استفاده می شود را بررسی خواهیم کرد.

    Impactana

    قیمت: رایگان

    از قابلیت‌های این افزونه می تونیم به بررسی لینک‌های خاص اشاره کنیم که با فعال بودن این افزونه وارد هر لینکی شوید به شما آمارهایی از جمله لینک مورد نظر شما چند بار در شبکه‌هایی اجتماعی مانند فیسبوک، توییتر، پینترست و لینکدین به اشتراک گذاشته شده است و چند بار تعامل داشته است را نشان می‌دهد، به عکس زیر توجه کنید.

    اگر نیاز به خدمات سئو دارید پیشنهاد می کنم در مورد اینکه خدمات سئو شامل چه مواردی است بیشتر بخوانید.

    اکستنشن ایمپکتانا

    Impact: یعنی محتوا ما چند بار در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده است.

    Buzz: به معنی اینکه محتوای ما چند بار در شبکه اجتماعی تعامل داشته است.

    BuzzSumo

    اکستنشن بوزسومو

    قیمت: رایگان

     از طریق این افزونه می توانید به اطلاعاتی مانند:

    چه کسی صفحات وب سایت خود را در توییتر به اشتراک گذاشته است مشاهده تعداد بک لینک ها میزان تعاملات صفحه سایت در شبکه های اجتماعی دسترسی به اطلاعات شبکه های اجتماعی از جمله: فیسبوک، توییتر، پینترست و ردیت

    SEO Quake

    اکستنشن سئوکوئیک

    قیمت: رایگان

    این افزونه جزو افزونه‌هایی است که بسیار از سئو کاران حرفه ای از این افزونه استفاده می‌کنند و با نصب این افزونه می تونید چندین افزونه دیگه پاک کنید مانند افزونه الکسا چرا که این افزونه رتبه الکسا، مقدار لینک‌های داخلی و خارجی صفحه ای که در آن هستید، چگالی کلمات کلیدی و … به شما نشان می‌دهد که می‌تواند در مواقعی می‌خواهید خیلی سریع صفحات رقبای خود را بررسی کنید به شما کمک کند پس حتماً از این افزونه استفاده کنید.

    نکته: برای استفاده از این افزونه باید از فیلتر شکن استفاده کنید.

    SimilarWeb

    اکستنشن سیمیلار وب

    قیمت: رایگان

    قبل از توضیح راجب این افزونه پیشنهاد می‌کنم همین الان این افزونه نصب کنید و از آمارهای کامل این افزونه فوق العاده لذت ببرید. با استفاده از این افزونه می تونید به اطلاعاتی مثل: نرخ پرش، بازدید ماهانه، میانگین زمانی که هر کاربر برای بازدید وب سایت شما می‌گذارد و… که این‌ها همه بخشی از آمارهایی هستند که این افزونه در اختیار شما می‌گذارد که شما با وارد شدن به وب سایت SimilarWeb می‌توانید به اطلاعات خیلی کامل تری دست پیدا کنید، پس حتماً نصب این افزونه در لیست کارهای خود قرار دهید.

    اکستنشن سیمیلار وب 1

    افزونه‌های کروم برای بخش‌های فنی سئو

    در بخش دوم افزونه‌های کروم که به سئو سایت کمک می‌کند می‌پردازیم به افزونه‌هایی که به بخش سئو تکنیکال کمک می‌کند.

    Tag Assistant

    اکستنشن تگ اسیسیت گوگل

    قیمت: رایگان

    با استفاده از این افزونه می‌توانید از عملکرد درست تگ‌ها ی وب سایتتان اطمینان داشته باشید. این افزونه به بررسی وجود تگ‌های گوگل مثل: تگ گوگل آنالیتیکیس، Remarketing  و تگ منیجر در وبسایت شما می‌پردازد.

    Page Load Time

    اکسنشن پیج لود تایم

    قیمت: رایگان

    یکی از مهم‌ترین پارامترهایی که گوگل به آن توجه می‌کند سرعت وب سایت شماست. نگاهی به جستجوهای خودمون بندازیم می‌بینیم که وقتی روی یک آدرس وب سایتی کلیک می‌کنیم اگر بارگذاری صفحه بیش از  ۴ الی ۵ ثانیه زمان ببرد معمولاً به عقب بر می‌گردیم و یک آدرس دیگه امتحان می‌کنیم. همین موضوع باعث شده گوگل به سرعت وب سایت بسیار توجه کند و اگر بارگذاری صفحه شما طولانی باشد قطعاً نمره منفی از گوگل دریافت خواهید کرد. شما می‌توانید با کلیک بر روی این افزونه اطلاعات جزئی تری از سرعت بازگذاری صفحه خودتون یا رقبای خودتون پیدا کنید.

    META SEO Inspector

    اکستنشن مت سئو اینسپکتور

    قیمت: رایگان

    افزونه META SEO Inspector به صورت تخصصی تگ‌ها متا صفحات را بررسی می‌کند و گزارش‌های این افزونه به صورت دسته بندی شده به کاربر نمایش داده می‌شود. این افزونه قابلیت آنالیز تگ‌های کنونیکال، میکروفرمت ها و XFN  نیز است.

    اگر نیاز به مشاوره سئو دارید پیشنهاد می کنم خدماتی که در مشاوره بدست می ‌آورید را مطالعه کنید.

    User agent switcher

    اکستنشن تغییر یوزر ایجین برای کروم

    قیمت: رایگان

    در زمانی قرار داریم که بهینه بودن وب سایت و نمایش درست در موبایل اهمیت بسیار بسیار زیادی برای گوگل دارد و نگاهی هم به جستجوهای روزانه خودمان بندازیم می‌بینیم که بالای ۹۰% مواقع ما از موبایل برای جستجو استفاده می‌کنیم پس هر وب سایتی نیاز دارد که برای نمایش در موبایل خود را بهینه کند. این افزونه به شما کمک می‌کند تا هر وب سایتی را در سیستم عامل‌ها و ابعاد محتلف ببینید. پس می تونیم از این افزونه به عنوان یکی از کاربردی‌ترین افزونه‌ها برای توسعه دهنگان وب نام ببریم.

    WooRank

    اکستنشن وورنک برای کروم

    قیمت: ۱۴ روز اول رایگان و بعد از آن باید ۴۹ دلار برای نسخه معمولی یا ۱۴۹ دلار برای نسخه حرفه ای پرداخت کنید.

    این افزونه وب سایت شما را به طور کامل بررسی کرده و نمره ای از ۱ تا ۱۰۰ به شما می هد که هر چه قدر به عدد ۱۰۰ نزدیک باشید یعنی وب سایت بهتری دارید همچنین این افزونه پیشنهاداتی برای بهبود سئو به شما می دهد. این افزونه خطا های وب سایت هم به طور کامل به شما ارائه می دهد که می توانید برای رفع آن ها اقدام کنید.

    افزونه‌های کروم برای آنالیز سئو محتوای داخلی

    در بخش دوم افزونه‌های کروم که به سئو سایت کمک می‌پردازیم به افزونه‌هایی که به بخش فنی سئو کمک می‌کند.

    Page Analytics

    اکستنشن آنالیز پیج برای کروم

    قیمت: رایگان

    این افزونه توسط خوده شرکت گوگل عرضه شده که برای استفاده از این افزونه شما باید وارد اکانت خودتان در  گوگل آنالیتیکس شوید. توسط این افزونه شما می‌توانید به اطلاعاتی مانند نرخ پرش، میانگین صفحات بازدید شده و میاگین زمان حضور هر کاربر  در سایت مشاهده بکنید.   نکته: شما از این افزونه فقط می‌توانید برای وب سایتی که دسترسی به آنالیتکس آن دارید استفاده کنید و حتی با استفاده از این افزونه می‌توانید ببینید بر روی هر دکمه شما چند درصد کلیک شده و به نحوی با رفتار کاربران وب سایتتان آشنا شوید.

    Spark Content Optimizer

    اکستنشن اسپارک برای کروم

    این افزونه تمام محتوا صفحه ای که در آن حضور دارید بررسی کرده و صفحه را از لحاظ خوانایی بررسی می‌کند، همچنین این افزونه در ارتباط با تعداد دفعاتی که از کلمه کلیدی استفاده کرده اید هم می‌تواند به شما کمک کند و در صورت استفاده بیش از حد به شما هشدار می‌دهد.   ین افزونه بدون زحمت زیادی توصیه‌های خوبی در مورد سئو به ما ارائه می‌دهد.

    Keyword EveryWhere

    اکستنشن keyword every where برای کروم

    قیمت: رایگان

    از طریق این افزونه فوق العاده شما می‌توانید میزان استفاده از کلمات کلیدی صفحه مورد نظرتون ببینید و برای آنالیز رقباتون از این افزونه استفاده کنید. به این صورت که شما وارد یک صفحه ای می‌شوید و بعد با کلیک بر روی این افزونه می تونید گزینه Analyze Page Content مشاهده بکنید، بر روی آن کلیک کنید تا آنالیز کلمه کلیدی صفحه ای که در آن حضور دارید به شما نمایش داده شود.

    افزونه‌های کروم برای آنالیز بک لینک‌ها

    در بخش چهارم افزونه‌های کروم که به سئو سایت کمک می‌کند به افزونه‌هایی که به شناسایی بک لینک‌ها به ما کمک می‌کنند اشاره می‌کنیم.

    SemRush

    اکستنشن اسمارش برای کروم

    قیمت: برای دانلود باید مبلغ ۹۹ دلار پرداخت کنید

    این افزونه گزارش هایی از عملکرد دامنه و صفحات جداگانه سایت به شما می دهد. یکی از ویژگی های اصلی این افزونه گوگل کروم دارای جعبه ابزار سئو می باشد که با استفاده از آن می توانید بک لینک ها و رتبه کلمات کلیدی را مورد بررسی قرار دهید، همچنین این افزونه گزارش هایی از عملکرد دامنه و صفحات جداگانه سایت به شما می دهد. از قابلیت های دیگه این افزونه پیشنهادهایی است که برای بهینه سازی ارائه می دهد که با جدیدترین استراتژی های سئو متناسب است.

    Ahref

    اکستنشن اچرف برای کروم

    قیمت: رایگان

    تقریباً هیچ سئو کاری وجود ندارد که وب سایت Ahref را نشناسد و با این سایت کار نکرده باشد. حالا این وب سایت فوق العاده افزونه ای برای مرورگر کروم عرضه کرده که می تونید به هر صفحه ای مراجعه کنید و لینک‌های خروجی یا بک لینک‌ها  را ببینید همچنین می‌توانید لینک‌های شکسته و لینک‌های نوفالو هم مشاهده بکنید.

    SeoReviewTools

    seo review tool برای کروم

    قیمت: رایگان

    یکی دیگه از ابزارهای فوق العاده برای بررسی لینک‌های خارجی یا بک لینک وب سایت SeoReviewTools است که این وب سایت هم افزونه ای برای راحتی کاربران در مروگر کروم عرضه کرده که می‌توانید همانند عکس گزینه Backlink Checker انتخاب کنید و تمام بک لینک‌های دامنه یا یک صفحه خاص ببیند. همچنین می‌توانید به تمام امکانات سایت SeoReviewTools از طریق همین افزونه دسترسی داشته باشید.

    Link Research Tools

    اکستنشن لینک ریسرچ برای کروم

    این افزونه به شما یک نگاهی کوتاه و سریع از تعداد بک لینک‌های یک دامنه می‌دهد. این افزونه دو نسخه رایگان و پولی دارد. این افزونه این قابلیت را هم دارد که داخل نتایج جستجو هم شما بتوانید بک لینک‌های نتایج را ببینید و با هم مقایسه بکنید و همینطور می‌توانید قدرت دامنه هم به صورت خلاصه ببینید.

    افزونه‌های کروم برای پیدا کردن کلمات کلیدی

    یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین بخش‌ها در سئو انتخاب کلمه کلیدی مناسب برای مطالب وب سایت است. در اخرین بخش افزونه‌های کروم که به سئو سایت کمک می‌کند به افزونه‌هایی که می‌توانند در این مسیر به ما کمک کنند می‌پردازیم.

    Alexa

    اکستنشن الکسا

    قیمت: رایگان

    اگر در حوزه سئو سایت فعالیت می‌کنید و یا قصد فعالیت در این حوزه دارید حتماً به این ابزار فوق العاده بر خورد کرده اید. افزونه الکسا کمک می‌کند تا وارد وب سایت‌های رقبای خود بشید و با کلیک بر روی این افزونه ببینید از چه کلمه‌های کلیدی بیشتر استفاده کرده اند تا شما هم یک ایده از کلمات کلیدی برای مطالب خودتون پیدا کنید.

    برای مثال شما یک سایت پزشکی دارید و نیاز دارید یک کیورد ریسرچ جامع انجام دهید.ابزار الکسا به شما کمک می ‌کند تا تعداد بسیار بالایی از کلمات حوزه خودتان را با کمک سایت های رقیبانتان استخراج کنید و پلن سئو سایت پزشکی خودتان را بر اون اساس بچینید.

    Keyword Everywhere

    استفاده از اکستنشن keyword every where در سرپ گوگل

    قیمت: رایگان

    بعد از فعال شدن، کلمات پیشنهادی این افزونه در نتایج جستجو نمایش داده می‌شود که می‌توانید در مطالب خودتون استفاده کنید. به عکس زیر توجه کنید:

    Google Trends

    مقایسه کلمات کلیدی مختلف در گوگل ترندز

    قیمت: رایگان

    این افزونه بخشی از Google Search Console است. Google Trends به شما نتایج برتر SERP گوگل را در کشور های مختلف نشان می دهد و شما می توانید با استفاده از این آمار ها پر جستجو ترین مطالب را پیدا کنید و برای تولید محتوا وب سایتتان از آن ها استفاده کنید.

    جمع بندی

    افزونه ها روند کار سئو کاران را راحت می کنند ولی نباید همیشه متکی به افزونه ها باشیم و باید از ابزار های سئو هم استفاده کنیم، در ادامه مقالات نبض مارکتینگ با ما همراه باشید چون مقاله ای در این زمینه برای شما عزیزان آماده کرده ایم.

    سوالات متداول شما

    برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.
    برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

    + میتونی این مطلب رو با دوستات هم به اشتراک بذاری...

    LinkedIn
    Twitter
    Email
    WhatsApp
    Telegram

    محتوای این بلاگ توسط کارشناسان تایید شده است.

     با تشکر از شما برای زمانی که صرف مطالعه این نوشته کردید. 

    + ممکنه به این مطالب هم علاقه‌مند شی...

    مزایا ی سئو
    quality-content
    swot چیست
    ۷ نکته طلایی برای تاثیر پست مهمان بر سئو

    + میتونی دیدگاهت رو با بقیه به اشتراک بذاری...

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دسته‌بندی مقالات

    مشاوره رایگان

    دوست داری سایتت تو صفحه اول نتایج گوگل دیده بشه؟!

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    popup

    هـدیه ویـژه به مـدت محـدود

    مشـاوره اختصاصـی سئـو "رایـگان"