call nabz

۰۲۱۸۸۹۴۸۹۱۷

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
رقص گوگل

رقص گوگل چیست؟ هر آنچه باید درباره گوگل دنس بدانید

  • تا به‌ حال برایتان پیش آمده که بعد از کلی تلاش رتبه سایت خود را بالا ببرید؛ اما بعد از یک روز ناگهان متوجه شوید که جایگاه سایتتان تغییر کرده است؟ باید بگوییم آرامش خود را حفظ کنید و اصلاً نگران نباشید. این تغییرات به‌خاطر رقص گوگل اتفاق می‌افتد و کاملاً طبیعی است.

    گوگل دنس موضوعی است که دانستن آن برای همه مدیران سایت ضروری است. مخصوصاً کسانی به‌تازگی قصد راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی خود را دارند. با ما تا انتهای مقاله همراه باشید تا گوگل دنس و الگوریتم‌ آن که از جمله مهم‌ترین الگوریتم‌‌های گوگل به حساب می‌آید را به شکلی ساده برایتان توضیح دهیم.

    رقص گوگل به زبان ساده

    تصور کنید در محله خود یک کتابفروشی دارید. در این صورت احتمالا برایتان مهم است که مردم بتوانند به‌راحتی کتابفروشی شما را پیدا و از آن خرید کنند. به همین خاطر اطلاع‌رسانی درست و معرفی کتابفروشیتان بسیار اهمیت دارد.

    از طرفی مردم همیشه به دنبال پیدا کردن بهترین و معتبرترین کتابفروشی‌ها هستند تا به خوبی نیازهای خود را برطرف کنند. اینجاست که گوگل مانند تابلوی راهنمای خرید کتاب در محله شما عمل می‌کند و با تحلیل همه کتابفروشی‌های محله، بهترین آن‌ها را به مردمی که قصد خرید کتاب دارند، معرف می‌کند.

    به این ترتیب یک روز گوگل تصمیم می‌گیرد اعلامیه‌ها را بر اساس معیارهای جدیدی مانند تنوع کتاب‌های ارائه‌شده، صمیمیت کارکنان و یا تعداد دفعاتی که هر فروشگاه کتاب میزبان رویدادهای اجتماعی محله است، تنظیم و رتبه‌بندی کند. چنین اتفاقی در واقع شبیه به «رقص گوگل» است که در آن گوگل بر اساس مجموعه قوانینی برای رتبه‌بندی وب‌سایت‌ها، الگوریتم جستجوی خود را به‌روزرسانی می‌کند. اما چگونه؟

    قبل از به‌روزرسانی، وقتی افراد «بهترین کتاب‌فروشی محله» را جستجو می‌کردند، ممکن بود کتاب‌فروشی شما در بالای فهرست قرار داشته باشد. فرض کنید پس از به‌روزرسانی، گوگل تصمیم بگیرد کتابفروشی‌هایی را که میزبان رویدادهای اجتماعی بیشتری هستند در اولویت قرار دهد. در صورتی که کتابفروشی شما میزبان چنین رویدادهایی نباشد، ممکن است اطلاعیه کتابفروشیتان در تابلوی راهنمای گوگل پایین‌تر قرار بگیرد و کتابفروشی رقیب که رویدادهای کتابخوانی هفتگی را برگزار می‌کند، بالاتر رود.

    در نتیجه گوگل دنس یا همون رقص گوگل به این نوع از رتبه‌بندی اشاره دارد و زمانی رخ می‌دهد که گوگل الگوریتم خود را به‌روزرسانی کند؛ پس صاحبان کتابفروشی با بالا بردن کیفیت خدمات و محصولات و تنوع دادن به فعالیت‌های خود نیاز به تطبیق با شرایط جدید دارند. به همین صورت صاحبان وب‌سایت‌ها نیز باید وب‌سایت‌های خود را مطابق با اولویت‌های جدید “Google” تنظیم کنند تا مجدداً در نتایج جستجوی گوگل در رتبه‌های بالا قرار گیرند.

    گوگل دنس یا رقص گوگل چیست؟

    اگر در مدت زمان کوتاهی رتبه‌بندی کلمات کلیدی شما دچار نوسانات و تغییرات عمده‌ای شد؛ یعنی اینکه شما با گوگل دنس مواجه شده‌اید! رقص گوگل زمانی رخ می‌دهد که در طی چند روز، موقعیت کلیدواژه‌های به‌خصوصی از خیلی بالا به پایین و برعکس جابه‌جا شوند.

    الگوریتم رقص گوگل عمدتاً شامل حال وب‌سایت‌هایی جدید و یا آن دسته از سایت‌هایی می‌شود که هنوز در ابتدای فرآیند “SEO” قرار دارند. هدف از این تغییرات ناگهانی مشخص شدن رفتار و واکنش کاربران به یک سایت است. اگر “CTR” یا همان «نرخ کلیک» بالا، نرخ پرش (خارج شدن کاربران از سایت) پایین و میانگین زمان صرف شده در یک سایت بالا باشد، رتبه خوب حتماً ثابت می‌ماند. گوگل سعی می‌کند هر سایتی را به‌درستی بررسی و ارزیابی کند؛ پس می‌توانیم بگوییم این دوره از تعدیل و تغییرات، همراه با افزایش و نزول رتبه‌بندی، ویژگی «رقص گوگل» است.

    نمودار نوسانات رقص گوگل در طول زمان

    تا الان با توضیحاتی که داده‌ایم با مفهوم گوگل دنس آشنا شدید. بهتر است با ذکر مثالی برویم سراغ نحوه کار گوگل دنس!

    گوگل دنس چگونه عمل می‌کند؟

    تصور کنید گوگل یک کتابخانه بزرگ و الگوریتم جستجوی آن یک کتابدار است. این کتابدار روش مشخصی را برای نظم‌دهی به کتاب‌ها (سایت‌ها) دارد تا زمانی که کتابی مثلاً درباره بازاریابی محتوایی درخواست می‌کنید، به شما بهترین و مرتبط‌ترین کتاب‌ها را پیشنهاد دهد.

    با این توضیح «رقص گوگل» زمانی اتفاق می‌افتد که این کتابدار تصمیم می‌گیرد نحوه سازماندهی کتاب‌ها را تغییر دهد. شاید به نظر او قبلاً کتاب‌‌هایی که بیشترین تصویر را داشتند جزء بهترین‌ها بودند؛ اما اکنون نظرش را تغییر داده است. حالا کتاب‌هایی را ملاک بهترین بودن قرار می‌دهد که محتوای آن‌ها توسط متخصصان و کارشناسان معتبر حوزه بازاریابی محتوایی نوشته شده باشد؛ بنابراین او شروع به جابه‌جایی کتاب‌ها مطابق قواعد جدید می‌کند.

    در طول این دوره جابه‌جایی یا همان گوگل دنس، ممکن است کتابی که قبلاً به‌راحتی پیدا می‌کردید، موقتاً به قفسه دیگری منتقل شده باشد و در عوض کتاب‌های جدیدی را ببینید. بعد از آنکه این جابه‌جایی‌های جدید انجام شد، کتابدار، برترین کتاب‌ها را برای پیشنهاد به خواننده (کاربر) پیدا می‌کند و اوضاع دوباره ثابت می‌شود و این چرخه به‌طور روزانه ادامه می‌یابد.

    الگوریتم رقص گوگل چیست؟

    حالا که فهمیدیم گوگل دنس چیست، در این بخش سعی می‌کنیم توضیح دهیم که الگوریتم رقص گوگل چگونه عمل می‌کند. در ابتدا توجه داشته باشید که الگوریتم‌های جستجوی گوگل به عنوان قوانین بازی عمل می‌کنند. سایت‌ها برای گرفتن رتبه‌های بالا و  بهتر در نتایج جستجوی گوگل باید مطابق آن‌ها پیش بروند. گوگل برای آنکه بتواند به بهترین شیوه انتظارات کاربران را برآورده کند، به‌صورت دوره‌ای این قوانین را تغییر می‌دهد تا بتواند نتایج مرتبط و باکیفیتی را به کاربران ارائه دهد.

    بگذارید الگوریتم گوگل دنس را در قالب یک مسابقه رقص توضیح دهیم؛ در این مسابقه تمامی حرکات رقص جزء معیارهایی محسوب می‌شوند که گوگل برای رتبه‌بندی وب‌سایت‌ها استفاده می‌کند. ممکن است در یک زمان، حرکات خاصی از رقص باله (سرعت بالای سایت) توسط گوگل محبوب تشخیص داده شود و تمامی سایت‌هایی که این حرکت را به خوبی انجام می‌دهند، رتبه‌های بالایی به دست آوردند. ناگهان گوگل تصمیم می‌گیرد که حرکت‌هایی از رقص تانگو (کاربر پسند بودن نمایش سایت در موبایل) از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. به همین منوال سایت‌هایی که بر رقص تانگو تسلط ندارند احتمالاً در رتبه‌بندی پایین‌تر قرار بگیرند.

    خوب است که شما در زمان”GOOGLE DANCE” و تغییرات زیاد رتبه‌بندی سایتتان با معیارهای جدید و  در حال تغییر آن سازگار شوید. به این ترتیب در طول زمان، سایت و رتبه‌بندی آن تا شروع رقص بعدی (به‌روزرسانی الگوریتم گوگل) تثبیت می‌شود. در نتیجه بهتر است به‌موقع دست به اعمال تغییرات بزنید و محتوای سایت خود را با توجه به الگوریتم رقص گوگل به‌روزرسانی کنید و بعد از گذشت چند هفته، گوگل سایت شما و رقبا را مجدداً ارزیابی می‌کند. سپس با تثبیت تغییرات رتبه شما دوباره روند صعودی پیدا می‌کند و دسترسی دوباره به آن برای کاربران یا مشتریان آسان می‌شود.

    چرا گوگل دنس اهمیت دارد؟

    اگر تا اینجا مقاله حاضر را خوانده باشید، به خوبی از اهمیت و تأثیر رقص گوگل اطلاع پیدا کرده‌اید؛ زیرا رتبه سایت شما مستقیماً تحت تأثیر قواعد و معیارهای “Google Dance” دائم تغییر می‌کند؛ پس به یاد داشته باشید که همیشه با بهینه کردن محتوای سایت خود، ترافیک بیشتری را از طریق جستجوهای ارگانیک به دست می‌آورید.

    نکته مهمی که بازهم روی آن تأکید می‌کنیم این است که اغلب تغییرات گوگل دنس موقتی است و گوگل صفحات مختلف هر سایت را دوباره بررسی و رتبه‌بندی می‌کند؛ بنابراین با مشاهده نوسانات کوچکی که ممکن است برای موقعیت سایت شما در موتور جستجوی گوگل رخ دهد، نترسید و با آرامش سعی کنید خود را با شرایط و قوانین جدید الگوریتم گوگل تطبیق دهید. حتماً توجه داشته باشید اگر به دلیل نوسانات جزئی بلافاصله سعی کنید سایت خود را دستکاری کنید، احتمال دارد اوضاع را بدتر کنید که این موضوع مستقیماً بر رتبه شما در Google تأثیر منفی می‌گذارد.

    رقص گوگل بر روی چه سایت‌هایی تأثیر می‌گذارد؟

    با گوگل دنس، نحوه عملکرد و اقدامات لازم برای سازگاری با آن آشنا شدیم. طبیعتاً هر گونه استراتژی و رفتاری که به الگوریتم‌های در حال تغییر گوگل واکنش مناسب نشان ندهد، تأثیر بسزایی بر روی سایت خواهد گذاشت. به‌خاطر اینکه این موضوع از اهمیت زیادی برخوردار است. در اینجا به انواع سایت‌هایی که برای گوگل فاقد اعتبار است، اشاره می‌کنیم؛

    • سایت‌های جدیدتر یا در حال راه‌اندازی: وب‌سایت‌های جدیدتر یا آن‌هایی که هنوز اعتبار زیادی ندارند یا پروفایل بک لینک قوی ایجاد نکرده‌اند، ممکن است در طول به‌روزرسانی الگوریتم‌ها در مقایسه با سایت‌های معتبر و دارای بک لینک قوی، نوسانات بیشتری را تجربه کنند.
    • سایت‌هایی در جایگاه‌های بسیار رقابتی: وب‌سایت‌هایی که در صنایع یا جایگاه‌های بسیار رقابتی کار می‌کنند، ممکن است نوسانات بیشتری را در طول گوگل دنس مشاهده کنند، زیرا تغییرات کوچک در عوامل رتبه‌بندی می‌تواند منجر به تغییرات قابل توجهی در موقعیت‌ نتایج صفحات گوگل شود.
    • سایت‌هایی با کیفیت محتوای پایین: وب‌سایت‌هایی که محتوای صفحاتشان کم، ناقص و یا تکراری است.
    • سایت‌هایی با سئوی کلاه سیاه: وب‌سایت‌هایی که از روش‌های غلط سئوی محتوا پیروی می‌کنند، حتماً در خطر جریمه شدن قرار می‌گیرند. روش‌هایی مانند: بی‌اندازه پر کردن محتوا با کلمات کلیدی، پنهان‌سازی یا استفاده از شبکه‌های لینک خصوصی، عدم مطابقت محتوا با کلمات کلیدی و…
    • سایت‌هایی با تجربه کاربری ضعیف: وب‌سایت‌هایی که تجربه کاربری ضعیفی را ارائه می‌دهند، با کاهش رتبه مواجه خواهند شد. مواردی مانند: بارگذاری کند، کاربرپسند نبودن طراحی سایت، تبلیغات مزاحم، راهنمای کاربری ضعیف و…
    • سایت‌هایی با E-A-T (تخصص، اعتبار، اعتماد) مشکوک: گوگل بر موضوعاتی که “Google YMYL” (پول شما، زندگی شما) هدف قرار داده است، حساسیت ویژه‌ای دارد. موضوعاتی مانند: بهداشت و درمان، امور مالی، مشاوره حقوقی و…
    • سایت‌هایی با بک لینک‌های ناسازگار یا هرزنامه: سایت‌هایی که پروفایل بک لینک خود را به صورت غیر ارگانیک ایجاد کرده‌اند یا تعداد بالایی بک لینک با کیفیت پایین یا هرزنامه (اسپم) دارند، قطعاً تحت تاثیر قرار خواهند گرفت.

    با توجه توضیحات مفصلی ارائه شد، اگر رتبه و اعتبار سایت شما دچار نوسان شده و تحت تأثیر تغییرات رقص گوگل قرار است و یا می‌خواهید سایتتان از این نوسانات و تغییرات در امان بماند، کافیست با در ما در ارتباط باشید.

    نبض مارکتینگ با داشتن تیمی جوان و متخصص در زمینه سئو سایت، دقیقاً می‌داند که چگونه این تغییرات گوگل را مدیریت کند و رتبه سایت شما را ارتقا دهد و یا افت احتمالی آن در دوره گوگل دنس را کنترل کند و سایتتان را مجدداً به جایگاه قبلی خود برگرداند.

    تفاوت رقص گوگل جدید با رقص گوگل قدیم

    اصطلاح رقص گوگل در واقع به دوره‌ای اشاره دارد که گوگل الگوریتم‌های موتور جستجوی خود را به‌روز کرد و عموماً باعث نوسانات قابل توجهی در رتبه‌بندی سایت‌ها در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERPs) شد. به عبارتی در روزهای اولیه تأسیس گوگل تا سال‌های ابتدایی دهه ۲۰۰۰، Google Dance به صورت ماهانه اتفاق می‌افتاد که مشکلات زیادی را برای مدیران سئو ایجاد می‌کرد. زیرا دقیقاً عملکرد الگوریتم گوگل در صفحه رتبه (RankPage)، مشخص نبود که پس از تغییرات و آرام شدن رقص گوگل (شروع و پایان فرآیند گوگل دنس)، چه چیزی انتظار می‌رود.

    «گوگل دنس قدیم» معمولاً تعریف‌شده‌تر و پیش‌بینی‌شده‌تر بود؛ عمدتاً به این دلیل که گوگل تقریباً یک بار در ماه فهرست خود را به‌روزرسانی می‌کرد. به همین خاطر کارشناسان سئو و مدیران سایت‌ها خود را برای این تغییرات آماده‌ می‌کردند؛ چراکه از قبل می‌دانستند که رتبه‌بندی سایتشان در این دوره می‌تواند به‌طور چشمگیری تغییر کند.

    در مقابل، «گوگل دنس جدید» به‌روزرسانی‌ الگوریتم‌های خود را کمتر قابل پیش‌بینی‌ و مستمرتر انجام می‌دهد. در واقع گوگل از به‌روزرسانی‌های غیرمستمر و قابل توجه به به‌روزرسانی‌های مکرر و کوچک‌تر که به صورت روزانه اتفاق می‌افتند، تغییر مسیر داد؛ یعنی نسبت به گذشته دیگر از تغییرات و نوسانات شدید در رتبه‌بندی سایت‌ها خبری نیست. در یک کلام «رقص گوگل جدید» کمتر درباره یک رویداد واحد و قابل پیش‌بینی است و بیشتر در مورد تغییرات مداوم و مداوم است.

    به عبارت ساده، رقص گوگل قدیم مانند یک مهمانی بزرگ و برنامه‌ریزی شده بود که در آن همه می‌دانستند که تغییرات بزرگی در راه است. در حالی که گوگل دنس جدید بیشتر شبیه مجموعه‌ای از گردهمایی‌های کوچک اما مداوم و غیرقابل پیش‌بینی است که در آن تغییرات بیشتری اتفاق می‌افتد. با این تفاوت که این تغییرات دیگر شدید و آنقدر بزرگ نیستند.

    تغییرات گوگل دنس چقدر طول می‌کشد؟

    مدت زمان فرایند رقص گوگل در شرایطی که رتبه‌بندی سایت‌ها در موتورهای جستجو به دلیل آپدیت شدن الگوریتم‌های گوگل در نوسان است، بسته به عوامل مختلف می‌تواند به طور قابل توجهی فرق کند. در روزهای اولیه گوگل، این فرآیند ممکن بود چندین روز طول بکشد؛ زیرا کل فهرست گوگل به‌روز می‌شد و نوسانات قابل توجهی در رتبه‌بندی جستجو مشخص شد.

    با توجه به شرایط جدید، به خاطر اینکه الگوریتم‌های گوگل بیشتر تغییر می‌کنند و کمتر قابل پیش‌بینی هستند، نمی‌توان به‌راحتی مدت زمان نوسانات رتبه‌بندی را حدس زد. بعضی از به‌روزرسانی‌ها ممکن است تغییراتی ایجاد کنند که بلافاصله مشاهده و در عرض چند روز تثبیت می‌شوند. در حالی که ممکن است بعضی دیگر، به‌ویژه به‌روزرسانی‌های اصلی الگوریتم، منجر به نوساناتی شوند که هفته‌ها طول می‌کشد تا ثبیت شوند.

    چیزی که حتماً باید به آن توجه داشته باشید این است که گوگل به‌طور مداوم در حال خزیدن و ایندکس کردن سایت شما است ‌و دائماً تنظیماتی جزئی انجام می‌دهد. این بدان معنی است که برخی از سطوح نوسان در رتبه‌بندی طبیعی است و در هر زمان می‌تواند اتفاق بیفتد و نه فقط در طول به‌روزرسانی‌های اصلی.

    خوب است بدانید برای به‌روزرسانی‌های مهم، شرکت گوگل معمولاً اطلاعاتی درباره دوره اعمال قواعد و تغییرات جدید ارائه می‌کند که می‌تواند برای مدیران وب‌سایت‌ها و متخصصان سئو در تعیین استراتژی مطابق با مدت زمان «رقص گوگل» کمک‌کننده باشد.

    10 اصل ضروری سئو سایت در دوره گوگل دنس

    ۱۰ اصل ضروری سئو سایت در دوره گوگل دنس

    اگر می‌خواهید جایگاه سایت خود را در نتایج جستجوی گوگل ارتقا دهید و یا جایگاه فعلی آن را تا حد امکان ثابت نگه دارید، ضروروی است که سئو سایتتان را به‌خوبی مدیریت کنید. در غیر این‌ صورت سایت شما در دوره رقص گوگل آسیب جدی می‌بیند. عواملی که در ادامه معرفی می‌کنیم می‌توانند سایت شما را در برابر تغییرات مداوم گوگل، به خوبی هدایت کنند تا هم رتبه خود را حفظ کنید و هم بتوانید آن را بهبود بخشید. در اینجا به مهم‌ترین اصولی که برای “SEO” سایتتان باید به آن‌ها توجه کنید، اشاره می‌کنیم:

    • محتوای با کیفیت

    محتوای سئو شدۀ با کیفیت بالا و البته مرتبط همیشه باید در اولویت قرار بگیرد. یعنی محتوای سایت شما باید برای کاربران و مخاطبان ارزشمند باشد و نیازهای آن‌ها را برطرف کند.

    • کلمات کلیدی

    استفاده صحیح از کلمات کلیدی از جمله محل قرارگیری، چگالی و پراکندگی آن‌ها در متن بسیار اهمیت دارد. همچنین باید حواستان باشد که بیش از حد مجاز به بهینه‌سازی صفحات خود نپردازید؛ چرا که از طرف گوگل جریمه می‌شوید.

    • بک لینک‌

    کیفیت و ارتباط بک لینک‌ها در طول دوره به‌روزرسانی الگوریتم‌های گوگل بسیار به سایت شما کمک می‌کند؛ پس در ساخت بک لینک‌ها بسیار دقت کرده و از منابع معتبر استفاده کنید. گوگل ارزش بک لینک‌های خاص میان سایت‌ها را تشخیص می‌دهد و آن‌ها را دوباره ارزیابی می‌کند.

    • سازگاری با موبایل

     شاید کاربرپسند بودن صفحات سایت در موبایل کمتر مورد توجه قرار گیرد که این اشتباه بزرگی است. حجم زیادی از جستجوها توسط تلفن همراه انجام می‌شود و شما حتما باید این مسئله را در اولویت‌های خود قرار دهید.

    • سرعت صفحه

    تنها کیفیت، تنوع و جامع بودن محتوای سایت شما مهم نیست؛ بلکه کاربران باید بتوانند به راحتی به آن‌ها دسترسی پیدا کنند. زمانی که سرعت صفحات سایت شما بالا باشد، قطعاً کاربران بیشتری وارد سایت شما خواهند شد.

    • تجربه کاربری (UX)

    تجربه کلی کاربر، از جمله ناوبری یا همان راهنمای کاربران سایت، رابط کاربری و دسترسی به محتوا، در رتبه‌بندی شما بسیار تأثیر دارد. سایتی که استفاده و گشتن در آن آسان باشد، احتمال بیشتری دارد که بازدیدکنندگان را حفظ کند.

    • سئوی تکنیکال

    مطمئن شوید که سایت شما از نظر فنی سالم باشد. با استفاده از برچسب‌ها، عنوان، متا، هدر و… یک نقشه سایت با ساختار و کدگذاری مناسب ایجاد کنید. به این ترتیب صفحات سایت به اصطلاح قابل خزیدن می‌شوند و گوگل سایت شما را راحت‌تر پیدا کرده و رصد می‌کند.

    • امنیت

    گوگل علاقه زیادی به سایت‌های امن دارد؛ زیرا تجربه امن‌تری را برای کاربران فراهم می‌کنند. برای نمونه حتماً مطمئن شوید که سایت شما از “HTTPS” استفاده می‌کند.

    • سئوی محلی

    برای مشاغل محلی، عناصر سئوی محلی مانند ثبت سایت در “Google My Business”، کلمات کلیدی محلی و بک لینک‌های محلی برای دیده شدن در نتایج جستجوی محلی بسیار مهم هستند.

    • سیگنال‌های اجتماعی

    اگرچه این مورد یک عامل رتبه‌بندی مستقیم نیست اما سیگنال‌های اجتماعی (اشتراک‌گذاری، لایک، فالو) می‌توانند ارزش و ارتباط محتوا را نشان دهند و به طور غیرمستقیم بر “SEO” سایت شما تأثیر بگذارند.

    همیشه دقت کنید، در طول دوره رقص گوگل، نظارت دقیق بر عواملی که گفتیم و آمادگی برای سازمان‌دهی استراتژی سئو در صورت نیاز ضروری است. هر زمانی که قصد اعمال تغییراتی قابل توجه در رتبه‌بندی خود داشتید، حتما مراقب تجزیه‌وتحلیل‌هایی که انجام می‌دهید و همچنین صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) باشید تا به بهترین نحو پاسخگوی کاربران خود باشید. فراموش نکنید، هدف از به‌روزرسانی‌های گوگل بهبود کیفیت نتایج جستجو است؛ بنابراین تا می‌توانید با استفاده از روش‌های  به‌روز و مناسب سئو، سایت خودتان را بهینه کنید و تمرکز اصلیتان را بر روی یک استراتژی خوب بگذارید؛ یعنی ارائه ارزش واقعی و مفید به کاربران.

    بهترین ابزارهای سئو برای بهینه کردن سایت در زمان گوگل دنس

    در قسمت قبل با عواملی که تأثیر منفی بر روی سایت شما می‌گذارند، آشنا شدید. در ادامه می‌خواهیم به شما معتبرترین و مفیدترین ابزارهای سئو سایت شناخته‌شده‌ را معرفی کنیم. ابزارهایی که هر مدیر سایت و کارشناس سئو باید آن‌ها را بداند و برای بهینه کردن سایت خود با توجه به تغییرات الگوریتم گوگل دنس، از آن‌ها به خوبی استفاده کند.

    • Google Analytics: برای ردیابی ترافیک وب سایت شما، رفتار کاربر و معیارهای تبدیل ضروری است. این به شناسایی تأثیر نوسانات رتبه بندی بر عملکرد سایت شما کمک می‌کند.
    • Google Search Console: با گوگل سرچ کنسول می‌توانید موقعیت سایت خود را در نتایج جستجوی گوگل بررسی کنید. مانند: وضعیت ایندکس، عبارت‌های جستجو، نرخ کلیک و مسائلی که بر روی دیده شدن سایت شما تأثیرگذار است.
    • Ahrefs: ابزارهای جامعی برای تجزیه‌وتحلیل بک لینک، تحقیق کلمات کلیدی، تجزیه‌وتحلیل رقبا و بررسی سایت ارائه می‌دهد.
    • SEMrush: یک جعبه ابزار بازاریابی همه‌جانبه است که شامل ویژگی‌هایی برای سئو، بازاریابی محتوا، تحقیقات رقبا، گوگل ادز و رسانه‌های اجتماعی است. این ابزار برای ردیابی رتبه‌بندی کلمات کلیدی، تجزیه‌وتحلیل نوسانات صفحه نتایج جستجو گوگل و بررسی سایت مفید است.
    • Moz Pro: مجموعه‌ای از ابزارها از جمله بررسی سایت، ردیابی رتبه، تجزیه‌وتحلیل بک لینک و تحقیق کلمات کلیدی را ارائه می‌دهد. معیارهای اعتبار صفحه (Page Authority) و اعتبار دامنه  (Domain Authority) به‌طور گسترده در حوزه “SEO” استفاده می‌شود.
    • Screaming Frog SEO Spider: یک برنامه دسکتاپی که آدرس‌های وب سایت را برای تجزیه‌وتحلیل و بررسی سئو فنی و داخلی بررسی می‌کند. این برنامه برای شناسایی مشکلاتی مانند لینک‌های شکسته، تگ‌های متای از دست رفته و محتوای تکراری بسیار عالی است.
    • Yoast SEO: یک افزونه محبوب وردپرس است که به بهینه‌سازی محتوای سایت، عناوین، توضیحات متا و تجزیه‌وتحلیل خوانایی سایت شما کمک می‌کند.
    • Google’s Mobile-Friendly Test: از آنجایی که سازگاری با موبایل یک فاکتور مهم در رتبه‌بندی است، این ابزار به بررسی راحتی استفاده کاربران از سایت شما از طریق موبایل کمک می‌کند.
    • PageSpeed Insights: ابزار دیگری از “Google” که محتوای یک صفحه وب را تجزیه‌وتحلیل می‌کند؛ سپس پیشنهادهایی برای سریع‌تر کردن آن صفحه و بهبود زمان بارگذاری ارائه می‌دهد.
    • Majestic: این ابزار به تجزیه‌وتحلیل بک لینک، ارائه اطلاعات دقیق در مورد انواع بک لینک‌ها و کیفیت آن‌ها و نحوه تاثیر آن‌ها بر اعتبار سایت شما کمک می‌کند.
    • Ubersuggest: ابزاری است که پیشنهادهایی در خصوص کلمات کلیدی، قابلیت‌های ممیزی سئو، داده‌های بک لینک و ایده‌های محتوا برای بهتر دیده شدن سایت شما می‌دهد.

    آنچه در این مقاله گفتیم…

    سعی کردیم در این مقاله با زبانی ساده توضیح دهیم که الگوریتم‌ گوگل دنس چیست و چگونه عمل می‌کند. ابزارهای کاربردی و مفیدی که به بهبود کیفیت سایت کمک می‌کنند را معرفی کردیم. همچنین از نبایدهای سئو سایت صحبت کردیم که در دوره گوگل دنس تأثیر منفی می‌گذارند. این موضوعی است که هر کارشناس سئو و مدیر سایتی باید برای بالا بردن جایگاه سایت خود در صفحه نتایج گوگل به آن توجه کند؛ به‌ویژه افرادی که در حال راه‌اندازی سایت خود هستند و در ابتدای راه قرار دارند، بهتر است با شناخت رقص گوگل، استراژی‌های خود را تنظیم و اجرا کنند.

    شاید برای شما هم سوال باشد

    1. چرا رقص گوگل اهمیت دارد؟
      رقص گوگل به تغییرات و نوسانات جایگاه سایت شما در نتایج جستجو گوگل اشاره دارد؛ به همین خاطر برای آنکه آسیبی به موقعیت و جایگاه سایتتان وارد نشود، ضروری است که از آن کاملاً مطلع باشید.
    2. آیا گوگل دنس یک الگوریتم است؟
      بله. گوگل دنس از جمله الگوریتم‌های تأثیرگذار گوگل به حساب می‌آید که در رتبه‌بندی سایت شما بسیار تعیین‌کننده است.
    3. رقص گوگل چه تأثیری بر روی سایت‌ها می‌گذارد؟
      اگر شما محتوای سایت خود را با قواعد در حال تغییر الگوریتم رقص گوگل هماهنگ نکنید و از اصول سئو مناسب استفاده نکنید، باعث می‌شود که سایتتان از نظر رتبه‌بندی افت کند. البته با مدیریت به‌موقع سایت حتی می‌توانید موقعیت سایت خود را ارتقا دهید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    ممکن است به موضوعات زیر هم علاقه‌مند باشید

    popup

    هـدیه ویـژه به مـدت محـدود

    مشـاوره اختصاصـی سئـو "رایـگان"