call nabz

۰۲۱۸۸۹۴۸۹۱۷

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
  • pegu

    الگوریتم پنگوئن؛ جدال با پیوندهای سیاه

    [ASRating]

    فهرست مطالب

    آغاز مأموریت الگوریتم پنگوئن، به طور گسترده سئو سایت را تغییر داد. پنگوئن رابطه عاطفی خوبی با انسان دارد. به احتمال زیاد پنگوئن از منبع مشابهی سرچشمه گرفته است. نام این الگوریتم از روی علاقه به بتمن دیسی به پنگوئن است. یکی از تئوری‌ها برای نام‌گذاری پنگوئن، ادای احترام به پنگوئن توسط بتمن دی سی است.

    در سال ۲۰۱۲ گوگل، خبر از الگوریتم ضد اسپم خود داد. با این الگوریتم  گوگل، تاکتیک‌های ایجاد لینک‌سازی و هرزنامه‌های وب را هدف قرار داد. قبل از حاضر شدن پنگوئن در گوگل، حجم پیوندها، نقش مهمی در تعیین امتیاز صفحه داشت. همچنین هنگام خزیدن و تجزیه و تحلیل توسط گوگل در نظر گرفته می‌شد.

    اهمیت پنگوئن برای گوگل

    جدال گوگل با کیفیت پایین محتوا با آغاز مأموریت پاندا نمایان شد. اما الگوریتم پنگوئن یک افزوده به زرادخانه برای این جدال بود. این ماموریت شبیه ماموریت الگوریتم مرغ مگس‌خوار بود به بیان دیگر، علت ملحق شدن پنگوئن به پاندا، وجود و تداوم هرزنامه‌ها و بود.

    پنگوئن با درک بهتر از انواع پیوندهایی که وب‌سایت‌ها به دست می‌آوردند، تلاش کرد تا اطمینان حاصل کند که پیوندهای طبیعی، معتبر و مرتبط به وب‌سایت‌هایی که به آنها اشاره کرده‌اند، پاداش می‌دهند. در حالی که پیوندهای اسپم و هرزنامه‌ها کاهش می‌یابند.

    هرزنامه چطور زاده شد؟

    به لینک‌های مخفی که تنها در منبع صفحه دیده می‌شود، ولی توسط مخاطب دیده نمی‌شود. با این کار، کاربر با آن لینک‌ها به محتواهایی غیرمرتبط برده می‌شود. این کدها معمولاً توسط جاوااسکریپت گذاشته می‌شود. البته این کار عموماً در ایران، به دلیل فروش قالب‌های غیراصل انجام می‌شود.

    تأثیرات اولیه

    طبق برآورد اولیه، در اوایل راه‌اندازی این الگوریتم، مانند الگوریتم hilltop حدود ۴% از نتایج گوگل را تحت‌تأثیر قرار داد. اما به طور دقیق، چهارمین روز در به روزرسانی خود، تقریباً ۲.۳% درخواست‌ها را تحت تأثیر خود قرار داد.

    تأثیر پنگوئن می‌تواند بین دامنه‌ها نیز منتقل شود، بنابراین تغییر دامنه و تغییر مسیر قبلی به جدید می‌تواند مشکلات بیشتری را در دراز مدت ایجاد کند. برای جلوگیری یا رفع هر چه سریعتر این مشکلات میتوانید با تیم مشاوره سئو نبض مارکتینگ در ارتباط باشید.

    به روزرسانی‌های پنگوئن

    از ابتدا تا کنون، الگوریتم پنگوئن چند به روزرسانی داشته است و در هر کدام چند ترفند ثبت شده است. به چند مورد به روزرسانی‌ها اشاره می‌کنیم:

    مارس ۲۰۱۲: تغییری در خود الگوریتم نبود، اولین به روزرسانی داده های درون آن بود

    اکتبر ۲۰۱۲: یک به روزرسانی اطلاعاتی دیگر بود.

    مه ۲۰۱۳: این تغییر عمیق‌تر از صفحه اصلی وب‌سایت‌ها و صفحات دسته‌بندی سطح بالا، برای شواهدی از ارسال هرزنامه لینک به وب‌سایت به نظر می‌رسید.

    اکتبر ۲۰۱۳: این به روزرسانی، حدود ۱% از پرس‌وجوها را تحت تأثیر قرار داد.

    اکتبر ۲۰۱۴: با اینکه این یک به روزرسانی بزرگ بود، اما یک به روزرسانی داده بود.

    در سپتامبر ۲۰۱۶، آخرین به روزسانی الگوریتم پنگوئن راه‌اندازی شد. 

    نحوه جدال پنگوئن با وب‌اسپم

    spam

    نحوه جدال الگوریتم پنگوئن همانند انواع الگوریتم های گوگل، مبتنی است بر اشکال مختلف هرزنامه:

    لینک های غیر طبیعی: این بک لینک ها می توانند به عنوان مثال با خرید لینک یا اجاره لینک از مزارع لینک تولید شوند.

    پیوند مصنوعی: اگر عمدتاً پیوندهای کلیدواژه در یک وب سایت تنظیم شده باشد، شکلی از وب اسپم است.

    رشد سریع لینک: اگر یک وب سایت به سرعت لینک های ورودی زیادی دریافت کند، ممکن است گوگل آن را به عنوان وب هرزنامه علامت گذاری کند.

    ارزیابی کیفیت لینک

    بسیاری در هنگام ارزیابی کیفیت لینک مشکل دارند. با آغاز مأموریت الگوریتم پنگوئن، این تصور اشتباه است؛ تصور نکنید که پیوندی از یک سایت معتبر دارید، حتماً کیفیت بالایی دارد. در دامنه‌های معتبر، بسیاری از دانش‌آموزان لینک‌هایی را از وب‌سایت‌های شخصی خود در دامنه‌های معتبر می‌فروشند که هرزنامه هستند. از آنها رد شوید. به همین دلیل، تعداد زیادی سایت هک شده در دامنه‌های شناخته شده وجود دارد که کیفیت پایینی دارند. برای تجربه یک لینک سازی موفق می‌توانید با نبض مارکتینگ که یکی از بهترین شرکت سئو در تهران برای خدمات سئو و سئو تضمینی در تماس باشید.

    لینک فروشی

    link

    بسیاری از سایت‌ها لینک می‌فروشند. این یکی از مشکلات پنگوئن است. اغلب این سایت‌ها تبلیغات‌شان پنهان است و توسط یک مشارکت‌کننده سرکش که لینک‌هایی را در مقالاتشان می‌فروشد، انجام می‌شود.

    همیشه پیوندها را بررسی کنید، به خصوص اگر قصد دارید، همه آنها را صرفاً بر اساس سایتی که پیوند از آن است، نگه دارید.

    پنگوئن همواره در چشم نیست!

    الگوریتم پنگوئن گاهی اوقات، پس از اینکه مدیران وب‌سایت‌ها برای پاکسازی پروفایل‌های پیوند خود تلاش زیادی کرده‌اند، بازهم تأثیری در ترافیک سایت نیستند. دلایلی پشت این موضوع وجود دارد:

    ۱. هنگامی که لینک ها حذف شده اند، هیچ تلاشی برای به دست آوردن بک لینک های جدید با ارزش بیشتر انجام نشده است.

    ۲. همه بک لینک های منفی رد نشده اند.

    وقتی از پنگوئن ریکاوری کردید، انتظار نداشته باشید که رتبه شما به جایی که قبل از پنگوئن بود، برگردد. اما در نهایت به افزایش ترافیک وب سایت برای سئو شما کمک می‌کند.

    لینک‌های تبلیغاتی

    مانند تبلیغات، باید به لینک‌هایی که سایت‌ها ممکن است به شما اشاره کرده باشند، لذا می‌توانند لینک‌های تبلیغاتی در نظر گرفته شوند، توجه کنید. پیوندهای پولی همیشه به این معنی نیست که پول با پیوندها رد و بدل می شوند.

    یک نکته که باید به آن توجه کنید، لینک‌هایی هستند که سال‌ها پیش وجود داشته است. همین باعث تأثیر منفی روی وب‌سایت می‌شود.

    جمع بندی

    باید آگاهانه با سیاست‌های گوگل برخورد کرد. برخی بر این باورند که الگوریتم پنگوئن، یک جریمه است از طرف گوگل، درحالی که اینطور نیست. این تنها بخشی از هسته مرکزی گوگل است. برای رهایی از تخلف در رابطه با این هسته، پنگوئن وب‌سایت ما را جریمه می‌کند، باید به کسب لینک‌های طبیعی و معتبر بپردازید. همچنین معرفی لینک های نامعتبر را جهت نحوه سئو سایت فروشگاهی ، شرکتی، آموزشی و … نادیده نگیرید.

    سوالات متداول شما

    پنگوئن با درک بهتر از انواع پیوندهایی که وب‌سایت‌ها به دست می‌آوردند، تلاش کرد تا اطمینان حاصل کند که پیوندهای طبیعی، معتبر و مرتبط به وب‌سایت‌هایی که به آنها اشاره کرده‌اند، پاداش می‌دهند. در حالی که پیوندهای اسپم و هرزنامه‌ها کاهش می‌یابند.

    نحوه جدال الگوریتم پنگوئن مبتنی است بر اشکال مختلف هرزنامه است:
    لینک های غیر طبیعی: این بک لینک ها می توانند به عنوان مثال با خرید لینک یا اجاره لینک از مزارع لینک تولید شوند.
    پیوند مصنوعی: اگر عمدتاً پیوندهای کلیدواژه در یک وب سایت تنظیم شده باشد، شکلی از وب اسپم است.
    رشد سریع لینک: اگر یک وب سایت به سرعت لینک های ورودی زیادی دریافت کند، ممکن است گوگل آن را به عنوان وب هرزنامه علامت گذاری کند.

    + میتونی این مطلب رو با دوستات هم به اشتراک بذاری...

    LinkedIn
    Twitter
    Email
    WhatsApp
    Telegram

    محتوای این بلاگ توسط کارشناسان تایید شده است.

     با تشکر از شما برای زمانی که صرف مطالعه این نوشته کردید. 

    + ممکنه به این مطالب هم علاقه‌مند شی...

    چه نکاتی را باید در طراحی صفحه اول وبساتمون رعایت کنیم؟
    آموزش تغییر دامنه سایت وردپرسی
    برند
    تصویر شاخص موبایل مارکتینگ

    + میتونی دیدگاهت رو با بقیه به اشتراک بذاری...

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دسته‌بندی مقالات

    مشاوره رایگان

    دوست داری سایتت تو صفحه اول نتایج گوگل دیده بشه؟!

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    popup

    هـدیه ویـژه به مـدت محـدود

    مشـاوره اختصاصـی سئـو "رایـگان"