call nabz

۰۲۱۸۸۹۴۸۹۱۷

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
  • E A T

    الگوریتم E-A-T و باورهای غلط

    [ASRating]

    فهـرست مطالـب

    در سال ۲۰۱۸، عاملی به عنوان الگوریتم E-A-T، موضوع داغی بود که در چندین وبلاگ سئو مطرح شد. علیرغم اینکه جامعه این موضوع را بررسی می‌کند، اطلاعات دقیق کمی در مورد آن شناخته شده است، حتی شایعات و شنیده‌های بیشتری به گونه‌ای تکرار می‌شدند که گویی واقعیت هستند. باید بدانیم این موارد بیشتر بر روی سئو سایت تأثیر می‌گذارند و می‌پذیرند.

    Google E-A-T چیست؟

    E A T 6

    گوگل مجموعه‌ای از میلیون‌ها الگوریتم کوچک و بزرگ است که با همکاری هم، رتبه یک صفحه یا سئو تضمینی را معین می‌کنند. الگوریتم E-A-T که مخفف Expertise، Authoritativeness و Trustworthiness است، یک به روزرسانی یا یک الگوریتم نیست. یک اصل است. اولین بار در دستورالعمل‌های رتبه‌بندی کیفیت جستجوی گوگل به عنوان یک فاکتور رتبه‌بندی بسیار مهم برای کارمندان ظاهر شد. مفهوم داوری، تخصص و اقتدار وب‌سایت و محتوا خیلی زودتر از آن در گوگل مطرح شده بود. باید بدانیم گوگل دستورالعمل‌ها را هرگز فاش نمی‌کند. فقط یکسری حدس‌ها را براساس تجربه و شواهد ارائه می‌کنیم.

    پاسخ به این سؤال که آیا این الگوریتم یک عامل رتبه‌بندی است، سخت‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کنید. طی مصاحبه‌هایی که انجام شده است، افزایش E_A_T به نفع سایت است. نکته مهم اینجاست که هیچ الگوریتم یا به روزرسانی در گوگل وجود ندارد که بر E-A-T به عنوان یک عامل رتبه‌بندی تمرکز کند. پس E_A_T نه یک الگوریتم و نه یک عامل رتبه‌دهی است، اما اغلب آن را با این عنوان می‌شناسند. این موارد می‌توانند بر روی بهبود نرخ کلیک تآثیر مثبت بگذارند.مشاوره سئو به شما برای رام کردن E_A_T کمک خواهد کرد.

    تمرکز روی E-A-T

    الگوریتم E-A-T چیزی نیست که هر صاحب سایتی بتواند تا حد زیادی روی آن تمرکز کند. گوگل در دستورالعمل‌های کیفیت خود به صراحت می‌گوید که سطح E-A-T مورد انتظار از یک وب‌سایت معین، به موضوعات ارائه‌شده در آن وب‌سایت، و میزان YMYL بودن محتوای آن بستگی دارد. به عنوان مثال، توصیه‌های پزشکی E-A-T باید توسط افراد یا سازمان‌هایی با تخصص یا اعتبار پزشکی مناسب نوشته یا تولید شود.

     با این حال، یک وب‌سایت در مورد یک سرگرمی، مانند عکاسی یا یادگیری نواختن گیتار، به تخصص رسمی کمتری نیاز دارد و از نظر تجزیه و تحلیل E-A-T استاندارد پایین‌تری دارد. برای شرکت‌هایی که در مورد موضوعات YMYL بحث می‌کنند که می‌توانند تأثیر مستقیمی بر شادی، سلامت، موفقیت مالی یا رفاه خوانندگان داشته باشند، E-A-T از اهمیت بالایی برخوردار است. در این میان فقط محتوا نیست که اهمیت دارد، به تأثیر مهم تجربه کاربری (User Experience) بر بهینه‌سازی سایت برای افزایش ترافیک وب سایت توجه کنید.

    راهنمای کیفیت گوگل

    تحقیقاتی با تمرکز بر E-A-T انجام شد که مشخص شد، ۵۱٪ از وب سایت‌های تجزیه و تحلیل شده که در طول به روزرسانی‌های اصلی ۲۰۱۸-۲۰۱۹ کاهش عملکرد داشته‌اند نیز، تحت تأثیر منفی به روزرسانی قرار گرفتند.

    تلاش‌های گوگل برای کاهش اطلاعات نادرست و ارائه محتوای باکیفیت و قابل اعتماد قبل از به روزرسانی ۱ آگوست است. بنابراین، وقتی صحبت از سلامت، مسائل مالی و ایمنی به میان می‌آید، گوگل نمی‌خواهد پیوندهایی را به صفحاتی که توصیه‌ها، نظرات یا وب‌سایت‌های بالقوه تقلبی را به اشتراک می‌گذارند، ارائه دهد.

    اگر کسب و کار شما تحت عنوان مسائل شادی آفرین، سلامت یا ثروت قرار می‌گیرد، درک E-A-T باید برای شما حیاتی باشد.

    پس به خواندن این مقاله ادامه دهید!

    ارزیابی کیفیت گوگل

    quality google

    چیزی که در حال حاضر با عنوان E-A-T  می‌شناسیم، ریشه در دستورالعمل‌های ارزیابی کیفیت جستجوی گوگل دارند. در سال ۲۰۱۵، گوگل به طور رسمی دستورالعمل‌های ارزیابی تولید محتوای باکیفیت جستجوی خود را منتشر کرد. این به ما ایده‌ای داد که انتظار گوگل از یک وب‌سایت با کیفیت بالا تلقی می‌شود. همانطور که قبلاً حدس زدید، الگوریتم E-A-T  مخفف این توضیحات است:

    تخصص: صاحب سایت یا نویسنده محتوا در مورد موضوعی که در مورد آن صحبت می کند.

    اعتبار: اعتبار وب‌سایتی که محتوا را منتشر می‌کند. این شامل هر گونه اعتبار، بررسی‌های خارجی، توصیفات و غیره می‌شود.

    قابل اعتماد بودن: بررسی می‌کند که سایت مورد نظر چقدر قابل اعتماد است. این به معنای کیفیت کلی سایت و به‌ویژه عواملی مانند، امنیت سایت است.

    به طور خلاصه، دستورالعمل‌های  E-A-T گوگل، همه در مورد ارزیابی این است که آیا کاربران، می‌توانند به شما اعتماد کنند؟ این به معنی، ارائه بهترین نتایج ممکن برای جستجوگران، برای جستجوهای‌شان است.

    نحوه پیاده‌سازی دستورات E-A-T

    در حال حاضر، احتمالاً مهم‌ترین سؤال شما این است که چگونه می‌توانید از تنزل رتبه به دلیل E-A-T جلوگیری کنید یا اگر قبلاً از کاهش ترافیک رنج می‌بردید، چگونه می‌توانید بهبودی خود را بازیابی کنید.

    ۱- نگاهی به آینه بیندازید

    برای رسیدن به رتبه‌ای بالاتر، اولین وظیفه شما این است که به آنچه انجام می‌دهید، نگاه کنید. اگر در حال حاضر یک وب‌سایت، وبلاگ، شرکت، محصول، خدمات و هر چیزی که ارائه می‌دهید، با کیفیت است، ولی نتوانید مشتریان و بازدیدکنندگان را راضی نگه دارید، مهم نیست که چقدر سئو فنی انجام می‌دهید، در جستجو عملکرد خوبی نخواهید داشت.

    بنابراین، اولین دستور روز این است که سایت خود را بررسی کنید و ببینید آیا چیزی می‌تواند ناقص، هرزنامه یا مضر برای دیگران در نظر گرفته شود. اگر چنین است، این اولین چیزی است که باید از آن مراقبت کرد.

    ۲- صفحه درباره ما خود را بهینه کنید

    یکی از مواردی که دستورالعمل‌های گوگل به وضوح بیان می‌کند این است که باید مشخص باشد که چه کسی مسئول اطلاعات وب‌سایت شما است. این نیز چیزی است که برای کاربران مهم است. یکی از اساسی‌ترین راه‌ها برای رسیدن به این هدف، پیاده‌سازی صفحه درباره ما است.

    ۳- شهرت خود را در سراسر وب مدیریت کنید

    سئو نه تنها در مورد بهینه‌سازی درون صفحه و لینک‌سازی داخلی، بلکه اقدامات خارج از صفحه، E-A-T نیز به محیط سایت شما مربوط می‌شود. اگر راهی وجود دارد که بتوانید در سایت‌های جدید معتبر معرفی شوید، حتماً انجام دهید. فقط یک هشدار مهم، گوگل در تشخیص زمان خرید پوشش در مقابل زمانی که کسی نظر واقعی خود را ارائه می‌دهد، بسیار خوب است. بنابراین، برای بازی هزینه نکنید.

    توصیفات: در نهایت، ممکن است بخواهید بازخورد مشتریان و مشتریان را جمع‌آوری کرده و در سایت خود پست کنید. برای آن این راهنما را دنبال کنید.

    ۴- محتوای خود را بهبود بخشید

    وقتی صحبت از عملکرد خوب در موتورهای جستجو به میان می‌آید، محتوای شما همیشه در اولویت قرار دارد. این بدان معنی است که محتوای شما دقیقاً آن معیارها را برآورده می‌کند. که ماهرانه نوشته شده، معتبر و قابل اعتماد است. این موارد روی افزایش سئو وب‌سایت شما تأثیر به‌سزایی می‌گذارد.

    نکات قابل تذکر

    هر کسی که می‌خواهد به رتبه‌بندی خوب در موتورهای جستجو ادامه دهد، باید با چشم‌انداز دائماً در حال تغییر سئو هماهنگ باشد. به خصوص تغییرات عمده الگوریتم های گوگل همیشه دلیلی برای ارزیابی مجدد استراتژی شما هستند. به‌روزرسانی الگوریتم E-A-T از این قاعده مستثنی نیست، به ویژه اگر یک سایت YMYL را اجرا کنید. این یکی دیگر از گام‌های گوگل در جهت ارائه بهترین، مرتبط‌ترین و قابل اعتمادترین نتایج به جستجوگران است. برای نتایج مطمئن‌تر به ما در نبض مارکتینگ که یکی از شرکت سئو در تهران هستیم، بپیوندید.

    سخن پایانی

    الگوریتم E-A-T برای گوگل و سئو مهم است. این چیزی است که باید برای بهبود آن تلاش کرد، به خصوص اگر موضوعات YMYL را پوشش می‌دهید.

    برای خدمات سئو قانون‌مند باشید و کارشناسان را استخدام کنید. به غیر از راهنمایی‌های اخلاقی ناخواسته و حمایت‌کننده، همچنین شایان ذکر است که گوگل دستورالعمل‌های ارزیابی خود را به طور مکرر تغییر می‌دهد، بنابراین معیارهای E-A-T احتمالاً در طول زمان تغییر کرده و تکامل می‌یابند. باید بدانید که فرقی ندارد سایت شما از چه نوعی است، چرا که نحوه سئو سایت فروشگاهی ، شرکتی، آموزشی و … اهمیت دارد.

    سوالات متداول شما

    E-A-T که مخفف Expertise، Authoritativeness و Trustworthiness است، یک به روزرسانی یا یک الگوریتم نیست. یک اصل است.طی مصاحبه‌هایی که انجام شده است، افزایش E_A_T به نفع سایت است. نکته مهم اینجاست که هیچ الگوریتم یا به روزرسانی در گوگل وجود ندارد که بر E-A-T به عنوان یک عامل رتبه‌بندی تمرکز کند. پس E_A_T نه یک الگوریتم و نه یک عامل رتبه‌دهی است، اما اغلب آن را با این عنوان می‌شناسند.

    سایت خود را بررسی کنید و ببینید آیا چیزی می‌تواند ناقص، هرزنامه یا مضر برای دیگران در نظر گرفته شود. اگر چنین است، این اولین چیزی است که باید از آن مراقبت کرد.
    صفحه درباره ما خود را بهینه کنید.
    شهرت خود را در سراسر وب مدیریت کنید.
    محتوای خود را بهبود بخشید.

    + میتونی این مطلب رو با دوستات هم به اشتراک بذاری...

    LinkedIn
    Twitter
    Email
    WhatsApp
    Telegram

    محتوای این بلاگ توسط کارشناسان تایید شده است.

     با تشکر از شما برای زمانی که صرف مطالعه این نوشته کردید. 

    + ممکنه به این مطالب هم علاقه‌مند شی...

    آموزش تولید محتوا
    تگ کنونیکال و تاثیر آن بر سئو
    شخصی در حال کار با کامپیوتر
    نکات مهم در طراحی فوتر سایت

    + میتونی دیدگاهت رو با بقیه به اشتراک بذاری...

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دسته‌بندی مقالات

    مشاوره رایگان

    دوست داری سایتت تو صفحه اول نتایج گوگل دیده بشه؟!

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    popup

    هـدیه ویـژه به مـدت محـدود

    مشـاوره اختصاصـی سئـو "رایـگان"