call nabz

۰۲۱۸۸۹۴۸۹۱۷

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
  • روش های انتخاب کلمه کلیدی 1

    برترین تکنیک ها برای انتخاب کلمه کلیدی

    [ASRating]

    فهرست مطالب

    اوایل گوگل نمی تونست ارتباط بین کلمه کلیدی و محتوا رو تشخیص بده و فضا طوری بود که مثلاً رقیب تو، داخل یه مقاله‌ای ۵ بار کلمه کلیدی استفاده کرده بود بعد تو میومدی ۱۰ بار استفاده می‌کردی گوگل به تو رتبه بهتری می‌داد که اون موقع جز مزایای سئو سایت بود. یعنی اصلاً مهم نبود راجع به چی نوشتی. برای همین در اکثر مقالات اون زمان، پشت‌هم کلمه کلیدی استفاده شده بود و هرچقدر بیشتر کلمه کلیدی استفاده می‌کردی رتبه‌تم بهتر بود.

    انتخاب کلمه کلیدی مناسب مثل تیغ دو لبه‌ست؛ اگر درست ازش استفاده کنی برنده‌ای، اشتباه استفاده کنی عملاً باختی و دید کاربر و گوگل هم نسبت به خودت خراب کردی.

    گوگل طی این سال‌ها انقد خودشو آپدیت کرد که تونست ارتباط بین کلمه کلیدی با محتوای شما رو بفهمه و اگر این دو تا بهم نخورن چنان جریمت می کنه که دیگه تو نتایج هم پیدات نشه. حالا ما تو این مقاله قصد داریم نحوه انتخاب کلمه کلیدی و روش‌های انتخاب کلمه کلیدی رو آموزش بدیم. پس تا آخر همراه ما باش و از نکته‌هایی که میگیم تو مقالاتت ازشون استفاده کن.

    بارش ورودی با انتخاب کلمه کلیدی مناسب

    کلمه کلیدی مناسب = ورودی‌های بیشتر و ورودی‌های بیشتر = افزایش درآمد، پس با هم یه بررسی بکنیم ببینیم چطوری باید کلمه کلیدیه کسب و کارمون پیدا کنیم.

    بارش ورودی با انتخاب کلمه کلیدی مناسب

    برای انتخاب کلمه کلیدی برای سایت، باید پنج فاکتور در نظر بگیریم که در ادامه تک‌تک موردها را توضیح میدیم.

    ۱- تهیه لیست از کلمات کلیدی کسب‌وکار خودتون
    ۲- نوع جستجو کاربر در حوزه کسب‌وکار ما
    ۳- تعداد رقباتون در کلمات کلیدی
    ۴- مرتبط بودن کلمات کلیدی با موضوع وب‌سایت
    ۵- استفاده از ابزارهای جستجو کلمات کلیدی

    همینطور که انتخاب کلمه کلیدی اهمیت داره، نوشتن یک محتوای جذاب هم اهمیت داره و مهمه. 

    تهیه لیست از کلمات کلیدی کسب‌وکار خودتون

    یکی از روش های انتخاب کلمه کلیدی، تهیه لیستی از کلماتی است که ممکنه کاربر اونو تو گوگل جستجو کنه. به طور مثال سایت نبض مارکتینگ در حوزه خدمات سئو سایت و انجام پروژه سئو فعالیت می کنه، کلمات کلیدی که تو ذهن من الان میاد:

    ۱- سئو

    ۲- خدمات سئو

    ۳- طراحی سایت

    ۴- تعرفه سئو

    این کلمات کلیدی و هر کلمه ای که به نظر من ممکنه کاربر اونو داخل گوگل جستجو کنه داخل یک لیست تو اکسل می‌نویسم و تو مرحله بعد تک‌تک کلمه‌ها رو داخل گوگل جستجو می‌کنم.

    نوع جستجو کاربر در حوزه کسب‌وکار ما

    حالا که لیست تهیه کردیم میایم دونه دونه اونارو تو گوگل جستجو می‌کنیم، به طور مثال: کلمه ” طراحی سایت “

    انتخاب کلمه کلیدی

    همان‌طور که می‌بینید من با جستجو کلمه “طراحی سایت” و بدون زدن کلید Enter کلمات کلیدی مشابهی با کلمه کلیدی خودم پیدا کردم. همین کارو برای تمامی کلماتی که به ذهنتون رسیده و در لیست نوشتید انجام بدید و تمام عبارت‌هایی که به کسب‌وکار شما مرتبط هستند رو داخل یک ستون دیگه بنویسید. تمام نتایجی که گوگل بهتون نشون میده موردهایی هستند که کاربرها زیاد جستجو کردند پس شما می تونید از این فرصت برای تولید محتوا استفاده کنید.

     

    زمانی که تمام کلماتی که به ذهنتون رسید داخل گوگل جستجو کردید و مشابه آن ها رو پیدا کردید، وقت اینه که مجدد عبارت‌های پیشنهادی گوگل جستجو کنید. به طور مثال بنده طراحی سایت با وردپرس انجام می دم که در نتایج بالا هم همین‌طور که دیدید گوگل بهم این عبارتو نشون داد.

    انتخاب کلمه کلیدی

    پیشنهادات گوگل

    با جستجو کلمات کلیدی های قبلی همین‌طور که می‌بینید گوگل مورد های طولانی تری بهم معرفی می کنه که نشون میده این موارد توسط کاربرها زیاد جستجو شده.

    پس به طور مثال من می تونم راجع به ” هزینه آمدن به صفحه اول گوگل ” تولید محتوا کنم چون تو این حوزه کار می‌کنم و حتی اگر مطالب pdf تولید می‌کنم می تونم راجع به صفحه اول گوگل هم یک مطلب pdf بسازم. از موردهای دیگه در روش های انتخاب کلمه کلیدی می تونیم به نتایج مرتبط گوگل انتهای صفحه جستجو اشاره کنیم.

    به طور مثال ما همون کلمه ” طراحی سایت ” داخل گوگل جستجو می‌کنیم و میایم انتهای صفحه:

    انتخاب کلمه کلیدی با پیشنهادات گوگل

    همونطور که می‌بینید در اینجا هم می تونیم موردهای پر جستجو کاربرها رو ببینیم که بعضی از این موارد به حوزه سایت نبض مارکتینگ هم مربوط هستن مثل: چگونه طراحی سایت کنیم؟، آموزش طراحی سایت، نحوه سئو سایت، سئو داخلی سایت و … پس حتماً تمام این کلمات کلیدی داخل لیستتون بنویسید و در مورد آن‌ها تولید محتوا کنید تا تو مرحله بعد تعداد رقبای خودمون نسبت به کلمات کلیدی که انتخاب می کنیم بسنجیم.

    تعداد رقبا در کلمات کلیدی

    حالا که لیستی از کلمات کلیدیه مرتبط با کسب و کارمون پیدا کردیم باید ببینیم برای هر کلمه کلیدی چه تعداد رقبا داریم و ببینیم رقبای ما با چه عنوان‌هایی رتبه گرفتن.

     

    به طور مثال کلمه “آموزش طراحی سایت” جستجو می‌کنیم:

    تعداد رقبا در کلمات کلیدی

    همونطور که می‌بینید تو این عکس رقبای ما مشخص شده و می تونیم ببینیم رقبای ما با چه عنوان‌هایی رتبه گرفتند. همچنین می تونیم از عنوان‌های رقبا در مطالب خودمون هم استفاده کنیم چراکه این عنوان ها تونستند رتبه بگیرن پس می تونن برای ما هم مفید باشن.

     

    حالا خوده کلمه‌ی “آموزش طراحی سایت” کلمه‌ی بسیار پر رقابتی هستش و ما می تونیم با انتخاب کلمه کلیدیه طولانی‌تر و هدفمندتر کاربرهای بهتری وارد وب‌سایت خودمون بکنیم به طور مثال “آموزش طراحی سایت با وردپرس”. در این حالت ما کلمه کلیدی خودمونو مقداری طولانی‌تر کردیم ولی هدفمندتر، چون من آموزش طراحی سایت با html و css  نمی دم و نمی خوام کاربری که به دنبال همچنین آموزشی هست بیاد داخل سایت من، چون به نتیجه نمی رسه و من نمره منفی از گوگل دریافت می‌کنم.

    نکته: در نظر بگیرید که بی‌دلیل کلمات کلیدی خودمونو طولانی نکنیم.

    به طور مثال: هیچ کاربری جستجو نمی‌کنه ” طراحی سایت با وردپرس با در نظرگرفتن معیارهای گوگل ” کاربر به‌ جای این عبارت طولانی جستجو می‌کنه ” طراحی سایت با وردپرس ” و یا ” معیارهای گوگل برای رتبه‌بندی ” پس بی‌دلیل کلمات کلیدیه خودمونو طولانی نکنیم.

    مرتبط بودن کلمات کلیدی با موضوع وب‌سایت

    مهم‌ترین موضوعی که خیلی‌ها بهش توجهی نمی کنن ارتباط کلمه کلیدی با موضوع وب‌سایت است. همونطور که اول مقاله هم بهش اشاره کردیم گوگل در حال حاضر کامل متوجه ارتباط کلمه کلیدی با مطالب و وب‌سایت ما می شه و اگر این موارد به هم مرتبط نباشن قطعاً وب‌سایت شما رو جریمه می کنه و باعث میشه دیگه نتونید اون رتبه‌های قبلی رو کسب کنید و به دنبال اون با کاهش ورودی روبرو می‌شید.

    نکته: علاوه بر اینکه باید حواسمون به مرتبط بودن کلمات کلیدی باشه باید دقت کنیم از کلمات کلیدی تکراری هم استفاده نکنیم.

    وقتی ربات‌های گوگل به اصطلاح داخل سایت ما خزش می کنن اگر دو محتوا با یک کلمه کلیدی ببینن متوجه متفاوت بودن اون ها نمی شن و به دنبال اون نمرات منفی به ما می دن و ما باید تا جایی که می شه از نمرات منفی گوگل فاصله بگیریم.

    علاوه بر مرتبط بودن کلمات کلیدی با موضوع سایت، کلمات کلیدی باید با آدرس URL هم مرتبط باشن 

    استفاده از ابزارها برای جستجوی کلمات کلیدی

    یکی از بهترین معیارهای انتخاب کلمه کلیدی، استفاده از ابزارها تو این زمینه است. چون ابزارها می تونن به ما:

    ۱- میزان سختی

    ۲- تعداد جستجو

    ۳- میزان محبوبیت

    ۴- قیمت کلمه کلیدی

    نشون بدن و خیلی می تونن تو نتیجه‌گیری به ما کمک کنند. به بعضی از این ابزارها می تونیم به Moz, Ahref, Kwfinder و Keyword everywhere اشاره کنیم که در مقاله ابزارهای انتخاب کلمه کلیدی به‌ صورت تخصصی به این ابزارها پرداخته‌ایم.

    سخن آخر

    روش های انتخاب کلمه کلیدی بسیاری وجود داره که ما قصد داریم در آینده تک‌تک به همشون بپردازیم. انتخاب کلمه کلیدی اولین قدم برای سئو کردن سایتتون هستش و فرقی هم نمیکنه که سایت شما از چه نوعیه، چون سئو سایت های فروشگاهی ، شرکتی، آموزشی و .. همشون مهمن. پس وبلاگ نبض مارکتینگ رو دنبال کنید و از تجربیات خودتون برامون بگید که آیا این روش‌هایی که امروز بهتون معرفی کردیم براتون کاربردی بوده یا نه؟

    اگر هم نیاز بود میتونید به صفحه مشاوره سئو ما مراجعه کنید.

    سوالات متداول شما

    برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.
    برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

    + میتونی این مطلب رو با دوستات هم به اشتراک بذاری...

    LinkedIn
    Twitter
    Email
    WhatsApp
    Telegram

    محتوای این بلاگ توسط کارشناسان تایید شده است.

     با تشکر از شما برای زمانی که صرف مطالعه این نوشته کردید. 

    + ممکنه به این مطالب هم علاقه‌مند شی...

    تبلیغات cpc
    لینکسازی خارجی External Link
    لوگوی برندسازی

    + میتونی دیدگاهت رو با بقیه به اشتراک بذاری...

    ۲ پاسخ

    1. ممنون عالی بود. فقط استفاده کدوم روش برای پیدا کردن کلمات کلیدی تاثیر گذار تره؟

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دسته‌بندی مقالات

    مشاوره رایگان

    دوست داری سایتت تو صفحه اول نتایج گوگل دیده بشه؟!

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    popup

    هـدیه ویـژه به مـدت محـدود

    مشـاوره اختصاصـی سئـو "رایـگان"