call nabz

۰۲۱۸۸۹۴۸۹۱۷

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
  • ایندکس نشدن مطالب در گوگل

    چطور مشکل ایندکس نشدن مطالب در گوگل را حل کنیم؟

    [ASRating]

    فهرست مطالب

    مقدمه

    مدیریت سایت از مشاغلی است که افراد گوناگونی آن را بر عهده دارند و در جهت رشد آن از شیوه‌های مختلفی استفاده می‌کنند. ممکن است برخی عوامل باعث جلوگیری از رشد سایت شوند که یکی از آن‌ها ایندکس نشدن است. زمانی که گوگل، مطالب سایت را ایندکس نمی‌کند، یعنی در فهرست قرار نمی‌دهد. ایندکس نشدن مطالب در گوگل یکی از مشکلاتی است که برخی از افراد با آن مواجه می‌شوند. برای حل این مشکل ابتدا باید علت آن را بررسی کنید تا در نهایت بتوانید آن را رفع نمایید.

    ایندکس شدن به چه معناست؟

    ایندکس به زبان ساده به معنی فهرست شدن است. برای این‌ که مطلبی که در سایت خود نوشتید در گوگل ایندکس یا فهرست شوند باید اقداماتی را انجام دهید. زمانی که گوگل، سایت شما را می‌بیند و مطلب نوشته شده را می‌خواند، در واقع آن را ایندکس کرده است. برای درک بهتر این موضوع، در ادامه برایتان یک مثال می‌زنیم. ایندکس نشدن مطالب در گوگل یعنی این‌که مطلب سایت شما توسط خزنده های گوگل خوانده نشده و در فهرست و رده‌بندی آن قرار نگرفته است.

    برای این‌که این موضوع را بهتر متوجه شوید، می‌توانید ذهن خود را به جای گوگل تصور کرده و مطالب موجود در آن را همچون خاطراتی که در ذهن ‌تان است، بدانید. زمانی که این خاطرات در ذهن شما ثبت شده و آن‌ها را به خاطر می‌آورید، در واقع این مطالب ایندکس شده‌اند. مطالب در گوگل هم به همین صورت ایندکس می‌شوند.  

    ایندکس-شدن-چیست؟

    اهمیت ایندکس شدن در سایت های خبری

    اگر سایت شما در موتورهای جستجو گر گوگل قرار نگیرد، یا این‌ که مدت بارگذاری آن بسیار طول بکشد، مطالب سایت‌تان بازخورد خوبی نخواهد داشت. معمولا این مشکل برای افرادی پیش می‌آید که مطالب سایت آن‌ها به‌صورت خبری است. اخباری که از این سایت‌ها منتشر می‌شوند باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن، ایندکس شوند. این کار باید در چند دقیقه یا نهایتا یک ساعت پس از بارگذاری مطلب، اتفاق بیفتد. هرچه مدت ایندکس شدن مطلب خبری سایت‌تان بیشتر شود، آن مطلب دیگر تازه نیست و کمتر کسی سراغ آن را می‌گیرد. درصورت بروز این اتفاق، رقبا جای شما را گرفته و در بخش‌های بالاتری قرار می‌گیرند.

    دلایل ایندکس نشدن مطالب در گوگل چیست؟

    با وجود برخی ارورها در زمان جستجو به ایندکس نشدن مطالب در گوگل پی می‌برید. هر کدام از ارورهایی که در زمان جستجو مشاهده می‌کنید دارای معنی خاصی است که باید برای رفع آن‌ها اقداماتی انجام دهید. در برخی موارد این ارورها تنها برای همان یک مطلبی است که در سایتتان قرار دارد. اما دیده می‌شود که ایجاد خطایی که گوگل می‌دهد، برای وجود مشکلاتی در خود سایت است. در ادامه برخی از انواع ارورها را نام برده و در مورد آن‌ها توضیح می‌دهیم.

    خطای DNS

    خطای DNS مخفف کلمه‌های Domain name system است. از مهم‌ترین خطاهای ایندکس نشدن مطالب، همین خطا است. این خطا به معنی سیستم نام دامنه است. این مشکل هنگامی به‌ وجود می‌آید که ربات گوگل به دامنه سایت‌ شما متصل نشود و در این زمان باید به فکر راه حلی باشید؛ چرا که اولین راه دستیابی گوگل به سایت شما همین راه است.

    خطای سرور

    زمانی که مدت پاسخ‌گویی سرور بسیار زیاد شود، با این مشکل مواجه خواهید شد. زمانی که مطلبی را در سایت خود بارگذاری می‌کنید، اگر زمان بارگذاری آن از زمان گوگل بیشتر طول بکشد خطای سرور رخ می‌دهد و مطلب‌تان ایندکس نمی‌شود.

    انواع خطای ۴۰۴

    زمانی که شما مطلبی را در سایتی سرچ می‌کنید و با خطای ۴۰۴ مواجه می‌شوید، در واقع گوگل قصد دارد به شما بگوید این سایت معتبر نیست. یا این‌ که مطالب آن حذف شده است. این نوع از خطا برای کاربر بسیار گیج‌کننده بوده و در دو نوع HARD و SOFT وجود دارد.

    خطای robots

    یکی از دلایل ایندکس نشدن مطالب در گوگل همین خطای ربات است. این مشکل در صورتی پیش می‌آید که ربات گوگل به سایت robots.txt متصل نشود. با وجود این مشکل، ربات نمی‌تواند این سایت را بازیابی کند.

    خطای robots

    ۶ راه حل برای رفع مشکل ایندکس نشدن مطالب در گوگل

    برای حل مشکل ایندکس نشدن مطالب در گوگل می‌توانید برخی موارد را رعایت کرده یا این‌که اگر با این مشکل مواجه شدید، با انجام بعضی از اقدامات آن را رفع کنید. در ادامه چند مورد از کارهایی که می‌توانید برای حل این مشکل انجام دهید را نام برده و توضیح می‌دهیم.

    راه حل ایندکس شدن مطالب در گوگل

    انجام به روز رسانی وبسایت به‌صورت منظم

    به روز باشید!

    اگر می‌خواهید وبسایت شما در صدر باشد و گوگل آن را به‌عنوان سایتی در صفحه اول به مخاطب ارائه دهد، قبل از هر چیز باید مطالب آن سریع ایندکس شود. یکی از بهترین کارها این است که زمان معینی را در نظر گرفته و سایت تان را به‌صورت منظم به روزرسانی کنید.

    ایجاد پروفایل در شبکه‌های اجتماعی

    شبکه های اجتماعی را دست کم نگیرید!

    اگر افرادی که وارد سایت شما می‌شوند، از طریق لینک‌های درج شده در شبکه‌های اجتماعی باشد، گوگل مطالب سایت را بسیار معتبر می‌شمارد. یکی از کارهایی که می‌توانید برای ایندکس شدن سایت خود انجام دهید این است که در انواع شبکه‌های اجتماعی، برای کار خود صفحه‌ای ایجاد کنید و لینک سایت تان را در آن‌ها قرار دهید.

    تولید محتوا به صورت منظم

    تولید محتوای ارزشمند و یونیک

    باید این کار را به‌صورت منظم برای سایت خود انجام دهید و محتوای نوشته شده باید یونیک و بدون کپی باشد. در این صورت مشکل ایندکس نشدن مطالب در گوگل را حل خواهید کرد. این مشکل زمانی حل می‌شود که افراد زیادی مخاطب محتوای شما باشند.

    تغییر ندادن آدرس سایت

    یک کلام ختم کلام!

    یکی از کارهایی که افراد زیادی آن را انجام می‌دهند این است که هر چند وقت یکبار آدرس سایت خود را تغییر می‌دهند و اهمیت تغییر ندادن آدرس سایت را نادیده می‌گیرند. اگر آدرس سایت را عوض نکنید، ایندکس شدن مطالب‌تان در گوگل بهتر  و سریع تر خواهد بود.

    قراردادن لینک سایت در سایت‌های دیگر

    یک دست صدا ندارد!

    برای این کار می‌توانید به سایت‌هایی که مخاطب زیادی دارند رفته و لینک سایت خود را در آن‌جا قرار دهید. این راه حل به خصوص در مواردی که سایت مرجع آتوریتی بالاتری دارد بیشتر موثر واقع می شود. درست مانند این می ماند که شخص معتبری جایی را به شما پیشنهاد بدهد احتما بیشتری وجود دارد که به آن مکان بروید. این کار علاوه بر مزیتی که ذکر شد در واقع تبلیغات است و در طولانی مدت به برندینگ سایت شما هم کمک می کند.

    لینک سازی داخلی صحیح و اصولی

    مسیر حرکت ربات های گوگل را مشخص کنید.

    برای اینکه یک محتوا توسط گوگل ایندکس شود، همان طور که گفتیم باید در معرض دید خزنده های گوگل قرار بگیرد. خزنده های گوگل زمانی که وارد سایت شما می شوند از طریق لینک ها در سایت شما هدایت می شوند. لینک سازی داخلی صحیح در سایت به طوری که تمامی صفحات با یک الگوی صحیح به هم متصل شوند، به خزنده های گوگل کمک می کند به تمامی صفحات سایت شما دسترسی پیدا کنند. در نتیجه سرعت ایندکس صفحات مختلف سایت شما افزایش می یابد.

    نتیجه‌گیری

    برخی از افراد در اداره سایت اطلاعات کافی ندارند و نمی‌دانند که ایندکس نشدن مطالب در گوگل چیست. زمانی که مطالب سایت شما در فهرست گوگل قرار نگیرد، برای مخاطب نشان داده نمی‌شود. یکی از صدها مشکلی که برای سایت به‌وجود می‌آید، این مشکل است که باید آن را رفع کنید تا بتوانید رشد کرده و در مسیر بهترین‌ شدن قرار بگیرید.

    سوالات متداول شما

    برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.
    برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

    + میتونی این مطلب رو با دوستات هم به اشتراک بذاری...

    LinkedIn
    Twitter
    Email
    WhatsApp
    Telegram

    محتوای این بلاگ توسط کارشناسان تایید شده است.

     با تشکر از شما برای زمانی که صرف مطالعه این نوشته کردید. 

    + ممکنه به این مطالب هم علاقه‌مند شی...

    مدت زمان سئو چقدر است
    انواع بک لینک
    آموزش ثبت سایت در سرچ کنسول
    اد نتورک چیست

    + میتونی دیدگاهت رو با بقیه به اشتراک بذاری...

    یک پاسخ

    1. من تقریبا تمام این کارها را انجام دادم اما باز همم بسیاری از نوشته ها در گوگل نمایش داده نمیشوند یا ورودی نمیگرم از موتورهای جستجو واقعا تلاش زیادی انجام دادم و محتوای تولید شده هم تقریبا خوب هستند و هیچ کدوم کپی از سایت های ایرانی نیستند همگی از وبسایت های خارجی تهیه و به فارسی ترجمه شدند ما متاسفانه هیچ موفقیتی حاصل نمیشه با گذشت ۶ ماه هنوز وروردی از گوگل به ۱۰۰ تا نسیده واقعا دیگه درمودهشدم از بس گشتم مشکل رو پیدا کنم اگه مممکنه یه نگاهیب ه سایت بیاندازید و گه ممکنه بگید آیا جایی هست بتونه نگاه کنه و مشکل رو حل کنه؟
      آدرس سایت qarishqa.ir

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دسته‌بندی مقالات

    مشاوره رایگان

    دوست داری سایتت تو صفحه اول نتایج گوگل دیده بشه؟!

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    popup

    هـدیه ویـژه به مـدت محـدود

    مشـاوره اختصاصـی سئـو "رایـگان"