call nabz

۰۲۱۸۸۹۴۸۹۱۷

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
یک لپتاپ زنجیر بک لینک یک ذره بین سئو وبسایت

بک لینک فالو چیست و چه تفاوتی با بک لینک نوفالو دارد؟

  • اگر می‌خواهید سئو سایتتان را خودتان انجام دهید، احتمالا با عباراتی مانند بک لینک فالو، تاثیر لینک‌های فالو بر سئو سایت و تفاوت لینک فالو و نوفالو روبرو شده‌اید. بک لینک‌ها از موارد بسیار مهم و البته پرچالش در دنیای سئو هستند. برای اینکه راحت‌تر بتوانید مفهوم بک لینک را درک کنید، باید در ابتدا کمی در مورد انواع لینک‌سازی توضیح بدهیم؛ در ادامه در مورد بک لینک‌های فالو (Dofollow)، کاربردهای آن و اینکه چطور می‌توانید بک لینک‌های باکیفیت و خوب برای وبسایت خود دریافت کنید نیز نکاتی را بیان می‌کنیم؛ پس با ما همراه باشید.

    آنچه در این مقاله می‌خوانید...

    بک لینک و انواع آن

    همان‌طور که در مقالۀ انواع بک لینک گفتیم، بک لینک در واقع لینکی است که شما را به وبسایت دیگری ارجاع می‌دهد. هر بک لینک به سایت شما به این معنی است که محتوایتان ارزشمند است و دیگران خواندن مطالب سایت شما را به مخاطبانشان پیشنهاد می‌کنند.

    بک لینک‌ها انواع گوناگونی دارند و براساس معیارهای مختلف می‌توان آن‌ها را دسته بندی کرد. برای اینکه مفهوم بک لینک برای شما قابل فهم‌تر باشد، ما آن‌ها را براساس فرآیند ساخت، ویژگی لینک، موقعیت آن‌ها در وبسایت و هزینه تقسیم‌بندی کردیم.

    یکی از انواع بک لینک‌ها، بک لینک فالو است که در ادامه به توضیح آن می‌پردازیم.

    بک لینک فالو (Dofollow) چیست؟

    بک لینک‌های فالو، لینک‌هایی هستند که توسط موتورهای جستجوی گوگل دنبال می‌شوند و با هدایت موتورهای جستجو به صفحات هدف، به سایت شما ارزش و اعتبار می‌بخشند؛ زیرا یکی از معیارهای موتورهای جستجو میزان اهمیتی است که دیگران به مطالب شما می‌دهند. بک لینک فالو یا بک لینک Dofollow در واقع همان لینک‌های معمولی هستند و چیزی به نام بک لینک فالو وجود ندارد. به عبارت دیگر تمامی لینک‌ها به‌طور پیش‌فرض فالو هستند، مگر اینکه خودمان تگ Nofollow به آن اضافه کنیم.

    بک لینک فالو همان چیزی است که برای بهبود سئو وبسایت خود به آن نیاز دارید؛ اما اگر مبنای ساخت پروفایل بک لینک شما فقط براساس بک لینک فالو باشد، احتمال اینکه گوگل به وبسایت شما مشکوک شود زیاد است. پیشنهاد ما این است که از انواع مختلف بک لینک استفاده کنید تا رضایت گوگل را هم جلب کنید!

    سوال این است که چگونه بک لینک‌ فالو دریافت کنیم؛ در ادامه به شما خواهیم گفت.

    یک لپتاپ نشان دهنده سئو زنجیر بک لینک یک ذره بین
    راه دریافت بک لینک فالو

    راه‌های دریافت بک لینک فالو

    همان‌طور که گفتیم بک لینک‌های فالو اعتبار زیادی به سایت شما می‌دهند. سایتی که از آن بک لینک Dofollow دریافت می‌کنید، هرچقدر DA و PA بالاتر و اسپم اسکور پایین‌تری داشته باشند اعتبار بیشتری به سایت شما می‌دهند.

    راه‌های مختلفی برای گرفتن بک لینک فالو وجود دارد، از جمله پست مهمان، استفاده از محتوای ویدیویی، استفاده از شبکه‌های اجتماعی و رپورتاژ آگهی. در اینجا در مورد هرکدام از این راه‌ها توضیح می‌دهیم.

    • پست مهمان

    بعضی از وبسایت‌ها هستند که شما می‌توانید از طریق ساخت وبلاگ در آن‌ها و انتشار پست‌هایی، به کلمات کلیدی مد نظر خود در وبسایتتان لینک دهید. فقط باید دقت داشته باشید، سایت‌هایی را انتخاب کنید که به شما لینک‌های فالو می‌دهند. با استفاده از ابزارهای آنالیز رقیب مانند Ahrefs  سایت‌هایی که در رنک بالای SERP هستند را آنالیز کرده و ببینید از چه وبسایت‌هایی برای پست مهمان و گرفتن بک لینک‌های فالو استفاده کرده‌اند.

    • محتوای ویدیویی

    محتوای ویدیویی یکی از انواع محتوا است که از سال ۲۰۱۷ بخش زیادی از جستجوهای اینترنتی را به خود اختصاص داده است. در سال‌های اخیر، علاقۀ کاربران به یادگیری از طریق مشاهده ویدیو بیشتر شده است و حتی ممکن است یک ویدیو را به دفعات زیادی مشاهده کنند.

    یکی از پلتفرم هایی که می‌توانید ویدیوهای خود را در آن آپلود کنید، یوتیوب است. این امکان وجود دارد که لینک وبسایت خود را در آن قرار دهید و به این ترتیب نوعی بک لینک فالو دریافت کنید. نسخۀ ایرانی یوتیوب یعنی آپارات هم این امکان را در اختیار شما می‌گذارد.

    • شبکه‌های اجتماعی

    امروزه شبکه‌های اجتماعی مانند لینکدین، توییتر، فیسبوک و اینستاگرام کاربران زیادی دارند که در این پلتفرم‌ها فعالیت می‌کنند. بنابراین با فعالیت در این شبکه‌ها به‌صورت مستمر، علاوه بر اینکه می‌توانید برای خود برندسازی کنید، امکان دریافت بک لینک فالو نیز از این شبکه‌ها وجود دارد و از آنجایی که کسب‌وکارها می‌توانند در این شبکه‌ها در دسته‌بندی‌های مشخصی قرار بگیرند، این بک لینک‌ها بسیار ارزشمند هستند.

    • رپورتاژ آگهی

    خرید و انتشار رپورتاژ به کمک پلتفرم‌های انتشار رپورتاژ آگهی یکی از روش‌های مرسومی است که از آن طریق نیز می‌توانید برای وبسایت خود بک لینک‌های فالو دریافت کنید و وضعیت سئو خارجی سایت خود را بهبود ببخشید. برای اینکه بتوانید بهترین سایت را برای انتشار رپورتاژ آگهی انتخاب کنید و اعتبار خوبی از طریق بک لینک‌ها بگیرید، می‌توانید مقالۀ رپورتاژ آگهی را مطالعه کنید. البته این روش نیاز به صرف هزینه دارد و با توجه به ویژگی‌های سایت انتشاردهندۀ رپورتاژ، این قیمت متفاوت است.

    تا اینجا با بک لینک فالو آشنا شدیم، اما مفهوم دیگری به نام بک لینک نوفالو نیز وجود دارد که در ادامه به توضیح آن می‌پردازیم.

    بک لینک نوفالو (Nofollow) چیست؟

    لینک نوفالو لینکی است که به سایت دیگری ارجاع نمی‌دهد و موتورهای جستجو لینک‌های حاوی تگ Nofollow را دنبال نمی‌کنند. در واقع با استفاده از تگ نوفالو، به موتورهای جستجو می‌گویید که لینکی که از وبسایت دیگری به وبسایت شما داده می‌شود، مورد تایید شما نیست و به موتورهای جستجو اعلام می‌کنید که این لینک نباید در پیج رنک محاسبه شود، اما همچنان این صفحات در موتورهای جستجو ایندکس می‌شوند.

    با استفاده از بک لینک نوفالو اسپم کمتری دریافت می‌کنید و وبسایت شما بهبود خواهد یافت. همچنین موتورهای جستجو سایت‌هایی که بیش از حد از لینک‌های فالو استفاده می‌کنند و اسپم‌ به نظر می‌رسند را به شدت مجازات می‌کند. کاربران شما می‌توانند بر روی لینک نوفالو کلیک کنند و به سایت دیگر منتقل شوند، اما این لینک‌ها کراول نمی‌شوند.

    یک مرد با لباس زرد و شلوار مشکی و تبلت به دست در حال بررسی بک لینک

    تفاوت بک لینک فالو و نوفالو

    زمانی که محتوایی در سایت خود قرار می‌دهید، با افزودن لینک‌های خارجی که از وبسایت‌های معتبر دریافت می‌کنید، اعتبار مطالب خود را بالا می‌برید و همین موضوع باعث بهبود رتبۀ شما در SERP می‌شود.

    استفاده از لینک‌های با اعتبار پایین باعث افت رتبۀ سایت در گوگل می‌شود و اگر آن وبسایت توسط گوگل جریمه شود برای محتوای وبسایت شما هم نتیجه خوبی نخواهد داشت. بنابراین باید در انتخاب لینک‌های فالو و نوفالو دقت زیادی به خرج بدهید.

    در واقع شما باید تفاوت لینک فالو و نوفالو را به‌خوبی بشناسید تا بتوانید از لینک‌هایی استفاده کنید که رتبۀ شما در SERP را بهبود ببخشند. قبلا گفتیم که هیچ نیازی به ساخت لینک فالو نیست زیرا همۀ لینک‌ها به‌طور پیش‌فرض فالو هستند. برای ایجاد یک لینک نوفالو تنها باید عبارت  “rel=”nofollow را در لینک اضافه کنیم.

    بسیاری فکر می‌کنند که لینک‌های نوفالو بی‌ارزش هستند، اما این دیدگاه درست نیست. گوگل اواخر سال ۲۰۱۹ اعلام کرد که از لینک‌های نوفالو برای درک بهتر موضوع و ارتباط صفحات استفاده می‌کند. شاید ارزش بک لینک نوفالو به اندازۀ لینک فالو نباشد اما نمی‌توانیم بگوییم که هیچ ارزشی ندارند!

    نوشته شده در تیم تحریریۀ نبض مارکتینگ

    آنچه در این مقاله گفتیم…

    در این مقاله گفتیم که بک لینک فالو به این معنی است که وبسایت‌های دیگر مطالب شما را مفید می‌دانند و با لینک دادن به سایت شما ارزش و اعتبار بیشتری به وبسایت شما می‌دهند. راه‌های مختلفی برای گرفتن بک لینک فالو وجود دارد، از جمله پست مهمان، استفاده از محتوای ویدیویی، استفاده از شبکه‌های اجتماعی و رپورتاژ آگهی. همچنین در مورد بک لینک نوفالو نیز صحبت کردیم و گفتیم که موتورهای جستجو بک لینک‌های حاوی تگ نوفالو را دنبال نمی‌کنند.

    شاید برای شما هم سوال باشد…

    1. آیا DA و PA در ارزش بک لینک تاثیر دارند؟
      هرچقدر سایتی که از آن بک لینک فالو دریافت می‌کنید DA و PA بالاتری داشته باشد بک لینک شما قدرتمندتر و باارزش‌تر خواهد بود.
    2. برای ساخت بک لینک فالو باید چه کاری انجام دهیم؟
      برای ساخت بک لینک فالو نیازی نیست کاری انجام بدهید، چون تمامی لینک‌ها به‌طور پیش‌فرض فالو هستند.
    3. آیا بک لینک‌های نوفالو بی‌ارزش هستند؟
      گوگل اواخر سال ۲۰۱۹ اعلام کرد که از لینک‌های نوفالو برای درک بهتر موضوع و ارتباط صفحات استفاده می‌کند. بک لینک نوفالو به اندازۀ بک لینک فالو ارزشمند نیست اما نمی‌توانیم بگوییم بی‌ارزش است!

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    ممکن است به موضوعات زیر هم علاقه‌مند باشید

    popup

    هـدیه ویـژه به مـدت محـدود

    مشـاوره اختصاصـی سئـو "رایـگان"