call nabz

۰۲۱۸۸۹۴۸۹۱۷

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
  • تاثیر UI بر سئو سایت

    چگونه ui بر سئو سایت تاثیر می‌گذارد؟

    [ASRating]

    فهرست مطالب

    عوامل مختلفی می‌توانند در سئو سایت تاثیر داشته باشند که از جمله مهم‌ترین آن ها می توان به UI اشاره کرد. زمانی¬که شما در گوگل عبارتی را جست‌وجو می‌کنید، گوگل وب سایت‌هایی را به شما ارائه می‌دهد که شما با کلیک روی هریک از آن ها به محیط جدیدی وارد خواهید شد. به تمامی محتوا داخل سایت از جمله عکس، متن، تصویر، فیلم،آیکون¬ها و…. UI یا رابط کاربری گفته می‌شود. ما در این مقاله قصد داریم درمورد تاثیر ui سایت بر سئو صحبت کنیم. بنابراین اگر از تاثیرات رابط کاربری در بهینه سازی سایت اطلاعی ندارید، پیشنهاد می‌شود که حتما در ادامه مقاله همراه ما باشید.

    مفهوم ui چیست؟

    UI چیست؟

    در واقع ui مخفف عبارت User interface است. معنی این عبارت رابط کاربری بوده و شامل اطلاعاتی همانند لوگو، تصویر، رنگ، اشکال داخل سایت و تمام مواردی که به صورت بصری به کاربر نمایش داده می‌شود، است. رابط کاربری در سئو سایت یکی از فاکتورهای بسیار مهم بوده که حتما باید به آن توجه ویژه‌ای داشت. در واقع شما به عنوان یک طراح سایت باید به گونه‌ای سایت را طراحی کنید که از نظر بصری جذاب بوده و بتواند خدمات و محصولات شما را در یک نگاه معرفی کند. همچنین UI سایت باید به صورتی باشد که کاربر با آن راحت بوده و بتواند چیزی را که می‌خواهد در سایت شما بیابد.در واقع نحوه سئو سایت فروشگاهی به عنوان مثال خیلی به استراتژی ui  سایت شما هم برمی‌گردد.

    به جرئت‌ می‌توان گفت که تاثیر ui سایت بر سئو در مقایسه با موارد دیگر بسیار بیشتر است. زمانی¬که تصاویر، منو، لوگو و… به صورت اصولی و درست در سایت قرار گرفته باشند، کاربر اشتیاق بیش‌تری برای ماندن در سایت پیدا می‌کند. این موضوع از از نظر سئو تاثیر بسیار مثبتی دارد و می‌تواند به افزایش رتبه وب سایت کمک کند.
    بنابراین هیچ‌گاه نسبت به رابط کاربری در سئو بی توجه نباشید و در اوایل فعالیت سایت تنها روی این مورد تمرکز کنید. چرا که UI می‌تواند در افزایش ترافیک سایت هدفمند و دیده شدن سایت بسیار موثر باشد.

    چرا ui برای سئو مهم است؟

    وب‌سایت‌هایی که برای چشم آسان هستند و به راحتی قابل پیمایش هستند، نسبت به وب‌سایت‌هایی که این کار را نمی‌کنند، کاربران را طولانی‌تر در صفحه نگه می‌دارند. رابط کاربری شما باید تمیز و کاربردی باشد تا بتواند ارزش سئوی وب سایت شما را به حداکثر برساند. به یک طراحی وب سایت ساده و تمیز با سلسله مراتب صفحه واضح پایبند باشید. رفتن از یک صفحه به صفحه دیگر نباید گیج کننده باشد. گاهی اوقات مردم به قانون ۳ کلیک اشاره می کنند. برای انجام هر کاری در وب سایت شما بیش از سه کلیک طول نمی کشد.ممکن است شخصی یا شرکتی به شما پیشنهاد سئو تضمینی دهد،اما شما باید آگاهی باشید که این به معنای فروش تضمینی نیست یکی از عوامل فروش به همین قضیه رابط کاربری برمی‌گردد.
    همچنین ارزیابی پشتیبان سایت شما، که شامل اندازه صفحه، سرعت بارگذاری، طرح‌های واکنش‌گرا و ویدیوهای قابل پخش است، بسیار مهم است. اگر کاربر وردپرس هستید، میلیون ها افزونه وجود دارد که می توانید برای بهینه سازی سایت خود از آنها استفاده کنید. به پلاگین هایی مانند:
    Lazy Load برای افزایش سرعت بارگذاری تصویر
    WP Rocket برای سرعت سایت
    Easy table of content برای اینکه پست های وبلاگ شما قابل مشاهده تر شود
    Yoast برای تغییر مسیر صفحات قدیمی

    ارتباط تأثیرگذاری ui و سئو

    همان‌طور که گفته شد، ui در سئو تاثیرات بسزایی دارد و می‌تواند سبب رونق هرچه بیش‌تر کسب‌وکارهای اینترنتی شود. زیبایی بصری در تمام زمینه‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. جذابیت محیط سایت می‌تواند باعث تعامل بهتر با کاربران شود. گوگل نیز در ابتدا به نظر کاربران و رضایت آن‌ها از وب سایت اهمیت می‌دهد. بنابراین اگر کاربر به سایت شما جذب شده و مدت زمانی زیادی در آن بماند، به سئو سایت کمک زیادی خواهد شد.

    افزایش رتبه سایت

    از جمله تاثیرات ui سایت در سئو می‌توان به افزایش رتبه سایت اشاره کرد. یکی از فاکتورهایی که باعث می‌شود وب سایت افزایش رتبه داشته باشد، ساعت ورود و خروج کاربر است. گوگل مدت زمانی را که کاربر در سایت می‌ماند را در نظر می‌گیرد و براساس آن به وب سایت رتبه می‌دهد.
    به‌ط‌ور مثال فرض کنید که شما برای خرید محصولی وارد یک وب سایت می‌شوید، در صورتی که ظاهر سایت برای شما جذاب نباشد، بدون شک خیلی سریع از آن خارج خواهید شد. به همین خاطر است که اکثر سایت‌هایی که رابط کاربری جذابی ندارند، هیچ‌گاه در نتایج صفحه اول گوگل دیده نشده و با شکست مواجه می‌شوند.
    حتی اگر محتواهای بسیار جذابی داخل سایت وجود داشته باشد، اما ui آن ضعیف باشد، وب‌ سایت رشد نخواهد کرد.

    تیم ما یعنی نبض مارکتینگ یک شرکت سئو در تهران با توجه به عوامل تاثیر گذار در ui سایت به افزایش رتبه شما کمک می‌کند تا علاوه بر افزایش رتبه شما به فروش بیشتری هم برسید.

    پاسخ به نیاز کاربر

    از دیگر تاثیرات ui سایت بر سئو می‌توان به پاسخ به نیاز کاربر اشاره کرد. رابط کاربری یک وب سایت باید به گونه‌ای باشد که بتواند خیلی سریع به نیاز کاربران پاسخ بدهد‌. اگر سایت شما بتواند از طریق UI به رفع نیاز کاربر تا حدودی کمک کند و او را راضی نگه دارد، در سئو یک امتیاز مثبت برای سایت حساب می‌شود.

    تاثیر زیبایی و جذابیت بصری به کمک UI

    تاثیر جذابیت بصری بر سئو سایت

    زیبایی در همه زمینه‌ها فاکتور بسیار مهمی است. یک رابط کاربری باید تا حدی برای کاربر جذاب و زیبا باشد که اشتیاق افراد را برای ماندن، افزایش دهد. بنابراین می‌توان گفت وجود UI در زیبایی سایت تاثیر بسزایی دارد.

    تمامی موارد بالا باعث می‌شود که یک وب سایت رشد بیش‌تری داشته و در نتایج صفحه اول گوگل دیده شود. بنابراین هیچ‌گاه از اهمیت UI غافل نشوید.

    یک UI خوب دارای چه ویژگی‌هایی است؟

    همان‌طور که گفته شد، یک ui خوب می‌تواند سبب تعامل بهتر میان کاربر و سایت شده و اشتیاق او را برای گشتن بیش‌تر کند. اما یک رابط کاربری خوب باید چه خصوصیاتی داشته باشد تا بتواند کاربران را جذب کند؟ برای پاسخ به این سوالات باید بگوییم که ویژگی UI کاربر پسند عبارتند از:
    • کاربر برای استفاده از سایت نباید به آموزش احتیاج داشته باشد.
    • Ui نباید سبب سردرگمی کاربر شود.
    • یک رابط کاربری خوب باید به‌ گونه‌ای باشد که وقت کاربران را برای موارد اضافی هدر ندهد.
    • UI نباید باعث خستگی کاربر شود.

    معرفی ابزارهای طراحی رابط کاربری

    خوشبختانه برای طراحی ui نرم‌ افزارهای مختلفی وجود دارد که از بهترین آن ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
    • Pidoco
    • Sketch
    • Adobe XD
    • In Vision
    • Cog Tool
    • Wirefy
    • Keytone

    قیمت طراحی UI

    قیمت طراحی UI

    همان‌طور که گفته شد برای داشتن یک رابط کاربری عالی برای وب سایت باید از طراحان ui کمک بگیرید. درمورد قیمت طراحی رابط کاربری نیز باید بگوییم که این هزینه به عوامل مختلفی مثل کیفیت، آیکون‌ها، کد نویسی و…. بستگی دارد.اگر شما هم نیاز به خدمات سئو سایت دارید و می‌خواهید در مورد ui  سایت خود هم بیشتر بدانید می‌توانید با کارشناسان ما صحبت کنید و مشاوره سئو رایگان بگیرید.

    نتیجه گیری

    به‌طور کلی می‌توان گفت تاثیر ui  سایت بر سئو بسیار زیاد است. زمانی که سایت شما یک رابط کاربری مناسب داشته باشد، گوگل نیز به آن بهای بیش‌تری می‌دهد. در نتیجه سایت شما تا حد بسیار زیادی پیشرفت کرده و در نتایج اول دیده می‌شود. یک ui خوب باید حس اشتیاق را در کاربران افزایش داده و آن ها را به سایت جذب کند.

    سوالات متداول شما

    گوگل به این نتیجه رسیده است که UI و UX یک عامل رتبه بندی هستند، اما بسیاری از مطالعات حداقل یک ارتباط مستقیم بین رتبه بندی و معیارهای تعامل کاربر را در حال بهبود نشان داده اند. حداقل، بهبودهای UI باعث افزایش تعامل می شود که می تواند منجر به سرنخ های بیشتر شود، که یک هدف نهایی مشترک است.

    رابط کاربری برای برآورده کردن انتظارات کاربر و پشتیبانی از عملکرد موثر سایت شما مهم است. یک رابط کاربری مطلوب تعامل مؤثر بین کاربر و سایت، یا نرم افزار را از طریق تصاویر جذاب، طراحی تمیز و ریسپانسیو تسهیل می‌بخشد.

    + میتونی این مطلب رو با دوستات هم به اشتراک بذاری...

    LinkedIn
    Twitter
    Email
    WhatsApp
    Telegram

    محتوای این بلاگ توسط کارشناسان تایید شده است.

     با تشکر از شما برای زمانی که صرف مطالعه این نوشته کردید. 

    + ممکنه به این مطالب هم علاقه‌مند شی...

    روش های انتخاب کلمه کلیدی 1
    عبارت سئو و فلش رو به بالا
    آموزش اضافه کردن اسکیما به سایت
    دو زن و دو مرد در حال بهینه‌سازی سایت یک موشک به عنوان نماد سئو کار تیمی بهینه‌سازی وبسایت

    + میتونی دیدگاهت رو با بقیه به اشتراک بذاری...

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دسته‌بندی مقالات

    مشاوره رایگان

    دوست داری سایتت تو صفحه اول نتایج گوگل دیده بشه؟!

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    popup

    هـدیه ویـژه به مـدت محـدود

    مشـاوره اختصاصـی سئـو "رایـگان"