call nabz

۰۲۱۸۸۹۴۸۹۱۷

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
تصویر شاخص تاثیر لینک سازی بر سئو

تاثیر لینک‌سازی بر سئو چیست؟ آیا لینک‌سازی، سایت شما را تبدیل به دوست صمیمی گوگل می‌کند؟

  • یکی از عوامل موثر بر سئو لینک‌سازی است؛ اما قبل از آن که بخواهیم تأثیر لینک‌سازی بر سئو را دقیق و با جزئیات بررسی کنیم، می‌خواهیم آن را با یک مثال ساده و به دور از دنیای پیچیده‌ی بازاریابی دیجیتال توضیح دهیم؛ مزیت این کار این است که هم افرادی که با سئو آشنا هستند این مثال را درک می‌کنند و هم افرادی که تازه می‌خواهند به این حرفه وارد شوند.

    شخصی را در نظر بگیرید که یک مرکز تعمیرات موبایل راه‌اندازی کرده است. این مرکز تازه افتتاح شده و هنوز کسی آن را نمی‌شناسد؛ بنابراین انتظاری هم نیست که مشتری چندانی داشته باشد. حتی ممکن است در روزهای نخست یک مشتری هم نداشته باشد؛ اما صاحب تعمیرگاه برای‌ این که از رقیبانش عقب نماند، بیکار نمی‌نشیند و اقداماتی را برای معرفی کسب‌وکار خود و جلب اعتماد افراد شروع می‌کند.

    آنچه در این مقاله می‌خوانید...

    او تعدادی اعلامیه تبلیغاتی چاپ کرده و آن را در فروشگاه‌های موبایل سطح شهر توزیع می‌کند و از صاحبان این فروشگاه‌ها می‌خواهد اعلامیهٔ او را روی دیوار یا میز بچسبانند تا مشتریانشان این اعلامیه‌ها را ببیند.

    گاهی نیز صرفا از فروشندگان موبایل و لوازم جانبی درخواست می‌کند که اگر شخصی برای تعمیر موبایل به آن‌ها مراجعه کرد، آدرس مغازهٔ او را به مشتری بدهند.

    معمولا زمانی که کسی برای تعمیر موبایل خود به فروشگاه موبایل مورد اعتمادش  مراجعه می‌کنند و فروشنده یک مرکز تعمیرات موبایل را به او معرفی می‌کند، شخص اعتماد کرده و به مرکز معرفی شده مراجعه می‌کنند.

    مثال فوق یک مورد ساده و ملموس برای توضیح تأثیر لینک سازی بر سئو بود. لینک‌سازی هم اثری مشابه مثال ذکرشده دارد؛ یعنی  شما باید سایت‌هایی که مخاطبان هدفتان به آن‌ها مراجعه می‌کنند را پیدا کنید و از آن‌ها بخواهید که لینک صفحات شما را در سایت خود قرار دهند.

    حالا اگر می‌خواهید بیشتر دربارهٔ تاثیر لینک‌سازی بر سئو بدانید در ادامهٔ مقاله با ما همراه باشید.

     

    معرفی انواع لینک سازی

    لینک‌سازی چیست و به چند دسته تقسیم می‌شود؟

    قبل از این که به سراغ اصل مطلب یعنی تأثیر لینک‌سازی بر سئو برویم، لازم است بدانیم لینک چیست. در دنیای وب هر عبارت، دکمه و حتی تصویری که با کلیک روی آن به صفحه‌ی دیگری منتقل شوید یک لینک یا پیوند نامیده می‌شود. 

    فرض کنید وارد یک وب‌سایت شده‌اید و در حال مطالعهٔ یکی از مقاله‌‌های آن هستید؛ حین مطالعه متوجه می‌شوید نویسنده برای ارائه‌ی اطلاعات تکمیلی به مخاطب در میان متن یا انتهای مقاله لینک‌هایی قرار می‌دهد که کاربر را به یک منبع یا مرجع کامل در زمینهٔ مربوط به آن مقاله هدایت کند.

    از آن‌جایی که مقاله برای مخاطب جذاب بوده که برای خواندن آن وقت گذاشته است، ترغیب می‌شود تا روی لینک هم کلیک کرده و اطلاعات بیشتری راجع‌به محتوای مقاله کسب کند. به فرایندی که نویسنده، مخاطب را از طریق یک یا چند لینک به صفحه‌های دیگر ارجاع می‌دهد، لینک‌سازی می‌گوییم.

    لینک‌سازی تنها یکی از صدها فاکتور مهم و کلیدی سئوی سایت است. اگر می‌خواهید بدانید کدام فاکتورهای سئو برای سایت شما بیش از همه اهمیت دارند، با کارشناسان ما طی یک جلسه رایگان مشورت کنید.

    لینک‌سازی به دو دسته‌ی لینک‌سازی داخلی و لینک‌سازی خارجی تقسیم می‌شود که در ادامه‌ی مقاله  آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

     

    نمونه ای از لینک سازی داخلی

    لینک‌سازی داخلی چیست؟

    ابتدا باید با مفهوم لینک داخلی آشنا شویم. لینک داخلی به لینک‌هایی گفته می‌شود که کاربر را از یک صفحه به صفحه‌ای دیگر در همان وب‌سایت هدایت می‌کند. برای مثال، کاربر در صفحهٔ site.com/page1 قرار دارد و با کلیک روی لینکی که در این صفحه قرار دارد به صفحهٔ site.com/page2 منتقل می‌شود.

    مدیران وب‌سایت، روند تولید محتوا را طوری برنامه‌ریزی می‌کنند که تاحدامکان هر موضوع، یک صفحه‌ی جداگانه و اختصاصی داشته باشد؛ سپس هر بخشی از مقاله که لازم باشد کاربر موضوع دیگری را بداند، او را از طریق لینک‌سازی داخلی به صفحهٔ مخصوص آن موضوع هدایت می‌کنند.

    اگر می‌پرسید لینک‌سازی داخلی چه مزیتی دارد قسمت بعدی مقاله را مطالعه کنید.

     

    مزایای لینک‌سازی داخلی

    مزیت‌های متعددی برای لینک‌سازی داخلی می‌توان نام برد؛ اما مهم‌ترین آن‌ها عبارت‌اند از:

    • افزایش مدت زمان حضور کاربر در سایت

    لینک‌سازی کاربر مدت‌زمان بیشتری را در سایت می‌ماند؛ چنانچه لینک‌سازی به‌درستی اجرا شده و محتوای تولید شده نیز جذاب و جدید باشد، ممکن است کاربر بیش از ۱۰ صفحه از سایت را هم مشاهده کند.

    • افزایش سرعت ایندکس شدن صفحات جدید

    اگر صفحه‌های جدید را به صفحه‌های قدیمی سایت که قبلاً در گوگل ایندکس شده است، لینک دهید، مدت‌ زمان ایندکس‌شدن صفحه‌ی جدید کاهش می‌یابد؛ به‌عبارت‌دیگر، افزایش سرعت ایندکس‌شدن مقالات جدید توسط گوگل یکی از تاثیرات مثبتی است که لینک‌سازی بر سئو می‌گذارد.

    • افزایش اعتبار صفحات جدید

    اعتبار یک صفحه‌ی قدیمی را می‌توان به صفحه‌های جدید منتقل کرد؛ به‌عبارت‌ دیگر اگر یک صفحهٔ جدید را به یک صفحه قدیمی که در گوگل اعتبار مناسبی کسب کرده است، لینک کنید، صفحه‌ی جدید شانس بیشتری برای رسیدن به صفحهٔ اول نتایج گوگل در کوتاه‌مدت خواهد داشت.

    • هدایت کاربر به صفحات فروش محصول

    با لینک‌سازی داخلی می‌توان کاربر را به سمت خرید محصول یا خدمات ارائه‌شده در وب‌سایت هدایت کرد. 

    برای مثال فرض کنید یک فروشگاه چرخ‌خیاطی دارید. شما یک مقاله‌ی کامل با عنوان “چگونه چرخ‌خیاطی مناسب خود را انتخاب کنیم؟” تولید کرده و در سایتتان قرار می‌دهید؛ سپس در متن مقاله، لینک دسته‌بندی چرخ‌خیاطی در فروشگاهتان را قرار دهید. به دلیل اینکه کاربر اطلاعات مفیدی را از مقاله‌ای که به‌صورت رایگان در اختیارش قرار داده‌اید کسب کرده و تا حدودی  به شما اعتماد کرده است، احتمال اینکه او روی لینک فروشگاه شما کلیک کند و تبدیل به مشتری شما شود، زیاد است. 

    لینک‌سازی داخلی شامل فعالیت‌های مختلفی می‌شود که در ادامه‌ی مقاله به آن اشاره می‌کنیم.

     

    لینک‌سازی داخلی شامل چه فعالیت‌هایی می‌شود؟

    برای اجرای صحیح و اصولی لینک‌سازی داخلی باید مراحل آن را به‌صورت مستمر و حساب‌شده انجام داد. مهم‌ترین این مراحل انجام لینک‌سازی داخلی عبارت‌اند از:

    ۱- لینک دادن به محتوای مرتبط: شما باید در لینک‌سازی داخلی یک محتوا فقط لینک صفحاتی را قرار دهید که با مبحث کل آن محتوا و محتوای همان پاراگرافی که لینک در آن قرار داده شده است، مرتبط باشد. رعایت این نکته باعث می‌شود تا مقاله‌های سایت شما یک ساختار ریشه‌ای و منظم داشته و مخاطب به‌راحتی بتواند محتوای مد نظر خود را پیدا کند.

    علاوه‌برآن، استفاده از لینک‌سازی داخلی شما را از تولید مقالات طولانی و خسته‌کننده بی‌نیاز می‌کند. هرجایی که نیاز به ارائه‌ی محتوای تکمیلی احساس شود صرفاً با یک جمله‌ی حاوی لینک داخلی، مخاطب را به مقاله‌ی مورد نظر هدایت می‌کنید.

    سعی کنید در هر مقاله‌ی جدید به چهار یا پنج مقاله‌ی دیگر در سایت خود لینک بدهید. برای رسیدن به این هدف شاید لازم باشد قبل از شروع به تولید محتوا، یک استراتژی و نقشه‌ی راه منسجم برای مشخص‌کردن نحوه‌ی تقسیم‌بندی مقالات تهیه کنید.

    ۲- استفاده از متن لینک یا انکر تکست مناسب: به عنوانی که برای ساخت لینک استفاده می‌شود انکر تکست می‌گوییم. معمولاً از کلمه‌ی کلیدی مقاله‌ی هدف به‌عنوان انکر تکست لینک‌های داخلی استفاده می‌شود. مانند مثال‌های زیر:

    •  استفاده از شارژر اورجینال موبایل یکی از راه‌های حفظ سلامت باتری موبایل و تبلت است که بی توجه‌ای به این مسئله و استفاده از شارژرهای تقلبی و متفرقه می‌تواند صدمات جبران‌ناپذیری به دستگاه شما وارد کند. 
    •  لباس‌هایی که از الیاف پنبه‌ای تولید شده، علاوه‌بر کاهش میزان تعریق بدن، از بروز حساسیت‌های پوستی جلوگیری می‌کنند. جهت کسب اطلاعات بیشتر به مقاله‌ی «مزایای استفاده از لباس پنبه‌ای» مراجعه کنید.

    در ۲ مثال بالا قسمتی که با رنگ قرمز مشخص شده انکر تکستی است که به مقاله‌های هدف پیوند شده است. دقت داشته باشید که انکر تکست باید به‌گونه‌ای انتخاب شود که با کلمات قبل و بعد از آن هم‌خوانی داشته و یک لینک مصنوعی محسوب نشود.

    ۳- به‌روزرسانی محتوای قدیمی: با انتشار هر مقاله‌ی جدید درصورت امکان لینک آن را در مقاله‌های قدیمی مرتبط اضافه کنید. به‌عبارت‌ دیگر لینک‌سازی داخلی فقط شامل ایجاد کردن لینک‌ مقالات قدیمی در مقالات جدید نمی‌شود و برعکس آن را هم شامل می‌شود. 

    با این کار علاوه‌بر هدایت مخاطب از مقالات قدیمی و پربازدید به مقالات جدید و کم‌تر شناخته شده، مقالات قدیمی هم به‌روزرسانی می‌شود؛ همین مسئله به‌عنوان یک امتیاز مثبت از سمت موتورهای جستجو تلقی می‌شود. گوگل عاشق محتوایی است که مرتب به‌روز می‌شود و مقالاتی که برای سال‌های متوالی دست‌نخورده باقی می‌ماند را از نتایج نخست خود حذف می‌کند.

    تا اینجا با تعریف لینک‌سازی داخلی، مزایای آن و نحوه‌ی اجرایش آشنا شدیم. در ادامه قصد داریم به معرفی لینک‌سازی خارجی و مزایای آن در زمینه‌ی تأثیر لینک‌سازی بر سئو بپردازیم.

     

    نمونه ای از لینک سازی خارجی

    لینک‌سازی خارجی چیست؟

    لینک خارجی یا بک‌لینک به لینکی گفته می‌شود که کاربر را از صفحه‌ای در یک سایت دیگر به یکی از صفحات وب‌سایت شما هدایت می‌کند. یعنی کاربر از othersite.com/page1 به site.com/page2 منتقل می‌شود. برای اینکه بهتر مفهوم لینک‌سازی خارجی را درک کنید، مثال زیر را مطالعه کنید.

    فرض کنید شما یک مجله‌ی مد و زیبایی را از فروشگاه خریداری کرده و مطالعه می‌کنید. یکی از مقاله‌های مجله به مزایای کرم ضدآفتاب پرداخته و در انتهای آن شماره تماس و آدرس صفحه‌ی مجازی یک فروشگاه در شبکه‌های اجتماعی برای خرید کرم ضدآفتاب قید کرده است.

    شما با خواندن آن مطلب به استفاده از این محصول ترغیب می‌شوید؛ از آن‌جایی که اطلاعات تماس فروشگاه در دسترستان قرار گرفته است، احتمالاً قبل از مراجعه به سایر فروشگاه‌های مجازی یا فیزیکی اطرافتان با این فروشگاه تماس می‌گیرید یا حداقل از صفحهٔ آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی بازدید می‌کنید. همین مسئله احتمال خرید شما از این فروشگاه را افزایش می‌دهد؛ نه؟

    لینک‌سازی خارجی سایت هم چیزی مشابه به همین مثال است. مدیر سئوی یک وب‌سایت برای جذب ترافیک و همچنین ارتقای جایگاه سایت نزد موتورهای جستجو، لینک‌سازی خارجی را در کنار لینک‌سازی داخلی در دستور کار خود قرار می‌دهد.

    لینک‌سازی خارجی کاربردهای متفاوتی دارد و شما نیز می‌توانید از سایت خود به سایت‌های معتبر صنعتتان لینک دهید. استناد به مقالات منتشرشده در سایت‌های معتبر و شناخته‌شده و استفاده از خدمات یا محصولات ارائه‌شده توسط یک شخص یا شرکت معتبر از مهم‌ترین کاربردهای لینک‌سازی خارجی به شمار می‌رود.

    فرض کنید مقاله‌ای راجع‌به ایده‌های جذاب برای طراحی بنر تبلیغاتی می‌نویسید. در این مقاله می‌توانید به چند نمونه بنر جذاب که در وب‌سایت‌هایی مانند freepik.com و vecteezy.com توسط طراحان حرفه‌ای منتشر شده لینک بدهید.

    در اینجا برای Freepik و Vecteezy یک لینک خارجی از طرف سایت شما ثبت می‌شود.

     

    تاثیر سئو در افزایش فروش

    مزایای لینک‌سازی خارجی چیست؟

    موارد زیر از مهم‌ترین مزیت‌های لینک‌سازی خارجی هستند:

    • افزایش ترافیک سایت

     هنگامی که لینک سایت شما در یک سایت خبری یا سایتی مرتبط با حیطه‌ی کاری شما فعالیت می‌کند، درج شود، مخاطب‌های آن سایت هنگام مطالعه‌ی مقاله‌ها و اخبار با لینک سایت شما مواجه می‌شوند و بخشی از آن‌ها روی لینک سایت شما با کلیک کرده و به آن وارد می‌شوند.

    همان مثال مجله مد و زیبایی را می‌توان در حوزه‌ی دیجیتال مارکتینگ هم پیاده‌سازی کرد. فرض کنید شما یک سایت فروشگاهی در حوزه‌ی لوازم بهداشتی و آرایشی دارید. اگر لینک سایت شما در یک وب‌سایت پرطرفدار در زمینه‌ی مد و زیبایی درج شود، احتمالا پس از مدت‌ زمان کوتاهی ترافیک زیادی  به ساییتان وارد خواهد شد.

    ازآن‌جایی‌که مخاطب‌ سایت‌های مد و زیبایی مشتری بالقوه‌ی محصولات آرایشی و بهداشتی محسوب می‌شوند، شما برای جذب آن‌ها و تبدیلشان به مشتری شانس زیادی خواهید داشت.

    • ارتقای رتبهٔ سایت در موتورهای جستجو

    لینک‌سازی خارجی یکی از مهم‌ترین فاکتورهای رتبه‌بندی سایت‌ها به‌شمار می‌رود. برای موتورهای جستجو و به‌ویژه گوگل بسیار مهم است که سایت شما توسط چه تعدادی سایت معتبر معرفی شده است. البته توجه داشته باشد که گوگل همهٔ سایت‌های معتبر را یکسان نمی‌بیند و با توجه به کیفیت این سایت‌ها اعتبارشان متفاوت است. 

    وقتی فروشگاه آنلاین شما در چندین سایت دیگر لینک شده و این سایت‌ها از نظر اعتبار و سابقه نسبت به سایت شما از جایگاه بالاتری برخوردار باشند، گوگل هم به مرور زمان اعتبار بیشتری به سایت شما می‌دهد و آن را در نتایج جستجو در جایگاه‌ بالاتری قرار می‌دهد.

    چنانچه فرایند لینک‌سازی خارجی به‌درستی و براساس فاکتورهای بنیادی سئو ادامه داشته باشد، با گذشت زمان می‌توانید سایتتان را به صفحهٔ نخست گوگل برسانید.

    • کاهش هزینه‌های بازاریابی

    برای تبلیغات بنری و کلیکی که به‌ازای هر کلیک یا زمان اجاره‌ی آن باید دائماً هزینه‌ای پرداخت کنید؛ اما در لینک‌سازی خارجی کافیست یک بار لینک سایتتان را در یک سایت دیگر درج کنید. در این صورت تا زمانی که آن سایت در دسترس باشد، علاوه‌بر جذب ترافیک مستقیم به حفظ و ارتقای جایگاه شما در گوگل هم کمک می‌کند؛ یعنی به اعتبار سایت شما می‌افزاید.

    لینک‌هایی که در قالب مقالات یا رپورتاژ آگهی در سایت‌ها درج می‌شود معمولاً دائمی بوده و حذف نمی‌شوند. اگر کنجکاو شدید که بدانید چه روش‌های برای لینک‌سازی خارجی وجود دارد با ادامه‌ی مقاله همراه باشید.

     

    لینک‌سازی خارجی شامل چه فعالیت‌هایی می‌شود؟

    روش‌های مختلفی برای انجام دادن لینک‌سازی خارجی سایت وجود دارد؛ این روش‌ها می‌توانند رایگان یا پولی باشد. در اینجا به چند مورد از روش‌های متداول‌ آن اشاره می‌کنیم:

    لینک تالیفی

    بهتر است بدانید بهترین حالت ایجاد لینک خارجی آن است که بدون درخواست مستقیم شما و پرداخت هیچ‌گونه هزینه‌ای لینک سایتتان در سایت‌های دیگر درج شود.

    این اتفاق زمانی می‌افتد که محتوای شما تا حدی کامل‌ و به‌روز باشد که سایت‌های دیگر برای ارائه‌ی اطلاعات تکمیلی پیرامون مقالات خود، مخاطب را به مقاله یا محصول منتشر شده در سایت شما ارجاع دهند. لینک تالیفی علاوه‌بر اینکه رایگان است، به دلیل طبیعی بودنش خطری برای اعتبار سایت شما نزد گوگل ایجاد نمی‌کند.

    انتشار پست مهمان

    وب‌سایت‌های مختلفی امکان انتشار پست مهمان را در اختیار مخاطب‌های خود قرار می‌دهند. به‌عبارت‌دیگر، محتوای این سایت‌ها توسط خود مخاطب تولید می‌شود. با فعالیت در این پلتفرم‌ها و انتشار پست مرتبط با موضوع وب‌سایت و ایجاد یک یا چند لینک در میان متن می‌توانید لینک‌های متعددی برای سایتتان بسازید.

    انتشار پست مهمان هم معمولاً رایگان است و هزینه‌ای بابت این نوع لینک‌سازی خارجی نمی‌پردازید. ویرگول معتبرترین پلتفرم انتشار پست مهمان در ایران است.

    رپورتاژ آگهی

    به حالتی گفته می‌شود که برای انتشار محتوایتان که حاوی لینک  سایتتان است باید هزینه‌ای را به سایت مد نظر بپردازید. اغلب سایت‌های پذیرنده‌ی رپورتاژ آگهی از اعتبار بالایی نزد گوگل برخوردار هستند و درج لینک در آن‌ها باعث ارتقا سریع‌تر جایگاه سایت شما می‌شود. البته به‌شرط رعایت اصول لینک‌سازی خارجی و داشتن یک استراتژی مشخص!

    باید بدانید که گوگل به‌شدت با لینک‌های خریدنی برخورد می‌کند؛ بنابراین، رپورتاژ آگهی باید به‌گونه‌ای تولید و منتشر شود که کاملاً شبیه به یک مقاله‌ی عادی به نظر برسد و نه یک متن تبلیغاتی!

    خرید بک‌لینک ممنوع است!

    شما می‌توانید از سایت‌هایی که در ازای پول به سایت شما لینک می‌دهند، بک‌لینک خریداری کنید. البته گوگل همواره تاکید بر غیر مجاز بودن خرید لینک داشته که در صورت تشخیص آن، می‌تواندکاهش رتبهٔ سایت در نتایج جستجو را کاهش دهد و درصورتی که این عمل دائماً تکرار شود، سایت را پنالتی کند. پنالتی شدن سایت یعنی حذف کامل سایت شما از نتایج گوگل!

    شاید برایتان این سوال پیش بیاید که گوگل لینک‌های سایت را چگونه بررسی می‌کند. در بخش بعدی جواب این سوال را خواهید گرفت.

     

    تصویری از حرنده های گوگل

    گوگل چگونه لینک‌های سایت ما را بررسی می‌کند؟

    اگر کمی راجع‌به موتورهای جستجو مطالعه و تحقیق کرده باشید حتماً اصطلاح خزنده یا Crawler (کراولر) به گوشتان خورده است. روش کلی موتورهای جستجو به این صورت است که ربات‌های خزنده‌ی آن‌ها سایت‌ها و صفحه‌هاتشان را شناسایی و تمام موارد روی این صفحات را بررسی می‌کند؛ در نتیجه یکی از مواردی که این خزنده‌ها بررسی می‌کنند، لینک‌های موجود در صفحات وب است. 

    خزنده‌های گوگل از لینک صفحات قدیمی‌ و شناخته شده توسط موتور جستجو شروع می‌کند تا به صفحات جدید و تازه منتشر شده برسد. این فرایند تا جایی ادامه پیدا می‌کند که تمامی لینک‌های موجود در اینترنت توسط خزنده شناسایی و بررسی شود.

    البته در بحث لینک‌های داخلی سایت، با ثبت نقشه‌ی سایت (Site map) در ابزار گوگل سرچ کنسول، می‌توان سرعت بررسی لینک‌های داخلی سایت را افزایش داد. نقشه‌ی سایت حاوی لیست تمامی صفحه‌های سایت است که گوگل از طریق این نقشه، محتوای جدید را شناسایی و ایندکس می‌کند.

    هیچ زمان مشخصی را نمی‌توان برای بررسی لینک‌ها توسط گوگل مشخص کرد. یک مقاله ممکن است چند دقیقه پس از انتشار توسط گوگل تایید یا ایندکس شود و در نتایج گوگل قابل‌مشاهده باشد؛ درحالی‌که یک مقاله‌ی دیگر ممکن است تا چند ماه هم ایندکس نشود. مواردی مانند کیفیت مقاله، میزان اعتبار سایت و تعداد و کیفیت لینک‌های داخلی و خارجی مقاله در سرعت ایندکس‌شدن آن مؤثر است.

    در خلال مباحث مطرح شده اشاره‌هایی به بایدها و نبایدهای لینک‌سازی داشتیم. بااین‌حال در قسمت بعد نکات مهمی که تا اینجای مقاله به شما نگفتیم را برایتان توضیح می‌دهیم.

     

    در لینک‌سازی سایت به چه مواردی باید دقت کنیم؟

    لینک‌سازی در عین سادگی پیچیدگی و ظرافت‌های خاص خود را دارد که عدم رعایت آن‌ها صدمات سخت و گاهی جبران‌ناپذیر به سایت تحمیل می‌کند. نکات مرتبط با لینک‌سازی آن‌قدر متعدد و گسترده است که پرداختن به همه‌ی آن‌ها از حوصله‌ی این مقاله خارج است، بنابراین صرفاً چند مورد از نکات مهم تاثیر لینک‌سازی بر سئو را ذکر می‌کنیم.

    پرهیز از افراط در لینک‌سازی: لینک‌سازی چه از نوع داخلی و چه خارجی باید طبیعی به نظر برسد. تکرار غیرعادی لینک در متن هم باعث می‌شود مخاطب خسته شود و هم موجب می‌شود گوگل محتوای شما را بی ارزش تلقی کند. این مسئله شانس قرار گرفتن در جایگاه‌های نخست صفحهٔ نتایج را از سایت شما می‌گیرد

    استفاده نکردن از سایت‌های اسپم: ممکن است تبلیغاتی مربوط به لینک‌سازی خارجی دیده باشید که ادعا می‌کنند با مبلغ ناچیزی سایت شما را در صدها و هزاران دامنه درج می‌کنند. این سایت‌ها همگی از نظر گوگل اسپم شناخته شده و نه‌تنها تاثیر مثبتی بر اعتبار سایتتان ندارد بلکه می‌تواند باعث جریمه‌شدن دامنهٔ شما شود.

    در انتخاب سایت‌هایی که قصد دارید از آن‌ها برای لینک‌سازی خارجی استفاده کنید، دقت زیادی به خرج دهید.

     

    استفاده از انکر تکست‌های مختلف: همان‌طور که قبلاً اشاره شد، لینک‌سازی خارجی باید کاملاً طبیعی به نظر برسد و حالت تبلیغاتی نداشته باشد. سعی کنید هنگام نوشتن انکر تکست لینک، تنوع به خرج دهید؛ یعنی اصراری بر استفاده‌ی دائمی از کلمهٔ کلیدی نداشته و مواردی مانند URL یا آدرس صفحه و عبارت‌هایی مانند “اینجا کلیک کنید”، “خرید محصول” و “مطالعه‌ی مقاله” را به‌اندازه استفاده کنید.

    حالا که با لینک‌سازی آشنا شدید و اهمیت آن را نیز متوجه شدید، احتمالا بهتر درک می‌کنید که انجام این دستورالعمل‌ها آنقدرها هم آسان نیست؛ پس شاید بهتر باشد که زمان را از دست ندهید و با سپردن سایتتان به دست متخصصان سئوی شرکت نبض مارکتینگ از رقبای خود جلو بزنید. برای دریافت اطلاعات بیشتر دربارهٔ خدمات سئوی مجموعهٔ ما با کارشناسان ما تماس بگیرید.

    آنچه در این مقاله می‌خوانید...

    جمع‌بندی

    در این مقاله به معرفی تأثیر لینک‌سازی بر سئو پرداختیم و دو نوع لینک‌سازی داخلی و خارجی را به همراه مزایا و چگونگی اجرای آن بررسی کردیم.

    اجرای اصولی و مستمر لینک‌سازی علاوه‌بر جذب ترافیک مستقیم باعث ارتقای جایگاه سایت در موتورهای جستجو می‌شود؛ علاوه‌بر این، لینک‌سازی اصولی نسبت به سایر روش‌های دیجیتال مارکتینگ مانند تبلیغات بنری هزینه‌ی کمتری دارد. در نتیجه لینک‌سازی را دست کم نگیرید و مطمئن باشد اگر اصول آن را رعایت کرده و صبور باشید، نتیجهٔ زحماتتان را خواهید دید.

    آژانس خلاقیت نبض مارکتینگ

    شاید برای شما هم سوال باشد

    • لینک‌سازی چیست؟

    زمانی که در یک صفحهٔ وب لینکی قرار گرفته باشد، که کاربر با کلیک روی آن لینک به صفحه‌ای دیگر (چه در همان سایت و چه در سایت دیگر) هدایت شود، لینک سازی انجام شده است.

    • در هر مقاله به چه تعداد لینک داخلی نیاز داریم؟

    هیچ عدد مشخصی را نمی‌توان به‌عنوان جواب این سوال تعیین کرد؛ زیرا ما همواره تاکید بر طبیعی بودن لینک‌سازی داریم. از آن‌جایی که برای مخاطب مقاله بنویسید نه برای گوگل، ممکن است در یک مقاله به ۳ لینک نیاز باشد و در مقاله‌ای دیگر ۱۰ لینک!

    • نقشهٔ سایت چگونه ساخته می‌شود؟

    این مسئله به CMS ای که استفاده می‌کنید بستگی دارد. برای مثال در وردپرس با نصب افزونه‌های سئو مانند Yoast می‌توان Site map را به‌راحتی ایجاد و در ابزار گوگل سرچ کنسول ثبت کرد.

    • تفاوت لینک‌سازی داخلی با لینک‌سازی خارجی چیست؟

    لینک‌سازی داخلی به ایجاد یک ساختار و دسته‌بندی اصولی و کاربردی برای صفحات یک سایت می‌پردازد؛ در حالی لینک‌سازی خارجی به‌دنبال قرار دادن لینک صفحات مهم یک سایت در سایت‌های دیگر است.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    ممکن است به موضوعات زیر هم علاقه‌مند باشید

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    popup

    هـدیه ویـژه به مـدت محـدود

    مشـاوره اختصاصـی سئـو "رایـگان"