call nabz

۰۲۱۸۸۹۴۸۹۱۷

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
  • تبلیغات کلیکی یا PPC چیست؟

    تبلیغات PPC یا کلیکی چیست؟ مزایا و معایب تبلیغات (pay per click)

    [ASRating]

    فهرست مطالب

     آیا کمی درباره بازاریابی PPC شنیده اید و برای کسب اطلاعات بیشتر کنجکاو هستید؟ یا از قبل می دانید که می خواهید از PPC برای بازاریابی کسب و کار خود استفاده کنید . اما مطمئن نیستید از کجا شروع کنید . به مکان مناسبی آمده اید! ابتدا باید به شما بگوییم که این روش در اصل، یک روش تبلیغات نیست. بلکه میتوان آن را روشی برای پرداخت هزینه تبلیغات تعریف کرد که می‌تواند منجر به افزایش ترافیک سایت و به بیانی بهتر ترافیک هدفمند شما در سئو سایت شود.در این مقاله به شما کمک خواهیم کرد که با این نوع پرداخت بیشتر آشنا شوید.

    ابتدا ، ما باید PPC را تعریف کرده و درک اساسی از نحوه عملکرد تبلیغات PPC ایجاد کنیم. با ما همراه باشید!

    تبلیغات کلیکی یا ppc چیست؟

    تبلیغات کلیکی یا PPC چیست؟

    PPC مخفف pay-per-click است . مدلی از بازاریابی اینترنتی که در آن تبلیغ کنندگان هر بار که روی تبلیغات آنها کلیک می شود ، هزینه ای پرداخت می کنند (پرداخت به ازای کلیک). در اصل ، این راهی برای خرید بازدید از سایت شما ، در مقابل تلاش برای کسب بازدید کاربران به صورت ارگانیک است.

    تبلیغات موتورهای جستجو یکی از محبوب ترین اشکال PPC است. این به تبلیغ کنندگان اجازه می دهد زمانی که شخصی در یک کلمه کلیدی مرتبط با کسب و کارشان جستجو می کند ، با  قرار دادن آگهی در لینک  اسپانسر موتور جستجو آن سایت را به آن ها پیشنهاد دهد. به عنوان مثال ، اگر ما برای کلمه کلیدی “سئو خارجی” یا ” خدمات سئو “پیشنهاد بدهیم ، ممکن است تبلیغ ما در بالای صفحه نتایج گوگل نشان داده شود.

    تبلیغات کلیکی یا PPC

    هر بار که روی تبلیغ ما کلیک می شود و بازدیدکننده ای به وب سایت ما ارسال می شود ، باید هزینه کمی به موتور جستجو بپردازیم. وقتی PPC به درستی کار می کند ، هزینه آن بی اهمیت است . زیرا ارزش بازدید بیشتر از هزینه ای است که برای آن پرداخت می کنید. به عبارت دیگر ، اگر ما ۳ دلار برای یک کلیک بپردازیم . اما این کلیک منجر به فروش ۳۰۰ دلار شود ، در این صورت سود هنگفتی را به دست آورده ایم.

    برای ایجاد یک کمپین برنده PPC کارهای زیادی انجام می شود. از تحقیق و انتخاب کلمات کلیدی مناسب ، تا سازماندهی این کلمات کلیدی در کمپین ها و گروه های تبلیغاتی خوب سازماندهی شده و تنظیم صفحات فرود تبلیغات PPC که برای تبدیل بهینه شده اند. موتورهای جستجو به تبلیغ کنندگان که می توانند کمپین های مربوط به پرداخت کلیکی را با هزینه کمتر برای کلیک بر روی تبلیغات ایجاد کنند ، پاداش می دهند. اگر تبلیغات و صفحات فرود شما برای کاربران مفید و رضایت بخش باشد ، گوگل برای هر کلیک هزینه کمتری از شما می گیرد و منجر به سود بیشتر برای کسب و کار شما می شود. بنابراین اگر می خواهید از تبلیغات PPC استفاده کنید ، مهم است که نحوه انجام صحیح آن را بیاموزید.

    انواع تبلیغات ppc (کلیکی)

    انواع تبلیغات کلیکی

    تبلیغات کلیکی انواع مختلفی دارد که شما می‌توانید با توجه به بودجه ، هدفتان از تبلیغات ،شیوه کسب و کارتان یکی را انتخاب کرده یا ترکیبی از این نوع تبلیغات را در نظر بگیرید.در ادامه به معرفی چند نوع آن می‌پردازیم:

    – تبلیغات کلیکی موتورهای جستجو(search ads)
    – تبلیغات بنری(display ads)
    – تبلیغات بازاریابی مجدد(remarketing ads)
    – تبلیغات ویدیویی(video ads)
    – تبلیغات خرید(shopping ads)
    – تبلیغات شبکه های اجتماعی(paid social ads)
    – تبلیغات اسپانسر جیمیل(gmail sponsored ads)
    – تبلیغات کلیکی همسان(native ads)
    – تبلیغات پیامکی(sms ads)

     

    انواع رایج تبلیغات کلیکی در دنیا رو معرفی کردیم.در ادامه به یکی از محبوب ترین و به صرفه ترین روش های آن می‌پردازیم و به طور خلاصه راهنمای موفقیت در آن را شرح می‌دهیم.

    گوگل ادز (google ads) چیست؟

    گوگل ادز برای تبلبغات PPC

    google Ads تنها محبوب ترین سیستم تبلیغاتی PPC در جهان است. بستر تبلیغات به مشاغل این امکان را می دهد ، تا تبلیغاتی را ایجاد کنند ، که در موتور جستجوی گوگل و سایر ویژگی های گوگل ظاهر می شوند.

    گوگل ادز بر اساس مدل پرداخت به ازای هر کلیک عمل می کند . در آن کاربران برای کلمات کلیدی پیشنهاد می دهند و هزینه هر کلیک تبلیغات خود را پرداخت می کنند. هر بار که جستجو آغاز می شود ، گوگل به جمع تبلیغ کنندگان تبلیغات خود را ارائه می‌دهد و مجموعه ای از برندگان را انتخاب می کند ، تا در فضای تبلیغات ارزشمند در صفحه نتایج جستجو ظاهر شود. برندگان بر اساس ترکیبی از عوامل ، از جمله کیفیت و ارتباط کلمات کلیدی و کمپین های تبلیغاتی آنها و همچنین اندازه پیشنهادات کلمات کلیدی آنها ، انتخاب می شوند.

    به طور خاص ، افرادی که در صفحه ظاهر می شوند،  بر اساس رتبه آگهی و تبلیغ کننده است . معیاری که با ضرب دو عامل اصلی محاسبه می شود . CPC Bid (بالاترین مبلغی که یک تبلیغ کننده مایل است هزینه کند) و نمره کیفیت (مقداری که برای نرخ کلیک در نظر گرفته می‌شود، ارتباط و کیفیت صفحه فرود). این سیستم به تبلیغ کنندگان برنده اجازه می دهد تا با هزینه ای متناسب با بودجه خود به مشتریان بالقوه برسند. در اصل نوعی حراج است.

    انجام بازاریابی PPC از طریق گوگل ادز بسیار ارزشمند است . زیرا به عنوان محبوب ترین موتور جستجو ، گوگل حجم زیادی از ترافیک را دریافت می کند . بنابراین بیشترین برداشت و کلیک را برای تبلیغات شما ارائه می دهد. تعداد دفعاتی که تبلیغات PPC شما ظاهر می شود ، بستگی به این دارد که کدام کلمات کلیدی و انواع مطابقت را انتخاب کنید. در حالی که عوامل متعددی میزان موفقیت کمپین تبلیغاتی PPC شما را تعیین می کند. با تمرکز بر موارد زیر می توانید به کمپین موفق تری دست یابید.

    ارتباط کلمات کلیدی

    ارتباط کلمه کلیدی در تبلیغات کلیکی

    تهیه لیست کلمات کلیدی PPC مناسب ، عبارات کلیدی مرتبط و متن تبلیغاتی مناسب

    کیفیت صفحه فرود یا لندینگ (landing page)

    کیفیت صفحه فرود یا لندینگ (landing page)

    ایجاد صفحات فرود بهینه با محتوای متقاعد کننده ، مرتبط و دعوت به اقدام(call to action) واضح ، متناسب با جستجوهای خاص

    نمره کیفیت

    نمره کیفیت تبلیغات کلیکی یا PPC

    نمره کیفیت ، رتبه بندی گوگل از لحاظ کیفیت و ارتباط کلمات کلیدی ، صفحات فرود و کمپین های PPC شما است. تبلیغ کنندگان با نمرات کیفیت بهتر با هزینه کمتر کلیک بیشتری از تبلیغات دریافت می کنند.

    خلاقیت

    خلاقیت در تبلیعات کلیکی

    یک نسخه کپی ازیک آگهی جذاب بسیار حیاتی است. اگر می‌خواهید در تبلیغات بنری (display network ads) تبلیغ کنید ، می توانید از ابزاری مانند Smart Ads Creator رایگان ، برای طراحی تبلیغات با کیفیت ، استفاده کنید که کلیک آور تر باشد.

    تحقیق کلمه کلیدی ppc

    تحقیقات کلمه کلیدی برای PPC می تواند بسیار وقت گیر باشد ، اما از اهمیت فوق العاده ای نیز برخوردار است. کل کمپین PPC شما بر اساس کلمات کلیدی ساخته شده است و موفق ترین تبلیغ کنندگان گوگل ادز به طور مداوم لیست کلمات کلیدی PPC خود را توسعه داده و اصلاح می کنند. اگر فقط یکبار در مورد کلمات کلیدی تحقیق کنید . هنگامی که اولین کمپین خود را ایجاد می کنید ، احتمالاً صدها هزار کلمه کلیدی ارزشمند ، طولانی ، کم هزینه و بسیار مرتبط را از دست می دهید که می تواند باعث ایجاد ترافیک در سایت شما شود.

    یک لیست کلید واژه PPC موثر باید به شرح زیر باشد:

    مرتبط بودن

    البته که شما و هرکس که مشاوره سئو است، نمی خواهید هزینه ترافیک کلماتی را که هیچ ارتباطی با تجارت شما ندارد ، پرداخت کنید. شما می خواهید کلمات کلیدی هدفمند را پیدا کنید که منجر به نرخ کلیک بیشتر PPC ، هزینه موثر هر کلیک و افزایش سود شود. این بدان معناست که کلمات کلیدی که پیشنهاد می دهید ، باید با پیشنهاداتی که می فروشید ارتباط تنگاتنگی داشته باشد.

    دقیق بودن

    تحقیقات کلمات کلیدی شما باید نه تنها متداول ترین و دارای جستوی بیشتر در وب باشند. بلکه باید شامل کلمات طولانی تر(long tail keywords) نیز باشد. کلمات کلیدی طولانی تر خاص تر و کمتر رایج هستند . اما بیشتر ترافیک جستجو محور را به خود اختصاص می دهند. علاوه بر این ، آنها رقابت کمتری دارند و بنابراین ارزان تر هم هستند.

    گسترده بودن

    PPC تکراری است که  شما می خواهید به طور مداوم کمپین های خود را اصلاح و گسترش دهید . محیطی را ایجاد کنید که در آن لیست کلمات کلیدی شما دائما در حال رشد و سازگاری است.

    مدیریت کمپین های تبلیغاتی ppc

    مدیریت کمپین های تبلیغاتی ppc

    هنگامی که کمپین های جدید خود را ایجاد کردید  ، باید به طور مرتب آنها را مدیریت کنید تا مطمئن شوید که همچنان موثر هستند. در واقع فعالیت منظم حساب شما یکی از بهترین تضمین کننده های موفقیت حساب است. شما باید به طور مداوم عملکرد حساب خود را تحلیل کرده و تنظیمات زیر را برای بهینه سازی کمپین های خود انجام دهید:

    افزودن کلمات کلیدی ppc

    با افزودن کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار خود ، دامنه کمپین های PPC خود را گسترش دهید.

    کلمات کلیدی منفی را اضافه کنید

    برای بهبود ارتباط کمپین و کاهش هزینه های تلف شده ، اصطلاحات غیرقابل تبدیل را به عنوان کلمات کلیدی منفی اضافه کنید.

    کلمات کلیدی پر هزینه را مرور کنید

    کلمات کلیدی گران قیمت و کم کار را مرور کرده و در صورت لزوم آنها را خاموش کنید.

    صفحات فرود را اصلاح کنید

    محتوا و فراخوان اقدام (CTA) صفحات فرود خود را تغییر دهید . تا با جستجوها هماهنگ شوند و نرخ تبدیل افزایش یابد. تمام ترافیک خود را به یک صفحه ارسال نکنید.

    مزایا تبلیغات کلیکی(ppc)

    مزایا تبلیغات کلیکی

    ۱-به صورت مقرونه به صرفه به مخاطبان می‌رسد.

    ۲-باعث ایجاد ترافیک سریع می‌شوند.

    ۳-هدفمند هستند.

    ۴-منجر به بازگشت سرمایه می‌شوند.

    ۵-داده های کاربران به استراتژی سئو شما کمک می‌کند.

    ۶-به آلگوریتم های جستجو ربطی ندارد.

    ۷-گزینه های هدف گذاری چند لایه را ارائه می‌دهد.

    ۸-داده های کاربران به استراتژی شبکه های اجتماعی شما کمک می‌کند.

    ۹-امکان هدف گیری مجدد را فراهم می‌کند.

    ۱۰-به راحتی تولید می‌شوند.

    معایب تبلیغات کلیکی(ppc)

    معایب تبلیغات کلیکی

    ۱- صرف وقت : نمی‌توانید آن ها را رها کنید و باید آن ها را بهنیه و اصلاح کنید.

    ۲- نیازمند توانایی

    ۳- احتمال هدر رفتن سرمایه در صورت عدم بهینه کردن کمپین

    ۴- کلیک و بازدید همیشه به خرید نمی‌انجامند

    ۱۰ آمار باورنکردنی راجب تبلیغات PPC

    اگر هنوز مطمئن نیستید که تبلیغات PPC برای کسب و کار شما مناسب است ، در اینجا برخی از آمارهای چشم نواز وجود دارد:

    ۱- در هر ثانیه بیش از ۴۰ هزار جستجو از طریق گوگل پردازش می‌شود.

    ۲- در سال ۲۰۱۷ ، ۷ میلیون تبلیغ کننده به طور کلی ۱۰ میلیارد دلار در PPC هزینه کردند.

    ۳- شبکه نمایش گوگل بیش از ۲ میلیون وب سایت را شامل می شود.

    ۴- ۶۳ درصد مردم می گویند با تمایل روی تبلیغات Google کلیک می کنند.

    ۵- ۷۵ درصد از افرادی که روی تبلیغات کلیک می کنند می گویند که اطلاعات موردنظر خود را برای یافتن آسان تر کرده اند.

    ۶- گوگل برآورد می کند که PPC به افزایش آگاهی از نام تجاری ۸۰ درصد کمک می کند.

    ۷- برای جستجوهای محلی ، تبلیغات ۲۵ درصد از کل کلیک های نتایج جستجو را دریافت می کنند.

    ۸- مشاغل محلی که مخاطبان خود را از نظر جغرافیایی از طریق PPC مورد هدف قرار می دهند ، ۱۰۷ درصد بازدید از فروشگاه را افزایش می دهند.

    ۹- ۶۹ درصد جستجوهای تلفن همراه برای مشاغل محلی منجر به تماس کاربر با آن تجارت می شود.

    ۱۰- ۸۷ درصد از همه مشاغل در تبلیغات اجتماعی سرمایه گذاری می کنند ، ۸۸ درصد از آنها در فیس بوک ، ۱۵ درصد در لینکدین و ۱۵ درصد در توییتر تبلیغ می کنند.

    سخن آخر

    همانطور که با ما همراه شدید ، دیدید که انواع مختلفی از تبلیغات PPC  را داریم . شما بسته به نوع کسب و کارتان و هدفتان از تبلیغات برای برندتان ، می‌توانید از هر کدام از انواع تبلیغات کلیکی بهره ببرید. البته که تا به اینجا حتما متوجه شدید که راه اندازی یک کمپین موفق نیازمند فاکتور های مهم و اساسی است که نیازمند مهارت و صرف وقت است.خوشحال می‌شویم ما در آژانس خلاقیت نبض مارکتینگ با حضور متخصصان این حوزه به پیشرفت هر چی بیشتر کسب و کارتان کمک کنیم.

    سوالات متداول شما

    برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.
    برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

    + میتونی این مطلب رو با دوستات هم به اشتراک بذاری...

    LinkedIn
    Twitter
    Email
    WhatsApp
    Telegram

    محتوای این بلاگ توسط کارشناسان تایید شده است.

     با تشکر از شما برای زمانی که صرف مطالعه این نوشته کردید. 

    + ممکنه به این مطالب هم علاقه‌مند شی...

    Breadcrumb بردکرامب
    طول محتوای بلاگ چقدر باید باشد؟
    تصویر شاخص تاثیر لینک سازی بر سئو
    آموزش تغییر دامنه سایت وردپرسی

    + میتونی دیدگاهت رو با بقیه به اشتراک بذاری...

    ۶ پاسخ

    1. مرسی از مقاله کامل و مفیدتون .فقط یه سوال چطور میتونم روی سایتم تبلیغات بنری بگیرم؟

      1. خیلی خوشحالیم که براتون مفید بود.راه های مختلفی برای این کار هست:
        یک محصول رو به صورت افیلیت مارکتینگ یا همان همکاری در فروش در سایت خودتون تبلیغ کنید.
        از تبلیغات گوگل ادسنس استفاده کنید اگر محتوای ساتتون به زبان خارجی هست.
        یا مستقیماً به شرکت ها مراجعه کنید تا بپرسند آیا می‌تونید برای آنها تبلیغ کنید.
        از شرکت های واسط مثل یکتانت یا صبا ویژن استفاده کنید

      1. به نظر ما گوگل ادز محبوب ترین و پربازده ترین بوده اما با توجه با استراتژی شما و نوع کسب و کارتون روش های دیگر هم احتمالا مفید خواهد بود و همچنین می‌شود کمپینی با ترکیب انواع تبلیغات PPc رو اجرا کرد.

      1. یکی از موفق ترین اشکال بازاریابی دیجیتال همین تبلیغات کلیکی یا PPC هست.
        داده ها نشان داده که از بین همه انواع بازاریابی آنلاین ،تبلیغات PPC با ۲۰٪ رتبه بالایی دارد و ادعا می کند که بالاترین نرخ بازگشت سرمایه را در بین همه استراتژی های بازاریابی دیجیتال دارد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دسته‌بندی مقالات

    مشاوره رایگان

    دوست داری سایتت تو صفحه اول نتایج گوگل دیده بشه؟!

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    popup

    هـدیه ویـژه به مـدت محـدود

    مشـاوره اختصاصـی سئـو "رایـگان"