call nabz

۰۲۱۸۸۹۴۸۹۱۷

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
  • نوشتن تیتر جذاب تبلیغاتی

    ۱۵ نکته نوشتن تیتر جذاب تبلیغاتی

    [ASRating]

    فهـرست مطالـب

     مقدمه

    چطور تیتر جذاب تبلیغاتی بنویسیم؟ تاثیر تیترهای جذاب تبلیغاتی در جذب مخاطب چقدره؟ تبلیغ نویسی حرفه ای چطور میتونه باعث موفقیت کمپین های تبلیغاتی بشه؟

    خودتون رو تصور کنین زمانی که برای خرید وارد یه پاساژ میشن. در میان مغازه های متعددی که در پاساژ وجود دارن، وارد کدوم مغازه میشن؟  کدوم مغازه در میان مغازه های هم صنف خود توجه شما رو جلب میکنه و شما برای خرید وارد اون مغازه میشین؟

    طبیعتا اولین چیزی که با دیدن یه مغازه نظر شما رو جلب میکنه ویترین یه مغازه است. چیدمان و طراحی چشم نواز ویترین یه مغازه میتونه شما رو ترغیب کنه وارد مغازه بشین. در دنیای تبلیغات هم به همین شکله، تیتر جذاب تبلیغاتی برای یه آگهی میتونه مخاطبان رو ترغیب کنه روی اون کلیک کنن. تیتر جذاب نه تنها در تبلیغات بلکه در سئو سایت هم بسیار تاثیر گذار است زیرا موجب افزایش تعداد کلیک و در نتیجه افزایش وردی به سایت می شود.

    ۱۵ نکته برای نوشتن تیتر جذاب تبلیغاتی

    با استفاده از نکات زیر میتونین تیترهای جذابی رو برای محتوای تبلیغاتتون انتخاب کنین. تبلیغ نویسی حرفه ای، یه کار تخصصیه. یکی از اصولی که در بهبود تبلیغات کلیکی باید مد نظر داشته باشین، نوشتن تیتر جذاب تبلیغاتیه. زیرا اولین چیزی که، مخاطب باهاش مواجه میشه.

    ۱.استفاده از واژه های قدرتمند | مخاطب را وسوسه کنین

    یکی از راه های نوشتن تیترهای جذاب استفاده از کلماتی است که روی ذهن مخاطب تاثیر گذاره. واژه های قدرتمند مثل: ارزان، رایگان، بهترین، زیباترین، شگفت انگیز، سریع، آسان و … باعث جلب توجه افراد میشه. از اون جایی که افراد همیشه به دنبال این هستن که که برای رفع نیازشون بهترین چیزها رو تهیه کنن، از امکانات رایگان بهره مند بشن و سریع به هدف هاشون برسن. واژه هایی که این تصویرها رو در ذهن مخاطب به وجود بیاره برای اون بسیار جذاب خواهد بود. به این ترتیب تیتر شما میتونه تبدیل به یه تیتر کلیک خور بشه. تاثیر نوشتن تیتر جذاب در محتواهای سایت که بر روی آن سئو انجام می دهید هم بسیار زیاد است. زیرا جذابیت عنوان موجب کلیک های بیشتر مخاطب می شود. افزایش CTR به صورت غیر مستقیم شما را به صفحه اول گوگل نزدیک تر می کند.

    نمونه هایی از تیترهای جذاب با استفاده از واژه های وسوسه کننده

    همون طور که میدونین رپورتاژ یکی از ابزارهای سئو خارجی که با انتشار آن می توانین وضعیت سئو خود را بهبود دهید. سایت های منتشر کننده در قبال انتشار رپورتاژ شما در وب سایتشون یه مبلغی رو به عنوان هزینه از شما دریافت میکنن. به نظر شما تیتر رپورتاژ رایگان چقدر میتونه باعث جلب توجه مخاطب و گرفتن کلیک از اون بشه؟ یه سری از وب سایت های انتشار رپورتاژ این امکان رو دارن. البته انتشار رپورتاژ رایگان امکانات زیادی نداره . مثلا ممکن موندگار نباشه ، در جای کم بازدید وب سایت نمایش داده بشه. گاهی برای گرفتن کلیک از مخاطب و ورورد اون به صفحه لندینگی که در مورد قیمت های انتشار رپورتاژ با ویژگی های متفاوت صحبت می کنیم مفیده.  انتشار یه همچین آگهی میتونه مخاطب رو شکار کنه. اگه شما تو حوزه سئو و بهینه سازی فعال هستین و تصمیم دارین یه کارشناس سئو متخصص بشین حتما باید بتونین برای محتواهاتون تیترهای جذاب بنویسین. به این ترتیب با بهبود CTR مقاله تون گوگل رتبه محتوای شما رو هم بهبود میده.

    ۲. نوشتن تیتر سوالی | برانگیختن حس کنجکاوی

    عنوان یا موضوعی که حس کنجکاوی مخاطب رو تحریک کنه ، میتونه برای اون جذاب باشه. زمانی که یه تیتر تبلیغاتی برای مخاطب شما جذاب باشه روی اون کلیک میکنه و با ورود به وب سایت شما ممکن تبدیل به مشتری بالفعل بشه. حالا ممکنه براتون سوال باشه چطور حس کنجکاوی مخاطب رو تحریک کنین؟ سوال بپرسین. میتونین از واژه هایی مثل: چطور، چگونه، چرا، آیا و … استفاده کنین. 

    نمونه ای از تیترهای سوالی جذاب

    اگه شما محصولی مانند: مویز دارین که میخواهین برای فروش اون تبلیغ کنین. نوشتن عنوان چطور می توان حافظه خود را تقویت کرد؟ میتونه باعث بشه آگهی تبلیغ شما برای مخاطب جذاب بشه ، چرا که فکر نمی کنیم کسی وجود داشته باشه که دلش نخواد از حافظه خوبی برخودار باشه. شما با درگیر کردن حس کنجکاوی در مخاطب که چطور میتونه ذهن و حافظه خوبی داشته باشه؟ فرد رو مجاب میکنین که با کلیک کردن روی آگهی تبلیغاتی وارد وب سایت شما بشه. به این ترتیب شما میتونین نرخ تبدیل خودتون رو افزایش بدین.

    ۳. استفاده از آمار و ارقام در تیتر جذاب تبلیغاتی

    مشاهدات تجربی ثابت کرده که استفاده از اعداد و ارقام برای یه سری از کاربران بسیار جذابه. اما به نظرتون دلیلش چیه ؟ درواقع با استفاده از آماری که در مورد یه موضوع وجود داره میشه در مخاطب حس اعتماد به وجود بیارین. به این ترتیب مخاطب ترغیب میشه با کلیک روی آگهی تبلیغاتی شما محتوای مربوط به عنوان تبلیغاتی رو در صفحه لندینگ سایتتون بخونه.

    نمونه ای از تیترهای تبلیغاتی دارای اعداد

    «۱۰  قدم طلایی برای کاهش استرس » ، « چطور در بازار سرمایه ۲۷% سود کنم؟ » استفاده از اعداد غیر رند نتیجه بهتری داره و میتونه بیشتر اعتماد مخاطبان رو جلب کنه.

    ۴. استفاده از لحن ساده و روان

    برای نوشتن تیتر جذاب تبلیغاتی از واژه های سخت و اصطلاحات با تکلف کسب و کارتون که البته براتون مهم هم هست استفاده نکنین. وظیفه تیتر تبلیغاتی در درجه اول جذب مخاطبه. بنابراین سعی کنین با یه زبان ساده و البته صمیمی با مخاطب ارتباط برقرار کنین. بنابراین فرد با شما احساس صمیمیت میکنه. به این ترتیب موفق میشین که مخاطب رو جذب کنین و کلیک بگیرین و کاربر رو وارد سایتتون کنین. همون طور که میدونین با افزایش نرخ کلیک به احتمال بیشتری میتونین یه کمپین تبلیغاتی موفق رو داشته باشین. البته عوامل دیگه ای هم هست که در موفقیت کمپین های تبلیغاتی موثر است. بنابراین پیشنهاد می کنیم که مقاله چگونه یک کمپین تبلیغاتی خوب بسازیم؟ رو مطالعه کنین.

    نمونه یه تبلیغ با زبان ساده و صمیمی

    آی ی ی خونه دار و بچه دار زنبیل و بردار و بیار ! بدو بدو میوه ارزان شد !

    ۵. ساخت تصویر ذهنی برای مخاطب

    سعی کنین زمانی که میخواهین یه تیتر تبلیغاتی جذاب بنویسین برای مخاطب یه تصویر ذهنی بسازین. ذهن ما از دوران کودکی با داستان و تصویر سازی مانوس بوده. بنابراین عنوانی که بتونه یه تصویر ذهنی از آنچه شما میخواهین بفروشین و مخاطب به اون نیاز داره در ذهن مخاطب بسازه میتونه بسیار جذاب باشه. شما باید طوری بنویسین که مخاطب لذت استفاده از محصول رو قبل از خرید تجربه کنه. در نتیجه مخاطب روی این عنوان کلیک میکنه. حتی میتونین روی طراحی بنر تبلغاتتون بسیار تمرکز کنین. طراحی شما اگه حرفه ای باشه در کنار یه تیتر جذاب تبلیغتی حتما میتونه یه تصویر ذهنی برای مخاطب بسازه. چرا که تاثیر یه تصویر بیشتر از هزار کلمه است.

    اینکه تا چند روز دیده بشین مهم نیست. مهم اینه که تا چند روز میتونین ذهن مخاطب رو قلقلک بدین.

    ۶. کمی شوخ طبع باشین

    معمولا تیترهای تبلیغاتی که کسب و کارهای رقیب منتشر میکنن تا حدودی شبیه به هم و تکراریه. اگه میخواهین تیتر جذاب تبلیغاتی برای کسب و کارتون بنویسین یکی از کارهایی که میتونین انجام بدین اینه که ، سعی کنین یه جورایی منحصر به فرد باشین. اگه به صورت هوشمندانه ای چاشنی شوخ طبعی رو به تیتر آگهی تون اضافه کنین در عین منحصر به فرد بودن میتونین برای مخاطب بسیار جذاب باشین. فقط حواستون باشه هوشمندانه عمل کنین و غلظت شوخی که میکنین اونقدر زیاد نباشه که مخاطب رو ناراحت کنین. درواقع شما باید یه مشکل جدی رو با لحن طنز مطرح کنین، و یه راه حل جدی براش ارائه بدین. 

    ۷. ارائه تضمین و تعهد

    اگه در یه بازار رقابتی سخت در حال فعالیت هستین، ارائه تضمین و تعهد به مشتری میتونه به بهبود و رونق کسب و کار شما کمک کنه. در کمپین های تبلیغاتی که تشکیل میشه یکی از اهداف افزایش تعداد کلیک بر روی آگهی تبلیغاتی و هدایت مشتری به وب سایت است. برای اینکه مخاطب آگهی شما ، روی اون کلیک کنه یکی از راه ها ایجاد اعتماده. یکی از راه ها اینه که خیال مشتری رو از کیفیت خریدی که داره راحت کنین. مثلا تعهد بازگشت پول در صورت عدم رضایت از خرید داشته باشین. مشتری به احتمال زیادی برای خرید محصول مورد نیازش به شما اعتماد میکنه و روی آگهی شما کلیک میکنه.

    مثالی برای ارائه تعهد و تضمین

    دیجی کالا با سئو سایت فروشگاهی خودش تونست به بزرگترین فروشگاه آنلاین در ایران تبدیل بشه. این فروشگاه برای بسیاری از محصولات خود ضمانت بازگشت وجه در صورت عدم رضایت مشتری داره. به این ترتیب مشتری خیالش راحت میشه که اگه کیفیت خرید محصول اون طوری که میخواست نبود میتونه اون پس بده و پولش پس بگیره.

    همرنگ جماعت شدن!

    درسته که یکی از راه های ایجاد اعتماد، دادن تضمین و ارائه تعهد به مشتریه، اما ممکنه شما این امکان رو نداشته باشین. اصلا نگران نباشین ! راه های دیگه ای هم برای جلب رضایت مخاطبان وجود داره . مثلا اینکه به مخاطب نشون بدین قبل از او خیلی ها به شما اعتماد کردن. در واقع مردم دوست دارن همرنگ جماعت بشن پس از این ویژگی مردم برای موفقیت در  تبلیغ نویسی تون استفاده کنین. مثلا مک دونالد در تیتر تبلیغیش می نویسه  :

    همرنگ جماعت شدن

    « دوازده میلیارد همبرگر فروخته ایم »

    ۸. بر مزیت ها تمرکز کنین

    یکی از اصولی که برای نوشتن تیتر جذاب تبلیغاتی باید به اون توجه کنیم تمرکز بر مزیت هاست. تمرکز بر مزیت ها به این معنی نیست که در مورد محصول تون بزرگنمایی کنین، بلکه با بیان مزیت ها سعی در آگاه کردن افراد داشته باشین. شما با بیان صادقانه و شفاف در مورد مزیت های محصول باعث میشین مشتری راحت تر برای خرید تصمیم بگیره. بنابراین برای تمرکز بر مزیت های یه محصول از خودتون بپرسین این محصول به چه درد مشتری میخوره و کدوم مزیت اون میتونه به مشتری کمک کنه تا زندگی بهتری داشته باشه. در واقع برای موفقیت در نوشتن یه شعار تبلیغاتی خوب باید دغدغه مندی مشتری رو داشته باشین. در کنار این دغدغه مندی شما باید به خوب بودن محصولتون هم باور قلبی داشته باشین تا بتونین  ازش تعریف کنین و براش تبلیغ بنویسین.

    ۹. متفاوت بنویسین

    سعی کنین در نوشتن تیترهای تبلیغاتی خلاق باشین. اگه شما هم مثل بقیه بنویسین و هیچ وجه تمایزی بین تیتر های آگهی شما با بقیه رقباتون وجود نداشته باشه، قطعا برای مخاطبان نمیتونین جذاب باشین. به این ترتیب در گرفتن کلیک از اون ها هم نمیتونین موفق عمل کنین. بنابراین سعی کنین خلاق باشین .

    «تفاوت عامل جذابیت»

    ۱۰ . صادق باشین و اعتماد جذب کنین | چوپان دروغ گو نباشین!

    درسته که باید تیتر جذاب تبلیغاتی بنویسین تا بتونین نظر مخاطب رو جلب کنین ، اما این اصلا به این معنی نیست که باید غلو کنین و وعده ای بدین که نتونین اون ثابت کنین. داشتن صداقت در هر زمینه ای امری ضروریه. در نوشتن تیترهای تبلیغاتی هم با اینکه هدف فروشه اما باید این اصلا رو حتما رعایت کنین . به بیان دیگه در تیتر تبلیغاتی تون به مخاطب وعده ای بدین که بتونین زمانی که وارد صفحه لندینگ شما شد اون حرفی که زدین رو بهش اثبات کنین. درواقع برای ادعایی که کردین بتونین سند رو کنین، در غیر این صورت مخاطب شما رو یه چوپان دروغ گو میشناسه، و دیگه بهتون اعتماد نمیکنه.  

    داشتن صداقت در نوشتن محتوا

    در نتیجه نه تنها در جذب مشتری موفق نشدین بلکه به برند کسب و کارتون هم آسیب زدین. داشتن صداقت امر مهمیه، چون باعث میشه مخاطب به شما اعتماد کنه. روی عنوان شما کلیک کنه و یا اگه محتوایی نوشتین ، محتوای شما رو بخونه. در مقاله اصول نوشتن رپورتاژ هم به اهمیت این موضوع ( داشتن صداقت در تیتر نویسی ) اشاره کردیم میتونین یه سری بهش بزنین.

    « تبلیغی ننویس که نمی خواهی خانوادت آن را بخوانن»

    صداقت یا حماقت؟!

    مرز بین صداقت و حماقت از تار مو هم باریک تره! درسته که داشتن صداقت یکی از اصول مهم در تبلیغ نویسی حرفه ای ، اما این به این معنی نیست که ، شروع کنیم و در مورد معایب محصول مدام برای مخاطب توضیح بدیم. شاید فکر کنین این طوری میتونین توجه و اعتماد مخاطب رو جلب کنین، اما این کار اشتباهه. شما به این ترتیب مخاطب رو کلا از دست میدین. بنابراین زمانی که تصمیم دارین برای یه محصول تبلیغ بنویسین، اول از همه به خوب بودن اون محصول باور قلبی داشته باشین. اصلا وقتی یه محصول به اندازه کافی خوب نیست چرا باید براش تبلیغ کرد؟! پس حواستون رو جمع کنین و مرز بین حماقت و صداقت رو تشخیص بدین.

    « ورود به منطقه حماقت، با نوشتن تبلیغ برای محصولی که ارزش تبلیغ نداره »

    ۱۱. ویراستاری فراموش نشود!

    درسته که تیتر های تبلیغاتی یه آگهی بسیار کوتاه هستن، اما دلیل نمیشه قبل از اینکه مجدد تیتر تبلیغاتی تون رو بررسی کنین اقدام به انتشار اون کنین. اگه در تیتری که برای آگهی تبلیغاتی نوشتین غلط املایی داشته باشین از نظر مخاطب بی سواد به نظر میرسین. نسبت به علائم نگارشی و نکات دستوری هم حساس باشین که حتما درست به کار رفته باشه زیرا گاهی ممکنه تغییرات معنایی ایجاد کنه.

    ۱۲. بیان مثبت داشته باشین

    افراد از اینکه نسبت به یه مسئله انرژی منفی بگیرن گریزان هستن. بنابراین سعی کنین زمانی راجع به یه مسئله که بار منفی داره مثل یه بیماری میخواهین دارویی رو بفروشین و یا راه حلی ارائه بدین ، حتما از لحن و بیان مثبت استفاده کنین. به این ترتیب با کاهش بار منفی عنوان تلبغاتی، مخاطب ترغیب میشه روی آگهی تبلیغاتی شما کلیک کنه. به عنوان مثال : چاقی خودش یه موذله بنابراین زمانی که تصمیم دارین یه آگهی تبلغاتی برای رفع اون بنویسین حتما مثبت باشین .به این دو تا تیتر توجه کنین اگه شما بوین کدوم ترجیح میدادین؟

    ۱۳. ایجاد حس فوریت و اضطرار

     سعی کنین طوری آگهی تبلیغاتی بنویسین که مخاطب مجاب بشه همون لحظه کلیک کنه. مثلا یه محدودیت ایجاد کنین. محدودیتی که ایجاد میکنین میتونه شامل زمان و تعداد باشه. با ایجاد حس فوریت و اضطرار میتونین تیتر جذاب تبلیغاتی بنویسن. مثلا میتونین بنویسین برای دانلود رایگان این کتاب فقط ۲۴ ساعت زمان باقی است! یا مثلا بنویسین ۵۰% تخفیف دوره سئو برای ۲۰ نفر اول که زودتر ثبت نام کنن.

    ایجاد حس اضطرار و فوریت

    ۱۴. از حداکثر ظرفیت تعداد کاراکتر استفاده کنین

    برای نوشتن تیتر جذاب تبلیغاتی یکی از نکات قابل توجه اینه که ، از تمام فضایی که برای نوشتن در اختیار داریم استفاده کنیم. البته اشتباه نکنین این هرگز به این معنی نیست که برای اینکه از تمام فضای در اختیارتون استفاده کنین از کلمات بی فایده و بیهوده ، همچنین کاراکتر ها و نشونه های نگارشی بی معنی استفاده کنین. از تمام فضای در اختیارتون استفاده کنین اما با کلمات و مفاهیم ارزشمند و مرتبط با کسب و کارتون که بتونه تیتر تبلیغاتی شما رو جذاب کنه.

    ۱۵. پیشنهاد منحصر به فرد ارائه کنین

    یکی از راه هایی که میتونین تیتر جذاب تبلیغاتی بنویسین و کلا یکی از راه هایی که میتونین در بین رقبا به چشم بیاین ارائه یه پیشنهاد منحصر به فرده. به این ترتیب حتما میتونین توجه مخاطبان رو جلب کنین. مثلا میتونین یه حراج استثنایی رو به عنوان تیتر تبلیغاتی استفاده کنین. این مورد به خصوص اگه برند شناخته شده ای هم باشین خیلی بیشتر توجه کاربران رو به سمت شما جلب میکنه. یا مثلا یه امکانی رو برای فروش به مشتری ها ارائه کنین که بقیه رقبا اون امکان رو ندارن. مثلا اگه ارسال رایگان رو بقیه رقبا ندارن، میتونین از این مورد استفاده کنین. البته اگه یه همچین امکانی رو میتونین فراهم کنین و براتون به صرفه است با توجه به حاشیه سودی که پیش بینی میکنین. میتونین به عنوان مثال از این تیتر استفاده کنین. «برای اولین بار در ایران ! ارسال کاشی و سرامیک به صورت رایگان»

    جمع بندی یا سخن آخر

    در این مقاله سعی کردیم با ارائه ۱۵ نکته مهم اصول نوشتن تیتر جذاب تبلیغاتی رو بهتون یاد بدیم. با خوندن این نکات متوجه میشین که اینکار علی رغم اینکه ساده به نظر می رسد، اما ساده نیست. نوشتن تیتر جذاب تبلیغاتی یا به اصطلاح تبلیغ نویسی یه کار تخصصیه. ما در نبض مارکتینگ در این زمینه افراد متخصصی داریم که میتونن به شما کمک کنن.بنابراین اگه نیاز به کسی دارین که برای نوشتن تیترهای تبلیغاتی جذاب بهتون کمک کنه یا دنبال خدمات سئو برای سایتتون هستین حتما با کارشناسان مشاوره سئو ما در نبض مارکتینگ تماس بگیرین.  

    سوالات متداول شما

    برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.
    برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

    + میتونی این مطلب رو با دوستات هم به اشتراک بذاری...

    LinkedIn
    Twitter
    Email
    WhatsApp
    Telegram

    محتوای این بلاگ توسط کارشناسان تایید شده است.

     با تشکر از شما برای زمانی که صرف مطالعه این نوشته کردید. 

    + ممکنه به این مطالب هم علاقه‌مند شی...

    anchorT
    تولید محتوای صوتی و پادکست
    تصویر برند چیست
    ساختار سیلیویی

    + میتونی دیدگاهت رو با بقیه به اشتراک بذاری...

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دسته‌بندی مقالات

    مشاوره رایگان

    دوست داری سایتت تو صفحه اول نتایج گوگل دیده بشه؟!

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    popup

    هـدیه ویـژه به مـدت محـدود

    مشـاوره اختصاصـی سئـو "رایـگان"