call nabz

۰۲۱۸۸۹۴۸۹۱۷

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
  • ثبت سایت در سرچ کنسول

    آموزش ثبت سایت در سرچ کنسول

    [ASRating]

    فهرست مطالب

    مقدمه

    سرچ کنسول یکی از ابزارهای مهم در جهت کمک به سئو سایت هاست. برای اینکه بتونین از این سرویس ارزشمند گوگل و تحلیل های اون استفاده کنین در قدم اول باید اقدام به ثبت سایت در سرچ کنسول نمایید. برای اینکه بتونین سایتتون رو بدون هیچ دردسری در سرچ کنسول ثبت کنین، این آموزش رو به صورت تصویری در نبض مارکتینگ برای شما تهیه کردیم. اگه به دنبال یاد گرفتن سرچ کنسول هستید با ما همراه باشین.

    سرچ کنسول چیست؟

    سرچ کنسول چیست؟

    سرچ کنسول یه ابزار آنلاین رایگانه که توسط شرکت گوگل برای کاربران وب سایت ها طراحی و ساخته شده. سرچ کنسول یه ابزار مهم جهت بهبود و بهینه سازی سایته. اگه در سئو و بهینه سازی پیشینه ای داشته باشین حتما خاطرتون هست که این ابزار در ابتدا با اسم وب مستر تولز به کاربران معرفی شد. سرچ کنسول سرویسی است که برای تحلیل وب ساییتون آمارهای دقیقی در اختیار شما قرار میده و برای رفع خطاها ، مشکلات احتمالی و عیب یابی وب سایتتون میتونین ازش استفاده کنین. به کمک این آمارها و تحلیل ها میتونین عملکرد و سئو(off-page ، on-page و سئو تکنیکال) سایت تون رو بهبود بدین و در نتایج بالای سرچ گوگل قرار بگیرین. اما یک نکته مهم وجود داره برای استفاده از امکانات فوق العاده سرویس سرچ کنسول، باید اقدام به ثبت سایت در سرچ کنسول کنین.

    ثبت سایت در سرچ کنسول از اوجب واجباته!

    یکی از خدمات سئو که نبض مارکتینگ در پکیج های سئو خود  ارائه می دهد ثبت سایت در سرچ کنسول است. ثبت سایت در سرچ کنسول برای استفاده از امکانات و تحلیل های ارزشمند این سرویس قدم اول اما مهمی است. زیرا تا زمانی که سایتتون رو در سرچ کنسول ثبت نکنین و به گوگل نشان ندهین که مالک وب سایت هستین به شما اجازه استفاده از اطلاعات محرمانه سرچ کنسول درباره سایتتون رو نمیده. به این ترتیب امکان شناسایی شما توسط موتورهای جستجوی گوگل هم وجود نخواهد داشت و در نتایج جستجوهای گوگل هم قرار نخواهید گرفت. پس ثبت سایت در گوگل سرچ کنسول از اوجب واجباته!

    روش های ثبت سایت در سرچ کنسول

     ثبت سایت در سرچ کنسول ممکنه سخت به نظر برسه ولی اصلا اینطوری نیست. برای اینکه بتونین سایتتون رو در سرچ کنسول ثبت کنین ، کافیه طبق گام های زیر پیش برین:

    گام اول

    در قدم اول این url  رو (https://search.google.com/search-console/about) در مرورگر تون سرچ کنین. صفحه ای مطابق شکل زیر برای شما نشان داده میشه کافیه رو گزینه start now  کیک کنین. به این ترتیب یه صفحه جدید برای شما باز میشه.

    روش های ثبت سایت در سرچ کنسول

    گام دوم

    در صفحه جدیدی که بازشده دو راه برای ثبت سایت در گوگل سرچ کنسول نشان داده میشه. یا باید از ( Domain) اضافه کردن دامنه سایت یا  ( url – prefix) اضافه کردن آدرس سایت ، فرآیند ثبت سایت در گوگل سرچ کنسول رو پیش ببرین. البته این دو روش تفاوت هایی دارن. برای اینکه بدونین کدوم رو انتخاب کنین در مورد هر کدوم توضیح میدیم.

    ثبت سایت در سرچ کنسول

    حالت ( Domain ) – ثبت سایت با تمام مخلفاتش !

    اگه شما تصمیم دارین کل وب سایتتون رو  که شامل : ساب دامین ها، مسیرها و پروتکل ها میشه در سرچ کنسول ثبت کنین، برای ثبت سایت در سرچ کنسول ،کافیه آدرس اصلی وب سایتتون (https://nabzemarketing.com) رو در قسمت example.com قرار بدین. به این ترتیب گوگل سرچ کنسول کل وب سایت شما رو زیر نظر میگیره و گزارشات تحلیلی کل این قسمت ها رو در اختیار شما قرار میده. شما فقط آدرس اصلی وب سایت رو وارد میکنین اما example.com تمامی موارد زیر رو هم شامل میشه.

    حالت (url prefix )

    اگه شما تصمیم دارین فقط یکی از مسیر های وب سایتتون، یکی از ساب دامین ها، یک پروتکل رو در سرچ کنسول ثبت کنین بهتره از این روش استفاده کنین. درواقع اگه صفحات سایت شما چندین پروتکل دارن و شما دنبال این هستین که صفحات که پروتکل http  دارن یا دارای پروتکل https  هستن و هر پروتکل دیگه با وارد کردن پروتکل مورد نظر تمامی صفحات دارای اون پروتکل در سرچ کنسول ثبت خواهند شد. گاهی یه وبسایت اونقدر بزرگه که ممکن تمامی ساب دامین ها یه مالک اصلی نداشته باشن. و بعضی از ساب دامین ها مالک دیگه ای داشته باشن. بنابراین این روش در این حالت مناسب تر خواهد بود.

    ثبت سایت در سرچ کنسول (Domain) از طریق DNS record

    زمانی که شما تصمیم دارین دامنه سایتتون رو به همراه تمام مخلفاتش در سرچ کنسول شار کافیه به پنل مدیریت DNS که روی سرور سایت است دسترسی داشته باشین و طبق مراحل زیر عمل کنین.

    مرحله اول- وارد کردن نام وبسایت

    آدرس دامنه سایتتون رو مطابق زیر در قسمت example.com  وارد کنین. با زدن  CUNTINUE پنجره ای باز می شود.

    وارد کردن نام وب سایت

    مرحله دوم – verify کردن سایت

    اگه وبسایت شما در لیست میزبان هایی معروف وجود داره همون انتخاب کنین و بقیه مراحل ثبت رو طبق توضیحات و دستورالعمل خودش ادامه بدین. اما اگه آدرس سایتتون در این لیست های میزبانی وجود نداره نگران نباشین. کافیه کد تایید رو کپی کنین و بقیه مراحل رو در پنل مدیریت هاست ادامه بدین.

    مرحله-دوم-(-verify-کردن-سایت-)

    مرحله سوم

    در پنل مدیرت هاست وارد قسمت تنظیمات DNS  بشین و روی zone editor  کلیک کنین.

    مرحله-سوم-(-تنظیمات-cpanerl)

    سپس از ستون Domain نام دامنه مد نظرتون رو انتخاب کنین و روی Manageکلیک کنین.به این ترتیب یه پنجره جدید باز میشه که از قسمت add record  گزینه add TXT record  رو انتخاب کنین.

    مرحله-سوم-cpanel-

    سپس در قسمت name  آدرس دامنه تون وارد کنین و نوع Type رو   TXT انتخاب کنین. در قسمت Record کدی رو که گوگل سرچ کنسول به شما داده بود و کپی کرده بودین وارد کنین. سپس گزینه add   یا   save رو بزنین.  به این ترتیب سایت شما در سرچ کنسول از این طریق ( DNS record ) و روش ( Domain ) ثبت می شود.

    مرحله-سوم-(-cpanel).png-

    ثبت سایت در سرچ کنسول با روش url prefix

    برای ثبت سایت در سرچ کنسول به این روش باید آدرس مد نظرتون رو با پروتکلش مطابق شکل زیر در url prefix ثبت کنین. و گزینه CONTINUE  رو بزنین.

    ثبت-سایت-در-سرچ-کنسول-با-url

    در این مرحله پنجره ای باز میشه . همان طور که مشاهده میکنین در این پنجره  برای تایید آدرسی که در سرچ کنسول وارد کردین ۵ راه وجود داره.

    ۵ راه تایید آدرس سایت در روش url prefix

    روش دانلود HTML file

    اگه برای تایید آدرس وبسایتتون در روش url prefix از دانلود فایل HTML استفاده میکنین، کافیه که فایل HTML  سایتتون رو دانلود کنین و از قسمت کنترل پنل هاستتون وارد دایرکت ادمین بشین. سپس فایل مورد نطرتون رو آپلود کنین و در pubhic html  قرار بدین. دقت کنین که فایل شما نباید از این پوشه (pubhic html )هرگز پاک بشه. حالا برگردین به سرچ کنسول و دکمه verifiy  را کلیک کنین. به این ترتیب آدرس مورد نظر شما در سرچ کنسول ثبت میشه.

    روش برچسب HTML یا تگ HTML

    ثبت سایت در سرچ کنسول به روش  برچسب HTML در مقایسه با ۴ روش دیگه راحت تره به همین دلیل پیشنهاد می کنیم این روش رو استفاده کنین. در این روش روی HTML tag کلیک کنین. یه کد در این قسمت نمایش داده میشه کد را کپی کنین. حالا باید این تگ HTML  رو در سایت وردپرسی مون کپی کنیم. حالا ممکنه بپرسین کجا این کد رو کپی کنم؟ در بیشتر آموزش ها گفته میشه که این کد HTML  رو در قسمت Header  سایت کپی کنین. اما دقت کنین که بعد از به روز رسانی هایی که انجام میدین گاهی این برچسب از header  پاک میشه. اگه این اتفاق بیفته دسترسی شما به داده های سرچ کنسول از بین میره. برای اینکه این مسئله رو بتونین مدیریت کنین میتونین پلاگین Insert Headers and Footers را در وبسایتتون ذخیره و فعال کنین.

    روش تایید به کمک گوگل آنالیتیکس

    ثبت سایت در سرچ کنسول به روش  برچسب HTML در مقایسه با ۴ روش دیگه راحت تره به همین دلیل پیشنهاد می کنیم این روش رو استفاده کنین. در این روش روی HTML tag کلیک کنین. یه کد در این قسمت نمایش داده میشه کد را کپی کنین. حالا باید این تگ HTML  رو در سایت وردپرسی مون کپی کنیم. حالا ممکنه بپرسین کجا این کد رو کپی کنم؟ در بیشتر آموزش ها گفته میشه که این کد HTML  رو در قسمت Header  سایت کپی کنین. اما دقت کنین که بعد از به روز رسانی هایی که انجام میدین گاهی این برچسب از header  پاک میشه. اگه این اتفاق بیفته دسترسی شما به داده های سرچ کنسول از بین میره. برای اینکه این مسئله رو بتونین مدیریت کنین میتونین پلاگین Insert Headers and Footers را در وبسایتتون ذخیره و فعال کنین.

    استفاده از Google Tag Manager

    برای استفاده از این روش باید قبل در گوگل تگ منیجر (  Google Tag Manager ) حساب داشته باشین. به این ترتیب کافی است روی این روش در پنجره باز شده تایید آدرس به روش  url prefix کلیک کنین و دکمه verifiy رو بزنین. به این ترتیب سایت شما از این طریق در سرچ کنسول ثبت میشه.گوگل تگ منیجر ابزاری است برای مدیریت همه تگ ها با استفاده از این ابزار مشکلی که ممکنه در روش تایید با برچسب html پیش بیاد اتفاق نمیفته. بنابراین این روش، روشی است  که توصیه می کنیم مورد استفاده قرار بدین.

    استفاده-از-گوگل-تگ-منیجر

    استفاده از روش Domain name provider

     اگه شرایط استفاده از روش های دیگه برای شما فراهم نیست ، برای استفاده از این روش بعد از اینکه روی Domain name provider کلیک کردین مطالبق تصویر زیر برای شما یه Text  نمایش داده میشه . اون Text رو کپی کنین . سپس وارد کنترل پنل هاستتون بشین در اونجا یه رکورد Text تعریف کنین. حالا text کپی شده رو در  DNS configuration قرار بدین و دکمه verifiy  را بزنین.

    استفاده-از-روش-Domain-name-provider

    جمع بندی یا سخن آخر

    با ثبت سایت در سرچ کنسول ، سرچ کنسول شروع میکنه تمام صفحات وب سایت شما رو بررسی میکنه و اگه خطا یا ایرادی پیدا کنه به شما اطلاع میده. علاوه بر این با استفاده از آمار و ارقام و گزارشات ارزشمندی که در اختیار شما قرار میده میتونین برای سئو و بهینه سازی  تک تک صفحات وبسایتتون تلاش کنین و در بهترین نتایج گوگل قرار بگیرین حالا چه سئو سایت شرکتی باشه چه سئو سایت پزشکی فرقی نمیکنه و این اطلاعات برای سئو هر نوع سایتی میتونه به شما کمک کنه. اگه در این مورد سوالی داشتین یا نیاز به مشاوره سئو داشتین با ما در نبض مارکتینگ تماس بگیرید.

    سوالات متداول شما

    برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.
    برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

    + میتونی این مطلب رو با دوستات هم به اشتراک بذاری...

    LinkedIn
    Twitter
    Email
    WhatsApp
    Telegram

    محتوای این بلاگ توسط کارشناسان تایید شده است.

     با تشکر از شما برای زمانی که صرف مطالعه این نوشته کردید. 

    + ممکنه به این مطالب هم علاقه‌مند شی...

    سئو داخلی On-Page SEO
    استفاده از regex در سرچ کنسول
    فروش آنلاین چیست
    معرفی انواع تکنیک های سئو

    + میتونی دیدگاهت رو با بقیه به اشتراک بذاری...

    یک پاسخ

    1. ممنون از مقاله خوب و کاملی که در مورد ثبت سایت در سرچ کنسول تهیه کردین. من با استفاده از روش url profix به راحتی تونستم سایتم رو در سرچ کنسول ثبت کنم و از امکانات ارزشمند سرچ کنسول برای تحلیل مقاله هام و بهینه سازی سایتم استفاده کنم. برای استفاده از سرچ کنسول و تحلیل نمودارهاش میشه لطفا یه منبع خوب بهم معرفی کنین؟

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دسته‌بندی مقالات

    مشاوره رایگان

    دوست داری سایتت تو صفحه اول نتایج گوگل دیده بشه؟!

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    popup

    هـدیه ویـژه به مـدت محـدود

    مشـاوره اختصاصـی سئـو "رایـگان"