call nabz

۰۲۱۸۸۹۴۸۹۱۷

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
  • جویس لینک چیه؟

    جویس لینک چیست؟

    [ASRating]

    فهرست مطالب

    جویس لینک چیه و اصول ساخت جویس لینک چطوریه؟

    اگر تو حوزه سئو و بهینه‌سازی فعالیت دارید، اول از همه میدونین که سئو سایت چیست و قطعاً این اصطلاح جویس لینک یا عصاره لینک به گوشتون خورده ولی شاید براتون سؤال باشه که چی هست اصلاً این جویس لینک؟

    بزارین براتون یه مثال بزنم، قدیما کسایی که خیلی با هم راحت بودن مثلاً آبمیوه فروشی می‌رفتن، تو یه آبمیوه دو تا نی میزاشتن و دو نفری یدونه آبمیوه رو می‌خوردن البته الانم هم هست همچین چیزی ولی کمتر. حالا خوده آبمیوه رو کامل تصور کنید، وقتی دو نفر ازش می‌خورن به هر کدوم نصف اون لیوان میرسه.

    جویس لینک هم دقیقاً همینه یعنی یه صفحه‌ای بیش از یدونه لینک داده باشه به بیش از دو صفحه دیگه. تو این حالت از ۱۰۰% اعتبار صفحه مبدا، به هر کدوم از صفحه‌ها نسبت به تعداشون اعتبار تقسیم میشه. حالا امروز می‌خوایم راجع به اینکه چه معیارهایی باید داشته باشیم زمانی که از سایت‌ها جویس لینک می‌گیریم صحبت کنیم، پس تا انتها همراه ما باشید.

    برای ساختن عصاره لینک چه اصولی باید رعایت بشه؟

    قبل از اینکه به اصول ساخت عصاره لینک یا همون جویس لینک اشاره کنیم باید بگم جویس لینک نوع جدیدی از بک لینک نیست، جویس لینک می‌تونه مثلاً یک رپورتاژ باشه که در اون رپورتاژ ما دو تا لینک دادیم به صفحات خودمون پس در این حالت از اعتبار ۱۰۰% اون صفحه، به هر کدوم از صفحه‌های ما ۵۰% اعتبار می‌رسه. پس راجع به جویس لینک پیچیده فکر نکنید چون چیزه پیچیده‌ای نیست.مثلا اگر ما در اینجا به صفحه  سئو داخلی سایت خود لینک دهیم در ادامه بررسی می‌کنیم که چه اتفاقی خواهد افتاد.

    برای ساخت عصاره لینک یا همون جویس لینک باید چند تا معیار در نظر بگیرید که عبارت‌اند از:

    ۱- موضوع صفحه‌ای که ازش لینک می‌گیریم باید با صفحه‌ای که قصد داریم بهش لینک بدیم مرتبط باشه

    ۲- اون سایت باید آتوریتی بالایی داشته باشه

    ۳- سایتی که ازش لینک می‌گیریم نباید لینک‌های خروجیش زیاد باشه

    ۴- اون صفحه مبدا باید رتبه خوبی تو گوگل داشته باشه

    ۵- محتوای صفحه باید با ارزش باشه

    در ادامه تمامی این موارد رو کامل توضیح می‌دیم و می‌گیم که چطوری این موارد رو به درستی بررسی کنیم و مطمئن شویم که خدمات سئو و بهینه سازی سایت ما به درستی انجام شده است.

    نکته اول | موضوع مبدأ و مقصد باید مرتبط باشه

    همونطور که یکم قبل بهش اشاره کردم موضوع وب سایتی که ازش لینک می‌گیریم برای عصاره لینک مهمه و باید با موضوع وب سایت ما یکی باشه و نیایم از موضوعات غیرمرتبط لینک بدیم. اگر لینکی که به خودمون می‌دیم از صفحه‌ای غیرمرتبط باشه از طرف گوگل جریمه می‌شیم و تو سئو سایت ما تأثیر منفی داره، پس به اصطلاحی زرنگ نباشیم و بریم همینطوری از هر جایی لینک بگیریم با تصور اینکه گوگل متوجه نمیشه. میتونیم برای پیدا کردن سایت از شرکت خدمات سئو استفاده کنیم تا توی این مسیر راهنماییمون کنن.

    نکته دوم | سایت مبدأ باید اتوریتی بالایی داشته باشه

    یکی از اصول ساخت عصاره لینک که از مهم‌ترینش هم هست اینه که سایت مبدأ که ازش لینک می‌گیریم باید اعتبار بالایی داشته باشه وگرنه سایت‌هایی که اعتبار پایینی دارن و اعتبار ما از اونا بیشتر باشه برای ما کارایی ندارن، پس خیلی رو این مورد دقت کنید.

    سایت مبدأ باید اتوریتی بالایی داشته باشه در جویس لینک

    برای اینکه بتونین آنالیز سئو سایت انجام بدین و اتوریتی یک صفحه و یک دامنه رو در بیارین می‌تونین از افزونه MOZ BAR استفاده کنید.

    نکته سوم | لینک‌های خروجی سایت مبدأ نباید زیاد باشه

     برای عصاره لینک باید سایت مبدأ یی که ازش می‌خوایم لینک بگیریم رو بررسی کنیم و مطمئن باشیم که لینک‌های خروجی زیادی داشته باشه. اگر مثلاً داخل سایت خبری می‌خوایم رپورتاژ بریم و بیش از دو تا لینک می‌خوایم بهش بدیم که ازش به عنوان جویس لینک یا عصاره لینک استفاده کنیم، باید بریم بررسی کنیم ببینیم کسایی که داخل اون سایت‌ها رپورتاژ رفتن چندتا لینک خروجی اون سایت داخل صفحه رپورتاژ بهشون داده و مثلاً اگر زیر ۴ تا بود می‌تونه اون سایت برای ما مناسب باشه.

     

    اگر اون سایت و صفحه موردنظر ما لینک‌های خروجیش بیش از اندازه باشه گوگل اون سایت رو به عنوان اسپم می‌شناسه و تمامی لینک‌های اون سایت رو اسپم حساب می‌کنه که در نتیجه اون، نمره اسپم سایت ما هم بالا می‌ره که برای سئو سایت ما اصلاً خوب نیست، پس خیلی دقت کنید.

    نکته چهارم | صفحه مورد نظر باید رتبش خوب باشه

    برای ساخت عصاره لینک باید اون صفحه ای که ازش می‌خوایم لینک بگیریم رتبش تو گوگل خوب باشه، حالا چطوری باید بفهمیم این موضوع رو؟

    صفحه مورد نظر باید رتبش خوب باشه در جویس لینک

    برای این کار می‌تونید یه کار خیلی راحت انجام بدید و اون کلمه کلیدی اون صفحرو داخل گوگل جستجو کنید به طور مثال: من می‌خوام از یه سایتی لینک بگیرم و مثلاً اون صفحه ای که می‌خوام ازش لینک بگیرم اومده راجع به تعرفه سئو سایت صحبت کرده. من کلمه کلیدی سئو و بهینه سازی رو داخل گوگل جستجو می‌کنم و می‌بینم که اون صفحه رتبه ۴ هست، پس این می‌تونه برای من مناسب باشه برای اینکه ازش لینک بگیرم.

    نکته پنجم | محتوا صفحه مبدا باید با ارزش باشه

    صفحه ای که ازش لینک می‌گیریم باید محتواش با ارزش باشه و محتواش توسط یک انسان نوشته شده باشه نه یه ربات.

    محتوا صفحه مبدا باید با ارزش باشه در جویس لینک

    به طور مثال زمانی که می‌خواید رپورتاژ برید داخل سایتی حتماً روی محتوایی که می‌نویسید زمان بزارید و محتوای خوبی انتشار بدید چون در این حالت کیفیت لینک و صفحه شما هم افزایش پیدا می‌کنه.

    سخن آخر

    داخل این مقاله اصول ساخت عصاره لینک و یا همون جویس لینک رو یاد گرفتیم البته کارشناسان نبض مارکتینگ همیشه در حال آزمایش موردهای جدید هستند که در صورت موفقتیت هر موردی سریعاً مقالات مرتبط با اون موضوع بروزرسانی می‌شن، پس وبلاگ ما رو حتماً دنبال کنید. همچنین برامون بنویسید که شما لینک سازی‌های خودتون رو چطوری انجام می‌دید؟

    در صورت نیاز هم میتونید به صفحه مشاوره سئو نبض مارکتینگ مراجعه کنید.

    سوالات متداول شما

    برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.
    برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

    + میتونی این مطلب رو با دوستات هم به اشتراک بذاری...

    LinkedIn
    Twitter
    Email
    WhatsApp
    Telegram

    محتوای این بلاگ توسط کارشناسان تایید شده است.

     با تشکر از شما برای زمانی که صرف مطالعه این نوشته کردید. 

    + ممکنه به این مطالب هم علاقه‌مند شی...

    گوگول آنالیتیکس google analytics
    طراحی بنر تبلیغاتی
    بازاریابی b2c چیست
    گوگل دیسکاور و نحوه ورود به آن

    + میتونی دیدگاهت رو با بقیه به اشتراک بذاری...

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دسته‌بندی مقالات

    مشاوره رایگان

    دوست داری سایتت تو صفحه اول نتایج گوگل دیده بشه؟!

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    popup

    هـدیه ویـژه به مـدت محـدود

    مشـاوره اختصاصـی سئـو "رایـگان"