call nabz

۰۲۱۸۸۹۴۸۹۱۷

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
افزونه رنک مث RankMath Plugin

آموزش کامل رنک‌مث به زبان ساده (نصب، پیکربندی و کار کردن با آن)

  • رنک مث یکی از کاربردی‌ترین افزونه‌های سئو است که جعبه ابزار سئوی سایتتان را کامل می‌کند. اجازه بدهید آموزش افزونه رنک مث را با یک مثال شروع کنیم. همۀ ما آن دسته از معلم‌های سخت‌گیر و نکته‌سنج را به یاد می‌آوریم که حواسشان به همه‌چیز جمع بود و به اصطلاح مو را از ماست بیرون می‌کشیدند؛ هیچ اشتباهی از چشم آن‌ها دور نمی‌ماند، کوچکترین نکته‌ها را سریعا فهمیده و به ما اطلاع می‌دادند. 

    رنک‌مث هم درست مثل یک معلم سخت‌گیر و بسیار حواس‌جمع، بالا سر وبسایت ما ایستاده تا خطاهایی که آیندۀ سئوی وبسایتمان را به خطر می‌اندازد، به ما گوشزد کند. 

    این معلم سخت‌گیر به محتوای ما از یک تا صد نمره می‌دهد و با هر خطایی که برطرف می‌کنیم، این نمره را بالاتر می‌برد. الحق و والانصاف هم کارش را خوب انجام می‌دهد! در این مقاله بطور کامل با این افزونه آشنا می‌شویم. اینکه افزونه رنک مث چیست، چه باورهای غلطی در مورد آن وجود دارد، چگونه نصب و پیکربندی می‌شود و چگونه باید با آن کار کنیم، نمونه‌هایی از مطالبی هستند که در این آموزش یاد می‌گیریم.

    آنچه در این مقاله می‌خوانید...

    افزونۀ رنک مث چیست و چه کاری انجام می‌دهد؟

    افزونۀ رنک مث (Rank Math) یک افزونۀ وردپرسی است که برای بهبود سئوی وبسایت‌ به کار گرفته می‌شود. رنک مث کار سئوی داخلی سایت شما را انجام می‌دهد. پس منظور ما از بهبود سئو در تعریف بالا، سئوی داخلی است؛ نه تکنیکال و خارجی. این افزونه با پیشنهاداتی که ارائه می‌دهد به کاربرانش کمک می‌کند محتوای سایتشان را به بهینه‌ترین حالت ممکن درآورند و سپس به محتوای شما از یک تا صد نمره می‌دهد. در زیر نمونه‌هایی از قابلیت‌های رنک مث را برای شما آورده‌ایم. 

    • رنک مث بیشتر از ۱۵ ماژول دارد که شما می‌توانید متناسب با نیازتان آن‌ها را فعال و پیکربندی کنید. 
    • با استفاده از این افزونه، می‌توانید رتبۀ کلمات کلیدی چک کرده و میزان موفقیت سئوی وبسایتتان را اندازه‌گیری کنید.
    • این افزونه درست مانند یک متخصص، سئوی سایت شما را با جزئیات کامل بررسی کرده و مشکلات آن را شناسایی می‌کند. 
    •  مهاجرت از سایر افزونه‌ها به این افزونه بسیار راحت است. تنها با یک کلیک می‌توانید اطلاعات سئوی سایتتان را از سایر افزونه‌ها به این افزونه وارد کنید.
    • رابط کاربری بسیار ساده و مرتب این افزونه باعث می‌شود که در زمان درست، به درست‌ترین اطلاعات دست پیدا کنید. 
    • با استفاده از این افزونه نه‌تنها می‌توانید اسنیپت‌های جذاب و باکیفیت برای محتوای خود بنویسید، بلکه می‌توانید قبل از انتشار، پیش نمایش آن‌ها در صفحۀ نتایج موتور جستجو (SERP) را هم ببینید. 
    • با استفاده از این افزونه می‌توانید از وضعیت ایندکس صفحات سایت خود با خبر شوید. 
    • یکی از بخش‌های جذاب این افزونه مربوط به نشانه‌گذاری اسکیما می‌باشد. نشانه‌گذاری اسکیما به موتورهای جستجو و کاربران اطلاعات بیشتری درمورد وبسایت شما می‌دهد. این افزونه دارای انواع مختلف قالب‌های اسکیما می‌باشد. از اسکیمای ویدیو گرفته تا اسکیمای محصول و اسکیمای مقاله.

     

    باورهای اشتباه درباره افزونه رنک مث
    باورهای اشتباه درباره پلاگین Rank Math

    چند باور غلط درمورد پلاگین رنک‌ مث

    بیاید یکبار برای همیشه، این باورهای غلط درمورد افزونه رنک مث را از ذهن خود پاک کنیم:

     

    ۱. بعد از نصب رنک مث، نمی‌توان به سایر افزونه‌های سئو جابه‌جا شد!

    هر وقت که بخواهید می‌توانید اطلاعات سئوی وبسایتتان را از یواست به رنک‌ مث و برعکس منتقل کنید. بعضی از وبمستران به اشتباه فکر می‌کنند زمانی که یک افزونه را برای سئوی سایتشان انتخاب کنند امکان جابه‌جایی وجود ندارد و تا آخر باید با همان افزونه پیش روند.

    اگر این افزونه را نصب کرده و بعدها تصمیم گرفتید که افزونه دیگری برای سئوی سایتتان مناسب‌تر است، خیلی راحت می‌توانید اطلاعات سایتتان را به آن منتقل کنید. نگران نباشید؛ هیچگاه برای جابه‌جایی دیر نیست!

     

    ۲. رنک‌ مث برای سئوی وبسایتتان معجزه می‌کند!

    رنک مث یک افزونه‌ی وردپرسی بسیار قوی است که در سئوی سایت به شما کمک می‌کند. اما اشتباه برداشت نکنید! رنک مث سایت شما را سئو نمی‌کند؛ بلکه مانند یک ابزار در سئو کردن سایتتان به شما کمک می‌کند؛ درست مثل تمام ابزارهای دیگر.

    برای مثال یک چرخ خیاطی، برای شما لباس نمی‌دوزد. بلکه در دوخت لباس به شما کمک می‌کند. به همین ترتیب رنک مث هم کار سئوی سایت شما را انجام نمی‌دهد. تنها امکاناتی را در اختیار شما قرار می‌دهد که انجام دادن سئوی سایت شما را بسیار آسان‌تر می‌کند.

     

    میم درباره پلاگین RankMath
    میم درباره افزونه رنک مث

    آیا نسخه پولی رنک مث بهتر از نسخۀ رایگان آن است؟

    قبل از اینکه برویم سراغ آموزش نصب افزونه رنک مث، قصد داریم به یک سوال متداول جواب دهیم. اینکه آیا لازم است نسخه پریمیوم یا حرفه‌ای افزونه رنک‌ مث را خریداری کنیم و یا همان نسخه رایگان آن کفایت می‌کند؟ حقیقت این است که نسخه پریمیوم برای ما ایرانی‌ها قابلیت‌ها و کارایی زیادی ندارد. بنابراین نیازی به خرید نسخه پولی این افزونه نیست و نسخه رایگان آن هم کارمان را راه می‌اندازد.

    اما چرا؟ برای مثال یکی از قابلیت‌هایی که نسخه پروی این پلاگین ارائه می‌دهد این است که به شما می‌گوید رتبۀ حدودی این مقاله با این کیفیت، در گوگل چند خواهد بود. همین قابلیت در گوگل آنالیتیکس هم وجود دارد. بنابراین نیازی به خرید نسخه پولی این افزونه نیست.

     

    آموزش نصب و پیکربندی اولیه افزونه رنک مث

    حالا می‌رسیم به نصب پلاگین محبوب رنک مث! برای نصب این افزونه درست مانند سایر افزونه‌ها به منوی «افزونه» های وردپرس رفته و عبارت “Rank Math” را سرچ می‌کنیم. سپس بر روی نصب کلیک کرده و منتظر می‌مانیم. به همین راحتی!

    تصویر مراحل نصب افزونه رنک مث از مخزن وردپرس
    نصب پلاگین رنک مث از مخزن وردپرس

    بعد از آن صفحه‌ای مانند صفحۀ زیر برایمان باز می‌شود و از ما می‌خواهد که حساب رنک مث خود را به حساب وردپرسمان متصل کنیم؛ برای این کار باید بر روی دکمۀ آبی رنگ “Connect Your Account” کلیک کنیم و در غیر این صورت گزینه “Skip Now” را بزنیم.

    مرحله افزودن اکانت RankMath به رنک مث
    اتصال حساب رنک مث

    نکته مهم!

    در صورتی که بخواهیم از نسخه رایگان این افزونه استفاده کنیم یا اینکه هاست ما در داخل ایران قرار داشته باشد، متصل کردن یا نکردن حساب تفاوتی ندارد. به همین دلیل می‌توانید گزینه Skip Now در پایین صفحه را بزنید و وارد مرحله بعد شوید.

     

    ۱. شروع به کار

    در این مرحله باید حالت تنظیمات را انتخاب کنید. با سه گزینۀ آسان، پیشرفته و سفارشی روبه‌رو خواهید شد. ما در این مطلب گزینۀ پیشرفته را به شما آموزش می‌دهیم؛ تا بتوانید از تمام قابلیت‌های آن استفاده کنید.

    آموزش پیکربندی تنظیمات افزونه رنک مث
    شروع به کار رنک مث

    ۲. سایت شما

    سپس بر روی گزینۀ «سایت شما» کلیک کرده و وارد مرحله بعد می‌شویم. در این مرحله باید مقداری اطلاعات درمورد وبسایتتان به رنک‌ مث بدهید. برای مثال ابتدا باید به رنک‌ مث بگویید وبسایت شما از چه نوعی است.

    مرحله دوم از پیکربندی تنظیمات پلاگین RankMath
    پیکربندی تنظیمات رنک مث

    درصورتی که سایتتان از نوع تجاری باشد گزینه‌ای به نام نوع تجارت برای شما باز می‌شود که باید زمینه‌ای که در آن فعالیت می‌کنید را هم مشخص کنید. برای مثال اگر وب سایت شما مربوط به یک رستوران است، گزینه restaurant را انتخاب می‌کنید.

    انتخاب نوع تجارت از مراحل نصب پلاگین رنک مث
    تنظیمات زمینه فعالیت رنک مث

    سایر اطلاعات مانند نام وب سایت، نام جایگزین وب سایت، نام شخص/سازمان و… را هم وارد کرده و ذخیره و ادامه را می‌زنیم.

    مراحل تنطیم کردن قسمت فعالیت افزونه رنک مث
    تنظیمات فعالیت RankMath

    ۳. تنظیمات آنالیتیکس در پلاگین رنک مث

    اگر هم می‌خواهید حساب رنک مث خود را به حساب گوگل آنالیتیکس و گوگل سرچ کنسولتان متصل کنید، در این مرحله وقت آن است.

    مرحله اتصال حساب گوگل به رنک مث
    اتصال حساب گوگل به پلاگین رنک مث

    ۴. نقشه‌ های سایت

    سایت مپ یا همان نقشه سایت به موتورهای جستجو کمک می‌کند تا به صورت کاملا خودکار محتوای سایت شما را پیدا کنند. هر بار که محتوای جدیدی در سایتتان بارگذاری می‌کنید، سایت مپ تغییر می‌کند. سایت مپ در سئو تاثیر به سزایی دارد؛ بنابراین حواستان باشد که این گزینه را در مراحل پیکربندی افزونه رنک مث فعال کنید.

    تنظیمات نقشه سایت افزونه رنک مث
    نقشه های سایت پلاگین رنک مث

    در این قسمت سه گزینۀ مهم برایمان نمایش داده می‌شود. در ادامه برایتان توضیح می‌دهیم که هر کدام از آن‌ها به کدام قسمت سئوی سایتمان مربوط هستند و بهتر است آن‌ها را فعال یا غیر فعال کنیم.

    تصویر قسمت ترفندهای سئو RankMath
    بهینه سازی تنظیمات رنک مث
    • گزینۀ «نمایه نکردن دسته و برچسب خالی»

    در این قسمت رنک مث از ما می‌پرسد که آیا می‌خواهیم صفحات خالی وبسایتمان Noindex شده و به گوگل نمایش داده نشوند یا خیر. به شما پیشنهاد می‌کنیم که حتما از فعال بودن این گزینه مطمئن شوید. چون Noindex کردن صفحات خالی در بهبود سئوی وبسایتتان تاثیرگذار است. درضمن هر زمان که در این صفحات خالی محتوا قرار دهید وضعیتشان به index تغییر پیدا می‌کند.

    • گزینۀ «Nofollow کردن پیوندهای خارجی»

    با فعال بودن این گزینه، لینک‌های خارجی وبسایتمان Nofollow می‌شوند. اگر بعدها قصد داشتید که به سایت معتبری لینک دهید، می‌توانید به صورت دستی Follow را فعال کنید.

    • گزینۀ «پیوندهای خارجی را در پنجرۀ جدید باز کنید»

    به شما پیشنهاد می‌دهیم که حتما این گزینه را فعال کنید. با فعال کردن این گزینه لینک‌های خارجی‌ موجود در سایتتان در یک صفحۀ جدید باز می‌شوند. چون این کار نرخ ریزش یا Bounce Rate سایت را پایین آورده و سئوی سایت شما را بهبود می‌دهد. اما این چه ربطی به سئوی سایت دارد؟ الان برایتان توضیح می‌دهیم.

    اگر کاربر در سایت شما بر روی یک لینک خارجی کلیک کند و آن لینک در همان صفحه باز شود در واقع ارتباط کاربر با سایت شما قطع شده و سایت شما برای او بسته می‌شود. بنابراین باز شدن لینک‌های خارجی در یک صفحۀ جدید مدت زمانی که یک کاربر در سایت شما سپری می‌کند را افزایش داده و سئوی سایت شما را بهبود می‌دهد.

    تصویر از مرحله پایانی نصب افزونه رنک مث
    مرحله پایانی از پیکربندی افزونه RankMath

    در این مرحله هم بد نیست که گزینۀ «فعال‌سازی بروز رسانی خودکار افزونه» را بزنید تا رنک مث به صورت خودکار برای شما بروزرسانی شود. حالا گزینه «راه ‎اندازی تنظیمات پیشرفته» را می‌زنیم تا وارد مرحله بعد از پیکربندی این افزونه شویم.

     

    ۵. مدیریت دسترسی پلاگین RankMath

    بعضی از سایت‌ها توسط چندین فرد اداره می‌شوند و تنها یک نفر نیست که به تنظیمات آن دسترسی دارد. اگر شما هم چنین سایتی دارید گزینۀ «مدیریت دسترسی» به کارتان می‌آید. چون از طریق آن می‌توانید تعیین کنید که هر فرد به کدام قسمت از رنک مث دسترسی داشته باشد و یا حتی بتوانند اطلاعات موجود در آن را مشاهده کند یا خیر.

    قسمت تنظیمات مدیریت دسترسی Rank Math
    تنظیم مدیریت دسترسی از مراحل نصب رنک مث

    ۶. تنظیمات ۴۰۴ + تغییر مسیر

    در این قسمت، تنظیمات بخش ۴۰۴ و ریدایرکت (تغییر مسیر) افزونه رنک مث را به شما آموزش خواهیم داد.

    • مانیتور ۴۰۴

    گزینه «مانیتور ۴۰۴» را حتما فعال کنید. با فعال کردن این گزینه اگر در سایت شما خطای ۴۰۴ وجود داشته باشد از طریق افزونه رنک مث از آن اطلاع پیدا کرده و می‌توانید آن را رفع کنید.

    • تغییر مسیرها

    تغییر مسیر یا همان ریدایرکت‌ها یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر وبسایتی هستند. برای مثال ممکن است شما درمورد محصولی در سایتتان پست گذاشته باشید، اما بنا به هر دلیلی دیگر نمی‌خواهید آن پست در سایتتان وجود داشته باشد. بنابراین آدرس یا URL آن صفحه را به آدرس صفحۀ دیگری منتقل، یا به اصطلاح ریدایرکت می‌کنید.

    بخش مانیتور 404 و تنظیمات ریدایرکت افزونه رنک مث
    تغییرمسیر تنظیمات ۴۰۴ رنک مث

    ۷. نشانه‌گذاری اسکیما

    ما با استفاده از «نشانه‌گذاری اسکیما»، «نشانه‌گذاری طرحواره» یا «اسکیما مارکاپ» به نمایش هرچه بهتر محتوای سایتمان در نتایج موتورهای جستجو کمک می‌کنیم.

    • گزینۀ «نوع طرحواره برای نوشته‌ها»

    در این قسمت باید به رنک‌مث بگویید محتوایی که در سایتتان بارگذاری می‌کنید، بیشتر از چه نوعی است. برای مثال اگر سایت موسیقی دارید بهتر است از این قسمت «موسیقی» و یا اگر سایت استخدامی دارید «آگهی استخدام» را انتخاب کنید. 

    اما سوالی که پیش می‌آید این است که تعیین نوع محتوای سایت چه دردی را دوا می‌کند؟ به این ترتیب گوگل می‌تواند تشخیص دهد که باید برای محتوای شما از چه نوع ریچ اسنیپتی (Rich Snippet) استفاده کند. برای مثال اگر در سایتتان محصولی را می‌فروشید باید از این قسمت گزینه «محصول» را انتخاب کنید؛ تا گوگل بتواند قیمت آن را در نتایج خود نشان دهد. 

    اما اگر از لیست «مقاله» را انتخاب کرده باشید بنابراین باید نوع آن را هم مشخص کنید. اگر در انتخاب نوع مقاله مشکل دارید، در زیر هر کدام از انواع آن را برایتان توضیح داده‌ایم.

    • مقاله خبری: محتوایی که یک خبر را پوشش می‌دهد.
    • نوشته وبلاگ: پست‌های وبلاگی بیشتر نظر شخصی شما درمورد یک مسئله هستند. اینگونه محتوا اغلب کوتاه و خودمانی بوده و بدون تحقیق یا مصاحبه تخصصی نوشته می‌شود.
    • مقاله: مقاله، یک موضوع را از دید تخصصی بررسی کرده، اغلب طولانی‌تر از بلاگ است و بر پایه‌ی تحقیق و مصاحبه نوشته می‌شود. همچنین نکات نگارشی نیز در آن رعایت می‌شود.
    نشانه گذاری Rank Math
    تنظیمات اسکیما رنک مث

    آموزش کار با افزونه رنک‌ مث

    حالا که با نصب و پیکربندی افزونه رنک مث آشنا شدیم می‌خواهیم ببینیم که چطور می‌توانیم با استفاده از این افزونه، محتوای سایتمان را سئو کنیم.

    برای کار با افزونه رنک‌ مث ابتدا به پیشخوان وردپرس می‌رویم و از قسمت «نوشته‌ها» یکی از نوشته‌های موجود در سایتمان را انتخاب می‌کنیم و یا بر روی «افزودن نوشتۀ جدید» کلیک می‌کنیم. سپس بر روی علامت مربوط به افزونه رنک مث که در بالای صفحه قرار دارد کلیک کرده تا پنجرۀ مربوط به تنظیمات آن برایمان باز شود.

    بخش امتیاز سئو محتوا پلاگین RankMath
    نمایش امتیاز سئو محتوا در قسمت ویراش متن رنک مث

    ۱. امتیاز محتوا

    در این قسمت می‌توانید امتیازی که افزونه رنک‌ مث از ۰ تا ۱۰۰ به محتوای شما داده است را مشاهده کنید. با برطرف کردن خطاهایی که در ادامه برایتان توضیح می‌دهیم این امتیاز بالاتر می‌رود.

    قسمت های محتلف سئو محتوا در افزونه رنک مث
    بخش های مختلف افزونه RankMath در ویرایش محتوا

    ۲. اضافه کردن «کلمه کلیدی اصلی»

    در ابتدا لازم است کلمه کلیدی اصلی را به محتوای خود اضافه کنیم. همانطور که می‌بینید بعد از انجام این کار امتیاز محتوای ما بالاتر می‌رود.

    قسمت هوش مصنوعی پلاگین رنک مث
    بخش هوش مصنوعی محتوای رنک مث

    سپس به سراغ خطاهای رنک مث می‌رویم. این‌ها مواردی هستند که رنک مث به ما پیشنهاد می‌دهد تغییرشان دهیم.

    تصویر خطاهای افزونه RankMath
    آشنایی با ارورهای مختلف پلاگین رنک مث

    ۳. خطاهای رنک‌مث (نکات سئویی که باید در محتوای خود رعایت کنیم)

    همانطور که مشاهده می‌کنید ۴ نوع خطا برای برطرف کردن وجود دارد.

    • سئوی پایه‌ای
    • استفاده از کلمه کلیدی در عنوان: همانطور که مشاهده می‌کنید ما در عنوان اصلی این محتوا از «کلمۀ کلیدی اصلی» محتوای خود (تاثیر سئو در فروش) استفاده کرده‌ایم. بنابراین رنک‌ مث نه تنها بابت این مورد از ما ایراد نگرفته، بلکه تشویقمان هم کرده است!
    استفاده از کلمه کلیدی در عنوان محتوا
    استفاده از کلمه کلیدی در عنوان بخش سئو رنک مث

    ۴. ویرایش اسنیپت

    در مورد بعدی، رنک‌ مث به ما گوشزد می‌کند که در توضیحات متای محتوای خود از کلمۀ کلیدی اصلی استفاده کنیم. برای انجام این کار، بر روی «ویرایش اسنیپت» کلیک می‌کنیم.

    ویرایش اسنیپت

    کادر مربوط به توضیح، مربوط به توضیحات متا می‌باشد. در این قسمت خلاصه‌ای از مقالۀ خود را می‌نویسیم. فقط باید حواسمان باشد که این توضیحات از ۱۶۰ کاراکتر بیشتر نشود. هر چقدر که خط سبز بالای کادر به رنگ سبز نزدیک‌تر شود بهتر است. سپس در قسمت بالای توضیحات متا، پیوند یکتای صفحۀ خود را وارد می‌کنیم. بهتر است پیوند یکتا به  انگلیسی باشد.

    تصویری از قسمت اسنیپت افزونه رنک مث
    پیش نمایش ویرایشگر اسنیپت RankMath

    ۵. وجود کلمۀ کلیدی اصلی در ۱۰ درصد اول محتوا

    مورد بعدی که باید رعایت کنید این است که در ۱۰ درصد ابتدایی محتوای خود، از کلمۀ کلیدی اصلی استفاده کنید. اگر محتوای شما دارای ساختار اصولی باشد، کلمۀ کلیدی باید در مقدمه و چند خط ابتدایی مقاله شما باشد.

    ارور طول محتوا در قسمت تنظیمات افزونه Rank Math
    تعیین کردن حدود تعداد کلمه محتوا در پلاگین RankMath

    ۵. طول محتوا

    از آنجایی که گوگل درمورد نحوۀ کار خود چیزی را به دیگران نمی‌گوید، بنابراین سئوکاران و وبمستران مجبورند برای درک رمز و رازهای گوگل به عقل، تجربه و تحلیل‌های خود اتکا کنند. همین تحلیل و تجربه‌ها نشان می‌دهند که محتواهای طولانی، رتبه‌های بهتری در گوگل می‌گیرند. شاید دلیل اینکه گوگل محتوای طولانی را ترجیح می‌دهد این باشد که با استفاده از آن شما بهتر می‌توانید موضوع موردنظر را توضیح دهید.

    همانطور که گفتیم در این قسمت رنک‌ مث به طول محتوای شما نمره می‌دهد. اما سوال اصلی این است محتوای ما چند کلمه باشد خوب است. ما برای پاسخ به این سوال از خود سایت رنک مث کمک گرفته‌ایم.

    • محتوای بیش‌تر از ۲۵۰۰ کلمه: ۱۰۰% امتیاز مربوط به طول محتوا را از رنک‌ مث می‌گیرد.
    • محتوای بین ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ کلمه: ۷۰% از کل امتیاز را می‌گیرد.
    • محتوای بین ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ کلمه: ۴۰% از کل امتیاز را می‌گیرد.
    • محتوای بین ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ کلمه: ۲۰% از کل امتیاز را می‌گیرد.
    • محتوای بین ۶۰۰ تا ۱۰۰۰ کلمه: ۲۰% از کل امتیاز را می‌گیرد.
    • زیر ۶۰۰ کلمه: هیچ امتیازی از رنک‌ مث بابت طول محتوا نمی‌گیرد.
    تصویر تنظیم کردن محتوا به عنوان محتوای پیلار در رنک مث
    قسمت تنظیم کردن محتوا به عنوان محتوای پایه (پیلار کانتنت) در RankMath

    ۶. محتوای پایه

    این نوشته یک محتوای پایه است. در صورتی که محتوای شما یک موضوع جامع است و قصد دارید که بعدها آن را از زوایای مختلف بررسی کرده و شرح و گسترش دهید، این تیک را فعال کنید.

     

    مقایسه رنک‌ مث (RankMath) و یواست سئو (Yoast SEO)

    اگر با دنیای وب و به خصوص وردپرس سروکار دارید، احتمالا اسم افزونه یواست (Yoast Seo) و رنک‌ مث به گوشتان خورده است. این دو افزونه رقیب سرسخت همدیگر هستند. همین مسئله باعث به وجود آمدن این سوال متداول شده است که کدام یکی از این فزونه‌ها برای سئوی سایت بهتر است؟

    پنل تنظیمات یواست به ۵ قسمت اصلی تقسیم می‌شود که می‌توانید از طریق منوی «سئو» در سایدبار وردپرس به آن دسترسی پیدا کنید. درگذشته تعداد این بخش‌ها بیشتر بود اما از آنجایی که تاکید افزونه یواست به استفادۀ راحت کاربران است، تعداد این بخش‌ها کمتر شده است تا بتوانیم تنظیمات مربوط به سئوی وبسایتمان را راحت‌تر انجام دهیم.

    پیشخوان Yoast SEO و پیشخوان افزونه رنک مث
    مقایسه یواست سئو (Yoast SEO) و افزونه رنک‌ مث (RankMath)

    رنک‌ مث حدود ۱۰ منو یا تنظیمات مربوط به سئو را در اختیار ما قرار می‌دهد. رنک‌ مث تنظیمات و قابلیت‌های زیادی دارد و به ما کمک می‌کند وبسایتمان را سئو کنیم. هر دو پلاگین با یک هدف مشابه ساخته شده‌اند و کار یکسانی انجام می‌دهند با این تفاوت که رنک‌ مث قابلیت‌های بیشتری دارد.

    هر دو افزونه Rank Math و Yoast SEO بسیار قدرتمند هستند و برای بهینه‌سازی سئو وب سایت شما می‌توانید از هر دو استفاده کنید. با این حال انتخاب بهترین افزونه برای شما، به این موارد بستگی دارد:

    کدام یک نیازهای شما را برطرف می‌کند؟ رنک‌مث یا یوآست

    ابتدا باید نیازهای خود را برای سئوی وب سایتتان مشخص کنید. برای مثال آیا نیاز دارید تا بهینه بودن تصاویر وبسایتتان را بررسی کنید؟ آیا به یک نقشه سایت XML با فرمت News Sitemap نیاز دارید؟ ببینید کدام افزونه از ویژگی های مورد نظر شما پشتیبانی می‌کند و از همان استفاده کنید.

    رابط کاربری کدام یک کاربر پسندتر است؟

    رابط کاربری و طراحی افزونه می تواند تاثیر زیادی در تجربۀ کاربری شما داشته باشد. برای مثال، اگر رابط کاربری راحت‌تری را ترجیح می دهید، ممکن است Rank Math برای شما مناسب‌تر باشد.

    خرید رنک مث صرفه اقتصادی دارد یا یوآست سئو؟

    هزینۀ افزونه‌ها نیز یک عامل مهم است. افزونه رنک‌ مث هم از نظر تعداد امکاناتی که ارائه می‌دهد، هم از نظر تعداد امکاناتی که به صورت رایگان ارائه می دهد، برندۀ کاملا واضح این رقابت است. در واقع حتی ممکن است نسخه رایگان Rank Math ویژگی‌های بیشتری نسبت به نسخه پولی یواست سئو داشته باشد.

    با توجه به موارد فوق، برای انتخاب بهترین افزونه شما باید نیازهای خود را مشخص کرده و با بررسی ویژگی‌ و هزینه‌ها، بهترین تصمیم را بگیرید.

    افزونه رنک مث در چند جمله!

    همانطور که گفتیم افزونه رنک‌ مث یکی از افزونه‌های وردپرسی است که در بهبود سئو و بخصوص سئوی داخلی سایتتان به شما کمک می‌کند. نکته‌ای که در رابطه با این افزونه باید در نظر داشته باشید این است که رنک‌ مث سایت شما را سئو نمی‌کند؛ تنها نکات سئویی که باید رعایت کنید را به شما پیشنهاد می‌دهد. در نهایت این شما هستید که تصمیم می‌گیرید به حرف او گوش دهید یا نه. همچنین افزونه رنک‌ مث به محتوای شما از یک تا ۱۰۰ نمره می‌دهد.

    آژانس خلاقیت نبض مارکتینگ

    سوالات متداول

    • افزونه رنک‌ مث چه کاربردی دارد؟

    رنک مث یک افزونه وردپرسی است که در بهبود سئو سایت تان به شما کمک می‌کند.

    • آیا لازم است نسخه پولی رنک‌ مث را خریداری کنیم؟

    پاسخ به این سوال بستگی به نیاز شما دارد. اما در کل نسخه رایگان این افزونه برای سئو ی وبسایت کفایت می‌کند.

    • کدام افزونه بهتر است؛ رنک‌ مث یا یواست سئو؟

    هر دو افزونه‌های بسیار محبوب و قدرتمندی هستند. اما اینکه کدام افزونه نسبت به دیگری بهتر است کاملا بستگی به نیازهای شما از یک افزونه سئوی وردپرسی دارد. برای مثال اگر رابط کاربری راحت‌تر را ترجیح می‌دهید. رنک‌ مث را انتخاب کنید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۴ رای

    ممکن است به موضوعات زیر هم علاقه‌مند باشید

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    popup

    هـدیه ویـژه به مـدت محـدود

    مشـاوره اختصاصـی سئـو "رایـگان"