call nabz

۰۲۱۸۸۹۴۸۹۱۷

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
سئو خارجی Off Page SEO

سئو خارجی چیست؟ ۴ تکنیک سرنوشت‌ساز سئو آف پیج (off-page)

  • اگر می‌خواهید سایتتان در صفحهٔ اول نتایج گوگل ظاهر شود، چاره‌ای جز جدی گرفتن سئو خارجی ندارید! زیرا سئو off page یکی از مهم‌ترین تکنیک‌ های سئو است. سئوی آف‌پیج یکی از مواردی است که تاثیر بسزایی در بهبود رتبۀ سایت شما دارد؛ پس اگر می‌خواهید سایت خود را برای موتورهای جستجو به بهترین شکل ممکن بهینه کنید، باید برای سئو خارجی در استراتژی سئوی خود جایگاه ویژه‎ای در نظر بگیرید.

    آنچه در این مقاله می‌خوانید...

    در سئوی آف‌پیج علاوه‌بر زمان، باید مبلغی را هم به‌عنوان هزینه بپردازید. بنابراین، باید سعی کنید تا حد امکان استراتژی درستی را در پیش بگیرید؛ پس اگر نمی‌خواهید هزینۀ سئوی سایتتان بیش از اندازه افزایش پیدا کند، بهتر است اشتباهاتی که ممکن است در فرآیند بهبود سئو داشته باشید را کمتر کنید. در ادامه این مقاله سئو خارجی، اهمیت و تکنیک‌های آن را برای شما توضیح می‌دهیم.

     

    3 بخش مهم سئو؛ Off Page SEO سئو داخلی و سئو تکنیکال

    سئو خارجی (Off-Page site)

    سئو یا بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو به‌طور کلی از ۴ تکنیک زیر تشکیل شده است:

    • سئو داخلی (On Page SEO)
    • سئو خارجی  (Off Page SEO)
    • سئو تکنیکال (Technical SEO)
    • سئو محلی (local SEO)

     هر کدام از این تکنیک‌ها مجموعه‌ای از اقدامات ضروری برای بهینه‌سازی سایت است. ما در این مقاله شما را با یکی از تکنیک‌های سئو، یعنی سئو خارجی یا سئوی آف‌پیج (Off-page seo) آشنا می‌کنیم. این تکنیک در اصل مجموعه‌ اقداماتی است که در خارج از فضای وب سایت، و برای بهبود رتبۀ صفحات سایت انجام می‌شود. 

    پس از آن که صفحات داخلی وب سایت خود را از نظر محتوا و لینک‌سازی داخلی بهینه کردید، یک قدم فراتر بروید و از فضای داخل وب سایت خود خارج شوید. به‌این‌ترتیب شما وارد فضایی شده‌اید که می‌توانید به کمک یک سری از تکنیک‌های سئو خارجی، شهرت، ترافیک و رتبۀ صفحات وب سایت خود را افزایش داده و به‌این‌ترتیب رتبۀ صفحات شما بهبود می‌یابد. 

    سئو خارجی

     

    سئو خارجی چه اهمیتی دارد؟

    تصور کنید که یک محتوای ارزشمند نوشته‌اید و تمامی‌ اصول سئو داخلی را رعایت کرده‌اید؛ هدفتان هم این بوده است که آن محتوا در گوگل رتبۀ خوبی بگیرد. انجام دادن تمام این موارد خوب است؛ اما به تنهایی کافی نیست! چرا؟ چون با توجه به تعداد بالای رقبا برای هر کلمه کلیدی، دیگر رتبه گرفتن مانند گذشته آسان نیست. 

    اما راه حل چیست؟ به کمک آموزش سئوی آف‌پیج و تکنیک‌های آن، می‌توانید رتبۀ خود را در مقایسه با رقبا بهبود دهید. حالا چطور؟ یکی از نکاتی که موجب جلب توجه موتورهای جستجو می‌شود، شهرتی است که یک سایت پیدا می‌کند.

    زمانی که تعدادی از سایت‌های معتبر به شما لینک می‌دهند، شهرت شما نزد گوگل افزایش پیدا کرده و گوگل محتوای شما را به‌عنوان یک محتوای ارزشمند در نظر می‌گیرد. به همین دلیل در رتبه‌بندی نتایج، شما را در جایگاه بهتری قرار می‌دهد. حالا که با سئوی آف‌پیج به‌صورت کلی آشنا شدیم، کمی عمیق‌تر وارد بحث شده و تکنیک‌های آن را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

    تصویری اینفوگرافیک از سئو خارجی

    تکنیک‌های سئو off page

    سئو خارجی (off-page) دارای تکنیک‌هایی است که با استفاده از آن‌ها می‌توانید رتبۀ وب‌سایتتان را روی کلیدواژه‌های مهم و سودآور بهبود دهید؛ به این ترتیب با بیشتر دیده شدن در فضای گوگل، ترافیک بیشتری برای سایت خود جذب کنید. این تکنیک‌ها عبارت‌اند از: 

    1. دریافت بک‌لینک از طریق انتشار پست‌های مهمان
    2. فعالیت در فروم‌ها و انجمن‌ها
    3. انتشار رپورتاژ
    4. سیگنال‌های دریافتی از شبکه‌های اجتماعی

     

    • دریافت بک‌لینک از طریق انتشار پست‌های مهمان

    پست‌های مهمان (guest blogging) یعنی شما مقاله‌ای دربارهٔ کسب‌کارتان بنویسید، سپس آن مقاله را در وب‌سایت دیگری که محتوایی مرتبط با صنعت شما دارد، منتشر کنید. لینک‌سازی خارجی یا بک لینک یکی از بهترین تکنیک‌هایی است که برای بهبود سئو خارجی سایتتان می‌توانید از آن استفاده کنید. با انتشار پست مهمان در سایت‌هایی که این امکان را فراهم کرده‌اند، می‌توانید برای صفحات وب سایت خود بک‌لینک دریافت کنید. 

    اگر بک‌لینک‌هایی که دریافت می‌کنید از نوع لینک‌های فالو باشد به صفحه شما اعتبار می‌بخشد؛ زیرا لینک‌های فالو به این معنا هستند که سایتی که به صفحهٔ شما لینک داده است محتوای سایت شما را تایید می‌کند. درصورتی که بک‌لینک‌های دریافتی شما از نوع لینک‌های نوفالو باشند، این بک‌لینک‌ها به سایت شما شهرت می‌دهد؛ اما باید بدانید سایت‌هایی که به صفحات شما لینک نوفالو می‌دهند، محتوای شما را تایید نمی‌کنند و فقط سایت شما را به‌عنوان یک مرجع به کاربران خود معرفی می‌کنند.

    به‌طور کلی دریافت بک‌لینک از نظر گوگل به این معناست که محتوای سایت شما برای کاربران ارزشمند است؛ به همین دلیل این موتور جستجو در رتبه‌بندی نتایج سعی می‌کند شما را در جایگاه بهتری نسبت به قبل قرار دهد.

    نکتۀ مهم: هر چقدر زمینۀ فعالیت سایتی که قرار است در آن محتوا منتشر کنید به زمینۀ فعالیت سایت شما نزدیک‌تر باشد، بک‌لینک‌هایی که دریافت می‌کنید ارزشمندتر خواهد بود.

     

    • فعالیت در تالارهای گفتگو و انجمن‌ها

    یکی از راهکار‌های بهبود سئو خارجی (off-page) این است که در تالارهای گفتگو و انجمن‌هایی که مربوط به حیطهٔ کسب‌وکار شما هستند، فعال باشید؛ مثلا زمانی که محتوایی منتشر می‌شود، در زیر آن پست نظر بدهید. به این ترتیب کم کم می‌توانید به عنوان یک فرد متخصص در آن صنعت شناخته شوید. 

    این فعالیت به صورت غیر مستقیم موجب برندسازی برای کسب‌وکار شما می‌شود و همین مسئله بازدیدکنندگان بیشتری را با سایت شما آشنا می‌کند. در بعضی از این تالارهای گفتگو می‌توانید لینک صفحۀ مورد نظر از سایت خود را هم قرار دهید. موتورهای جستجو از طریق این لینک‌ها را بررسی می‌کنند و این می‌تواند اعتبار سایت شما را افزایش دهد.

     

    • انتشار رپورتاژ

    رپورتاژ یکی از خدمات سئو است که در بهبود سئوی آف‌پیج از آن استفاده می‌شود. انتشار رپورتاژ یکی از مرسوم‌ترین راه‌های دریافت بک‌لینک از سایت‌های معتبر است. رپورتاژ جایگاه ویژه‌ای در سئو دارد. البته نوشتن رپورتاژ و انتشار آن در سایت‌های انتشار رپورتاژ آگهی، اصول و قواعدی دارد که با رعایت آن‌ها می‌توانید رپورتاژ آگهی موفقی را منتشر کرده و بک‌لینک‌هایی دریافت کنید که تاثیر زیادی در بهبود رتبۀ شما داشته باشد. برای اطلاع از نکات مربوط به رپورتاژ می‌توانید مقالهٔ «همهٔ چیز دربارهٔ رپورتاژ» را مطالعه کنید.

     

    • استفاده از سیگنال‌های شبکه‌های اجتماعی

    یکی از تکنیک‌های بهبود سئوی off-page کمک گرفتن از سیگنال‌های شبکه های اجتماعی است. همانطور که می‌دانید امروزه زندگی بدون استفاده از شبکه‌های اجتماعی دور از انتظار به نظر می‌رسد. بنابراین، می‌توانید از این فضا برای جذب کاربران به سمت سایت خود استفاده کنید. 

    برای مثال قرار دادن لینک صفحات سایت خود در شبکۀ اجتماعی لینکدین می‌تواند کاربران هدف را از این شبکۀ اجتماعی پرمخاطب به‌سمت سایت شما هدایت کند. زمانی که یک صفحه از سایت ترافیک زیادی دریافت کند، گوگل نتیجه می‌گیرد محتوای آن صفحه برای مخاطب مفید است؛ در نتیجه گوگل اعتبار بیشتری به آن سایت می‌دهد و رتبه‌ٔ صفحات سایت را بهبود می‌دهد.

    تصویر اینفوگرافیک از تفاوت سئو داخلی و خارجی

    مهم‌ترین تفاوت سئو خارجی با سئو داخلی

    سئوی داخلی کارهایی است که شما در جهت بهینه‌سازی سایت و روی سایت خودتان انجام می‌دهید. مهم‌ترین تفاوتی که این تکنیک سئو با سئو خارجی دارد میزان کنترل بر عوامل آن‌ها است. اجازه دهید این مسئله را با ذکر مثال به شما توضیح دهیم:

    یکی از کارهایی که در سئوی داخلی انجام می‌دهیم را در نظر بگیرید؛ مثلا میزان استفاده از کلیدواژه! اگر شما در محتوای خود در استفاده از کلیدواژه زیاده‌روی نکرده و حد تعادل را رعایت کنید، می‌توانید مطمئن باشید که گوگل شما را برای استفادهٔ بیش از حد از کلیدواژه (Keyword Stuffing) جریمه نخواهد کرد. اما اوضاع در سئو خارجی اندکی متفاوت است!

    مثلا تصور کنید سایت شما از یک سایت معتبر بک‌لینک دریافت می‌کند؛ در این صورت آیا شما می‌توانید مطمئن باشید که گوگل بابت این بک لینک به سایت شما اعتبار می‌دهد؟ جواب این سوال نه است! زیرا گوگل الگوریتم‌های پیچیده‌ای برای ارزیابی اعتبار بک‌لینک‌ها دارد و تمام احتمالات مانند خرید بک‌لینک را در نظر می‌گیرد. به همین دلیل ممکن است به شما برای بک‌لینکی که دریافت کرده‌اید، اعتبار مورد نظرتان را ندهد. این یعنی شما تنها می‌توانید امیدوار باشید که از کارهایی که در سئوی خارجی انجام می‌دهید نتیجه‌ٔ دلخواهتان را بگیرید.

     

    زمان انجام سئو آف پیج
    چقدر برای Off-Site SEO زمان بگذاریم؟

    بهترین زمان برای انجام سئو خارجی سایت

    باور غلطی که در اینجا وجود دارد این است که بهترین زمان برای انجام سئو خارجی زمانی است که شما تمام نکات سئوی داخلی را برای سایتتان رعایت کرده باشید؛ اما نظر ما اندکی متفاوت است! 

    ما سئو خارجی را تنها در دریافت بک‌لینک نمی‌بینیم و مواردی مانند فعالیت در شبکه‌های اجتماعی و ارتباط با مشتری در فضای خارج از سایت را نیز در مجموعه کارهای سئو خارجی قرار می‌دهیم؛ در نتیجه نظر ما این است که از لحظه‌ای که شما فرایند بهینه‌سازی سایتتان را شروع کردید، باید سئو خارجی را نیز هم‌پای سئو داخلی پیش ببرید.

     

    خلاصه‌ای از سئو خارجی 

    در این مقاله آموختیم که به فعالیت‌هایی که خارج از سایت در راستای بهبود رتبهٔ آن انجام می‌شود، سئو خارجی می‌گویند. سئو خارجی در افزایش ترافیک سایت و آگاهی از برند شما تاثیر زیادی دارد؛ سپس شما را با مهم‌ترین تکنیک‌های Off Page SEO آشنا کردیم؛ مثلا به شما گفتیم که بک‌لینک، یکی از بهترین راه‌های افزایش اعتبار سایت نزد گوگل است.

    آژانس خلاقیت نبض مارکتینگ

    سوالات متداول شما

    • سئو خارجی (off-page) چیست؟

    سئو خارجی یا سئوی off page مجموعه اقداماتی است که در خارج از فضای وب سایت برای بهبود رتبه صفحات با هدف بهینه‌سازی موتورهای جستجو انجام می‌شود.

    • سئوی آف‌پیج چه اهمیتی دارد؟

    زمانی که تعدادی سایت به شما لینک می‌دهند، شهرت شما نزد گوگل افزایش پیدا کرده و گوگل محتوای شما را به عنوان یک محتوای ارزشمند در نظر می‌گیرد. به همین دلیل در رتبه‌بندی نتایج، شما را در جایگاه بهتری قرار می‌دهد.

    • چه زمانی برای انجام سئو خارجی مناسب است؟

    از لحظه‌ای که که شروع به کار روی سایتتان می‌کنید، باید سئو خارجی را نیز شروع کنید. 

    • تکنیک‌های سئو خارجی کدام‌اند؟

    دریافت بک‌لینک از طریق انتشار پست مهمان، فعالیت در تالارهای گفتگو و انجمن‌ها، انتشار رپورتاژ و استفاده از سیگنال‌های شبکه‌های اجتماعی.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۳ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    ممکن است به موضوعات زیر هم علاقه‌مند باشید

    popup

    هـدیه ویـژه به مـدت محـدود

    مشـاوره اختصاصـی سئـو "رایـگان"