call nabz

۰۲۱۸۸۹۴۸۹۱۷

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
  • راهنمای جامع دربارۀ صفحه فرود (landing page)

    صفحه فرود

    صفحه فرود چیست؟

    صفحه فرود یا همان لندینگ پیج (landing page) در واقع یک صفحۀ وب است که طوری طراحی شده تا کاربران را به انجام یک اقدام خاص تشویق کند. هر صفحه فرود به طور خاص برای توضیح دربارۀ یک محصول یا پیشنهاد خاص طراحی شده و در آن جزئیات مختلفی که فرد برای تصمیم‌گیری درباره آن محصول نیاز دارد، ارائه می‌شود. در واقع هدف اصلی لندینگ پیج‌ها افزایش نرخ تبدیل است.

    صفحه فرود چیست

    این تبدیل می‌تواند، تبدیل بازدیدکننده به سرنخ و یا مشتری باشد. به همین دلیل یک صفحه فرود باید طوری طراحی شود که بازدیدکنندگان با خواندن آن تشویق شوند که اطلاعاتی از خود به جای بگذارند.

    همچون صفحه اصلی شما، صفحات فرود اغلب اولین برخوردِ بازدیدکنندگان، با وب سایت شما هستند. اما باید به این نکته توجه کرد که صفحات اصلی و صفحات فرود اهداف متفاوتی دارند. صفحات اصلی حاوی اطلاعات کلی در مورد شرکت شما هستند و به نوعی دروازه‌ای برای ورود به سایر صفحات سایت شما هستند.

    آنچه در این مقاله می‌خوانید...

    از صفحه فرود (لندینگ پیج) برای چه اهدافی می‌توان استفاده کرد؟

    صاحبان کسب‌وکار هر صفحه فرود را با اهداف متفاوتی طراحی می‌کنند. این اهداف به طور کلی می‌تواند یکی از موارد زیر باشد: 

    • جذب کاربران برای خرید یک محصول (کالا یا خدمات)
    • جمع کردن لید یا سرنخ از بازدید‌کنندگان. هرگونه اطلاعات برای تماس با مشتریان بالقوه، برای فروشنده حکم لید یا سرنخ را دارد. صاحبان کسب‌وکار سعی می‌کنند با دنبال کردن سرنخ یا لید، به مشتری قطعی دست پیدا کنند. این اطلاعات می‌تواند ایمیل، شماره تلفن، نام فرد و… باشد.

    اگرچه از صفحه فرود برای مقاصد مختلفی می‌توان استفاده کرد، اما توصیه ما به شما این است که از موارد زیر در لندینگ پیج خود پرهیز کنید:

    • توضیح دادن دربارۀ چند محصول مختلف
    • لینک دادن از یک صفحه فرود به صفحات دیگر
    • توضیح درباره برند و کسب‌وکارتان

    شاید این سوال به ذهن شما برسد که «صفحه فرود با وبسایت چه فرقی دارد» و یا اصلا «برای داشتن لندینگ پیج حتما باید وب سایت داشت».

    آیا برای ساخت صفحه فرود حتما باید وب سایت داشت؟

    نکته مهمی که باید بدانید این است که یک وب سایت شامل صفحات مختلفی است. و هدف کلی از این وب سایت، ارائه اطلاعات مختلف درباره کسب‌وکار شما به بازدیدکنندگان در مورد محصولاتتان و افزایش آگاهی از برند شما است. اما همان‌ طور که گفتیم هدف صفحۀ فرود ارائه اطلاعات درباره یک پیشنهاد یا محصول خاص است. 

    • اگر برای کسب‌وکار خود یک وب سایت ساخته‌اید، به راحتی می‌توانید به کمک سیستم مدیریت محتوایی که دارید (برای مثال وردپرس) صفحات فرود متعددی در آن طراحی کنید. در این حالت صفحه فرود، بخشی از وب سایت شما خواهد بود و آدرس این صفحه، با نام دامنۀ سایت شما شروع می‌شود.
    • اما اگر وب سایت ندارید و تمام آنچه که برای کار خود نیاز دارید لندینگ پیج است. می‌توانید از سایت‌هایی که لندینگ پیج طراحی می‌کنند استفاده کنید. در این صورت به ساخت وب سایت نیازی نخواهید داشت و صفحه فرود شما با نام دامنه آن سایت‌ها شروع می‌شود؛ در واقع صفحه فرود شما زیر دامنه‌ای از دامنۀ این سایت‌ها خواهد بود. 

    اجازه بدهید با یک مثال این موضوع را برایتان شفاف کنیم:

    تصور کنید می‌خواهید با دوستی ملاقات کنید. به این منظور می‌توانید او را به خانۀ خودتان دعوت کنید و در اتاق پذیراییتان میزبان او باشید. پس در این صورت برای او آدرس خانه خودتان را می‌فرستید. 

    دوست شما علاوه بر اتاق پذیرایی می‌تواند از سایر اتاق‌های خانه‌تان هم بازدید کند. درست است؟ در این حالت خانه شما درست مثل وب سایت شما خواهد بود و اتاق پذیراییتان صفحه فرود است. یعنی یکی از اتاق‌های خانه که به طور خاص، برای پذیرایی از مهمان اختصاص داده‌اید.

    اما اگر فرض کنیم که شما خانه‌ای ندارید و می‌خواهید دوستتان را ملاقات کنید. می‌توانید در یکی از رستوران‌های شهر میزی رزرو کنید و از او در آنجا پذیرایی کنید. در این صورت شما به دوستتان آدرس خانه‌تان را نمی‌دهید بلکه آدرس یک رستوران و شماره میزی که رزرو کرده‌اید را می‌فرستید. این درست مثل حالتیست که شما وب سایت ندارید و در سایت‌هایی که لندینگ پیج می‌سازند، یک صفحه فرود مختص خودتان طراحی می‌کنید.

    شاید بپرسید افراد چطور به صفحه فرودی که طراحی کرده‌اید می‌رسند؟ جواب این سوال کاملا به استراتژی بازاریابی شما بستگی دارد.

    استراتژی بازاریابی شما نحوۀ ورود کاربران به صفحه فرود را تعیین می‌کند

    اینکه هر بازدیدکننده از چه طریقی به صفحه فرود شما می‌آید، کاملا به استراتژی بازاریابی شما بستگی دارد. تبلیغات، فهرست نتایج جستجوی گوگل و یا حتی صفحات وبلاگ همگی می‌توانند کاربران را به صفحات فرود منتقل کنند.

    • مثلا شما می‌توانید در اینستاگرام خود تبلیغات گسترده‌ای برای یک محصول انجام دهید. سپس باید این تبلیغ را به کمک لینک به یک صفحه فرود وصل کنید و اطلاعات کامل برای خرید را در آن صفحه قرار دهید. در این حالت کسانی که تبلیغ شما را دیده‌اند برای خرید محصول بر روی لینک کلیک می‌کنند و به صفحه فرودی که طراحی کرده‌اید می‌رسند.

    استراتژی صفحه فرود

    • کاربران همچنین می‌توانند از صفحات وبلاگِ سایتِ خودتان به یک صفحه فرود هدایت شوند. برای مثال اگر طی یک پست وبلاگی مزایای استفاده از محصولی را توصیف کرده باشید که خودتان از فروشندگان آن هستید، با قرار دادن یک لینک در این متن، می‌توانید خواننده را ( که حالا به خرید آن محصول تشویق شده) به صفحه فرودی که برای فروش آن محصول طراحی کرده‌اید بفرستید.
    • یکی دیگر از مهم‌ترین روش‌هایی که افراد از طریق آن، به صفحه فرود شما می‌آیند، فهرست نتایج جستجوی گوگل (SERP) است. تصور کنید شخصی «قیمت ماشین ظرف‌شویی بوش» را در گوگل جستجو می‌کند. چنین فردی به احتمال زیاد در حال بررسی گزینه‌های مختلف برای خرید ماشین ظرف‌شویی است. خب حالا اگر شما فروشندۀ همین برند از ماشین ظرف شویی باشید، می‌توانید با طراحی یک صفحه فرود او را به خرید از خود ترغیب کنید.

    طراحی صفحه فرود

    نکته

    نکته مهم: در هر استراتژی‌ای که برای رساندن افراد به صفحات فرود خود به کار می‌گیرید، یک نکته مهم را باید رعایت کنید. و آن این است که مخاطب مورد‌نظر شما در کجای سفر مشتری قرار دارد. دقت نکردن به این موضوع می‌تواند به طور کامل تمام زحمات شما را تحت تاثیر قرار دهد.

    ما در نبض مارکتینگ طی یک مقاله به طور کامل سفر مشتری را توضیح داده‌ایم. پیشنهاد می‌کنیم، پیش از طراحی استراتژی بازاریابی خود حتما آن را مطالعه کنید.

    در صفحه فرود چه چیزی می‌توان نوشت؟

    خب همانطور که گفتیم، صفحه فرود برای ترغیب بازدیدکنندگان به انجام اقدامی خاص طراحی می‌شود. شما می‌توانید بسته به هدف خود نکات مختلفی را در این صفحه قرار دهید تا صفحه شما تاثیرگذاری بیشتری پیدا کند. در ادامه بخش‌های مختلفی که به طور معمول در صفحات فرود استفاده می‌شوند را برایتان توضیح داده‌ایم تا بتوانید از آن‌ها برای کار خود ایده بگیرید.

    البته باید توجه کنید که استفاده از تمام این بخش‌ها در یک صفحه فرود الزامی نیست. اینکه کدام یک را انتخاب می‌کنید کاملا به هدفی که برای آن صفحه تعیین کرده‌اید بستگی دارد.

    ۱. استفاده از تصویر قهرمان

    تصویر قهرمان یک عنصر گرافیکی است که برای افزایش جذابیت بصری صفحه فرودِ شما طراحی شده است. این تصویر معمولا بزرگ و چشم نواز است و در بالای صفحه قرار دارد. برخی از شرکت‌ها از تصاویری استفاده می‌کنند که محصول یا خدمات آن‌ها را نشان می‌دهد. برای مثال به تصویری که شرکت اپل به عنوان تصویر قهرمان در صفحه فرود آیپد قرار داده نگاه کنید.

    تصویر قهرمان

     تصاویر قهرمان بعضی شرکت‌ها اصلاً محصول یا خدمات را نشان نمی‌دهند. اما طوری طراحی می‌شوند تا برداشت اولیه بازدیدکنندگان از برندشان مثبت باشد.

    شما می‌توانید برای یافتن تصویر قهرمان از سایت‌هایی که به طور رایگان تصاویر با کیفیت برای دانلود ارائه می‌دهند استفاده کنید. Unsplash، Pixabay نمونه‌هایی از این سایت‌ها هستند.

    ۲. استفاده از عنوان و عنوان فرعی

    استفاده از یک عنوان که باعث جذب بازدیدکننده شود یکی از مهم‌ترین نکاتی است که در صفحه فرود باید رعایت کنید. سعی کنید این عنوان را تا حد امکان ساده بنویسید تا پیام آن با یک بار خواندن قابل فهم باشد.

    این پیام می‌تواند به خواننده نشان دهد که با انتخاب محصول شما چه سودی به دست می‌آورد و یا با ایجاد احساس فوریت و اضطرار آن‌ها را به خواندن آن صفحه تشویق کند. گاهی اوقات بعد از عنوان اصلی، یک عنوان فرعی هم نوشته می‌شود. این عنوان فرعی که با فونت کوچکتری نوشته می‌شود جزئیات بیشتری درباره آن محصول ارائه می‌دهد.

    به طور کلی یک فرمول برای نوشتن عنوان اصلی و فرعی وجود دارد به این صورت که:

    عنوان در حدود ۱۰ کلمه یا کمتر مزایای اصلی پیشنهاد شما را توضیح دهد.

    عنوان فرعی در کمتر از ۲۰ کلمه جزئیات یا مزایای اضافی را توضیح دهد.

    ۳. نوشتن توضیحات بیشتر

    گاهی لازم است طی چند جمله، دربارۀ محصول خود توضیحات بیشتری ارائه دهید تا بازدیدکنندگان به انجام اقدام مورد نظرتان ترغیب شوند. این جملات می‌تواند درباره مزیت محصول و یا نکاتی باشد که در عنوان اصلی و فرعی جای نشده است.

    توضیحات بیشتر

    ۴. استفاده از فرم‌ها

    اگر هدف شما از طراحی صفحه فرود دریافت سرنخ است. حتما باید در این صفحه یک فرم قرار دهید تا بازدیدکنندگان اطلاعات مدنظرتان را در آن وارد کنند.

    در این فرم می‌توانید اطلاعات مختلفی دریافت کنید اما طبق تجزیه و تحلیل سایت Hubspot، هرچه تعداد فیلدهای بیشتری برای پرشدن قرار دهید، افراد کمتری فرم را پر می‌کنند. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم مهم‌ترین اطلاعات را از کاربران بگیرید؛ مثلا نام خانوادگی و شماره تلفن.

    ۵. استفاده از دعوت به اقدام (CTA)

    در صفحه فرود خود حتما از کال تو اکشن یا دعوت به اقدام استفاده کنید. هدف استفاده از دعوت به اقدام (CTA)، ترغیب و تشویق کاربران به انجام یک عمل خاص است. اما چرا فرد بازدیدکننده باید با حرف شما ترغیب و تشویق شود؟ چون خواننده احساس می‌کند با انجام آن کار سود می‌برد!

    در واقع شما باید با ایجاد احساس اضطرار یک مزیت را به او گوشزد کنید؛ مزیتی واضح که اگر از آن استفاده نکند، احساس کند چیزی را از دست داده است. به این منظور شما باید، «نیاز»، «سوال» یا «مشکل» بازدیدکننده را هدف بگیرید؛ سپس برای رفع آن راه حلی ارائه کنید و در آخر از او بخواهید برای دریافت راه حلی که نزد شماست، اقدام کند!

    در صفحه فرود، دعوت به اقدام می‌تواند به شکل یک دکمه ظاهر شود که کاربر با کلیک بر روی آن، وارد مرحله بعدی از تعامل با کسب‌وکار شما می‌شود. بعد از عنوان و یا عنوان فرعی می‌توانید از دکمه دعوت به اقدام استفاده کنید. اگر صفحه فرود شما دارای فرم باشد، CTA بعد از آن می‌آید. در این موارد با کلیک بر روی CTA، اطلاعات وارد شده در فرم ارسال می‌شود.

    دکمه دعوت به اقدام باید به طور برجسته نمایش داده شود. همچنین متن روی دکمه باید به بازدیدکننده نشان دهد که اگر روی آن کلیک کند، چه اتفاقی می‌افتد:

    • به عنوان مثال، اگر صفحه فرود، مربوط به اشتراک خبرنامه است، متن دعوت به اقدام می‌تواند “ثبت نام کنید” باشد.
    • اگر صفحه فرود برای استفاده آزمایشی و رایگان از محصول شما است، متن دعوت به اقدام می‌تواند “به‌طور رایگان امتحان کنید” باشد.
    • اگر مرحله بعدی نهایی کردن خرید باشد، متن دعوت به اقدام می‌تواند “نهایی کردن خرید” باشد.
    مشاوره رایگان نبض مارکتینگ را از دست ندهید!

    قبل از ساختن صفحه فرود به سوالات زیر پاسخ دهید

    اکنون که می‌دانید چرا به صفحات فرود نیاز دارید، وقت آن است که ساختن آن را شروع کنید. برای اینکه بتوانید این صفحات را هدفمند، تاثیرگذار و خاص طراحی کنید، باید جواب سوالات زیر را بدانید:

    ۱- هدف شما چیست؟

    در حالت ایده‌آل، شما می‌خواهید بازدیدکنندگان با رسیدن به صفحه فرود شما چه کار کنند؟ چیزی بخرند؟ فرمی پر کنند؟

    هدف صفحه فرود

    اولین و مهم‌ترین قدم برای هر استراتژی، تعیین هدف است. شما تا هدف را مشخص نکنید، نمی‌توانید بفهمید که آیا در حال نزدیک شدن به آن هستید یا نه. به همین دلیل اول باید تعیین کنید که لندینگ پیجِ مد نظر شما برای چه نوع تبدیلی ساخته می‌شود؟ تبدیل مشتری راغب به مشتری واقعی؟ تبدیل بازدیدکننده به لید؟ این موضوع را شما تعیین می‌کنید.

    پیشنهاد می‌کنیم حتما مقاله نرخ تبدیل را بخوانید تا دید کاملی نسبت به این موضوع پیدا کنید.

    ۲- مخاطب شما کیست؟

     منظور ما از مخاطب، بازار هدف کلی شما نیست. بلکه مخاطبی است که با آن کمپین، به طور خاص هدف قرار داده‌اید. هرچه مخاطبان خود را بهتر درک کنید، متنی که برای صفحه فرود می‌نویسید، موثرتر خواهد بود.

    ۳- چگونه به صفحه فرود من می‌رسند؟

    وقتی بدانید هر شخص از چه مسیری وارد صفحه فرود شما می‌شود، می‌توانید با در نظر گرفتن ذهنیت و نیازهای او صفحه خود را بهتر طراحی کنید. برای مثال اگر کسی از طریق سرچ در گوگل به صفحه فرود برسد، نسبت به کسی که از طریق تبلیغات وارد صفحه شما می‌شود، سوالات و نیازهای متفاوتی دارد. این نکته را به طور ویژه هنگام نوشتن متن لندینگ پیج خود در نظر داشته باشید.

    ۴- رقبای شما چه کسانی هستند؟

    باید بدانید که رقبایتان چه کسانی هستند و چگونه توانسته‌اند موفق شوند؛ به این ترتیب می‌توانید با الهام گرفتن از روشی که آن‌ها پیش گرفته‌اند، صفحه فرود بهتری طراحی کنید.

    چطور یک صفحه فرود بسازیم که بیشترین نرخ تبدیل را داشته باشد

    برای اینکه صفحه فرود شما بیشترین بازدهی را داشته باشد و بتوانید بیشترین نرخ تبدیل را از آن‌ها داشته باشید باید حتما به نکات زیر توجه کنید:

    ۱. در هر صفحه فرود یک هدف را نشانه بگیرید و از یک CTA استفاده کنید

    هر صفحه فرود باید برای رسیدن به یک هدف خاص طراحی شده و یک CTA داشته باشد. اگر در یک لندینگ پیج به صفحات دیگری لینک داده شود، شانس اینکه کاربر برای رسیدن به هدف اصلی شما اقدام کند کاهش می‌یابد. اگر صفحه فرود شما طولانی است، می‌توانید چند CTA را در سرتاسر آن صفحه قرار دهید که همگی به یک فرم اشاره دارند.

    ۲. تا حد امکان صفحه فرود را ساده نگه دارید

    یک صفحه فرود حول یک اقدام واحد طراحی شده است. اگر کاربری به صفحه فرود شما بیاید و حواسش پرت شود و یا پیچیدگی صفحه شما او را کلافه کند بعید است اقدام مورد نظر شما را انجام دهد. بنابراین بسیار مهم است که صفحات فرود را تا جایی که می‌توانید ساده نگه دارید.

    اطلاعات در صفحه فرود شما باید اولویت‌بندی شوند. عناصر مهمی مثل مزایای کلیدی و CTA باید در بالای صفحه قرار گیرند تا کاربر برای دیدن آن‌ها مجبور به پیمایش در صفحه نشود. بقیه اطلاعات نیز باید به صورت سازماندهی شده و قابل بررسی و با عناصر بصری ارائه شوند.

    به این منظور می‌توانید از امکانات مختلف سایت مثل لیست‌هایی که به صورت زبانه، کشویی یا به سبک آکاردئونی باز می‌شوند استفاده کنید؛ تا بدون به هم ریختن صفحه، توضیحات بیشتر را در اختیار خواننده قرار دهید.

    ۳. از عناصری که باعث جلب اعتماد مخاطب می‌شود استفاده کنید

    عناصری که اعتماد مخاطب را نسبت به کسب‌وکار شما افزایش می‌دهند، می‌توانند به طور موثری نرخ تبدیل صفحه فرود شما را افزایش دهند.

    موارد زیر در افزایش اعتماد بازدیدکنندگان به شما کمک می‌کنند:

    • استفاده از نقل قول‌ مشتری‌های پیشین شما که از محصولاتتان رضایت دارند
    • آمار و ارقامی که نشان دهنده مزیت استفاده از محصول شماست
    • اضافه کردن گواهی‌ها و نشان اعتماد الکترونیک

    ۴. مطمئن شوید تمام بخش‌های صفحه فرودتان به درستی کار می‌کنند

    قبل از اینکه صفحه فرود خود را فعال کنید، خودتان وارد آن شده و مثل یک کاربر بخش‌های مختلف آن را بررسی کنید. صفحه را به طور کامل بخوانید، فرم را پر کنید و مطمئن شوید تمام اجزای صفحه به درستی بارگیری می‌شوند. این روند را در موبایل و دستگاه‌های مختلف تکرار کنید.

    ۵. صفحه فرود را برای کاربران موبایل بهینه کنید

    آمار نشان می‌دهد بیشتر افراد از تلفن همراه برای جستجو در اینترنت استفاده می‌کنند. به همین دلیل باید مطمئن شوید صفحه فرودی که طراحی کرده‌اید اصطلاحاً موبایل فرندلی است؛ یعنی اگر آن صفحه را با موبایل باز کنید متن و تصاویر به درستی نمایش داده می‌شوند. ممکن است لازم باشد تنظیماتی انجام دهید تا برخی از اجزای صفحه در موبایل به شکل دیگری نشان داده شوند.

    ۶. تست‌های A/B را اجرا کنید

    چندین مولفه در صفحه فرود وجود دارد که بر رفتار کاربران شما تأثیر می‌گذارد. تیترها، تصاویر، رنگ دکمه‌ها، متن دکمه‌ها نمونه‌هایی از آن هستند. برای اینکه مطمئن شوید هر یک از این موارد بهترین خود هستند لازم است که از صفحات فرود خود به طور مرتب تست A/B بگیرید. در این تست هر بار یکی از مولفه‌های موجود در صفحه را تغییر می‌دهید تا بفهمید در مقایسه با نسخه اصلی کدام حالت بهتر کار می‌کند.

    تست a-b

    ما در یک مقاله به طور کامل نحوه انجام تست A/B و نکات آن را توضیح داده‌ایم که می‌تواند در فرایند بهبود صفحات فرود بسیار کمک کند.

    صفحه فرود به طور خلاصه

    در این مقاله گفتیم که صاحبان کسب‌وکار می‌توانند از صفحه فرود برای رسیدن به اهداف بازاریابی خود استفاده کنند. صفحه فرود در واقع صفحه‌ای از وب است که به طور ویژه برای ارائه یک پیشنهاد خاص طراحی شده. و می‌توان از آن برای فروش محصولات و یا جمع‌آوری لید استفاده کرد.

    همچنین توضیح دادیم که برای طراحی یک صفحه فرود باید به چه نکاتی توجه کرد تا نرخ تبدیل افزایش یافته و این صفحات بیشترین بازدهی را داشته باشد. اگر شما هم صاحب یک کسب‌وکار هستید اما وقت کافی برای طراحی صفحات فرود ندارید می‌توانید برای این کار بر روی متخصصان ما در نبض مارکتینگ حساب کنید.

    سوالات متداول

    صفحه فرود یا همان لندینگ پیج (landing page) در واقع یک صفحۀ وب است که طوری طراحی شده تا کاربران را به انجام یک اقدام خاص تشویق کند. هر صفحه فرود به طور خاص برای توضیح دربارۀ یک محصول یا پیشنهاد خاص ساخته می‌شود و در آن جزئیات مختلفی که فرد برای تصمیم‌گیری درباره آن محصول نیاز دارد، ارائه می‌شود.

    در هر صفحه فرود یک هدف را نشانه بگیرید و از یک CTA استفاده کنید، تا حد امکان صفحه فرود را ساده نگه دارید، از عناصری که باعث جلب اعتماد مخاطب می‌شود استفاده کنید، مطمئن شوید تمام بخش‌های صفحه فرودتان به درستی کار می‌کنند، صفحه فرود را برای کاربران موبایل بهینه کنید، تست‌های A/B را اجرا کنید.

    اگر برای کسب‌وکار خود یک وب سایت ساخته‌اید، به راحتی می‌توانید به کمک سیستم مدیریت محتوایی که دارید (برای مثال وردپرس) صفحات فرود متعددی در آن طراحی کنید. اما اگر وب سایت ندارید و تمام آنچه که برای کار خود نیاز دارید. می‌توانید از سایت‌هایی که لندینگ پیج طراحی می‌کنند استفاده کنید.

    محتوای این بلاگ توسط کارشناسان تایید شده است.

    با تشکر از شما برای زمانی که صرف مطالعه این محتوا کردید. 

    تیم تولید محتوا | آژانس خلاقیت نبض مارکتینگ

    مطالعه بیشتر

    [ASRating]

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    popup

    هـدیه ویـژه به مـدت محـدود

    مشـاوره اختصاصـی سئـو "رایـگان"

    popup

    هـدیه ویـژه به مـدت محـدود

    مشـاوره اختصاصـی سئـو "رایـگان"