call nabz

۰۲۱۸۸۹۴۸۹۱۷

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
  • طراحی صفحه سوالات متداول

    طراحی صفحه سوالات متداول

    [ASRating]

    فهرست مطالب

    دقت کردین وارد هر اداره‌ای می‌شیم اگر شخصی پیدا بشه که بیشتر به سؤالات مردم پاسخ بده مردم بیشتر دورش جمع میشن، همش ازش سؤال می‌کنن. در دنیای وب هم همینطوره، هر چه بیشتر بتونیم جواب سؤالات کاربر هارو بدیم کاربرهای بیشتری بهمون مراجعه می کنن و ترافیک بیشتری خواهیم داشت که برای سئو سایت خیلی مفیده!

    حالا علاوه بر تولید محتوا به صورت مقاله، یک روش دیگه هم هست که می‌تونیم کوتاه جواب سؤال کاربر هامون رو بدیم که اسمش هست سوالات متداول و یا FAQ. حالا اگر بتونیم به درستی این سوالات متداول رو پیدا کنیم و بنویسیم می‌تونیم کاربرهای زیادی رو به سمت سایتمون بکشونیم.

    امروز قصد داریم یکسری تکنیک برای نوشتن صفحه سوالات متداول بهتون یاد بدیم که چطوری بنویسیم و حتی از کجا پیدا کنیمشون. پس تا انتها با ما همراه باشید.

    فاکتور های مورد نیاز نوشتن سوالات متداول

    برای نوشتن صفحه سوالات متداول سایت که بتونیم به خوبی جواب کاربرهای زیادی رو بدیم باید انجام چند فاکتور رو مدنظر داشته باشیم:

    ۱- حواسمون به سؤال‌هایی که توسط مشتریانمون یا کاربر روزمره ازمون پرسیده میشه باشه

    ۲- به سایت رقبا سر بزنیم و به سؤال‌های کاربر هاشون رو بررسی کنیم 

    ۳- ساده و کاربردی بنویسیم

    ۴- از پیشنهادهای گوگل استفاده کنیم

    ۵- سوالات متداول رو دسته بندی کنیم

    ۶- سؤال‌های پر بازدید و برگزیده رو مشخص کنیم

    ۷-در صورت نیاز لینک داخلشون قرار بدیم

    در ادامه به توضیح تک‌تک این موردها می‌پردازیم و بررسی می‌کنیم که هر کدوم از این موارد رو چطوری رعایت کنیم.

    فاکتور اول | دقت به سؤال‌های کاربران و مشتریان

    به سؤال‌های کاربر هامون در داخل مطالبی که منتشر کردیم دقت کنیم و بیایم در مقالات بعدی که می‌نویسیم به پرتکرار ترین هاشون در قالب سوالات متداول جواب بدیم. به طور مثال ما مقاله‌ای راجع به قیمت پروژه سئو نوشتیم و چند بار ازمون سؤال شده ” هزینه سئو چجوری محاسبه میشه؟ “. در اینجا ما می‌تونیم از این فرصت استفاده کنیم و داخل همون مطلب یا در مطالب مرتبط با این موضوع که بعدا می‌نویسیم در قالب سوالات متداول در انتهای مقاله به این سوال و بقیه سوال های پر تکرار جواب بدیم.

    دقت به سؤال‌های کاربران و مشتریان در طراحی صفجه سوالات متداول

    گاهی اوقات از ما سؤال‌هایی پرسیده میشه که قابلیت این رو دارن که براشون یک محتوای جدا بنویسیم، به طور مثال اگر یک تعداد کاربری راجع به ساخت بک لینک سؤال می‌کنن این درست نیست که داخل سؤال‌های متداول جواب بدیم و بهتر هست یک محتوای اختصاصی تو این زمینه بنویسیم.

    نکته: حتماً نباید تو پست‌های مرتبط که درآینده انتشار می‌دیم سؤالات رو جواب بدیم، می‌تونیم همان مطلبی که نوشتیم رو به‌روزرسانی کنیم و مجدد انتشار بدیم. از نظر بسیاری از متخصصانی که مشاوره سئو ارائه میدهند این کار روی بهبود سئو خیلی تاثیر داره و همچنین این کار از لحاظ گوگل حرکت مثبتی هست و برای ما امتیازهایی رو هم به همراه داره. نسبت به استراتژی که مشخص کردین یکی از روش‌ها رو انتخاب کنید.

    یادتون باشه جواب به سوالات متداول رو با بله و خیر شروع کنید و سعی کنید تعداد کلمات پاسخ‌های شما بیش از صد کلمه نشه.

    فاکتور دوم | وب‌سایت رقبا، دوست کمک کننده شما

    همیشه ممکن نیست ما بعد از انتشار هر محتوایی بتونیم سؤال‌های کاربرها رو در ارتباط با موضوعی که نوشتیم ببینیم و یا حتی یک شرکت سئو با سایت تازه تأسیس هستیم و هنوز نتونستیم به درجه‌ای برسیم که تعامل با کاربر هارو دریافت کرده باشیم و ازمون سؤالی پرسیده شده باشه.

    کمک گرفتن از تکنیک های رقبا در طراحی صفجه سوالات متداول

    برای همین سر زدن به سایت‌های رقبا و بررسی بخش نظراتشون می‌تونه به ما تو این زمینه کمک بکنه و باعث بشه قبل از اینکه کاربر سؤالی پرسیده باشه ما جواب رو آماده کرده باشیم.

    فاکتور سوم | ساده و کاربردی بنویسیم

    زمان نوشتن صفحه سوالات متداول خیلی تخصصی توضیح ندیم و از اصطلاحات انگلیسی سعی کنیم استفاده نکنیم و اگر معادل فارسیش وجود داره از معادلش استفاده کنیم. زمان نوشتن صفحه سوالات متداول سعی کنیم طوری بنویسیم که انگاری سؤال خودمون هست و داریم از یک شخص واقعی سؤال می‌پرسیم. به عنوان مثال به دو سؤال زیر دقت کنید:

    ۱- من چطوری می‌تونم بک لینک بسازم؟

    ۲- نحوه ساختن بک لینک به چه صورت است؟

    شاید مورد دوم به نظرمون بهتر باشه ولی کاربرها تعامل بیشتری با جملاتی مثل مورد اول پیدا می‌کنن و این سبک نوشتن باعث میشه کاربر فکر کنه انگار خودش داره از ما سؤال می‌کنه.

    نکته: ممکن هست به دلیل نوع برند و مخاطبانی که دارید نتونید عامیانه سؤالات کاربر هاتون رو بنویسید، در این حالت می‌تونید از همان حالت رسمی استفاده کنید ولی ترجیح به این هست که از حالت عامیانه استفاده کنیم.

    بهتر هست سوالات متداول رو به صورت سؤالی مطرح کنیم و از قالب‌های زیر برای سؤالاتمون استفاده کنیم:

    چطوری می‌تونم ——— کنم؟

    می‌تونم ————؟

    ——– من چیست؟

    چطور ——-؟

    کدام یک ——–؟

    چه چیزی ———؟

    چه زمان ———؟

    کجا ——-؟

    آیا می‌تونم ———؟

    چرا ———–؟

    فاکتور چهارم | استفاده از پیشنهاد های گوگل

    یکی از بهترین روش‌هایی که می‌تونیم متوجه بشیم چه سؤال‌هایی پر جستجو هستند و کاربرها بیشتر به دنبالشون هستن، استفاده از پیشنهادهای گوگل هست.

    استفاده از پیشنهادات گوگل

    داخل گوگل با جستجو بخشی از سؤال مثله همین عکس ” چطور سئو ” می‌تونیم پیشنهادهای گوگل رو ببینیم و همونطور که می‌دونیم گوگل به ما نتایج پر جستجو رو نشون میده، پس می‌تونیم از همین موارد برای صفحه سوالات متداول خودمون استفاده کنیم.

    فاکتور پنجم | سوالات متداول رو دسته‌بندی کنیم

    اگر قصد داریم داخل صفحه‌ای به چند سؤال متداول جواب بدیم بهتر هست که دسته‌بندی شون کنیم. به طور مثال ما قصد داریم یکسری سؤال در ارتباط با لینک داخلی و یکسری سؤال در ارتباط با لینک خارجی داخل صفحه‌ای قرار بدیم، بهتر هست به دو دسته‌بندی تقسیم کنیم و کاربر رو گیج نکنیم و مثله مورد زیر عمل کنیم.

    سوالات متداول رو دسته‌بندی کنیم در طراحی صفجه سوالات متداول

    سئو داخلی : بخش لینک داخلی

    چطور لینک داخلی بسازم؟

    چند تا لینک داخلی باید برای هر مطلب قرار بدم؟

    سئو خارجی : بخش لینک خارجی

    از کجاها بک لینک با کیفیت بگیرم؟

    بک لینک فالو مهم تره یا نوفالو؟

    فاکتور ششم | پربازدیدترین هارو مشخص کنیم

    همیشه در بین سؤالات یکسری از اون ها از بقیه پربازدید ترن و معمولاً سؤالات عمومی هستن. برای همین سوالات متداولی که بیشترین بازدید رو دارن و بیشتر از سؤالات دیگه پرسیده شدن رو با رنگ متفاوت یا تغییر سایز مشخص کنید و در هر صفحه قرار بدید تا کاربرها با مراجعه به هر صفحه بتونن به سؤالات دسترسی داشته باشن.

    فاکتور هفتم | در صورت نیاز داخل جواب هامون لینک بزاریم

    اگر سؤال‌هایی دارین که نمی‌تونید جواب هاشو در قالب یک متن کوتاه بنویسید براش لینک بزارید. قبل اینکه لینک بزارید به کاربر یک توضیح کوتاه بدید و بعد در ادامه لینک بزارید به طور مثال:

    ارائه خدمات سئو سایت به من چجوریه؟ برای گرفتن خدمات سئو و اطلاع از اون میتونین فلان مقاله رو مطالعه کنین.

    سخن آخر

    موقع نوشتن صفحه سوالات متداول همیشه خودمونو جای مشتری بزاریم و مثله یک مشتری سؤالات رو مطرح کنیم. برامون در زیر همین مقاله نظراتتون رو بزارید که این روش‌ها چقدر تأثیر مثبت روی سایت شما داشته؟ اگر هم تجربه‌ای در این حوزه دارید برامون بنویسید تا دوستان دیگه هم ازش استفاده کنن. در مقالات بعدی تکنیک‌های بیشتری برای تعامل با کاربران بهتون معرفی می‌کنیم، پس وبلاگ نبض مارکتینگ رو دنبال کنید.

    سوالات متداول شما

    برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.
    برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

    + میتونی این مطلب رو با دوستات هم به اشتراک بذاری...

    LinkedIn
    Twitter
    Email
    WhatsApp
    Telegram

    محتوای این بلاگ توسط کارشناسان تایید شده است.

     با تشکر از شما برای زمانی که صرف مطالعه این نوشته کردید. 

    + ممکنه به این مطالب هم علاقه‌مند شی...

    برندینک یا برندسازی چیست
    شاخص توضیحات متا
    نقش کلمات کلیدی در سئو
    عبارت سئو و فلش رو به بالا

    + میتونی دیدگاهت رو با بقیه به اشتراک بذاری...

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دسته‌بندی مقالات

    مشاوره رایگان

    دوست داری سایتت تو صفحه اول نتایج گوگل دیده بشه؟!

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    popup

    هـدیه ویـژه به مـدت محـدود

    مشـاوره اختصاصـی سئـو "رایـگان"