call nabz

۰۲۱۸۸۹۴۸۹۱۷

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
  • نکات مهم در طراحی صفحه 404

    طراحی صفحه ۴۰۴

    [ASRating]

    فهرست مطالب

    قبل از صحبت راجع به نکات مهم در طراحی صفحه ۴۰۴ بیایم یک بررسی بکنیم. احتمالاً حداقل یکبار با صفحه ۴۰۴ روبرو شدید، صفحه ۴۰۴ همون صفحه‌ای هست که وقتی می‌خوایم وارد صفحه‌ای بشیم و نمی‌تونیم. تو این حالت مرورگر به ما صفحه  ۴۰۴ رو نشون میده که می‌گه این صفحه تو دسترس نیست، حالا می‌تونه به هر دلیلی باشه.

    حالا شاید براتون سوال بشه مگه این صفحه اهمیت داره؟ باید بهتون بگم که توی سئو سایت خیلی اهمیت داره. صفحه ۴۰۴ با این منطق ایجاد شد که ما بتونیم به هر نحوی که شده کاربر رو داخل سایتمون نگه داریم با اینکه به صفحه ای که می‌خواسته نرسیده.

    حالا امروز می‌خوایم یکسری نکات مهم در طراحی صفحه ۴۰۴ بهتون بگیم که بتونید کاربر رو وادار کنید تو سایته شما بمونه.

    نکات مهم در طراحی صفحه ۴۰۴

    برای طراحی صفحه ۴۰۴ یکسری نکات مهم هست که باید حتماً حتماً رعایت بشن که عبارت‌اند از:

    ۱- از تبلیغات استفاده نکنیم

    ۲- از کدهای پیچیده استفاده نکنیم

    ۳- تو سریع‌ترین حالت ممکن صفحه ۴۰۴ باید بارگذاری بشه

    ۴- شبیه بقیه صفحات سایت طراحی کنیم

    ۵- قابلیت جستجو بزاریم

    ۶- از متن های جذاب استفاده کنیم

    ۷- طراحی گرافیکی خوبی انجام بدیم

    ۸- ارائه پیشنهادهای مرتبط و قراردادن لینک‌های جذاب

    با ما همراه باشید تا تمامی این موارد رو با هم بررسی کنیم.

    نکته اول | از تبلیغات استفاده نکنیم

    از تبلیغات استفاده نکنیم از نکات مهم در طراحی صفحه 404

    توی خدمات سئو باید بدونیم که از این فرصت که کاربر نتونسته به صفحه مورد نظرش برسه، برای نشون دادن تبلیغات سوءاستفاده نکنیم.

    البته منظور من از تبلیغات این نیست که لینک‌های صفحات خودمون رو نزاریم و روی این بخش از سئو داخلی سایتمون کار نکنیم، منظور من این بود که تبلیغاتی که از کارفرماهای دیگه گرفتیم رو داخل این صفحه قرار ندیم. یادمون باشه صفحه ۴۰۴ برای این بوجود اومد که به ما این فرصت رو بده که کاربر رو هر طور شده داخل سایتمون نگه داریم.

    نکته دوم | از کدهای پیچیده استفاده نکنیم

    از اصول طراحی صفحه ۴۰۴ می‌تونیم به این مورد اشاره کنیم مطمئن بشیم همین صفحه تو بارگذاری به مشکل نمی‌خوره. برای اینکه مطمئن بشیم از این بابت، باید کدهای صفحه ۴۰۴ رو با HTML ایستاتیک انجام بدیم و کدهای این صفحه رو زیاد پیچیده نکنیم. به‌خاطر این می‌گیم از کدهای پیچیده استفاده نکنید چون همون کدهای پیچیده ممکنه باعث بوجود اومدن ارور بشه و آنالیز سئو سایت ممکن نباشه و همچنین صفحه ۴۰۴ بارگذاری نشه.

    نکته سوم | هر چه سریع‌تر باید بارگذاری بشه

    هر چه سریع‌تر باید بارگذاری بشه

    از اصول طراحی صفجه ۴۰۴ که خیلی هم مهم هست همین سرعت بارگذاری صفحه ۴۰۴ هست. صفحه ۴۰۴ باید تو سریع‌ترین حالت بارگذاری بشه و کاربر رو متوجه این بکنه که دسترسی به صفحه‌ای که می‌خواد بره نداره ولی در عوض لینک‌های دیگه‌ای هستند که می‌تونه بهشون مراجعه بکنه. پس حتماً حتماً بهینه‌سازی سرعت صفحه ۴۰۴ تون رو جزو اولویت هاتون بزارید.

    نکته چهارم | مثل مابقی صفحات طراحیش کنیم

    در اصول طرای صفحه ۴۰۴ همیشه باید کاری کنیم که کاربر فکر نکنه سایت اشتباهی اومده. برای اینکه کاربر بدونه وارد سایت شما شده ولی به هر دلیلی نتونسته به اون مقصد خودش برسه باید طراحی صفحه ۴۰۴ خودمون رو مثله مابقی صفحات کنیم و ترجیحاً شبیه صفحه اول سایت خودمون. صرفاً از شبیه بودن می‌تونید هدر سایت خودتون رو تو صفحه ۴۰۴ بزارید و مابقی چیزهایی که قرار می‌دید چیزه دیگه باشن.

    نکته پنجم | قابلیت جستجو بزاریم

    قابلیت جستجو بزاریم از نکات مهم در طراحی صفحه 404

    حالا کاربر رسید به صفحه ۴۰۴، شاید بخواد جای خاصی از سایت ما بره، چطوری باید بره؟

    اگه دقت کرده باشین، خیلی از شرکت خدمات سئو توی سایت خودشون قابلیت جستجو رو میذارن و از این قابلیت به نفع سئو سایت خودشون استفاده میکنن.

    نکته ششم | متن جذاب بنویسیم

    خیلی از کاربرها هستن که دلیل مواجه شدن با صفحه ۴۰۴ رو نمیدونن و ما می‌تونیم با چند خط جمله جذاب بهشون توضیح بدیم که چرا به این صفحه رسیدن و حالا این قابلیت رو هم دارن که حتی به صفحات دیگه هم برن. پس حتماً متن هامون رو به‌صورت جذاب بنویسیم و توضیح بدیم که کاربر الان کجاس و به کجا می‌تونه بره.

     

    به عکس‌های زیر دقت کنید:

    متن جذاب بنویسیم از نکات مهم در طراحی صفحه 404

    شرکت مارول که به فیلم های ابر قهرمانیش معروفه اومده داخل صفحات ۴۰۴ خودش از یک شخصیت معروف که کاپیتان آمریکا هست استفاده کرده. اگر این سری فیلم هارو دیده باشید یک دشمنی وجود داشت به اسم هایدرا، مارول اومده از اسم این دشمن استفاده کرده و گفته که این صفحه توسط هایدرا مورد حمله قرار گرفته.

    در اینجا برای کسایی که این فیلم رو دیده باشن یک خاطره جذابی مرور میشه و کاربر از اینکه به این صفحه رسیده ناراحت نمیشه و در عوض داخل سایت می‌مونه. این کار روی سئو سایت شما هم تاثیر میزاره. لازمه برای اینکه به بهینه سازی سایت خودتون اقدام کنین، تعرفه سئو رو بدونین.

    نکته هفتم | طرح‌های گرافیکی جذاب بزنیم

    به‌عکس یک صفحه ۴۰۴ معمولی دقت کنید:

    طرح‌های گرافیکی جذاب بزنیم از نکات مهم در طراحی صفحه 404

    آیا این صفحه می تونه شما رو راغب کنه به جای دیگه‌ای از اون سایت سر بزنید یا حتی دلتون بخواد جای دیگه ای رو ببینید؟ خوب طبیعتاً نه. پس سعی کنید طراحی‌های گرافیکی جذابی به کاربر ارائه بدید مثل عکس قبلی که با هم دیدیم.

    نکته هشتم | لینک‌های مرتبط و پیشنهاد ارائه بدیم

    از نکات مهم در طراحی صفحه ۴۰۴ این هست که باید پیشنهادهای مرتبط با درخواست کاربر بزاریم که کاربر بتونه سریعاً به یه صفحه ای مراجعه کنه و داخل صفحه ۴۰۴ معطل نشه.

    لینک‌های مرتبط و پیشنهاد ارائه بدیم از نکات مهم در طراحی صفحه 404

    همچنین باید لینک‌هایی هم که قرار می‌دید رو دسته بندی کنید و این اطلاعات رو به کاربر بدید که این دسته از لینک‌ها راجع به چه بخشی از سایت ما هست.

    سخن آخر

    طراحی صفحه ۴۰۴ خودتون رو جدی بگیرید و سعی کنید هر راهی که ممکن هست که کاربر از سایتتون خارج بشه رو ببندید. برامون از تجربیات خودتون بنویسید و بهمون بگید که این روش‌ها چقدر تونسته براتون مفید بوده باشه.

    در صورت نیاز هم میتونید به صفحه مشاوره سئو نبض مارکتینگ مراجعه کنید.

    سوالات متداول شما

    برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.
    برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

    + میتونی این مطلب رو با دوستات هم به اشتراک بذاری...

    LinkedIn
    Twitter
    Email
    WhatsApp
    Telegram

    محتوای این بلاگ توسط کارشناسان تایید شده است.

     با تشکر از شما برای زمانی که صرف مطالعه این نوشته کردید. 

    + ممکنه به این مطالب هم علاقه‌مند شی...

    طراحی بنر تبلیغاتی
    cms
    آموزش تغییر دامنه سایت وردپرسی

    + میتونی دیدگاهت رو با بقیه به اشتراک بذاری...

    یک پاسخ

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دسته‌بندی مقالات

    مشاوره رایگان

    دوست داری سایتت تو صفحه اول نتایج گوگل دیده بشه؟!

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    popup

    هـدیه ویـژه به مـدت محـدود

    مشـاوره اختصاصـی سئـو "رایـگان"