call nabz

۰۲۱۸۸۹۴۸۹۱۷

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
  • متا تگ چیست؟ چه متا تگ‌هایی را باید در سئو بشناسیم؟

    متا تگ چیست؟ شناسایی متا تگ های جادویی برای سئو

    [ASRating]

    فهرست مطالب

    اگر شما یک سئوکار حرفه‌ای و ماهر باشید، از هیچ ترفندی برای بالا آمدن سایت‌تان نمی‌گذرید. اینکه یک سایت در رتبه بندی گوگل و انواع موتورهای جست‌وجوگر قرار بگیرد و رشد کند، بستگی به عوامل مختلفی دارد. زمانی که شما برای رشد سئو سایت خود از روش بهینه‌سازی استفاده می‌کنید و محتوایی با ارزش می‌نویسید، گوگل سایت شما را معتبر دانسته و آن را ایندکس می‌کند. یکی از کارهایی که می‌توانید برای بهینه‌سازی سئو سایت خود انجام دهید، استفاده از انواع متا تگ است. شناسایی متا تگ‌ها و استفاده از آن‌ها برای رشد سئو سایت اهمیت زیادی دارد.

    متا تگ چیست؟

    زمانی که شما به‌عنوان یک کاربر سایتی را باز می‌کنید و در حال وب‌گردی هستید، مطالبی که می‌خواهید برای‌تان نمایش داده می‌شود. نکته مهم اینجا است که نمی‌دانید پشت این مطالب چه کدهایی خفته است. کدهایی تحت عنوان کد HTML برای ساخت این سایت‌ها در نظر گرفته شده‌اند. متا تگ‌ها هم بخشی از این کدها هستند که وقتی شما به‌عنوان کاربر چیزی را جست‌وجو می‌کنید، کمک می‌کنند تا سریع‌تر و بهتر، سایت مورد نظر شما نشان داده شود. متاتگ انواع مختلفی دارد که با شناسایی هر کدام می‌توانید آن‌ها را برای بهینه‌سازی سئو سایت خود استفاده کنید.

    کاربرد متا تگ چیست؟

    کاربرد متا تگ چیست؟

    در واقع می‌توان گفت متاتگ برای این استفاده می‌شود که گوگل بتواند کلمات کلیدی، انواع محتوای سایت و چیزهای دیگر را تشخیص داده و آن‌ها را به زبان ساده‌تر برای کاربر ارائه دهد. کدهای متا تگ به این دلیل برای سایت‌ها استفاده می‌شوند که گوگل بتواند بر اساس الگوریتمی که دارد، این کدها را شناسایی کرده و آن‌ها را به مخاطب بسته به نیازش ارائه دهد. زمانی که شما یک کاربر باشید و سایتی را باز کنید، این کدها را به‌صورت گسترده مشاهده نمی‌کنید. در واقع بخش کوچکی از کدها و متا تگ‌ها برایتان نمایش داده می‌شود تا تفاوت این سایت با سایت‌های دیگر را شناسایی کنید.

    متا تگ‌ها کدهایی هستند که به راحتی ساخته نمی‌شوند. این کار باید توسط یک فرد برنامه نویس انجام شود که در این حوزه تخصص دارد. اگر حتی یک بخش کوچک از این کد اشتباه باشد، تمامی برنامه‌های آن سایت اشتباه از آب در می‌آید و ممکن است اصلا در فهرست گوگل قرار نگیرد.

    معرفی انواع مختلفی از متا تگ

    انواع متا تگ به سه دسته متا تگ‌های اصلی، متا تگ‌های کاربردی و سایر متا تگ‎ها تقسیم‌بندی می‌شود. هر کدام از این بخش‌ها دارای زیر مجموعه‌ای هستند که آن‌ها را نام می‌بریم.

    • متا تگ‌های اصلی

    متا تگ title، متا تگ دیسکریپشن، content type، viewport، متن جایگزین برای تصویر، نواندکس و نوفالو از انواع متا تگ‌های اصلی هستند.

    • متا تگ‎‌های کاربردی

    تگ‌های هدینگ، کنونیکال و robots

    • سایر متا تگ‌ها

    متاتگ‌های شبکه‌های اجتماعی، refresh، hreflang، keywords و author

    برخی از این متا تگ‌ها برای سئو بسیار موثر هستند که چند مورد از آن‌ها را نام برده و توضیح می‌دهیم.

    • متا تگ keyworeds

    این نوع متا تگ برای این استفاده می‌شود که کلمه‌های کلیدی در هر صفحه از سایت را مشخص کرده و آن‌ها را برای گوگل معرفی کند. زمانی که این اتفاق رخ دهد، موتورهای جست‌وجوگر به راحتی مطلب را درک کرده و آن را در مراتب بالای فهرست گوگل قرار می‌دهند.

    • تگ title

    تگ تایتل

    استفاده از این متا تگ برای بالا آمدن رتبه سایت در فهرست گوگل اهمیت زیادی دارد. زمانی که شما برای ابتدای محتوای خود در سایت، از یک title یا همان موضوع عالی و جذاب استفاده کنید، مخاطبی که در حال جست‌وجو است، جذب title سایت شما شده و آن را از میان دیگر سایت‌ها انتخاب می‌کند. نکته مهمی که در این متا تگ وجود دارد این است که کلماتی که برای عنوان سایت خود استفاده می‌کنید، باید نهایتا ۵۵ کلمه باشد.

    متا تگ‌ها به سئو چه کمکی می‌کنند؟

    ممکن است پیش از اینکه این سوال برای‌تان پیش بیاید، این را بپرسید که اصلا آیا انواع متا تگ به سئو داخلی یا خارجی یا تکنیکال یا کلا سئو کمک می‌کنند؟ زمانی که به پاسخ این سوال دست یافتید می‌توانید این سوال را ذهن خود ایجاد کنید که این کمک چگونه است. برای پاسخ به سوال اولیه باید گفت بله، زمانی که شما از متا تگ برای سایت خود استفاده ‌کنید، تاثیر مستقیم آن را بر سایت مشاهده خواهید کرد. نکته مهمی که در این بخش وجود دارد این است که باید انواع متا تگ را بشناسید و بدانید که در این زمان برای سایت‌تان از کدام نوع آن استفاده کنید.

    انتخاب اشتباه متا تگ برای سایت ممکن است به سئو ضربه بزند. کمکی که متا تگ به سئو می‌کند، این است که باعث می‌شود محتوای سایت در رتبه بندی گوگل قرار گرفته و ایندکس شود. منظور از ایندکس شدن این است که وقتی یک کاربر محتوایی با مضمون سایت شما را سرچ می‌کند، سایت‌تان در صدر فهرست گوگل قرار بگیرد و گوگل آن را به‌عنوان یک سایت معتبر به مخاطب ارائه دهد.

    چگونه می توان از متا تگ استفاده کرد؟

    چگونه می توان از متا تگ استفاده کرد؟

    امروزه برنامه‌های کاربردی زیادی به وجود آمده‌اند که می‌توان از آن‌ها به‌عنوان متا تگ استفاده کرد. به همین دلیل لازم نیست که برای بهینه‌سازی سایت خود حتما برنامه نویس بوده و یا اینکه بخواهید آموزش آن را فرا گیرید. برای اینکه بخواهید از متا تگ برای سایت خود استفاده کنید، لازم است که نکات زیر را به خوبی به خاطر سپرده و انجام دهید.

    موضوع مهمی که لازم است آن را برای سئو سایت خود در نظر بگیرید و رعایت کنید، عنوان آن است. استفاده از کلمه کلیدی در عنوان سایت، تاثیر شگفت انگیزی در بالا آمدن سایت‌تان خواهد داشت. بهتر است اگر سایت، عنوان یا title مناسبی ندارد، آن را اصلاح کنید.

    برای اینکه تاثیر متا تگ را در سایت خود مشاهده کنید، بهترین کار این است که از آن در هر بخش از سایت استفاده کنید. داشتن چیکده مطلب در سایت باعث می‌شود که کاربر رغبت بیشتری برای ادامه بازدید خود داشته باشد.

    در آخر اگر نتوانستید این نکات را عملی کنید میتوانید از خدمات سئو شرکت ها بهره مند شوید.

    سخن آخر

    بحث متا تگ و انواع دیگر تگ‌ها بسیار گسترده است. استفاده از این تگ برای ایندکس شدن سایت‌تان اهمیت بالایی دارد که باید در زمان بهره بردن از آن، برخی نکات را رعایت کنید.

    در صورت نیاز میتوانید به صفحه مشاوره سئو نبض مارکتینگ مراجعه کنید.

    سوالات متداول شما

    برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.
    برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

    + میتونی این مطلب رو با دوستات هم به اشتراک بذاری...

    LinkedIn
    Twitter
    Email
    WhatsApp
    Telegram

    محتوای این بلاگ توسط کارشناسان تایید شده است.

     با تشکر از شما برای زمانی که صرف مطالعه این نوشته کردید. 

    + ممکنه به این مطالب هم علاقه‌مند شی...

    hilltop
    seo
    طراحی صفحه سوالات متداول
    اعتبار دامنه چیست

    + میتونی دیدگاهت رو با بقیه به اشتراک بذاری...

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دسته‌بندی مقالات

    مشاوره رایگان

    دوست داری سایتت تو صفحه اول نتایج گوگل دیده بشه؟!

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    popup

    هـدیه ویـژه به مـدت محـدود

    مشـاوره اختصاصـی سئـو "رایـگان"