call nabz

۰۲۱۸۸۹۴۸۹۱۷

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
  • نحوه ساخت رپورتاژ

    نحوه ساخت رپورتاژ

    [ASRating]

    فهرست مطالب

    اگه محتوایی که در سایتتون دارین، محتوای خوب و ارزشمندیه و طبق اصول سئو بهینه شده اما سایت شما در نتایج جستجوی گوگل رتبه خوبی نداره ، و بازید بالایی نمیگیره. ناراحت نباشین ! خب راه حل چیه؟

    رپورتاژ یکی از ابزارهای بهبود سئو سایت است. شما میتونین یه رپورتاژ آگهی با هدف تبلیغاتی و برای افزایش بازدید سایتتون بنویسین. در سایت هایی با مخاطب بالا مثل سایت های خبری، اون منتشر کنین و از سایت انتشار دهنده یک لینک دریافت کنین و به سایتتون اعتبار بدین. بنابراین در نتایج جستجوی گوگل رتبه بهتری میگیرین و بازدیدکنندگان سایتتون افزایش پیدا میکنن. و این تاثیریه که انتشار رپورتاژ بر سئو خارجی میذاره و در نتیجه کسب و کارتون رونق پیدا میکنه.

    حالا ممکن از خودتون بپرسین یه رپورتاژ خوب چه ویژگی هایی داره؟ برای همین ما قصد داریم در این مقاله شما رو با نحوه ساخت رپورتاژ آشنا کنیم.

    چگونه رپورتاژ اصولی بسازیم؟

     ساخت رپورتاژ یکی از خدمات سئو سایت است. برای اینکه رپورتاژ موفقی بنویسید باید یه سری اصول و قوانین رو رعایت کنین تا بهترین تاثیر رو بر روی اون داشته باشید. بریم که با این نکات آشنا بشیم.

    ۱.هدف از نوشتن رپورتاژ مشخص شود

    همون طور که قبل از انجام هر کاری باید هدفمون رو از انجام اون کار مشخص کنیم، در مورد نوشتن محتوایی مثل رپورتاژ هم همین طوره. موقع ساخت رپورتاژ باید مشخص کنین هدف شما از نوشتن این رپورتاژ آموزشی است، یا دنبال این هستین که صرفا یه تبلیغی رو برای محصول یا برندتون انجام بدین و یا قراره یه خبر رو منتشر کنین .

    تفاوت انواع رپورتاژها

    سبک نوشتاری هر کدوم از انواع رپورتاژ ها با هم متفاوته، مثلا در انواع خبری باید محتوا کوتاه و صریح باشه. در انواع آموزشی باید سعی کنین ۰ تا ۱۰۰ موضوع مورد نظر رو به کاربر توضیح بدین . در انواع تبلیغاتی حواستون باشه با اینکه هدف تبلیغاته ولی باید تبلیغ در مورد محصول یا خدمات برندتون رو خردمندانه و به صورت غیر مستقیم انجام بدین. در واقع در هر کدام از انواع رپورتاژ ما به دنبال تبلیغ هستیم اما سبک نوشتاری انواع رپورتاژها با هم متفاوت است

    ۲. پرسونای مخاطب رو بشناسین

    شاید براتون سوال باشه که اصلا پرسونا به چه معنی ؟ پرسونا مجموعه از ویژگی ها و خواسته های یه فرد و یا مجموعه است که باعث شکل گیری یه سبک رفتاری در اون مخاطب و یا کسب و کار میشه. حالا برای اینکه بتونیم سبک رفتاری مخاطب یا اصطلاحاً پرسونای اون بشناسیم باید به سن، موقعیت اجتماعی، تحصیلات و … اون مخاطب توجه کنیم .به عنوان مثال: مثلا اگه جامعه هدف ما قشر تحصیل کرده دانشگاهیه و ما می خواهیم یه مجموعه آموزشی رو از طریق آموزش بخشی از اون پکیج آموزشی تبلیغ کنیم ، خب قطعا لحن نوشتاری و نوع کلماتی که استفاده می کنیم با زمانی که می خواهیم یه متن برای عامه مردم بنویسیم متفاوته. زمانی که برای عامه جامعه یه محتوا رو مینویسیم باید حواسمون باشه که همه افراد سواد دانشگاهی ندارن پس ویژگی های یه محصول رو باید با زبان ساده تری براشون توضیح بدیم.

    ۳. نیاز کاربر را تشخیص دهید

    تشخیص نیاز کاربر موقع ساخت رپورتاژ بسیار مهم است. ساخت رپورتاژ زمانی که می خواهیم در مورد یه موضوع محتوایی بنویسیم ، باید بررسی کنیم ببینیم که مخاطب در مورد موضوع محتوای رپورتاژ ما چه موارد مرتبط دیگه ای رو در گوگل سرچ میکنه و سعی کنیم در مورد اون موارد حتما در محتوامون برای مخاطب توضیح بدیم. به عنوان مثال: مثلا اگه محصول شما شیر ظرفشویی از یه برندی خاص است مثلا قهرمان. باید در مورد مدل های مختلف شیرهای های ظرفشویی، قیمت آن ، گارانتی، مزیت هایی که نسبت به برندهایی دیگه داره صحبت کنین. در نتیجه مخاطب با خوندن متن شما به جواب همه سوال هاش میرسه.

    تشخیص نیاز کاربر

    ۴. برای مخاطب بنویسین

    درسته که هدف از نوشتن یه رپورتاژ تبلیغ و به عبارتی دیگه فروش و رسیدن به سوده، اما طبق قانونی که در مقاله اصول نوشتن رپورتاژ براتون توضیح دادیم یعنی قانون ۳۰/۷۰ فقط ۳۰ درصد از محتوا، اون هم به صورت غیر مستقیم باید با هدف تبلیغاتی نوشته بشه در در ۷۰ درصد محتوای رپورتاژ باید هدفتون مخاطب و آگاهی بخشی به اون باشه تا از خوندن رپورتاژ خسته نشه و احساس نکنه وتلف داره تلف میشه.

    ۵. نوشتن عنوان جذاب

    همون طور که قبلا هم در مقاله اصول نوشتن رپورتاژ براتون توضیح دادیم نوشتن عنوان جذاب برای یه رپورتاژ بسیار مهمه، درواقع شما باید با یه عنوان جذاب ومناسب مخاطب رو صید کنین. پس سعی کنین صیاد ماهری باشین!

    نوشتن عنوان جذاب

    ۶. نوشتن یه محتوای خوب و ارزشمند

    مهمترین قسمت در ساخت رپورتاژ نوشتن متن اصلی اونه که اهمیتش از نوشتن عنوان جذاب اگه بیشتر نباشه کم تر هم نیس. باید سعی کنین متن رپورتاژ رو طبق اصول و قواعد رپورتاژ نویسی حرفه ای بنویسین تا بتونین مخاطب رو تبدیل به مشتری بالفعل کنین. مثلا یه روایت داستانی رو در طول متن داشته باشین، از کلمات کلیدی مناسب استفاده کنین. سعی کنین مشکل و نیاز کاربر رو شناسایی کنین و یه راه حل جادویی بهش ارائه بدین. ثابت کنین بهترین هستین و پایان خوشی رو برای مخاطب بسازین.

    ۷. ویراستاری محتوا

    بعد از اینکه ساخت رپورتاژ تموم شد، بهتره سریعا دنبال این نباشین که رپورتاژ رو منتشر کنین حتما یه بررسی کنین و مجدد محتوا رو بخونین تا اگه غلط املایی داره و یا نیاز داره به لحاظ نگارشی نکاتی رو در اون رعایت کنین حتما اصلاح کنین.

    ویراستاری محتوا

    ۸. انتخاب بهترین سایت انتشاردهنده

    برای اینکه بتونین بهترین انتخاب رو در هر زمینه ای داشته باشین باید با معیارهای بهترین انتخاب آشنا باشین . برای اینکه بهترین سایت رو برای انتشار رپورتاژ آگهی انتخاب کنید به این موارد توجه کنید:

    • ۱-بین زمینه فعالیت سایت انتشاردهنده رپورتاژ با موضوع رپورتاژ هماهنگی و تشابه وجود داشته باشه
    • ۲-سایت انتشار دهنده Domain Authority و Page Authority خوبی داشته باشه
    • ۳-قیمت انتشار رپورتاژ با مدت زمان موندگاری اون در سایت انتشار دهنده مقرون به صرفه باشه
    • ۴-سایت انتشار دهنده بازدید بالایی داشته باشه این مورد رو با توجه به رتبه اش در الکسا میشه فهمید.

    معیار های انتخاب بهترین سایت انتشار دهنده رو در مقاله اصول نوشتن رپورتاژ براتون توضیح دادیم.

    تعرفه و هزینه رپورتاژ آگهی چقدر است؟

    حالا که نکات لازم برای انتخاب بهترین سایت انتشار دهنده رپورتاژ رو یاد گرفتین، باید یکی از آن ها رو که هم ویژگی یه سایت باکیفیت رو داره و هم هزینه های اون مناسبه انتخاب کنین . همه سایت های انتشار دهنده رپورتاژ برای انتشار رپورتاژ شما در سایتشون از شما هزینه دریافت می کنن. این مبلغ در سایت های مختلف ایرانی که مرجع مشخصی برای تعیین قیمت وجود نداره متفاوت و براساس  قدرت دامنه (Domain Authority ) و قدرت صفحه  (Page Authority) و تعداد مخاطبان و .. از ۲۰۰ هزار تومان تا ۲.۵ میلیون تومان است. در مقاله برای رپورتاژ چقدر هزینه کنیم؟ میتونین تعرفه های مختلف انتشار رپورتاژ رو مشاهده کنین.

    انتشار رپورتاژ آگهی

    بعد از ساخت رپورتاژ مسئله مهم انتشار اونه. البته قبل از انتخاب رپورتاژ برای انتشار بهتره آنالیز سئو سایت تون رو به درستی انجام بدین تا بهترین رپورتاژها رو برای سایتتون انتخاب کنین. وب سایت های انتشار دهنده آگهی به دلیل تقاضای بالا برای انتشار رپورتاژ آگهی  ترافیک کاری بالایی دارن. برای انتشار رپورتاژمون در این سایت ها اگه قصد داشته باشین مستقیما با خود سایت های انتشاردهنده هماهنگ کنین باید بدونین این کار بسیار وقت گیر و دشوار است.خب راه حل چیه؟

    پلتفرم های انتشار رپورتاژ آگهی کدام اند؟

    از آن جایی که هماهنگی برای انتشار رپورتاژ آگهی در سایت های انتشار دهنده کار وقت گیریه و گاهی اصلا امکان پذیر نیس، مثلا خبر آنلاین سایتی که ترافیک بالایی داره و اگه مستقیم قصد داشته باشیم با اون ها برای انتشار رپورتاژ مون هماهنگ کنیم شاید نزدیک به ۲ هفته باید وقت بذاریم. یه سری از سایت ها یا پلتفرم ها وجود داره که به شما کمک میکنه با سایت های مختلف انتشار دهنده رپورتاژ و قیمت اون ها برای انتشار آگهی آشنا بشین و در نهایت بتونین مقرون به صرفه ترین قیمت ها رو برای انتشار رپورتاژ آگهی تون انتخاب کنین. در واقع این پلتفرم ها یه واسطه هستن بین شما و سایت های انتشاردهنده رپورتاژ که کمک می کنن کارتون رو با سرعت بیشتر و دردسر کم تری و البته درصد خطای پایین تری انجام بدین. از جمله پلتفرم هایی که این کار انجام میدن میتونیم یکتانت و تریبون رو نام ببریم.

    تجربه ای خوب با نبض مارکتینگ

    ما در این مقاله سعی کردیم شما رو با نحوه ساخت رپورتاژ ،انتخاب بهترین سایت برای انتشار اون آشنا کنیم و چند نمونه از پلتفرم های انتشار رپورتاژ رو بهتون معرفی کردیم، تا بتونین رپورتاژتون رو با صرف زمان کم تری در وب سایت های انتشار دهنده منتشر کنین. اگه در این مورد سوالی دارین میتونین از طریق صفحه مشاوره سئو نبض مارکتینگ با کارشناسان ما ارتباط برقرار کنید.

    سوالات متداول شما

    برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.
    برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

    + میتونی این مطلب رو با دوستات هم به اشتراک بذاری...

    LinkedIn
    Twitter
    Email
    WhatsApp
    Telegram

    محتوای این بلاگ توسط کارشناسان تایید شده است.

     با تشکر از شما برای زمانی که صرف مطالعه این نوشته کردید. 

    + ممکنه به این مطالب هم علاقه‌مند شی...

    چطوری سرعت سایت در موبایل رو افزایش بدیم؟
    شغل های ایران در آینده
    اصول سئو در تولید محتوا
    تفاوت سئو سایت وردپرس و php

    + میتونی دیدگاهت رو با بقیه به اشتراک بذاری...

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دسته‌بندی مقالات

    مشاوره رایگان

    دوست داری سایتت تو صفحه اول نتایج گوگل دیده بشه؟!

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    popup

    هـدیه ویـژه به مـدت محـدود

    مشـاوره اختصاصـی سئـو "رایـگان"