call nabz

۰۲۱۸۸۹۴۸۹۱۷

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
  • نقش کلمات کلیدی در سئو

    نقش کلمات کلیدی در سئو سال ۲۰۲۲ کجاست| آینده کلمات کلیدی در سئو

    [ASRating]

    فهرست مطالب

    در این مقاله بررسی خواهیم کرد نقش کلمات کلیدی در بهینه سازی و سئو سایت کجاست؟ چه اثراتی رو قسمت های مختلف سئو و بهینه سازی سایت ما می‌گذارد؟ همچنین هوش گوگل کجاست؟

    خب می‌شود گفت کلمات کلیدی، هنوز هم در سئو مهم و کاربردی هستند.اما این هم واضح هست که از یک دهه پیش تا به الان، کاربران هم عوض شده اند. نیازهای آن ها متفاوت شده و به طبع آن سئو  و محتوای سئو شده هم تغییر کرده است. این روزها دیگر استفاده از کلمات کلیدی در سئو، به معنای سابقش، کنار هم قرار دادن افراطی کلید واژه ها در یک صفحه نیست.آلگوریتم های گوگل هر ساله،بروزرسانی و در نتیجه بهینه تر می شوند. چرا که بزرگترین هدف گوگل، رفع نیاز کاربر در بهترین حالت آن است.
    پس با ما این مقاله همراه باشید تا با هم بیشتر وارد جزئیات این بحث جذاب شویم.

    مهمانی کلمات کلیدی بل جمعی از دوستان

    مهمانی کلمات کلیدی با جمعی از دوستان

    بیاید یک مثال را بررسی کنیم تا بتوانیم مسئله رو اتم شکافی کنیم. فرض کنید شما در مهمانی ای حضور دارید و جمعتون هم جمع هست. اما شما شخصی را در این مهمانی نمیشناسید. از در خانه که می خواهید وارد شوید ،شکل عجیب در و بنرهایی که در اطراف آن هست ،توجه تون را جلب می کند.وارد که می شوید افراد مختلف با تیپ های خاصی در این مهمانی حضور دارند.هر کدام تیپ هایشان یک سری ویژگی دارد که شامل لباس های خاص و موهای جالب و… که شما مشابه آن ها را در جایی دیده بودید. اما هنوز مطمئن نیستید که آیا این افراد که در مهمانی هستند، بیانگر اون قشر می‌شوند که شما در گذشته دیدید. سعی می کنید وارد جمعشون بشوید و با اون افراد تعامل برقرار کنید. کمی که صحبت کردید و زمان گذاشتید، متوجه می‌شوید که این دوستان جدیدتان، لحن های خاصی برای صحبت کردن دارند ،شوخی های خاص خودشون را دارند، احساس و انرژی‌ای که ازشون دریافت می‌کنید متفاوت و شامل ویژگی های مشترک هستند. تا به اینجا شما حدسیاتی دارید که وارد چه مهمانی ای شدید.  به نیمه های شب که می‌رسد عده ای از این دوستانتون ساز های خود را می آورند و شروع به نواختن و خواندن میکنند.

    حال به این مرحله که می‌رسد، شما تمام اطلاعات امشب را که در مغزتان بود، کنار هم می‌گذارید و متوجه می‌شوید که امشب در جمع افراد هنری مهمان هستید. از قضا این هنرمندان، از موسیقی دان ها هستند. همچنین متوجه می‌شوید که زمینه فعالیت موسیقیاییشان سنتی است، کدامشان خواننده است و کدام نوازنده است. اطلاعات مختلفی می توانید از حضورتان، در مهمانی امشب به دست بیاورید.  هیچکس هم در گوش یا توی روی شما دائم نگفته بود که من موسیقی دانم. من یک فرد هنری هستم. من تار میزنم.شما خود آگاهانه این برداشت را کردید و تبریک می‌گویم شما هم در این مثال گوگل بودید.  حال به ارائه مواردی می‌پردازیم که در تشریح این مثال به ما کمک بیشتری بکند.

    در ضمن اگر به فکر سئو سایت خودتان هستید و می‌خواهید این کار را با کمک متخصصین ما انجام بدهید می‌توانید از خدمات سئو سایت نبض مارکتینگ بهره مند بشید.

    گوگل چگونه کار می‌کند؟

    گوگل چطور کار می کند

    شاید با خودتان بگویید، هر طور که باشد گوگل باز هم یک ربات هست. او مثل یک انسان نیست که اطلاعات را بهم پیوند بزند. اما قبل از این که بدانیم نقش کلمات کلیدی در سئو داخلی چقدر هست باید بررسی کنیم که گوگل چطور کار می‌کند! تا جایی که می‌دانیم، گوگل در آلگوریتم رتبه بندی خودش از ۲۰۰ فاکتور استفاده می‌کند. سایت بک لینکو، لیستی از این موارد را در سایت خودش قرار داده که بعضی از این موارد اثبات شده هستند، بعضی از آن ها شک برانگیز هستند و بعضی دیگر هم قابل بحث هستند. مسئله دیگر اینجاست که سئو روز به روز در حال تغییر هست، به این دلیل که آلگوریتم های های گوگل هم در حال بروزرسانی هست. حال اگر شما دائما در حال رصد کلمات کلیدی خودتان هستید (البته که این کار خوبی هست) اما تضمینی وجود ندارد که شما در کلید واژه هایی که رتبه گرفتید چرخ روزگار به همین منوال به نفع شما بچرخد! مسلما شما حاظرید هر کاری بکنید که رتبه خوب خودتان را حفظ کنید. اما تلاشتان را تو کدوم قسمت سئو سایتتان می‌گذارید؟ الویت خودتان را کلمات کلیدی قرار می‌دهید؟ یا همچنین روی فاکتور های دیگری مثل کیفیت بالای محتوایتان، سرعت سایت، تجربه کاربر، لینک ها و … توجه دارید؟

    آپدیت آلگوریتم های گوگل و تاثیر آن روی بهینه سازی محتوا

    چند تا از آلگوریتم های گوگل که بر کلمات کلیدی موثر هستند

    آلگوریتم پاندا (panda algorithm)

    پاندا، آلگوریتمی بود که گوگل در سال ۲۰۱۱ ارائه داد. این آلگوریتم محوریتش حول ارزش قائل شدن برای سایت های با کیفیت بالا و افزایش رتبه های آن ها بود. همچنین هدف دیگر این آلگوریتم،شناسایی سایت هایی با صفحات بی کیفیت، محتواهای کوتاه و کپی و صفحاتی پر شده از کلمات کلیدی به صورت افراطی که فقط هدف، جلب توجه گوگل،برای سئو سایت بود و ارزشی زیادی برای رفع نیاز کاربر قائل نبودند.

    آلگوریتم مرغ مگس خوار (Hummingbird)

      در سال ۲۰۱۳ گوگل این بار با یک تغییر اساسی در هسته اصلی خود، الگوریتم مرغ مگس خوار را ارائه داد. با پیشکش این آپدیت این دفعه گوگل سعی کرد، در نتایج جستجو،بجای رتبه بندی محتوا ها فقط براساس کلمات کلیدی، به درک مفهموم عبارات جستجو شده و معنایی که در خود دارند، بپردازد. این یک پلی بود بین دوره سئو قدیمی و جدید که سعی گوگل در ارتباط با کاربرانش به زبان آن ها بود. 

    آلگوریتم رنک برین( rank brain) 

    باز هم گوگل، بیکار ننشسته و در سال ۲۰۱۵ با آلگوریتم جدید خودش، به اسم رنک برین پا در صحنه نمایش گذاشت.رنک برین یک سیستم هوش مصنوعی بر پایه یادگیری ماشین (Machine learning) هست که به گفته گوگلTیکی از قوی ترین سیگنال های رتبه بندی در نتایج جستجو هست. وظیفه این سیستم توانایی درک سوالاتی هست که شاید به اندازه کافی شفاف نباشند یا جستجو خاصی در اون موضوع نشده با دو هدف:

     ۱. درک کلمات کلیدی

     ۲. سنجش رضایت کاربر

    آلگوریتم بِرت (Bert algorithm)

    آپدیت های پیاپی گوگل برای رتبه بندی محتواها، به همین جا ختم نشد. گوگل جونش هم برای کاربرانش میدهد آپدیت که سهل است! با این آپدیت در سال ۲۰۱۹ گوگل یکبار دیگر سعی بر این داشت که به اشتراک گذاران مطلب بفهماند که دوستان عزیز محوریت رتبه بندی مطلبتان را کلمه کلیدی نگذارید. این آلگوریتم به درک دقیق تر و مفهومی تر کلمات و عبارات می‌پردازد. برعکس الگوریتم رنک برین، این آلگوریتم نیاز به آنالیز سوالات و جستجوهای گذشته ندارد. بلکه به خودی خود کلمات، عبارات و همه ی مطلب ما را مثل خود ما می‌فهمد.

     الگوریتم اِم یو اِم (mum algorithm)

     و اما غول آخر تا به اینجای ماجرا آلگوریتم اِم یو اِم هست. خدا بقیه اش را به خیر کند! این آلگوریتم که به نام مولتی تسک هم معروف هست، برنامه جدید گوگل برای رتبه بندی محتوا، اهمیت کلمه کلیدی در بهینه سازی مقالات و جستجو کاربر در نتایج است. به گفته گوگل این آلگوریتم هزار بار قوی تر از بِرت (Bert) است.الگوریتم اِم یو اِم بر پایه هوش مصنوعی است که توانایی درک ۷۵ زبان دنیا از جمله فارسی و همچنین توانایی برقراری ارتباط بین زبان های مختلف دنیا را نیز دارد. این سیستم پیچیدگی های خاص خودش را دارد که توضیح بیشتر آن از حوصله این مقاله خارج است. اما به پیش بینی کارشناسان احتمالا تا سال ۲۰۲۲ این آلگوریتم به طور کامل اجرا خواهد شد

    نقش کلمات کلیدی در سئو با وجود الگوریتم های گوگل چیست؟

    خب با وجود این الگوریتم هایی که توضیح دادیم، بالاخره جایگاه کلمات کلیدی کجاست؟ سِم راش (SEMrush ) تحقیقی انجام داد که بیش از ۶۰۰.۰۰۰ کلمه کلیدی را مورد بررسی و ۱۷ فاکتور برجسته را برای رتبه بندی مورد تجزیه و تحلیل قرار داد.

    مطالعه موردی اسمراش در مورد الویت اهیمت اقدامات سئو

    همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید فاکتورهای رفتاری کاربر شامل مدت زمان سپری شده درسایت و نرخ پرش (بیانگر درصد افرادی است که پس از وارد شدن به سایت و مشاهده صفحه از آن خارج شده اند) مهم تر از کلید واژه به تنهایی هستند. این نشانی از آن دارد که گوگل، به این اهمیت می‌دهد که شما تا چه حد توانایی رفع نیاز کاربرانتان را داشتید. آیا توانستید به اندازه کافی اطلاعاتی که نیاز داشت را به او بدهید. کاربر چه تجربه ای از سایت شما داشته است؟ مسئله ای که بسیار جالب هست این بود که Ahref در این نظرسنجی متوجه شد که تقریبا ۷۵% صفحاتی که در گوگل جزو ۱۰ رتبه برتر هستند، حتی از کلمه کلیدی اصلیشون (ٍExact match keyword) در محتوا نام نمی‌برند. شوک شدید؟ گوگل خودش اعتراف کرده که کلمات مترداف و هم‌معنی روی ۷۰ درصد از جستجوی کاربران در ۱۰۰ زبان دنیا تاثیرگذار هست. این به چه معنی هست؟ به این معناست که گوگل اهمیت بیشتری به عنوان و محتوا اصلی می‌دهد تا به تکرار بیش از حد کلمه کلیدی بدهد. پس شما باید توجه بیشتری روی این بگذارید که محتوای کاربرمحور را، قربانی محتوای گوگل محور نکنید.

    پیشنها می‌کنم صفحه خدمات سئو سایت را مطالعه کنید.

    آیا کلمات کلیدی در سئو محتوا نقشی ندارند و باید از آن صرف نظر کنیم؟

    با توجه به جمع بندی مطالب قبل پس تکلیف چیست؟ آیا باید از کلیدواژه هایمان در محتوا صرف نظر کنیم؟ جواب هم بله هست و هم خیر! چرا هم بله و هم خیر؟ بله به این دلیل که ما باید تمرکز اصلی خودمان را روی کیفیت محتوا برای کاربر بگذاریم، اما این به این معنا نیست که کلمات کلیدی مهم نیستند. بلکه باید تناسبی بین این دو برقرار کنیم.

    برقراری تناسب بین کلمات کلیدی و محتوا به چه معناست؟

    فرض کنید شما ساندویچ همبرگری دارید و قصد خوردن آن را دارید. زمانی که ساندویچ شما، خیارشور زیادی داشته باشد، شما از خوردن این ساندویچ هر اندازه هم که گوشت آن خوشمزه باشد لذت نخواهید برد. در اصل راز یک ساندویچ خوشمزه ،علاوه بر پخت خوب گوشت و بودن مخلفات در آن، تناسب بین مواد آن هست. زمانی که این تعادل برقرار بشود ساندویچ به سمت لذت بیشتر هم می‌رود.

    برقراری تناسب بین محتوا و کلمات کلیدی

    قبل از بحث جستجوی معنایی (Semantic search) در گوگل، نحوه پیدا کردن مقالات فقط از طریق همین کلمات کلیدی ممکن بود و نقش بسزایی داشتند.اما امروزه گوگل بسیار باهوش شده. کافی است فقط به گوگل بفهمانیم که راجب چه چیزی، صحبت می کنیم و بقیه اش را به دستان او بسپاریم. پس روی چگالی کلمات کلیدی حساسیت زیادی نداشته باشید. برای مثال وقتی شما با دوست خود در مورد امتحان شنبه تان صحبت می کنید، پیش ذهن خود نمی‌گویید که آیا به اندازه کافی کلمه امتحان را در جملاتم گفته ام که متوجه شود، داشتم در مورد امتحان صحبت می‌کردم. شما از نحوه صحبت کردن خود، خواهید فهمید که آیا او فهمیده است یا خیر! در اصل سوال مهم تری از خودتان باید بپرسید که آیا از صحبت هایم لذت برد؟ آیا زمان خوبی را با هم سپری کردیم؟ آیا مطلب مفیدی از این صحبت ها دستگیرش شد؟ یا خیر شما دائم با صحبت راجب امتحان، او را روی این کلمه حساس کردید و کلافه شد؟!

    راه حل نهایی چیست؟

    تا به اینجا باید گوگل را بهتر شناخته باشید. اگر به روند تغییر آپدیت ها و اضافه شدن آلگوریتم های گوگل نگاه کنیم، خیلی راحت متوجه خواهیم شد که گوگل، همیشه سعی در ارائه تجربه بهتر برای کاربر خود دارد. گوگل مانند پدریست که به فکر رفاه فرزند خود است. اما این تمام ماجرا نیست. در اصل او از دو جنبه در حال حرکت هست. از یک نقطه به این طرف می‌رود که درک بهتری نسبت به نیاز کاربر خود پیدا کند، او را بهتر بفهمد و از همین نقطه به طرف دیگر به سمت فهمیدن جهان درون خودش که شامل مقالات،عکس ها و فیلم ها و کلی مسائلی که در حال شکل گرفتن است بکند. پس در این بین کلمات کلیدی تنها کلید ارتباط ما با مخاطب نیست و گوگل سعی در فهماندن این را دارد.

    گوگل و پسرش

    پس راه حل نهایی در این هست که ما نه قرار است که پانتومیم بازی کنیم که گوگل متوجه حرفا هایمان نشود و نه آنقدر کلمات کلیدی را در سئو مطلبمان، پر نقش ببینیم که کاربر را فراموش کنیم. الویت را روی تجربه کاربر، محتوای با کیفیت و رفع نیاز او بگذاریم.اما در این بین، گوگل را هم در نظر داشته باشیم که آیا مطلب به اندازه کافی شفاف بود که متوجه منظور ما باشد، یعنی درست مانند یک شخص به او نگاه کنیم.

    این سیاستی است که در شرکت سئو ما هم به آن اهمیت زیادی داده می‌شود.

    چند مثال...

    چیزی که پیشنهاد می‌شود،این هست که از کلمات کلیدی در صفحه اصلی،عنوان ها و تگ H1 استفاده شود.سپس اگر جور در می‌آید و حالت طبیعی دارد و مطلبتان از حالت کاربر محور خود خارج نمی‌شود، از کلمات هم معنی می‌توانید در زیر عنوان ها استفاده کنید. می‌توانید با مراجعه به این مقاله ما در مورد تکنیک های استفاده از تگ های h1  تا h6 ، سئو سایتتان را بهبود ببخشید. سپس در متن اصلی این سوال را از خود بپرسید که آیا کاربر را راضی کرده اید؟ آیا ارزشی که کاربر در گوگل به دنبال آن می‌گشته برای او خلق کردید؟ با او ارتباط برقرار کردید؟

    همچینین پیشنهاد می‌شود که در متا توضیحات خود نیز، از کلمات کلیدی خود استفاده کنید. گوگل کلمات کلیدی ای را که کاربر جستجو کرده برجسته می‌کند. پس اگر کسی اصطلاح خاصی را جستجو کرده است، می‌خواهد این تکرار را در نتایج مشاهده کند، که به احتمال زیاد روی آن کلیک کند. دیگر جاهایی که میتونید از کلمات کلیدی استفاده کنید در تصاویر و تگ (Alt) و همچنین برای لینک سازی به عنوان انکر تکست هست. اما باز هم تاکید می‌کنیم که وحی منزل نیست و در صورتی که از طبیعی بودن خود خارج نشود و فهم بهتر مطلب را بهم نزند.

    جستجو کلمه سئوکار در گوگل

    گوگل به محتواهای ایرانی زیاد اهمیت نمی‌دهد؟

    خیلی از سئوکاران و محتوانویسان وب فارسی، شنیده می‌شود که گوگل اهمیت زیادی برای محتوای فارسی قائل نیست.اما به دو دلیل می‌توان گفت که این تصوری اشتباهی است که در این بین باب شده است:

     ۱. اول اینکه سهم زبان فارسی از محتوای وب به ۳.۴% رسیده است.زبان فارسی بعد از انگلیسی، روسی، ترکی، اسپانیولی در جایگاه ۵ ام قرار گرفت. در ابتدای سال ۲۰۱۴ (دی ماه۱۳۹۲) تنها ۰.۸% و در جایگاه ۱۴ ام بود. این نشان از آن دارد که گوگل اگر در گذشته اهمیت کمتری برای زبان فارسی به نسبت امروز قائل بود،به دلیل حجم کمتر محتوا در وب فارسی بود.

     ۲.  دلیل دوم هم آن است که گوگل، بر پایه هوش مصنوعی ماشین لرنینگ هست و هر روز در حال یادگیری و بروز کردن اطلاعات خود است.پس به دلیل رشد محتوا در وب فارسی،گوگل فهم بیشتری نسبت به آن پیدا می‌کند و همواره به دنبال ارتباط بیشتر برای رفع نیاز کاربران خودش است. همچنین با توجه به این رشد سریع،می‌توانیم مطمئن باشیم که روز به روز بر این فهم افزوده می‌شود. علاوه بر آن به وسیله آلگوریتم MUM که پیش تر، کوتاه در مورد آن توضیح دادم توانایی ارتباط بین زبان ها را هم داراست. اگرچه گوگل، به محتوای انگلیسی اهمیت بیشتر می‌دهد. اما دلیل آن فقط محتوا بیشتر و فهم بیشتر گوگل به دلیل محتوای غنی تر آن است و این آینده در انتظار وب فارسی هم است.

    آینده کلمات کلیدی

    آینده کلمات کلیدی در سئو

    اواخر سال ۲۰۱۰ شاهد افزایش محصولات جستجوی صوتی بود که بیشتر آن ها تحت سلطه گوگل و آمازون قرار داشت. سپس در اوایل سال ۲۰۱۸ تخمین زده شد که یک میلیارد جستجوی صوتی در ماه وجود داشت و این آمار تا سال ۲۰۲۰ به ۵۰ درصد از کل جستجو ها رسید. وقتی ما صحبت از جستجوی صوتی می‌کنیم، در واقع منظورمان کلمات کلیدی بلند هست. چون کسی در جستجوی صوتی خود نمی‌گوید: گوشی یا ماشین و توقع داشته باشد بهترین گوشی فروشی محله اش به او نمایش داده شود. برای مثال وقتی شخصی از کنار شرکت نبض مارکتینگ عبور می‌کند و به دنبال مشاوره سئو است وقتی بسته باشد.در جستجو صوتی خود نبض مارکتینگ را سرچ نمی‌کند بلکه جستجو می‌کند نبض مارکتینگ فردا در چه ساعتی باز می‌کند؟ اما اگر منتظر بماند و به خانه رود فقط نبض مارکتینگ را در دسکتاپ خود جستجو خواهد کرد. پس انتظار می‌رود که کسب و کار ها و بیزینس ها،خودشان را برای این آماده کنند و زودتر روی کلمات کلیدی بلند هم کار کنند که از این تکنولوژی جا نمانند یا می‌توانید این کار را به تیم سئو ما بسپارید.

    نتیجه گیری

    در این مقاله با بررسی کامل روند تغییر گوگل در یک دهه اخیر،متوجه شدیم که رسالت گوگل درک کاربرانی است که به هر نحوی با او در تعامل هستند. چه کسانی که به او رجوع می‌کنند که پاسخ نادانسته هایشان پیدا کنند، چه کسانی که برای رسیدن به خواسته های خود از گوگل کمک می‌گیرند و دست به انتشار می‌زنند. گوگل هم از آن ها کمک می‌گیرد و در نهایت معامله ای است که همه در آن برنده هستند.پس این مسیری هست که همه در آن رشد خواهند کرد و این نقطه دقیقا جایی هست که ما نباید گوگل را دست کم بگیریم ،هوش او را کم تلقی کنیم. وظیفه ماست که مرز محتوا را بین گوگل و کاربر آن حفظ کنیم و با بستن چشمان خود به روی واقعیت ها، نقش کلمات کلیدی را در سئو محتوا سایتمان آنقدر پررنگ نبینیم که از غافله بروزرسانی های گوگل جا بمونیم.

    سوالات متداول شما

    برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.
    برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

    + میتونی این مطلب رو با دوستات هم به اشتراک بذاری...

    LinkedIn
    Twitter
    Email
    WhatsApp
    Telegram

    محتوای این بلاگ توسط کارشناسان تایید شده است.

     با تشکر از شما برای زمانی که صرف مطالعه این نوشته کردید. 

    + ممکنه به این مطالب هم علاقه‌مند شی...

    آموزش تولید محتوا
    سئو سایت چندزبانه
    الگوریتم فرد Fred Algorithm

    + میتونی دیدگاهت رو با بقیه به اشتراک بذاری...

    ۶ پاسخ

      1. اگر بخواهیم برای این آلگوریتم مثال بزنیم مثلا شما دو اقیانوس آرام و هند رو جستجو می‌کنید گوگل متوجه می‌شود که شما می‌خواهید این دو اقیانوس رو مقایسه کنید و اطلاعاتی مثل وسعت و …را در اختیار شما می‌گذارد.و در ادامه گوگل متوجه می‌شود که شما قصد مسافرت به این اقیانوس ها را دارید و اطلاعات بیشتری شامل چه وسایلی نیاز دارید یا تغییرات آب و هوایی و غیره را به شما نشان می‌دهد یا مثال دیگری از کارکرد این آلگوریتم ارتباط بین زبان ها است.مثلا شما محتوایی از فلان شخص را به زبان فارسی سرچ می‌کنید و اگر گوگل محتوایی غنی در زبان فارسی پیدا نکند محتوایی به زبان دیگر ارائه می ‌‌دهد

      1. اول اینکه نوع رفتار مشتری و دستگاه خودتون رو درک کنید.
        روی کلمات کلیدی داخل مکالمه ها تمرکز کنید.
        محتوای جذاب و مبتنی بر افراد تولید کنید.
        برای محتواتون Markup Schema درست کنید
        صفحاتی بسازید که به سوالات متداول پاسخ می دهند.
        صفحاتتون رو برای موبایل ریسپانسیو کنید و اینکه به سئو محلی هم بپردازید

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دسته‌بندی مقالات

    مشاوره رایگان

    دوست داری سایتت تو صفحه اول نتایج گوگل دیده بشه؟!

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    popup

    هـدیه ویـژه به مـدت محـدود

    مشـاوره اختصاصـی سئـو "رایـگان"