call nabz

۰۲۱۸۸۹۴۸۹۱۷

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
  • بعد از خواندن این مقاله، کسب و کارتان را آنلاین خواهید کرد!

    کسب و کار اینترنتی

    هرجا مشتری باشد، فروشنده هم همان جاست!

    همه‌ی ما دورانی را بخاطر داریم که تقریبا هیچ کسب و کار اینترنتی وجود نداشت و کسب و کاری هم از اینترنت استفاده نمی‌کرد! همین چند سال پیش بود که شما برای دسترسی به کالا یا خدمات هر کسب و کار، باید به صورت حضوری به محل کارشان مراجعه می‌کردید! هر فروشنده‌ای هم دوست داشت در شلوغ‌ترین خیابان‌های شهر مغازه و شرکت داشته باشد! حتما می‌دانید چرا…؟

    چون هرجا که مشتری‌ها باشند، فروشنده‌ها هم خیلی زود، خود را به همان‌جا می‌رسانند!

    مشتری ها کجان
    آنچه در این مقاله می‌خوانید...

    تنبلی یا نبوغ؛ مسئله این است!

    شاید دو دهه (یا حتی کمتر!) زمان برد تا تعداد زیادی از کسب و کارها متوجه شوند، دیگر دوره آن گذشته که مشتری‌ها در کوچه و بازار قدم بزنند و به دنبال خرید وسایل مورد نیازشان باشند!

    حالا تقریبا همه مردم ترجیح می‌دهند بجای آنکه یک بعد از ظهر کامل را صرف گشتن دنبال کفش دلخواهشان کنند، روی مبل گرم و نرمشان لم بدهند و مادامی که استراحت می‌کنند، خریدهایشان را انجام دهند!

    این از تنبلی نیست؛ از نبوغ آن‌هاست!

    نبوغ

    هوشیاری؛ ذکاوت؛ جودت فکر

    اشاره به: روند استفاده از ایده‌های نو برای حل مشکلات و روبرو شدن با چالش‌ها.

    در این روش، مشتری‎‌ها می‌توانند با صرف کمترین انرژی، محصول مورد علاقه‌شان را انتخاب کرده و با یک کلیک، آن را با محصولات مشابه مقایسه کنند. سپس بدون ایستادن در صف پرداخت، تنها با وارد کردن اطلاعات حسابشان، هزینه را بپردازند و کالایی که می‌خواهند را دقیقا جلو درب منزلشان تحویل بگیرند!

    حتی اگر هنوز مشتری‌هایی باشند که به صورت حضوری برای خرید مراجعه کنند، به احتمال زیاد برای پیدا کردن جایی که می‌خواهند از آن خرید کنند، از جستجو در اینترنت کمک میگیرند؛ و در نهایت سراغ کسی می‌روند که توانستند شناخت بیشتری از کسب و کارش داشته باشند!

    پس شما به عنوان یک فروشنده کاربلد، باید بدانید امروزه مشتری‌هایتان کجا به دنبال شما هستند و در اولین فرصت برای تاسیس شعبه اینترنتی کسب و کارتان اقدام کنید!

    محصول من با همه فرق می‌کنه!

    همین اول بگذارید برایتان روشن کنیم که تعریف ما از محصول، هم کالا و هم خدمات را در بر می‌گیرد. (البته تعریف سایت متمم است، نه ما)

    کسب و کارهای زیادی را می‌شناسیم که اعتقاد دارند محصولی که ارائه می‌دهند، هرکجای بازار که باشد، مشتری خود را پیدا می‌کند و احتیاج ندارد تا با روش‌های روز دنیا منطبق شود!

    چه ادعای درستی باشد چه نه، آن‌ها رقبای زیادی دارند که تصمیم گرفته‌اند سختی مسیر تغییر را بپذیرند و در ازای آن، یک فروشنده موفق باشند! پس بدیهی است که دیر یا زود در میدان مسابقه، فروشندگانی که میل به تغییر و رشد ندارند را پشت سرشان جا می‌گذارند…

    با این اوصاف، بهتر است مقاومت نسبت به کسب و کار اینترنتی را کم کم کنار بگذاریم و با آن آشنا شویم!

    کسب و کار اینترنتی چیست؟

    طبق عادت همیشه نبض مارکتینگ، سعی می‌کنیم حتی ساده‌ترین مفاهیم را هم برایتان تعریف کنیم تا به درک مشترکی از آن برسیم.

    کسب و کار اینترنتی، به مشاغلی می‌گویند که تمام یا قسمتی از فعالیت‌هایشان را در بستر آنلاین انجام می‌دهند و این فعالیت‌ها منجر به کسب درآمد از فضای اینترنت می‌شود.

    مشاغل اینترنتی، هر روز بیش از پیش طرفدار پیدا می‌کنند و لازم است اگر کسب و کاری را اداره می‌کنید، در سریع‌ترین زمان برای اینترنتی کردن آن اقدام کرده و اگر هنوز شغل آنلاینی ندارید، دست به کار شوید!

    رویای کسب و کار ساده!

    اگر از عموم مردم درباره مزیت کسب و کار آنلاین بپرسید، شاید یکی از سه مورد اول که اشاره می‌کنند، سادگی آن نسبت به کسب و کارهای دیگر است. بگذارید همین اول بگوییم که اصلا نباید به این گفته اطمینان کنید!

    نکته

    نکته مهم: موفقیت کسب و کار، در هیچ بستری ساده نیست! باید رویای ساده بودن راه اندازی و توسعه هر کسب و کار را دور بیندازید و عزم خود را برای مواجهه با چالش‌های آن جزم کنید!

    شما برای ورود و موفقیت در هر بازار، باید قوانینش را خوب درک کرده و آن‌ها را در روند کارتان اعمال کنید. آن زمان است که می‌توانید انتظار موفقیت داشته باشید!

    نکاتی که باید قبل از اینترنتی کردن کسب و کارتان بدانید!

    در اینکه کسب و کار اینترنتی واجب و مفید است، هیچ شکی وجود ندارد! ولی راستش را بخواهید، ما نمی‌توانیم بدون اینکه شما و حوزه کاریتان را بشناسیم بگوییم که اینترنتی شدن آن، تا چه اندازه برایتان سودده است! ما می‌توانیم با گفتن مزایا و معایب قوانین حاکم بر دنیای اینترنت، به شما کمک کنیم تا میزان سوددهی آن را با توجه به شرایط منحصر به فرد خود و شغلتان تعیین کنید.

    در اینجا لیستی تهیه شده است از نکاتی که باید قبل از ورود به هر کسب و کار اینترنتی با آن آشنا شوید و خوب و بدش را بدانید!

    برای اینکه راحت‌تر بتوانید هر موضوع را درک کنید، اول مزایای آن کسب و کار را با عبارت “نیمه پر لیوان” و سپس معایب را با عبارت “نیمه خالی لیوان” برایتان مشخص کردیم. سپس در انتهای هر یک، پیشنهادی ارائه دادیم تا آن نیمه خالی را هم تا حدی پر کند!

    نکات کسب و کار اینترنتی

    ۱- هزینه

    شاید مهمترین مزیت کسب و کار اینترنتی، این است که هم در زمان راه‌اندازی و هم در زمان توسعه، نسبت به روش‌های دیگر کم هزینه‌تر است. البته این مزیت بزرگ، مشکلاتی نیز به همراه دارد!

    نیمه پر لیوان

    نیمه پر لیوان:

    • شما برای اجاره یک ساختمان و هزینه‌های روزمره یک فضای فیزیکی (مخصوصا در ایران) با هزینه‌های هنگفتی  مواجه هستید؛ ولی برای کسب و کارهای اینترنتی هزینه‌های کمتری پیش رو دارید.

      البته، لازم است که شما برای طراحی پایگاه‌های اینترنتی و ادامه روند رشد کسب و کارتان، از متخصصین این حوزه کمک بگیرید؛ که این موضوع هزینه‌هایی به دنبال خواهد داشت. ولی قطعا در مقایسه با دیگر روش‌ها، کمتر است!

    • تنها با یک کامپیوتر یا حتی موبایل، می‌توانید کسب و کارتان را مدیریت کنید و نیاز به دم و دستگاه(!) خاصی نیست.

    • با توجه به امکاناتی که اینترنت در اختیار انسان‌ها قرار می‌دهد، نیاز به خیلی از مشاغل کمتر از قبل احساس می‌شود. در نتیجه شما با توسعه کسب و کار و تاسیس شعبه اینترنتی آن، برای بخش اینترنتی به کارمندان کمتری نیاز داشته و حقوق کمتری پرداخت می‌کنید.
    نیمه خالی لیوان

    نیمه خالی لیوان:

    • اینکه راه اندازی و توسعه کسب و کار اینترنتی نیازمند سرمایه‌گذاری بالا نیست، باعث می‌شود تعداد زیادی از افراد ترجیح دهند از این روش استفاده کنند و این موضوع باعث می‌شود به طور معمول رقابت در این فضا زیاد باشد و با رقبای زیادی از سر تا سر دنیا دست و پنجه نرم کنید!

    • ممکن است تعداد کسب و کارهای مشابه با کسب و کار شما آنقدر زیاد شود که بازار از خدمتی که ارائه می‌دهید اشباع شود.

    • با اینکه هزینه استفاده از نیروی متخصص برای پایگاه‌های فروش اینترنتی نسبت به دیگر روش‌های راه‌اندازی و رشد کسب وکار کمتر است، اما کمبود آژانس‌های خدمات اینترنتی در بعضی از شهرها و در دسترس نبودن این افراد متخصص، این مسیر را تا حدی دشوار می‌کند!
    راه حل

    راه حل پیشنهادی:

    • یک روش مهم برای اینکه از رقبایتان جلو بزنید، این است که بیشتر از آن‌ها دیده شوید! نمی‌دانیم چقدر با مبحث “سئو” و تاثیر مستقیم آن در دیده شدن وب سایتتان آشنایی دارید، اما پیشنهاد می‌کنیم حتما در این باره تحقیق کنید!


    ما هم در نبض مارکتینگ مقاله‌ای داریم که می‌تواند به شما کمک کند!

    روش دیگر این است که با بررسی دقیق رقبا و البته کمی خلاقیت، برای کالا یا خدماتی که ارائه می‌دهید، یک ارزش افزوده ایجاد کنید! این ارزش، باید چیزی باشد که رقبای شما ارائه ندهند. مثلا می‌توانید بعد از تحقیق درباره قیمت‌گذاری شرکت‌های رقیب، یک قیمت مناسب‌تر برای محصولتان در نظر گرفته و کمی از حاشیه سودتان را به بهای نفوذ هرچه بیشتر در بازار از دست بدهید. شک نکنید که پشیمان نمی‌شوید!

    ۲- مدیریت ۲۴ ساعت

    شاید مهمترین مزیت کسب و کار اینترنتی، این است که هم در زمان راه‌اندازی و هم در زمان توسعه، نسبت به روش‌های دیگر کم هزینه‌تر است. البته این مزیت بزرگ، مشکلاتی نیز به همراه دارد!

    مدیریت 24 ساعت
    نیمه پر لیوان

    نیمه پر لیوان:

    • یکی از بزرگترین مزیت‌های ساعت کاری نداشتن مشاغل اینترنتی، بدون شک این است که هر زمان مشتری بخواهد، می‌تواند به کالا یا خدمتی که عرضه می‌کنیم دسترسی داشته باشد و محدود به زمان و مکان خاصی نیست! حتی روزهای تعطیل می‌تواند به راحتی و در هر ساعت از شبانه روز که تمایل داشت برای خرید اقدام کند.

    • مزیت بعدی این است که در مشاغل آنلاین شما هم مثل مشتری‌هایتان، می‌توانید با دست بازتر برای زمانتان برنامه ریزی کنید! البته اگر بخواهید یک فروشنده پرکار و موفق باشید، به اندازه مشتری‌ها در انتخاب این زمان آزادی عمل ندارید! می‌دانید چرا؟

      چون باید بررسی‌های دقیقی از زمان خرید و حضور مشتری‌هایتان در فضای آنلاین انجام داده و تلاش کنید در آن زمان، حتما در دسترس باشید! هیچ‌کس از مشاغل آنلاینی که دیر پاسخگو هستند استقبال نمی‌کند!

    • با توجه به اینکه مشاغل اینترنتی، محدود به مکان و زمان دقیق نیستند، شما می‌توانید در کنار مدیریت آنلاین بخش اینترنتی کسب و کارتان، در مشاغل دیگر هم فعالیت کنید و راحت تر به کارهای دیگرتان هم برسید.
    نیمه خالی لیوان

    نیمه خالی لیوان:

    • با اینکه استفاده از اینترنت یک امکان دائمی است، اما احتمال ایجاد اختلال به دلایل مختلف خارجی و داخلی همیشه وجود دارد. بسته به نوع کسب و کارتان، مدت زمان قطعی اینترنت چه به صورت سراسری و چه برای شخص خودتان، ممکن است آسیب جدی به کسب و کارتان بزند.

    • اختلالات کانال‌های ارتباطی با مردم مثل وب سایت‌ها، یا هک شدنشان مشکلاتی جدی برای کسب و کارهای آنلاین دارند!
    راه حل

    راه حل پیشنهادی:

    • شما می‌توانید با فعال کردن کردن ایمیل یا پیامک در کسب و کارتان، به مشتریان خود اطلاع رسانی کنید که تا برطرف شدن مشکل، می‌توانند با ثبت سفارش از طریق سوشیال‌مدیا، تلفن، ایمیل یا هر روشی که برای کسب و کارتان هم مناسب است، با شما در ارتباط باشند. در ضمن، آن‌ها را مطمئن کنید که به محض رفع ایراد سایت یا اینترنت، به آن‌ها اطلاع رسانی می‌کنید!

      با این روش نه تنها مشتری‌های خود را از دست نمی‌دهید، بلکه اعتماد آن‌ها را حتی بیش از قبل، جلب خواهید کرد!

    • نیاز نیست نگران هک شدن سایتتان باشید! ادمین سایت یا متخصص سئو، حتما یک بک آپ از سایت شما دارند. (همین الان تلفنتان را بردارید و تاکید کنید که داشته باشند!)

    ۳- وسعت جغرافیایی

    وسعت جغرافیایی
    نیمه پر لیوان

    نیمه پر لیوان:

    • مشاغل اینترنتی محدود به شهر یا حتی کشور شما  نیستند و شما بدون هیچ محدودیت جغرافیایی، می‌توانید مشتری‌هایی از سراسر جهان داشته باشید!
    نیمه خالی لیوان

    نیمه خالی لیوان:

    • با توجه به شرایط خاص کشور ما و تحریم‌های موجود، خرید و فروش با مشتری‌های خارج از ایران کار نسبتا سخت و پر هزینه‌ای خواهد بود و مجبوریم بیشتر روی این سرمایه‌گذاری کنیم که برای فروش کالا و خدماتمان محدود به شهر خاصی نیستیم؛ چون عملا و تا حدود زیادی محدود به کشور خاصی هستیم!
    راه حل

    راه حل پیشنهادی:

    • شما می‌توانید با استفاده از “سئو لوکال”، کسب و کارتان را به هر شهری ببرید که می‌خواهید!

      بگذارید با یک مثال برایتان توضیح بدهیم. تصور کنید بعد از تحلیل بازار، متوجه شدید مشتری‌های زیادی در شیراز دارید. بجای اینکه یک شعبه از شرکتتان در شیراز تاسیس کنید، می‌توانید با استفاده از کلمه کلیدی “شیراز” در محتواهایتان، کاری کنید که وقتی کسی محصول شما را با کلمه “شیراز” یا “در شیراز” سرچ می‌کند، شما جزو نتایج اول باشید. خیلی جالب است. نه؟

    • با اینکه نمی‌توانید به راحتی روی فروش کالا یا خدماتتان به کشورهای دیگر فکر کنید، ولی می‌توانید بجای فروش، به فکر آگاهی دادن از برند و محصولاتتان باشید. شاید به نظرتان خیلی مهم نباشد؛ ولی بگذارید این اطمینان را بدهیم که آگاهی دادن از برندتان و اینکه در همه جا شناخته شده باشید، اگر به اندازه فروش مهم نباشد، کمتر هم نیست.

      به طور مثال کافه استارباکس! ممکن است شما در کشور خودتان نتوانید از این قهوه استفاده کنید! اما اسم آن برند در ذهن تان هست و شاید اگر یک روز مسافرتی رفتید و کسی از شما پرسید برای قهوه می‌توانیم به کجا برویم؟ بدون تامل بگویید: استارباکس.

    ۴- می‌توانید با مشتری راحت باشید!

    مشتری راحت
    نیمه پر لیوان

    نیمه پر لیوان:

    • یکی از بزرگترین مزایای کسب و کارهای اینترنتی، بدون شک این است که می‌توانید خیلی راحت‌تر از مشاغل سنتی، با مشتریان خود ارتباط برقرار کرده و آن‌ها را بشناسید. این موضوع را دست کم نگیرید! شما با شناخت هرچه بیشتر مشتری‌هایتان، می‌توانید محصولات را خیلی بهتر و بیش از قبل، مطابق با نیاز و سلیقه آن‌ها ارائه دهید.
    نیمه خالی لیوان

    نیمه خالی لیوان:

    • در بعضی از کسب و کارها، شرط اعتماد، ملاقات رو در رو است. علاوه بر این خیلی از مشتری‌ها، تعامل رو در رو را ترجیح می‌دهند و از ترس اینکه سرشان کلاه برود، دوست دارند به صورت آنلاین خرید نکنند! اعتمادسازی در مشاغل اینترنتی، سخت‌تر و زمان‌بر تر از کسب و کارهای حضوری است و این یکی از معایب بزرگ کسب و کارهای آنلاین است.
    راه حل

    راه حل پیشنهادی:

    • یکی از بزرگترین راه‌های اعتمادسازی برای مخاطبان، این است که وقتی جستجو می‌کنند، نام شما جزو اولین لینک‌ها در نتایج جستجو باشد. این نشان می‌دهد افراد بیشتری به سایت شما علاقه داشته‌اند و گوگل هم همیشه به مخاطبان خود احترام می‌گذارد و هر سایتی که بیشتر مورد علاقه آن‌ها باشد را در نتایج جستجو، زودتر نشان دیگران می‌دهد.
    • شما می‌توانید از اینماد استفاده کنید!
    • اگر کسب و کار شما شعبه فیزیکی هم دارد، می‌توانید با گذاشتن آدرس و شماره تلفن، اعتماد مخاطب را بیشتر جلب کنید.
    • اگر شما فروشنده کالا هستید، با انتشار عکس واقعی از محصولاتتان، و اگر فروشنده خدمات هستید، با گذاشتن اطلاعاتی از نمونه کارهایتان، می‌توانید خیال مخاطب را راحت‌تر کنید.

    ۵- راحت خودتان را معرفی کنید!

    معرفی راحت
    نیمه پر لیوان

    نیمه پر لیوان:

    • شما می‌توانید برای مخاطبانتان، هر محتوایی که می‌خواهید ارائه دهید و درباره محصول یا حوزه کاریتان فرهنگ سازی کنید! می‌دانید که محدودیتی برای میزان ارائه محتوا و نوع آن ندارید، ولی بهتر این است که از آجر اول، این دیوار را صاف بسازید و تولید محتوایتان را به کسی بسپارید که با اصول بازاریابی محتوایی آشنایی داشته باشد. این موضوع برای سایت شما سرنوشت ساز است!
      مقاله بازاریابی محتوایی چیست؟
    نیمه خالی لیوان

    نیمه خالی لیوان:

    • تا چند سال پیش استفاده از محتوای کم کیفیت و کپی از مطالب دیگران در فضای آنلاین، مشکل جدی برای شما به وجود نمی‌آورد. اما امروزه برای موتور جستجو خیلی اهمیت دارد که محتوای سایتتان را خودتان تولید کرده باشید و علاوه بر آن به کیفیت هم توجه ویژه کرده باشید! وگرنه طولی نمی‌کشد که موتورهای جستجو کاری کنند سایت شما اصلا به چشم مخاطب نیاید!
    راه حل

    راه حل پیشنهادی:

    • برای تولید محتوایی که از نظر موتورهای جستجوی گوگل مطلوب باشد، نیاز دارید تا این کار را به متخصص سئو یا متخصص تولید محتوا بسپارید. با رعایت اصول سئو در محتوا و البته صرف کمی وقت و خلاقیت، همان موتورهای جستجو، عامل موفقیت شما خواهند شد! می‌پرسید چرا؟ مقاله سئو محتوا را بخوانید!

      اگر هم یک قدم جلوتر هستید و ارزش سئو در دیده شدن وب‌سایتتان را می‌دانید، راه حل پیشنهادی ما بدون شک این است که خیلی سریع تلفنتان را برداشته و با یک متخصص سئو درباره سایت‌تان مشورت کنید.

      البته یک راه پیشنهادی ساده‌تر از همه‌ی این‌ها هم وجود دارد! فرم زیر را پر کنید تا متخصصین نبض مارکتینگ، خودشان با شما تماس بگیرند و به صورت رایگان، درباره وب سایت‌تان به شما مشورت بدهند.

    مشاوره رایگان نبض مارکتینگ را از دست ندهید!

    ۶- مجبور نیستید محصول رو دم دستتون داشته باشید!

    نیمه پر لیوان

    نیمه پر لیوان:

    • شما وقتی از فروشگاهی خرید می‌کنید، آن فروشگاه موظف است خیلی سریع موجودی محصول را تامین کند تا مشتری خود را از دست ندهد. اما در کسب و کار اینترنتی شما زمان بیشتری برای تامین محصول و رساندن آن به دست خریدار دارید!
    نیمه خالی لیوان

    نیمه خالی لیوان:

    • همین موضوع گاها برای مشتریان اهمیت پیدا می‌کند که کالای مورد نیازشان را در همان زمان احتیاج دارند!

    • اگر در هر مرحله از رسیدن محصولات به مشتری، تاخیر یا اشتباهی صورت بگیرد، به طور مستقیم روی برندتان تاثیر منفی می‌گذارد!
    راه حل

    راه حل پیشنهادی:

    • شما باید تلاش کنید شرایطی را فراهم کنید که خریداران، محصولات را در سریع‌ترین زمان ممکن و در بالاترین کیفیت دریافت کنند. خیلی از شرکت‌های بزرگ دنیا مثل آمازون، حتی زمان رساندن محصول به دست مشتریان را تا یک روز کاهش داده‌اند!

    ۷- دستتان برای بازاریابی و تبلیغات باز است!

    بازاریابی و تبلیغات
    نیمه پر لیوان

    نیمه پر لیوان:

    • برای تبلیغات در فضای آنلاین، گزینه‌های زیادی پیش رو دارید. مثل:
    1. ایمیل مارکتینگ 
    2. ویدیو مارکتینگ 
    3. تبلیغات از طریق موتورهای جستجو (بهینه سازی سایت)
    4. تبلیغات از طریق شبکه‌های اجتماعی
    5. پوش مارکتینگ 
    6. تبلیغات موبایلی 
    7. تبلیغات همسان


    شما می‌توانید درباره هرکدام تحقیق کرده و هرکدام بیشتر مناسب کسب و کارتان بود را انتخاب کنید.

    • در فضای آنلاین برای دیده شدن تبلیغ، دسترسی بیشتری به مخاطبانتان دارید و می‌توانید به صورت هدفمند، برای گروه خاصی از افراد تبلیغات کنید. در صورتیکه وقتی شما از یک بیلبورد خیابانی استفاده می‌کنید، باید تلاش کنید تبلیغاتتان برای اکثر مردم قابل فهم و جالب باشد.
    نیمه خالی لیوان

    نیمه خالی لیوان:

    • شما با ورود به سوشیال مدیاها، به مخاطبانتان خیلی نزدیک‌تر از قبل هستید و آن‌ها به اصطلاح رودربایستی را کنار می‌گذارند و نظرشان را رک و پوست ‌کنده منتشر می‌کنند؛ که گاها ممکن است خیلی برایتان ناراحت کننده باشد! این هنر شماست که چقدر می‌توانید با در نظر گرفتن نظرات و پاسخ‌گویی مناسب، از مشتری‌های ناراضی، مشتری راضی بسازید.
    راه حل

    راه حل پیشنهادی:

    • راستش را بخواهید راهی به ذهنمان نمی‌رسد جز اینکه تاکید کنیم با جنبه باشید و انتقادپذیر!

    نور، صدا، تصویر! حرکت..

    خب! حالا که دید خوبی از اینترنتی کردن کسب و کار پیدا کردید، و معایب و مزایای مشاغل آنلاین را متوجه شدید، همه چیز برای شروع راه اندازی شعبه آنلاین کسب و کارتان آماده است! وقت آن است که ببینیم مراحل آن چیست.

    باید سراغ مقاله مراحل راه اندازی یک کسب و کار آنلاین برویم!

    همیشه یک کسب و کار موفق بمانید!

    شغل‌های زیادی هست که اگر انتخاب کنید، در آن‌ با چالش‌های کمی رو به رو خواهید شد! حتی شاید بتوانید جایی استخدام شوید که هنوز خیلی با اینترنت سر و کار ندارند. ولی بگذارید مطمئنتان کنیم داشتن یک کسب و کار موفق، یکی از آن شغل‌ها نیست!

    با رشد پرسرعت بازار، برای اینکه یک کسب و کار موفق باشیم باید در جریان اخبار جدید بوده و در کنار آن، همیشه برای تغییر آماده باشیم!

    امروز نیاز است برای برندتان سایت طراحی کنید و شاید فردا شرکت شما آماده شد تا صفحات مجازی‌اش را راه‌اندازی کنید! حتی شاید به زودی لازم بود به فکر طراحی یک اپلیکیشن برای کارتان بیفتید!

    نکته

    نکته مهم: همیشه باید برای تغییرات مثبت و رو به جلو آماده باشید!

    با این روحیه، تضمین می‌کنیم که هیچگاه در کسب و کارهایتان، شکست نخواهید خورد!

    سوالات متداول

    به مشاغلی می‌گویند که تمام یا قسمتی از فعالیت‌هایشان را در بستر آنلاین انجام می‌دهند و این فعالیت‌ها، منجر به کسب درآمد از فضای اینترنت می‌شود.

    موفقیت کسب و کار، در هیچ بستری ساده نیست! باید رویای ساده بودن راه اندازی و توسعه هر کسب و کار را دور بیندازید و عزم خود را برای مواجهه با چالش‌های آن جزم کنید!

    برای اینکار راه‌های زیادی وجود دارد. یک روش مهم برای دیده شدن وب‌سایت کسب و کارتان در فضای اینترنت، سئو کردن سایت است.

    محتوای این بلاگ توسط کارشناسان تایید شده است.

    با تشکر از شما برای زمانی که صرف مطالعه این محتوا کردید. 

    تیم تولید محتوا | آژانس خلاقیت نبض مارکتینگ

    مطالعه بیشتر

    [ASRating]

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    popup

    هـدیه ویـژه به مـدت محـدود

    مشـاوره اختصاصـی سئـو "رایـگان"

    popup

    هـدیه ویـژه به مـدت محـدود

    مشـاوره اختصاصـی سئـو "رایـگان"