call nabz

۰۲۱۸۸۹۴۸۹۱۷

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
تصویر ترک

کیورد گپ چیست | چطور آن را پیدا کنیم؟

  • کیورد گپ موضوعی مهم برای سئو وب‌سایت‌های تجاری است. با کمک Keyword Gap یا همان شکاف کلمات کلیدی، امکان یافتن عبارات یا واژه‌هایی را دارید که رقابت بر سر آن‌ها زیاد نیست اما ترافیک موثر و ارزشمندی را به سایت رقبا انتقال می‌دهند ولی شما هنوز نتوانسته‌اید در آن‌ها رتبه مناسبی به دست آورید. یافتن کلمات کلیدی شکاف، علاوه‌بر افزایش ترافیک، زمینه رشد و فروش بیشتر را نیز برای شما فراهم می‌کند. 

    در حقیقت در آنالیز کیورد گپ کلیدواژه هایی شناسایی می‌شوند که رقبا برای موفقیت در استراتژی سئو از آن‌ها استفاده کرده‌اند. شناسایی شکاف‌ در کلمات کلیدی، کمک موثری به کسب و کار می‌کند؛ زیرا با کمترین هزینه بیشترین ترافیک را به‌دست آورد.

     

    کیورد گپ چیست؟

    کیورد گپ بخشی از تحقیق کلمات کلیدی (Keyword Research) است و تحقیق کلمات کلیدی یکی از مهم‌ترین مراحل سئوی داخلی است. کیورد گپ در حقیقت یک فرایند است؛ در این فرایند کلمات کلیدی را شناسایی می‌کنید که رقبا به آن‌ها صفحه‌ای را اختصاص داده و رتبه مناسبی در آن‌ها گرفته و به ترافیک موثری رسیده‌اند، اما سایت شما در آن‌ها عملکرد ضعیفی دارد یا شما به‌طور کلی اقدامی برای آن انجام نداده‌اید. اگر به دنبال رشد سریع سایتتان هستید، شناسایی شکاف کلمات کلیدی کمک زیادی به شما خواهد کرد. در ادامهٔ مقاله دلیل اهمیت این فرایند را بیشتر برای شما توضیح می‌دهیم.

     

    4 مرجله کیورد گپ

    چرا باید به کیورد گپ اهمیت دهیم؟

    بررسی Keyword Gap به متخصصان سئو کمک می‌کند تا خیلی سریع عبارت‌هایی را شناسایی کنند که موجب می‌شود کسب‌وکارشان سریع‌تر رشد کند. دلایل مختلفی وجود دارد که کسب و کارها باید به شناسایی شکاف کلمات کلیدی بپردازند؛ در زیر به چند مورد از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

    ۱- در اختیار داشتن لیستی از کلمات کلیدی جدید: اگر برای تولید محتوا و سئو به دنبال کلمات کلیدی جدیدی هستید، کیورد گپ‌ها گزینه مناسبی هستند؛ زیرا به خوبی آن چیزی که کاربرانتان به دنبالش هستند را نشان می‌دهند. شناسایی شکاف‌هایی که رقبا از آن‌ها به خوبی استفاده می‌کنند به شما برای دستیابی به اهدافتان کمک خواهند کرد.

    ۲- درک بهتر از نیازهای کاربران: کیورد گپ ابزاری مناسب برای یافتن آن بخش از نیازهای کاربران است که از چشم شما به دور مانده است. پاسخ به سوالات کاربران موجب خواهد شد تا آن‌ها بیش از قبل به سراغ کسب و کارتان بیایند.

    ۳- تحلیل رقبا: شناسایی شکاف کلمات کلیدی به کسب و کار کمک می‌کند تا به درک درستی از زمینه‌های فعالیت رقبا و تلاش‌های آنان برای جذب مخاطبان برسند.

    ۴- شناسایی فرصت‌های جدید: شکاف کلمات کلیدی فرصت‌های بکری را به کسب‌وکار نشان می‌دهد که موجب رشد سریع آن خواهند شد. با کمک کیورد گپ نحوۀ تولید محتوا، استراتژی و حتی اولویت‌بندی کلمات کلیدی شکل و شمایلی بهتری خواهد گرفت و زمینه را برای ارتقای سئو ارگانیک فراهم می‌کند.

     

    اگر به دنبال یک تحقیق کلیدواژهٔ حرفه‌ای هستید که شکاف کلمات کلیدی شما را دقیق و کامل پیدا کند، سئوی سایتتان را به ما بسپارید. متخصصان سئوی ما در شرکت نبض مارکتینگ کسب‌وکار شما و رقیبانتان را به‌دقت تحلیل کرده و کلیدواژه‌های شما را با توجه به میزان سختی و اهمیت آن‌ها در سایتتان به‌ کار می‌برند.

     

    کلمات کلیدی رقبای خود را آنالیز کنید

    برای یافتن شکاف کلمهٔ کلیدی، ابتدا باید رقبای خود را مشخص کنید. کسب‌وکارهایی را برای بررسی کیورد گپ انتخاب کنید که زمینه فعالیتشان با کسب و کار شما یکسان باشد و برای کلمات کلیدی مهم کسب‌وکارتان در صفحهٔ اول گوگل قرار گرفته‌ باشند. همچنین رقبایی را انتخاب کنید که مخاطبان مشابهی را هدف قرار داده‌اند.

    پس از یافتن رقبا شما باید تمام کلمات کلیدی آن‌ها را به‌طور کامل تجزیه‌وتحلیل کنید؛ یعنی بررسی کنید برای چه کلمات کلیدی صفحه‌ای روی سایتشان ایجاد کرده‌اند. سپس این کلمات کلیدی را از نظر سختی و میزان رقابت بررسی کنید. کلماتی که در دسته‌ی کیورد گپ قرار می‌گیرند را پیدا کنید؛ یعنی کلماتی که توسط کاربران جستجو می‌شوند اما هنور رقابت بر سر آن‌ها شدید نیست.

    انتخاب رقیب مناسب، مهم‌ترین گام در کیورد گپ است. رقیبی که انتخاب می‌شود باید در فضای وب فعال باشد و به سئوی سایت خود توجه داشته و با کلمات کلیدی مورد نظر شما، رتبه‌های بالایی در SERP داشته باشد. انتخاب رقیبی که به سئوی سایتش توجهی ندارد یا استراتژی قدرتمندی برای آن ندارد، موجب خواهد شد تا کیورد گپ مناسب کسب‌وکارتان را پیدا نکنید.

     

    چگونه کیورد گپ سایت را پیدا کنیم؟

    بعد از مشخص کردن لیستی از آن کلمات کلیدی رقبا که شما از آن‌ها استفاده نمی‌کنید یا رتبۀ مناسبی را برای آن‌ها کسب نکرده‌اید، نوبت به استفاده از ابزارها می‌رسد.

    ابزارهای مختلفی توسط متخصصان سئو برای یافتن کیورد گپ  استفاده می‌شود. با استفاده از سرچ کنسول گوگل یا گوگل آنالیتیکس به مقایسۀ کلمات کلیدی بپردازید که ترافیک را به سایتتان انتقال می‌دهند. همچنین از ابزارهایی مانند Similarweb، SEMursh، Ahrefs و MOZ نیز می‌توانید برای یافتن شکاف کلمه کلیدی یا کلمات کلیدی مرتبط استفاده کنید.
    علاوه‌بر این تهیه یک فایل اکسل از کلمات کیورد گپ برای مقایسه وضعیت آن‌ها، کمک زیادی به بهبود جایگاه صفحات سایت شما در صفحهٔ نتایج گوگل می‌کند.

     

    داشبرد کیورد گپ

    ۱- استفاده از ابزار Similarweb برای شناسایی کیورد گپ

    پیدا کردن شکاف کلمات کلیدی، امکان رشد سریع و قرارگرفتن در صفحه اول نتایج گوگل را برای وب‌سایت‌ها فراهم می‌کند. سیملاروب با اندازه‌گیری میزان ترافیک واقعی سایت‌های مختلف، منبع/منابع ترافیکی را شناسایی می‌کند و با توجه به نتیجهٔ‌ این جستجو کیورد گپ سایت شما را مشخص می‌کند. در Similarweb با بررسی میزان تاثیرگذاری کلمات کلیدی در ترافیک سایت، ارزشمندترین عبارات برای کسب‌وکار شناسایی می‌شوند.

    برای یافتن کلمات کلیدی که برای سئوی صفحات آن‌ها کاری نکرده‌اید، باید به صفحه اصلی پلتفرم Similarweb Digital Marketing Intelligence مراجعه کرده و به  قسمت Keyword Search بروید؛‌ سپس چند مورد از دامنه رقبا را بنویسید تا این ابزار نحوه هم‌پوشانی کلماتی کلیدی آن‌ها را مقایسه و بررسی کند. در اطلاعاتی که سیملاروب ارائه می‌دهد علاوه‌بر کیورد گپ، سختی کلمه کلیدی، رتبه‌بندی و حجم داده را نیز مشاهده می‌کنید

     

    تصویر داشبرد سمراش

    ۲- استفاده از ابزار SEMrush

    SEMrush ابزاری است که خدمات مختلفی را در زمینه سئو وب‌سایت ارائه می‌دهد. با کمک این ابزار امکان بررسی کیورد گپ با کلمات کلیدی که ۵ رقیب اصلی از آن‌ها استفاده می‌کنند را خواهید داشت. تنها کاری که باید انجام دهید این است که دامنه‌ها را وارد کرده و انواع رتبه‌بندی کلمات کلیدی (ارگانیک یا پولی) را برای آنالیز انتخاب کنید. 

    با کمک گزارشی که توسط سمراش ارائه می‌شود، می‌توانید به برنامه‌ریزی کمپین‌های سئو بپردازید و هزینه‌ها و مدت زمان رتبه‌ گرفتن در کلمات کلیدی اصلی را کاهش دهید.
    در کمپین‌های سئویی، اهمیت بسیاری دارد که بدانید در مقابل رقبا چه جایگاهی دارید و با کدام کلمات کلیدی امکان رشد سریع را خواهید داشت. شناخت شکاف‌هایی که در استراتژی رقبا وجود دارد، فرصت‌های بی‌بدیلی را در اختیارتان خواهد گذاشت.

     

    ۳- استفاده از ابزار Ahrefs برای کیورد گپ

    سایت Ahrefs یکی از ابزارهای قدرتمند در سئو است که اطلاعات ارزشمندی در زمینه سئو داخلی، سئو خارجی، تحقیق کلمه کلیدی و بک‌لینک‌ها را در اختیار متخصصان سئو قرار می‌دهد. در ابزار Ahrefs در بخش Content Gap با معرفی کلمات کلیدی سایت رقیب و کلمات کلیدی سایت‌تان به لیستی از کلمات خواهید رسید که کیورد گپ محسوب می‌شوند و باید از آن‌ها برای دستیابی به اهداف کسب‌وکارتان استفاده کنید.
    در سایت Ahrefs نیز مانند سایر ابزارها امکان مقایسه هم‌زمان ۵ رقیب و کلمات کلیدی آن‌ها را دارید تا شکاف‌های اصلی را شناسایی کنید و امکان رشد سریع را به‌دست آورید.

     

    تصویر ابزار moz

    ۴- استفاده از ابزار MoZ

    MOZ از جمله پلتفرم‌های مطرح در زمینه بهبود سئوی وب‌سایت‌ها است. ابزار کیورد گپ در سایت ماز در قسمت Competitive Research قرار گرفته و امکان مقایسه سایت شما با سایت رقبایتان در آن وجود دارد. شما اطلاعاتی را در این بخش کسب‌ می‌کنید که موجب شناسایی شکاف کلمات کلیدی و فرصت‌های جدید برای ارتقای رتبه سایت و افزایش ترافیک آن می‌شود.

    برای شروع روی قسمت Analyze Competitors کلیک کرده و به Keyword Gap بروید. سپس حداکثر ۳ مورد از دامنه‌های موردنظرتان را وارد کنید و با انتخاب فیلترهایی مانند نوع دامنه رقیب، بازار دلخواه نتایجی را مشاهده کنید که فرصتی طلایی برای وب‌سایتتان خواهند بود.

    اگر به دنبال راهی هستید که رتبه‌ٔ سایت خود و تعداد بازدیدکنندگان آن را افزایش دهید و از این طریق مسیری برای فروش به‌صورت اینترنتی ایجاد کنید، ما یک پیشنهاد برای شما داریم! شما می‌توانید از خدمات سئو نبض مارکتینگ استفاده کنید؛ زیرا ما سایت شما را متناسب با هدفتان به صفحهٔ اول گوگل می‌رسانیم.

    سخن پایانی

    شناسایی کیورد گپ در سئو سایت‌ از اهمیت زیادی برخوردار است و باید بدانید که ابزارهای مختلف در شناسایی شکاف کلمه کلیدی، عملکرد مشابه‌ای دارند. بعد از استخراج لیستی از کلمات کلیدی که فرصت‌هایی را برای سایت ایجاد می‌کنند، متخصص سئو باید با توجه به پرسونای مخاطبان، محصولات، بازار، شرایط کسب و کار و… کلمات کلیدی مناسب را برای سئو اولویت‌بندی کنند.
    ارتباط کیورد گپ‌ها با موضوع اصلی سایت، دشواری کلمه کلیدی، میزان جستجو، نیت کاربر از جستجوی کلمات از معیارهایی هستند که در ارزیابی شکاف کلمات کلیدی باید مورد توجه قرار گیرند.

    آژانس خلاقیت نبض مارکتینگ

    شاید برای شما هم سوال باشد

    کیورد گپ چیست؟

    شکاف کلمه کلیدی یا Keyword Gap واژه‌هایی هستند که رقبا با آن‌ها سایت خودشان را سئو کرده و از طریق آن‌ها ترافیک موثری دریافت می‌کنند، اما شما آن کلمات را در نظر نگرفته و برای آن‌ها روی سایتتان صفحه‌ای ایجاد نکرده‌اید.

    چگونه رقبا را برای بررسی شکاف کلمه کلیدی شناسایی کنیم؟

     بررسی کنید که چه وب‌سایت‌هایی با کلمات کلیدی اصلی شما رتبه بالایی دارند. البته زمینه فعالیت آن‌ها، محصولات و پرسونای مخاطبانشان نیز باید با سایت‌ شما مشابه باشد.

    چگونه کیورد گپ را شناسایی کنیم؟ 

    وب‌سایت‌های زیادی مانند سیملاروب، سمراش، ماز به بررسی سایت رقبا و نمایش شکاف کلمات کلیدی می‌پردازند. البته وب‌سایت‌های ایرانی مانند جت سئو، سئو سیگنال، کیوردپی، رنک فایند نیز برای شناسایی کیورد گپ به کار می‌روند.

    چرا شناسایی شکاف کلمات کلیدی مهم است؟

    آشنایی با کیوردگپ‌ فرصت طلایی را برای رشد سریع سایت کسب و کارها فراهم می‌آورد. به همین دلیل بسیاری از وب‌سایت‌ها از Keyword Gap برای هک سئو استفاده می‌کنند.

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    ممکن است به موضوعات زیر هم علاقه‌مند باشید

    popup

    هـدیه ویـژه به مـدت محـدود

    مشـاوره اختصاصـی سئـو "رایـگان"