call nabz

۰۲۱۸۸۹۴۸۹۱۷

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
  • گوگل اپتیمایز چیست؟

    گوگل اپتیمایز چیست؟ ابزار پرکابرد اما کمتر شناخته شده

    [ASRating]

    فهرست مطالب

    آنالیز سایت، انجام تست‌های مختلف و بهینه ‌سازی بهتر آن باید توسط یک برنامه نویس انجام شود. اما بسیاری از افراد دارنده سایت، برنامه نویس نیستند و نمی‌دانند که چگونه باید این کارها را انجام دهند. با استفاده از گوگل اپتیمایز (GOOGLE OPTIMIZE) به راحتی می‌توانید بهینه ‌سازی  و سئو سایت خود را در دست بگیرید. یکی از ابزارهای پرکاربرد اما کمتر شناخته شده گوگل این ابزار است. ایجاد تغییرات در یک سایت فواید بسیاری برای رشد سئو آن دارد که به همین منظور می‌توانید از این ابزار کمک بگیرید.

    گوگل اپتیمایز چیست؟

    گوگل اپتیمایز یکی از سرویس‌های گوگل است که به تازگی به‌وجود آمده است. در واقع این سرویس، شکل آپدیت شده و کامل کننده گوگل آنالیتیکس (GOOGLE ANALYTICS) است. معنی لغوی اپتیمایز، بهینه سازی است. این سرویس جدید گوگل با اعداد و ارقام سر و کار دارد و با استفاده از همین داده‌ها، سایت را بهینه‌ سازی می‌کند. با استفاده از گوگل اپتیمایز خواهید دید که می‌توانید تمامی آزمایشات سایت را به راحتی انجام دهید. معمولا افراد دارنده سایت برای انجام آزمایش‌های مختلف و ایجاد تغییرات در سایت از برنامه نویسان کمک می‌گیرند.

    اگر شما یک برنامه نویس حرفه‌ای نیستید و یا اینکه نمی‌توانید به همچین فردی سریعا دسترسی داشته باشید، گوگل اپتیمایز کار شما را بسیار راحت کرده است. معمولا از این سرویس گوگل برای انجام تست‌ها و آزمایشات A/B استفاده می‌شود. این تست‌ها برای بهینه ‌سازی سایت انجام می‌شوند که در نهایت رشد سئو سایت(که بخش متفاوتی از جمله سئو تکنیکال سایت و … دارد) را به همراه دارند. اغلب افراد فکر می‌کنند که از این سرویس تنها به این منظور استفاده می‌شود و گوگل اپتیمایز قابلیت‌های دیگری ندارد. باید گفت این سرویس گوگل سرشار از قابلیت‌های شگفت انگیز است.
    یکی از کارهایی که باید پس از انجام تست‌های مختلف روی سایت خود انجام دهید این است که آن را بررسی کنید. برخی از سرویس‌های دیگر وجود دارند که فقط این تست‌ها و آزمایشات را برروی سایت اعمال می‌کنند. اما گوگل اپتیمایز این قابلیت را دارد که نتایج تست را به شما نشان داده تا بتوانید به آسانی آن‌ها را ببینید و بررسی کنید.

    قابلیت‌‎های گوگل اپتیمایز

    حل AB تست

    گفته شد که گوگل اپتیمایز برای بهینه‌سازی، انجام انواع تست و… کاربرد دارد. جدای از این مسائل باید گفت این سرویس گوگل دارای قابلیت‌های دیگری هم هست که باعث شده جزء بهترین‌ها باشد. برخی از این قابلیت‌های گوگل اپتیمایز را نام برده و توضیح می‌دهیم.
    • استفاده از روش آماری بیزین در محاسبه‌های گوگل اپتیمایز یکی از قابلیت‌های این سرویس است. از این روش برای انجام محاسبات در پیش‌بینی‌ها استفاده می‌شود که هر احتمال تا چه اندازه درست است. با بهره بردن از این قابلیت گوگل اپتیمایز خواهید دید که نتایج محاسبات بسیار دقیق بوده و خیلی سریع‌تر به آن دست پیدا می‌کنید.
    • از مهم‌ترین قابلیت‌های گوگل اپتیمایز این است که می‌توان ان را با دیگر سرویس‌های گوگل ترکیب کرد. این کار باعث می‌شود که نرخ تبدیل در هر سایت بهتر و سریع‌تر انجام شود. در واقع این قابلیت گوگل اپتیمایز باعث می‌شود که مکمل دیگر سرویس‌ها باشد.
    • گفته شد که این سرویس گوگل به راحتی می‌تواند تست A/B را انجام دهد. گوگل اپتیمایز می‌تواند با وجود هر نوع متغیری، نتیجه تست را به درستی حساب کند. این روش بسیار دقیق بوده و سریعا انجام می‌شود.
    • معمولا وبسایت‌ها برای بهینه‌سازی به کمپین CRO که یک کمپین الزامی است، متصل می‌شوند. برای فرضیه سازی در این مورد کافی است که این سرویس گوگل را مکمل سرویس آنالیتیکس قرار دهید تا کارتان سریع‌تر پیش رود. در این بخش از گوگل اپتیمایز می‌توانید به تغییر هر بخشی که می‌خواهید بپردازید این تغییرات هم به‌صورت جزئی و هم به‌صورت کلی انجام می‌شوند.

    ویژگی‌ها و مزایای گوگل اپتیمایز

    طراحی سایت با گوگل اپتیمایز

     علاوه‌بر قابلیت‌های گوگل اپتیمایز، ویژگی‌ها و مزایای آن هم باعث شده که یکی از بهترین سرویس‌های گوگل باشد. در ادامه برخی از این مزایا را نام می‌بریم تا شما هم بیشتر با کاربردهای این سرویس که بعضاً میتواند مرتبط با خدمات سئو باشد آشنا شوید.
    • با استفاده از این سرویس می‌توانید دوباره سایت خود را از نو طراحی کنید.
    • نرخ خارج شدن از سایت با استفاده از گوگل اپتیمایز کاهش پیدا می‌کند.
    • با این روش می‌توان تغییر قیمت محصول را تست کرد.
    • با استفاده از گوگل اپتیمایز می‌توانید آن را با دیگر سرویس‌های گوگل ادغام کنید و آن‌ها را مکمل هم قرار دهید.
    • امکان آزمایش ریدایرکت
    • ایجاد یک رابط که برای کاربر جذاب بوده و او را به سمت سایت جذب کند.
    • درست است که می‌توان با گوگل اپتیمایز در سایت تغییرات جدیدی ایجاد کرد، اما باید گفت این سرویس از ایجاد هر تغییری که برای سایت مفید نباشد جلوگیری می‌کند.
    • با استفاده از این سرویس گوگل می‌توانید انجام تغییر قابلیت‌های مختلف آن را تست کنید.
    • اگر قصد دارید در سایت خود تغییراتی ایجاد کنید، با استفاده از گوگل اپتیمایز خواهید دید که ریسک آن بسیار کاهش می‌یابد.
    • با استفاده از این سرویس می‌توانید برروی سایت به این شکل کار کنید که برای مخاطب جذاب باشد. در این صورت خواهید دید که نرخ تبادل سایت بالا می‌رود.

    تفاوت نسخه رایگان و پولی گوگل اپتیمایز

    نسخه پولی گوگل اپتیمایز

    معمولا تمامی سرویس‌های گوگل به‌صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می‌گیرند. گوگل اپتیمایز هم جزء همین سرویس‌ها است. اما این سرویس به‌صورت پولی هم در اختیار برخی کاربران قرار می‌گیرد که تفاوت آن با نسخه رایگان در پیچیده بودنش است. اگر فردی هستید که به تازگی وارد حیطه کاری سایت شده‌اید بهترین کار این است که از نسخه رایگان این سرویس گوگل استفاده کنید. اما اگر می‌خواهید گوگل اپتیمایز را با قابلیت‌های بیشتری داشته باشید، از نسخه پولی آن غافل نشوید.
    در نسخه پولی این سرویس، برنامه‌ها به‌صورت پیچیده است اما اگر با آن‌ها آشنایی داشته باشید کار برای‌تان راحت می‌شود. نسخه رایگان آن هم می‌تواند بیشتر خواسته‌های شما را برآورده کند.

    در نتیجه

    در میان سرویس‌های گسترده گوگل، یکی از آن‌ها گوگل اپتیمایز است. این سرویس دارای مزایا و ویژگی‌های منحصربه‌فردی است. استفاده از این سرویس می‌تواند به بسیاری از کاربران کمک کرده تا کار خود را به راحتی انجام دهند. با استفاده از این سرویس می‌توانید نگاهی باز به سایت خود داشته و آن را به خوبی آنالیز کنید.

    در صورت نیاز میتوانید به صفحه مشاوره سئو نبض مارکتینگ مراجعه کنید.

    سوالات متداول شما

    برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.
    برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

    + میتونی این مطلب رو با دوستات هم به اشتراک بذاری...

    LinkedIn
    Twitter
    Email
    WhatsApp
    Telegram

    محتوای این بلاگ توسط کارشناسان تایید شده است.

     با تشکر از شما برای زمانی که صرف مطالعه این نوشته کردید. 

    + ممکنه به این مطالب هم علاقه‌مند شی...

    تصویر ترک
    دو وبسایت در حال تبادل بک لینک دو مرد با لباس طوسی و قرمز در حال دست دادن به یکدیگر

    [ASRating]

    + میتونی دیدگاهت رو با بقیه به اشتراک بذاری...

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دسته‌بندی مقالات

    مشاوره رایگان

    دوست داری سایتت تو صفحه اول نتایج گوگل دیده بشه؟!

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    popup

    هـدیه ویـژه به مـدت محـدود

    مشـاوره اختصاصـی سئـو "رایـگان"