call nabz

۰۲۱۸۸۹۴۸۹۱۷

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
  • گوگل تگ کنیجر چیست؟

    گوگل تگ منیجر (google tag manager) چیست و چه کاربردی دارد؟

    [ASRating]

    فهرست مطالب

     مقدمه

    گوگل تگ منیجر (google tag manager)  یکی از ابزارهایی است که با پیشرفت در زمینه بازاریابی دیجیتال و سئو سایت به وجود آمد و  راهکار‌های بسیاری برای کمک به وب مستر ها را در اختیار آن ها قرار می دهد. البته ابزارهای دیگری مانند:گوگل آنالیتیکس، فیس بوک، توییتر، گوگل ادوردز و… همگی مواردی هستند که به صاحبان وب ‌سایت ها‌ در پیشرفت، تبلیغ و شناساندن وب سایت به عموم و افزایش درآمد از طریق کسب و کار اینترنتی‌ شان کمک می کنند. خوشبختانه، امروزه برای هر مشکلی راه حلی یافت می‌شود و این مسئله نیز با عرضه ابزاری موسوم به Google Tag Manager یا به اختصار، GTM به دست کمپانی گوگل رفع شده است. در این مقاله به این می‌پردازیم که گوگل تگ منیجر چیست؟ استفاده از آن چه ضرورتی دارد؟ چه کاربردی دارد؟ چرا باید  از آن استفاده کنیم؟ و…

    گوگل تگ منیجر (Google Tag Manager) چیست؟

    سرویس گوگل تگ منیجر به وسیله شرکت گوگل، برای کنترل ساده تر تگ‌ها، به وجود آمده است. در واقع Google Tag Manager  به عنوان یک واسط بین وب سایت (یا اپلیکیشن) شما و تگ ‌ها (مثلا تگ فیسبوک یا گوگل آنالیتیکس) عمل می‌کند. به بیان دیگر، این ابزار، از سرویس‌های رایگان گوگل برای مدیریت تگ‌ها در صفحات وب سایت است. با برقراری یک سری از کدها، در وبسایت مبدا، یک سری داده را به وسیله گوگل آنالیتیکس می‌توان تحلیل و مورد بررسی قرار داد.

     

    ویژگی های شاخص google tag manager

    یکی از ویژگی‌ های گوگل تگ منیجر در این است که در کد‌های وب سایت‌ ها هیچ گونه تغییری ایجاد نمی‌کند و صاحبان وبسایت نیز برای جمع  آوری اطلاعات مورد نیاز درباره رفتار مشتریان، لازم نیست کد‌های سایت خود را تغییر دهند و سئو تکنیکال سایتشان را کمتر دست خوش تغییر کنند. البته این سرویس مزایای دیگری دارد که در ادامه درباره آنها صحبت می‌کنیم.

    بسیاری از سرویس‌های تجزیه و تحلیل آمار (گوگل آنالیتیکس) تگ منیجر مخصوص به خودشان را دارند؛ همانند Launch از ادوبی آنالیتیکس. با این وجود تگ منیجر های مختلف از عبارات تخصصی متفاوتی برای شرح بخش‌ ها و مفاهیم خاص ابزار‌های خود به کار می‌برند، اما عملکرد همه آن‌ ها تا حدود زیادی به هم شباهت دارد. علاوه بر این، اغلب آن‌ها از سرویس ‌های متفاوت آنالیتیکس نیز پشتیبانی می‌کنند. گوگل تگ منیجر هم با تعداد زیادی از این سرویس‌ها سازگار است.

    ویژگی های گوگل تگ منیجر

    ضرورت استفاده از گوگل تگ منیجر چیست؟

    در حقیقت با توسعه سرویس ‌های بازاریابی دیجیتال برای تحلیل و آنالیز سایت، شما به یک واسطه احتیاج دارید که با برقراری ارتباط و یکپارچه سازی اطلاعات سایت یا اپلیکیشن با این ابزارها، بتواند مدیریت و تجزیه و تحلیل وب سایت را برای شما آسان ‌تر کند. سرویس گوگل تگ منیجر (GTM) به شما کمک می‌کند تا ورودی ‌های وب سایت خود را به درستی مورد بررسی قرار دهید تا بتوانید تبلیغات خود را هدفمندتر کنید. همچنین میتوانید سایت خود را به شرکت های خدمات سئو نیز بسپارید.

    مزایای گوگل تگ منیجر

    استفاده از این ابزار مزایای زیادی برای صاحبان وب سایت ها دارداز جمله:

    • استفاده آسان و رایگان

    استفاده از گوگل تگ منیجر، بسیار آسان است. کاربران بدون تغییر دادن در کدهای ‌سایت خود می‌توانند، کدهای تگ منیجر را در سایت وارد کنند. همچنین یکی از خصوصیات مهم این ابزار، رایگان بودن این سرویس است که در صرفه‌ جویی هزینه و زمان  می تواند به شما کمک می‌کند.

    • امکان اصلاح کدها، قبل از منتشر کردن

    اگر کدی را به صورت اشتباه قرار دادید یا آن کد‌ها به درستی کار نکنند، یا قصد دارید عملکرد دقیق آن‌ها را ببینید، بخش پیش نمایش این سرویس به شما کمک می‌کند، این عملکرد ها را بازبینی کرده و هرکدام که مشکل داشت، قبل از انتشار ویرایش کنید.

    • سرعت بیشتر در فرآیند به‌ روز رسانی سایت و نداشتن محدودیت

    یکی دیگر از خصوصیات google tag manager در این است که این سرویس، از ‌سایت و اپ شما جدا است. پس هر کاری که لازم باشد را به آسانی می‌توانید در محلی دیگر انجام دهید. بنابراین مواردی مثل: به‌روزرسانی سایت، تغییر رابط کاربری، نصب افزونه‌ها و… با سرعت بیشتری انجام می‌شود. همین طور شما می‌توانید به کمک این ابزار، به صورت نامحدود در وب سایت‌ها و اپلیکیشن ‌های اندروید و iOS ، تگ‌ها و کدهای موردنظر خود را به کار ببرید.

    • وجود تگ ‌های پیش فرض

    گوگل تگ منیجر تگ ‌های زیادی را به‌صورت پیش فرض با امکان اصلاح و شخصی‌سازی در اختیار شما می‌گذارد. بنابراین اگر نمی‌ توانید کدنویسی انجام دهید، می‌توانید به آسانی از آن‌ها استفاده کنید.

    • امنیت بالا و ردیابی خودکار

    تگ‌ها و کدهایی که به وسیله صاحب وب سایت در سایت قرار می‌‌گیرند، هیچ مشکل امنیتی ایجاد نمی‌کنند. به بیان دیگر، همه امکانات و سطوح امنیتی در دسترس شماست. اگر قصد دارید از مسیر گردش کاربران خود در وب‌سایت مطلع شوید، می‌توانید از ویژگی ردیابی خودکار رویدادها نیز در گوگل تگ منیجر استفاده کنید.

    مزایای استفاده از گوگل تگ منیجر

    چرا باید از تگ منیجر استفاده کرد؟

    باتوجه به گفته‌های بالا در رابطه با مزایای گوگل تگ منیجر، به کاربردن این سرویس برای پیشرفت در کسب و کار آنلاین می‌تواند بسیار تاثیر‌گذار باشد. هر کسب‌وکار اینترنتی که وب سایت داشته باشد و بخواهد روند فعالیت ‌های انجام شده توسط مشتریان در سایتش را بررسی کند، می‌تواند از این سرویس استفاده کند. برای مثال، یک کسب‌وکار اینترنتی نیاز دارد برای بهبود کارایی دیجیتال مارکتینگ، گردش مشتری در وب ‌سایت و تعداد کلیک‌ های او در قسمت ‌های متفاوت، وب سایت را مورد آنالیز و تحلیل قرار دهد. بنابراین خوب است این گزارشات از یک منبع قابل اعتماد مانند گوگل تگ منیجر، که بر روی وب‌سایت قرار دارد، گرفته شود.

    اگر قصد دارید در کسب ‌و کار آنلاین خود به‌صورت دائمی عملکرد قابل قبول و رو به رشد و  پیشرفتی داشته باشید، لازم است به صورت مستمر آمارها و اطلاعات مربوط به رفتار مشتریان را مورد بررسی و تحلیل قرار دهید و این کار بدون ابزار مناسب آن، امکان پذیر نیست. کمپانی گوگل با ایجاد گوگل تگ منیجر که رایگان و آسان است این عمل را امکان پذیر کرده است.

    کاربرد google tag manager

    نتیجه‌گیری

    استفاده از google tag manager، درست است که در ابتدا کار آسانی نیست، ولی با گذشت زمان به راحتی می‌توانید در بخش‌های مختلف کاربردی و عملکرد آن‌ها تسلط بیشتری پیدا کنید. توجه داشته باشید که می‌توانید از این ابزار هم برای ایجاد تگ‌های ساده و هم تگ‌های پیچیده استفاده کنید. در این راستا لازم است که برای تگ‌ها، فعال‌کننده‌ ها و متغیرها اسامی و توضیحات مناسب به‌کار ببرید. در این صورت با استفاده از زبانه ورژنز از بالای صفحه می‌توانید نسخه‌های مختلف موجود در تگ منیجر و تگ‌های دارای آن‌ها را به شکل مرتب و مناسب‌ تری مشاهده کنید و در نتیجه، شاهد کارایی بیشتری در استفاده از گوگل تگ منیجر باشید.

    در صورت نیاز شما میتوانید به صفحه مشاوره سئو نبض مارکتینگ مراجعه کنید.

    سوالات متداول شما

    برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.
    برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

    + میتونی این مطلب رو با دوستات هم به اشتراک بذاری...

    LinkedIn
    Twitter
    Email
    WhatsApp
    Telegram

    محتوای این بلاگ توسط کارشناسان تایید شده است.

     با تشکر از شما برای زمانی که صرف مطالعه این نوشته کردید. 

    + ممکنه به این مطالب هم علاقه‌مند شی...

    برند
    اشتباهات لینک سازی خارجی که باید از آنها دوری شود!
    متا تگ چیست؟ چه متا تگ‌هایی را باید در سئو بشناسیم؟

    + میتونی دیدگاهت رو با بقیه به اشتراک بذاری...

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دسته‌بندی مقالات

    مشاوره رایگان

    دوست داری سایتت تو صفحه اول نتایج گوگل دیده بشه؟!

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    popup

    هـدیه ویـژه به مـدت محـدود

    مشـاوره اختصاصـی سئـو "رایـگان"