call nabz

۰۲۱۸۸۹۴۸۹۱۷

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
  • پلاگین یواست سئو چیست

    آموزش جامع یواست سئو برای سئو وردپرس+نحوه تنظیم yoast seo قدم به قدم

    [ASRating]

    فهرست مطالب

    همیشه ما سئو کاران به دنبال ابزار هایی هستیم که تو مراحل سئو سایت به ما کمک کنند و تو صرفه جویی در زمان همراه ما باشند.

    ابزار هایی که با آخرین آپدیت های گوگل آشنا باشند.

    باهاشون کار کردن راحت باشه و اینکه اگر زبان فارسی هم پشتیبانی بکنند که دیگه خیلی عالی میشه.

    همه این هارو گفتیم که برسیم به ابزاری که می خوایم معرفی کنیم. بله همانطور که از عنوان میبینید مقاله امروز در ارتباط با افونه یواست است. افزونه ای که امکان نداره زمانی که کار سئو انجام میدی ازش استفاده نکنی چه در سطح حرفه ای باشی چه در سطح مبتدی.

    این ابزار به دو صورت رایگان و پریمیوم یا همان نسخه پولی است که شاید تو نگاه اول بگید که پس من باید حتما نسخه پولی بگیرم. اینجا باید بگم که اجباری به خریدن یواست نیست و بنا به استفاده خودتون باید تعیین کنید که کدام نسخه بهتر برای شما می باشد.

    با ما همراه باشید تا یک بررسی کامل راجب این افزونه فوق العاده انجام بدیم.

    چرا باید از یواست سئو استفاده کنیم؟

    حالا بین این همه ابزار برای سئو چرا باید از یواست استفاده کنیم؟ بگذارید اول جواب خوده تیم یواست بررسی کنیم. در Yoast SEO می توانید کلمه کلیدی یا عبارت کلیدی را که می خواهید پست یا صفحه شما برای آن رتبه بندی شود، در نتایج جستجو وارد کنید. سپس ما محتوای شما را بررسی می کنیم تا بررسی کنیم آیا از کلمات کلیدی اغلب به اندازه کافی استفاده می کنید، اما نه خیلی زیاد و آیا در مکان های مناسب استفاده می کنید؟ در Yoast SEO Premium، ما این یک قدم مهم را جلوتر می بریم.

     ما نه تنها کلمه کلیدی یا عبارت کلیدی را که وارد می کنید بررسی خواهیم کرد، بلکه متن شما را در مورد تمام تغییرات آن کلمه یا عبارت تجزیه و تحلیل خواهیم کرد. این بود توضیحات تیم یواست ولی بنده کمی با جزییات بیشتری این مورد به شما می گویم که خیلی بهتر متوجه بشید یواست سئو خدماتی همچون بررسی مقاله های شما از لحاظ تعداد کلمات کلیدی، استفاده به اندازه از کلمات کلیدی که خیلی زیاد استفاده نکرده باشید، خوانایی مقاله شما، بررسی لینک های داخلی و خارجی که به مطلب خود داده اید، ایجاد نقشه سایت و… که در ادامه به صورت کامل به تک تک ویژگی های یواست سئو می پردازیم، پس با ما تا انتها مقاله همراه باشید.

    آموزش نصب افزونه یواست سئو (yoast seo)

    مرحله ۱: دانلود نسخه رایگان yoast seo از خوده سایت یواست یا نسخه پولی از سایت های ایرانی (حتما از خوده سایت یواست نسخه رایگان دانلود کنید به دلیل اینکه نسخه های رایگان این ابزار در اینترنت بسیار زیاد است و ممکن است کد های مخفی در آن ها باشد و باعث رساندن آسیب به سایت شما شود)

    مرحله ۲- مراجعه به بخش افزونه ها در سایت خود و زدن گزینه افزودن

    افزودن پلاگین یواست سئو

    مرحله ۳- گزینه بارگذاری افزونه بزنید

    آپلود پلاگین یواست

    مرحله ۴- انتخاب فایل فشرده افزونه که به صورت فایل فشرده هستش و گزینه نصب بزنید.

    انتاب یواست برای نصب

    مرحله ۵- افزونه به پنل شما افزوده شده و می توانید از این ابزار برای مطالب سایت خود استفاده کنید.

    افرودن یواست سئو ب پیشخوان وردپرس

    اگر به فکر خدمات سئو برای سایت تان هستید حتما صفحه آن را مطالعه کنید.

    کار هایی که افزونه یواست (Yoast) می تواند برای شما انجام دهد

    در این بخش می پردازیم به یکسری باور های غلط و اشتباه از افزونه یواست
    ۱.یواست سئو وب سایت شما را سئو نمی کند
    موردی که متاسفانه بسیاری فکر می کنند که افزونه یواست برایشان انجام می دهد این است که این افزونه سئو سایت آن ها را بهیه می کند و می توانند در عرض چند روز پس از نصب این افزونه به رتبه های خوبی داخل گوگل برسند.

    کسب رتبه های خوب و بالا در گوگل هیچ وقت یک شبه اتفاق نمی افتد، پس از هیچ ابزاری انتظار همچین چیزی نداشته باشید و کسب رتبه خوب در گوگل به صورت طبیعی نیازمند صبر و تلاش پیوسته است.

    یواست سئو، سئو سایت شما را انجام نمی‌دهد فقط میزان سئو سایت شما را بررسی می‌کند.
    ۲.یواست سئو ساختار سایت شما را نمی سازد
    ساختار وب سایت یا همان UX، شما خودتان باید زحمت انجام آن را بکشید و نمی توانید از این افزونه انتظار این مورد داشته باشید. افزونه یواست فقط می‌تواند بخش کوچکی از ساختار سایت را بررسی کند و آن را برای گوگل بهینه کند.
    ۳.بررسی جایگاه در مرورگر توسط یواست سئو انجام نمی شود
    بررسی جایگاه شما در مرورگر ها امری بسیار مهم است ولی این مورد توسط ابزار یواست سئو انجام نمی شود و زحمت این کار به عهده خودتان است. می توانید با ابزار هایی مانند گوگل سرچ کنسول جایگاه خودتون متوجه بشید.
    ۴.افزونه یواست نمی تواند کلمه کلیدی برای شما پیدا کند
    پیدا کردن کلمه کلیدی مناسب یک مورد بسیار بسیار مهم در سئو است ولی افزونه یواست نمی تواند کلمه کلیدی برای مطالب شما پیدا کند. یواست سئو صرفا از شما کلمه کلیدی دریافت می کند برای بررسی مطلب شما و اعلام ایرادات مطلب شما پس انتظار دیگه ای از این افزونه نداشته باشید.
    بررسی بخش عمومی یواست سئو در وردپرس
    در این قسمت به تمامی قسمت های یواست سئو در وردپرس می پردازیم و همه قسمت های را کامل بررسی می کنیم، پس با ادامه مقاله با ما همراه باشید.

    بررسی بخش عمومی افزونه یواست سئو

    بخش پیشخوان

    پیشخوان افزونه یواست سئو

    در این بخش دو قسمت مشاهده می کنید: بخش مشکلات و اطلاعیه ‌ها

    معمولاً مشکلاتی که در سایت شما وجود دارد از لحاظ سئو و یا اطلاعیه‌ هایی که یواست سئو می خواهد در ارتباط با مجوز به شما اطلاعیه هایی بدهد و موارد دیگر را می توانید از این بخش مشاهده ‌کنید، می‌توانید این مشکلات را در این قسمت بررسی کنید و آن ها را حل کنید.

    بررسی بخش قابلیت ها افزونه یواست سئو (بخش ۱)

    در بخش قابلیت های افزونه یواست سئو شما به تنظیم قابلیت های این افزونه دسترسی پیدا می کنید که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم.

    بررسی بخش قابلیت های افزونه یواست سئو

    بخش تجزیه و تحلیل سئو

    در این بخش شما به افزونه یواست می گویید که سئو مطالب شما را و تجزیه و تحلیل بکند یا نه، که قطعا باید فعال باشد چون برای همین موضوع ما این افزونه نصب کردیم.

    بخش تجزیه و تحلیل خوانایی

    این بخش در زمانی به شما کمک می کند که قصد درج مطالب داخل سایت خودتون دارید و این افزونه بررسی می کند که آیا مطلب شما خوانا است یا خیر پس حتما این گزینه فعال کنید. در ادامه مقاله یک مطلب به عنوان نمونه بارگذاری می کنیم و تمام بخش ها از جمله خوانایی بررسی می کنیم.

    بخش بنیاد محتوا

    این تب برای این موضوع است که شما می توانید مقالاتی که بهینه سازی شده اند، ساختار خوبی دارند، کاربر پسند هستند و مرتبط با کسب و کار شما هستند به عنوان محتوا بنیادی قرار دهید که دوست دارید این مقالات رتبه خوبی کسب کنند و هر کاربری که وارد وب سایت شما می شود حتما این مقالات بخواند. در ارتباط با این موضوع در قسمت قرار دادن مقاله و بهینه سازی با یواست بیشتر توضیح می دهیم.

    بخش شمارنده پیوند متن

    این بخش به شما کمک می کند تا بیش از اندازه از لینک در مطالب خود استفاده نکنید و در صورت بیش از اندازه به شما اخطار می دهد. حتما پیشنهاد نمی کنیم این گزینه فعال باشد ولی اگر فعال باشد بهتر است چرا که ققرار دادن لینک زیاد از لحاظ گوگل امتیاز منفی است.

    بخش بینش

    بخش آمار یواست سئو

    بخش بینش در Metabox اطلاعات مفیدی درباره محتوا مثلا چه واژه هایی را اغلب استفاده می کنید، به شما نشان می دهد و بهتر است این گزینه روشن باشد.

    بخش لینک های پیشنهادی

    بخش پیشنهادات لینک شامل لیستی از پست ها در وبلاگ شما با محتوای مشابه است که ممکن است برای پیوند به مطالبی که مرتبط نوشته می شود جالب باشد و این مورد مانند مورد قبلی در Metabox قرار دارد. پیشنهاد می کنیم این گزینه روشن باشد.

    اگر نیاز به مشاوره دارید پیشنهاد می کنم صفحه مشاوره سئو را مطالعه کنید.

    بخش نقشه های XML سایت

    قبل از توضیح این بخش حتما حتما این گزینه فعال کنید در وب سایت خودتان چون بسیار مهم است. با استفاده از این گزینه، افزونه یواست یک تقشه از وب سایت شما ایجاد میک ند که به بررسی سایت شما توسط گوگل کمک می کند و باعث می شود صفحات شما در کتابخانه گوگل سریعتر ذخیره شده یا همان ایندکس شوند.

    بررسی بخش قابلیت ها افزونه یواست سئو (بخش ۲)

    بررسی بخش قابلیتهای یواست سئو بخش دوم

    بخش نوار منوی مدیریت

    فعال بودن این گزینه باعث می شود یک نوار مدیریت یواست در بالای صفحه وردپرس ظاهر شود و می توانید سریعتر به تنظیمات یواست دسترسی داشته باشید.

    مدیریت منوهای پلاگین یواست سئو

    بخش قابلیت امنیتی: غیرفعال کردن تنظیمات پیشرفته و تنظیمات اسکیما برای نویسندگان

    بخش پیشرفته متاباکس Yoast SEO به کاربر این امکان را می دهد تا مطالب را از نتایج جستجو حذف کند یا آدرس قانونی آن را تغییر دهد. همچنین تنظیمات تب اسکیما به کاربر این امکان را می دهد تا داده های متای اسکیما برای مطلب یا برگه را تغییر دهد. برخی چیزها وجود دارند که ممکن است نخواهید هیچ کاربر نویسنده ای آنها را انجام دهد. به همین علت است که به صورت پیشفرض فقط ویرایشگرها و مدیران کل می توانند این کار را انجام دهند. تغییر تنظیمات به “غیرفعال” به تمام کاربران امکان تغییر این تنظیمات را خواهد داد.

    بخش ردیابی عملکرد شما

    در این قسمت شما با فعال کردن این گزینه به افزونه یوآست این اجازه می دهید که عملکرد شما بررسی کند و بتواند از طریق اطلاعاتی که بدست می آورد افزونه خود را بهبود بدهد. پیشنهاد ما این است که این گزینه غیر فعال کنید.

    بخش REST API: Head Endpoint

    این افزونه کلیه دیتا های متا برای یک URL مشخص را به شما می دهد. این قابلیت باعث می شود سایت های وردپرسی Headless از Yoast SEO برای خروجی همه دیتای متای سئو استفاده کنند.

    بخش اشتراک گذاری بهبودیافته در Slack

    وقتی مطلب در Slack به اشتراک گذاشته می شود، یک خط شامل نام نویسنده و مدت زمان تخمینی خواندن مقاله به اسنیپت مقاله اضافه می شود. مانند نمونه ای خوده وب سایت یواست استفاده کرده:

    بهبود بخش slack

    بررسی یکپارچگی در یواست سئو

    برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

    بررسی بخش یکپارچگی در افزونه یواست سئو

    SEMrush بخش یکپارچه سازی

    یکپارچگی با SEMrush پیشنهادها و بینش عمیق تری از کلمات کلیدی مرتبط با عبارت کلیدی اصلی که وارد کرده اید را به همراه خواهد داشت.

    Ryte بخش یکپارچه سازی

    سرویس Ryte هر هفته سایت شما را بررسی می کند تا مطمئن شود همچنان سایت شما قابل ایندکس شدن توسط موتورهای جستجو است و وقتی این قابلیت برقرار نباشد Yoast SEO به شما اطلاع خواهد داد.

    بررسی ابزار های وب مستر در یواست سئو

    بررسی ابزارهای وبمتر در یواست سئو

    در این بخش می‌توانید کد تأیید موتور های جستجو مختلف مانند بینگ، گوگل و… از ابزار های وب مستر آن ها که لینک دسترسی هم در زیر هر بخش قرار گرفته را تعریف کنید و سایت خود را برای ثبت کردن در گوگل یا هر جستجوگر دیگری، با استفاده از کد تأییدی که این سیستم به شما می‌دهد تأیید کنید.

    بررسی بخش ظاهر جستجو یواست سئو در وردپرس

    بهبود ظاهر جستجو

    در این بخش شما می توانید طرز ظاهر شدن وب سایت خودتون در نتایج گوگل تغییر بدید که می تواند بر روی تجربه کاربری شما و همچنین سئو تاثیر بگذارد پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

    بررسی قسمت عمومی بخش ظاهر جستجو در یواست سئو

    ببرسی بخش عمومی ظاهر جستجو در افزونه یواست سئو

    در قسمت جدا کننده عنوان می‌‌توانید انتخاب کنید که در بین عنوان های مطالب شما چه نوع جدا کننده ای فاصله بندازه که پیشنهاد بر این است که از گزینه پیش فرض استفاده کنید.

    بررسی انواع محتوا بخش ظاهر جستجو در یواست سئو

    بخش انواع محتوا در ظاهرجستجو افزونه یواست سئو

    در این بخش شما می توانید مشخص کنید که آیا نوشته های شما در نتایج جستجو نمایش داده شود یا خیر، موقع درج مطالب تنظیمات سئو نمایش داده شود یا خیر و …. می توانید مشخص کنید عنوان های شما در بالای صفحه جستجو به چه صورت نمایش داده شود، توضیحات متا پیش فرض اضافه کنید و… نکته: پیشنهاد می کنیم این قسمت به حالت پیش فرض قرار دهید و تغییری در آن ایجاد نکنید.

    بررسی رسانه بخش ظاهر جستجو در یواست سئو

    بررسی رسانه بخش ظاهر جستجو در یواست سئو

    در این بخش شما می توانید تنظیم کنید که هنگام کلیک یک کاربر بر روی یک رسانه خوده همان فایل رسانه برای کاربر باز شود که خوده یواست هم به شما پیشنهاد ی دهد که این گزینه روی بله قرار دهید.

    بررسی طبقه بندی بخش ظاهر جستجو در یواست سئو

    بررسی طبقه بندی بخش ظاهر جستجو در یواست سئو

    قسمت طبقه بندی در بخش ظاهر جستجو شامل برچسب ها، دسته ها، ویژگی ها، دسته بندی ها و… می‌‌شود که می تونیم آن ها را فعال یا غیر فعال بکنیم که در نتایج جستجو نمایش داده بشوند یا نه. پیشنهاد ما این است که اگر حالا به دلیلی مثلا قصد ندارید پرچسب ها وب سایتتون نمایش داده بشن در نتایج گوگل تنظیمات تغییر بدید در غیر اینصورت تمامی تنظیمات به همان حالت پیش فرض قرار دهید و تغییر ندهید.

    بررسی بایگانی بخش ظاهر جستجو در یواست سئو

    بررسی بایگانی بخش ظاهر جستجو در یواست سئو

    می توانید قسمت بایگانی های نویسنده غیر فعال کنید چون کسی نام نویسنده در گوگل جستجو نمی کند ولی اگر نویسندگان زیادی دارید و هر نویسنده مطلب خودش را می نویسد می توانید این قسمت فعال کنید.

    بررسی نشانی های ریزمسیرها بخش ظاهر جستجو در یواست سئو

    بررسی بایگانی بخش ظاهر جستجو در یواست سئو

    در این بخش شما می توانید مشخص کنید آدرس صفحات شما به چه صورت باشد. به طور مثال شما یک فروشگاه فروش موبایل دارید شخصی می خواهد مدل های گوشی شیائومی را ببیند، آن شخص یک مسیری طی می کند تا به صفحه مورد نظر خود برسد و برای راحتی او می توانیم مسیری که طی کرده را در بالای صفحه به او نمایش دهیم که بتواند به راحتی به صفحاتی که قبلا طی کرده برگردد. به عکس زیر توجه کنید:

    بررسی RSS بخش ظاهر جستجو در یواست سئو

    بررسی RSS بخش ظاهر جستجو در یواست سئو

    در این بخش شما به سایت های دیگر اجازه می دهید محتوا ها و مطالب شما را در وب سایت خودشان نمایش بدهند، این موضوع باعث می شود به شما بک لینک داده شود و اخبار و مطالب وب‌سایت‌تان در جاهای مختلف پخش شود و ورودی خود را افزایش دهید.

    بررسی بخش شبکه های اجتماعی افزونه یواست سئو

    بررسی بخش شبکه های اجتماعی افزونه یواست سئو

    در این بخش شما می توانید آدرس حساب شبکه های اجتماعی خود مانند فیسبوک، توییتر، پینترست و… وارد کنید، این باعث می شود که کاربری وب سایت شما در گوگل جستجو کرد در بخش اطلاعات سایت شما، بخش پروفایل شبکه های اجتماعی را نشان بدهد که کاربر با کلیک بر روی اینها می‌‌تواند عضو شبکه های اجتماعی شما بشود.

    بررسی بخش ابزار های افزونه یواست سئو

    بررسی بخش ابزار های افزونه یواست سئو

    این بخش شامل ۳ مورد می شود که به صورت تک تک به آنها اشاره می کنیم.

    وارد کردن و خروجی گرفتن

    در این قسمت می توانیم تنظیماتی را وارد و خارج کنیم، اگر بخواهیم تنظیمات سایت دیگری به سایت خودمون اضافه کنیم و یا از تنظیمات سایت فعلی خروجی بگیریم و در سایت دیگری استفاده کنیم می توانیم از این قسمت استفاده کنیم.

    ویرایشگر پرونده

    این ابزار به شما این امکان را می‌دهد که به سرعت پرونده‌های مهم برای سئو را تغییر دهید؛ مانند پرونده Robots.Txt و Htaccess

    ویرایشگر دسته جمعی

    این ابزار به شما این امکان را می‌دهد که به سرعت عنوان‌ها و توضیحات نوشته‌ها و صفحه‌هایتان را بدون این که مجبور باشید برای هر صفحه به ویرایشگر آن رجوع کنید، تغییر دهید.

    بررسی بخش تغییر مسیر ها در افزونه یواست سئو

    ررسی بخش تغییر مسیر ها در افزونه یواست سئو

    بخش تغییر مسیر ها در افزونه یواست به سه بخش تنظیم می شود:

    تغییر مسیر ها

    در این بخش شما می توانید آدرس وب سایت خودتون مسیرشان تغییر دهید که هر مورد یک تغییر خاصی را انجام می دهد.

    ۳۰۱ کاملا انتقال یافت

    در صورت انتخاب این بخش شما به ربات های گوگل می گویید که آدرس صفحه ای که وارد می کنید کاملا تغییر کرده و هر کاربری اگر از لینک قدیمی بخواهد وارد شود به صورت خودکار به آدرس جدید منتقل می شود.

    ۳۰۲ پیدا شد

    این بخش به ربات های گوگل می‌گوید این محتوا پیدا شد، یعنی محتوا همان محتوای قبلی است اما آدرس آن تغییر کرد.

    ۳۰۷ به طور موقت تغییر مسیر داده شد

    در این حالت شما به ربات های گوگل می گویید که به هر دلیلی آدرس قدیمی تا یک مدتی در دسترس نیست و این آدرس جدید را جایگزین کن که در این حالت گوگل امتیازات آدرس قدیمی به این آدرس جدید منتقل نمی کند چون ممکن است شما پشیمان شوید.

    ۴۱۰ محتوای حذف شده است

    با انتخاب این بخش شما به گوگل می گویید که محتوا این آدرس کلا حذف شده و دیگر در نتایج جستجو این آدرس نشان نده.

    ۴۵۱ به دلایل امنیتی غیر قابل دسترسی است

    در این حالت شما به ربات های گوگل می گویید به دلایل امنیتی  ربات هاتو برای بررسی به این لینک نفرس و همچنین اجاره نده کاربری هم وارد این صفحه بشود.

    تغییر مسیر های عبارات قاعده‌‌ مند یا REGEX

    در این بخش شما می توانید تمامی مطالب با عنواین مشترک و محصولات حذف کنید و برای این که این کار زمان بر نشود می توانید از طریق این بخش آدرس صفحات مورد نظر بدهید و بگید با مشخصه که مد نظر دارید آدرس ها را تغییر بدهد به آدرس دلخواه شما.

    تنظیمات

    در این بخش شما می توانید تنظیمات انتقال مسیر آدرس های خود را مشخص کنید.

    بهینه سازی یک مقاله با استفاده از افزونه یواست سئو

    خوب حالا بیاییم با هم یک مقاله بارگذاری کنیم و ببینیم چطوری می تونیم سئو آن را انجام بدیم و با هم چراغ های یواست سئو و ایراد ها شو بررسی کنیم. قبل از هر چیزی بیایم ایرادات یواست سئو بشناسیم. ایرادات یواست سئو به دو دسته تقسیم می شود: مشکلات در خوانایی و مشکلات آنالیز سئو

    اگر سایت پزشکی دارید پیشنهاد می کنم صفحه  سئو سایت پزشکی را مطالعه کنید.

    مشکلات در خوانایی

    مشکلات در خوانایی خود به چهار بخش تقسیم می شوند: طول جمله طول پاراگراف تگ تیتر در متن کم بودن محتوا

    طول جمله

    افزونه یواست به دلیل اینکه خوانایی جملات شما بررسی می کند به طول جملات شما حساس است و جمله جدید را از نقطه ای که در جمله قبل قرار داده اید شناسایی می کند. برای اینکه به این مشکل بر نخورید در هر جمله ۲۰ کلمه قرار دهید.

    طول پاراگراف

    موارد دیگری که در خوانایی سئو تاثیر دارد طول پاراگراف های شما است که نباید بیشتر از ۳ خط باشد.

    تگ تیتر در متن

    مورد دیگری که در خوانایی تاثیر مثبتی دارد مشخص کردن تگ تیتر یا همان هدینگ در مطالب است که کاربر هنگام خواندن متوجه شود الان در ارتباط با چه موضوعی قرار است بخواند.

    کم بودن محتوا

    مورد دیگری که یواست از آن ایراد می گیرد کم بودن طول محتوا است، برای حل این مشکل محتوا شما باید بالای ۳۰۰ کلمه باشد.

    مشکلات در آنالیز سئو

    مشکلات در آنالیز سئو در افزونه یواست به ۱۰ مورد تقسیم می شود: 

      بخش بودن کلمات کلیدی در متن 

    کلمه کلیدی در عنوان مطلب 

    رعایت کلمه کلیدی در نامک 

    لینک های خروجی

     لینک های داخلی

     قرار دادن کلمه کلیدی در پاراگراف اول 

    طول کلمات کلیدی

     تعداد کلمات کلیدی

     تعداد کلمات در توضیحات متا

     رعایت تگ Alt در تصاویر

    بخش بودن کلمات کلیدی در متن

    هنگام درج متنی در وب سایت خودمان بهتر است کلمات کلیدی و مترادف کلمات کلیدی به طور مساوی در متن بخش باشد، گاها متاسفانه دیده می شود بعضی کاربر ها فقط در پاراگراف اول به کلمه کلیدی اشاره کرده و در ادامه مطلب هیچ اشاره به کلمه کلیدی نکرده اند که این مورد از نظر گوگل امتیاز منفی محسوب می شود.

    کلمه کلیدی در عنوان مطالب

    یکی دیگر از مورد هایی که از نظر گوگل مهم است و افزونه یواست هم در صورت رعایت نکردن از آن ایراد می گیرد عنوان مطلب بدون کلمه کلیدی در آن است به طور مثال: کلمه کلیدی بنده “یواست سئو” است ولی در عنوان بنویسیم “افزونه سئو وردپرس چیست؟” اشتباه است و باید بنویسیم “افزونه یواست سئو در وردپرس چیست؟”

    رعایت کلمه کلیدی در نامک

    در آدرس وب سایتتان باید از کلمه کلیدی استفاده کنید، اگر وب سایت فارسی زبان دارید به زبان فارسی اگر وب سایتی با زبان انگلیسی دارید ترجمه کلمه کلیدی را در آدرس وب سایت بنویسید. این مورد به گوگل کمک می کند این لینکی که قرار است بررسی کند راجب چه موضوعی است و این یک امتیاز مثبت است.

    لینک های خروجی

    یکی از مورد هایی که بر روی سئو محتوای شما تاثیر می گذارد دادن یک لینک خروجی به سایت های دیگر است که ترجیها هم باید سایت های معتبری باشند تا بتونیم امتیاز از طریق لینک دادن به آن ها کسب کنیم. دادن یک لینک خروجی برای یک مطلب از نطر یواست کافی است.

    لینک های داخلی

    مهم ترین فاکتور در سئوی داخلی لینک های داخلی در وب سایت ما هستند، برای همین حتما باید حداقل یک لینک داخلی به صفحات خودمون در مطالبی که درج می کنیم بدهیم.

    قرار دادن کلمه کلیدی در پاراگراف اول

    اگر ما هنگام درج مطالب در بخش توضیحات متا چیزی ننویسیم گوگل پاراگراف اول ما را به عنوان توضیحات داخل نتایج جستجو قرار می دهد، اگر در پاراگراف اول از کلمه کلیدی استفاده کرده باشیم تاثیر فوق العاده ای بر روی نتایج ما در گوگل دارد.

    طول عبارت کلیدی

    کلمات کلیدی که انتخاب می کنیم حتما باید بیشتر از یک کلمه و بیشتر از ۴ کلمه نباشند در غیر اینصورت توسط یواست سئو به عنوان ایراد محسوب می شود.

    تعداد کلمات کلیدی

    از فاکتور های مهم برای گوگل که از قدیم تا الان بسیار بهش توجه کرده تعداد کلمات کلیدی در متن می باشد، تعداد کلمات کلیدی باید به اندازه ای باشد تا کاربر هنگام خواندن اذیت نشود. تعداد کلمات کلیدی زیاد از نظر گوگل نمره منفی محسوب می شود..

    تعداد کلمات در توضیحات متا

    توضیحات متا نباید نه خیلی کم باشد نه خیلی طولانی در حدی باشد که چراغ یواست سبز شود کافیست. حداقل توضیحات باید ۱۲۰ کاراکتر و حداکثر ۱۵۶ کاراکتر باشد.

    رعایت تگ Alt در تصاویر

    متن جایگزین یا همان تگ Alt یکی از مهم ترین موضوعات برای سئو است. هنگام بارگذاری تصاویر، در قسمت متن جایگزین حتما از کلمه کلیدی استفاده کنید و اگر سایت شما به زبان فارسی است است به زبان فارسی قسمت متن جایگزین را پر کنید.

    جمله آخر

    نه تنها با ابزار یواست سئو بلکه با هیچ ابزاری نمی توانید یک شبه از صفحه دوم یا سوم به صفحه اول و رتبه اول دسته پیدا کنید و این امر نیازمند تلاش و پیگیری روزانه می باشد. این ابزار ها صرفا می توانند به شما در رسیدن به این هدف کمکتان کنند. بخش وبلاگ وب سایت نبض مارکتینگ دنبال کنید چون مقالات بیشتری در ارتباط با سئو محتوا یا موضوعات دیگر مثل سئو تکنیکال و … برای شما بزودی بارگذاری می شود.

    سوالات متداول شما

    برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.
    برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

    + میتونی این مطلب رو با دوستات هم به اشتراک بذاری...

    LinkedIn
    Twitter
    Email
    WhatsApp
    Telegram

    محتوای این بلاگ توسط کارشناسان تایید شده است.

     با تشکر از شما برای زمانی که صرف مطالعه این نوشته کردید. 

    + ممکنه به این مطالب هم علاقه‌مند شی...

    اندازه بازار چیست
    طراحی بنر تبلیغاتی
    آموزش کدهای وضعیت HTTP
    کسب و کار آنلاین

    + میتونی دیدگاهت رو با بقیه به اشتراک بذاری...

    یک پاسخ

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دسته‌بندی مقالات

    مشاوره رایگان

    دوست داری سایتت تو صفحه اول نتایج گوگل دیده بشه؟!

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    popup

    هـدیه ویـژه به مـدت محـدود

    مشـاوره اختصاصـی سئـو "رایـگان"