call nabz

۰۲۱۸۸۹۴۸۹۱۷

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
  • pbn-چیست؟

    PBN چیست؟ یک قدم تا موفقیت یا شکست !

    [ASRating]

    فهرست مطالب

    مقدمه

    در واقع PBN مخفف عبارت Private Blog Network می‌باشد و به شبکه‌ای از وب سایت ‌ها اشاره دارد که با یک الگو از لینک سازی به هم مرتبط شده انداز از روش pbn  برای ایجاد لینک و بک لینک به یک وب سایت واحد مورد استفاده قرار می‌گیرد. این امر موجب تغییر در رتبه ‌بندی سایت از نظر موتور جستجو می‌شود و امروزه به عنوان یک تاکتیک سئو سایت کلاه سیاه شناخته شده است. معمولا PBN‌ ها برای وب سایت ‌هایی که به آن‌ها لینک می‌شوند، به هیچ وجه ارزشی ندارند. در یک تعریف کلی باید بگوییم که  PBN ها شبکه ‌ای از وب سایت ‌ها محسوب شده، که با ایجاد لینک جهت افزایش رتبه یک تا چند سایت مورد استفاده قرار می‌گیرند.

    مفهوم PBN یا مزرعه لینک چیست؟

    نقش و جایگاه مزرعه لینک (PBN) در سئو

    هنگامی که مدیران وب به دنبال ساخت و راه ‌اندازی مزرعه ‌های لینک شخصی بودند، ایده ایجاد PBN یا مزرعه لینک شخصی را آغاز کردند. وبلاگ ‌های گوناگونی با موضوعات مختلف برای ایجاد PBN، ساخته شده‌اند‌. برای اعتبار بخشیدن به سایت‌های مورد نظر از این وبلاگ‌ها استفاده می‌شود. بهتر است بدانید که امروزه این استراتژی مورد تایید گوگل نمی ‌باشد، زیرا  یکی از راه هایی که برای انجام این استراتژی وجود دارد این است که، برای اجرای PBN نیاز به خرید دامنه‌ های منقضی است.

    لازم به ذکر است که لینک‌های PBN به عنوان سئو کلاه سیاه شناخته شده‌اند. مورد استفاده قرار دادن PBN یا مزرعه لینک، شما را شامل ضعیف ‌ترین رتبه کلمات کلیدی خواهد کرد. گوگل مدت‌ زیادی است که توسط برنامه‌های مختلف در حال مبارزه با PBN‌ ها می‌باشد. در سال ۲۰۱۱ یکی از این برنامه‌ها به نام طرح لینک J.C. Penney ارائه شد. 

    چه کسانی می توانند از روش PBN استفاده می کنند؟

    هر شخصی می‌تواند عضور یک زنجیره PBN باشد، تنها کافیست چندین دامنه وب سایت را خریداری کند. یکی از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار بر روی رتبه ‌بندی سایت ها در نتایج جستجوی گوگل، PBN می‌باشد. این در حالی است که به عنوان مهم‌ ترین دلیل جریمه شدن و از دست دادن موقعیت سایت در گوگل شناخته شده است. پس از آن که کاملا متوجه شدیم PBN یا مزرعه لینک چیست، باید ببینیم آیا استفاده از آن نتیجه خواهد داد یا خیر؟ با توجه به این که این استراژی به عنوان سئو کلاه سیاه شناخته شده است و موجب جریمه و بدتر شدن رتبه سایت شما توسط گوگل می‌شود، استفاده از آن ریسک بوده و نتیجه‌‌ی مثبتی به همراه نخواهد داشت. پیشنهاد میشود که طبق قوانین سئو خارجی، داخلی و تکنیکال سایت خود را تقویت کنید.

    چگونه از PBN استفاده کنیم که گوگل شک نکند؟

    استفاده صحیح از PBN

    اگر استراتژی شما برای بهینه سازی سایتتان به گونه ای است که تصمیم دارید از PBN استفاده کنید، پیشنهاد می کنیم برای جریمه نشدن توسط گوگل نکات زیر را در نظر داشته باشید:

    • سعی کنید لینک‌ دهی را به شبکه وبلاگ خود محدود نکنید، تا گوگل به شما شک نکند. همچنین باید به سایت‌هایی خارج از شبکه سایت خود نیز لینک بدهید.
    • زمانی که یک وبسایت یا وبلاگ را ثبت می‌کنید، سعی کنید تمامی آن‌ها با یک نام مشترک نباشند. زیرا در این صورت گوگل با چک کردن Whoise به شبکه بودن آن‌ها پی خواهد برد.
    • باید هر وبلاگی که ثبت می‌کنید را با فعالیت در شبکه‌های اجتماعی معتبر کنید. به صورتی که انگار آن وبلاگ دارای فعالیتی کاملا مستقل است.
    • نباید محتواهایی که وبلاگ خود تولید می‌کنید کپی باشند، زیرا با این وجود گوگل می‌تواند به سادگی محتواهای تکراری را آنالیز کرده و به استفاده سایت شما از PBN یا مزرعه لینک پی ببرد.
    • حال در صورتی که از یک هاست سرور مشترک برای تمام وبلاگ‌ها استفاده کنید، گوگل در زمان بررسی آی‌ پی‌ آن‌ها متوجه مجموعه بودن وبلاگ یا وبسایت‌ها خواهد شد. در نتیجه شما مشمول پرداخت جریمه می‌شوید.

    دلایل مختلف اجتناب از مزرعه لینک

    در مطالب زیر به چندین دلیل برای اجتناب از ساخت  PBN یا مزرعه لینک اشاره خواهیم کرد:

    ۱. تعداد زیاد لینک‌ از سایت ‌های غیرمرتبط، می‌تواند شما را به اسپم تبدیل کند.

    درصورت واضح نبودن، مجزا و طبقه‌ بندی نبودن لینک‌ها، شما اسپم شناخته شده و به دام مزرعه لینک خواهید افتاد. مخصوصا اگر به تعدادی بیش از ۵۰ لینک در صفحه سایت خود داشته باشید.

    ۲. تبادل یا به دست آوردن لینک از برخی سایت‌ها دارای ارزش زیادی نمی‌باشد.

    پیدا کردن سایت مناسب جهت تبادل لینک، کار ساده‌ای نیست. هنوز هم بین وب مسترها و متخصصان سئو و کسانی که خدمات سئو ارائه میدهند بر سر موضوع ارزش تبادل دو جانبه لینک، توافقی وجود ندارد. سعی کنید از هر سایتی لینک نگیرید، تا دچار اسپم شدن نشوید. برای اینکه از سایتی لینک با ارزش بگیرید باید چند نکته را در نظر بگیرید. یکی از این نکات دامین آتوریتی آن سایت و نوع فعالیت آن سایت است. سعی کنید سایت هایی را انتخاب کنید که زمینه فعالیت مشترکی داشته باشند.

    ۳. لینک شدن به سایت‌های غیرمرتبط نه تنها کمکی نمی‌کند، بلکه به سایت شما ضرر هم می‌رساند.

    تشخیص مرتبط بودن سایت توسط موتورهای جستجو، هنوز مشخص نیست. لینک‌ سازی به سایت ‌های غیرمرتبط در صورتی که از حد مجاز بگذرد، نام آن جز PBN یا مزرعه لینک نمی‌باشد. توجه داشته باشید که این کار به هیچ عنوان ارزش ریسک را نداشته و دچار عواقب بدی خواهید شد.

    ۴. به دلیل شناخته شدن به عنوان اسپم، جریمه شده یا حذف می‌شوید.

    قبل از هر چیز به اعتبار سایت خود در گوگل فکر کنید. یکی از الگوریتم ‌های غول آسای گوگل به نام hilltop، تمامی لینک ‌ها را زیر ذره‌بین خود در نظر دارد. موضوعی که به اعتبار شما لطمه می‌زند، لینک به سایت‌هایی است که از تکنیک کلاه سیاه استفاده کرده، یا لینک به سایت‌های اسپم می‌باشد. با انجام این امر، سایت شما هم‌ رده سایت‌های بی کیفیت قرار گرفته و در رتبه‌ بندی سایت شما تاثیری منفی خواهد گذاشت.

    PBN ممنوع

    سخن آخر

    به طور کلی PBN مجموعه‌ای از سایت‌ها و وبلاگ ‌هایی است که جهت ایجاد لینک و تقویت سایت اصلی برای بهبود رتبه در صفحه نتایج گوگل به وجود آمده است. شما می‌توانید با رعایت کامل قوانین و اصول PBN از آن استفاده کرده و صاحب رتبه شوید. اما توجه داشته باشید که اگر به خوبی این قوانین را رعایت نکنید، این موضوع کاملا برعکس عمل می‌کند. کیفیت و تعداد لینک‌های ورودی به سایت، از عواملی است که برای رتبه ‌بندی سایت بسیار حائز اهمیت است. به‌ علاوه می‌تواند مهم‌ترین دلیل از دست‌دادن موقعیت سایت هم محسوب شود. زیرا مهم است مه چه کسی شما را به دیگر مخاطبان پیشنهاد می دهد. برای گوگل مهم است که آن سایت خودش چه ارزشی دارد. در نهایت سعی کنید از PBN یا مزرعه لینک استفاده نکنید و با استانداردسازی مراحل را پیش ببرید.

    در صورت نیاز میتوانید به صفحه مشاوره سئو نبض مارکتینگ مراجعه کنید.

    سوالات متداول شما

    برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.
    برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

    + میتونی این مطلب رو با دوستات هم به اشتراک بذاری...

    LinkedIn
    Twitter
    Email
    WhatsApp
    Telegram

    محتوای این بلاگ توسط کارشناسان تایید شده است.

     با تشکر از شما برای زمانی که صرف مطالعه این نوشته کردید. 

    + ممکنه به این مطالب هم علاقه‌مند شی...

    راه های افزایش اعتبار دامنه سایت
    بازاریابی b2b چیست
    شاخص عوامل موثر بر سرعت سایت

    + میتونی دیدگاهت رو با بقیه به اشتراک بذاری...

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دسته‌بندی مقالات

    مشاوره رایگان

    دوست داری سایتت تو صفحه اول نتایج گوگل دیده بشه؟!

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    popup

    هـدیه ویـژه به مـدت محـدود

    مشـاوره اختصاصـی سئـو "رایـگان"