call nabz

۰۲۱۸۸۹۴۸۹۱۷

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
  • آموزش تولید محتوا

    نکته‌های طلایی برای تولید محتوا – آموزش تولید محتوا

    [ASRating]

    فهـرست مطالـب

    محتوا ابزاری برای انتقال پیام و مفهوم پیام به دیگران است. اکنون دنیایی را تصور کنید که در آن قابلیت انتقال پیام وجود ندارد. تصور کنید که مخاطبی وجود ندارد که بخواهید پیامی را منتقل کنید.

     در آن دنیا، حتی اگر شما بهترین اثر هنری را هم خلق کنید، نمی‌توانید پیام آن را منتقل کنید یا اصلا بهتر است بگوییم که کسی وجود ندارد که آن را ببیند. اگر دنیایی را که تصور کردید، به دنیای وبسایت یا کسب و کار شما تعمیم دهیم، متوجه می‌شوید که برای ارتباط با مخاطبانتان باید تولید محتوا کنید و آموزش تولید محتوا را ببینید.

    با آموزش تولید محتوا، اول درمیابید که چگونه محتوا تولید کنید در ادامۀ آن درمیابید که چگونه محتوای با کیفیت تولید کنید! با این کار از بسیاری از هزینه سئو سایت جلوگیری می کنید.

    در این مقاله، قدم به قدم همراه نبض مارکتینگ باشید که آموزش تولید محتوا از صفر تا صد را از دست ندهید!

    محتوا چیست؟

    آموزش تولید محتوا

    محتوا مطلبی است که شما برای انتقال یک پیام آن را تولید یا بیان می‌کنید. برای مثال، شما در یک تاکسی می‌نشینید. با رانندۀ تاکسی شروع به صحبت کردن می‌کنید و از گرانی و وضع اقتصادی و بالا رفتن قیمت دلار می‌گویید.

    در این موقعیت شما یک ارتباط عادی گرفته اید، اما با همین ارتباط، در حال انتقال پیامی از وضع اقتصادی هستید. پس می‌توان گفت که شما، محتوایی را مضمون وضع اقتصادی تولید کردید و آن را به مخاطبتان که همان رانندۀ تاکسی می‌باشد، منتقل می‌کنید.

    کاربرد محتوا چیست؟

    کاربرد تولید محتوا

    قبل از اینکه شروع به تولید محتوا برای انجام پروژه سئو کنید و آموزش تولید محتوا را ببینید، باید درک کلی از محتوا داشته باشید. لازم است بدانید محتوا چه کاربردی دارد یا اصلا به چه محتوایی اثر بخش می گویند. شاید با خودتان بگویید که چه فایده برای من که می خواهم تولید محتوا کنم دارد! اما باور کنید وقتی مفاهیم را دقیق بدانید می توانید بهترین محتواها را برای مخاطب خودتان تولید کنید!

    اهمیت آموزش تولید محتوا

    در دنیای امروز، محتوا نویسی مهارتی از وظایف کارشناس سئو است که بسیار مهم به شمار می آید؛ به همین دلیل شما باید تمامی تکنیک ها و موارد لازم را برای تولید محتوا بدانید، اما فراگیری این نکات یک بار برای همیشه نیست. نه فقط در این شغل، بلکه در تمامی مشاغل، به روز نگه داشتن اطلاعات امری ضروری است. پس می توان نتیجه گرفت حتی اگر در شغلی به یک متخصص تبدیل شوید، باز هم نباید فعالیت های خود را جهت آموزش بیشتر متوقف کنید.

    اگر دقت کنید، مشاهده می‌کنید که امروزه هر کسب و کاری به سمت دیجیتالی شدن سوق پیدا کرده است؛ بنابراین آموزش تولید محتوا از یکی از واجبات هر شغلی به شمار می‌رود.

    چرا باید تولید محتوا را جدی بگیریم؟

    علت جدی گرفتن تولید محتوا

    محتوا بخش بزرگی از زندگی روزمره شما است. اجتناب از آن دشوار می‌باشد؛ اما چرا به دنبال آن هستید؟

     محتوا ما را آگاه می‌کند، به سؤالاتمان پاسخ می‌دهد، ما را سرگرم می‌کند، باعث می‌شود لبخند بزنیم، در تصمیم گیری راهنماییمان می‌کند و…

    محتوا به شما کمک می‌کند، مشتری‌ها را به سمت خود جذب کنید تا مخاطبان درگیرتان شوند و لذت ببرند. همچنین می‌توانید بازدید کنندگان جدیدی به سایت خود بیاورید. درنهایت، درآمدی برای شرکتتان داشته باشید. درواقع شما می توانید با بستن قرارداد سئو سایت برای تولید محتوا، پیشرفت بسیاری داشته باشید.

    چرا آموزش تولید محتوا را جدی بگیریم؟

     بهتر است بگوییم که اگر شما محتوایی تولید نکنید، از قافله عقب خواهید ماند. باید به طور صریح به یک سوال پاسخ دهید. مخاطب می‌خواهید یا خیر؟

    اگر جواب مثبت است، سریعتر دست به کار شوید تا جا نمانید، این دقیقا همان کاری است که بزرگترین کسب و کارهای دنیا برایش نقشه کشیده‌اند و همواره در مسیرش حرکت می‌کنند. اگر می‌خواهید عقب نمانید، وقت آن رسیده با قدمی استوار مسیر را آغاز کنید و محتوا باکیفیت بیشتری به نسبت رقبای خود تولید کنید تا سبب افزایش بازدید سایت برای شما شود.

    محتوا برابر با رشد تجارتتان است. بنابراین بیایید با استراتژی محتوا شروع کنید.

    تولید محتوا، عمل نهایی بازاریابی است. هنگام تولید محتوا، اطلاعات رایگان و مفیدی را در اختیار مخاطبان خود قرار می‌دهید، می‌توانید مشتریان بالقوه را به سمت خود جذب کرده و مشتریان موجود را از طریق تعامل با کیفیت، حفظ کنید.

    پیش نیازهای آموزش تولید محتوا

    پیش نیاز آموزش تولید محتوا

    مهارت های لازم برای تولید محتوا مواردی هستند که شما باید قبل یا حین آموزش تولید محتوا خود، آن ها را فرا بگیرید. برخی از این مهارت ها برای افرادی که می خواهند تولید محتوا کنند ضروری و برخی از آن ها مزیت محسوب می شوند.

     در ادامه این مهارت های مورد نیاز برای تولید محتوا را بیان خواهیم کرد. اما این را در نظر بگیرید که در کنار هر مهارتی که کسب می‌کنید، برای به کارگیری آن مهارت ها تلاش خود را افزایش دهید.

    ۱. مهارت نوشتن

    مهارت نوشتن برای آموزش تولید محتوا

    یک تولید کنندۀ محتوا برای آموزش تولید محتوا، باید بتواند متن را با موضوع مشخص به شیوه‌ای جذاب و صحیح بنویسد. همچنین برای نوشتن متن، باید نکات و علائم نگارشی را هم رعایت کند.

    باید دامنه لغات خود را افزایش داده و منظور از هر لغت را به خوبی درک کند. مواردی مانند خواندن کتب و مقالات معتبر می توانند کمک شایانی به شما در راستای به دست آوردن مهارت مذکور کنند.

     هنگام مطالعه موارد ذکر شده باید به لغات مختلف، ساختار جمله ها، کلمات مترادف، موارد استفاده از ضمیر ها و… دقت کرده تا بتوانید به مرور زمان آن ها را در محتوای خود پیاده سازی کنید.

    ۲. توانایی ارتباط با مخاطب

    ارتباط با مخاطب برای آموزش تولید محتوا

    مشخص است که هر محتوا برای گروه خاصی از مخاطبان نوشته می شود. یک تولید کننده محتوا باید بتواند سلیقه و نیاز مخاطب هدف خود را شناسایی کرده و متن خود را مطابق با آن ها بنویسد.

    همچنین باید بتواند نحوه سوال پرسیدن و جستجو مخاطبان خود را به خوبی درک کند تا عناوین و کلمات کلیدی موجود در محتوای خود را بر اساس این موارد نگارش کند، در این صورت محتوا از طریق موتور های جستجو نظیر گوگل، بازدید های زیادی را کسب خواهد کرد و این امری مهم در موفقیت یک وب سایت است.

    برای توانایی ارتباط با مخاطب، باید این موارد را رعایت کنید :

     

    درک و شناخت مخاطب

    درک و شناخت مخاطب برای آموزش تولید محتوا

    اگر شما از نیاز کاربرانتان اطلاع داشته باشید، سراغ محتواهایی میروید که بتواند نیاز آنها را برطرف کند. پس برای تولید محتوا و همچنین آموزش تولید محتوا، نیاز است که مخاطب خود را درک کنید و آنها را بشناسید.

    درک و شناخت موضوع

    درک موضوع در آموزش تولید محتوا

    درک کامل از یک موضوع می‌تواند نکته‌ای کلیدی برای تولید محتوا باکیفیت محسوب شود. تحقیقات آنلاین در نشریات و منابع قابل اطمینان باعث می‌شود که بتوانید شناخت خوبی از مطلبی که می‌خواهید بنویسید، پیدا کنید. همچنین می‌توانید با استفاده از این منابع برای ارجاعات و بک لینک‌های بعدی اطلاعات لازم را جمع‌آوری کنید.

    هدف تولید محتوا

    هدف از آموزش تولید محتوا

    هدفتان از تولید محتوا چیست؟ آیا می‌خواهید چیزی را بفروشید؟ آیا می‌خواهید به گروهی از مردم در مورد یک موضوع خاص اطلاع رسانی کنید؟ هرگز پیش از پاسخ به این سوالات، نوشتن را شروع نکنید.

    پاسخ این سوالات همان درک نیاز مخاطبانتان هستند، پس نسبت به آنها بی‌تفاوت نباشید.

    لحن متناسب با مخاطب

    لحن متناسب با مخاطب برای آموزش تولید محتوا

    قبل از آن که تولید محتوا را آغاز کنید، بهتر است بدانید که از چه نوع لحنی باید استفاده کنید. تولید محتوا شما باید به گونه‌ای باشد که بتواند به افراد کمک کند که با خواندن محتوایتان به اهداف خود برسند، از طرف دیگر لحن محتوایتان باید متناسب با نوع محتوایی باشد که می‌نویسید.

    نیاز مخاطب

    این فقط موضوع تولید محتوا نیست که اهمیت دارد، افرادی که می‌خواهند محتوای شما را بخوانند نیز دارای اهمیت بسیاری هستند. باید توجه داشته باشید که با محتوایتان بتوانید نیاز کاربران را برطرف کنید.

    برنامه ریزی و استراتژی تولید محتوا

    برای آموزش تولید محتوا، ابتدا در نظر داشته باشید که نباید بدون برنامه و استراتژی، شروع به تولید کردن محتوا کنید زیرا باعث می‌شود که گاهی از مسیر اصلی خودتان برای نوشتن، فاصله بگیرید.

    یک استراتژی محتوا شامل همه چیز است، از نام تجاری و لحن گرفته تا اینکه چگونه محتوای خود را تبلیغ کرده و در نهایت مورد استفاده مجدد قرار بگیرد.

    بیایید قدم به قدم به نحوه ایجاد برنامه محتوا خود بپردازیم.

     

    انتخاب اهداف محتوا

    برای نوشتن محتوا ابتدا باید هدف خود را ا زتولید کردن آن محتوا مشخص کنید تا بتوانید، تولید محتوا را در مسیر اهدافتان پیش ببرید.

     

    پرسونای خریدار (Buyer Personal)

    ساختن یک استراتژی محتوا، بیشتر از آن است که تنها به این فکر کنید که می‌خواهید چه نوع محتوایی ایجاد نمایید. ابتدا باید بدانید با چه کسی صحبت می‌کنید، چگونه می‌خواهید با آنها حرف بزنید و کجا آنها را پیدا خواهید کرد. نکته کلیدی در ابتدا یک تولید محتوا موفقیت آمیز، این است که هر خواننده‌ای احساس کند که به طور مستقیم و شخصی با آنها صحبت می‌کنید.

    همراه مخاطب بودن

    هر یک از چشم اندازهای شما، مسیری را برای رسیدن به راه حل دنبال می‌کند، آن مسیر شامل مراحل آگاهی، توجه و تصمیم گیری است. اما هر یک از چشم اندازهایتان در بخش‌های مجزا قرار می‌گیرند. بنابراین مهم است که از مطالبتان برای جذابیت در هر مرحله استفاده کنید.

    نقش مخاطب

    بهتر است فرمتی خاص و منحصر به فرد را برای محتوای خود انتخاب کنید تا متناسب با هر مرحلۀ خریدار باشد. یک بازدید کننده جدید در مرحله آگاهی، نمایشی زنده از محصول شما را نمی‌خواهد؛ اما آنها یک چک لیست سریع یا پست وبلاگ را میخواهند که به آنها برای شناختن مشکلاتشان، بیشتر کمک کند.

    در مرحله تصمیم گیری، نیاز به دانستن همه راه حل‌های ممکن نیست، آن‌ها به مشاوره یا نمایشی نیاز دارند که نشان می‌دهد محصول شما راه حل مناسبی برای آنها است. سعی کنید همیشه مخاطب خود را در این مرحله قرار دهید. در اینجا راهنمای بهترین قالب‌های محتوا برای هر مرحله از سفر خریدار وجود دارد:

     

    -آگاهی: بلاگ، چک لیست، فهرست برنامه‌ها، اینفوگرافیک، کتاب الکترونیکی، بازی، مسابقه

    -ملاحظات: پادکست، وبینار، کاربرگ، مقایسه، الگو

    -تصمیم گیری: نسخه نمایشی، آزمایش رایگان، راهنمای محصول، مشاوره ، کوپن

    مراحل تولید محتوا

    برای آموزش تولید محتوا و تولید کردن محتوا، باید مراحلی را طی کنید:

    ۱. تحقیق دربارۀ موضوع

    تحقیق درباره موضوع برای آموزش تولید محتوا

    قبل از اینکه شروع به نوشتن کنید، باید دربارۀ موضوع محتوایی که در نظر دارید، تحقیق کنید. با تحقیق کردن، اطلاعات خودتان دربارۀ موضوع بیشتر میشود و راحتتر مطالب را به مخاطب منتقل می‌کنید. همچنین موضوع و عبارت کلیدی اصلی و محتواهای رقبای خود را بررسی می‌کنید.

    ۲. ایده پردازی

    ایده پردازی برای آموزش تولید محتوا

    محتوای مفید و سودمند هفته ها، ماه ها یا حتی سال ها پس از انتشار نیز می تواند کاربردی باشد. به عبارت دیگر ، محتوای خلاقانه، از جنس محتوای کاربر پسند  است که همیشه مورد استفادۀ کاربر باقی می‌ماند.

    محتوای به درد بخور اگر درست و به خوبی ایجاد شود، می تواند ترافیک ارگانیک زیادی پس از انتشار ایجاد کند. این مسئله بسیار ارزشمند است، خصوصاً اگر محتوای جدید را به صورت منظم منتشر نکنید.

    این به این معنی است که هر محتوای خلاقانه ای که شما به وجود می آورید یک سرمایه گذاری طولانی مدت است. شما می توانید به روی کیفیت تمرکز کنید و برای کمیّت به خودتان فشار وارد نکنید.

    ۱۰ ایده خلاقانه برای پردازش ایده در آموزش تولید محتوا

    حتما این ۱۰ نکته را در نظر بگیرید!

    ۱. نحوۀ استفاده از راهنما

    یک راهنمای مفصل درباره ی نحوه ی استفاده از ابزار یا پلت فرم انتخاب شده بنویسید. ابزارها ممکن است با گذشت زمان قدیمی شوند اما یک راهنمای خوب طول عمر زیادی دارد.

    ۲. نحوهٔ استفاده برای کاربران پیشرفته

    گاهی اوقات نوشتن راهنمایی های پیشرفته آسان تر از راهنمایی های مبتدی است. خوانندگان شما پیش از این یک تخصص و یک زبان رایج”مشترک” را به اشتراک گذاشته اند. یک راهنمای خاص و ویژه برای متخصصان بنویسید تا اطلاعات و علم خود را نشان دهید و اعتماد کسب کنید.

    ۳. سوالات متداول

    تمام پاسخ ها را در یک جا فراهم آورید. سوالاتی که اغلب از مشتریان خود دریافت می کنید را جمع آوری کنید. شما می توانید چندین بار به این قسمت از محتوا مراجعه کنید.

    ۴. مقایسه

    با مقایسه ی ابزار ها، ارائه دهندگان یا خدمات مختلف، تخصص خود را به نمایش بگذارید. حتی بعضی از شرکت ها (کمپانی ها) صفحات کاربردی و خلاقانه برای مقایسه ی اتوماتیک (خودکار) به وجود آورده اند.

    ۵. بررسی محصولات

     این یکی از محبوب ترین موضوعات کاربردی و خلاقانه است. از آن به عنوان راهی برای زدن حرف خود در بازار فعلی استفاده کنید.

    ۶. استراتژی

    یک توصیه ی دقیق و خاص برای اجرای استراتژی طرح خود بنویسید.

    ۷. بهترین فیلم ها برای شرح بازار شما (معرفی بازار شما)

    دراین دنیای دیجیتالی،برخی افراد باتماشای مطالب ویدئویی آسان تر یاد میگیرند. بهترین فیلم هارا در یک جا جمع آوری کنید و آن ها را با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید.

    ۸. ویژگی های محصول یا خدمات

     یک توضیح دقیق درباره ی هرمحصول یا خدماتی که ارائه می دهید بنویسید. شما می توانید هربارکه از جزئیات بیشتر مورد سوال واقع شدید به این مطلب مراجعه کنید.

    ۹. تاریخچهٔ کسب وکار شما

    چگونگی شروع آن را به اشتراک بگذارید و همیشه جالب است که درباره ی شرکتی که با آن کار می کنید بیشتر بدانید. این به ایجاد ارتباط بامشتری کمک میکند.

    ۱۰. ارزش شرکت

    اگر کمپانی شما به دنبال ارزش های قوی باشد، ممکن است یک ایده ی محتوای کاربردی برای اشتراک با خوانندگان خود باشد.

    نوشتن محتوا

    آموزش تولید محتوا

    یکی از مراحل مهم آموزش تولید محتوا، نوشتن محتوا است. در این مرحله باید به تمام نکات نوشتاری توجه کنید.

    آیا می‌خواهید در وبلاگ تجاری خود جوک بنویسید؟

    درست مثل اینکه نباید در یک متن بانشاط و خنده‌دار از اصطلاحات تجاری و تخصصی استفاده کنید در یک متن تجاری نیز نباید از جوک استفاده کنید.

    می‌توانید سبک تولید محتوا خود را براساس محتواهای رقبای خود و مقالات مختلفی که توانسته‌اند باعث جذب مخاطب شوند، شکل دهید. سعی کنید چندین نوبت مطالب خود را مورد بررسی قرار داده تا اگر اشتباهی در آن وجود داشت، رفع کنید، از همین رو همیشه قبل از کمیت، کیفیت را در محتوای خود مدنظر داشته باشید.

    افرادی که لحن تولید محتوای شما را مشخص می‌کنند، مخاطبانتان هستند و شما نیز باید تا جای ممکن به خواسته‌های آنها توجه داشته باشید. اینکار شما به آنها کمک می‌کند که تصمیم بگیرند برای خواندن مطالبتان به سایت و وبلاگتان بازگردند یا خیر.

     بیاموزید که چه چیزی می‌تواند باعث از دست دادن مخاطب شود و بهترین راه برای جذب مخاطب چیست؟ از مخاطبان خود بپرسید چه می‌خواهند و سپس سعی کنید خواسته‌های آنها را برآورده کنید.

    به این چند نکته توجه داشته باشید:

    – برای پرسونای خود بنویسید. برای ساختن اثری که طنین انداز باشد، از صدای آنها، حسن‌هایشان و حتی شوخ طبعی آنها استفاده کنید.

    – از عناوین، توضیحات متا و سایر تیزرها برای مجبور کردن مخاطبان خود در خواندن مطالبتان استفاده کنید. فایده مطالب خود را درست در عنوانتان قرار دهید تا آنها بدانند که چرا باید آن را بخوانند.

    – چیزی منحصر به فرد ایجاد کنید. اطلاعات ساده‌ای که از قبل موجود است را استفاده نکنید. برای تأکید بر نکات خود، از یک سبک منحصر به فرد استفاده کرده یا به تحقیقات جدید استناد نمایید.

    – به یک ایده بچسبید و از مطالب خود برای تقویت آن استفاده کنید. خواننده خود را با توضیح چندین مضامین نیمه مرتبط در یک مطلب، سردرگم نکنید.

    – صادقانه بنویسید. سعی نکنید مخاطب خود را با نثر فصیح یا لغات گسترده تحت تأثیر قرار دهید.

    – مختصر و واضح بنویسید. شما می‌خواهید مخاطبتان با شما ارتباط برقرار کند تا به محتوایتان ارزش ببخشد. نیازی به استفاده از استعاره‌های گیج کننده نیست.

    کلیدواژه هایی برای تولید محتوا

    کلیدواژه هایی برای تولید محتوا

    انتخاب یک عنوان خوب در ایده یابی تولید محتوا بسیار مهم است که باید برای سئو بهینه سازی شود و شامل کلیدواژه های مهم باشد. دراینجا کلمات کلیدی که زیاد جستجو می شود وجود دارد که می توانید آن ها را در “عنوان” خود بیاورید:

    -چرا

    -چه زمانی

    -چی

    -چطور

    -کجا

    -چه کسی

    -نکات

    -راهنما

    -آموزش

    -لیست

    ویرایش محتوا

    ویرایش محتوا برای آموزش تولید محتوا

    نحوه ویرایش کار خودتان (یا دیگران) یک روند بسیار ذهنی است. ممکن است بخواهید همان لحظه ویرایش کنید یا چند روز صبر نمایید و محتوایتان را بدون چشمان خسته مرور کنید. شما احتمال دارد اهمیت زیادی به دستور زبان دهید یا یک قطعه محاوره‌ای را به عنوان هدفتان انتخاب کنید.

    در هر صورت، در تولید محتوا بعضی از موارد وجود دارد که شما باید به آنها هنگام ویرایش توجه نمایید از جمله بیانی فعال، زبانی واضح، جملات کوتاه و فضای سفید اما بهترین کار این است که خودتان، محتوایی را که نوشته‌اید ویرایش نکنید.

    یکی از اقداماتی که متخصصین تولید محتوا انجام می دهند، این است که بعد از نوشتن متن محتوایشان، شخصا محتوای مدنظر را از نظر رعایت قواعد املایی و نگارشی بررسی نمی کنند. آن ها این کار را بر عهده فرد دیگری می گذارند.

    طبق تجربه، وقتی فردی متنی را می نویسد، مشکلات آن را متوجه نمی شود؛ به همین دلیل پیشنهاد به شما این است که حتما متن محتوایتان را شخصا ویرایش نکنید یا اگر هم این کار را انجام می دهید، فاصله زمانی بین تولید و بررسی را رعایت کنید.

    بهترین فاصله، حدود یک تا دو ساعت می باشد. در این فاصله، مغز شما استراحت کرده و از موضوع محتوای موردنظر، فاصله گرفته است.

    به همین دلیل، به راحتی اشتباهاتی که شما در نگاه اول متوجه آن ها نمی شدید را شناسایی می کند.

    آپلود کردن محتوا و انتشار آن

    حال که محتوای شما نوشته شده است، باید آن را در جایی قرار دهید که افراد بتوانند به آن دسترسی پیدا کنند.

    سئو کردن محتوا

    سئو کردن محتوا

    بعد از نوشتن و تولید محتوا باید آن را سئو کرد که با توجه به کلمۀ کلیدی و آنچه که کاربران نیاز دارند و سرچ میکنند باید سئو شود.

    هرچقدر محتوا، کاربر پسندتر باشد در نتیجۀ جستجوهای گوگل رتبه بهتری میگیرد و رتبۀ سئوی آن بهبود میابد.

     

    تاثیر سئو بر تولید محتوا

    تولید محتوای سئو شده به این معنا است که نویسنده بتواند جذابیت کافی را در متن خود ایجاد کرده، اطلاعات دقیق و درست ارائه دهد، متن را از جایی کپی نکند، به کلمات کلیدی و مورد توجه مخاطب توجه داشته باشد و تلاش کند محتوایی ارائه دهد که موتورهای جست و جو آن را ارزشمند بدانند.

    نویسنده باید بدانید زمانی که دارد می‌نویسد و محتوا تولید می‌کند، ایده‌های نزدیک به موضوع نگارشش چیست؟ مخاطب چه چیزی را سرچ می‌کند و چه اطلاعاتی را می‌خواهد.

    در این حالت است که رتبه سایت در موتورهای جست و جو بالا می‌رود و نویسنده به واسطه کلمات کلیدی که در ذهن مخاطبان گوناگون شکل می‌گیرد، محتوای خود را باکیفیت بالاتری ارائه می‌دهد.

    البته باید توجه داشته باشید استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی و همچنین قرار دادن کلمات بی‌ربط در یک محتوا می‌تواند به ضرر شما تمام شده و محتوایتان از دید گوگل بی‌کیفیت ارزشگذاری شود. پس در درجه اول گام‌های خود را در مسیر ارائه یک محتوای اصیل و باکیفیت بردارید تا ارزش آن چند برابر شود.

     

    توصیه گوگل برای سئوی محتوا

    سئو کردن محتوا از نظر گوگل

    آنچه که گوگل برای سئو کردن محتوا در مراحل آموزش تولید محتوا توصیه کرده است این است که محتوای نوشته شده باید بتواند نیاز کاربر را برطرف کند و بر اساس رفتار کاربر به سایت رتبه می‌دهد.

    یعنی هر چقدر که نرخ کلیک سایت افزایش و نرخ پرش سایت کاهش پیدا کند، در نتیجۀ جستجوهای گوگل، سایت شما رتبه بهتری میگیرد.

    توزیع و ترویج محتوا (بازاریابی محتوا)

    بازاریابی برای اموزش تولید محتوا

    بعد از انتشار و سئو کردن محتوا، نوبت توزیع و ترویج محتوا میرسد. در این مرحله به نحوی باید بازاریابی محتوا انجام شود. طوریکه بتوان آن محتوا را تبلیغ کرد و علاوه بر گرفتن کلیک سایت، نرخ تبدیل کاربر به مشتری هم افزایش یابد.

    ترویج به وسیلۀ شبکه های اجتماعی

    بازاریابی با شبکه های احتماعی در اموزش تولید محتوا

    در حالی که رسانه‌های اجتماعی، ابزاری برای ایجاد روابط هستند، می‌توان از آنها برای تبلیغ محتوا نیز استفاده کرد. همه چیز به یافتن تعادل مناسب بین خود تبلیغ، به اشتراک گذاری اطلاعات مفید و سرگرمی بستگی دارد.

     فیس بوک، توییتر، اینستاگرام، یوتیوب و Snapchat همه رسانه‌های خوبی برای تولید و به اشتراک گذاری مطالب مرتبط هستند. نکته کلیدی در تغییر آن محتوا برای متناسب سازی با هر پلتفرم است.

     

    تولید محتوا به وسیلۀ شبکه های اجتماعی

    برای تولید محتوا ، می‌توانید از رسانه ها نیز استفاده نمایید!

    • فیسبوک

    استفاده از شبکه های احتماعی برای ترویج محتوا

    می‌توان برای ایجاد اجتماعات کوچک از طریق گروه‌هایی در فیس بوک یا اشتراک گذاری در میان مخاطبان زیاد از صفحات فیسبوک استفاده کرد. هنگامی که صحبت از به اشتراک گذاری محتوا می‌شود، سؤالات و فیلم‌ها، بیشترین درگیری را برای کاربر ایجاد می‌کند.

    • اینستاگرام

    بازاریابی با اینستاگرام در آموزش تولید محتوا
    • برای به اشتراک گذاشتن تصاویر با کیفیت بالا و فیلم‌های کوتاه با زیرنویس، بهترین گزینه است. هشتگ ها تا زمانی که به حساب و برندتان مربوط باشند، در این پلتفرم به خوبی کار می‌کنند. استوری اینستاگرام روش جدیدی برای تعامل با طرفدارانتان از نظرسنجی سریع گرفته تا پاسخ به سؤالات، لایو و… شامل می‌شود.

    • یوتیوب

    یوتیوب برای بازاریابی أموزش تولید محتوا

    ۱٫۳ میلیارد کاربر دارد. برخی از موفق‌ترین مطالب موجود در این پلتفرم، نحوه راهنمایی، vlog ها، بررسی محصولات و فیلم‌های آموزشی است.

    • توییتر

    توییتر برای بازاریابی آموزش تولید محتوا

    بهترین شیوه‌های استفاده از توییتر، شامل پیام‌های کوتاه، تصاویر پشتیبان، هشتگ های مربوطه و توییت کردن مجدد است. مطمئناً پاسخ مخاطبانتان، روشی عالی برای دیده شدن پست‌هایتان محسوب می‌شود.

    محتوای وب سایت

    محتوای وبسایت باید روی سه چیز متمرکز باشد: پرسونای شما، کلمات کلیدی مورد نظر و راه حل‌هایتان. برخلاف محتوای وبلاگ، به کپی در وب سایتتان نیاز دارید تا بازدید کنندگان را به روشی منسجم و طبیعی به آنچه می‌خواهند، برسانید. بهتر است به محتوای وب سایت، همانند نقشه‌ای برای محصولتان نگاه کنید.

    مراقب باشید که بازدید کنندگان را از طریق فیدهای شبکه‌های اجتماعی و سایر عناصر منحرف کننده، از وب سایتتان دور نکنید. پس از جذب مشتری باید تمام تلاش خود را برای نگه داشتن آنها انجام دهید و این عملکرد اصلی محتوای وب سایت شما محسوب می‌شود.

    محتوای وبلاگ

    هدف از محتوای وبلاگ، حمایت از مشاغل با جذب افراد غریبه و واجد شرایط است. محتوای وبلاگ یک منبع رایگان محسوب می‌شود که اغلب به طور مستقیم با فروش گره خورده است اما قدرت یک وبلاگی که درست کار می‌کند را دست کم نگیرید تا در نهایت بتوانید درآمد کسب و کار خود را ایجاد کنید. در تولید محتوا تحقیقات نشان می‌دهد شرکت‌هایی که بیشتر در وبلاگشان فعالیت می‌کنند نسبت به شرکت‌هایی که فعالیت کمتری دارند، ترافیک بیشتری به دست می‌آورند.

    مشاهده و بررسی رقیبان

    بررسی رقیبان در آموزش تولید محتوا

    مشاهده و بررسی رقیبان گامی است که هم در مرحلۀ جستجو و تحقیق دربارۀ موضوع انجام میشود و هم بعد از انتشار و تبلیغ انجام میشود. زیرا با بررسی رقیبان میتوانید خط فکری برای کاری که انجام میدهید، داشته باشید که کار را برایتان راحت‌تر می‌کند.

    یکی از مواردی که کمک فراوانی به نویسنده محتوا می کند، آگاهی دادن نسبت به نکات زیر است:

    -چگونه می توانیم یک موضوع مشابه را از نظر خودمان منتشر کنیم و حتی بهتر آموزش دهیم؟

    -چگونه می توانیم عمیق تر وارد یک دیدگاه متفاوت شویم و آن را ارائه دهیم؟

    -چگونه می توانیم مراحل را ساده تر آموزش دهیم؟

    -چگونه می توانیم محتوای ارزشمند تر و بهتری را نسبت به رقبا ارائه دهیم؟

    از دیدگاه خودتان استفاده کنید!

    برای آموزش تولید محتوا، یکی از گام های گفته شده مشاهده و بررسی رقیبان است. اما بررسی رقیبان به معنای کپی برداری نیست.

    شما با انجام این کار، ایده ها و نمونه کارهای رقیبانتان را بررسی میکنید تا از مجموعۀ آنها، خودتان ایده بسازید و با توجه به ایده خودتان خلق اثر کنید.

    در این حالت، محتوایی که تولید میکنید، منحصر به فرد خواهد بود.

    از داده ها و تجربیات خودتان استفاده کنید!

    برای نوشتن و تولید محتوا، اگر خودتان به صورت کامل، دربارۀ موضوع مورد نظر اطلاعات کافی را دارید؛ با توجه به آنچه که می‌دانید و ایدۀ خودتان است، بنویسید. در این صورت منبع الهام و ایده برای نوشتن، خودتان هستید.

     برخی تصور می کنند که اگر تجربیات خود را به دیگران ارائه دهند، در واقع به ضرر کسب و کارشان عمل کرده اند؛ حقیقتا به هیچ وجه اینطور نیست. مطمئن باشید به میزان کافی مهارت و تکنیک در کسب و کار شما وجود دارد که محدود به همین چند نکته ای که شما تجربه کرده اید نیست. در حقیقت همینکه تجربه خود را به اشتراک بگذارید، یک تجربه است.

    آموزش تولید محتوا در قالب های مختلف

    تولید محتوا در قالب های مختلف

    شما می توانید، همان محتوایی که می خواهید به صورت متن در اختیار کاربران قرار دهید، به صورت محتواهای متفاوت زیر انتشار دهید:

     

    -محتوای تصویری

    -محتوای پادکست

    -محتوای تاپیک کلاستر

    -محتوای ویدیویی

     

    همچنین میتوانید در محتوای متنی، پیام متن خود را با این امکانات منتقل کنید:

    -تصاویر

    -طراح های کارتونی و گرافیکی

    -اینفوگرافیک ها

    -ویدئو

    -نمودارهای مختلف

    دقت داشته باشید که محتوای تصویری هم می تواند متن مدنظر شما را در دل خود جای دهد؛ مثلا شما می توانید در یک ویدئو، از نمودار و اینفوگرافیک های مختلف استفاده کرده و اثر محتوای تصویری خود را چندین برابر کنید. البته منظور ما این نیست که از ارزش و اثرگذاری تولید محتوا متنی غافل شوید؛ بلکه شما باید سعی کنید تا محتوای خود را به صورت های مختلف و با بالاترین کیفیت در اختیار همه قرار دهید.

    ارزیابی عملکرد محتوای تولید شده

    بعد از انتشار محتوا، نمی توانید به صورت صد درصد تصمیم بگیرید که این محتوا یکی از بهترین مطالب است و تمام استانداردهای آموزش تولید محتوا در آن رعایت شده است. بنابراین، فقط در حالتی می توان گفت که شما یک محتوای فوق العاده تولید کرده اید که اعداد و ارقام نیز همین مسئله را نشان دهند.

    برای مثال:

    رنک گرفتن در نتایج جستجوی گوگل

    افزایش تعامل با مشتری

    افزایش نرخ تبدیل شهرت کاربر به مشتری

    کاهش نرخ پرش

    بهبود محبوبیت و برند

    انتخاب کلمۀ کلیدی، مسئله‌ای مهم در سئو و تولید محتوا

    انتخاب کلمه کلیدی در آموزش تولید محتوا

    کلمۀ کلیدی، واژه‌ای است که کاربر با توجه به نیاز و خواستۀ خودش آن را سرچ می‌کند. حالا اگر محتوای شما و همچنین کلیدواژه‌ای که برای محتوای خود انتخاب کردید با توجه به خواستۀ کاربر باشد، سایت شما در صفحۀ نتایج جستجوی گوگل قرار میگیرد. در نتیجه رتبۀ سئوی شما نیز بهبود میابد.

    انتخاب کلیدواژه سخت ترین مرحلۀ سئو کردن محتوای سایت می‌باشد، زیرا برخی از کلیدواژه ها هستند که سختی بسیاری دارند.

    یعنی به عنوان کلیدواژه، متقاضی بسیاری دارد. ما باید کلیدواژه‌ای را انتخاب کنیم که در نتیجۀ سختی کم، سرچ و جستجوی بسیاری داشته باشد.

    تولید محتوا با یک عبارت سئو شده

    آموزش تولید محتوا با عبارت سئو شده

    قبل از اینکه بخواهید آموزش تولید محتوا را ببینید و تولید محتوای خود را شروع کنید، باید دقیقا بدانید که قرار است درباره چه چیزی بنویسید و اگر بتوانید سئو محتوا را هم در همان هنگام نوشتن خود پیاده سازی کنید، در واقع با یک تیر، دو نشان زده اید!

    در اینجاست که تحقیق و انتخاب کلمات کلیدی به میان می آید؛ بیشتر متخصصین سئو و بازاریابان آنلاین در کلاس های آموزش تولید محتوا اعلام کرده اند که تحقیق کلمات کلیدی را مهم ترین بخش دیجیتال مارکتینگ می دانند. تحقیق کلمات کلیدی سئو شده به شما بیان می کند که گوگل کدام موضوعات را مرتبط تر با نتایج جستجوی خود می داند.

    تحقیق عبارات کلیدی همچنین به شما کمک می کند تا بفهمید که رقبایتان از استراتژی برای تولید محتوا استفاده می کنند؛ در نهایت شما متوجه می شوید که چه ضعف هایی در روند کاری خود داشته اید. به این صورت می توانید ترافیک سایت خود را افزایش دهید.

    بیش از حد از کلیدواژه استفاده نکن!

    درواقع کلمات کلیدی، واژه هایی هستند که به محتوای شما ارزش میدهند و باعث میشوند که در سئو رتبه بگیرد. اما وقتی که شما بیش از اندازه از یک عبارت کلیدی در متن محتوای خود استفاده می کنید، تمامی این مزیت ها از بین می روند. 

    یک صفحه سایتی که با عبارات کلیدی بمباران شده است، چه برای گوگل و چه برای کاربران شما. با استفاده بیش از حد کلمات کلیدی نمی‌تواند اعتماد ایجاد کند، همچنین نرخ پرش زیاد می‌شود.

    امروزه کاربران به شدت هوشمندانه عمل می کنند و اگر آن ها وارد صفحه ای بشوند و متوجه این مسئله شوند که هدف شما از تولید محتوا، تنها به کار بردن عبارات کلیدی بوده است، سریعا کمبود کیفیت محتوا را تشخیص می دهند و از سایت شما خارج می شوند. در نتیجه نرخ پرش شما افزایش میابد.

    بنابراین، سعی کنید از کلمات کلیدی به نحوی بهینه استفاده کنید تا به این صورت هم ربات گوگل به شما اعتبار دهند و هم کاربران از اطلاعاتی که در اختیار آن ها قرار می دهید، لذت ببرند.

    از جملات طولانی استفاده نکن!

    استفاده از جملات طولانی، باعث میشود که محتوای شما ناخوانا شود. در نتیجه فهم آن برای کاربر سخت میشود و کاربر به آن علاقه ای نشان نمیدهد.

    پس در نتیجۀ صفحات جستجوی گوگل رتبه ای نمیگیرد و رتبۀ سئوی آن پایین خواهد بود.

    از CTA قوی استفاده کن!

    CTA یا Call To Action در واقع بخشی از آموزش تولید محتوا می‌باشد، زیرا فراخوانی است که باید بتوانید به وسیلۀ آن کاربر را برای انجام کاری که مرتبط با وبسایت شماست، قانع یا ترغیب کنید.

    اگر دقت کرده باشید، سایت های فروشگاهی معمولا در انتهای مقالات خود، کاربر را به بازدید و خرید از محصولاتشان متمایل می کنند.

    قطعا خود شما هم با این نوع از فعالیت ها مواجه شده‌اید. اما تفاوتی که وجود دارد این است که برخی از آنها طوری هستند که حتی متوجه نشده بودید که نویسنده شما را به چه سمتی سوق می دهد. همچنین ممکن است فراخوان های عمل ضعیفی را هم دیده باشید که سبب شده اند سریعا از آن محتوا، خارج شوید.

    برای آنکه مقالۀ شما CTA قوی داشته باشد، هدفتان از تولید محتوا را مشخص کنید. با مشخص بودن هدف، با بهترین نحو ممکن به صورت یک بازاریاب می‌توانید کاربرانتان را به عمل ترغیب کنید.

    حتی در برخی موارد ارسال نظر توسط کاربر می تواند یک هدف باشد، بنابراین بهتر است لحن دستوری CTA شما به صورت پنهان باشد؛ چراکه بیشتر افراد از پیروی کردن از دستورات یک فرد، دوری می کنند.

     

    استفاده از لینک سازی

    یکی دیگر از مراحل آموزش تولید محتوا، آموزش ایجاد لینک سازی است. لینک سازی می تواند به دو روش انجام شود:

    -لینک سازی داخلی

    -لینک سازی خارجی

    لینک سازی داخلی

    روند انجام لینک سازی داخلی با استفاده از تولید محتوا به روش تاپیک کلاستر می‌باشد. یعنی قبل از تولید محتوا باید استراتژی آن را ایجاد کرد که لینک سازی داخلی انجام شود. پس میتوان گفت که می‌توانید از یک صفحه به صفحۀ دیگر از داخل سایت خودتان لینک دهید.

     

    لینک سازی خارجی

    برای انجام لینک سازی خارجی، باید از صفحۀ داخلی سایت خودتان به یک سایت دیگر لینک دهید.

    احساسات مخاطب را درگیر کنید!

    همۀ مخاطبان شما، آدم های منطقی نیستند که محتوا را با دیدگاه منطقی بخوانند و آن را با منطقشان تحلیل کنند. بنابراین شما باید در حین تولید محتوا به لحن و گفتار خودتان برای نوشتن توجه کنید ویه بخش هایی از آن را با احساسات آمیخته کنید که بتوانید مخاطبانتان را تحت تاثیر قرار دهید.

    به عنوان مثال اگر شما قصد فروش خدماتی را دارید، با توجه به تکنیک های بسیار پرکاربرد آموزش تولید محتوا، باید سعی کنید محصول یا خدمات مورد نظر را به گونه ای در نظر مخاطب جلوه بدهید که او تصور کند این محصول دوای درد تمام مشکلات اوست.

    به بیانی دیگر، سعی کنید او را به آینده ببرید و موفقیت آینده را در ذهن او تصویر سازی کنید. این یکی از جنبه های هدف قرار دادن احساسات مخاطب است که شما می توانید از آن استفاده کنید. در هر حال، شما می توانید بر اساس تخصصی که دارید، در زمینه فعالیت کسب و کار خود، از روش های مختلف، مخاطب را ترغیب به کاری کنید که می خواهید او انجام دهد. 

    البته به این نکته هم توجه کنید که استفادۀ بیش از حد از احساسات، محتوای شما را بدون کیفیت میکند.

     

    لحن نوشتاری در تولید محتوا

    باید به این نکته دقت کنید که محتوای شما از چه نوعی است. برای مثال اگر محتوایی تجاری است، مشخصا باید از لحن رسمی استفاده کنید، اما متنی که می‌نویسید خشک و حوصله سر بر نباشد. حتی با لحن رسمی بودن هم باید جذاب و سرگرم کننده باشد!

    همچنین توجه کنید که در یک متن از یک لحن استفاده کنید، یعنی نیمی از آن را رسمی و نیمۀ دیگر را با لحن عامیانه ننویسید.

    بیان مطالب به صورت جز به جز

    در دنیای وب، مخاطب نه وقت آن را دارد که مطالب طولانی بخواند و نه حوصله اش را پس قرار نیست، محتوای شما مثل یک رمان طولانی باشد؛ در واقع وقتی یک کاربر در حال مطالعه یک رمان می باشد، از نویسنده آن رمان انتظاری ندارد که مفاهیم و جملات را سریعا به شما انتقال دهد. شما با حوصله می نشینید و مدت زمان زیادی را برای خواندن داستان آن کتاب، صرف می کنید.

    اما در دنیای وب امروزی اینگونه نیست؛ افرادی که می خواهند از طریق گوگل به پاسخ پرسش های خود برسند، در حقیقت می خواهند که این پروسه به سریع ترین شکل ممکن، انجام شود.

    بنابراین، سعی کنید طول جملات و پاراگراف های خود را کوتاه کنید تا مخاطبین تحلیل ذهنی سریع تری از آنچه می خواهید بیان کنید، داشته باشند. جمله هایی که از نظر ویراستاری بهینه نبوده و بسیار طولانی باشند، ناخودآگاه، ذهن کاربر را از موضوع اصلی، منحرف می کنند.

    به کاربران دلیل بدهید!

    باید توجه داشت که مقدمه یک متن یا حتی شروع یک صحبت یکی از بخش های سخت آن محسوب می شود. شما نمی توانید به یکباره به سراغ موضوع اصلی بروید؛ باید آرام آرام و بر اساس اصولی خاص، مقدمه چینی کنید و مخاطب را آماده کنید تا در نهایت وارد بحث اصلی آن محتوای شما شود.

    حال مشخص است که اگر سریعا تمام آن چیزی که می خواهید در محتوا بگنجانید را در ابتدای سخن ارائه کنید، کاربر گیج شده و شاید در همان ابتدای ورود به سایت، تصمیم به خروج از آن بگیرد.

    وب سایت شما یک کتاب تاریخ نیست که کاربر بنشیند و تک به تک خط هایی که بدون هیچ اصولی تولید کرده اید را مطالعه کند.

    به همین دلیل باید زمان زیادی بگذارید تا کاربر را در همان خط ابتدایی مطلبتان، شگفت زده کنید و با او جوری ارتباط بگیرید که به صورت ناخودآگاه تصور کند که قرار است مهم ترین موضوع زندگی اش را در این محتوا مطالعه کند.

    از محتوایتان تصویرسازی کنید!

    یکی از نکات مهم، اهمیت شروع محتوا یا مقدمه است که گفته شد، اما نکتۀ مهم دیگر این است که در نوشتن متن محتوایتان باید از موضوع آن محتوا تصویری بسازید که مخاطب بتواند آن را به راحتی تجسم کند. همۀ این نکات وابسته به نوع قلم نویسندۀ محتوا می‌باشد.

    قواعد نگارشی و املایی

    هیچ چیزی بدتر از این نیست که شمایی که قرار است در محتوای سایت خود، پاسخی برای مشکل کاربرانتان ارائه کنید، مشکلی در نوشتار خود از نظر قواعد دستور زبان فارسی داشته باشید. بسیاری از افراد تنها به دلیل اینکه چنین مشکلاتی را در متن یک محتوا می بینند، سریعا از صفحه موردنظر خارج می شوند.

    یکی از رایج ترین مشکلاتی که در متون ما دیده می شود، عدم تطابق نهاد و فعل است.

    “محتواهای سایت اهمیت زیادی دارد” این یک نمونه از این مشکل است که همانطور که مشاهده می کنید، نهاد جمع و فعل جمله مفرد است. چنین مسائلی را اگر نمی دانید یا فراموش کردید، بهترین راه این است که سریعا آن ها را در گوگل جستجو کنید تا نمونه صحیحش برای شما نمایش داده شود.

    مواظب ارزش محتوایتان باشید!

    آنچه که برای گوگل اهمیت دارد، ارزش محتوا است. اگر محتوای شما از ارزش بالایی برخوردار باشد، ورودی خوبی را از کاربران میگیرید در اینجاست که خزنده گوگل اصطلاحا با خود می گوید که حتما این محتوای تولید شده، ارزش خوبی به کاربران ارائه می کند و ورودی خوبی هم دارد؛ پس بهتر است آن را در بین رنک های برتر خود قرار دهم. خوب است بدانید که میزان ورودی سایت شما، مهم ترین چیزی است که سبب می شود در بین رنک های برتر گوگل قرار بگیرید.

    پس تا جایی که می‌توانید تلاش کنید که با در نظر گرفتن نیاز مخاطب و آنچه که میخواهد، محتوا را تولید کنید تا ارزش محتوایتان هم بالا باشد.

     

    سخن آخر

    آیندۀ هر کسب و کاری وابسته به تولید محتوا برای آن کسب و کار می‌باشد، در نتیجه آموزش تولید محتوا را جدی بگیرید و تمام تلاش خود را کنید که یک محتوای با کیفیت تولید کنید.

    محتوای با کیفیت میتواند نیاز کاربر را برطرف کند، پس کاربران بیشتری را به خود جذب میکند و نرخ کلیک افزایش میابد. در نتیجۀ آن، رتبۀ سئو در نتایج صفحات جستجوی گوگل نیز بهبود میابد و کسب و کار شما نیز گسترش پیدا میکند.

    سوالات متداول شما

    برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.
    برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

    + میتونی این مطلب رو با دوستات هم به اشتراک بذاری...

    LinkedIn
    Twitter
    Email
    WhatsApp
    Telegram

    محتوای این بلاگ توسط کارشناسان تایید شده است.

     با تشکر از شما برای زمانی که صرف مطالعه این نوشته کردید. 

    + ممکنه به این مطالب هم علاقه‌مند شی...

    افیلیت مارکتینگ چیست
    Breadcrumb بردکرامب
    محتوا تاپیک کلاستر یا خوشه ای

    + میتونی دیدگاهت رو با بقیه به اشتراک بذاری...

    یک پاسخ

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دسته‌بندی مقالات

    مشاوره رایگان

    دوست داری سایتت تو صفحه اول نتایج گوگل دیده بشه؟!

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    popup

    هـدیه ویـژه به مـدت محـدود

    مشـاوره اختصاصـی سئـو "رایـگان"